*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
itketäänkö yhdessä?
Nestehukka uhkaa, mutta itketään vaan
:) :hug:

Mä olen jo päässyt yli vihjailujen.. ei niistä ole mitään apua. Kai se on sit tyypillinen suomalainen mies, joka ei puhu.

Laitoinpa sille sähköpostia, modernia parisuhdetta. Nyt se ainakin tietää miltä musta tuntuu.. toivottavasti ei pilaa sen työpäivää :headwall:
 
Meinasin tuotakin ehdottaa, et jos et saa puhuttua, niin kirjota kirje. Tai siitä kai nykyaikanen versio on tuo sähköposti, pääasia et voit jotenkin itses ilmasta. Siitä se lähtee. En muista enää, millasta meillä oli tuo intiimielämä, kun esikoista odotin 12 vuotta sitten, kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä (noin niin ku raskauden puitteissa, oltiinhan me sillon oltu jo vuosia yhdessä ). Mut varmaan se on ollut erilaista kun nyt. Mut ainakin oot nyt ottanut ekan askeleen. Alku aina hankalaa (ja lopussa seisoo... kiitos :whistle: Sori, oli pakko)....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
M(ja lopussa seisoo... kiitos :whistle: Sori, oli pakko)....
No hyvä että jokin! :) Katsotaan.. vähän tuli parempi olo kun sai mietteet "paperille". Tosin itkuherkkyys jatkuu. Tuntuu siltä että haluais mennä kunnon pitkälle juoksulenkille, muttei voikaan :LOL: Huomasin just että edessä onkin pallo, mistälie ilmestynyt :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
M(ja lopussa seisoo... kiitos :whistle: Sori, oli pakko)....
No hyvä että jokin! :) Katsotaan.. vähän tuli parempi olo kun sai mietteet "paperille". Tosin itkuherkkyys jatkuu. Tuntuu siltä että haluais mennä kunnon pitkälle juoksulenkille, muttei voikaan :LOL: Huomasin just että edessä onkin pallo, mistälie ilmestynyt :whistle:
Vanhempana (en itseasiassa tiedä sun ikää, mut oletan olevani vanhempi näin jo lähes keski-ikäsenä! :D ) ja kokeneempana voin paljastaa salaisuuden....

*kuiskaa*: se pallo on seurausta siitä, että seksiä on harrastettu jossain vaiheessa viime vuonna :whistle:


Profiilista kurkin uteliaana ja totta tosiaan, elämä on kuluttanut mua jo jonkun verran pidempään... Saman tien menköön nyt kun on aiheeseen päästy toinenkin paljastus... Seksiä harrastaa myös yli kolmekymppiset, usko tai älä! =)
 
Elppa kuule, täällä on vähän samanlaisia tuntemuksia.
Kaikenlainen fyysinen kanssakäyminen on vain jäänyt taa... Mies kyllä tietää murheeni, mutta eipä se siitä ole oikein muuksi muuttunut. Mulla on pääkoppa tällä kertaa niin sekasin, että saatan töissäkin kesken päivän alkaa itkemään, kun pääs alkaa surraan kaikenlaiset ajatukset. :/ Hormoonit tekee tehtäväänsä... :ashamed:

Mulla on kans jatkuvasti sellanen olo, että kukaan ei välitä.
Ja sit kun on vielä kolmas lapsi tämä tulokas, tuntuu siltä, että ketään ei enää kolmas kiinnosta, paitsi mua. :/ Mies on myöntänytkin, että ei jaksa kolmannesta hehkuttaa enää samalla tavalla kuin ekasta ja tokasta aikanaan. :| Sen olen jo hyväksynyt, mutta silti kaikki tuntuu tällä hetkellä jotenkin hirmu pahalta. Aikaisemmissa raskauksissa ei näin ole tuntunutkaan. :/ Pelästyin jo jossain vaiheessa, että ei kai tämä mitään masennusta ole. :headwall:

Että semmosia aamumietteitä täällä...

Rakkis ja masu 30+1
 
Tulipas ihana viesti takaisin :heart: Voi kun sais kommunikoinnin parisuhteessa joskus Dr.Phil- tasolle, ei tarttis murehtia turhasta ja epäillä itseään kokoajan.

Ärsyttävin kommentti ikuisuuteen oli muuten äidin kommentti hetki sitten: "Älä välitä, toi on normaalia loppuraskaudessa..." Ugh, no sitten! Heti tuli parempi olo! Not..

Kiitos vielä kerran kun jaksoitte kuunnella. Rakkanapanuullekin jaksuja, pystyy hyvin kuvittelemaan että olo on yksinäinen :hug:
 
Nyt alkaa jännittää.olin äitiyspoli-käynnillä ja sovittiin,että käynnistetään risatviikolla 38.
No hyvä puoli on se,että saadaan lastenhoito sovittua etukäteen ja doula saa järkättyä
vapaata varoitus-ajalla.vauva on siis niin isohko,että siinä syy.
maama ja asukas viikoilla 32 ja risat
 
Elppa ja rakkapanuu :hug:

Rypäle: Kertomasi perusteella en yhtään ihmettele,että oot masentunut :hug:
Se on hyvä että neuvolassa tehdään noita testejä,koska usein masentunut ei itse huomaa olevansa masentunut.Itse kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta,joka ilmeni vasta neuvolan testeissä.Elämä muuttui valoisammaksi,kun syy oloon löytyi ja sai apua.

Tähän väliin vähän omaa masua...
Eilen kävin neuvolassa:
Pissa puhdas
RR 95/71
Paino +150g/vko
Syke 150
Sf 27cm
Vauva on jo hyvin alhaalla,jonka takia toi sf-mitta ei ollut kasvanut viime kerrasta.Jouduin siis käymään naistenklinikan päivystyksessä.Vauvan pää tosiaan on jo lantiossa,kohdunsuu vielä napakasti kiinni,kohdunkaula hieman pehmennyt ja lyhentynyt.Vauva on onneksi kasvanut hyvin ja menee ihan normaalikäyrällä,että siltä osin kaikki on kunnossa.Lääkäri ei ollut huolissaan,mutta vähän nyt jännittää päästäänkö sinne kesäkuuhun asti :/

Maamalle tsemppiä!Hyvä että asia järjestyi.

Haleja kaikille muillekin niitä tarvitseville! :hug:

Bamse 32+1
 
Venla: täällä kans vihloo että ihan ääneen saa parahdella.. ja nyt on joka päivä supistellut.. lieköhän saanut jo jotain aikaseksi. Tosin minulla nuo vihlonnat on kuin sukkapuikolla tökittäisi ja masukas kun on tuntemuksien mukaan edelleen perätilassa, taitaa potkiakin jonnekin aroille alueille.. :/
Seuraavaksi olisi vasta reilun viiden viikon päästä synnytystapa-arvio jossa tehdään sisätutkimus.. mietinkin että pitäisikö jo aiemmin käydä näytillä kun tuo sf-mittakaan ei tasoitu vaan huitelee omissa mitoissaan.. vko 30+4 oli siis 34 cm! :eek:

äää & Vili 31+2
 
Mulla on ja vauva jo aika alhaalla. On ollu jo kauan aikaa. Paikat ei kyllä oo vasta ku pehmenny. Viime yönä viimeks kävin hakees supistuksii estävän piikin. :( Viime kerrasta lääkärikin oli kirjannu, että kohtu melko alhaalla. Ja tuntuu, et maha vaan tippuu :/
 
hoijakkaa....täällä ketuttaa ku ei saa mitään aikaseks... pakata pitäs kamoja ku muuttoon enää kaks vkoa ja tiskatakin pitäs ja pyykkiä pestä ainaki koneellinen. Jotenkaa ei vaan jaksa ja saa aikaseks...
Tuo muuttokin rassaa ku ei tiä yhtään missä vaiheessa meiän torppa sitte on ku sinne pitäs muuttaa, että saako sitä pölyn ja romun keskelle viiä kamansa. Miestä ei tuu näkyyn pariin vkoon oikeestaan olleskaan ku se raksalla ja mä täällä mun kodissa toisella paikkakunnalla.. Ei mikään ihanne tilanne mut onneks mennään jo loppusuoralla ja kohta päästään yhteiseen kotiin.. Mut ketuttaa vaan kuitenkin.

Mahaakin kolottaa ja jomottaa alapäähän asti ja pää kipeä...Onneks sentää ei supistele, että jotain hyvää.

Sori tää oli pelkkää valitusta mutta täl hetkellä en nauti olostani enkä tästä saamattomuudesta..

Iloista päivää kuitenki jokaselle :)

Hande ja Pikkanen 31+ jotain... kai..
 
Tuli mieleen tuosta sf-mitasta kurkata vuoden 2006 raskauskuvia ja maha on saman kokoinen ellei isompi kuin kolme viikkoa ennen synnytystä otetuissa kuvissa.. huh huh! Miten ihmeessä jaksan vielä kaksi kuukautta.. :headwall:
Tuo sf-mitta onkin itse asiassa juuri sama kuin esikoisesta viikolla 38 - 39.. kyljen kääntäminen sängyssä kestää taas oman aikansa ja kumartelu saa heti mahan kivikovaksi.. lenkillä en ole voinut käydä viikkoon kun heti supistelee ja vihloo. Plääh!
Siis kuvitelkaa uudelleensynnyttäjät olevanne siinä viimeisen pari viikon mitoissa kaksi kuukautta.. huoh!
Pakko kai se on vaatia taas ultra että näkee ettei siellä jättiläinen kasva.. :/
 
Haleja ryypälelle ja ammulle :hug:

Tosta kotonaolosta olitte jotain jutelleet, enkä nyt muista oonko siihe mitään sanonu, ni sanon nyt ehkä sit toistamiseen :LOL: Aikeena siis jäädä kotiin kunnes tulee syksy 2009. Mieluummin oisin pitempääkin, mutta pakko sitä on koulua jatkaa :LOL:

Menhit ja Ella(viljami) rv 32+5
 
Tänään on ollu outo kipua masussa aina, kun kaveri myllää kyljestä toiseen :|
Ensin säikähdin, mutta kun se loppu niin annoin olla.
Sit se alko uudelleen päivällä, soitin äippäpolille josta sanoivat
sen varmaankin olevan vaan kasvukipua...
Käskivät tulla näyttäytymään, jos kipu yltyy sietämättömäksi.
Nyt ei kuitenkaan oo taas tuntunu mitään..

Maanantaina olis neuvola :)
Ikävä kyllä aamusta 9:ltä :$
Vielä kun vaan pääsis ajoissa ylös..

Lisäsin masukuvaa..


Vivvi :heart: Ilmari 31+6
 
ikionnellinen
Yhdyn keskusteluun tuosta miehen"haluttomuudesta", eli täällä kanssa melko hiljaista ollut. No tänä aamuna kyllä peitto heilui mutta muuten menee monta viikkoa ettei vihjailuista huolimatta ukko innostu. Ennen kyllä ei tarvinnut kuin ohi kävellä niin mies oli valmiina :whistle: Toki alkuun kummallekaan ei seksi maistunut, lapsentekoa oli takana yli vuosi, kalenterin mukaan piti tuolloin peittoja heilutella :/ Muttta nyt kun minä ehdotan jotain niin aina väsyttää, tai selkä kipeä yms vaivaa ettei pysty... joopa joo. :/

Muuten olotila ja mieliala hyvät, välillä supistelee, tai itseasiassa päivittäin. Kivuttomia harkkarisupistuksia siis. Seuraava lääkärin tarkastus vasta rvko 36 , ootteko muut käynyt näytillä ennen jos on supistellut? Siis tälleen kivuttomasti?
Vauva liikkuu ahkeraan, maha kasvaa tasaisesti, sf-mitta mulla kulkee tuossa keskikäyrällä.

Aurinkoista lauantai illan jatkoa mammat ja masut! :D
ikionnellinen 31+3
 
rypäle :hug: Ompa inhottavan vaativia läheisiä sinulla. Kumpa se olisikin niin helppoa sanoa ei.

Kaikille mielialajuttujen kanssa tappeleville halit myös :hug: Tää on just se palsta minne pitääkin purkaa kaikki jutut mielestä pois, kuka muu niitä paremmin ymmärtää kuin samassa tilanteessa olevat äitit! Ei siis ole turhaa avautua täällä ollenkaan :)

Herkkyys on toisaalta ihana asia, toisaalta se voi rasittaakin kun kaikki tuntuu koskevan niin lujaa, jos vähänkin tulee takapakkia :/ Itketään yhdessä, jaettu suru on puolikas :heart:



Di 30+4
 
Kiitos Lady Di :hug: . myös täältä kaikille :hug: . mulla tänään ollut niin uskomaton päivä, kun mielialat vaihdellut ihan hulluna. :/ eilenkin jonkin verran. välil tuntunut, että kaikki otaa päästä ja välil kaikki on hyvin. ei oo kovin kiva miehenkään puolesta, mutta onneksi se ei oo "samalla tasolla" mun kans eli ymmärtäää mua kurjaa. :heart: äsken just saunottiin.. jospa se tästä! hyvää yötä kaikille!

IllanHämy 31+1
 
te kaikki joille tää ei oo ensimmäinen raskaus ,niin miten saitte painon laskemaan raskauden jälkeen, vai lähtikö se vaan vai jouduitteko tekemään paljon töitä sen eteen että olitte taas lähtö painossa.....? mua niin tressaa tää painon nousu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diisah:
te kaikki joille tää ei oo ensimmäinen raskaus ,niin miten saitte painon laskemaan raskauden jälkeen, vai lähtikö se vaan vai jouduitteko tekemään paljon töitä sen eteen että olitte taas lähtö painossa.....? mua niin tressaa tää painon nousu

No ekassa raskaudessa ei edes tullut kun 4kg (ja poika painoi jo syntyessään yli sen) eli oikeastaan laihduin raskausaikana. Kakkoselta paino nousi 8kg, myöskin yli 4-kiloinen poika ja laitokselta kotiutuessa olin jo melkein lähtöpainossa. Tytöltä tuli sitten 16 kiloa ja niistä varmaan vajaa 10 jäi vielä pitkän imetyksen jälkeenkin. En tosin erityisesti edes yrittänyt tiputtaa kiloja. Kuten huomaat(te) niin lisäkilot on aina tuplaantuneet, mutta jospa ei enää tällä kertaa. Nyt alkaa 33. viikko ja painoa tullut 9kg tähän mennessä. Ja ihan syömisiä katsomalla ja liikkumalla meinaan liikoja kiloja karistaa sit, kun pikkunen on syntynyt. Toki aina kannattaa miettiä, mitä ja miten syö, mutta yöunia tuskin kannattaa raskauskilojen takia menettää. Imetys on hyvä kaloreiden kuluttaja ja liikkumaankin pääsee paremmin sitten taas kun maha ei ole edessä! =)
 

Yhteistyössä