*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Siis onko teillä kaikilla muilla jo suunnilleen sairaalakassit pakattuina? Minä en ole edes vielä ehtinyt ajatteleen koko synnytystä. Tuntuu, että siihen on vielä toooosi pitkä aika, ja niinhän siihen kyllä onkin. :headwall: Vaunut oon pessyt, mut mitään muuta en ole vielä tehnyt... Vaatteet on vielä varastossa ja pinnasänky palasina :whistle: Autokin pitäis vielä vaihtaa, että kaikki mahdutaan laillisesti kyytiin... Kyllähän sitä kai vielä ehtii.

Täällä supistelee ihan kiitettävästi, varsinkin nyt, kun on ollu niin kiireistä. Jospa tämäkin syntyis jo rv:lla 37. Olis ihan kiva!

Ulkona on ihana ilma, mut ei päästä lasten kans ulos, kun kaksi lapsista on kuumeessa. :/ Tässä on nyt sairasteltu kolme viikkoa. Ei kiva! :( Jospa se kohta helpottais...

hankku rv 30+1

hankku älä huoli, mie en ainakaa oo sairaalakassia edes miettiny :D Ylipäätänsä kaikenlainen pakkaaminen on miulle jotenkin kamalan työn ja tuskan takana. Voi olla etten ota sairaalaan muuta ku dödön ja kymmenen purkkia rasvaa että selviän tän ihoni kanssa :D

Ain nii, neuvolassa kävin tänää. Kovasti väitti että kaikki huimus, pahoinvointi, turvotus,hengenahdistus ja päänsärky on normaalia, varsinkin kun pissa oli yhäkin puhdas ja paineet hyvät. No hyvä niin.
Vähän sain ja jonkin sortan paino-arviota tädiltä, sanoi että ei todennäköisesti yli 3 ja puol kiloseksi kasva. Hyvä tietää :) Hemppakin jatkaa nousuaan ylväästi, joten ei senkään puolella mitään häikkää. Hassua, että kaikki näyttää aina neuvolassa olevan mitä täydellisemmin mutta silti on melkein jokapäivä ajoittain ihan kamala olo. Kyllä raskaus on ihmeellistä aikaa :LOL:

Menhit ja Ella(viljami) rv33+4

Kaalimaankakara: Ehkäpä siel KOKSis sit ohimennen "törmätää"...mie oon sit se jolla vajaa 7v poika mukana elikkä varmaa ainut jolla muksu kaverina :D

Nyt muokkauksii oikee kunnol ku menee ajatukset aivan päi prinkkalaa :headwall:

AadaOlavi 32+0

heissan!!!

Minulla on selkä kipeä hävinnyt nyt miltei kokonaan johtuen varmaan siitä että selän asento on muuttunut. Vauva taitaa olla jotenkin eri asennossa. neuvolassa sanoi viimeksi että pää alaspäin taitaa nyt olla. Potkut tuntuu nava ympärillä niinkuin joku muukin näkyi kirjoittelevan. Tuntuu selvään että jalat siinä myllertää kovasti :)
jotenkin on paljon helpompaa tää olo nyt muutenkin vaikka tuntuis että alkaa joka kohtaa kolottaa. Hieman öisin särkee lonkkia mutta liitoskivuista ei ainakaan vielä tietoakaan. Paljon helpompi odotus kaikkineen kuin edelliset.
Sokeritkin pysyneet ok ja ilman insuja siis yhä mennään. Eikä tarvitse polillakaan jatkuvalla urakalla ravata.

Ainut mikä itseä huolettaa on tuo että olisiko sittenkään kannattanut kaikkea laittaa vielä valmiiksi...jos tulee mutkia matkaan niin aika ikävää on vauvan vaatteita kaapista sit purkaa tms...Jotenkin rupeaa pelkää enemmän asioita kun ikää tulee lisää.

Aika hankala gallup aihe.....Joten empä lähde veikkailee ketään .Sehän voi olla kuka tahansa meistä :)

Ansku71+ rv 31+5

Sinne sitten jouduin ampumaan, kun alkoi töissä aamupäivällä niin kovasti vihloon mahaa. Sitä kesti jonkun 3 tuntia ennen kuin pääsin sairaalalle. Noh siellä se sit alkoi rauhoittua, eikä kipuilulle mitään syytäkään löytynyt. :|

Sydänäänet olivat hyvät ja mitään supistuksia ei siinä 20 min käyrillä tullut.
Kohdunkaula ultrattiin alakautta ja sielläkin oli kaikki kunnossa.
Vaavi ultrattiin masun päältä ja sielläkin kaikki näytti olevan ok.
Tarkisti pään, sydämen, napanuoran ja heittipä oman veikkauksen sukupuolestakin, kun annoin siihen luvan. :whistle: En mä nyt silti lähde kauppaan mitään tietyn värisiä vaatteita ostelemaan, vaan odotan kyllä kiltisti syntymään saakka ja katsotaan sitten, kumpi sieltä tulee. :D

Mutta ei siis löytynyt mitään... lääkäri olisi kirjoittanut saikkua, mutta en sitten vielä ottanut, kun mulla on kerta maanantaina aika sinne neuvolalääkäriin. Siellä mä varmaan sit kuitenkin saan sitä tuon selän takia. :/ Kotiin siis laittoivat lepäämään ja pahimpaan kipuiluun käskivät vetää Panadolia. Toivotaan, että oli vain jotain ihan harmitonta, eikä enää toistuisi. Mullakin vaan tuo kipukynnys on niin suuri, että en ihan pienestä valittele...

Mutta nyt meen ottamaan sohvan selkään ja koitan saada vähän voimia, josko huomenna jaksaisi edes imuroida täällä! :wave: :wave:

Rakkis ja masu 31+0

Kysyit RYPÄLE et mitä mie ressaan!?

No jaa, Mitä mie en ressais!?
Olen kauhea repimään ressiä joka pienestä asiasta. Rakennetaan taloa parhaillaan ja siitä se suurin ressi on. Funtsin et miten keretään ja jaksetaan saada talo valmiiksi ennen vauvaa ja miten mää jaksan kaikki pakkaamiset, muutot, siivoamiset, laittamiset jne.. Vauvan tarvikkeiden laittaminen ja vauvan tuloon asennoituminen jää sit väkistenkin ihan viime tippaan. Olen tyyppiä joka laittaa kaiken ajoissa valmiiksi jne... mut minkäs teet kun nyt ei vaan voi laittaa ja pitäis asennoitua siihen mut ku sekin on helpommin sanottu kuin tehty! Sairaala kassin pakkaaminen ei ole käynyt mielen vieressäkään. On niin paljon muuta hommaa ennen sitä. Muutenkin kevät on ollut raskasta ja ahistavaa aikaa. Äiti sairastui vakavasti ja pääsiäisenä kuoli mieheni veli. Mut ei auta ku jaksaa päivä kerrallaan....

Tänään olin raksalla maalailemassa ja nyt selkä ja joka paikka huutaa armoa. Mies sanoi et mun pitää jäädä raksa hommista jo eläkkeelle mut enhän mää malta pysyä pois sieltä. Nyt vaan täytyy muistaa olla valittamatta kipuja ku on kerta kielletty menemästä sinne rehkimään just niiden takia. Panadolia ja unta nassuun. Jospa jaamulla ois jo parempi olo. Toivossa on hyvä elää. =)

weiss
Kiitos kylli haleista! Niitä nyt tarvitaan.. Tuuhan kertomaan kuitenkin kuinka odotus sujuu ja millä viikoilla menet, kun niin harvoin kirjoittelet ja kuitenkin olet mielessäni.. :heart:
(Muille anteeksi piipahdukseni tuolta toukokuisista.. :whistle:)

weiss ja pikkuinen 36+3 :heart:

weiss :wave: ja muut tervehdys!
Kyllähän mie kirjuuttelen aina aika ajoin.
Saikulla olen ollut nyt viikon. En enää jaksanut olla töissä. Lähinnä siksi etten saanut nukuttua enää öisin ja tuo luokanopena olo on kuitenkin melko kokonaisvaltaista niin pitäisi mielellään olla ihan toimintakykyinen :) Saikkua siis ihan mammalomille asti. Nyt alkaa tajuamaan että kotosalla saa olla.
Mahaa on täälläkin ihan muillekin asti, eli sf oli tällä viikolla sen 33 cm. Kovasti vaavi potkii ja toistaiseksi raivotarjonnassa.
Selkää meinaa pistää jumiin. Tänään imuroin koko huushollin ja jynssäsin vessat. Sen jälkeen menin sohvalle makuulle niin enpäs meinaakaan päästä ylös..
Iskiastyyppistä tää on. Mulla on ollu paha iskias joskus 4 vuotta sitten, toivotaan ettei pahene!
Mä täällä odotan äitiä ja siskoa viikonloppuvisiitille.
Oikein hyvää viikonloppua ystävät!
malehalle suuri :hug: , voimia..
ja kaikille muillekin niitä tarvitseville!
-Kylli ja vaavi 32+5-

Huomenta :flower: Kasassa vielä :LOL: Luulen kyllä, että käynnistykseen tää menee :D Mutta mutta.... turvotukset lisääntyny, paineet jatkaa kohoomistaan. Maanantaina äippäpolikäynti, katsotaan laittaako toksemia kokeisiin. Luulinkin, että tän raskauden pääsis pelkillä supistuksilla. No mutta onneksi ollaan jo kuitenkin näin pitkällä. Toivottavasti eivät vaan laske myrkytystä niin pahaksi kun viimeksi ( oli siis se pahin mahdollinen), kun vauvakin on jo sen verran iso, että selviää kyllä. Eikä kyllä mielellään leikkuriinkaan menis, vaan toivoisin todella alatiesynnytystä.

Galluppiin: En osaa sanoa kuka olis eka mahdollinen :heart: Voi olla että ite, mut monella on ollu aika napakoita supistuksia ja kellä se oli jo paikat aukikin?

Venla ja Tauno 33+6( täytyy ottaa vielä pari viikkoa rauhallisesti, kun huomisen jälkeen eivät enää toppuuttele :/ )

Moikka!

Aurinko paistaa mutta tuulee :/ ei huvita ulos mennä.

Meillä täällä keittiö remontti menossa.... Eilen ja toissa päivänä + tänään purettu kaapit pois ja nyt on menossa seinän kunnostusta laatoitusta varten. Ukolla kun tuota aikaa on rajoitetusti töitten takia niin menee pitkän kaavan mukaan :(

Miehän en remonttiin puutu en tartu, siirtelen vain kevyempiä tavaroita paikasta toiseen että mahtuu kulkemaan.
Äsken syötiin ruuaksi lihapiirakkaa kun ei tuossa kaaoksessa voi ruokaa tehdä. Sen verran pääsi mikroa käytelemään.
Missähän tiskaisi astiat kun tiskikone on pois otettu... Kai sitä saunaa joutuu siihenkin tarkoitukseen käyttämään.

Sain neulottua tahvolle pienet töppöset :D sellaiset erittäin helpot neuloa löytyi lopulta käsityölehdestä... jatkoa sille villatakille ja pipolle jotka kans neuloin.
Ajattelin että pitäiskö virkata sellainen "englantilais mallinen" vauvapeitto jota voi käyttää lämmikkeenä tarvittaessa.

MUOKS: Väsymys vähän vaivaa..ei kiinnostaisi paljoakaan koti hommia tehdä, saa pensat osansa tehdä :saint:
Ja vaunu jahdissa täällä olen, yritän huutiksessa kurkkia sopivia vaunuja sopivalla hinnalla...saas nähdä kuinka käy.

:wave:

amati ja tahvo rv31+6

Mä olen sitten hyvä vaimo :D

Mies on ollut niin kiltisti (tarkoitan että kieltäytynyt kaikista duuni-iltamista, tupareista jne.) että ajattelin tänään vähän yllättää sen. Klo 17 alkaa Liverpoolin matsi, jota oltiin kahdestaan menossa katsomaan. Mies kysyi lupaa josko paras kaveri (joka on huomenna kuskaamassa meille pakulla astianpesukonetta) voisi liittyä seuraan.. Soitin tälle kaverille, sovittiin että tuo auton meidän vierasparkkiin, tulee keskustaan, katsotaan matsi, mä lähden leffaan ja pistän miehen kaverin kanssa kaupungille iltaa viettämään pitkästä aikaa. Tulevat sitten yhdessä meille yöksi kun ehtiivät, ja auto on aamupäivästä jo valmiiksi täällä.

Mä hihkun jo valmiiksi kun kuvittelen miehen naaman, se osaa joskus olla niin pikkupoika että :D

Mutta nyt suihkuun että olen edes osaksi hehkeä ;)

Elppa & Antsa 33+4

Voi että siellä on niin ihana ilma että ollaan koko päivä viihdytty ulkosalla =)
välillä ollaan sisällä käyty ruokaa tekemässä ja välipalaa haukkaamassa,mutta muuten tehty kaikenlaista ulkosalla.

eilen ostettiin lapsille kaiken maailman pihaleluja ja trampoliinikin vielä(turvaverkon kera) ;)
ja pihaa oon sitten tänään saanu laitella kun lapset on jaksanu keinussa ja trampoliinissa olla.
vähän laatotushommia tehty ja siistitty pihaa ja nyt on tää äiti aivan poikki vaikka haravointi onkin kielletty... :kieh: :ashamed:
ensimmäiset päiväkaffeetkin juotiin ulkosalla ja voi että kun maistu erinlaiselta.. :p

minikin on välillä toppuuttanu (eli potkiskellu...),että nyt rauhottua ei toinen pysty nukkumaan ollenkaan :whistle: muuten oon voinu yllättävän hyvin tänään mutta niinhän se neuvolantäti määräskin..paljon ulkoilua.. :LOL:

meillä on kans remontti menossa,olkkarista ja eteisestä puuttuu vielä paneelit sitten on hienosäätöä vaille valmiit..mutta isäntä välillä huoltaa tuota jenkkiänsä tuolla tallissa..
onhan se auttanutkin mua niin paljon tuossa pihassa.. :heart: :heart:

mutta nyt täytyy mennä tekemään jotain naposteltavaa lapsille ja isännälle :wave:

tuire ja mini 31+1 :heart: :heart:

Iltaa!!

Ihana päivä ollut tänään. Oltiin koko päivä mökillä grillailtiin ja nautittiin päivästä =) Masuasukki on ollut tänään vilkkaalla päällä (tais nauttia ekoista grillimakkaroista) B)

Nyt on olo väsynyt, kohta onneksi pääsee nukkumaan!!

Kaalimaankakara 32+3

No tekihän se lihapiirakka tehtävänsä ja sai sokeriarvot koholle :ashamed: ja niinku olin saanu jo pari viikkoa pidettyä arvot hyvinä...
No, välillä pakostikkin nousee...

Pakko oli lähteä ulos vähän liikkumaan mittauksen jälkeen.
Kävelin n. kilometrin anopin mökille rattaita työnnellen,vaikkakin alamäkeä, niin alkoi mahaan koskea...Oli pakko huilia vähän aikaa mökin rappusilla että jaksaa ylämäkeä kiivetä takasin pihaan.
Tulee tosi jumppaa kun ylämäkeä työntää rattaita pehmeällä tiellä :LOL:

Nyt päivän jäätelötuutti kourassa :D

Päivän remontti saldo täynnä ja sauna lämpiämässä =)
saa nuo vilperit sitten nukkumaan ja hiljaseksi.

:wave:

Ulkona onkin aivan ihana ilma!
Nyt olisi niin kiva päästä tuota keskeneräistä pihaa laittamaan, mutta järki kuitenkin pitää mut pois sieltä... en nyt viitsi ehdon tahdon hakea selkävaivoja itselleni, kun niitä on muutenkin luvassa taas ensi viikolla. :|

Tännepä ei nyt perjantain jälkeen kuulu mitään kummosia. Vatsa elämöi tiuhaan ja pitää illalla virkeenä minutkin... tai ainakin hereillä. :D
Onneksi yöt kuitenkin nukkuu...tosin nää selkävaivat sitten taas pitää yöllä hereillä, kun joutuu vaihtamaan asentoa koko ajan, ettei selkä repee! :/

Tässä sitä vaan ootellaan huomista lääkäriä ja tuomiota ja sitä, suostuisko se lykkään saikun alkua ens viikon alkuun... Voi olla, että ei suostu.

Ajattelin lähteä hakemaan mummulasta vähän kuusiokoloavaimia, jotta saadaan tänään tuo pinniksen pohja ylös ja päästään taas asioissa vähän eteenpäin...kai sitä sairaalakassiakin jossain vaiheessa pitäs vähän miettiä... :whistle:

Hyvää sunnuntain jatkoa! :wave:

Rakkis ja masu 31+2

Mulla ei oo sairaalakassi pakattuna :D
En oo ajatellu koko asiaa oikein vielä, vaikka öisin oonki jo lähössä synnyttämään :LOL:
Mä yks yö puin jo päälleni ja olin soittamassa kuskia sairaalaan, kun yhtäkkiä
tajusin, että olin nähny unta, että pitää lähteä...
Mulle kävi joskus sama koulussa, että olin unessa myöhässä
ja sit aloin kauheella vauhdilla yöllä tehdä lähtöä :D

Kolmas migreeni jo tälle viikonloppua kärsitty :kieh:
Rasittavaa, kun ei voi mitään tehdä ja näkö menee melkein kokonaan :ashamed:
Kaveri se on tänään ollu hiljainen, mutta eilen se pitikin
koko päivän ihme mekkalaa tuolla masussa...
Hassu, kun se nostelee peppuaan niin, että se näkyy ihan selkeesti
nahan läpi :) :heart:

Vivvi :heart: "Ilmari" 33+0 <--- uusi viikko taas :D
(enää 7 viikkoa :whistle: )

täällä on kans kärsitty migreeni tälle viikonlopulle :kieh:
ja keetämäistä kun ei voi ottaa mitään lääkettä ja panadol on yhtä tyhjän kanssa.. :(

meillä mies alkoi eilen "pelkäämään" illalla kun kaveri liikkui niin vilkkaasti ja pyöri ettei toisella mee napanuora kaulan ympärille :( itekin aloin miettimään kun ei noista neljästä kukaan ole näin vilkkaasti kääntyilly ja liikkunu ja kuitenkin esikoisellahan oli napanuora kerran kaulan ympärillä... :|

ja sit "nykiikö/täriseekö" teillä muilla vauvat masussa..?? kun meidän mini nykii sillain ihmeellisesti ja hikkaa se ei ole kun se on toisenlaista... :/

mutta taas mentävä huilaamaan,kun olo on migreenin jäljiltä vielä tooosi heikko... |O

tuire ja mini 31+2 :heart: :heart:

Tervis!

Ihanainen kevätpäivä taas :D Ollaan anoppilassa oltu viikonloppu ja ulkoiltu paljon, shoppailtu tytölle ja vauvalle kaikenlaista jne.
Katselin tuossa just koneelta tylleröisen vauvakuvia ja tuli tässä vähän vetisteltyäkin... Miten pieni se oli. Meillä oli tapana nukkua yhteiset päikkärit sylikkäin niin, että tyttö oli mun rmahan päällä ja siinä vedeltiin unta helposti kolmekin tuntia. Tosi äkkiä se vauva-aika oli ohi... Ja pian syntyy jo toinen :,) Oon heittäytynyt aika herkäksi.

Muumi painelee masussa tuttuun tyyliinsä, öisin mesoaa ja nostelee takapuoltaan rintojen alla :heart: Vajaa 2 kuukautta enää, iiks..!

mymmy myy, mun esikoinen ja tää toinen mahakas ovat harrastaneet tuota tärinää, jostain luin että se liittyisi siihen kun vauva pissaa lapsiveteen...

Kohta lähdetään köröttelemään kotiin päin, meen tästä pakkailemaan...

Kylkiluu 31+6

Aurinkoista sunnuntaita!
Mahtava sää ollut koko viikonlopun,eikä sisällä ole malttanut olla ollenkaan.Heti kun poika herää unilta painutaan takasin ulos B)

Mymmy myy mietti tuota napanuora juttua,niin mä oon kuullut että melkein kaikilla vauvoilla on vatsassa napanuora kaulan ympärillä,mutta siinä on niin kova paine,ettei se pysty siihen kuristumaan.Kaverin pojalla oli 4 kertaa napanuora kaulan ympäri,ja se oli synnytystä hoitaneen lääkärin ennätys...

Jospa tästä menis silittämään vauvan vaatteita ennen ulkoilua.

Bamse 33+2

Sunnuntaita kaikille!

On se kumma miten tämä aika juoksee. Oon nyt ollut kotona 3 viikkoa ja tuntuu, että aika ei riitä mihinkään :) Oma vointi on mitä mainio. Koirien kanssa käyn vielä agility-ja tokotreeneissä ja ulkoiltu ollaan sellaiset 2-3 tuntia päivässä. Hyvin jaksaa kävellä vielä 1,5 tunnin lenkit reippaalla vauhdilla.

Perjantaina meinasin olla kyllä melko kipeänä kun siivosin 12 tuntia, jynssäsin joka paikan. Meillä on nyt valmiina vaunut, sänky kasattuna, hoitopöytä, suurimman osan vauvan vaatteista on pessyt ja silittänyt ja amme. Aattelin vielä ostaa sitterin, muutamat 50cm vaatteet, imetysliivit ja jotain pientä. Ommella sen sijaan pitäis vaikka mitä, imetystyyny, pinniksen reunapehmusteet, äitiyspakkauksen laatikkoon lakanat ja reunusteet, pinnikseen verho, liivinsuojia, kestositeitä itselle jälkivuotoon ja vauvalle vaippoja. Oon tässä neulonut vauskille puuvillaneuletta ja bambulankasta ihanaa settiä. Villavaippahaousujakin oon tehnyt ja tälläkin hetkellä postissa odottaa uudet hahtuvat hakijaa :D Energiiaa siis ihan täynnä tämä tyyppi :LOL:

NeitiA+masutyyppi 30+4

Aurinkoista sunnuntaita!

Täällä etelässä on niin ihana sää että! tuli juuri ulkoiltua ihan vahingossa 4 tuntia reippaasti kävellen kun ei meinannut saada kyllikseen auringosta. Pääministerikin uuden tyttöystävän kanssa osui tielle :D

Tsemppiä kaikille migreeniläisille, ei taida tämä kirkas ilma se kaikista kivoin olla....

Itsekin olen virittelemässä ompelukonetta,ajattelin ajankuluksi tehdä tilkkutäkin vaunuihin ja kevyemmän pinnikseen. Jos vielä löytäisi kivat kankaat uudinverhoksi ja lakanoiksi, tuntuu olevan vain aika rajoitettu valikoima kaupoissa...

Hauska kuulla että se nykinä olisi pissimista, olenkin miettinyt mitä se pulina/kuplinta on :LOL:

Uutena galluppina , kuinka paljon teillä on valmiina 50cm vaatteita? Tietysti se riippuu tenavan koosta etc mutta osaisikohan joku konkari-mamma sanoi mikä olisi se minimäärä millä pärjäisi? Ehkä vähän hankala vastata?

kevätterkuin
Renee ja vaavi 30 risat

Vaategallupiin vastausta: Meillä oli esikoisella muutama 56 cm vaate (body ja puolipotkarit käytännössä ). Hänkin syntyi kesäkuussa, joten jos tarvittiin päällisvaatteita (college/samettiasu), niin ne oli sitten 62cm kokoa. 50 cm vaatteita ei ollut yhtään. Poika oli 52 cm, joten aika nopeasti sitten pidettiin jo äitiyspakkauksen vaatteita. Nyt kakkoselle on hieman tullut ostettua enemmän vaatteita (ihan vaan ostamisen ilosta ;) :whistle: ) , mutta en tälläkään kertaa ole ostanut yhtään 50 cm vaatetta. Eli meillä vaatekoko alkaa 56 cm:stä.

Vaategalluppiin en osaa oikein sanoa. Mulla on noita 44cm tossa muutamat valmiina, kun esikolla niitä oli pitkän aikaa =) Mutta kai normaalisti kannattaa vaan olla muutamat noita 50cm ja 56cm, kun jäävät niin äkkiä pieniksi. Meille on ilmeisesti tulossa taaskin pienikokoinen (lääkärin mukaan), joten kotiintulovaatteiksi varasin noita 44cm vaatteita. Sitte Tauno on tietty sellanen 4kg :LOL:

Ulkona ollaan nautittu auringosta täälläkin koko päivä. Saapi nähdä mitä noi supistukset sanoo illalla :/ Hoitopöytä kasattiin eilen ja vielä pitäis esikon sanojen mukaan hakea vauvalle tutti, tuttipullo ja uninalle. Tuttipullot meillä on mutta ne tuttiosat puuttuu. Mutta eipä niitä viitsi kyllä ostaa kun yhdet varalle, jos imetys vaik onnistuis :heart:

Meillä ja vatsassa silloin tällöin sitä tärinää , mutta aikasemmin sitä oli enemmän. Nyt olen bongaillu hikkaa. Mitä ei esikosta kerenny olemaankaan. Huomenna olis lääkäri, ja ehkäpä se sitä kokoakin taas katsoo.

Ihanaa, kohta pääsee lenkille ja touhuilemaan tuohon pihalle ja pesemään lattiat :D ja.... ja....ja.... hirvee hinku päästä touhuamaan :p

Hyvää sunnuntai-illan jatkoja mammoille...me lähdetään kylpyyn :wave:

Venla ja Tauno 34 :flower:

Yhteistyössä