*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Tänään olis neuvola sitten edessä taas. Toivotaan että kaikki ok. Oma neukkatäti onkin lomilla, joten mun tuurilla siellä on joku tiukkapipo :D

No niin, eilen tuli sitten hankittua Tyypille ensimäinen (ja toivottavasti myös aikalailla viimeinen) TURHA ja KALLIS luxushankinta. Nyt on hiukan pölmistynyt olo, että miten mä sellaiseen sorruin. Mutta toisaalta se on NIIIIIIN ihana. Ja saahan sen sitten myytyä taas eteenpäin, kun ei tarvetta enää ole. Koitan selitellä asiaa itselleni...voi mua :saint: Nyt kyllä sanotte mulle, että yhden hemmotteluostoksen saakin kauan odotetulle esikoiselle tehdä, eiks juu? :whistle:

Eipä muuta. Ilmoittelen neukkakuulumisia myöhemmin.

Koita Venla pysyä kasassa vielä :heart:
Hyviä vointeja kaikille jättivatsoille =)

Tiivari ja Tyyppi 33+2
 
Tiivari kerropa mitä ostit! Munkin täytyy tunnustaa että oli joskus tokan ultran jälkeen ihan pakko ostaa kallis Burberryn bodysetti tulokkaalle, tosin en tiedä onko tuo nyt varsinainen luxushankinta, mutta kuitenkin. Mä selittelen sillä että esikoiselta on jo jäänyt niitä vaatteita niin paljon, että äitee voi ostaa just sellaisia kuin ite tykkää :whistle:. Taisipa kyllä tuohon yhteen vaatekappaleeseen jäädä...
 
Aurinkoista tiistaita eteläsuomen suunnalta!

Välillä olen seuraillut kirjoitteluanne, mitä töiltäni olen ehtinyt. Mutta nyt vasta kirjoittelen itse ensimmäistä kertaa.

Kesäkuista täälläkin odotellaan, iltatähden arvioitu laskeutumis aika on 9.6.
Meillä miehen kanssa ensimmäinen ja viimeinen =) yhteinen. Minulla 2 ja miehellä 1 lapsi aiemmin.

Tämä masukas ilmoitti tulostaa yllättäen, ja alun paniikin jälkeen koko perhe on innoissaan odottanut pientä siskoa tai veljeä syntyväksi. Kaikenlaisten sattumusten vuoksi olen ultrassakin käynyt jos useamman kerran, niinpä sukupuolikin on jo tiedossa, vaikka sen tiedon olemme miehen kanssa itsellämme pitäneet,
Katsotaan sitten kesäkuussa kumpi sieltä tulee.

Lueskelin eilisiä juttuja ja pisti silmään asia josta kysyisin...

Ammu: Oletko menossa suunniteltuun sektioon, kun tuon sterilisaation aiot synnytysreissulla hoitaa samalla?? Vai miten asia käytännössä hoituu?

Minulla olisi samanlaiset toiveet, mutta ei mitään syytä tässä vaiheessa miksei tämäkin olisi alatie synnytys kun edellisetkin olivat. Enkä suutani ole vielä neuvolassa tuosta sterilisaatiosta avannut, Ajattelin että sitten jälkitarkastuksessa vasta.
Olen menossa synnytyksen suunnittelua varten käymään äitiyspolilla ja siellä ajattelin pyytää kirjaamaan ylös, että mikäli jostain syystä päädytään sektioon, tuokin asia hoidettais kuntoon samalla.
Ei enempää iltatähtiä meille =)

Äitiysloman alkuun on vähän reilu viikko, jospa sitten ehtisin osallistua tähän kirjoitteluun enemmänkin.


Pumpuli ja kaveri 33+2
 
Aurinkoista tiistaita kaikille!

Täytyy tulla välillä lukemaan palstaa ja vähän kirjottelemaan kuulumisia, ettei ihan kokonaan unohdu! Mukavasti näyttää vielä kaikilla menevän, mutta niinhän se pitääkin :)

Ite oon just parin päivän saikulla ku iski pieni flunssa. Eikä viitti töissä turhan takii puolkuntosena olla, kun mun tuuraajaki on jo päässy vauhtiin. Voin ihan suoraan sanoo, että rupee oleen henkisesti raskasta tuolla töissä kun oon tavallaan "ylimääränen"!!! Katotaan kauan jaksan. Onko muilla ollu samoja fiiliksiä?

Galuppeihin: Sairaalakassia en oo viel pakannu, mut oon kyl ruvennu miettiin, et varmaan koht pitäis :D Eihän sitä koskaan tiedä millon se lähtö oikeesti tulee. Mä oon ostanu parit 50cm vaatteet ku alennusmyynnistä sai. Olen kyllä epäilly, et tarvitaankohan, kun ei meillä esikoisellakaan tarvittu. (syntyessään pituutta oli 53cm)

Olin viimeks menny vähän sekasin viikoissa, taisin olla muutaman viikon edellä. Mutta onneks viime neuvolakäynnillä tajusin mokan, eli nyt mennään tasan rv 31 :ashamed:

Täytyy lähtee syömään ku mahassa möyrii!

Betonimamma ja pikku-Jussi (olen viimein keksinyt työnimen vaaville!!! LA siis 24.6)
 
Tervetuloa mahakkaaseen joukkoon pumpuli 70! Parempi myöhään, kun ei sillonkaan, niinhän sitä sanotaan...

Ei ole suunniteltua (eikä toivottavasti hätäistä suunnittelematontakaan) sektiota tulossa. Ihan normi alatiesynnytys suunnitteilla. Meillä täällä maalla on vaan sellanen käytäntö, että hoidetaan tää sterilisaatio samalla reissulla, kun sairaala on kaukana. Näin siis, mikäli napon (=naistentautien poliklinikka) aikatauluihin se vaan suinkin sopii. Jos ei sovi, niin sit on vaan jonotettava sopivaa aikaa. Pyritään hoitamaan samalla reissulla kuitenkin. Mulla aikaisemmat lapset olleet keltaisia (ja sama odotettavissa tälläkin kertaa) eli todennäköisesti viivähdän vähän pitempään osastolla, kun kolme päivää, eli aikaa sen puolestakin on.

Ammu ja Iltatähti 33+2 =)
 
Heippa, tyhmien kysymysten kuningatar taas paikalla:

Olenko vähän höperö kun olen turhasta huolestunut: mulla oli nla-aika rv 33+0, eli tasan viikko sitten. Seuraavan kerran vasta 8.5., eli rv 36+2, jolloin lääkäri katsoo vauvan painoarvion ja kohdunkaulan ja -suun tilanteen, ei muuta. Neuvola on taas 15.5. ELI, kysymys kuuluu näin: mulla on 4 viikkoa väliä tässä vaiheessa paineiden mittailulle, pissalle, hemoglobiinille jne. KÄÄK!

Onko taas tyhmää toivoa ylimääräistä neuvolakäyntiä tähän väliin, vaikkei mulla mitään ns. konkreettisia oireita/huolia ole minkä takia siellä joutuisin käymään? Ensimmäinen tulossa, joten vähän neurootikoksi meinaa iskeä :ashamed:

Hjelppivä!

Elppa & Antsa 34
 
Elppa: Meillä lääkärineuvolassakin neuvolan täti on ensin katsonut nuo perusjutut paineet, pissit yms. Jos ei mitään erityisiä oireita ole, niin odottele vaan ihan rauhassa sitä seuraavaa neuvolakäyntiä. Jos asia tuntuu hirveästi vaivaavan, niin kyllä sinne neuvolaan pääsee käymään aiemminkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Heippa, tyhmien kysymysten kuningatar taas paikalla:

Olenko vähän höperö kun olen turhasta huolestunut: mulla oli nla-aika rv 33+0, eli tasan viikko sitten. Seuraavan kerran vasta 8.5., eli rv 36+2, jolloin lääkäri katsoo vauvan painoarvion ja kohdunkaulan ja -suun tilanteen, ei muuta. Neuvola on taas 15.5. ELI, kysymys kuuluu näin: mulla on 4 viikkoa väliä tässä vaiheessa paineiden mittailulle, pissalle, hemoglobiinille jne. KÄÄK!

Onko taas tyhmää toivoa ylimääräistä neuvolakäyntiä tähän väliin, vaikkei mulla mitään ns. konkreettisia oireita/huolia ole minkä takia siellä joutuisin käymään? Ensimmäinen tulossa, joten vähän neurootikoksi meinaa iskeä :ashamed:


Hjelppivä!

Elppa & Antsa 34
/quote]

Tiesithän Elppa, että tyhmiä kysymyksiä ei olekaan. Onko teillä neuvolassa aamuvastaanottoa? Siellähän voi kuka vaan käydä paineensa mittuuttamassa. Pissanäyte pitäs kai sit labraan viedä, samoin ku se hemppari mitata siellä.

Toisaalta, jos ei mitään erityistä voinnissa ole, varmaan vaan toppuuttelevat neuvolastakin, mutta kysyä kannattaa, se ei maksa mitään =)



Ja bittinero taas lainailee... No, asia lienee tuli selväksi? :ashamed:
 
Tervetuloa Pumpuli! :wave:

Elppa:Meilläkin aina lääkärikäynnin yhteydessä terkka mittaa painon ja verenpaineen yms.Ja voithan pyytää lääkäriä tekemään sen jos teidän neuvolassa ei ole tapana niitä lääkärikäynnin yhteydessä ottaa.

Bamse 33+4
 
Moi kaikille mahakkaille pitkästä aikaa!

Mä en iltaisin oo pystynyt istumaan tietsikan ääressä juuri ollenkaan, joten on jäänyt vähiin tää kirjottelu, lueskelemassa oon satunnaisesti käynyt. Mulla tulee aivan hirveet "sukkapuikkopistokset", jos mä istun vähänkin kauemmin paikallani. Samoin käy, jos olen pystyasennossa kauan yhteen menoon. Aiemmin tuli noita tuntemuksia vain, jos olin jotain pikkasenkin raskaampaa nostellut. On niiiiin raihnainen olo välillä!!! Kun tuo mies ehtisi vähän enemmän tekemään kotihommia... No, nyt loppu marinat!!!

Elpalla oli vähän sama huoli, kuin mullakin. Tuntuu, että nuo neuvolakäynnit on harvassa, kuukauden välein edelleen. Mutta toisaalta saahan sinne aina soittaa, jos joku alkaa huolettaa ja mennä käymään, jos siltä tuntuu.

Galluppeja on ollut vaikka mitä. Sairaalakassia en oo vielä ajatellut pakata. Mutta olen miettinyt, mitä edelliseltä kerralta puuttui. Ehdottomasti otan omat aamutossut joukkoon ja omia alushousuja. Liivinsuojiakin pitää nyt muistaa ottaa mukaan ja rintakumeja. Muuten mulla oli viimeksi ihan liikaakin tavaraa.

Vaavin vaatteista: 56 ja 62 kokoa oon ajatellut jotain ihanaa uutta ostaa, vaikka esikoiselta on jäänytkin paljon vaatteita.

Meillä on onneksi nää ensimmäiset ja suurimmat hankinnat viime viikolla tehty. Auto vaihtuu farmariin ja hyvät tuplarattaat löysin käytettynä. Pikkuhiljaa alkaa tässä mullekin selvitä, ettei hän tässä enää kauaa oo aikaa valmisteluihin.

Aurinkoista tiistain jatkoa!

pupukana 31+3

 
Galluppeihin; Sairaalakassi pakkaamatta.Tosin vauvan kotiutumisvaatteet siistissä pinossa hyllyllä,löytää mieskn ne millä tahon vauvan kotia tuua.
50cm meil on jonki verran ovat nuo aiemmat muksut käyttäneet niitä jonkii aikaa,sit 56cm kans jonkii verran.Ovat olleet tarpeeseen.60cm oisivat hukkuneet alkukuukaudet.
:hug: kaikille tuskasille.
Miulla selkä väsyy nopeesti ja jalat on kankeet.Muuten olo on ok.Mitä nyt rennietä menee reilusti.
Vauvan vaatteita ruvettu peseen ja silittään.Kiva kun en oo ainoo joka ne silittää :) .Äitiyspakkausta ootellaan.Hoitopöytä pitää kantaa sisälle varastosta ja inniksen pohja nostaa ylös.Sit alkais olla valmista(kait...dementia vaivaa).
Ihanaa kun pihalle on päässyt möyrimään,marjapuskat on saaneet kyytiä.Uusia pitäs istuttaa kunhan loppu routa sulaa.Grillikatosta pitäs kans alkaa rakentamaan ja talo maalata katosta kivijalkaan.Kauheesti hommaa ja nuo kaks alle 3v. pitää muutenkin vauhissa.
Galluppia lisää; Meinaako kukaan tehhä masustaan kipsimallia? Mie meinaan.Molemmista aiemmista on ja ne on aika hauskat tuolla lastenhuoneen seinällä.
Iloista ja aurinkoista viikkoa kaikille tasapuoleisesti :flower:
kukikas ja masukki 31+2
 
Ihana päivä siellä,afa paistaa eikä ees ole kovin kylmäkään.. B)
juotiin sitten päiväkahveet ulkosalla,grillikatoksessa..maistu muuten hyvältä :p

tänään oon taas laitellu tuota pihaa kuntoon ja miehen pitkällä vapaalla (mikä on ens viikolla)
aletaan lapsille rakentamaan leikkimökkiä...

galluppiin vastailua:meillä on jonkin verran 50-60cm vaatteita mutta enimmäkseen 60cm>
kuitenkin ne menee vaan niin pienen hetken. :)

torstaina olis sitten se neuvola ja saan sen lähetteen sinne synnytystapa-arvioon.. :whistle:
toivottavasti alkaisivat sitten tarpeeksi ajoissa taas pohtimaan tätä tulevaa synnytystä ja sen kulkua,kuitenkin tarvii saada kaikki hoidettua ja sovittua siten että lapsilla on täällä hoitaja ja minä saan miehen mukaan jos synnytyksessä tuleekin jotain erikoista..menihän esikoisen jälkeen toinen synnytys suht koht hyvin..(mitä nyt ilman lääkkeitä kun niitä ei keritty antamaan.. :whistle: ) mutta sitten neiti nro 3 olikin jo keskonen ja vietiin keskoskaappiin ja kaikenmaailman letkuihin.. :( ja neiti nro 4 noh,kätilö taas tyri siinäkin muutaman kerran ja mulla oli erikoinen anestesialääkäri kun hän tuli spinaalia laittamaan.. :LOL:

mutta äitiä huudetaan,nyt on mentävä...

tuire ja mini 31+4 :heart: :heart:
 
Nyt kun odottaa kolmatta,niin en saa mitenkään sitä kassia pakattua.ja jotenki en edes
tiedä mitä otan mukaan?
tää on mulle semmonen vuoden-aika,että ei mitään hajua miten se vastasyntynyt puetaan?
että onkohan ne ruskovillan haalarit vähän liikaa...
kyllä voi olla hankalaa...
Me asutaan ihan sairaalan vieressä,joten voi hakea helposti puuttuvaa.
pinnasänkykin täytys kaivaa esille ja vauvan vaatteet.
en oo tainnu valmistua tuloon muuten kun laittamalla pikku-kestot järjestykseen.
ihana vaipparumba kun tuo puoltoistavuotiaskin yhä vaipoissa.

varmaan nyt täytyy jaksaa alkaa laittaa kamoja kasaan.kun meilläkin voi tulla
millon tahansa.

-maama viikoilla 33+6
 
Hei pitkästä aikaa!

Eipä ole tullut kirjoiteltua, eikä edes luettua teidän juttuja, kun aukeaa tää kaksplus niin huonosti. :|

Täällä jännitetään, miten päin vauva on, viime lääkärineuvolassahan vaavi köllötteli täydellisessä perätilassa, mutta nyt kyllä tuntuu kääntyneen moneen otteeseen, välillä oli selkeästi poikittain, ja nyt voisi olla oikeinpäin. Tämä vauva onkin todella vilkas ja kova liikkumaan.

Minä en ole vielä uhrannut ajatustakaan sairaalakassille, pitäisi kai ladata kameran paristo valmiiksi, ja katsella pesuaineet ym. johonkin kasaan, että on helppo ottaa mukaan. mitään "viihdykettä" en mukaan otakaan.

Muutenkaan en ole vauvan tuloon valmistunut, vaatteet sentään sain vintiltä haettua, mutta nekin on vielä pesemättä. :ashamed: Pitäisi kai ryhdistäytyä vähän.

Tosin en osaa ajatella, että mikään kiire tulee, esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla (perätila) ja kakkonen käynnistettiin. Tosin nyt jo vauva on perätilassa, niin mielelläni synnyttäisin silti alakautta, jos vain mahdollista.

Huiskahäntä vkolla 34+1, jos nyt oikein laskin.
 
Moikkis1

Kylläpä käy selkään tämä koneen ääressä istuminen. Oon jo pari tuntia tässä istunu ja selannu huuto.netin sivuja vaunuja katellen....
Kävi tässä yks päivä niin että olisin huutanu yksiä vaunuja mutta kun tuo muisti tekee tepposia niin huuto olikin sulkeutunu jo vajaa tunti aikasemmin :$ olisi óllu hienit vaunut.

Mie en ole vielä pakkaillu sairaalakassia saatikka hyvin kerenny sitä ajattelemaan...
Miun kaikki vauvat on tullu sairaalasta samassa potkuhaalarissa, eli se nyt ainaki lähtee kassiin mukaan....

Huomenna taas neuvola käynti, näkee paljonka sitä painoa taas on kertyny :D
ja mitä sanoo miun sokeriarvoista, kun eilen tuli taas kohollaan olevaa lukemaa hernekeiton jäljiltä :eek:


ammu: miulle ultrassa on 2* sanonu pojaksi.
:wave:

 
pupukana tuossa jo kirjoittelikin mitä itsellä on kans; ei jaksa istuskella oikein tietokoneen ääressä pidempiä aikoja. Juttuja täältä oon kyllä seuraillut mutta kirjottaminen vähempänä.
Tänään nlassa hoitaja katsoi kauhistuneena mun turvonneita jalkoja :eek: :D Mutta pissa oli puhdas, verenpaineet "priimat"joten ei syytä huoleen. Painonnousu on kiihtyny nesteen kertymisen takia kilo per viikko :/ Ei oo kivaa.

Galluppeihin; sairaalakassia oon vähä pakannut, ei oikein tiedä mitä sinne laittaa. Vauvan kotiutumisvaatteet on kait ne tärkeimmät. Itelle pesuaineita ja mp3 :whistle: että viihtyy :)
50cm vaatetta on tosi vähän, muutama body löytyy alkutaipaleelle. Lähinnä ne on noita 56-62 vaatteita.

Olikos täällä jollain luksushankinta?? :) Hassua mutta totta, ite oon sijottanu eniten hoitolaukkuun; vaunutki oli halvemmat kun käytettynä sain :D Turvakaukalo saatiin ostettua lahjarahoilla (joten sitä ei lasketa joukkoon). Se mihin voisin sijoittaa enemmän olis oma vaatetus, mutta ei viitti ku ne jää kuitenki isoiks pian.

Di 32+0 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viipperä:
Tiivari kerropa mitä ostit! Munkin täytyy tunnustaa että oli joskus tokan ultran jälkeen ihan pakko ostaa kallis Burberryn bodysetti tulokkaalle, tosin en tiedä onko tuo nyt varsinainen luxushankinta, mutta kuitenkin. Mä selittelen sillä että esikoiselta on jo jäänyt niitä vaatteita niin paljon, että äitee voi ostaa just sellaisia kuin ite tykkää :whistle:. Taisipa kyllä tuohon yhteen vaatekappaleeseen jäädä...
Mä sorruin kanssa Burberryyn :D Eli tuli hankittua superiiiihana makuupussi vaunuihin. Äippäpakkauksen pussilla olisi kyllä pärjännyt ihan loistavasti, mutta mutta.... :whistle: Me ollaan kanssa miehen kanssa ajateltu, että kun saadaan niin paljon vaatetta käytettynä lainaksi, niin ne muutamat hankinnat, joita itse tehdään saakin olla sitten "parempia". Tosin kohtuus kaikessa...

Tervetuloa mukaan joukkoon Pumpuli. Meillä onkin sama LA :wave:

Neukkakuulumisia:
paino -200g, eli yhteensä + 6,2kg
Ei turvotusta
rr 98/60
pissa puhdas
syke 145-150
kohdunp.kork. 31
liik. ++

Ei ole Venlaa tosiaan tänään palstalla näkynyt. Jokohan, jokohan.... :eek:

Meillä on jonkun verran noita 50 senttisiä vaatteita. Mutta pääasiassa alkavat jostain 56cm->

En ole ajatellut tehdä kipsivalosta, enkä kyllä ole ottanut ainutta valokuvaakaan vatsasta. Se kun nyt vaan ei ole mun mielestä mikään kaunis ilmestys :LOL:

Tiivari ja Tyyppi 33+2
 
Täälläkin jäätiin nyt sitten tänään kotiin. :/
Eilen alkoi sairasloma jo, mutta kävin vielä tänään hoitamassa kaikki hommat siihen malliin, että voisin ihan tosissani olla poissa...taitaapi vaan käydä niin, että sinne tulee vielä kuitenkin poikettua jokusen kerran tässä vielä ennen H-hetkeä. :whistle:
Nyt iskee sit seuraava paniikki: MITÄ MÄ TEEN KOKO TÄN JÄLJELLÄ OLEVAN ODOTUKSEN??
Pitäähän nuo työt äitiä vauhdissa, mutta silti. Kun mitään erikoista ei voi tän selän kanssa tehdä, kun hyvä kun käveleen pääsee enää iltasella. Välillä itkun kanssa väännän ihteeni eteenpäin seiniä pitkin, kun ei muuten pääse. :|

Lekurin kanssa siinä sitten samalla eilen mietimme perjantain päivystysultraa ja sitä, kun ultraaja sai asukkaan painoarvioksi tällä hetkellä melkein 2 kiloa!!! :eek: Lääkäri ei itse ottanut puheeksi ennen kuin kysyin, että eikös tuo ole aika iso, niin lääkäri totes, että onhan se. Ei vain ollut halunnut mua huolestuttaa. Arvioi vaavista 4-5 kiloista!! :eek: :eek:
Hassua sinänsä, kun tytöt ovat olleet 3600 g ja 3800 g. Vaikka eihän se paljon tuohon lisää tuo, jos 4 kiloinen on, mutta silti!! :whistle:

Nyt on pakko mennä lepuuttamaan tätä selkää sohvalle ja jännittää, pääseekö sieltä tänään ylös vielä... :/

:wave: :wave:

Rakkis ja masu 31+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Kylläpäs meitä muuten onkin monta tuossa samassa sumassa(8.6.), Tiivari, pumpuli, Vivvi, minä ja ketä vielä?! Saa nähdä kuka teistä saa nyyttinsä ensimmäisenä. Omasta puolestani en vetoa löis, kun yli menee kumminkin... ;)
Apua! Mistä sitä LA-pinoa pääsikään katsomaan. Nyt on mulla katkos :headwall:
 
Eipä ole Venlaa tosiaan näkynyt,liekö tullut lähtö...

Tiivari:piti ihan ruveta selaamaan sivuja läpi,että mistä löytyis se LA lista,ja sivulta 5 se tuli vastaan Sydänkäpysen viestissä.

Bamse 33+4
 

Yhteistyössä