*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Herttinen kun oltiin tiputtu ihan toiselle sivulle :eek:

Parisuhteesta Ihan pakko minunkin kertoa omat tuntemukseni. Meillä ei ole seksiä harrastettu varmaan kolmeen kuukauteen. Ihan pelottaa että miten tämä vaikuttaa meidän suhteeseen, koska en usko että seksiä harrastetaan ainakaan ennen vauvan syntymää koska sitä ei harrasteta nytkään, ja miten sitten kun vauva on tullut maailmaan.. Ensin paikat tarvitsevat parantumista ym. Voipi olla pidemmän tauon jälkeen opettelua koko touhu..
Mä olen mielestäni ain aollut aktiivinen seksihommissa. Vauvaa tehtiin todella ahkerasti sen 8 kk, eikä silloin tuntunut seksistä pulaa olevan. Nyt olemme asiasta puhuneet, eikä mies yksinkertaisesti yritä mitään koska seksi on kömpelöä ja häntä pelottaa että minuun sattuu. Totta puhuakseni alan pelkäämään sitä itsekin. Pitänee yrittää vaan nyt olla ajattelematta asiaa liian vaikeasti. Tyydyn nyt tähän.. Sitä vain ihmettelee että miten se mies sitten kestää ilman kun ennen olimme niinkin aktiivisia. Enää ei vihjeen vihjettä. :eek:

Toinen parisuhteeseen ja tähän läheisyyteen vielä: Mä oon kans erittäin tunteellinen ja tarvitsen päivittäin koskettelua ja hellyyttä. Mies on aina ollut vähempään tyytyväinen. MInusta on nyt viime kuukausien aikana tuntunut jopa yksinäiseltä miehen vieressä, koska hän harvemmin ihan itsestään tarjoutuu ottamaan minua kainaloon tai pussaamaan. Minusta tuntuukin että mä alan olla hänelle rasite joka aina on huulet töröllään tai kainaloa vaatimassa. Eihän sen niin pitäisi mennä?
Ihan kuin painostaisin häntä hellimään. Puhuminen auttaa aina, ja kommunikaatio pelaa näissäkin asioissa vielä onneksi, mutta ärsyttää että joutuu viikko toisensa jälkeen toistamaan tätä samaa asiaa.
Sama juttu muuten tän vatsan kanssa. Harvemmin sitä tullaan itse silittämään. Minä se aina sanon että tuleekos isi tunnustelemaan vauvan liikkeitä. Kertaakaan ei ole vauvalle mitään vatsaan puhunut kun kokee sen jotenkin vaikeaksi. Harmittaa...
Kovasti mies kuitenkin odottaa syntymää ja tehdään hankintoja yhdessä. Muutenkin arki entisellään eikä meillä riidellä.

huaah.. tulipa romaani!
Jaksuja kaikille! Mulla huomenna neuvola! On muutes nyt viikon saikun jälkeen paljon parempi olo! Vaikka mullakin painaa ja vihloo häpyluun päältä varsinkin kävellessä ihan p..leesti!!

-Kylli ja vaavi 32-
 
Morjens!

Äitipolilla tuli käytyä tarkastuksessa...

Vauva poikittain mahassa ja potkutteli kovasti.
s.syke oli 140
Paino arvio oli n. 1900g. Kovasti oli poika ( edelleen ) lihonu, vastasi nyt rv32+? ja kasvu oli 65% käyrällä kun edellisen kerran oli 40%
Uuden ajan sain kahden viikon päähän.
Kovasti pitää tarkkailla syömisiä ettei kasvu kiihtyisi pahemmin :(
Jos sokeriarvot nouseilee viikon aikana joutuu faxailemaan arvot polille ja sitten joutuis harkihtemaan osastolle vuorokausi mittaukseen....

Mutta näillä mennään...
:wave:

amati ja tahvo rv 31+1
 
Iltaa leidit :)

Tänään on juostu äidin luona siskontyttöä vahtimassa ja pullaa leipomassa. Kotona odotti töistä kesken päivän lähtenyt kuumeinen mies (soittakaa mediheli- tapaus). Tiskasin, pesin vähän pyykkiä, tein lihasoppaa ja läsähdin sohvalle tunniksi. Puuh kun oli vatsanahka pinkeä..

Meillä on taas koira hoidossa :D Sen siitä saa kun on pieneläinhoitaja ja kotona päivät. Nyt on tollanen tiibetinterrieri-yorkshirenterrier-mix, joka on alunperin lähtöisin multa töistä huostaanottotapauksena. Ihana pikkumies :heart:

Eipä tässä ihmeellistä, huomenna 7.30 vesijumppa ja sieltä suoraan neuvolaan. Katsotaan posahtaako vaaka. Tein just kahvin kanssa lettuja vieraille (ite oli pakko syödä yks), toivotaan ettei sokerit anna väärää hälytystä :ashamed:

Halit tarvitseville! Haluis itsekin tietää mitä tälle masuasukille (ultralla siis) kuuluu.. Vaikka te jotkut jouduttekin kontrolleissa valitettavan usein juoksemaan, saatte sentään ajankohtaista tietoa vauvan voinnista :)

Elppa & Antsa 32+6
 
Heippa!

Kiireinen vapaapaiva. Ystavani tuli avuksi ostoksille. Oltiin niin kuin aiti ja tytar, kun ikansa puolesta olisi mulle sopinut. Tosin ei talla lapsia, joten meilla molemmilla yhta hyva kokemus mita tarvii hankkia.Mentiin ikeaan ja mukaan lahti nojatuoli, pinnasanky ja lipasto jonka paalle ruuvataan vaihtopoyta. (sen saa sit pois kun ei tarvi ja on sit vaan lipasto)
Sit mentiin vaavin varustekauppaan. Sielta mukaan lahti yli masun pikkareita, on mennyt hermot tavallisissa jotka vaan menee rullalle mahan alle. Kestovaippoja ostin myos paketin ja olen niihin kotona nyt tutustunut. Paketissa oli tarkotus olla kolmet ulkokuoret ja sisaosia 12. Siina olikin sit enemman, kait joku oli toisesta paketista lisannyt.
Oli kylla tosi kiva paasta ostamaan isompia juttuja ja seuraa ostoksille. Ma olen tahan mennessa yksin kaikki ostokset tehnyt. Mun puolisolla ei ole aikaa ja jotenkin vasyttaa aina menna itse ja tehda kaikki paatokset yksin.
Meilla ei ole yhteista vapaa aikaa kun yksi ilta viikossa ja silloinkin toisella on aina jotain menoa.
Olis niin kiva kun olisi joku jonka kanssa jakaa taa kaikki huoneen ja tarvikkeiden valimiiksi laitto. Vaan kun aiti ja sisko asuu eri maassa ja ei mulla asu ketaan ystavaa lahella.
Taytyy vaan joku paiva saada energia puuska laitella tavaroita valmiiksi itsekseen.
Toita viela ensi kuun alkuu. Taalla saa itse paattaa milloin jaa aitiyslomalle ja ei vaan enaa jaksa. Ei pysy menossa mukana ja ei vaan ole enaa kiinnostusta.
Vaan sellaista valitusta tanaan, huommenna viela vapaata ja sit toita taas maanantaille asti.

leena ja masu asukki rv31
 
Eipä oikein oo mitään sanomista, ajattelin vaan kirjoittaa jotain ihan vain tavan vuoksi :D
Mies on yövuorossa ja sitä tässä odottelen kotiin tulevaks :heart: Ei meinaa uni tulla ilman.

Menhit ja Ella(viljami) rv 33+1
 
En olekaan tänne vähään aikaan kirjoitellut,mutta jos sitä nyt laittais kuulumiset.

Muuten tänne kuuluu hyvää mutta selkä on todella pahassa kunnossa ja 2x olen nyt tipahtanut lattialle tuon selän kanssa :(
päänsäryt vaan jatkuvat ja ollaan jo soiteltu äippäpolille saanko ottaa buranaa vielä kun muut ei auta ja tänään soitan kyllä neuvolaan onko tää enään normaalia että näin USEIN pää on kipeä vai mikä mua vaivaa..mielikuvat laukkaa kahta sataa päässä.. :ashamed: :'(

synnytys on ruvennut vaivaamaan ja pelottamaan ja mennyt jo uniinkin..
ja toivottavasti siihen saatais jotain ratkaisua tehtyä.

vauvalle on jo "kaikki" valmiina paitsi pinniksestä puuttuu petivaatteet ja sairaaalakassia olen alkanut jo katsomaan mitä sinne laittaa ja mitä pitää vielä ostaa..turvakaukalot ja sitterit on pestynä ja puunattuna ja ihanasti nuorimmainen ei anna muiden koskeakaan turvakaukaloon ku kerta se on vauvan.. :heart:

Isommat lapset voivat hyvin ja ovat olleet terveenä *koputtaa puuta..*
kevättä on rinnassa ja pihassa olis tekemistä vaikka muille jakaa mutta ei pysty ni ei pysty..

noh ei kai tässä muuta kuin vointeja kaikille ja halaukset niille jotka niitä nyt kaipailee :hug:

tuire ja mini 30+4 :heart: :heart:
 
Huomenta kaikille!

Mun pitäs jostain saada virtaa ja se pesänrakennusvietti, että saisin tän meidän "lukaalin" (200m2) siivottua edes kerran kunnolla läpi, ennen ku oon niin mahakas, ettei voi ajatellakaan. Jotenkin kaikki energia vaan kuluu siihen, että saa nää pakolliset vietyä läpi, 5 hengen talous vaatii yllättävän paljon ruokaa, tuottaa paljon pyykkiä, tiskiä ja muuta puhdetyötä. Onneksi on sentään kunnon koneet (tiskari, iso pyykkikone ja kuivausrumpu jne.), ettei tarvii esiäitein lailla padassa liotella...

Meilläkin alkaa olla hankinnat vauvaa varten hankittu, mikäli tää mun nyt vireillä oleva vaunukauppa onnistuu (oon siis metsästänyt vauvalle käytettyjä kohtuuhintaisia yhdistelmiä, jotka olis vähän paremmasasa kuosissa kun nuo meidän kohta 12 vuotta vanhat, parit hyvät on menneet sivu suun ja yks myyjä teki aika ikävät oharit, mutta jospa nyt...) paitsi kylpyamme, ei mitään hajua, missä se vanha on... :whistle:

Vointi on ennallaan. Mies sanoi tänään aamulla että "käppyrällä oli joku show yöllä" Tuumasin, että ihan rauhassa se minusta on ollu, luulin, että hää puhu meidän koirasta, mutta tarkottikin vauvaa. Hämärästi muistan, kun hää silitteli mahaa, kuulemma morsetti vauvalle, että nyt nukutaan, muttei se uskonut =) Mitenköhän hyvin uskoo sitten, kun on mahan ulkopuolella nukkumassa :whistle: ?

Ammu ja Iltatähti 32+2 =)
 
Minä olen ja miettinyt, josko sitä sairaalakassia pitäis alkaa laittelemaan. Mitäs sellaseen tarvii? Kuinka paljon se vauva siellä osastolla vie aikaa? Onhan mulla toi esikko :ashamed: mut lähtökohdat oli pikkasen eri. Synnytys minusta tuntuu olevan niin kaukana :D En oikein osaa ajatella millasta se on :whistle: Neuvolassa pitäis ens viikolla käydä läpi ne kivunlievitykset ja synnytyksen kulku, kun minut sitten hienosti ohitettiin synnytysvalmennuksesta :kieh: Olisin noi pari osioo halunnu käydä läpi, kun ne tosiaan on ihan uutta B)

Tänään pitäis viedä PLV tonne neuvolaan, niin kerkeää vastaus sitte torstaiksi. Ja ens maanantaina on sitten kontrollikäynti ä-polilla =) Onkohan Tauno taas kovasti kasvanut...ainakin liikkeet tuntuu jo "inhottavilta" tuolla kylkiluissa ja välillä tuntuu, niin kun tahalleen se siellä yrittäs tunkea sormia vattanahasta läpi :p

Haleja niitä tarvitseville :hug: Ite en enää viitsi stressata noista supistuksista, ehkä :D Eihän ne tän viikon jälkeen enää ilmeisesti ala estelemään, jos Tauno maailmaan haluaa pyrkiä. Täytyy vaan yrittää ottaa rauhallisesti vielä pari viikkoa. Huonolla omallatunnolla vein esikonkin tänään hoitoon :/ Mut onhan sillä siellä kivempaa, kun on kenen kanssa touhuilla :flower:
 
Moikka kesäkuiset!

Oon lukenut ahkerasti teidän juttuja, mutta ite oon jotenkin saamaton tän kirjoittamisen suhteen...

Täällä alkaa olla kaikki vauvan vaatteet pesty ja tarvikkeetkin hankittu paria pikkuostosta lukuunottamatta. Nyt on meneillään imetystyynyn ompelu.

On kyllä jo sellainen fiilis, että olis jo kesäkuu ja nyytti kainalossa. Odottavan aika on pitkä... Noh, ei sitä kyllä tiedä, vaikka pikkuinen syntyis huomenna, kun on noita supistuksia ollut ihan kiitettävästi... Lääkäri onkin kieltänyt oikeestaan kaiken fyysisen ponnistelun. Huomattavasti vähemmän suppareita kyllä tuleekin, kun ottaa mahd. rauhallisesti.

Sellasta tänne. Nyt ompelupuuhiin :).

Mouse 29+6 (huomenna jo rv 30!!)
 
Neuvolaterkkuja tältä päivältä...

RR 130/76
Painonlisäys +550g/viikko
Pissa puhdas
Vauvan syke 140, liikkeet ++, rt
sf 33 cm

Seuraava käynti 3 viikon päästä ja siitä viikon päästä sitten synnytystapa-arviointi =)

Kylkiluu 31+1
 
Huomenta!

Neuvolasta ja vesijumpasta kotiuduttu:

Paineet 110/70
Pissa puhdas
SF 30.5cm, keskikäyrillä ja onneks tasoittunut
paino +350g/vko, nyt alusta 10.8kg
Turvotus +/-
Liikkeet ++
Syke 130-150
RT

Mitään ihmeellistä ei ole parin viikon aikana tapahtunut.. painoa on kuulemma tullut just sen verran kun vauva on sitä saanut + verilisä, eli mun mässäilyt ovat olleen ihan ok :D Seuraavaksi sitten lääkäri rv36, eli 3 viikon päästä vasta. Ihmettelin "pitkää" väliä ja nlatäti sanoi että saan tulla koska vaan jos tulee ihmeteltävää, soitan vaan ensin niin aina löytyy muutama minsa. Mikäs siinä :) Sit alkaakin kerran viikossa siellä hyppely.

Neuvolassa oli ihan ihmeissään. Kyselin että "missä raskauden vaiheessa ne muut vesijumppaajat on? Kaikkiko olette samoilla viikoilla?". Ei, mä olen ainut pallomaha siinä ryhmässä, tänään oli vielä syvän pään jumppa. Nyt on jalat ja kädet makaroonia :whistle: Jaksaa jaksaa!

Mies vieläkin kuumeessa, onneksi varasi itselleen lekurin.. mä veikkaan nielutulehdusta, sen verran oudolle hengitys tuoksuu. Nyt hoitokoiran kanssa sängylle pötkölle ja uusin Dean Koontzin kirja kehiin :heart:

Vointeja!

Elppa & Antsa rv 33+0 ( B) )
 
Heippa!
Mä aloin oikeen miettimään mitä kaikkea mulla oli sairaalakassissa viime kerralla...Ja mitä lopulta tarvitsin.Hirveesti ylimäärästä "turhaa" olin pakannut.
-imetysliivit
-liivinsuojat
-kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle
-shampoo ja suihkugeeli
-hammasharja ja -tahna
-yösiteitä (ne sairaala vaipat on kamalia)
-hiusharja
-kamera
-kännykkä ja laturi
-lompakko
Paljon muutakin oli mukana,mutta tossa tais olla kaikki mitä mä siellä tarvitsin.

Bamse 32+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
ja huomenna kattoon paineet ettei ole alkavaa raksusmyrkytystä..
nytkin yrittää päätä särkeä ja olo on taas mitä kamalin..en mää jaksa näitä kipuja :'( :'(
:flower: :hug: Jaksamisia! Onneksi pääset tarkistuttamaan itsesi. Ainahan voit mennä päivystykseen jos on ihan mahdoton olla, miksi odottaa huomiseen.
 
Heippa kaikille!

Toinen vapaa paiva ja en tieda mita tekisin. Paiva kavelylla kavin kylan leipomossa, jotta sain vahan raitista ilmaa. Koko aamun oli taas suonenvetoja joten ajattelin et tekis hyvaa jaloille pieni kavely.
Siivota pitaisi vaan kyykkiminen ja kumarteleminen ottaa voimille. Tahtoisi kasata hoitopoyta lipaston vaan kun en sita voi tehda yksin taytyy odottaa apua. Saa nyt nahda millon avopuolisolla on aikaa auttaa. Tahtoo saada sen kasaan nyt ja vaatteet sisaan. Todella turhauttavaa kun ei itse voi tan mahan kanssa moista hommaa tehda.
On vaan todella turhauttavaa odottaa toisen apua.
Pitais alkaa miettiin sen sairaala laukun pakkaamista. Listan mita tarvii saa synnytysvalmennuksessa ja se alkaa vasta ensi kuun alusta. Sen tiedan et taalla taytyy ottaa mukaan kaikki. Itselle vaatteet, vauvalle vaatteet, vaipat yms. Eli mitaan ei saa, joten aika iso laukku mulla tulee olemaan.
 
Oonkohan ainut joka ei oo mitää sairaalakassii pakannu :ashamed:
En oo vissii sellast yheltkää muksult tehny vaa kamera ollu käsilaukus mukan ja mies o synnytyksen jälkeisen pvän kiikuttanu kotont kaikkee tarpeellista ja kotiutumis pvän tuonu vaaville vast vaatteet.
Pitäskö olla täl kertaa noheva ja pakata se kassi kaikkineen valmiiks...mut muistaako sitä sit mukaa ottaa :whistle:

Tänää hain sit hepatoosi lääkkeet apteekist jonne kiltti lekuri ol puhelin reseptin soittanu...olikii määränny 400tabuu viel,mut otin vaa täl kertaa 100...nyt resepti varmas talles lääkekaapis ettei enää tarvii mihkää soitella.

Huomen nla...toivottavast sekii vaaka näyttää niiku oma et paino ois dieetil pikkase pudonnu B)

AadaOlavi 31+4
 
Heippa!

Olitte tuosta sairaalakassin sisällöstä keskustelleet, niin vähän siihen viitaten yksi kysymys kokemattomalta...

Minkä kokoiset imetysliivit ostaa? Paljonko täytyy varata isommat kuin normaalisti? Mulla ollu tähän astisessa elämässa aina 70-75A, syksyllä sain uusia kooksi 75B. Niin nyt kun alkaa imetysliivejä miettiä, niin riittääkö 75B vai pitäiskö kallistua 75C? Mistä ihmeestä mä etukäteen tiedän mitkä on hyvän kokoiset :eek: Enkä tosiaan yhtään osaa aatella että ne tästä vielä paisuis, mutta käsittääkseni monilla niin käy...

NASU-masu 33+2
 
En ole minäkään sairaalakassia pakannu..Täytyy jossain vaiheessa sekin tehdä.
Mulla nyt pari päivää ollut muutama "kipeä" supistus eilen meinas itku tulla kun kaupasta kävelin kotiin niin kipu ylty aika kovaksikin, onneksi rauhottui kun pääsin kotiin ja lepäämään..Aamulla meinasin saada sätkyn kun heräsin..mun maha on tippun aika alas :eek:
Mymmy myy jaksamisia :flower

Kaalimaankakara 31+6



 
Hellurei mammoille ja aurinkoista päivää eritoten!!

Minulla oli eilen neuvola ja kaikki oli ok, painokin oli edellis kertaan tippunut vajaa 1 kg joten dietti taitaa toimia. Onneksi sokeritkin ovat pysyneet kuosissa.

Joku kyseli sairaalakassista...Itse otan synnärille lähtiessä mukaan vain ne mitä itse siellä tarvitsen eli hammasharjan, tahnan, hiushrjan+ hiustuotteet, suihkushampoon, ja kotiutus vaatteet sekä tietty kameran ja videokameran, ja plus puhelimen laturin.
Mies tuo vauvan vaatteet sit samalla kun pääsemme kotiin jolloin myös kaukalo. Turhaan niitä vauvan vaatteita mielestäni sinne ennakkoon vie.

Olen tän päivän yrttänyt hommata lasten vahtia tuonne toukokuun alkuun kun pankki järjestää kevät illan jossa esiintyjänä Jari Sillanpää ja buffet ruokailu jekä tansia ja juontajana Jaana Pelkonen.Kerrankin kun olis tarjolla jotain ilmaista...pakko saada se lastenhoito järjestettyä!!
Mies jäi loppukuuksi saikulle kun oli eilen töissä murtunu sormenpää, joten on nyt apua ihan kivasti ja kuopukselle ulkoiluttaja välillä että voi itse tehdä rauhassa kotihommia.
Huomenna perhekerhoon ja torstaina soittelen taas polille sokereista. La menen pitämään esittelyn ja loppukuulle olis tiedossa vielä parit. Kesäloma alkaa ensi to joten kovasti ootan jo rahoja :)

Masu alkaa öisin vaivata kääntyilyä sängyssä mutta täytyy todeta että ei niin paha kuin edellis raskaudessa.Huomattavasti helpompaa on tää odotus ollut..kop kop..koputtaa varuilta puuta. Jospa synnytyskin olis tällä kertaa helppo..

Tääl oli mietitty jo niinkin kaus asioita kuin kotiin jääntiä...Itse ajattelen niin että aika näyttää. Eihän koskaan tiedä miten asiat menee, eli ne voi vallan hyvin muuttua suunnitellusta. Toiveissa olisi kuitenkin että kotona voisin olla 2010 alkuun ja ehkä pidempäänkin. Mutta katsellaan nyt. Kun miettii kaikki hoitomaksut sun kulkemiset töihin niin eipä siitä työnteosta jää sit muuta kuin kulkemisen "riemut". Pitäsi päästä niin hyville palkoille ett siinä olis jotain itua koko hommassa.

Tälläisia mietteitä...

Ansku71+ rv 31+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja NASU-masu:
Heippa!

Olitte tuosta sairaalakassin sisällöstä keskustelleet, niin vähän siihen viitaten yksi kysymys kokemattomalta...

Minkä kokoiset imetysliivit ostaa? Paljonko täytyy varata isommat kuin normaalisti? Mulla ollu tähän astisessa elämässa aina 70-75A, syksyllä sain uusia kooksi 75B. Niin nyt kun alkaa imetysliivejä miettiä, niin riittääkö 75B vai pitäiskö kallistua 75C? Mistä ihmeestä mä etukäteen tiedän mitkä on hyvän kokoiset :eek: Enkä tosiaan yhtään osaa aatella että ne tästä vielä paisuis, mutta käsittääkseni monilla niin käy...

NASU-masu 33+2
Mä kävin jo jonkun aikaa sitte tällasessa liikkeessä asian tiimoilta;

http://www.bebes.fi/myymala/myymala.html

Sieltä neuvottiin ostamaan mahdollisimman joustavat ja kaarituettomat. Ensiliiveinä suositeltiin näitä:

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1857

Ostin ja pakko myöntää, et oli niin mukavat päällä, et on käytössä jo nyt. :ashamed: Noissa ei siis niin kokoja tarvinnu miettiä, koska ne joustaa muutaman koon rinnan mukana. Kokotaulukkoa ku kattelin, sulle pitäis olla s-kokoset. Näitä todella suosittelen! :)
 

Yhteistyössä