*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Kaikille tervehdys :wave:

Empä oo vähään aikaan palstalla käyny ku duunissa opetan nyt sijaisella hommia, joten ei pääse yhtään nettiin ylimääräsiä selaileen :ashamed: Illalla yleensä niin väsynyt kotihommien jälkeen, et tv vie voiton netistä!

Fyysisesti menee ihan hyvin, mut henkisesti ruven jo odotteleen sitä äippäloman alkua ja vauvelin näkemistä. On kyllä täälläkin noita harjotussupistuksia ruvennu tiuhempaan tulemaan. Kaupassa tulee aina ku Prismassa käydään ni kävelyä km kaupalla! Täytyy vissiin Siwaan vaihtaa =)

Ja tosta gallupista. Seksi maistuu onneksi viel molemmille, mutta ollaan oltu vähän varovaisempia, ku tässä eräänä kertana sain semmosen supistuksen, et meni varmaan jotain 5 min. et loppu ja jouduin tosiaan meneen kuuman suihkun alle. Mutta eihän sen seksin pitäis mitenkä pahasta olla!

Mulla en ti neuvola lääkäri, et katotaan miten on menny.

Hyvää aurinkoista vointia kaikille ja yritetään tosiaan pitää vielä nämä pikkuset masun sisällä B)

Betonimamma vissiin rv 30+5 ( oon vähän ulalla välillä tästä maailman menosta)

Heipat kaikille pitkästä aikaa!

Vihdoinkin saatiin netti pelaamaan muuton jälkeen. Ollaan siis muutettu uuteen taloomme, joka valmistui juuri kuun vaihteeksi. Nyt alkaa kaikki tavarat olemaan jossain määrin paikoillaan, joskin varmasti joutuu myöhemmin niiden paikkoja vielä muuttelemaan. Piha on yhtä kuravelliä ja imurille on kyllä tässä talossa töitä!

Itselläni olisi enää kolme viikkoa töitä ja sitten alkaisi ä-loma. Kelan paprut ja päätökset tuli juuri viime viikolla, joten nyt voi rauhallisin mielin odotella loman alkua. Aina välillä on ollut koviakin supistuksia, mutta onneksi ne on olleet sellaisia yksittäisiä ja muuten lähinnä kevyempiä harjoitussuppareita. Muuten vatsa on kasvanut jo melkoisesti ja puolitutut kyselee, joko alkaa olla laskettu aika lähelläkin...

Maha-asukilla on tullut selkeä päivärytmi, eniten liikkuu aamupäivällä, illalla klo 9 ja yöllä siinä 2-3 aikoihin. Yön liikehdintä on ollut niin tiivistä, että lähes joka yö olen siihen herännytkin. Taitaa siihen kohtaan muodostua yösyötön aika!

Tiistaina olis äitipolilla taas tarkastusaika, kun noiden veriarvojen takia olen ollut vähän tiiviimmässä seurannassa. No mukavaahan se on mennä taas ultrasta vilkuilemaan, miten masussa jaksellaan.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

Tuikku ja maha-asukki

rypäle, sie kirjoitat, kuin mun ajatuksiani!
Muakin risoo toi mahan koon kummastelu ja masun lääpiminen.
Jatkuvasti joku on vihjaamassa, että oot tainnut vähän lihota ja et taitaa olla tulossa kaksoset kun oot nuin iso! Rasittavaa! :headwall:
Meinasin tehdä syömälakon jo ihan totaalisesti!
Paras oli se, kun töissä yksi asiakas (mies), jonka kanssa ei nyt sen koommin olla tekemisissä, tuli hinkaamaan mun mahaa... Mikä ihmeen oikeus siihen on koskea, kun siellä on vauva sisällä??? |O

Mulla ei sinänsä oo mikään kiire päästä sinne kesäkuulle, eikä masukaan sinänsä haittaa, mutta nämä lisääntyvät kilot! :headwall: Voi kiesus, että mua nyt jo hirvittää, paljonko on taas tän raskauden jälkeen pudotettavaa ja kauanko siihen taas menee!!! :headwall: :headwall:
Sit vaan kuuria päälle heti synnytyksen jälkeen, kun mulla ei tuo imetyskään kauheesti kiloja vie, kun se ei oo vielä koskaan onnistunut...
Plaah...
Sori avautuminen... :whistle:

Rakkis ja masu 29+2

Rypäle:Ootko maininnut häntäluusta neuvolassa?Mulle sanottiin neuvolassa,että jos joskus on häntäluu murtunut,niin se saattaa olla este alatiesynnytykselle.Juurikin sen takia,ettei se jousta ja vauva ei mahdu tulemaan...Sun pitäis päästä synnytystapa-arvioon.

Galluppiin: Haluja olis,mutta liitokset on niin pirun kipeet,ettei perinteisestä hommasta meinaa tulla mitään.Pitää ottaa muut keinot käyttöön :p

Rakkapanuulle :hug:

Bamse 31+2

Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Rypäle:Ootko maininnut häntäluusta neuvolassa?Mulle sanottiin neuvolassa,että jos joskus on häntäluu murtunut,niin se saattaa olla este alatiesynnytykselle.Juurikin sen takia,ettei se jousta ja vauva ei mahdu tulemaan...Sun pitäis päästä synnytystapa-arvioon.
Juu, olen maininnu. Neuvolatäti sano laittavansa lähetteen, mut sano suoraan, ettei usko, että pääsen. Kiva... :/ Tää on just tätä Porvoota. :headwall: Ja mä kyllä hirveesti haluaisin synyttää alakautta, mut enhän mä nyt sitä lapsen terveyden uhalla rupee edes yrittämään, jos joku totee, ettei onnistu!

Ootteko te muut ollu jo synnytysvalmennuksessa?
Meillä alkaa tiistaina, mut ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Ainoo kiva olis nähä synnäri, mut nyt ku ilmeisesti ei saa täällä edes synnyttää, ni en nää koko valmenuksessa mitään ideaa. Varsinki ku sen pitää meijän neuvolatäti, joka on muutenki hirvee haahka... :x

Kohta on varmaan lasagneki valmiina... :p

rypäle 28+5

Nyt ois esikoisen juhlat suvun kohilt juhlittu...huomen viel muutama kaveri tulossa.
Aamusta klo 7.00 asti ku jalkojen pääl ollu nii nyt kun istuu ja koittaa lähtee kävelee nii kyl saa kyyneleit pidellä...ottaa niin lonkkiin ja alaselkään :(

Vieraat ku läx ja istahin nii alko sellain mylläämine masus jotta :D

AadaOlavi 30+2

iltoja kaikille!!

Kohta olisi kevät siivoukset pulkassa..koko viikonloppu siivouksen merkeissä mennytkin.
Sain onneksi perjantaina hyviä uutisia mun verikokeista kilpirauhas arvot oli normaalit.. ihanaa nyt voin alkaa taas nauttimaan tästä raskaudesta. polilla pitää kuitenkin käydä n. 3viikon välein..

Nyt iltapalalle
:wave:

Kaalimaankakara 30+4

Heippa!

Antakaas mullekin vähän tota pesänrakennusvimmaa :ashamed: Oon ollut hirveän laiska, ja jotenkin ajatellut että asiat hoituu itsestään.. Pitää sitä kai sitten ensi viikolla ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä jotain.. Eihän sitä koskaan tiedä koska tää tyyppi päättää ulostautua.

Sain tutulta tänään ihania 50-60cm lastenvaatteita, sellasia oikeasti käytännöllisiä bodyja, pikkareita ja t-paitoja neppareilla. :heart: Ja pari imetyspaitaa, ihanaa.. Paitoja jotka menee vatsan yli kokonaan.

gallup- mun seksielämä on kyllä puitu täällä aika perusteellisesti :p Eilen menin tyhmä näyttämään miehelle "rinnoista tursuaa maitoa"- kommentin miehelle, nyt se näyttää vielä nyrpeämpää naamaa. Enpä voi muutakuin nauraa :LOL: Itsellä antais psyyke ja kunto myöten, mutta ajattelin saada vielä synnytyksen jälkeenkin joskus, joten jätän traumat vähemmälle ;) On noi miehet vaan aika kakaroita joissain asioissa!

Hyviä vointeja kaikille!

Elppa & Antsa (supermies) 31+5

Betoni mamma ja Tuikku ja muutkin jotka ette kovin usein tääl käy, kiva nyt kun morjestitte :wave:

G: Meillä olis vilkkaampaankin seksielämää jos se vaan olis helpompaa. Ärsyttää välillä kun masu on tiellä, ja kuitenki se on niin ihana :) Ollaan toki koitettu keksiä vaihtoehtoja perinteisen tyylin rinnalle :D mutta aina se ei tunnu sujuvan. Millon missäki asennossa :D Mulla on tullu ihan hulluja mielihaluja raskauen aikana seksiin liittyen....mutta jos jättäsin ne kertomatta :ashamed:

Ens tiistaina olis taas normaali nlakäynti. Valmennus alkaa toukokuussa, jota odotan ihan mielenkiinnolla kun on niin mukava neuvolaväki meillä =)

Di 29+5

Rypäle ja Rakkapanuu: täällä ja ärsyttää masun kommentointi! Töissä tulee joku päivä joku insinööri kommentoimaan. Tässä raskaudessa ei ole vielä onneksi tullut kukaan lääppimään, mutta viimeksi (7v sitten) kävi yksi mummeli kadulla liikennevaloissa TAKAA PÄIN KIINNI. Mä säikähdin ihan sikana enkä tottavie säästellyt sanojani kun läksytin sitä pienistä käytöstavoista. Se alkoi itkeä, että hän ihan hyvää tarkoittaen ajatteli vain halata, että kun olin niin nuoren näköinenkin, ajatteli että esikoista odotin. Joo, joo, olin 26v ja esikoista odotin mutta ei kai se silti tee ihmisestä vapaata riistaa keskellä katua?

Gallupista sen verran, että aika kyllähän sitä ihan kivasti tekee tässä raskauden aikana mieli, heh. Vaikka siitä tuleekin supisteluja, ei se haittaa, kivahan se on rentoutua kunnolla välillä. Niin ja Rypäleelle sellainenkin kommentti, että meillä myös olen itse se aktiivisempi osapuoli ja mies voisi olla ties vaikka kuinka kauan ilman. Nyt kumma kyllä silläkin on halut aika kohdallaan ja toitottaa koko ajan kuinka olen raskauden aikana superseksikäs. Mikäs tässä sitten. Kokemuksesta tiedän, että sitten synnytyksen jälkeen saattaa mennäkin piiiitkä aika että itse jaksaa edes ajatella moista.

Niin ja vielä tästä piti kirjoittaa...'

Kun tulin aikanaan näihin porukoihin, täällä kirjoitteli aktiivisesti nimimerkki Helmi Mammaksi - onko hänestä kuultu mitään? Ajattelin että ei kai vaan mitään ole sattunut...

galluppiin Kyllä täällä melkein jokapäivä lakanoita heilutellaan, vaikka ukko onkin alkanu hieman pelkäämään vauvan puolesta. Ei oo mitää supistelujakaa tullu, vaikken niitä varmaan ees tajuais ellei ois jo kivuliaita :D

Menhit ja Ella(viljami) rv 32+0

Huomenta.
Neljäst valvonu...kuopus näki painajaisii sit läks mies ajelee töihi nii päätin könytä kahville ja voileipäkakulle :D

Seksi....mitä se on :LOL:
En tiiä mikä miest riivaa,mut meil loppu ne hommat jo enne vuode vaihdetta :headwall: En oo viittiny painostaa hänt vaa ajatellu et kerkiihä tuot vaik ens vuonna :whistle:

AadaOlavi 30+3

Huomenta!

Oli pakko tulla peesaamaan ursulaista :LOL:
Ei siis meilläkään seksiä..
Nooh.. toivotaan ettei ihan jouluun mee :kieh:

Mäkin olen ollut aika laiska kirjoittamaan kun oon yksinkertaisesti uuvahtanut.
Tänään menen lääkäriin ja yritän puhua itselleni loppuajan saikkua. Oon jo siis töissä kertonut jääväni nyt pois ja esimies tietää, työkaverit tietää ja oppilaatkin tietää.
:LOL: juu, jos se lääkäri onkin toista mieltä!
Eiköhän tuo anna luvan jäädä lepäämään kun kerron etten oo nukkunu moneen kuukauteen hyvin, mikä oikeasti pitääkin paikkansa. Viime viikolla itkin kaks kertaa suihkussa aamulla kun en jaksa lähteä töihin. Iltaisin makaan vaan sohvalla ja viikonloput meneekin sitten kokeita korjaillessa ym. Siis mun elämä/ vauvan tulon valmistelu on ihan hukassa. :'(

Mutta nyt siis viimeiseen työpäivään! Jos ei lääkäri anna saikkua niin menen toiselle!
Hauskaa päivää möhömahat!

-Kylli ja vaavi 31-

Huomenia
Kyllille tsemppiä viimeiseen työpäivään! Luulisi kai että saat saikkua loppuajalle, aika helposti ne antaa raskaana oleville =)
Heräsin ennen kuutta jo, ja oottelin että mies heräilee töihin..aamukaffe juotu ja hyvä mieli :p
Ompas ollu ärsyttäviä mahan lääppijöitä ja kommentoijia liikenteessä! Ne kait aattelee että mammat varmaan tykkää millasesta huomiosta vaan :/ Kamala vielä takaa päin tulee hyi että siinähän vois itsepuolustuksena läimästä jo takas! |O

Huomenta!

Niinhän se taitaa olla (ikävä kyllä :/ ), että tämä vauvamaha on vähän niin ku "yhteistä omaisuutta", jota saa vapaasti (yleensä edes sen kummemmin sanojaan miettimättä tai harkitsematta) kommentoida tai tulla vaikka koskettelemaan! Mun mahaa ei oo koskenut kukaan muu kuin mies ja lapset (ja voi sitä riemua, kun vauva potkas nykystä kuopusta, kohta 7v, korvaan kun hää jutteli sille ), vieraampiin oon pitänyt aina sen verran etäisyyttä.

Kun olin viimestä vuoroa töissä (yövuoro) ja aamuvuorolaiset tuli ja alkoi se armoton kälätys "tuut HETI sitten meille näyttämään" "katokin, että just MINÄ oon vuorossa sillon, kun tuot vauvaa näytille"... Yön valvoneena väsyksissä taisin sanoa turhankin napakasti, et meille tulee lapsi, ei mikään näyttelyesine. Eikä nyt todellakaan tulis ihan heti mieleen lähteä vastasyntynyttä kiikuttamaan osastolle, mis on kaikkia resistenssejä bakteereita ja muita... :/

Eilen keksittiin tulokkaalle nimi, yllättävän kivuttomasti löytyi sellanen, joka miellytti molempia. Edellisellä kerralla, kun ei meinannut löytyä millään. Nyt vaan toivotaan, ettei miehen sisko valitse just sitä nimeä, heillä LA ensi viikolla ja samaa sukupuolta tulossa kai, kun meillekin (tai heillä se on lapsivesipunktion ansiosta varmaa, meillä vaan ultraan ja vahvaan mutu-tuntumaan perustuvaa). Jokos muilla on nimiä, lopullisiakin ei vaan työnimiä, keksittyinä?

Seksielämästä sen verran, että toimii, mutta se onkin meillä toiminut AINA, vaikka moni muu osa-alue onkin ollut heikommissa kantimissa. Liekö siinä meidän pitkän liiton salaisuus :whistle: ?! Teitä, joilla on hiljasempaa, voin lohduttaa sillä, et onhan se seksi muutakin kun yhdyntää, läheisyyttä, lämpöä ja sellasta... Ja jos on pitempi hiljanen kausi takana, niin sitä paremmaltahan se sitten taas maistuu, kun vaan malttaa odotella =)

Mukavaa uutta viikkoa. Koitan täällä keksiä puuhaa päivieni täytteeksi, kun lapset on koulussa. Nyt kun oli ehtinyt tottua töissäkulkemiseen, on tää kotirouva-arki melko puuduttavaa... No, josko tuota sais 2kk päästä sisältöä päiviinsä! =)

Koittakaahan jaksaa!

Ammu ja Iltatähti 31+1

täällä edelleen viikko saikkua, varvas voi jo paremmin...huoh...ja mulla paino pysyny tosi hyvin samassa, viime neuv.käynnillä painoin 95,2kg, ja nyt oma vaaka on näyttäny kolme viikkoa 97,2kg, eli nyt on ne 7kg sit tullu...
Keskiviikkona on neuvola.
Ja keskiviikkona minä ja mun äiti mennään hakemaan loput vauva tavarat, pinnasänky ja hoitopöytä ja vaunut ja etc etc...jipiiiiii, mä saan alkaa rakentaa pesää...oon ollu todella maltillinen asian suhteen, mutta nyt alkaa ahdistaan ku ei mitään ole valmiina... :D

G:seksi maistui kyllä n2-3kk sitte, mutta siitä lähtien ku mun alapää paisui ja oli todella kipeä, niin seksi ei ole maistunu, vaikka kyllä haluja on...eli täälläkin hiljasta, ainakin nyt...

Taavi-Lotta rv29+3

Ajattelin minäkin pitkästä aikaa kirjoitella....

Täytyy heti kommentoida tuohon sekstailu asiaan.
Meillä ei oo kovin monesti harrastettu sitä koko raskauden aikana. En ole koskaan itse ollut kovinkaan innokas mut mies on kyllä jaksanut ruinata. Nyt en tiedä mikä häneen on mennyt. sanoo ettei ole mikään vialla mutta tiedä häntä....

Täällä työ motivaatio täysin nollissa!!! Selkäkin alkaa kipuilee ja liitoskivut vaivaa edelleen. Pahoinvointiakin on lähes joka aamu. Lenkkeilyt olen jättänyt supistelujen takia jo viikkoja sitten mutta nyt on täytynyt töissäkin rueta hiljentämään ankarasti tahtia jos ei halua supistelevan. Ei ole helppoa ei!! :kieh: Vielä ois reilut viisi viikkoa töitä jäljellä ennen lomaa. saas nähä miten sitä jaksaa ku nyt jo tuntuu välillä ettei töistä selviä. (vaikka on suht helppo työ. ) Illalla on niin väsynyt ja kipeä ettei jaksa enää yhtään mitään... :(

Minäkin haluaisin tämän mahan jo pois!!! En tykkää lainkaan tästä kömpelöstä olotilasta! Ihmettelenkin suuresti et miten joku voi tykätä olla iso mahainen!?

Mun mahaa ei vielä kukaa ole tullut silittelemään. Yksi kavereistani ihasteli pyöreää vatsaani ja samalla painoi sormella siihen. Luuli vissiin et se uppoaa sinne pehmeästi mut meinas kaverilla sormi katketa ku se tökkäsikin ku kiviseinään... :LOL:

Mitä valmiimmaks meidän talo tulee ja muutto lähestyy niin ressi sen kun kasvaa. kauhistelen joka päivä et miten jaksan sit kaiken siivouksen, muuton ja laiton. Muutto vasta toukokuun lopussa.... :(

Torstaina ois lääkäri neuvola. Saas nähä mitä siellä tuumaillaan. Aina vähän jännittää nuo neuvolat...

Nii ja kummeista...

Me ei vielä tiedetä ketä pyydetään. vähän ollaan juteltu siitä mutta kysellä ei ketään vasta kun vauvan synnyttyä. Vaihtoehtoja löytyy paljon. Todennäköisesti pyydetään molempien sisaruksista joku ja sit yhteinen kaveri pariskunta.

Nimi vaihtuu jatkuvasti. Hauskaa kun mieskin on ruennut ehdottelemmaan nimiä. En sit tiedä kuinka tosissaan hän niiden suhteen on. Mut uskon etä päästää hyvin yhteis ymmärrykseen nimestä. Täytyy sit vauvan synnyttyä katsoa minkä näköinen hänestä tulee ja mikä nimi sopii...

Huomenta kaikille!

Eipä ole meidän neuvolassa puhuttu synnytys- tai perhevalmennuksesta mitään! Mahtavatkohan täällä maalla edes järjestää moista, eh. Olis kyllä kiva mennä kun edellisestä kerrasta on jo se 7 vuotta aikaa.

Nimistä: Tulokaan työnimi on PekkaPamela, ja oikeasta nimestä on ensimmäinen ja kolmas etunimi suht. selvillä - vielä pitäisi keksiä joku kiva, lyhyt, A:lla tai M:lla alkava nimi siihen väliin. Ideoita? Poikanimiä kaivataan, siis. (No, on meillä nimi tytöllekin ja siinä ei ole enää edes kysymysmerkkejä mutta 2 ultran perusteella tulokas on poika).

Esikoisen kohdalla oltiin täysin samaa mieltä nimestä, nyt on ollut vähän keskustelua mutta hyvässä hengessä kuitenkin.

Nimistä: Meillä on ollut nimi valmiina varmaan jo tammikuusta sekä pojalle että tytölle. Ihan sama homma kuin esikoisestakin, eli nimi on ollut odottamassa jo kauan ennen lasta. (Tosin se tyttönimi mikä oli esikoisella kierroksessa, on nyt yhden kaverin lapsella, joten nyt on molemmat nimet uusia). Etunimet ovat "omia", mutta pikkukakkosen toinen nimi on hyvin todennäköisesti jomman kumman meidän toinen nimi (siis minun, koska näyttäisi olevan tyttö tulossa). :D

Kata 30+4

Seksistä: Varsinaisia sänkypuuhia ei ole ollut pitkään aikaan. Viimeksi kun oli, jouduin suppareiden vuoksi puolekstoista viikoksi sairaalaan :kieh: Eli siitä lähtien ei ole ollut. Seksiä muuten kyllä, tai miksi sitä nyt sitten kutsutaan :saint:

Eilen taas hain supistuksia estävän piikin ä-polilla. Painoarvio Taunolle 1,9kg. Pari viikkoa kun vielä pysyy kasassa, niin ei enää aleta pysäyttelee jos synnytys alkamassa. Mut neljä viikkoo olis tavote pysyä yhtenä kappaleena.

Venla ja Tauno 32+1

Heippa mammat :)

Voiko vauva tässä vaiheessa jo aloittaa kiinnittymisen? Eilisestä asti oon ihan tuntenut, kun tyyppi painaa päätänsä alemmas ja alemmas, ja nyt häpyluun yläpuolella on itsestäänselvä PÄÄ :eek: Liitoskivutkin vaivasivat eilen illalla ja yöllä, aamulla vähän helpotti kun pääsi liikkumaan paremmin.

Muuten ei mitään ihmeellistä. Odotan innolla minkälainen Tony Halme täältä tulee.. voimaa on jo kun pienellä kylällä, armoa kylkiluiden kanssa! Eilenkin ihmettelin jo että miten voi olla mahdollista tuntea jalkaa/kättä melkein selän puolella kyljessä. Kyllä se näköjään ehtii :LOL:

Varasin tälle viikolla kahdesti vesijumpan :heart: Avaa selän ja hartiat ihan erilailla kun venyttely / hieronta.. ja muutenkin kiva käydä juoruamassa saunassa (ja salaa seurata jumpanvetäjän kasvavaa masua).

Mies on vähän flunssassa, ja jää vielä töihin toiseen perättäiseen vuoroon tuuraamaan illan sairastajia.. Raukka. Onneksi huomenna on vapaata, köllitään sitten yhdessä :heart: (Eli kun on mun mies kyseessä, tukkoisen nenän takia pitänee soittaa MediHeli puolentunnin välein ;) )

Elppa & Antsa 31+6 kääk

Alkuperäinen kirjoittaja Viipperä:
Niin ja vielä tästä piti kirjoittaa...'

Kun tulin aikanaan näihin porukoihin, täällä kirjoitteli aktiivisesti nimimerkki Helmi Mammaksi - onko hänestä kuultu mitään? Ajattelin että ei kai vaan mitään ole sattunut...
Kuule, veit sanat suustani! Oon yrittäny etsiskellä Helmin kirjotuksia, mut tuoreita en kyllä oo löytäny... Pitäisköhän pistää yv:tä? Ettei vaan mitää oo sattunu... :/

Yhteistyössä