*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Kata-76, ei taida mustakaan kotiäitiä tulla, olen luvannut palata takaisin töihin jo tammikuussa -09. Mies tosin jää kotiin vaavin kanssa maaliskuun loppuun saakka joten ei reppana ihan 6 kk ikäisenä tarhaan joudu...
Kieltämättä silmiä on pyöritelty kun olen kertonut kuinka lyhyen äippäloman pidän mutta miehen kotiinjääminen on herättänyt positiivisia kommentteja :kieh:

Nyt jännittää mistä Hki-seudulta saa päiväkotipaikan, vai saako ollenkaan??? Jos tiedätte vapautuvia kotihoitopaikkoja tai vapaita kotitätejä niin laittakaa viestiä!! Parempi ajoissa kuin... :LOL: :LOL:

Hyvää loppusuoraa kaikille 30 rajan rikkoneille,

terkuin
Renee ja vaavi
 
Terve vaan kaikille uusille ja entisille!

Kävin tänään lääkäriltä hakemassa sen lopullisen sairaslomalapun ja tuli ihan sellanen olo, että mua nyt syytetään siitä, että ilman syytä haen lomaa. Kun oon nimenomaan koko ajan painottanut omasta mielestäni olevani sekä työkykyinen että -kuntoinen. Mutta mikähän se oli vaihtoehto, kun nykynen työnantaja ei sopimusta jatkanut?! Kortistoon työttömäksi työnhakijaksi näillä viikoilla(ko) :eek: ?!?

Taidan huomenna soittaa oikeasti sinne ammattiliittoon ja kysellä sieltä, että kuka tässä nyt tekee oikein ja kuka väärin... Yritin jo kerran, mutta eihän sitä kapulakieltä kukaan ymmärrä. Ja jotenkin tyhmänä uskoin, että lääkäri on mun puolella, kun lupas asiaa selvitellä. Nyt vaan katto niin ku jotain vähä-älyistä ja sano, että "onhan se harmi, kun oot pahottanut mieles" kas kun ei tikkaria tarjonnut lohdutukseksi. Ja edelyttää ilman muuta, että meen sinne takas töihin, kun lomat on pidetty. Enpä olis niinkään varma. Inhottaa |O

Notta sellaasta...
 
Heippa mammat!!!

En kyllä nyt muista milloin olen kirjoitellut viimeksi... Enkä jaksanut viestejä läpi käydä sillä viimeinen viikko on ollut aika rankka.
Kuopus sairastui masutautiin joka ei näyttänyt loppumisen merkkejä ja oli tosi rajua. Käytimme sit perjantaina ja lauantaina päivystyksessä mutta kummallakin kerroilla vaan sanottiin että pärjäätte kotona. Su oli parempi päivä jo samoin ma mutta sitten tiistaina yltyi taas niin pahaksi että lopulta oli lähdettävä taas viemään pojua sairaalaan ja tällä kertaa he sit ottivat jo ihan eri asenteen. Kuivuminen oli paha, vaikka siiskin virkeä poju oli. Osastolle jouduimme yöksi ja samalla selvisi että kyseessä rota virus. Nestetys puri kuitenkin pian ja eilen illalla pääsimme kotiin. Nyt alkaa olla oma vilkas itsensä ja masukin on rauhoittunut. Esikko sairastui toissa yönä mutta hällä tauti meni ohi yössä.
Kyllä siis viikon ajan unet on olleet tosi vähäisiä ja ollut semmoinen olo ettei tiedä onko päivä vai yö ja varsinkaan mikä päivä menossa. Pyykkiä pesty yötä päivää ja kaksi pkt meni vaippoja siinä sivussa. Paino tippunut itsellä vajaa kaksi kg kun ei ennättänyt syömään saatikka sokereita seuraamaan.
Jospa tälle keväälle ei enää uutta mahatautia ole ootettavissa.
Huomenna olis ollut neuvola mutta soittelin ja peruin sen koska tuntuu ettei nyt jaksa mennä.Sain ajan sit ensi ma.
Viikonlopun otan rennosti, tänään siivoilin jottei mitään pöpäjä jäisi enää nurkkiin makailee.

Ansku71+ rv 30+3
 
Mua kyl käy kateeks kaikkia teitä joilla sf mitta mitataan joka kerralla. Minulta yhesti vain mitattu ja sitäkään ei merkitty korttiin ja en siis tiedä millä käyrillä mennään. Ei kai sillä sinänsä väliä ole mutta kiinnostais ihan muuten vaan tietää. Eikä minulle koskaan ole sanottu mitään vauvan asennosta tms...

Tänään oli lääkäri neuvola ja lääkäri meinasi et kohdunkaula hiukan lyhentynyt. Sain kaksi viikkoa saikkua supistulejun ja kaikkien kolotuksien takia. Käski pyytämään sen jälkeen lisää jos siltä tuntuu. Voi olla etten enää palaa töihin vaikka työ on suht helppoa ja kevyttä. (olen perhepäivähoitaja)

Painoa oli tullut 750g/vko. Nyt tullut yhteensä 13 kg! Apua! Kauheaa!!! En ymmärrä miten sitä noin kauheasti voi tulla vaikken juuri enemmän mässäile kuin enne raskauttakaan. Liikun kyl vähemmän mut ei senkään pitäisi noin paljon vaikuttaa....

Vkoja 29+0
 
Kävinpäs ostaa ittellein kevät takin...sellasen et masu mahtuu kans :D
Olikii jo kuuma toppatakissa.

Hitsi et noi vaavin potkut tuntuu ilkeilt tuol alhaal...suolisto rytkyy ja virtsarakko saa kyytii.
Kyl ois nii kiva ku ois vaa raivotarjonnas,mut ei hää haluu.

AadaOlavi 30+6
 
Heipsan!

Täälläkin on kevättakki hakusessa :) Paketti tulossa H&M:ltä, siellä monta vaihtoehtoa koitettavaksi. Toivottavasti joku olisi kivannäköinen ja tosiaan myös masulle tilaa. Täällä on maha kasvanut ihan silmissä viimeisen viikon aikana, nyt on oikeesti ilmestynyt yhtäkkiä kauhee pallo tohon eteen :)

Neuvolakuulumisia eiliseltä 32+3:
-paino 73,9 (lähtö 60kg), muutos 800g/vko
-verenpaine 112/72
-pissa puhdas
-hb 121
-kohdun pohjan korkeus 28cm, alakäyrän ja keskikäyrän puolivälissä jatketaan tasaista tahtia
-vauva on pääalaspäin ja sykkeet oli 150-133

Kaikki siis oikein hyvin täällä :) Nyt on ekaa kertaa tullut jotain mainitsemisen arvoisia "vaivoja" täällä raskauden aikana... jalat on särkeny joka ilta viikon ajan villasukista ja muista lämmittimistä huolimatta, terkkari suositteli koittamaan magnesium-lisää. On tullut jotenkin myös hiukan tukala olo, ei jaksa kävellä niin paljoa ku enne ja vauva puskee välillä peppuaan "mahan läpi". Mutta nämäpä ovat hyvin pieniä vaivoja.
:hug: teille jotka kärsitte paljon suuremmista kivuista/oloista.

Meillä muuten alkanut myös perhe-/synnytysvalmennus. Kaksi kertaa jo ollut ja viimeinen kerta on sitten ensi viikolla. Sitten varattiin aika tutustumiskäynnille synnytyssairaalaan, se on 5.5. jolloin viikkoja kasassa jo 36!

Eipä tänne kummempia kuulumisia. Aurinkoa odotellaan, josko vähän alkaisi piristymään. Kun ei tuo väsymys hb:stäkään johdu kun se on noinkin hyvä...

Hyvät yöt kaikille - ilman niitä painajaisianne! Täällä yöt nukutaan kuin tukki, kunhan alkuun päästään jalkasärkyjen vuoksi, unista ei hajuakaan ja vessassa käynnitkin aika vähäisiä. Ja aamulla nousen puoliväkisten kellon soittoon 8-9 aikaan... välillä on pakko jopa torkuttaa kun väsyttää NIIIIN paljon :LOL:

NASU-masu 32+4
 
Heippa!

Neuvolassa käyty täälläkin.

pissa puhdas, verenpaine hyvä ja samoin hb. Painoa oli tullut kahdessa kuukaudessa 5 kiloa. Nyt yhteensä noin 8 kiloa. Esikoisesta tuli kokonaisuudessaan reilu 12. Samoihin varmaan menee nytkin. Sf mitta oli nyt 30cm eli yläkäyrällä kun viimeks eli kuukaus sitte oli 20cm, eli alakäyrällä. Että oliskohan nyt mittaajissa jotain vikaa. Esikoisen kanssa kun oli parhaimmillaan 33cm niin tuntuu toi 30 aika paljolta.
Sydänäänet oli hyvät. Kauaa ei viittiny kuunnella, kun vauva hermostu ja alko ihan hulluna möyryämään.
Niin ja luultavasti vauva raivotarjonnassa. Siltä se kyllä tuntuuki, semmosia osumia saan kylkiluihin.

Kotonaolosuunnitelmista: Olen nyt ollut tuon 1-vuotiaan kanssa hoitovapaalla ja tämän toisen kanssa jään kans ainaki sen kesän yli hoitovapaalle. Sitte syksyllä 2009 olis tarkotus laittaa molemmat lapset tarhaan. On vaan vissiin aika vaikea saada paikkoja täältä Helsingistä. Just kuulin perheestä, jossa neljä lasta ja kaikki eri päiväkodeissa. Ihan hirveetä.

emilija ja rontti 30+1

 
Huomenta kaikille! Nasu-masulle kiitokset hyvänyöntoivotuksista, todellakin auttoi: nukuin klo 7.30 asti ilman yhtäkään heräämistä =) .

Kotonaolosuunnitelmista: Olen alustavasti ilmoittanut palaavani töihin tammikuussa 2010 eli siinä kohtaa kun tulokas on vähän reilu 1,5 vuotias. Esikoinen oli 1v5kk kun meni päivähoitoon. Mutta saa nähdä riittääkö rahat ihan tuonne tammikuulle asti vai tulenko jo töihin jossain välissä syksyllä 2009. Olen ilmoittanut pomolle, että katsotaan sitten tarkemmin.
 
Osaako joku heittää arviota, kauanko noita KELAn tukipäätöksiä pitää odottaa? Hakemukset on nyt jätetty (sekä sairaspäiväraha että äitiyspäiväraha, jonka jätin siis jo aikoja sitten, mutta tulotiedot vasta nyt, kun työt loppui). Henkisesti oon jo varautunut, että mitään rahoja ei sieltä päin kuulu ennen juhannusta. Mites muilla on mennyt?

Olin ostamassa vaunuja tuon kirpparipalstan kautta, mutta myyjä tekikin kivat oharit, ilmotti ykskaks ettei myykään mulle (kaupat oli siis jo sovittu) vaan jollekin kotipaikkakunnaltaan, ettei tarvitse pakata vaunuja, vaan ostaja hakee kotoa. Olisko ollut melko reilua laittaa siihen ilmotukseen, että nouto kotoa???? Olin luvannut maksaa lähetyksestä aiheutuvat kulut.... :headwall:
 
Toipumisia Kainuuseen.. me ei olla uskallettu viedä tyttöä nyt kerhoihin kun yhden kerran oli ja sen seurauksena heti flunssa ja korvatulehdus.
Nyt saa olla kevään käymättä kun se rotavirus jyllää.. ehtii mennä syksyllä sitten kerhoilemaan kun täyttää 2 vuotta vaikka on kyllä iältään harmillisesti väliinputoaja.. melkein kaikki muskarit ja kerhot ovat joko vauvoille tai 3-6 -vuotiaille.. :/

Kotona olosta.. tarkoitus olisi olla vuoden 2010 syksyyn.
Olin vuoden vaihteeseen kotona, tyttö oli 1,3 v kun jäi isänsä kanssa kotiin ja nythän ne vuorot taas vaihtuu kun äippälomille jään. :D
No, 2010 alussa tai syksyllä, riippuen miten rahat riittää.. onneksi täällä Espoossa on kuntalisä 218 ? ja sisaruslisäkin siihen 99 ? päälle, ja kotihoidotukeen saa kanssa sisaruslisän joten laskin että 700 ? saisin käteen hoitovapaalla. Laskut saa maksettua mutta muuhun ei sitten jääkään. No sitä varten on luottokortit.. =)
Täytynee nostella sitten tarvittaessa luottorajoja.. ja velkaantuneena on taas hyvä työmotivaatio kun palaa takaisin.. ;)

äää & Vili 31+1
 
Neuvola kuulumisia:
-paino -100g
- verenpaine 138/83
- Hb 123
- Sf-mitta 30cm
Pissa puhdas ja muutenkin kaikki ok.

Seuraavaa neuvola aikaa ei annettu kun menen taas Koks:iin 23päivä. Soitan sitten uuden ajan kun sielä olen käynyt. Poju edelleen perätilassa saas nähdä kääntyykö enää oikeinpäin.
Sokerit pysynyt kohdallaan ja muutenkin olo on nyt erinomainen!! Ainoa "harmi" kun poju potkii virtsarakkoon niin se ei tunnu yhtään kivalta joskus jopa ihan sattuu.Kova on vauva liikkumaan varsinkin iltaisin.

Nyt siivoomaan ja ruuan laittoon!

Kaalimaankakara + poju 31+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Osaako joku heittää arviota, kauanko noita KELAn tukipäätöksiä pitää odottaa? Hakemukset on nyt jätetty (sekä sairaspäiväraha että äitiyspäiväraha, jonka jätin siis jo aikoja sitten, mutta tulotiedot vasta nyt, kun työt loppui). Henkisesti oon jo varautunut, että mitään rahoja ei sieltä päin kuulu ennen juhannusta. Mites muilla on mennyt?
Mulla päätös tuli nopeasti. Vajaassa kuukaudessa sekä sairauspäiväraha että äitiyspäiväraha. Olin aika yllättynyt. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Osaako joku heittää arviota, kauanko noita KELAn tukipäätöksiä pitää odottaa? Hakemukset on nyt jätetty (sekä sairaspäiväraha että äitiyspäiväraha, jonka jätin siis jo aikoja sitten, mutta tulotiedot vasta nyt, kun työt loppui). Henkisesti oon jo varautunut, että mitään rahoja ei sieltä päin kuulu ennen juhannusta. Mites muilla on mennyt?
Mulla päätös tuli nopeasti. Vajaassa kuukaudessa sekä sairauspäiväraha että äitiyspäiväraha. Olin aika yllättynyt. :D
Yllättäisköhän ne meidätkin näin positiivisesti??? B)

 
unohdin vielä kertoa että neuvolan täti sanoi että lääkärin lähettämässä paperissa oli lukenut että viimeksi kun kävin polilla mulla viikkoja 29+6, mutta vauvan koko oli vastannut viikkoja 31+6. Lääkäri ei kyllä mulle mitään tuollaista silloin kertonut :eek:
 
Ihanaa, tänään käydään hakemassa vaunut!! Pääsee sitten kokoamaan niitä ja kokeilemaan. :D

Kotona olosta. Toivon, että rahat riittäisi niin, että voisin olla kotona vuoden 2009 loppuun, ja palaisin töihin sitten v. 2010 alusta. Mutta pitää tosiaan katsoa tilannetta.



 
Nyt on pakko purkaantua...

Vähän taustaa: Viime torstaina oli neuvola. Jouduin täyttämään sellasen mielialakyselyn ja vastasin ihan rehellisesti, luulin et se olis vaan jotain tilastotiedettä. Neuvolatäti sitte käviki sen läpi ja lyhyesti sanottuna hyvä ettei alkanu tunkemaan jotain vaaleenpunasia pillereitä mun kurkusta alas. Varas mulle seuraavalle päivälle lääkärin ja jouduin sinne sitte pitkään "puhutteluun" (tyyliin aijotko vetää rantees auki jne). Saikkua rapsahti kuukauden loppuun ja tarkastuksissa pitäis käydä. Tiesin kyllä, että mulla on vähän taipumuksia masentua, mut en mä nyt ihan noin vakavsati ollu asiaa ottanu. :/

En oo edes miehelle saanu sanottua, miks oon saikulla, sanoin vaan, että väsymyksestä. Töihin ja perheelle ilmotin että "ennenaikasuuden uhasta", ku en halunnu lusmun leimaa vielä kaiken kukkuraks otsaani. (Ja mun vanhemmat siis on sitä mieltä, et masennusta ei oo olemassa, se on vaan saamattomuutta ja laiskuutta :headwall: )

Mun perhe sitte otti asian niin, että nyt ku likka on LOMALLA, sillä on aikaa vaikka muille jakaa. En nyt pidemmän kaavan kautta rupee selostamaan, mut mua juoksutetaan aika lailla muutenki. Mies on "normaalista" perheestä ja se ainaa kauhistelee, ku mun porukat taas pompottaa mua.

No, nyt kaikki on sitte soitellu mulle koko viikon - YKSKÄÄN ei kysyäkseen miten voin, vaan; äiti käskeäkseen mun mennä sen puolesta hoitamaan mummua, isä käskeäkseen mun haravoimaan niiden hemmetin ison pihan ja veli, koska se tarvi netistä musiikkia eikä ite jaksanu polttaa ja halus, et käyn tiedustelemassa jotain valokuvausjuttuja sen puolesta jostai liikkestä. Isälle haistoin suoraan pitkät, varmaan en haravoi niiden pihaa ku en suppareilta saa kotonakaan imuroituakaan. Mummua lupasin hoitaa ja veljeä auttaa. Seuraavana aamuna siitä, et veli oli pyytäny sitä musiikkia + palvelusta, se soitti ja tivas, mikä kestää. :headwall: Sain veljen hommat hoidettua (samalla reissulla ku kävin verikokeissa ym) ja menin isän ja veljen duunipaikalle. Olin hakemassa isältä äidin puolesta rahaa mummun permanenttiin, äiti saarnas puhelimessa toiseen korvaan kaikkea mitä pitää hoitaa ja samalla isä toiseen käski hakemaan sille ruokaa. Lupasin molemmille. Siitä piti lähteä hakemaan sitä ruokaa, mut kaiken hässäkän keskellä se vaan katos mun päästä ja lähin suoraan sinne mummulle.

Ei aikaakaan, ku äiti soitti aivan raivona perään; "Missä h*lvetisä se isän ruoka viipyy?!!!". Ei siinä sitte auttanu selittä, että unohdin, ku toinen raivos kuinka itsekäs ja saamaton oon ja kuinka oon niin pilalle hemmoteltu, etten mitään voi koskaan kenenkään muun eteen tehdä. Mitään vikaa mussa ei kuulemma fyysisesti myöskään oo, laiskuuttani vaan oon kotona. Jos olis oikeesti vikaa, olisin jo sairaalassa. Yritin paikata mokaa lupaamalla heti viedä ruokaa, mut kuulemma turha siellä enää naamaa näyttää. Sain kuulla kunniani taas kyllä niin päästä varpaisiin... Harvinaisen mukava kuulla, kuinka on itsekäs eikä koskaan auta muita, ku on koko perhanan viikon juossu muitten ihmisten asioita hoitamassa vaikka olis pitäy olla kotona lepäämässä. Ei kyllä sydäntä lämmittäny. :headwall: :headwall: :headwall:

Tällanen viikko mulla. :(

rypäle mieli maassa, 29+3
 
Rypäleelle iso :hug:

Kotona olosta: Meinasin vaavin kaa olla sen pisimmän kaavan mukaan niiku näilt muiltakii elikä kotona 3v. ainankin...voiha se olla et senkin jälkee täs työttömän pyörin :headwall:

AadaOlavi 31+0
 
rypäle :hug: ei voi olla totta, että sua nuin haukutaan. :( koita olla välittämättä, vaikka ei varmasti oikeen taho onnistua. kyllähän tuommosesta viimestään masentuu, kun haukutaan päin naamaa, vaikka toinen tekee parhaansa. uskomatonta kyllä! elä vastaa enää nille, jos ei ala asenne muuttuun. koita jaksaa! kylläpä ne heräkästi neuvolassa laittaa lääkärille, vaikka toisaaltaan tietenkin hyväkin. sun pitäs nyt saada levätä ja olla rauhassa. :flower:

mä tääl yksin kotonaa, kun mies lähti lasten kans anoppilaan. ihanan rauhaisaa täällä. sain leivottua tänään ihanan porkkanapiirakan.. oli kyl hyvää ja jopa onnistukin. ;)

vois jotain täs viel siivoilla, kun on aikaa ja hyvä mahis. olo on ihan ok. illal taas tuntui, että mitenkähän päin se pikkuinen on tuol mahas..ku potkut on tuntunu nykyään kokoajan ylhääl ja tuol ihan sivulla, mutta yhes välis aivan ku ois potkinu alas, mutta otappa selvää.. en to.na olis nla, niin sit taas kysyn mitenpäin se on. viiemks ku oli lääkäri (viikolla 29+6) niin se oli poikittain. jospa on oikeinpäin.. painoa ei enää tuu sitä rataa mitä viel äsken tuli. parempi niin.. nyt on tullu yht n. 11kg.

IllanHämy 31 :heart:
 
rypäleelle iso hali :hug: ja rutistus :heart: Kun vaan voisit sulkea perheesi hetkeksi mielestä ja keskittyä lepäämiseen.

Meillä oli tänään miehen isoäidin hautajaiset. Ja olo on kyllä sen mukanen. Kun olis selkään saannu. Aamulla oli jo alaosasto niinkun 100km pyöräilyn jäljiltä. Ja nyt on selkä ja jalatkin :kieh: Menis tää aika nyt vaan nopeesti ja olis jo vaik toukokuu :saint:
 
Ihan alkuun tarvii kans rutistella rypälettä :hug: :hug: :hug:
Kuulostaa aika kurjalta! Koitahan jaksaa!!!

Valmet kyseli siitä viimosesta ultrasta.
Noin ihan muistin varassa heittäisin, että se on ollut aina n. vk 34 tai 36.
Ja olin ainakin tokastakin siinä ja kyllä nyt vähän neuvolasta jo puhuivat, että taas pääsis. Maksaahan se aina sen polimaksun, 22 e, mutta on se kiva vielä nähdä, että kaikki on ok.
Siinä on lähinnä katsottu vaavin koko ja semmosia asioita...

Täällä selkä pahenee päivä päivältä. :(
Eilen meinasin jumahtaa fysikaalisessa siihen hierontapöydälle, kun siinä selälläni makoilin.
:/ Sattu niin maan perhanasti selkään ja seuraavan puoli tuntia kuljen kumarassa, kun en päässyt suoraksi. |O Kai se taas viikonlopun aikana vähän paranee. Ainakin toivon niin. Tänään täyttyi sellainen aika, kun jäin meitin edellisestä saikulle. Olo alkaa olla jo kutakuinkin sama, mutta silti vaan tuntuu, että en ole tarpeeksi kipiä. :| Järki käskis jo jäädä kotiin, mutta ei mahda mitään... Jos nyt ainakin kaksi viikkoa vielä. Mulla on tiistaina taas neuvola ja viikon päästä pitäis taas tietää, onko se virtsatietulehdus mennyt jo ohi...sit taas näkee vähän etiäpäin.
Vaan eipä tää selkä/lonkat tästä ainakaan enää paremmaksi tule. Se kai on jo uskottava. :/

Kotona oloajastakin teillä on ollut puhetta...
Me on miehen kanssa mietitty, että lapset vietäs hoitoon syksyllä 2009. Siihen asti sit mennään äippäloman, kesälomien ja mummojen avulla...

Eipä tänne sitten taas kummempia...
Nyt taidan oikaista itseni hetkeksi soffalle. =)

Rakkis ja masu 30+0 :attn:
 
Aurinkoista huomenta!

Hieno keli ulkona vaan ei taideta päästä tytön kanssa puistoon, räkätaudissa on kolmatta päivää eikä varmaankaan jaksais kauaa tuolla touhuilla. Muakin vähän vätystää, mahakas herätteli potkuillaan viime yönä muutamaan kertaan. Ihan tajuton yöeläjä. Illalla kasin aikaan alkaa mylläys ja jatkuu pitkin yötä, ihan kuin ei nukkuis ollenkaan yöaikaan. Toivottavasti ei jatka tuolla linjalla synnyttyään :xmas: Ihanasti jyskyttää kylkiluita ja nyrkeillään virtsarakkoa... Auts.

Tänään olis tarkoitus sitten siirtää tyttö pinnasängystä tavalliseen sänkyyn. Lähdetään päivemmällä Ikeaan hakemaan vähän uudistusta tytön huoneeseen... Uudet verhot, päiväpeite, koristetyynyjä ja pussilakanasetti ainakin hommataan. Kyllä jännittää miten ilta menee, onko millaista hulinaa kun neitonen hoksaa että tästä sängystä pääseekin pois :whistle:
Pinnis jää sitten odottelemaan seuraavaa nukkujaa... Hassulta tuntuu :)

Rypäleelle
täältäkin :hug: Suku se on pahin :headwall:

Kotona oloajasta sen verran, että mä luultavasti viihdyn vielä useamman vuoden kotiäitinä. Tarkoitus kun olisi, mikäli lapsia suinkin suodaan, saada kolmas ja ehkä neljäskin lapsi suht. putkeen ja se tarkoittaa kotiäidin pestiä vielä joksikin aikaa ja joskus elämässä sitten keskittyä opintoihin. Sairaanhoitajan opinnothan mulla on puolivälissä mutta kätilön ammatti on suurena haaveena, todennäköisesti vaihdan kokonaan linjaa sitten kun koulu taas kutsuu. Mutta nyt ensin nuo pienokaiset...

Kyllä me taidetaan nyt ainakin vähäksi aikaa lähteä pihalle kuitenkin, kun tuo niin hinkuu ja aurinko paistaa. Viikonloppuja kaikille!

Kylkiluu & Muumi 30+5
 
Yritin eilen jo vastailla, mut ei näköjään päässyt läpi.

Täältäkin tsemppiä rypäleelle :hug: Kannattaskohan sun nyt ihan oman jaksamisen takia pitää vähän välimatkaa niihin porukoihin? Keskityt nyt teidän omaan perheeseen vaan.

Kotona olemisesta ei oo mitään havaintoa. Meillähän mies on kotona töissä (maatila), mutta koska hoitaa täällä kaikki yksin, niin ei se lapsi varmaan "siinä sivussa" mene. Eli hoitoon pitäs pieni laittaa ja heti äloman jälkeen on musta vähän turhan aikasta. Anoppi asuu nurkan takana ja auttaa varmaan tarvittaessa, mut ei hänellekään voi jatkuvaa vastuuta työntää. Oon ite ajatellut et keikkatöitä vois alkaa kysellä sit, kun lapsi on 1+... Vanhemmat lapsethan meillä on jo niin isoja, et heidän kans ei oo tämmösiä murheita.

Väsyttää ja tympii vaan kaikki taas. Pitäs nyt löytää piristystä jostain. Hyvää viikonloppua kaikille!

Ammu ja Iltatähti 31+6

 
Huomenta,

Naurakaa vaan, mutta mulla on tosi typerä ja mitätön olo tänään, jatkoa viimeiseltä.. öö... parilta kuukaudelta; tänääns e vain huipentui. Hormoonit tietty pelissä, mutta eka kertaa lähes itkettää. Tyhmiä ajatuksia pää täynnä, omat epävarmuudet itsetään nousee kokoajan pintaan.. Tuntuu siltä ettei kukaan rakasta. Prkl.

Mies on tyytyväinen kun on ruoka valmiina kun tulee kotiin, aamupalatkin yleensä. Koti on siisti ja vaimo vie 1/3 sohvasta illalla. Pusun saan kun nukkumaan mennään, kun mies lähtee töihin tai kun itse sen "haen". Siinäpä se.. nukkuessa tulee kyllä käsi ympärille, mutta muut koskettelu (paitsi mahan) on out. Ajattelinkin eilen että mies koskee enää mahaan, käteen ja pusun ajan huulille... Olenko muka niin ruma/vastenmielinen/epänaisellinen, etten enää kelpaa ollenkaan. Olokin mulla on kokoajan hyvä, en valita, en supistele/kipuile enkä pukeudu koon XXL- t-paitaan :'( Heti kun yritän jotain asiasta mainita, niin itku tulee, eli en pääse ensimmäistä tavua pidemmälle. Mies kysyy että "kaikki hyvin...?" ja vastaan "same old same old..", ja se jättää sen siihen. Kyllä se sanoo että rakastaa päivittäin, mutta mä satun olemaan hirmu fyysinen ihminen, tuntuu riittämättömältä. Mentiin naimisiin, musta tuli vaimo. Samantien tulin raskaaksi, musta tuli heti äiti, eikä musta voi enää seksuaalisesti näköjään välittää.

Turhaa avautumista, pahoittelen. Johonkin tää oli kirjoitettava kun ei ole ketään jolle asiasta puhua.

ELppa&Antsa 32+4 :(
 
Elppa odotat siis ensimmäistä? Tilanne on varmaan miehellekin outo ja uusi, jotenkin hämmentävä. Teidän pitää koittaa vaan puhua. Seuraavan kerran, kun mies silittää sun masua niin koitat puolihuolimattomasti heittää, että "vois mua muualtakin silittää"? Joo, helpommin sanottu, kun tehty varmaan. Tai sit ihan rohkeasti teet itse alotteen ja jos mies sanoo, että "ei" niin kysyt perusteluja.

Oon täällä ihan tuohuksissani, kun mies suunnitteli jotain menoa illaksi. En vaadi enkä oleta, että pitäs jämähtää tähän neljän seinän sisälle mun kanssa, mut vois vähän ottaa huomioon eikä vaan mennä ja koheltaa musta piittaamatta. Eli itkettää täälläkin, itketäänkö yhdessä?

:'( :hug:
 

Yhteistyössä