*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Kissantassulle Onnea! :flower: :flower:

Me käytiin esikoisesta naistenklinikalla ultrassa ja synnytystapa-arviossa viikolla 35+ mutta tällä kertaa ei varmaan enää päästä,kun näyttää siltä että vauva on esikoista pienempi tai korkeintaan saman kokonen.Tosin kysyin neuvolalääkäriltä,että jos näyttääkin että vauva ottaa kunnon kasvupyrähdyksen,niin hän kirjoittaa lähetteen ultraan.Nimittäin paljoa isompi kuin esikoinen ei mahdu tulemaan alakautta.

Tänne ei mitään uutta,liitoskivut vaivaa,muuten kaikki hyvin.

Bamse 31+4
 
Onnea Kissantassulle kihlauksesta!! Joko lyötiin samalla myös hääpäivä lukkoon? :heart:

Neukkakuulumisia:
rv 31 + 2
painoa viime kerrasta + 600g , (+200g/vko) ja yhteensä +6,4 kg
paineet 108/60
pissa OK
SF 30 cm
syke 140-154
liikkeet ++
vauva rt

Eli näillä mennään. Toivon kovasti, että tuo kokonaispainonnousu jäisi alle 10kg...mutta kun ruoka maistuu :LOL:

Tiivari ja Tyyppi 31 + 2
 
Hei vaan!

Mulla on tullut laiskasti kirjoiteltua, vaikka lukenut olen kyllä teidän juttujanne. Raskaus on edennyt mukavasti. Mulla oli edellisessä raskaudessa lievä myrkytys ja tässä raskaudessa olen ollut ja tulen olemaan erityisseurannassa. Eli ultrissakin juoksen muutaman viikon välein. Tähän asti ei ole verenpaineet noussut eikä ainakaan hälyyttäviä myrkytyksen oireita ole ollut. Mulla ultrataan tarkemmin kaikki virtauksetkin ja sielä on kai pientä "häikkää" joka saattaa ennakoida myrkytyksen tuloa tai sitten ei. Verensokereita joudun mittailemaan, kun virtsassa näkyi sokeria. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että ne sokerit on ihan ok. Painoa on tullut 10 kg ja toivon ettei tulisi paljoa lisää. Mulla oli lähtö BMI 27, joten pudotettavaa olisi muutenkin. Hyvin olen vielä jaksanut tuon vajaan 2v pojan perässä juosta ja elellä ihan normaalisti. Toivottavasti jaksankin vielä pitkään. Mies on paljon töiden vuoksi poissa ja olisi muuten hankalaa.

Nalletar & Saku rv 29+1
 
Heippa vaan pitkästä aikaa kaikille, mä en oo varmaan kuukauteen käyny tää sivuilla, mut nyt aattelin et jospa mäkin taasen kirjoittaisin jotakin kuulumisia.
Sain viime neuvolas tietää et mulla vaihtuu terveydenhoitaja ja mua harmittaa ihan kauheesti, kun tää vielä nykyinen th on niin mukava ja asian osaava. Maha-asukilla oli pari viikkoo sit ultras kaikki ok paino arvio oli 1300g olisko ollu viikkoja silloon 29 varmaan tästäkin vaavista tulee aika saman kokoinen kun meidän kaks edellistäki elikkäs siinä kolmen ja puolen kilon hujakoilla. Onko teiltä kaikilta uudelleen synnyttäjiltä katottu kohdunsuun tilanne ja sisätutkimus? Kun multa ei oo katottu viä kertaakaan ja ihmettelen et miksei, musta ihan tuntuu et olis jonkin verran auki tai paikat pehmenny. No vauva oli kuitenkin viimeultras jo pää alaspäin ja lääkäri totes et yleensä ei enää näillä viikoilla käänny enää takaisin toisinpäin.

Galluppiin: Meillä on kyl edelleen aika vilkasta peittojen alla, mutta asentojen löytyminen alkaa olla tosi hankalaa, kun ei tahdo oikeen helposti pystyä kääntyileen.

Tänään mäkin ekan kerran sain kokee kun joku ulkopuolinen outo ihminen tulee taputtamaan mahaa. Yks nainen tuli meille kysyyn mursketta pihaansa, niin se huomas mun mahan ja taputti siihen ja sanoi et jaahas täältä taitaa tulla lisää lapsia. Mun mielestä se oli jonkin verran huvittavaa, lisäks se sanoi olevansa entinen kätilö.

Mun mies kutsuu mua ryhävalaaks tai möhköfantiks, siitä ryhävalaasta en tykkää mut möhköfantti on ihan ok. Otan kuitenkin huumorilla vastaan kun en oo mikään tiukkapipo muutenkaan.
 
hankulle hyvää kesälomaa! :D :wave:

Mä täällä kyllä koitan vielä sinnitella ainakin tämän kuun töissä.
Olo alkaa olla jo aika tukala työpäivien aikana, puhumattakaan illoista työpäivän jälkeen. :/ Selkää aina vihloo niin mukavasti ja nämä liitoskivut... AUTS!
Mutta minen anna ihan heti perix... :D Paha tapa aina pitää päätöksistään kiinni... :whistle:

Tänään meinas käydä hassusti kun tulin kaupasta ulos kärryjen kanssa... tökkäs kärryjen etupyörät siinä ovella ja mie meen sit koko painolla masun päälle siihen kärryjen nojalle... AUTS! Soitin kyllä polille, kun vähän vihloi, mutta vakuuttivat, että jos ei ala supisteleen kauheesti, niin vauvalla ei ole hätää... Tuntuu olevan siellä kaikki ok.

Mutta nyt hyppelen tv:n ääreen! :wave:

Rakkis ja masu 29+4
 
Kontrolli-ultrassa käyty, vieläkin oli munuaisaltaiden laajentumista, mut arvot oli aika minimaaliset, rajana pidetään 7mm ja meillä oli 7.1mm ja 7.5mm.

Mun masussa taitaa kasvaa oikeen kunnon ujopiimä, kun ei vieläkään paljastanut haaroväliään :kieh: vaikka se lääkäri kyllä sano, että pojilla noi munuaishommat on yleisempiä, eli mitä tästä voimme päätellä...
6 viikon päästä ois seuraava kontrolli.

Painoarvioksi saatiin 1290g ja raivotarjonnassa siellä köllittiin :D

Nyt on kyllä jalat ja selkä niiiiiin muusina, että tietää taas koko päivän olleen jaloillaan, perseestä nää iltavuorot muutenkin |O

Mä en oo vielä kertaakaan ollu saikulla tän raskauden takia, niin ajattelin että kohta vois jo olla korkee aika. Menny niin totaalisesti työmotivaatio, eikä oo kiva vetää itteensä ihan piippuun joka päivä, kun ei siellä töissä niin vaan levähdellä joka välissä kun siltä sattuu tuntumaan.

Mutta kait se on mentävä pehkuihin pikku hiljaa kun aamulla taas noustava 4.30 |O
:wave:

MP 28+3
 
Kovasti tuntuu olevan väsymystä liikenteessä! Hakekaa ihmiset hyvät sairaslomaa elkääkä olko töissä ihan kuittina :hug:

Minä olen ollut nyt viikon sairaslomalla ja lääkäri kirjoitti sinne lomaan asti eli töihin ei tarvi enää raskaana mennä. Alkuun meinasi ahdistaa, että miten saa ajan kulumaan mutta nyt oon joka aamu ajatellut, että miten helpottavaa kun ei tarvi herätä jo kello 5 vaan saa mennä ihan omalla rytmillä.

Nukkuminen on katkonaista. Asennon löytäminen vaikeaa. Vauski taitaa olla oikealla puolella ja puskee välillä ikävästi kylkiluiden alle. Mulla on ollut nyt viikon päivät tosi inhottava selkäsärky. Muuten olisi enrergiaa puuhastella täällä kotona mutta tuo selkä rajoittaa! Semmoista täällä :)

NeitiA ja Keijo-Kanerva 28+6
 
Heippa kaikille

Tanaan oli sit neuvola.
verenpaine 120/68
syke 150
sf 33, kuulemma mun malli on vaan sellainen et on aika iso. Viikkoja kun on nyt 30.
hg 118, sanoi vaan et syo enemman lihaa et saat rautaa.
Vaan kun en ole kovin kova lihansyoja. Eipa ihme etta koko ajan vasyttaa.
Kovasti vauva vaan liikkuu ja potkii. Nytkin niin et maha heiluu.
Mulla on talla viikolla 5pv:n loma, eli pidan vahaiset loma paivat nyt pois. En ole vaan saanut mitaan aikaiseksi. Kovasti oli suunnitelmia, ei vaan jaksa.
Ja galluppiin. Hiljaista meilla on makuhuoneen puolella. Toinen ei kuulemma osaa kun on vauva tulossa ja ei kuulemma ole oikein kun mulla on vaavi mahassa. Mua ei voisi vahemman kiinnostaa. Varmaan komesti on ollut koko raskauden aikana tahan mennessa. Aina tulee vaan niin hellaksi paikat ettei voi edes loppuun asti.Issias vaivaa toisessa ronkassa enemman ja vahemman joka paiva. Tuli viikolla 20 ja varmaan on sit loppuun asti.
Vaan nyt taytyy menna sankyyn tuntuu et vauva on aivan villiksi mennyt mahassa. Kait se on yo elaja kuten aitinsa.
Synnytys valmennus alkaa ensi kuussa. Nelja kertaa, kerran viikossa. Jospa sen ehtisi kayda loppuun ennen kun vauva syntyy. Huommenna olisi alkanut yksi vaan ei puoliso saa huomista iltaa vapaaksi nain lyhyella varoitusajalla...
Vaan hyvat yos kaikille
 
huomenta mamitsut :)

kissantassulle kihlajais onnittelut :heart:
me kanssa mentiin tossa 1.9. kihloihin miehen kanssa, hääpäiväksi sovittiin kesä 09-10 mutta sitten saatiinkin uutisia pikkusesta joten taitaa siirtyä päivämäärä. ehdotinkin tossa et jos sitten vihittäis samalla kun kastetaan pikkunen mutta päätettiin yhteismielin että odotetaan vielä ja pidetää sitten meidän kahden omat juhlat vaikka sillo kesällä 2010.

bamse mulle kanssa sanottiin tossa maanantaina neuvolakäynnillä että koska sain ens kuulle äippäpolille uusinta ultran (isomman painoarvion vuoksi) niin neuvolalääkäri ei mua otakkaan sitten enää vastaan rv.36-38. mua se ei sinänsä haittaa koska neuvolalla ne ei olis tehny lainkaa ultrausta mutta äippäpolilla tekevät. täytyy sitten vaan pyytää tekeen sen synnytystapa arvion siellä samalla.

nalletar peukkuja pidetään ettei tässä raskaudessa sua koetellais millään pahalla.. ei myrkytyksillä eikä muillakaan. pääasia että ovat tajunneet seurata tilannettasi ettei mitään pahaa pääse tapahtumaan.

galluppiin meillä täällä vaihtelevasti peittoa heilutellaan.. täytyy kyllä myöntää että aika paljon mennään mun halujeni mukaan :) ja ne on ollu tässä loppuraskaudessa aika minimaaliset. tunnen itseni niiiiin kömpelöksi ja asennon haku vei varmasti mieheltä kaiken kliimaksin kuten myös jatkuvat "au kun lonkkaan vetää, au kun älä tallaa mahaa!" :D
meilikuvitusta vaan lissä peliin ni eiköhän tässä pärjäillä.

hankulla kanssa kesäloma alkanut..mä alotin sunnuntaina jo. kummallista ajatella ettei sinne töihin enää sitten hetkeen mennäkkään :whistle: näin viime yönä sopivasti unta että työkaveri soitti työväen olevan niin paljon kipeenä etten pääsis tekeen paria vuoroa vielä :D
ei muuta kun hyvää lomaa sinullekkin, toivotaan että säät alkaa kääntyy meijän eduksemme!

marleena83 ja vinski 31+5
 
Hankulle hyvää kesälomaa!! :)

Tyhmiä kysymyksiä osa 34984: Onko normaalia jos EI ole supistuksia? Vatsa kovettuu pidemmäksi aikaa aina silloni tällölin (esim. tiskatessa tai ruuanlaitossa), muttei "aaltoile" mikään kramppi tai tule säännöllisin väliajoin. Vatsan kovetus taas helpottaa itsestään lähes heti kun istahtaa. Toivottavasti mun synnytyslihakset kehittyy kuitenkin...? On se hölmöä olla näin hölmö :ashamed:

Ajattelin käydä Malmin kirjastossa lukemassa äitiyslehdet ilmaiseksi, hirmuisen hintaisia kaupasta ostettuna! Tuuli on vaan niin kauhea että ihan hyvä että on ylimääräistä massaa nyt, pysyy sentään pystyssä :LOL:

Tahtois hirmuisesti kävelyseuraa, mies kun on päivät töissä eikä lähistöllä asu yhtäkään tuttua :/ Yksin ulkonakävely on jotenkin tylsää.

Huomenna katsomaan mahdollista uutta asuntoa!! :D

Maha pystyssä päivään seuraavaan!

Elppa & Antsa 32+1
 
Elppa:Kyllä ne ihan normaaleilta harkkarisuppareilta kuulostaa.Tai ainakin mulla on ollut tässä ja edellisessä raskaudessa just tollasia suppareita.Ne oikeet supistukset on sit niitä aaltoilevia,tai siis ainakin mulla.Et eiköhän sullakin se kohtu jo harjottele. :)

Hankulle hyvää kesälomaa B) Toivotaan et ilmat vähän paranee :D

Kaikille joilla töissä raskasta,suosittelisin hakemaan sitä sairaslomaa.Ei ole pakko jaksaa. :hug:

Bamse 31+5
 
Selkä kipeä täälläkin. Eilen meni istuminen ja kävely niin vaikeaksi, että lähdin kesken päivän töistä kotiin nukkumaan. Nukuin ja makoilin oikeastaan koko iltapäivän ja illan ja kyllä se auttoi, tänään ei varsinaisesti vihlo enää yhtään vaikka vähän jäykkänä se on vielä. En ole kysellyt tuosta saikkua kun tänne töihin on ollut vielä niin kiva tulla - pääsee vähän lörpöttelemään ihmisten kanssa ja eihän nuo työtkään ihan nuivia ole. Kovasti pitäisi vielä jaksaa, sillä seuraajani aloittaa vain muutamaa päivää ennen kuin aloitan mammaloman. Pidätän siis jatkossakin itselläni oikeuden ottaa päivän tai pari leppoisammin jos siltä tuntuu. :)
 
Huh huh!

Täällä takana kaks hammassärkyisenä valvottua yötä! Ja on se kuulkaa niin tytöt, että synnytyskin menee kevyesti tämän rinnalla |O Siinä sentään helpottaa aina välillä ne kivut ja loppuukin joskus. Särkypäivystyksen kautta tk:hon viikon jono!!! Eli yksityiselle siis. Saa vähän vaikka maksaakin, kun vaan pääsee tästä tuskasta eroon!

Eli tsemppiä muillekin kipuilijoille. Koitetaan kestää!
 
Kylläpäs on Tyyppi liikkunut paljon tänään. Ihanaa! =)

Tuli vaan mieleen, kun tässä kaikenlaista vaivaa on itse kullekin alkanut loppuraskaudesta tulemaan, niin ainakin itse sain tuon jatkuvan ummetuksen kuriin, kun aloin syömään tyhjään vatsaan aamuisin muutaman luumun. Eli pienellä vaivalla oli se ongelma hoidettavissa. Eli jos jollekin on hyötyä tästä vinkistä, niin olkaa hyvät. :whistle:

Soittivat tänään liikkestä, että vaunut on vihdoin saapuneet. Ollaan tilattu ne jo tammikuussa, joten jo oli aikakin! Näköjään ei oikein nuo tilausajat pidä paikansa, kun meillä nyt ainakin venahti 1,5 kk pidemmäksi, kuin alunperin ilmoitettiin. Mutta onneksi tilattiin ne ajoissa.

Tiivari ja Tyyppi 31+ 3
 
KOKSin reissu heitetty...käyril sain olla 20min ja kuunnella sydämmen jumputusta :heart: ja sit lekuri ultras,paino arvio pienel nyt 1,8kg ja taas tyytyväisen istuksii äipän massus..hassu myllääjä. Maksa-arvot yhä laskussa,lääkitys jatkuu samana.
Uuden ajan sain 2vkon päähän ja sillo vaa labra sekä ctg...kuukauden pääst lääkäri ja ultra sekä tietty labra.
Huomen täytyy soitella nlaan et millo siin käyn...hyö ku kert miut kumminkii haluuvat asiakkaan pitää vaik tuol äippäpolil ravaankin.

AadaOlavi 30+5
 
Sainpas snadin raivarin kaupassa :kieh: Sampo-pankki on sitten niin ihana :kieh: Nyt oli vuorostaan toimintahäiriö visa electron- korteissa, niin noistoissa kuin maksuissakin, ja kesti ainakin sen tunnin kun itse yritin sitä käyttää. Olin saanut kaupassa käytyä parin päivän ostoksieni kanssa, mutta kortti ei toiminut kassalla. Nolona otin käteiset 3 euroani ja valitsin maidon ja leivän :ashamed: Sikamaista!

Löysin laukunpohjalta vielä 2? ja kävin ostamassa suklaalevyn. :LOL: Perkele, piristystä!
 
heips!!

ursulainen: meidän poju edelleen perätilassa.. KOKS:iin menossa kanssa 2viikon päästä koko arvioon. viimeeksi arvio oli 1600g (29+6). Mä meen neuvolaan perjantaina. joudun juoksemaan sairaalan ja neuvolan väliä ihan yhtenään loppuajan
 
Täällä on pidetty pakollisia lomia eli saikkua pari viikkoa hartioiden vuoksi.. viikko töissä, viikko saikulla, viikko töissä..
ja muutama viikko sitten ajattelin ja taisin tännekin kirjoittaa että olo on niin hyvä että meneeköhän loppuaika töissä.. tulis edes flunssa..
no nyt on nenä jatkuvasti tukossa, ja hartiat ihan jumissa.. on se hienoa että kerrankin saa mitä haluaa.. ;)

Maanantaina oli neuvola, kaikki ok, tosin täällä alkaa toden teolla maha ahdistaa, sf-mitta taas omissa lukemissaan eli 34 cm.
Oli esikoisesta viikolla 37-39 tuota luokkaa.. :headwall:

Koko päivän supistellut enemmän ja vähemmän ja vihloo tuolla alakerrassa.. soitatteko muuten neuvolaan vai äippäpolille suoraan jos haluatte esim. tsekkauttaa kohdunsuun tilanteen?

äää & möyryvaavu 30+6
 
hmm. missäköhän vaiheessa pitäisi huolestua? Äsken kävin suihkussa ja hyvä oli ettei taju lähteny kun huimasi niin. Tuntuu ettei happea saa kunnolla ja pahoinvointi jyllää taustalla. Jalat ja näpit on ihan turvoksissa. Viimeeksi kun viime perjantaina neuvolassa kävin oli pissa ja paineet hyvät. Nyt kuitenkin vähän pelottaa jos tämä onkin raskausmyrkytystä, olo on kyllä niin heikko.
 
Tänään ostin vaunut, ne olikin viimeinen iso ostos.
Nyt on kaikki hankittu vauvalle, vaikka toki tulee pienempiä
kuten vaatteita yms osteltua viel :D

Mä sain nyt sitten flunssan alun.
Ihanaa, kun pää on kauhean tukkoisen oloinen
ja nenä vuotaa.
Väsymys se vaivaa täälläkin...

Mä en oikein tiedä painaako
tuon kaverin pää kohdunsuuta
vai mikä mun alapäätäni vihloo ilkeästi kävellessä/
kaverin potkiessa? :eek:
Ja vielä kun tämä sattuu olemaan näinkin vilkas niin
ei ollenkaan helpota oloa... :$

Mutta nyt huilimaan :)

Vivvi :heart: "ilmari" 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
hmm. missäköhän vaiheessa pitäisi huolestua? Äsken kävin suihkussa ja hyvä oli ettei taju lähteny kun huimasi niin. Tuntuu ettei happea saa kunnolla ja pahoinvointi jyllää taustalla. Jalat ja näpit on ihan turvoksissa. Viimeeksi kun viime perjantaina neuvolassa kävin oli pissa ja paineet hyvät. Nyt kuitenkin vähän pelottaa jos tämä onkin raskausmyrkytystä, olo on kyllä niin heikko.
Jospa nyt ihan suosiolla soittaisit polille...? Ei toi nyt ihan hyvältä kuulosta... Tuu sit kertomaan, mitä sanovat. :hug:
 
weiss
Heippa!

Kylliä ja muita jotka muistaa haaveilijoista, tulin tuolta toukokuisista vakoilemaan.. Oon koittannu käydä välillä kurkkimassa ja ihan ehin huolestumaan, kun kyllin kirjoituksia ei osunnu silmään! Onneksi kaikki on hyvin ja saikullekin olet päässyt, hyvä! Kyllä aika vaan on kulunnu hurjaa vauhtia ja täälläkin huristellaan jo reippaasti yli 30 viikon..
Kaikille oikein hyvää loppuodotusta ja voimia tulevaan koitokseen! Pian on ne odotetut ja rakastetut nyytit sylissämme!!
:heart: :heart:

weiss ja pikkuinen 35+2 :heart:
 

Yhteistyössä