*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Tänää ollu kauhee pvä...niin väsyny olo ettei toista :headwall:
Tuntuu ettei ajatus kulje ja jalkoi sekä käsiiki väsyttää nii ettei jaksas liikuttaa :(
Mieltä ei tunnu edes aurinkoine ja lämmin ilmakaa parantavan ku joudun ettii muksuille jostai kevyempää ulkovaatetta ja ajatuskii ahistaa!!!!
No täs tän pväset valitukset...muksaa pvää vaa kaikille!!

AadaOlavi 29+5
 
ursulainen :hug:

Rupesin lukemaan kirjaa ja taisin varmaan samantien nukahtaa. Rillit on nyt sitten vinossa ja ihanat jäljet poskessa :ashamed:

Kohta Itikseen ostoksille; miehelle pitää ostaa sisäpelikengät. Sulkapallo on kuulemma välineurheilu ja se on paljon parempi heti kun saa uudet kengät :LOL:

Illasta keskustaan katsomaan Liverpool - Arsenal sporttibaariin. Masuasukki on tykännyt hirveästi jalkapallosta, mies oli puolivitsillä antamassa sille nimeä Fernando (torresin mukaan). Hullu! B) Kohokohtana tietenkin yhteinen illallinen, mikä toteutuu niin harvoin nykyään..

Niin, eikä synnytys ole "aktiivisuudesta" huolimatta käynnistynyt ;) (Jos ketään kiinnostaa :LOL: )

Elppa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Niin, eikä synnytys ole "aktiivisuudesta" huolimatta käynnistynyt ;) (Jos ketään kiinnostaa :LOL: )

Elppa

:LOL:
Koita nyt kuitenkin hetki vielä pitääkin pikkuinen matkassa. Tää on tosiaan vasta kesäkuun pino ;)

No, saahan sitä harjoitella käynnistämistä kuitenkin. Sillä se lähtee millä on tullutkin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Niin, eikä synnytys ole "aktiivisuudesta" huolimatta käynnistynyt ;) (Jos ketään kiinnostaa :LOL: )

Elppa

:LOL:
Koita nyt kuitenkin hetki vielä pitääkin pikkuinen matkassa. Tää on tosiaan vasta kesäkuun pino ;)

No, saahan sitä harjoitella käynnistämistä kuitenkin. Sillä se lähtee millä on tullutkin. :)
Juu, kato kun mies ei suostunut aktiviteetteihin kun luuli käynnistävänsä synnytyksen (tälle nauroin aiemmin). Piti herran kanssa pitää ihan totinen keskustelu siitä, että kaikki ok, hommiin vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Niin, eikä synnytys ole "aktiivisuudesta" huolimatta käynnistynyt ;) (Jos ketään kiinnostaa :LOL: )

Elppa

:LOL:
Koita nyt kuitenkin hetki vielä pitääkin pikkuinen matkassa. Tää on tosiaan vasta kesäkuun pino ;)

No, saahan sitä harjoitella käynnistämistä kuitenkin. Sillä se lähtee millä on tullutkin. :)
Juu, kato kun mies ei suostunut aktiviteetteihin kun luuli käynnistävänsä synnytyksen (tälle nauroin aiemmin). Piti herran kanssa pitää ihan totinen keskustelu siitä, että kaikki ok, hommiin vaan.

Ai niin, nyt muistakin että luin sun kommentteja tästä aiheesta aiemmin. Mahtaa mies olla hämillään nyt, kun ei vauva syöksykään heti aktiviteettien seurauksena ulos
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Oonko ymmärtänyt tuon lapsilisän maksamisen oikein. Jos vauva syntyy kesäkuussa, niin lapsilisää aletaan maksaa heinäkuun alusta?
juu näin se on..
eli vaikka vauva syntyis 1.6 saat vasta ensimmäisen lapsilisän heinäkuussa,
mutta jos lapsi syntyy vaikka 31.5 saat ensimmäisen lapsilisän kesäkuussa..

tätä olen joskus itsekin nauranut että miksi näin,mutta kela on kela.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Oonko ymmärtänyt tuon lapsilisän maksamisen oikein. Jos vauva syntyy kesäkuussa, niin lapsilisää aletaan maksaa heinäkuun alusta?
juu näin se on..
eli vaikka vauva syntyis 1.6 saat vasta ensimmäisen lapsilisän heinäkuussa,
mutta jos lapsi syntyy vaikka 31.5 saat ensimmäisen lapsilisän kesäkuussa..

tätä olen joskus itsekin nauranut että miksi näin,mutta kela on kela.. :D
Kiitti tiedosta! No, se kompensoituu sitten viimeisessä lapsilisäerässä. Silloin lisää maksetaan sen kuun loppuun, jolloin lapsi täyttää 17v. Eli aika tasaa puntit :LOL:
 
Heido!
Tänään sitten sain kuin sainkin sen 10 päivän kuurin virtsatietulehdukseen. :|
Alkaa palaan kohta käämit, jos ei ala kohta meneen ohi!

Täälläkin on tänään oltu kotona puolet päivästä! :|
Iski migreeni taas aamusti ja piti tulla kotiin lepäämään.
Kyllä raskaus on ihanaa!!! :whistle:

Rakkis ja masu 28+5
 
Heipparallaa!

Maanantaina oli jälleen neuvola, ja mukavasti näyttää edelleen menevän täälläkin. Mulla on aina ollut taipumusta hiukka kohonneeseen verenpaineeseen, mutta nyt se vaan laskee näköjään raskauden edetessä :) Erittäin hyvä!

Vauva on ilmeisesti kummallisessa viistoasennossa - täytyy toivoa että päättää vielä kääntyä itsekseen takaisin raivotarjontaan lähiviikkoina... Nyt ei vaan yhtään ihmetytä, että saan aina aikamoiset protestipotkut jos yritän yöllä nukkua vasemmalla kyljellä. Pikkuisen pää jää vissiin silloin jotenkin puristuksiin, kääk :eek:

Kävikös muuten kukaan pinolaisista Hulluilla Päivillä tänään? Siellä tuli pörrättyä monta tuntia, vaikka luulin etukäteen etten millään jaksa. Oli sen verran hyvää shoppailuseuraa, etten sitten malttanut vetäytyä kesken kaiken =) Vauvalle löytyi kaikenlaista kivaa kylpyankoista satukirjoihin...

Kovasti jaksuja kaikille "ihanista" raskausvaivoista kärsiville! Kevätillan jatkoja toivottelevat
Tintti ja pikkuinen 29+5
 
onko kellään ollut tälläisiä kipuja??
mua sattuu tosi pahasti vasemman puolen kylkeen,että käveleminen ja istuminen on hankalaa.
en ole kaatunu enkä juossu enkä nostellu mitään raskasta..

mutta sattuu niin älyttömästi.. :'( :headwall: |O
 
ikionnellinen
Neuvolakuulumisia tältä päivältä:
rvko 30+0
Paino +500g/vko, nyt yhteensä 8,8kg tullut :eek:
Verenpaine 137/75
Pissa puhdas
Hb 116, jatkan rautaa
SF-mitta 27cm
:heart: -äänet 140
Liikkeet ++

Eli kaikki kunnossa!
Tänään tuli äippäpakkauskin, sitä tässä kohta aletaan yhdessä tutkia =)
Mukavaa keskiviikko iltaa kaikki mammelit ja niiden pikkukirput :D
Ikionnellinen 30+0 (huh huh!)
 
Iltaa pitkästä aikaa!

Hiljasta ollut tää kirjoittelu mun osalta, oon pikaseltaan käynyt välillä lukemassa teidän juttuja. Meidän neiti on sairastellut koko ajan. Viimeksi ma-ti oksennustaudissa. Onneksi itse oon vielä selvinnyt siitä.

Lääkärineuvolassa olin tänään eli
Paino: + 700 g/vko (kaksi ja puoli kuukautta on paino noussut tätä tahtia) KÄÄK! 11,9 kg tullut lähtöpainosta.
turvotus:+
RR:100/66
sf:25
tarjonta:perätila
sykkeet:++
liikkeet:++
pissa:puhdas
Lisäksi kohdunkaula oli lyhentynyt, oli n.1,5 cm, kohdunsuu hieman pehmentynyt. Eli jotain noi alapään kirpaisut ovat saaneet aikaan. Supistuksia mulla ei oo pitkään aikaan ollut, tänään sitten tuli kävelylenkillä niin paljon, että oli pakko jättää puoleen kilsaan lenkki ja palata kotiin.

Vointi on kuitenkin ollut tosi hyvä ja energinen. Oon vaan touhunnut kaikkea muuta kuin vauvavalmisteluja.

Kummeista ei ole mitään tietoa vielä, meillä molemmilla on paljon sisaruksia, joten taitaapa taas tulla vaikea valinta. Ehtiihän tuon. Meillä nuo nimiasiatkin ovat ihan hakusessa. Hätäkastetta varten laitettiin vaan jotkut nimet paperiin, kun ei yksimielisyyttä tullut tytön eikä pojan nimestä.

Oli tosi mukava saada neuvolasta uusin Vauva-lehti, siinä näytti olevan paljon odotusasiaa, taidan tästä mennä sitä lukemaan.

Hyviä vointeja mammat!

pupukana 28+4
 
Jepujee, tänään viikkoja tasan 30. Kyllä se aika rientää.

Sattuuko muilla navan vierestä? Tosi paljon? Mä olen pari kertaa noussut puolimakuulta istumaan, muka vatsalihaksilla, ja on tuntunut että napa repeää. En ole enää viikkoihin tehnyt noin mutta silti silloin tällöin navan vierestä alkaa repiä ja sattua ihan kamalasti, tuntuu että joku lihas tai vähintään iho repeää. Mitään jälkiä siinä ihossa ei näy...rasvattu on.

Oltiin eilen yhteistyökumppanin kanssa illallisella ja meinasi jäädä hyvät kuhat syömättä kun masu oli siitä ihon pinnalta niin kipeä että oli paha istua. Koita nyt siinä sitten työkavereille selitellä miksi ruoka ei maistu...

Hyvä kun otitte esiin tuon kummiasian, meilläkin on ihan vaiheessa...Täytyy alkaa kysellä!!!

 
Viipperä- mulla on viikosta 23 ollut navasta n.5cm vasempaan yläviistoon sellanen peukalonpään kokoinen kohta, joka sattuu aika usein. Ihan kun siinä olis mustelma, tai niin tiukalla kohtulihas (näin sanoi lekuri), että kiristää. Yritän aina vaistomaisesti hieroa sitä, näytän varmaan tosi fiksulta :D Yleensä tulee kun lähtee kävelemään tai yleensäkin liikkuu enemmän. Ei sit lähde oikein millään muulla kuin levolla pois / piiiiitkällä rauhallisella hieronnalla.

(.) Olipas eilen kova matsi! Huh. Antsa oli ihan onnesta soikeana / kauhusta kalpeana kaikesta melusta, tuntui siltä kun vatsaa olisi pahoinpidelty lähes kolme tuntia putkeen. Lopussa piti sanoa jo miehelle "turpa kii", kun tuntu että joka kerta kun herra päästä kovan äänen, Antsa potkas multa ilmat pihalle. Kriittinen tyyppi ;) Illalla jaksoi vielä sängyssäkin riehua (siis masutyyppi), ihmeen paljon energiaa.

Nyt kenkäkaupan (tarjoustalossa on lasten vilkkulenkkarit 9.90?, siskontyttö on haaveillut niistä AINAKIN kuulemma kaksi päivää..) ja postin kautta äidin luokse :)

Jaksuja!

Elppa & Antsa 31+2
 
Huomenta!

Täällä herätty tänään jo seiskan aikaan, ei millään enää nukuttanut... ja nyt oon oikeesti ihan poikki, ei millään jaksais olla hereillä. Koitin käydä tossa ulkonakin, jotta piristyis.

Viipperä mulla on ollu ihan samantapasta touhua mahan seudulla. Se on varsinkin iltasin aina, nahka on hirveen pinkeenä navan vierestä ja kun siitä kädellä koittaa niin se on ihan kova siitä yhestä kohtaa vaan. Musta tuntuu että tuo asukki puskee itteään jollain "siitä läpi", se oikeesti tuntuu tosi inhottavalta aika kipeeltäkin välillä. Ja sängystä noustessa mulla on kanssa sellanen taktiikka nykyään, että ensin menen kyljelteen (herään tosi usein selinmakuulta) ja vasta siitä voin nousta ylös. Eli en voi nousta selinmakuulta suoraan ylös vatsalihaksilla. Mutta jostain syystä jumpassa vatsalihasten tekeminen ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä tai erilaiselta kun ennen... Oon kyllä aatellu että mahtaako enää tässä vaiheessa olla pal hyötyä niitä tehä?!? Mut kun mahakin on niin pieni ja ei oo tiellä, ni oon jatkanu jumpassa kutakuinkin samaan malliin ku ennenkin. No okei, ehkä vähän löysänny tahtia :)

Kävin äsken postissa ja olin vähän monttu auki kun postin täti alko kyselemään kuinka oon voinu ja koskas on se h-hetki... aika jännää mun mielestä, periaatteessa aivan ventovieras ihminen. Mitä nyt tosiaan postissa nähdään siellä asioidessani. On vissiin pistäneet merkille äitiyspakkauksen tullessa nimen, että jaahas, tuokin on sitten raskaana :LOL: Meinaan ei munsta tuntemattomat voi 100% varmuudella vieläkään sanoa että oon raskaana jos on ulkovaatteet päällä.

Nyt meen kyllä järjesteleen taas tavaroita ja pyykkejä kaappeihin, jos vaan saan pidettyä itteni hereillä!

NASU-masu 31+4
 
Ihanaa aurinkoista huhtikuun alkua kaikille.Oltiin miehen kanssa alkuviikosta reissussa kahdestaa ja yötäkin poisssa kotoa.Ei olla kahteelleen yötä oltukaan melkein kolmeen vuoteen.Kyllä oli rentouttavaa,nukutti hyvin :LOL:
Masuki on pää alaspäin ja jalat alaspäin ultran kuvan mukaan.Ihme linkussa.Sais nostaa koipensa ylös ettei tuo alapää ois koko ajan potkujen kohteen.
Kummit ollaan mietitty.Yks pyytämättä.Kolme yhteensä.
Vointeja kaikille ja :hug: niitä kaipaaville.
kukikas ja masukki 28+4
 
Heippa kaikille!

Nyt on ollu niin ihanat ilmat,ettei paljon sisällä viitsi olla.Eilen ja tänään tehtiin pojan kanssa pitkät vaunulenkit.Käytiin katsomassa sorsia yms. ja nyt tuntuu taas liitokset paukkuvan :/
Närästys vaivaa entistä enemmän,vaikka syön lekurin määräämiä närästyslääkkeitä,kai mun täytyy ostaa jo valmiiksi hiuspampuloita synnärille vauvaa varten :LOL:

Haleja kaikille niitä tarvitseville :hug: :hug:

Bamse 30+6 (huh miten nopeesti aika meneekin)
 
Kata-76 , olipas jännä lukee sun juttu tosta alusta, ihan kuin oisin lukenut omaa tarinaani =) Mulla siis takana samallla tavalla mennyt ensimmäinen synnytys ja nyt ihana samoin jännään, että josko vauva ois sen alle 3kg, niin vois syntyy normaalisti. Mut kuitenkin aika vahvasti uskon, että suunniteltuun sektioon se menee.

Tänään oli neuvolakäynti. Nyt on vauva kääntynyt pääalaspäin =) Vaikka jos sektio tehdään, niin sithän se on ihan sama kummin päin vauva mahtaa masussa oleilla... mut helpompi olla, kun vauva ei potki koko aikaa virtsarakkoon :p
Mulla on hemoglobiini vaan tippunu koko ajan vaikka rautaa syön... nyt oli 102! Terkkari sano, että kunhan pysyy yli 100, niin on ihan ok.. Ei kovin kummoinen tavoite :$ Tämä selittää varmaan aika hyvin väliin väsynyttä ja mielenkiinnotonta oloani. Mut heti nämä aurinkoiset päivät virkistää, ihana!! :kieh:
Onks kellään muulla tippunu hemoglobiini näin alas rautalääkityksestä huolimatta?

Ihana, viikon päästä on taas äitipolilla käynti. Seuraavat vauvan kasvua, ku esikoinen oli pieni (2500g). JOs kasvaa niin kuin tähänkin asti, niin sit seuraava käynti on vasta 36 viikolla synnytystapa-arviossa. Mut jos kasvusa on jotain häikkää, niin sit varmaan pitä juosta siellä useemmin.

Kevät fiilistä kaikille!! :heart:

-Minzki&mönkiäinen 31+3-
 
Nasu-masu: mulle sanottiin heti raskauden alussa, että vatsalihasliikkeitä ei saa tehdä kun on raskaana. Meillä on töissä käytössä personal trainer hetken aikaa ja siltä kyselin. Syy on se, että pitkä vatsalihas venyy raskauden aikana eikä sitä saisi rasittaa. Syvää vatsalihasta ja vinoja liikkeitä saa kuulemma tehdä mutta suoraa makuultanousua ei saisi tehdä, ainakaan treenimielessä eli että monta toistoa tekisi. Totta, sullahan on se masu vielä aika maltillisen kokoinen, mutta venyneenä se vatsalihas siinä kohdun edessä varmaan on jo. Tee vaikka niitä vinoja liikkeitä jumpassa kun muut tekee suoria?
 
Noista vatsalihasliikkeistä: Kannattaa tosiaan olla varovainen.Tiedän yhen jumppaohjaajan jolla on ikuinen pömppövatsa,vaikka on muuten timmissä kunnossa,ihan vaan sen takia,että hänellä revähti pitkävatsalihas raskauden aikana,eikä sit enää palautunut ennalleen...
 
Viipperä, kiitos tietoiskusta! On hyvä kuulla jotain joltain ammattilaiseltakin saatua tietoa. Neuvolasta kun olen kysellyt, niin aina sama vastaus noihin jumppajuttuihin... kaikkea voit tehdä ihan normaalisti niin kauan kun hyvältä tuntuu... joka on aika ympäripyöreesti sanottua, kun itse kaipais jotain faktaakin asioista!

NASU-masu 31+4
 

Yhteistyössä