*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Voi Venla! Koita nyt pitää Tauno matkassa vielä :hug:

Kyllä on ihana olla sairauslomalla, nyt kun tästä toimeettomuudesta alkaa osata jopa nauttia. Tulin just uimasta, ja kohta alan laittamaan miehelle valmiiksi ruuan, kun tulee töistä. Mähän alan muistuttaa kotiäitiä :LOL:

Saatiin eilen kaveripariskunnalta turvakaukalo ja matkarattaat. Matkarattaita ovat käyttäneet jopa kokoamisen verran, eli hintalapun muovinarukin oli vielä paikallaan. Onko jollakin näistä kokemusta, eli kaukalo on Maxi-cosi ja rattaat Quinny Zappit? Ainakin nuo rattaat meni tosi pieneen tilaan, ja vaikuttivat muutenkin kevyiltä liikutella. Voisin jo nyt mennä niitä hiukan kadulle lykkimään, mutta taitaisivat naapurit pitää mua seonneena :) Ja siis tuon kaukalon saa rattaiden runkoon kiinni, eli varmaan ihan kätevää lyhyillä kaupunkireissuilla, kun vaunuja ei tarvitse aina sulloa mukaan autoon. Meillä kun on vaunut tilattuna kovalla kopalla, niin eivät ole mitkään tilaihmeet.

Huomenna on neuvola. Paino on varmaan noussut taas älyttömästi, mut ainakin nyt tuntuu, etten jaksa siitä stressata. Synnytyksen jälkeen on sitten aikaa lykkiä koko kesä vaunuja ympäri mantuja, niin eiköhän ne kilot siitä karise samalla. Toivotaan ainakin!

Voimia ja jaksamista kaikille!! :hug:
 
Morjens mammat!


Tsemppiä kaikille työmotivaatiosta kärsiville! Mulla nyt 2. viikko saikulla, alunperin menin selän takia paria lepopäivää hakemaan mutta pläjäytti samalla 2 vkoa. Olin niin hölmistynyt etten edes kerennyt protestoida :LOL: :LOL: No ihan mukava ottaa rauhemmin ja siivoilla kotia rauhassa.

Ihana kuulla etteä muitakin ärsyttää mahankommentoijat. Välillä on niin pieni " että kasvaako se kunnolla ??" ja välillä niin isoa että. AARRGGHH, nyt mieskin kutsuu leikkisästi valaaksi :LOL: , tosin hieman vähensi kun mun naama meni mustaksi...

Seksigalluppiin sen verran että täällä tuntuu hiiva villiintyvän vähän liikaa joka kerran jälkeen.... joten vaihtoehdot ilmeisesti ovat seksiä tai armotonta kutinaa...

Nimetkin saatiin mietittyä viikonloppuna. Aina varmat 2 vaihtoehtoa on jo ollut pidempään mutta nyt saatiin lopulliset päätökset.
Nyt sitten to do-listalla enää sänky, turvakaukalo, vaatteet ja niiden pesu, lastenhuoneen järjestely etc... :LOL:

renee ja vaavi kohta 29, muistaakseni?
 
maanantaita mamitsut :D

neuvolassa kävin aamulla.. kaikki kunnossa :heart: viime viikolla äippäpolilta saadun painoarvion (2200g, rv. 30+3) vuoksi uusinta ultra 13.5. äippäpolilla. nyt neuvolatäti sanoi tänään etten sitten pääse enää neuvolalääkärille rv.36-38 neuvolalle. mielummin menen kyllä sinne äippäpolille koska siellä ainakin varmasti ultrataan, täällä ei.

hemoglobiini: 123 (noussut viime neuvolasta huimasti :) )
paineet: 136/73
painonmuutos: 0,767g/vko
sf-mitta: 29
syke: 140 , likkeet: ++ , vinski rt:ssa.

seuraava neuvola sitten kahen viikon päästä :heart:
huomenna olis synnytysvalmennus, mieskin ihan innoissaan kun ekaa kertaa kuulemma jotain mitä hänenkin tulee tietää : laugh : on se ihan hyvä sitten ni pitää kirjaa koska lähetään synnytyksen alettua :D
kesäloma alkoi eilen nyt sitten, samalla loppui työrupeama mulla.. äitiyslomalle kun jään loman jälkeen. käsittämätöntä ajatella että h-hetkeen on enää se 8 vkoa :whistle:

marleena83 ja vinski 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja renee:
nyt mieskin kutsuu leikkisästi valaaksi :LOL: , tosin hieman vähensi kun mun naama meni mustaksi...
Munpa rakas kutsu mua vahingossa vonkaleeks. Piti sanoman, että "saalis", mutta meni senat sakasin kuulemma. Ei hirveesti naurattanu. Eräänä iltana, ku istahdin sohvalle mies totes myös, että "Jopas JYTKÄHTI!". :kieh: Ja ei niin kauan sitte kuulin vertauksen siihen Indina Jones 1:ssä olevaan vyöryvään kiveen (se tunneli-/luola kohtaus, jossa se juoksee sitä kiveä pakoon) ku aamulla hääräsin kiireissäni ympäri kämppää.

Että sinuna olisin vielä ihan rauhassa...! ;)

rypäle 28+6

(Laitoin muuten Helmille sitä yv:tä, toivottavasti vastaa... :/ )
 
Hei!

Tää mamma jäi nyt sitten kotiin! Onpas pöllämystynyt olo. Siis mä olen nyt virallisesti jäänyt pois töistä mammalomille.. saikkua kirjoitettiin melkein kuukausi, josta olen siis enemmän kuin tyytyväinen. Ei tarvinnut edes kuin vain kertoa miten menee.
Mua on kans nyt supistellut pari päivää epäsäännöllisesti. Katsottiin paikat ja ne olikin hiukan pehmenneet :eek: pitänee siis tosiaan ottaakin iisisti.
Hei, te kaikki jotka ette oikeasti jaksa enää töissä: mars hakee sitä saikkua, ette ole korvaamattomia! Mäkin kituutin oikeesti pari viikkoa itkun kanssa ennenkuin tajusin etten enää jaksa.
nyt on niin helpottunu ole ettei tosikaan.

Kaikki muuten kunnossa, nyt lepäilemään. Kirjoittelen varmasti ahkerammin nyt tännekin kun pääsen ajattelemaan rauhassa tätä ihanaa masuasukkia ja huilimaan!

-Kylli ja vaavi 31+0-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viipperä:
Rypäle ja Rakkapanuu: täällä ja ärsyttää masun kommentointi! Töissä tulee joku päivä joku insinööri kommentoimaan. Tässä raskaudessa ei ole vielä onneksi tullut kukaan lääppimään, mutta viimeksi (7v sitten) kävi yksi mummeli kadulla liikennevaloissa TAKAA PÄIN KIINNI. Mä säikähdin ihan sikana enkä tottavie säästellyt sanojani kun läksytin sitä pienistä käytöstavoista. Se alkoi itkeä, että hän ihan hyvää tarkoittaen ajatteli vain halata, että kun olin niin nuoren näköinenkin, ajatteli että esikoista odotin. Joo, joo, olin 26v ja esikoista odotin mutta ei kai se silti tee ihmisestä vapaata riistaa keskellä katua?

Gallupista sen verran, että aika kyllähän sitä ihan kivasti tekee tässä raskauden aikana mieli, heh. Vaikka siitä tuleekin supisteluja, ei se haittaa, kivahan se on rentoutua kunnolla välillä. Niin ja Rypäleelle sellainenkin kommentti, että meillä myös olen itse se aktiivisempi osapuoli ja mies voisi olla ties vaikka kuinka kauan ilman. Nyt kumma kyllä silläkin on halut aika kohdallaan ja toitottaa koko ajan kuinka olen raskauden aikana superseksikäs. Mikäs tässä sitten. Kokemuksesta tiedän, että sitten synnytyksen jälkeen saattaa mennäkin piiiitkä aika että itse jaksaa edes ajatella moista.
Olisipas täälläkin nuin.
Täällä ovat osat vaihtuneet ja miehestä on nyt tullut se, ketä ei kiinnosta koko touhu lainkaan... Eipä siinä oikein mitään sit mahda... :|

 
Ultra-galluppia, varsinkin uudelleensynnyttäjät!!
Oletteko ajatelleet mennä ultraan vielä ennen synnytystä? Meillä päin ei ainakaan rakenneultran jälkeen ole enää ultraa eikä pienen paikkakunnan neuvolassa edes ole ultralaitetta!! Jotenkin tekisi vaan mieli tiettää että kaikki on kunnossa, samoin vauvan painoarvio ja että kaikki olisi muutenkin hyvin. En edes tiedä millä viikolla tällainen ns. synnytystapaultra tehdään... Jotenkin se D kiinnostais mutta mahtaako vauva olla jo liian iso...

Valmet 29+3
 
Täällä ollaan ainakin kovasti menossa siihen ns. viimoseen ultraan. Jokaisessa raskaudessa olen käynyt aina kolmessa ultrassa... ja kyllä ajattelin tälläkin kertaa mennä.
Just six, että saan varmistuksen vaavin koosta ja asennosta jne...
Täällä mun tietääkseni tehdään kaikille halukkaille aina 3 ultraa. Meilläkään ei neuvolassa ole ultraa, joten joutuu aina menemään polille saakka...
 
Voi kun mieki haluaisin vielä ultraan, mut ei täällä kuulu muu kuin np ultra rv 12. Hyvällä onnella päästiin rakenneultraankin sillon rv 20 kun oli kätilöopiskelijoita. Kyllä käyp katteeks teitä jotka saa mennä ultraan!
 
Ei luvattu enää ultraa mullekaan, jokaiselta aikasemmalta oon käyny koon seurannassa, nyt ei kuulemma tarvii mennä, kun kaks edellistä on tulleet helposti (esikoinen ei niin kovin helposti). Yli nelikilonenhan tästä(kin) tulee, jos laskettuun päivään menee ja miksei menisi, kaikki on lääkkeillä autettu alkuun.

Mutta tyydytään tähän ja mennään sitten aikanaan synnyttämään, kun se aika tulee =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
Rakkapanuu: Meillä ihan sama tilanne sen seksiasian kanssa. :headwall:
Mainitsin asiasta miehelle kerran ja lupasi, että "parantaa" hieman...
Mut koska homma taas lopahti, en ole viitsinyt edes puhua koko aiheesta, kun tiedän, että mies ei ole moisesta kovin kiinnostunut ollessani raskaan...
 
Tervis!

Alkaa maha painaa ja kiristää... Aina kun jotain oon päivän mittaan touhunnut, tietää kyllä illalla touhunneensa. Vaapunkin varmaan jo ankantahtiin tuolla kylänraitilla :xmas: Sisko tänään huomautti että kyllpäs sä jo vaaput ja siinä tajusin että niin taidan vaappua...
Eip kuulu erikoisia tänne, makiat maistuu ja vaa'an viisari taitaa heilahtaa aika komeille lukemille viikon päästä neuvolassa :ashamed: En oo vittiiny kotivaa'alla käydä kun tuo härveli näyttääkin vähän mitä sattuu, mutta peili kertoo että reisiin on kertynyt tavaraa. Hitto, miten tästä makeanhimosta pääsee eroon...?!

Muumi taitaa nykyään köllötellä suurimmaksi osaksi raivotarjonnassa, päätellen kyljissä heiluvista jaloista... Kroppa tuntuu tuossa oikealla puollella masua =) Hyvä niin...

Iltateetä ja sympatiaa hakee hän.

Kylkiluu 30+0
 
Minua nii tekis mieli mennä 4D ultraan mutta ei vaan oo varaa :| Täytyy tyytyä "tavalliseen".

Mies on nimitelly leikkisästi bonttooniksi ja hirvittäväksi läskiksi :D Ai kun ihanaa!

Nyt taitaa mennä unten maille hän...
Diikku 29+6 :heart: Rosaliina
 
Huomenta!

neuvolassa käyty:

rv 29+6
paino 87,1kg viime kerrasta -300g ja kokonaispainon nousu 1,9kg *tuulettaa*
paineet 114/68
pissa OK
SF 27cm (hui viimeks vaan 23)
syke 143
liikkeet ++

hemppaa ei tällä kertaa otettu.


onko tää ihan normaalia että mulla oli lääkäri käynti viikolla 11+6 ja seuraava on vasta 36 , muistaakseni esikoisen aikaan käytiin ainakin kolmesti... (vai muistanko ihan väärin )

mulla sattu ihan sikana tonne alas kun se paineli ja kokeili missä vaavin pää on..ja tokas vaan että sulla taitaa olla vähän arkana tuolta, johon vastasin että joo mutta syytä se ei sitte mulle ruvennu kertomaan.

yskä jatkunu edelleen pääsiäisestä asti ja nyt on noi selkäkivutki ruvennu pahenemaan...siirtyvät toiseen lonkkaan niin ettei pysty kävelemään, ja tädin mielestä aivan normaalia..

wiivi84 & pittuveitta 29+6 (huomenna sitte tasapäivät ) ai niin esikko keksi nimen :LOL:
 
Ei mullekaan ole enää tarjottu ultraa np-ja rakenneultrien jälkeen, kovasti haluaisin vielä mennä. No, helmikuussa käytiin siinä 4D-ultrassa, mutta siitäkin on jo tietty aikaa.

Huomenna olis gynegologi työterveydessä - firma tarjoaa kaikille naisille yhden ilmaisen käynnin vuodessa, joten ajattelin käyttää sen nyt ja tarkastuttaa että kohdunsuu on tiukasti kiinni (mennään viikonlopuksi kylpylään, ja tahdon varmistaa että voin vielä liota altaissa). Diacorin gyneillä on kai ollut myös ultralaitteet, ainakin joissakin toimipisteissä ja ajattelin siihen eteisistukkaan vedoten pyytää vielä kerran kurkkaamaan. 4D-ultran perusteella siinä oli "jo" 1,9 cm pelivaraa istukan ja kohdunsuun välissä, joten kaipa tuo riittää. Vähältä se musta kyllä kuulostaa...

Vinkkinä muuten, jos joku tahtoo käydä hyvällä gynegologilla niin pääkaupunkiseudun Diacoreissa ottaa vastaan Hannele Hohtari. Ainakin esikoisen syntymän aikoihin hän oli myös Jorvin äitiyspolin ylilääkäri ja kävi kurkkaamassa mua synnytyksen aikana kun mulla on perussairauteni vuoksi vähän miettimistä siinä synnytyksessä (ts. episiotomia pitäisi tehdä vaikka sitä ei kai muuten nykyään ilman muuta tehdäkään). Ja sama lääkäri on myös tietääkseni Suomen olympiajoukkueen gynegologi. Jotenkin hirmu pätevän oloinen, tykkään kovasti!
 
Tiistaita kaikille!!

Huomenna olis lääkärineuvola, kun se sillon viime viikolla peruuntui. Samalla vissiin katotaan, millon meillä olis synnytysvalmennus. Ehän mie sitä enää tarvis, mutta miehelle se on kyl tarpeen, kun ei ole aiempaa kokemusta. Ja kyllä minäkin sinne ihan mielelläni kuitenkin menen. Ultraan ei meilläpäin kait enää pääse. Meil on vaan se np ja rakenneultra.

Seksigalluppiin: Meilläkään ei paljon lakanat pöllyä. En edes muista millon viimeksi... :whistle: Mulle kyllä iskee hiivan heti, eikä muutenkaan aina huvita. Mutta mieskin on pistäny jarrut päälle, kun ei ole edes yrittänyt. Olen yrittänyt asiasta puhua, mutta eipä tuota näytä asia vaivaavan. Joten oikeastaan ollaan "unohdettu" koko puuhat.

Meilläkin miehen suusta pääsee väliin sammakoita just raskauden suhteen. Yks päivä se selosti kaverilleen puhelimessa, ettei tuo emäntä taida jaksaa enää teidän tupareihin tulla, kun se alkaa olla jo niin kupu täynnä... :LOL: Sit korjas perään, kun mulkasin sitä, että vatta pömppösissään. :LOL:
Me mentiin muuten eilen kihloihin :heart: . Oon sitä jo oottankin :D

Kissantassu ja Napsu 29+2
 
Moikka. Minäkin kävin neuvolassa...
* Verenpaine 109/63
* Liikkeet: ++
* Hg: ei mitattu
* Painonmuutosarvio n.800g/vk
* U-prot + U-Gluk - -
* Sf mitta 28cm
* Vauva raivotarjonnassa, syke +160

Di 30+0 :wave: jee :heart:
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2
 
Kissantassulle onnea kihlauksesta!! :flower:

Liitoskivut tältä erää taas hetkeksi ainakin ohi, thank god. Vesijumppaankaan en päässyt kun kaveri ilmoitti 6.30 aamulla ettei "jaksa". PYH! Yksin on vähän tyhmä mennä, siinä menee se koko jumpan idea (eli siis seura+sauna+yhdessä jumppaaminen), ja yksin en jaksa vastaanottaa niitä tuijotuksia suihkussa.

Mies on pipi edelleen.. Tuolla makaa sohvalla vapaapäivällään.

Saatetaan saada isompi asunto! Katselin eilen uteliaisuudesta asunnonvaihtoilmoituksia kaupungin nettisivuilta: 1,5km päässä oli 3h+k+aitaamaton piha 77m2 pienkerrostalon 1. kerros, asukkaat eronneet ja nykyinen asukki etsii itselleen samalta alueelta kaksiota. Vuokrakin olisi vain 40? korkeampi. Kuulosti hirmu kivalta. Torstaina mennän katsomaan, muuttamaankin pääsis jo 3 vkon kuluttua :heart:

Elppa & Antsa 32+0

Herraijee :eek:
 
Onnea Kissantassu :heart: :heart: !

Täälläkin ähkynä syömisen jälkeen, millonkohan sitä oppisi syömään hitaasti ja vähän. Nykyään tarvii kunnon ruuansulatustauon pienenkin välipalan jälkeen. Ja pahinta on ettei edes makea maistu kun on niin ähky olo :LOL:

Ei parane pahemmin sohvalla ähistä ettei mies taas innostu kommentoimaan, näkyy olevan muitakin kohtalontovereita sillä saralla....:LOL: :LOL:

Itse olen käynyt ultrassa nyt yht 5 kertaa,alkuraskauden ultra yksityisellä kun ei meinannut uskoa testiä, nt- ja rakenneultrat ja lisäksi neuvolalääkäri katsoo joka kerta ultralla. Kokoarvio tuntuu jotenkin sen kanssa luotettavammalta? Tosin kaveri sai juuri 1 kg kevyemmän vauvan kuin mitä oli 5 pvää aiemmin ultrattu yksityisellä :kieh:

Huomenna jatkuu synnytysvalmennus, nyt 3.kerta. Harmi vaan että tieto vähän sellaista ympäripyöreää mutta kiva jutella muiden mammojen kanssa!

terkuin
Renee ja vaavi 29+2 (nyt oli pakko katsoa neuvolakortista kun dementiaa pukkaa) :LOL:
 
Meillä Oulussa tarjotaan vain rakenneultra. Np-ultrassa kävin yksityisellä ja maksoin tietysti itse. Varhaisultraan pääsin raskauden keston varmistamiseksi, kun kuukautiskierto oli niin pitkä, että sen perusteella ei raskauden kestoa voinut määritellä. Eli "normaalitapauksessa" ultria olisi vain se yksi!

 

Yhteistyössä