*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Jaa että synnytyssaliin syötävää...Kyllä kai se onnistuu. Mutta jos on riski, että joudutaan leikkaamaan niin sitten ei saa syödä/juoda yhtään mitään.

Rakkapanuu: Ei sen antibiootin mitenkään pitäisi vääristää tuloksia. Mutta parantaa se voi siinä sivussa virtsatietulehduksenkin. Ei se lääke itse tiedä mihin se on määrätty vaan parantaa ehkä kaikki "löytämänsä" tulehdukset. Mikä tietenkin olisi ihan toivottavaakin ettei tarvi monia kuureja syödä. Yleensä uusi näyte otetaan jonkun ajan kuluttua kuurin loppumisesta eikä sen aikana, mutta kaipa se käy noinkin...

Vauva on jo pää alaspäin. Itse en kyllä tunnista miten päin on. Liikkeet tuntuu silti melkeinpä aina vain alhaalla. Mutta niin tuntui viime raskaudessakin. Viime raskaudessa selvisi, että vauva potki "päänsä yli". Siksi potkut tuntui alhaalla, vaikka oli jo pää alaspäin. Samapa tuo, pääasia että potkii reippaasti :)
 
G: Rt:ssä ollu koko ajan, tai siis aina neuvolakäynneillä ainakin on ollu, liikkeitä tuntuu kyllä niin sikin sokin, etten osais ite kyl mitää sanoa. Tänään tuntu ihan siltä ku pikkunen ois yrittäny puskea kättään jo pihalle miusta, tuntu kamalan epämiellyttävälle :x

rypäleen pitäisi ehdottomasti harkita mainosalalle menemistä, oli pakko ostaa noi linkkaamas imetysliivit vaikka pirun kalliit olivatki :LOL:

Menhit ja Ella(viljami) rv33+2
 
Kiitos Nalletarelle vastauksesta! Varsinainen kuuri virtsatietulehdukseen loppui viikko sitten ja siksi vien kontrollinäytteen nyt, että lääke olisi jo lakannut vaikuttamasta, mutta nyt, kun sain eilen tuon kuurin tosiaan noihin poskionteloihin, niin voi olla, että voi näyttää nyt puhdasta tulosta virtsan kanssa, mutta todellisuus onkin sitten tän Amorion kuurin jälkeen jotain ihan muuta... tarvii vaan sitten taas viiä uusi näyte, kun tämä kuuri loppuu... :/
 
Mitkä liivit? Häh? Multa on mennyt nyt jotain ihan ohi...
Tarviikin ottaa pakkia!!! :|

*muoks*
Ai nuo liivit!
Voisin myös kokeilla tuollaisia, jos sitä imetystä nyt kuitenkin lähden edes koittamaan... Nuo olisivat kyllä varmasti hyvät. Tarvinnee odottaa, että rahatilanne vähän paranee ja tilaan sitten kans nuo itelleni! :whistle:
 
Rakkapanuu: Luulis jo virtsatulehduksen tajuavan häipyä, kun olet sitten kaksi kuuria syönyt...Vaikka kai ne aika sitkeitä voivat olla.

Mä ostin viime raskaudessa kaikenlaista imetyskampetta. Kävi sitten kuitenkin niin ettei se imetys oikein onnistunut. Oli raskausmyrkytystä, sektiota ja kaikkea siinä aluksi. Sitten ei enää vauvakaan halunnut rintaa ja kaikki meni niin pieleen kun vain voi...Tällä kertaa katson nyt ensin miten menee. Rintapumppu oli mulle kyllä hyödyllinen laite viime kerralla, kun lapsi ei imenyt. Tosin ei sitä maitoa tullut sillä pumpullakaan ja olen allerginen koko laitteelle, mutta sen säästin. Tiedän kyllä valmiiksi, että mun imetys lopahtaa siihen jos tarvii pitkän aikaa vain pumpata...Mutta katsoo nyt sitten miten kaikki menee tällä kertaa. Viimeksi otin kamalan stressin ja kannoin syyllisyyttä Tuttelista. Kaikinpuolin terve lapsi tuo vajaa 2v on kuitenkin ollut ja ehkä nyt osaan suhtautua rennommin.
 
Tähän mennessä kaikki aina ok neuvolassa ja nyt sitten kerralla kaikki pielessä :ashamed:

no rr 116/66 eli ok,

painoa 700/vko, ja nyt ujteensä 8kg
pissassa sokerit kahdella plussalla ja mamma sokerirasitukseen
vaavi täysin poikittainen ja sen takia sf mitta 25 eli tippui -2 SD käyrälle

no sykkeet ja liikkeet ok

eli siihen loppui se makean massutus, ja hyvässä lykyssä jos vaavi ei 2 vkon sisällä käänny, joudun vielä arvioon kättärille,

mies heti juonessa mukana ja siivosi kaikki makeat talosta, sinne meni mun lohturuoka :LOL: :LOL:

terkuin
Renee ja vaavi 30 plus 2
 
Renee: Olitko sä syönyt lähiaikoina jotain runsas hiilihydraattista? Meinaan jos olit niin ne syömiset saattaa kuulemma näkyä virtsassa herkästi eikä välttämättä vielä tarkoita mitään. Itselläni näkyi tuossa jokin aika sitten sokerit parilla plussalla iltaisin, kun kotona otin näytteen (otin näytteitä proteiinin vuoksi, mutta siinä samalla ne huomasin). Olin ennen niitä näytteitä syönyt mm. leipää ja keksejä. Niiden virtsan sokereiden vuoksi jouduin sitten kotona verensokereita mittailemaan. Kolme vuorokautta niitä mittailin ja ihan kunnossa olivat.
 
iik nyt joku tietääkö??
kuuluuko sattua haaraväliin näin paljon kun yrittää nousta ja kävellä ja välillä kun vessassa käy..?siis kipu on aika kova vai onkohan nyt joku tulehdus päällä?? :snotty:

tuire ja mini 30+6 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
iik nyt joku tietääkö??
kuuluuko sattua haaraväliin näin paljon kun yrittää nousta ja kävellä ja välillä kun vessassa käy..?siis kipu on aika kova vai onkohan nyt joku tulehdus päällä?? :snotty:

tuire ja mini 30+6 :heart: :heart:
Huomenta!!

Nyt en osaa vastata onko normaalia mutta mulla oli toissa päivänä ja ihan kamala kipu..en meinannut päästä kaupasta kotiin kun kävely oli ihan tuskaa. meni ohi n. puolessa tunnissa.
 
Mulla on aamusin alaosasto kun olis hakattu. Mut olen kyllä aina liikkeelle päässy, eikä kyllä ihan tuskasen kipeä oo. Luulen että mulla ainakin on kyse siitä, et paikat alkaa antaa periksi :whistle: Menee kyllä aina ohi ajan kanssa =)
 
Huomenta!

En osaa noista kivuista sanoa, ne on niin yksilöllisiä. Teidän juttuja kun lueskelee, niin oon tajunnu, miten tosi onnekas oonkaan, on ollut helppo raskaus tämä (tähän asti!) *koputtaa puuta* mymmy myy, pissaaminenko onnistuu ihan ok? Tuo pissatulehdushan on sellanen, että se voi kipua tehdä enemmänkin...

Sit omia kuulumisia. Eilen sain sovittua kaupat vaunuista ja hintalaatusuhde on kohdallaan. Kärryt tulee ens viikolla. Helpotus. Enää ei puutu kun se amme, mutta niitähän saa ihan tavan marketeistakin. En oo mitään pessyt enkä laittanut vielä. Sänkykin on vauvalle kokoamatta. Mutta kun oon ollut sairaalassa edellisten kanssakin 2-3 viikkoa, niin ehtiihän mies sen koota vaikka sillä aikaa, ennen ku kotiudutaan. Joku lipastontapainen pitäs vauvan vaatteille ja muille tykötarpeille laittaa. Selviäis nyt kaupunkiin asti hakemaan =)

Että tämmöstä. Ihanaa, kun aurinko paistaa pitkästä aikaa! Jos vaikka sulais nuo takatalven lumihangetkin tuosta pikkuhiljaa (ihan totta, täällä e-p:lla on yli 10cm lunta vielä maassa =) )...

Koittakaahan jaksella!

Ammu ja Iltatähti 32+4
 
joo siis vessassa käymisen kanssa ei oo ongelmaa mutta siis kun yrittää nousta jostain ja sit kun välillä kävelee tekee kutaa.. |O
mietin kans olisko sillä jotain vaikutusta tuonne kohdunkaulalle,että paikat kypsynee tai jotain..
siis aatella neljä raskautta takana eikä ikuna oo ollu vastaavaa...:eek:

mä voisin kyllä ilomielin vaihtaa kivottomaan raskauteen nää kivut sun muut.. :D
 
Huomenta :)

Näin yöllä synnytys unen, sain kaksoset :LOL:
Tytön ja pojan, synnytys itsessään ei tehny yhtään kipeää.. :LOL:

Noista kivuista mä en tiedä.
Mulla itsellä joskus vihloo tuolla alhaalla, kun muksun pää kaiketi painaa?
Ja aamuisin saattaa olla kipeä, kun käy vessassa.
Mutta, muuten ei oo mitään ollunna..
Saattaahan ne kivut johtua, että alaosastoa painaa nyytti :)
Kannattaa kysyä neuvolassa.

Meillä oltiin taas vilkkaita heti aamusta,
kuuden aikaan alko ensimmäiset potkut herätellä.
"Ilmari" tuntuu olevan hyvin, hyvin aamuvirkku.
Toivottavasti tahti muuttuu, kun kaveri pääsee ulos :D
Aamusta voitas nukkua pitkään :D
Mutta saas nähä.

Aurinko se paistaa ulkona,
taidampa käydä kipaseen lehden laatikosta
ja syöpötellä aamupalani ja sitten kummipoikaa katsomaan :heart:

Hyvää Torstaita Mammat :heart:

Vivvi :heart: "Ilmari" 32+4
 
Ei kai me enää näillä viikoilla vaihtokaupoille ruveta, eihän?! Olisko ne sit vaan näitä kipuja, kun lantiossa paikat antaa periksi, kun kohtu kasvaa ja painuu pikkuhiljaa alas päin? Sillon (7v sitten) kun odotin edellistä, niin mulla oli kohtu jotenkin takana (mitä lie tarkottaakaan...mutta niin se lääkäri sanoi) ja panoi selän puolella jotain hermoja ja liikkuminen oli jostain 30 viikolta asti yhtä tuskaa eli kaikki sympatiat teille, jotka nyt kärvistelette. Sillä kai voi koittaa edes vähän lohduttautua, että melkein loppusuoralla ollaan jo?! Tai ainakin sillä, että tilapäistä on, loppuu kuitenkin joskus.
 
Huomenta hoi


Mulla on kans aamuisin alakerta kipeänä. Tarkemmin sanoen ntuo häpyliitoksen alue... Ihan törkeen kipeä jonkin aikaa, kävely on yhtä vaappumista. Näitä esikoisen odotusajalta tuttuja vihlaisuja, kuin sukkapuikolla pistettäis. Siellä paikat ryskyy ja valmistautuu...
Oon ihan tööt täällä, nukuin suunnilleen vajaa kolme tuntia viime yönä. Tyttö itkeskeli vähän väliä ja valitti hampaitaan, viimeiset takahampaat puhkeavat nyt ja takana on oikea liskojen yö. Ei jaksais nyt mitään, vaan pakko se varmaan on lähteä tuonne pihalle jonkin ajan kuluttua... Onneksi viikonloppu on taas pian =)

Päivänjatkoja kaikille!

Kylkiluu 31+3
 
G: raivotarjonnassa oli ainakin viime neuvolassa

Kuulostaa kyllä tosi inhottavilta nuo teidän kipuilut :hug:

Mulla vointi on mitä mainioin *koputtaa puuta*. Vain vatsan koosta tietää, että alkaa päivät käymään vähiin (TJ 53). Muuten ei mitään ongelmia olossa. Mutta päivä kerrallaan, kai ne yhtäkkiä sitten alkaa kaikki vaivat mun tuurilla. Mä jäin saikulle töistä jo muutama viikko sitten jalan hermopinteen takia. Oli kyllä ihan oikea ratkaisu, kun olo oli ihan tuskaa silloin. Mutta tää lepo auttaa kummasti. Mulle lääkäri kirjoitti loman koko loppuraskaudeksi ilman pyytämättä. Itse kun ajattelin, et sinnittelen vaan siellä töissä. Mutta kyllä se vaan oli oikea ratkaisu lääkäriltä, kun nyt voin tosi hyvin. =)

Meillä alkaa olla varustelut valmiina. Meillä on ensiksi käytössä sellainen suvussa kulkenut korisänky. Appivanhemmat ovat luvanneet sitten ostaa varsinaisen pinniksen, kun sen aika on. Ammetta emme meinaa ostaa lainkaan, vaan me mennään suihkuun Tyypin kanssa. Mutta toki ostetaan se myöhemmin, jos nyt suunniteltu ajatus ei toimikaan.

Kassia en oo pakannut vielä, ja imetysliivitkin on ostamatta. Luotan siihen, että aikaa on vielä... Tuntuu kyllä, että nää viimeiset viikot menee niin vauhdilla, että ei mitään rajaa.

Tiivari ja Tyyppi 32 + 4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mulla on kans aamuisin alakerta kipeänä. Tarkemmin sanoen tuo häpyliitoksen alue... Ihan törkeen kipeä jonkin aikaa, kävely on yhtä vaappumista.
Minulla sama homma! Nukuthan tyyny polvien välissä? (Semmoinen anatominen "kova" tyyny on ollut ihan paras.) Se on ainoa, mikä minulla on auttanut tuohon häpyliitoksen jomotukseen. Siitäkin huolimatta yöllä ensimmäistä kertaa kun kääntää kylkeä, kuuluu liitoksesta hillitön pamaus.... Siinä vaiheessa aina mietityttää, että hajoaakohan ne paikat...

Tiivari: Suihkussa käyminen ihan pienen kanssa on paljon hankalampaa kuin ammeessa uittaminen, vaikka sitä ammetta joutuisi pitämään lattialla (oma asento silloin huono). Suihkussa on hirveästi asioita, jotka pitää tehdä samaan aikaan, pitää kiinni (varsinkin kun itsekin on märkä ja liukas), toisella kädellä suihkuttaa (vauva ei välttämättä tykkää, että suihku tulee ylhäältä päälle), ja kolmannella pestä... Suosittelen lämpimästi sen ammeen hankkimista. :)

Kata 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Tiivari: Suihkussa käyminen ihan pienen kanssa on paljon hankalampaa kuin ammeessa uittaminen, vaikka sitä ammetta joutuisi pitämään lattialla (oma asento silloin huono). Suihkussa on hirveästi asioita, jotka pitää tehdä samaan aikaan, pitää kiinni (varsinkin kun itsekin on märkä ja liukas), toisella kädellä suihkuttaa (vauva ei välttämättä tykkää, että suihku tulee ylhäältä päälle), ja kolmannella pestä... Suosittelen lämpimästi sen ammeen hankkimista. :)
Hyviä pointteja Kata. :heart:
Mutta meillä on miehen kanssa yhteensä neljä kättä, joten ainakin yritetään onnistua... Voi toki olla, et jää vaan yrittämiseksi. :D Meillä on myös tilava lavuaari, joka käy ihan vastasyntyneelle "ammeesta" Kun ei vaan millään viitsisi kaikkea "ehkä turhaa" tavaraa hankkia etukäteen, vaan sitten vasta jos oikeesti on tarvetta.
 
Nalletar, toivottavasti olisikin sitä!
olin ennen näytettä syönyt ison kulhion mysliä normaalin jugurtin kera. Normaalisti olen aina käynyt aamusta labrassa ja vienyt ns aamupissan. Luulin myös aina että raskausajan diabetes tulisi jos tulee jo aiemmin?

Mekin mietitiin sitä ammeasiaa kun kylppäri on niin minimaalisen kokoinen. ajattelin että ostan vasta myöhemmin mutta Ikeassa sitten sorruin :kieh: . Muutenkin sänkyä vailla rupeaa olemaan kaikki hankittuna, vain jotain pientä puuttuu.

Kohtahan voisi olla jo meidän nipun ensimmäisen vuoro!

kevätterkuin,
renee ja vaavi 30+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Nytkin mietin, josko lääkäri vois kirjoittaa saikun maanantaina niin, että se alkaisi kuitenkin vasta seuraavasta maanantaista? Onko mahdollista? Kun olen kovasti ajatellut vielä kärvisteleväni ensi viikon töissä...
Nii, tietäiskö joku? Mulla samantapanen tilanne; nyt saikulla, mut pyysin toissapäivänä lääkäriä lyhentämään sen niin, et pääsen ensviikoks ja vappuviikoks töihin (muuten menis kelan päivärahoille, näin saan sen kierrettyä ). Sitte 30.4 olis taas lekuri, jolloin sano kirjottavansa loppuajaks, mut mä haluaisin sen saikun alkamaan vasta seuraavana maanantaina, taas noitten päivärahojen takia... Onko siis mahollista kirjottaa tolleen "tulevaisuuten" se saikku?


Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
rypäleen pitäisi ehdottomasti harkita mainosalalle menemistä, oli pakko ostaa noi linkkaamas imetysliivit vaikka pirun kalliit olivatki :LOL:
Mulla on kato tää myyminen veressä, ku oon yrittäjä perheestä. ;) Kymmenen vuotta (kahestakymmenestä ikävuodesta) palvelualalla tekee tehtävänsä. :whistle: (luojan kiitos ei siellä enään tarvii olla, ku on "oikee" duuni).

(.) tai ehkä paremminki ( . ) ;) ; Hirvee väsy taas tänään. Mut eilen olin liikenteessä koko päivän (kaikea mukavaa kyllä ), ni pitihän se arvata, et jää tänään kaikki suunnitellut siivoukset siivoomatta. Ei voi mitään, en jaksa stressata.

Kyllä me ollaanki kaikki raihnasta sakkia. ;) Voitais vaihtaa nimekski joku "kesäkuun rollaattorikerholaiset" tai vastaava... :kieh:

Rypäle 30+2 (kai... onks tänään edes torstai...?)
 
G: perätilassa tai viistotilassa itse asiassa.. piti eilen käydä ensimmäistä kertaa kuuntelemassa neuvolassa sydänäänet kun alkoi huolestuttamaan vähäinen liikkuminen sunnuntailta asti.. oli selkä vatsanahkaa päin ja siksi ei liikkeet tuntuneet kunnolla.. pääsi siinä sitten helpotuksen itku kun oli jotenkin olo että kaikki ei ole kunnossa..
illalla sitten kääntyi ja riehui koko illan ja yöllisen vessareissun jälkeen ei tullut uni kun melskaus oli sen verran kovaa / asento sellainen että oksettamaan rupesi asennossa kuin asennossa.. :whistle:

Ammeasiaan.. yhden kerran jälkeen jäi minulta tyttö sylissä suihkuttelut kun meinasi tippua laattalattialle.
Siinä ote lipsuu helposti märällä iholla vaikkei saippuaakaan olisi. Ostin sitten muutamaksi hetkeksi, kunnes osasi istua, halvan sitterin joka sai kastua ja siinä suihkuttelin tytön.
Amme meillä on ollut alusta asti mutta itsestä se oli alussa hankala täyttää enkä jaksanut siinä kannatella hartiavaivaisena, oli miehen hommia.. kaverit pesivät alussa vauvansa tilavasssa lavuaarissa että ajaa kyllä sekin asian alussa.
Kun tyttö oppi istumaan hommattiin sellainen liukueste ammeen pohjalle ja vieläkin se on suuri nautinto istua siellä kylpylelujensa kanssa, nyt 1.5 vuotta. Tykkää kyllä pelkässä suihkussakin olla. Ei ole itse asiassa päässyt puoleen vuoteen suihkuun että tyttö tulee perässä vaatteita riisuen ja voi sitä huutoa jollei pääse. ;)

renee: raskausajan diabetes voi tulla missä tahansa vaiheessa raskautta.. kaverillani oli myös loppuraskaudessa kerran plussalla ja sai lähetteen rasituskokeeseen joka oli normaali. Eli jos olet syönyt vaikka paljon hedelmiä niin saattaa näkyä pissassa, tai itselläni leipä nostaa sokeria enemmän kuin suklaa.. :|

äää & hiljainen riehuja tasan 32 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja renee:
Kohtahan voisi olla jo meidän nipun ensimmäisen vuoro!
Hui, ei saa pelotella! :LOL:

Neuvolassa hoitajakin naureskeli että se, jolla ei ole mitään "oireita" raskausaikana, yleensä synnyttää aiemmin kuin ne, joilla supparit on pitäny sängynpohjalla. Ironiaa!

Täällä voidaan hyvin :) Hirveä meininki mahassa, ei mitään tietoa siitä että tila olisi muka käymässä vähiin, eilen olin varma että sain kantapäästä kiinni, ilkeä ämmä :LOL:

Eihän meidän tartte sitä koiraa itse koskaan hankkia. Mä olen näköjään pieneläinhoitaja vapaallakin; nyt on toi pieni terrierijätkä hoidossa tällä viikolla muutaman päivän, taas ensi viikonloppua. Sitä seuraava viikonloppu menee taas beagle-herran kanssa :heart:

Sain eilen koemaistaa alkoholitonta skumppaa, jos haluaisin oman pullon vapuksi. Olipas namia! Siihen voi näköjään jäädä koukkuun :ashamed: Mutta kiva ettei tarvitse piknikille pelkästään syömään lähteä :D

Nyt ihmettelemään mitä sitä tänään oikein tekisi..

Elppa & Antsa 33+2... jaiks :eek:
 
rypäle,

mulla ainakin lekuri teki juuri niin. tietysti riippuu täysin siitä millainen lekuri sulla on mutta muuten estettä ei pitäisi olla. Takautuvasti eli alkamaan aiemmin mitä lekurikäynti ei voi tehdä,

terkuin
renee +vaavi 30 tasan
 

Yhteistyössä