Huomenta kaikille! Nyt se on sitten ihan virallisesti meidän kuukausi :heart: Ja itsellä pyörähtää käyntiin viimenen viikko "varsinaisella peliajalla" ja vaikka anoppi kuinka muuta väittää (on jo viikkoja ennustanut, ettei menis laskettuun aikaan asti), niin itsellä on edelleen vahva tunne, että jatkoajalle mennään. No, viikon päästä ollaan senkin suhteen viisaampia.
rakkapanuulle jaksamista. Mulla ei ole yhdestäkään odotuksesta kokemuksia tämmösestä "nytkö mennään?"-fiiliksestä, kun mun synnytykset ei vaan ota käynnistyäkseen itsekseen. Mutta voin kuvitella, miten stressaavaa tuommonen on.
leena mulle annettiin neuvolasta ohjeeksi turvotusten kanssa, että kevyesti liikkumista (voinnin sallimissa rajoissa) ja reilusti lepoa, juoda ei saa liikaa, kun elimistö ei sitten välttämättä jaksa sitä nestemäärää kierrättää ja turvotus vaan lisääntyy. Ananas on tosiaan hyvä nesteenpoistaja ja teen juomista täälläkin joku (olisko ollut reropera) suositteli.
Ja teille kaikille haikailijoille... On kai se ihan luonnollista tuntea monenlaisiakin tunteita, kun näin isosta (ja ennen kaikkea lopullisesta) muutoksesta on kysymys. Itekin oon vähän haikea, eri syystä tosin. Mulla oman lisänsä näihin viimesiin aikoihin tuo se, että tiedän, etten ikinä enää saa kokea tätä. Tää on vihon viimesiä päiviä, kun tuntee vauvan potkut ja saa silitellä isoa vauvamahaa. Viimestä kertaa oon laittanut kaikki valmiiksi pientä ihmistä varten odottamaan (tai no...kun on neljä lasta, niin josko tuota joskus pääsis vaikka heidän lapsilleen laittelemaan...),kohta on edessä viimenen synnytys ja kaikki alkutaipaleen ihmeet viimestä kertaa. Samaan aikaan tunnen suurta nöyryyttä ja kiitollisuutta (ihan oikeasti),että oon ollut näin onnekas ja saanut kokea tän jopa neljä kertaa. Ennen esikoista koin keskenmenoja ja pelättiin, ettei saada koskaan yhtään lasta, samoin ennen tätä viimestä ja ajattelin, että haave iltatähdestä taitaa jäädä haaveeksi. Eli kaikki oon saanut, mistä oon haaveillut.
Näin paatoksellisissa tunnelmissa käynnistelen siis tämän meidän kuukauden, nautitaan loppumetreistä täysillä!
Ammu ja Iltatähti 39 tasan =)