*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Viime viikolla kävin synnytyspelkopolilla, vaikka en suoranaisesti synnytystä pelkääkään. Esikoisen synnytys oli pitkä (2 päivää käynnistelyä, 18 h salissa, 3 cm auki ja sektio), joten halusin päästä juttelemaan tulevasta synnytyksestä, suurin huolenaiheeni oli se, että jos synnytys olisi samanlainen, niin sektiopäätös tehtäisiin vähän helpommin (=aiemmin). Kätilön kanssa jutustelu on minusta hieman turhaa, mutta sitten iltapäivällä pääsin lääkärin kanssa juttelemaan, ja se kyllä mullisti maailman. Käytännössä lääkäri sanoi heti kättelyssä, että jos on "iso" siis reilu 3 kg riittää, niin ei mahdu tulemaan alateitse. Sanoi myös sen että ekalla kerralla yritetään kaikki että tulisi alateitse, vaikka se on ollut hyvin epätodennäköistä jo silloin (esikoinen siis 3.8 kg). Joka tapauksessa sanoin, että jos edellytykset on olemassa niin haluaisin kuitenkin yrittää alateitse. Lääkäri sanoi, että mitään päätöksiä synnytystavasta ei vielä tarvitse tehdä, ja että sektiopäätös voidaan tehdä vielä 39 viikollakin, jos ei ole syntynyt sitä ennen. Käytännössä olen ymmärtänyt, että jos tämä vauva ei lähde tulemaan ennen aikojaan (=on pieni), niin lähellä laskettua aikaa mennään suoraan sektioon. Tämä tieto oli kyllä suuri helpotus minulle, eli saan nyt itse päättää mitä tehdään ja lapsen kasvua seurataan tarkemmin ja minulle kerrotaan nyt enemmän kuin mitä viime synnytyksessä.
Tulipas pitkä tarina... :)
 
Alotetaan vaan =)

Työt on nyt sit loppu. Tämä viikko olis ollut vielä, mutta en ollut töissä, kun en olis saanut loman alkuun asti olla kuitenkaan. Eli nyt sit ekaa päivää sairaslomalla, joka jatkuu 3 viikkoa, sit alkaa äitiysloma. Valmiiksi jo risoo, kun KELAn päätöksiä kestää taas ootella pitkän kaavan mukaan, ensin späiväraha ja sitten äpäiväraha. Palkkalaputkin on vielä toimittamatta, kun pitää odottaa viimenen tili vielä ulos.

Mullahan kävi silleen ikävästi et olisin ollut töissä (halunnut olla siis ja arvelen, et kuntokin olis antanut periksi) ja osastonhoitaja oli sitä mieltä et se on ok, mut meidän koko talon johtaja otti ja tylysti palkkas toisen mun tilalle, eikä tehnyt mulle enää sopimusta. Katkerana täällä nyt sit oon miettinyt, et miks. Raskauden perusteellahan ei saa (tai ei sais) jättää pätevää työntekijää ottamatta töihin, jos työvoimasta on pulaa ja siellä tosiaan on |O

No, nyt mulla on vuoden verran ainakin aikaa sulatella kiukkuani ja kun vuoden (tai kahden, katotaan, miltä se talous näyttää aikanaan) jälkeen alan töitä kysellä, saatanpa soittaa jollekin muulle ensin... :whistle:

Miehen kanssa keskusteltiin kummeista tuossa aamulla... Vähän tahtoo olla hankalaa. Ilmeisesti se on hänen nuorin siskonsa sit, olisin kyl halunnu jonkun omalta puoleltani vaihteeks, sukulaiset on turhan kaukana, mut joku kaveripariskunta vaikka... Mut saa nyt nähdä. Eikä tämä nyt mikään maata kaatava asia (mulle ainakaan) ole. Taitaa anopille olla tärkeämpi. Mites, joko muilla on kummit valittu?

Hilpeää Huhtikuuta kaikille ja muistakaa, et nyt on aprillipäivä, älkää antako vetää itteänne höplästä =)

Ammu ja Iltatähti 30+2
 
Huomenta!

Kiva kun päästiin taas turvallisesti uudelle kuukaudelle! Nukuin niin uskomattoman hyvin, etten tiedä mitä itselläni tekisin :D Outoa..

Eilen oli niin hirmuiset bileet vatsassa koko illan, mieskin rupesi nukkumaanmennessä juttelemaan vatsalla ja uhkaili unilaululla (ei mikään paras lauluääni) jos ei rauhoitu :LOL:

Kummeista: Sylikummiksi valittiin itsestäänselvästi miehen yksi parhaista kavereista; oman lapsuutensa ja luonteensa vuoksi miehestä on kehittynyt superrakastava, kaikista hirmuisesti välittävä ja suloinen ihminen, oli jotenkin looginen valinta. (Kihlattu jätettiin ulos, ei oo meidän mielestä herran arvoinen ihminen eikä luoteta tulevaisuuteen.. ollaan tosi reiluja ;) ). Toiset kummit päätettiin aiemmin, ja nyt kun piti kysyä, tulikin seinä vastaan. Huomattiin ettei pariskuntaan (miehen serkku naimisissa miehen yhden parhaimman ystävän - meidän tuttavapariskunta) saa yhteyttä elleivät he itse tarvitse jotain. Grr. Niillekin syntymässä lokakuussa toinen lapsi (mies on esikoisen kummi), joten ei luultavasti ole kiinnostusta tästä meidän tyypistä.. Eli toiset kummit on avoinna vielä. Yllättävän moni ei kuulu kirkkoon |O

Ei tässä ihmeempiä; tuet tuli, tuet meni - päivä. Imuri meni perjantaina rikki, tänään lähdetään hommaamaan uusi ja mun pitäis lähteä kohta Itäkeskukseen etsimään paitoja jotka peittää tän massamahan :D Tuntuu ettei mikään paita (ellei ole ISO t-paita) mene enää yli.

Elppa & Antsa 31+0 -> herranjumala :eek: :heart:
 
moikka!!

pregnu paljonko sulla oli nuo ne verenpaineet? mulla on vähän ehkä yläkanttiin nyt ollut. elikkäs kerran oli 141/79. sitten on ollut pikkasen alemmat, mutta mua alkaa aina vähän "jännittään", kun ne mittaa, ku alan oikeen miettiin, että nouseekohan ne taas.. :LOL: toki ne sit vähän saattaa nousta! B) mut ei siis terkkari oo ollu nuista viel huolisaan, mut on ne vähän yläkanttiin. on mul ollu muissakin raskaukisis jotain tuota luokkaa..

mies ei mennyt kouluun, lähti lasten kans ulos ja kauppaan. mä täs mietin, että lähenkö katseleen kirpparilta lapslille välikausipukuja. :whistle:

huomenna olisi lääkäri. saa nähä onko tapahtunut muutoksia tuol alhaal..on supistellu välil ja vähän menkkamaisia kipujakin ollut. huomenna selviää.. tuntuu, että vauva on ihan alhaalla. onko muiden vauvat jo ihan alhaalla tai tuntuuko siltä?

IllanHämy 29+4
 
Nii se vaa kuukaus vaihtu jälleen :D
Mie tarviisin housui jotka mahtus tään mahan kaa...kaik vanhat äippäpökät o mahankohilt auttamattoman pienii :whistle: Täytyy vissii vaa tyytyy ostelee sellasii mahan alle jäävii mallei.

Vkonloppun vietetää vanhimma pojan 12v synttäreit...oikeest ne nyt pe.Saa nähä sit millasii kommenttei tuloo tän mamman ulkomuodost ku vierais sellasii joille ei olla mitää kerrottu koko raskaudest ja sit sellasii jotka tietää muttei oo minuu nähny sit viime syksyn.

Mahanahka on muutes tullu iha kosketusaraks :( ei vissii enää mahu kasvaa muuta ku repimäl kauheet arvet jo olevien jatkoks...sit oonki raidoitettu ku seepra :LOL:

AadaOlavi 29+4
 
Huomenta, tai iltapäivää :kieh: , täältäkin!

Nyt 2 pvää saikulla selän oireilun takia...Aika tuppaa käydä tylsäksi kun selkä oireilee vain pahimmin jotain tehdessä eli jos yrittää saada aikaa kulumaan niin johan vihlaisee.

Millä ihmeella sitä saa ajan kulumaan? Vinkkejä otetaan vastaan, sillä kämppä on jo puunattu ja kaupungille en oikein kykene ,plääh!

Ammu eikäs tuo ole laitonta mitä sulle on tehty,?
kysäisepä pääluottamusmieheltä menikö ihan oikein! Meillä oli samantyyppistä töissä mutta kun kyselin tarkemmin asiasta niin pomokin muutti kantaa, tsemppiä!

Kummeista, ollaan hieman mietitty, mutta hankalaa valita. Meidän tenavaa ei kasteta mutta pidetään vale-kummijuhlat, lähinnä sellaiset nimibileet ;). Ongelmana on juuri se että ketä kutsuisi kummiksi. juuri eilen yks suosikeistamme valitteli ettei aikaa ole oikein riittänyt kummilapselle... noloa sen jälkeen sitten kysyä joten pidin suuni supussa...

terkuin
Renee ja vaavi 28 ja risat

 
Voi että kun on ihana ilma ulkosalla.. B)

Laitoin sitten tänään kahteen ruukkuun tomaatit kasvamaan ulkorappusille kun siihen niin kivasti aurinko paistaa,täytyy vaan yöksi sisälle nostaa.. =)

No nyt on sitten isompi neitokainen kuumeessa,just hain koulusta kun terppari soitti että neiti on 38 asteen kuumeessa.. :/ kiva kiva!! :headwall:

kummeista mietitty ollaan ketä pyydetään,mutta säästetään se vähän tuonnemmas.. :whistle:

mutta nyt päiväkahveja juomaan :p

tuire ja mini 28+4 :heart: :heart:
 
täällä saikutellaan ja onneks supistukset on vähentyny huomattavasti siitä mitä oli sillo ku töissä oli... pystyy jopa pientä kävelyä harrastaan ulkona ilman supistuksia :)

Tänää tulikin sitte oikeen mieltä ylentävää ja vähän alentavaakin postia....Tuli kelasta päätös äitiysavustuksesta ja pakkausta tässä aletaan ootteleen :) Sitte tulikin kirja potilasvakuutuskeskuksesta ja päätös mun kädestä tai oikeestaan sormesta... Korvauksia ois tulossa jonku verran, ei vielä tietoa minkä verran joten iloinen asia tuokin...Mutta mieltä alensi se että tuossa paperissa sitte luki selvällä suomen kielellä että Huolellisemmalla leikkaustekniikalla mun peukalo olisi täysin toimintakykynen.... Mutta ku se p*ska kirurgi sössi tuon leikkauksen ni peukalo on mikä on :( Ja kyse vielä oikean käden peukalosta eli sen käden millä mä yleensä kaiken teen... No onneks jotenki toimii ja pystyy sillä tekeenki jotain mutta mieluummin oisin ottanu terveen sormen ku jonku rahasumman...
 
Aurinkoista huhtikuuta!
Enää pari kuukautta jäljellä...Hui :eek: Niin se aika vaan menee.

Kummeista: Meillä on yhdet kummit selvillä,mut halutaan kahdet kummit lapselle ja toiset on vielä mietinnässä.Ketään ei olla vielä pyydetty.Se ajateltiin tehdä vasta lapsen synnyttyä.

On niin ihana ilma,että harmittaa olla sisällä,mut heti kun poika herää päiväunilta taidetaan sännätä pihalle B)

Bamse 30+4
 
Huhtikuuta mammoille :)
Joku taisi kysellä verenpaineista.. Minulla ne aina olleet hiukan korkeat ja ollut joskus jopa lääkitys siihen. raskauden aikana na yleensä sit normalisoituu ja joka krt kun käyn terkalla tai lääkärillä ne siellä hieman koholla koska olen ns. jännittäjä tyyppi. mitteilen niitä sit kotona.vaikka edellis raskaudessa oli loppupuolella epäilys lievästä myrkytyksestä..

PAINOARVIOta joku kans kyseli. Kävin viime viikolla polilla jolloin oli viikkoja 28+3 ja arvio 1250 g.

Kummeista: Vähän mietitty, mutta loppupelissä ei oikeen mitään hajua..Molemmat siskoni varmaan kuten molemmilla edellisilläkin muksulla ja loput täytyy sit miettiä....halutaan yhtä monta kummia kuin molemmilla muksulla on.

ELPPA: Hehheh...kuin suustani tuo lause; tuet tuli tuet meni..Niimpä taitaa ainakin tällä kotihoidon tuella olla taipumus mennä samoin tein kun sen saa.

Nyt odotan että työnantaja maksais nuo lomarahat pois jotta saisin laksu pinoa hieman pienenemään. Onneksi äippä raha kuitenkin huomattavasti paljon parempi kuin tää onneton kotihoidon tuki. Sen kunniaksi tilasin olkkariin uuden ryijymaton sekä kahdet paneeli verhot joihin sopivat tyynyt sohvalle.
Nut masukki on liikkunut onneksi paljon paremmin taas, tai sitten minä kuvittelen ettei se väliin liiku koska ei taida joka liikettä tulla rekisteröityä kun itse touhuaa kaiken aikaa jotain.
Täälläkin olis ikkunoiden pesu sisäpuolelta samoin verhojen vaihtelua tiedossa mutta tänään ei viitsi kun eilen oli niiiiin rasittava päivä kaupungilla.
jospa huomenna pirteämpi, nyt päikkäreille pojan kaa.

Ansku71rv 29+1
 
Ihana ilma ulkona B) Tuossa sitten rupesin vaatehuoneen kimppuun :ashamed: Hirveesti on tullu touhuttua. Supistuksia tulee ja menee, ei mitään säännöllisiä, niin uskallan jonku verran tehäkin jotain. Välillä inhottavaa vihlontaa ihan kohdunsuulla, mutta kuuluu varmaan asiaan näillä viikoilla :heart:

Joku kyseli vauvan alhaalla olemisesta :wave: Mulla ed. äippäpolikäynniltä oli lääkärikin kirjottanu, kuin mulla on kohtu tosi alhaalla. Siitä varmaan mulla johtuu nää jatkuvat supistelut ja vihlomiset ja painon tunne alhaalla =) Kaverille oli syntyny hyvän kokonen poika viikonloppuna. Ihanaa kun vauvoja tulee tähän lähipiiriin :heart:

Mutta nyt nauttimaan auringosta tohon rappusille :wave:

Venla ja Tauno 31+2
 
Kata 76, hyvä että käynnistä oli hyötyä :)

kummeista
Meillä nous suureksiki ongelmaksi se ettei tuttavapiiristä oikein löytynyt kirkkoon kuuluvaa porukkaa. Ja kun meillä ei kummallakaan ole edes sisaruksia :kieh: No 4 kummia ois nyt sitten tulossa ja kaks niitä pakollisesti kirkkoon kuuluvia (tuleva sylikummi liittyy takaisin kirkkoon ja huomattiin että yksi serkuistanikin on vielä kirkossa).

Tänään pitäis vähän kouluhommia tehä, mutta saa nyt nähdä jaksanko taaskaan mitään.

Menhit ja Ella(viljami) rv 31+1
 
lääkäri kuulumisia..
kohdunsuu kiinni ja hieman lyhentynyt. vinski raivotarjonnassa&voi hyvin, ultrattiin istukka (jossa virtaukset ok), lapsivettä normaali määrä. paino-arvio annettiin 2200g joka vastaa viikkoja 35 vaikka mennään viikolla 30+4 :eek: sain onneksi uuden ajan 13.5. ultraan jossa asia tarkistetaan..ja mahd. käynnistetään jos kauhean isolta näyttää vauva. onneksi sillo sitten ollaan jo rv37 jos näin käy.
vuotelu jatkuu vaan, johon siis mitään syytä ei löytynyt.. kuulemma voi olla limakalvot kuivat ja vuotaa valkovuodon sekaan. nyt varmaan johtuu siitä kun kahtena päivänä ollaan ronkittu.

millasia paino-arvioita te olette saaneet ja millä viikolla??!!?

marleena83 ja vinski 30+4
 
iltapäivää
lääkäri kuulumisia täältäkin: kohdun suu kiinni ja 4cm pitkä eli kaikki ok. Diabeteshoitajalla kävin ja ruokavalio hoidolla jatketaan =) ihanaa ei tarvii inskoja. paino arvio oli 1600g vastaa viikkoja joita nyt kasassa 29+6 :eek:
Uudet kilpirauhaskokeet otettiin ja tulokset saan perjantaina (niissä ollut vähän häikkää)
Vauva ollut koko ajan poikkitilassa mutta nyt päättänyt kääntyä perätilaan (tyytyväisenä kohdussa istuskeli :) ) 3 viikon päästä taas aika polille koko arvioon ja muutenkin seuraillaan noita sokeri ja kilpirauhas arvoja.

Mulla oli paino TIPPUNUT vajaassa 2vk 2,9kg. taitaa ruokavalio auttaa :LOL:

Nyt hyvää päivän jatkoa, pitänee alkaa vähän siivoilemaan :wave:
 
Laittomuudesta en tiedä tuon työasian suhteen, mutta vaikka liitostakin kyselin, niin kaikki vaan hymistelee. Kyse kun on vaan kahdesta viikosta (viikoksihan mulla olis töitä vielä ollut), ihan normaalia kuulemma tämmönen pätkätyöläisillä, ei lohduta. Meidän työpaikan pääluottamusmies ei oikein tykkää musta ihmisenä, eikä olis ollu tilaisuutta kysyäkään, kun hänellä on itsellään pitkä sairasloma menossa, siks kysyin liiton lakimieheltä suoraan, mutta tosiaan...tyhjän saa pyytämättäkin.

Ja kerronpa vielä sellasenkin jatkon tähän, että kun olin ilmottanut etten tee tätä viimestä viikkoa, niin tää pomo tuli kyselemään, että kai nyt voisin edes tehdä kolme viimestä päivää, jotka mulla oli listassa vapaata, kun eihän sitä mitään huilipäiviä tarvii yövuorojen päälle, kun on kerran jäämässä kotiin makaamaan kahdeksi kuukaudeksi. Käytti tosin siistimpää "lepäämään" sanaa. Arvatkaa suostuinko?! Eli ens vedetään matto jalkojen alta ja sit yritetään kumminkin loppuun asti kupata kaikki irti. Sanoin koko työkaveri joukon kuullen, että "kysytkö tosissas?" Ihan tosissaan kuulemma, kun on hätä. "En muuten meinaakaan". Voi olla, että töitä kyselen loman jälkeen tosiaan ihan muualta!
 
Täällä taas yksi päivä jaksettu puurtaa, vaikka olikin kaikin puolin hirveä päivä!
Kaikki vaan meni päin peetä, mutta selvittiimpäs siitäkin!
Selkää vihloo aikas lujaa! :| Leviää kai kohta kokonaan!

Labratuloksia soittelin taas tänään muutamaan otteeseen ja lopulta sain ne puolen päivän aikaan ja eikös siellä tulehdus vaan vieläkin jyllää. Soittelin neuvolalääkärille ja sanoi kirjoittavansa huomenna mulle 10 pv kuurin, jahka selviää tulehduksen tarkempi laatu viljelyn jälkeen. Ehkä mut on tuomittu potemaan virtsatietulehdusta loppu raskauden. :/ En vaan käsitä, miksi se ei mene lääkkeillä ohi. Olen syönyt jo kaksi viiden päivän kuuria. Nyt sit se 10 päivää ja sit kai jo seuraavax sitä estolääkitystä aletaan puuhaan loppuraskaudex. :|

Kummeista on ollut puhetta...
Meillä ei mitään käsitystä vielä kummeista!
Ihan hyvä, että joku otti aiheen taas esille, koska muuten ois taas päässyt kokonaan unohtumaan. Täytyisi kai alkaa sitten miettimään. :whistle:

Mutta nyt nukkumaan! :wave:

Rakkis ja masu 28+4
 
Neuvolakuulumisia täältäkin!

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Hyvin oli paikat kiinni ja kohdunsuu entisen pituinen. Valittelin väsymystä ja sanoin, että tarvisin lepolomaa töistä tuntuu ettei tahdissa enää mukana pysy. Lääkäri kirjoitti huhtikuun loppuun sairaslomaa sitten mulla alkaa kesäloma ja sitten äippäloma. Ihanaa kun saa elää täysin omalla rytmillä nytten =) Toisaalta hirvittää miten aika kuluu mutta eikähän se kulu kun ehti kerrankin tehdä rauhassa käsitöitä ja treenata koirien kanssa.

Viikot 27+6
Paino +553g/viikko kokonaisnousu nyt 7kg
RR: 127/88
pissa puhdas
HB 125, noussut itsestään :eek: (viimeksi oli 118)
Kohdun pohjan korkeus 27cm
Vauski on kääntynyt raivotarjontaan
Vauvan syke 145 ja liikkeet ++

Mulla on alkanut liitoskivut :| Auts ne on aika järkkyjä ja käveleminen on vaikeaa.

Ai niin tänään tuli Kelalta päätös äityspakkauksesta ja äitiyspäivärahasta :) Tuleeko lapsilisä päätös vasta sitten kun vauva on syntynyt, vai miten?
 
Moi!

Eilen käyty sokerirasituksessa ja arvot oli taas sellaset, että joudun dieetille. Ärsyttävää! :/ Mutta eipähän painokaan sitten enää nouse ja pääsen omiin mittoihini heti synnytyksen jälkeen :kieh: Että jotain hyötyä siitäkin. Meillä on kaikki vauvat olleet tosi pieniä, vaikka mulla onkin ollu kaikista raskausdiabetes. Isoin on ollut 3330g ja pienin 2450g... Että tuskin tästäkään kovin suurta tulis vaikka vetäisin suklaata ja karkkia loppuun asti. Mut kai se on ihan hyvä vauvalle, että äiti syö terveellisesti. :)

Saikulla ollaan täälläkin, mutta tällä kertaa lasten takia. Viikonloppuna keskimmäisellä todettiin vyöruusu ja nuorimmaisen kanssa oltiin sairaalassa keuhkokuumeen takia. Mulla olis vielä kolme päivää töitä. Nekin tuntuu aika mahdottomilta, kun tunnen olevani niin poikki. En tiedä, viittiikö noiden kolmen päivän takia käydä lääkäriä vaivaamassa vai menenkö sisulla töihin. :/

Täytyy lähteä ulos kun on niin hieno ilma...

Mukavaa päivää kaikille! B)

hankku ja muhku rv 27+6?
 
Aurinkoista huhtikuuta mammat!
Sairaslomalle minäkin jäin maanantaina (tosin olin vielä töissä ma) ja sitä myöten sitten äitiyslomalle. Ei tarvi stressata enää aamulähtöjä ja miettiä jaksaako taas tänään =)

Di 29+1 (kohta kolkyt!!)
 
Huomenia!

Neuvolakuulumisia:

Pissa: puhdas
Paineet: 124/70
Paino:+300g/vko (Yes!)
Syke: 150 ja tasainen
Turvotus: +/-
Liikkeet: ++
Asento: RT (Yes tämäkin!)
SF-mitta: 29cm (hoitaja ihmettele että mitä tunareita mun masua on mittaillut aiemmin, 26+1 oli 30cm ja viimeksi 29+1 oli 32cm - ja ihmetteli myöskin miksei lekuri viikolla 26 ollut sitten vienyt asiaa eteenpäin MURRRR |O )

Muutenkin kaikki tosi hyvin :heart: Taas kahden viikon päästä uudestaan. Kyselin helsingin systeemiä tolle hätäkaste/toivomukset- kaavakkeelle synnytyssairaalaan; ei kuulemma ole tapana, ellei sairaala itse sitä kysy.. ja kuulemma kysyy synnytykseen mennessä erityistoiveet. Mielenkiintoista sinänsä, kaikkihan ihan varmasti siinä vaiheessa pystyy istumaan rauhassa alas täyttelemään papereita :kieh:

Löysin kaupasta muuten JÄRKYTTÄVÄN hyvää suklaata, sokeritonta ja laktoositonta, Panda valmistajana. 100g minilevy maksoi 1,69?. Suosittelen :)

Nyt lähes 20cm pituisen viinerin kimppuun, jonka ostin kaupasta palkaksi painon kurissapitämisestä; ironista ;)

Elppa & Antsa 31+1
 
kevät sen kun tekee tulemistaan..pitäisi varmaan jo lapsille ostaa hiukka ohkasemmat hanskat ja puvut kun tuntuu että toppavehkeissä läkähtyy..mutta toisaalta onhan lunta vielä maassa.. :whistle:

kohta pääsee kuokkimaan kukkamaita tuohon pihaan kuhan vielä vähän enemmän sulaa.. :whistle: kovia suunnitelmia olis kesäks kasvattaa,mutta katotaan miten se toteutuu..

esitietokaavake me saatiin se ekassa vai tokassa neuvolassa mukaan täytettäväksi minkä sitten piti palauttaa sairaalalle ultraan mentäessä..

oletteko muuten aatelleet mitä puudutteita otatte synnytykseen??
mä olen kokeillu epiduraalista,kohdunkaulan puudutteeseen ja spinaaliin niin nytkin otan spinaalin kerta supistusten tultaessa ei tunnu missään,siis oli aivan mahtava lääke nuorimmaisen synnytyksessä.. :)



tiettekö mulla on tullu sellanen kamala tunne,kun rakenneultrassa sanottiin että mini on tyttö että mitäs sitten jos se onkin poika??
ja mä olen kaikki laittanut jo tytölle valmiiksi.. ;)
ehkä sellaisia ei pidä miettiä,mutta on vain sellainen tunne vähän väliä :ashamed:

verenpaineista mulla on aina ollu alhaset paineet toisaalta se on hyvä..
mutta taas toisaalta kun ne voi sitten romahtaa tuolla saunassa taas liian alhaiseksi mikä taas aiheuttaa mulle kamalaa migreeniä.. :|

mutta jos sitä lähtis vaikka iltapäiväkaakaolle-- :p

halauksia kaikille jotka niitä tarvitsee :hug: :hug: :hug:

tuire ja mini 28+5 :heart: :heart:
 
Ihana ilma ulkona!!

Sain kanssa äippärahapäätöksen tänään ja äippäpakkaus odottaa postissa. Olisin kovasti toivonut v. 2008 pakkausta, mutta näköjään vanhoja pakkauksia on vielä jäljellä. No, onhan se toppapuku siinä ihan kivan värinen. Keltaiset ja turkoosit vaatteet taitaa kyllä jäädä käyttämättä.... ainakin Kelan sivuilta katsottuna, ei kovasti silmiä hivele. Vaan ei parane motkottaa. Onhan tuo mahtava etu meille lapsiperheille!!

Kummeista. Voi että on vaikeeta!! Hyviä ehdokkaita on vaikka kuinka monta. Miten sieltä sitten voi valita ne muutamat, ettei sitten taas loukkaa niitä muita... Voi hittolainen :eek: Ja olisi kuitenkin mukavaa, jos vauvan synnyttyä voisi sitten suht ajoissa pyytää kummeja. Mut vaikea tulee olemaan se päätös. Mun sisko ainakin on yksi varma, mutta miten pyytää häntä kummiksi yksin (, koska en halua hänen puolisoaan kummiksi...)?? Oletteko joutuneet vastaavaan tilanteeseen?

Kaikki muuten kohdillaan. Koira kakoi koko yön, lieköhän matoja. Ainakin hain pikaisesti matolääkkeen apteekista, ja kokeillaan josko auttaisi. Kamala katsoa vierestä, kun vanhus kärsii...

Voikaa hyvin :hug:

Tiivari ja Tyyppi 30 + 3
 
Kaunista päivää!

Mie oonki sitten alottanu vihoin ja viimein pesemään vauvan vaatteita :D
Pitäis vaan jonkin ne mahuttaa.

Issias kivusta vähän oon saanu kärsiä, onneksi ei oo jalkoja alta velä vieny. Semmoista jatkuvaa kolotusta ollu kun liikkeellä oon. Sitten kun pötkölläni on ja jalkaa kääntää niin sitten on OUH!
Huomenna onki lääkärin neuvola eessä.

Meillä ajokoira huutaa yöt ulkona häkissä kun yksin joutuu olemaan. häirihteeyö unia,ja jotuu ikkunaa kiinni piämään...Tottu penusta lähtien olemaan toisten koirien kanssa, mutta kun kaksi koiraa joutu lopettamaan vähän aikaa sitten niin ikävähän sillä :ashamed:

Imetys galluppiin että imetän ainaki 8-9kk,maito on riittäny hyvin.
Imetstyynyä en omista enkä aio semmoita hankkia, saa tavan tyynyt riittää.

Kummitkin on sitten ihan hakusessa. Joutuu aloitaa uuden kierroke sukulaisissa kun ( meikein)kaikki jo jonkun kummina on.

Ja puuduteista synnytykssä. Mie en olo saanu muuta kun jotain tipassa ja kohdnkaulan puudutteen....Yksi meni ilman mittään. Viei toivoin ettälittaivat edipurali sitten kun tarvis mutta saamatta jäi. No onhan nuo vähemmälläkin puudutuksella syntyneet :)

:wave:

amati ja tahvo rv 29+3
 
Muhun on iskeny pesänteko kärpänen :LOL:
Koko ajan pitäs siivota ja laittaa jotain, nyt äidin luona ollessa
siivoan koko ajan... :LOL:

Meillä on ollu kaks päivää
vauvelin kanssa kauheat pippalot päällä,
ei hetken rauhaa...
Hauskasti muljuu ja potkii :D

Kummeista: Kummiksi tulee mun paras kaveri,
sit miehen paras kaveri, ainakin.
Me haluttiin kummit läheltä ja sellaisista ihmisistä
joihin me luotetaan.

Turvotus vaivaa taas kovasti
ja melkein kaikki ruoka närästää :kieh:
Mutta onneks tääkin menee ohi pian.

Voikaa hyvin!

Vivvi :heart: "Ilmari" 30+3
 

Yhteistyössä