*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Kiitoksia vastauksista :) Taidan tehdä niin, että soitan neuvolaan jos tulee jotain kysyttävää / ihmeteltävää. TK:ssa on kuitenkin päivystävä hoitaja, joka voi paineet/pissan/painon katsoa (ja vessassa on valmiina prick- testi virtsalle + taulukko, voi itse käydä kokeilemassa).

Nyt on masu niin venynyt ja jopa särkee.. kannatti taas juosta koko päivä. Nyt sohvalle!

Elppa
 
ikionnellinen
Heippa!
Huoh olipa rankka päivä. Tänään olin vapailla töistä, jäljellä enää tämä viikko, ihanaa!!! :D
Aamulla siivosin varastokoppia pari tuntia nostellen raskailta laatikoita, heitin turhaa kamaa huoletta roskiin. On sitten tilaa uusille turhille kamoille :ashamed:
Sitten lähdin kaupungille pyörimään, löytyi taas nupulle pikkubody 56cm, itelle mamma t-paita, ja miehelle syntymäpäivä lahja. Sitten ostosreissun jälkeen kävin vielä kaverin luona. Nyt oon aivan puhki...

Galluppiin: sairaalakassia en oo vielä miettinytkään, pikkuhiljaa pitäisi kai sitäkin pakkailla.
Mahakipsiä en aio tehdä, muutamat valokuvat saanee olla ainoa muisto isommasta masusta.

Parin viikon päästä alkaa perhevalmennukset, millaisia teillä muilla on olleet? Meillä kolme kertaa: 1.synnytys, 2. hengitysharjoitukset ja rentoutuminen, 3. vauvanhoito ja sitten vielä erillinen kerta kun tutustutaan synnytyssairaalaan...
Nyt sohvalle lepäämään :wave:
Voikaa hyvin!
Ikionnellinen ja nuppu 32+jotain
 
Meillä alkoi viime viikolla perhevalmennukset. Sitä on yhteensä viisi kertaa mutta 2 kertaa on vauvan syntymän jälkeen. Ekalla kerralla aiheena oli vanhemmuus ja tänään toisella kertaa oli synnytysairaalan kätilö kertomassa synnytykseen liittyvistä asioista ja katsottiin synnytysvideo. Kolmalle kerralla on sitten aiheena imetys ja vauvan hoito. Mua pelottaa synnytys aika kamalasti, vasta tällä viikolla oon tajunnut, että kohtahan tuo pitää tosiaan puskea ulos tuolta mahasta :eek: Mun pelko johtuu varmaan suuresta syystä siitä, että oman työn kautta oon nähnyt paljon niitä epäonnistuneiden synnytysten tuloksia :/ Oon siis töissä lasten teholla.

Mutta tänään oli kuitenkin hieno päivä :) Kävin maanantaina haastattelussa vakivirkaa varten ja tänään soitti ylihoitaja ja kertoi, että minut oli valittu =) Nyt voi siis jäädä todella hyvin kesälomalle joka alkaa 28.4 ja sitten äippälomalle ja sen jälkeen hoitovapaalle :p

NeitiA ja Keijo-Kanerva 30+6
 
heippa kaikille!

Pari vapaata takana. Kovasti olen koittanut saada asuntoa jarjesteltya vaikka flunssa meinaa tulla paalle. Ma:na kavin ostamassa kestovaippoja ja kaveri auttoi kasaamaan lipasto hoitopoytaa. Nyt on pienet vaatteet laitettu lipaston laatikkoihin ja isommat laitoin viela sivuun.Muutenkin olen siivoilut ja kukkiin vaihdellut multia. En vaan osaa levahtaa. Hitaasti edistyy vaan aijon saada ton huoneen valmiiksi.
Jatkan sit taas ensi viikolla kun vapaata.
Neuvola ensi viikolla, edellisesta tuleekin sitten kolme viikkoa.

leena80 32+
 
keskiviikkoa mammat :D

ikionnellinen meillä täällä kokonaisuudessaa ollu 6 perhevalmennusta ja synnärillä sitten saa käydä jos haluaa.. tietty täytyy "varata" aika. kuusi pariskuntaa ne kerrallaan ottaa tiettyinä päivinä klo14.30 sinne joten meillä ainakin miehen työaikojen takia jää menemättä.
ens tiistaina olis vuorossa se viimenen valmennus joka koskee vauvanhoitoa.


neitiA onnea virasta! :D noita ei kuitenkaan nykypäivänä joka oksalla ole tarjolla. saat nyt hyvillä mielin jäädä äippäilemään.

galluppiin mä en vielä ole koko sairaalakassia edes miettinyt, tuntuu jotenkin niiin kaukaselta asialta vaikkei mullakaan laskettuun enää kun ne 6vko (+-2vko) :) tarttee alkaa kattomaan jossain välissä. meillä muutenkin perjantaina haettavana vasta pinnari ja vaunut, vaatteitakaan en vielä ole pessy :| tarvii varmaa ens viikollaa alkaa oikeen urakoimaan..

omaa napaa.. perjantai aamulla olis neuvola, ihanaa. saadaan iskäkin mukaan tällä kertaa :heart: on niin monesti halunnu tulla muttei töiden puolesta ole pystynyt, nyt vapaa päivä ni kaappaan sen mukaan :D
mä olenkin taas lääkekuurilla emätintulehduksen takia, toinen kuuri kuukauden sisään. onneksi sain nyt paikallislääkityksen ni jos puris paremmin :/

tämä lähtee nyt aamupuuron keittoon, hirmu mieliteko päällänsä :D sama kun eilen aamulla, mahtaako tulla tapa!?! iltapäivällä kaverin luokse mammailemaan kahvikupin ääreen :D

marleena83 ja vinski 33+5
 
Huomenta pallomahat!

Tänään ON hyvä päivä! :D Mun äitiysloma alkaa tänään (kun alunperin mulla oli LA 29.5. ja KELA laskee sen mukaan, vaikka ultrassa aika siirtykin tuonne 8.6.) Ja raskausviikoissa nyt siis nätisti pelkkiä kolmosia =)

Lisäks oon ollut kevätmorsian aikoinani, eli tänään tulee tasan :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: vuotta siitä, kun meillä tahdottiin rakastaa sekä myötä että vastoinkäymisissä ja uskokaa pois siskot, kumpiakin on piisannut. Mutta onneksi myös sitä tahtoa, sillä pääsee yli melko kivisistäkin paikoista. Mitenkään ihmeemmin meillä tuskin juhlitaan.

Heräsin jo 5.30, oon aina ollut illan torkku ja aamun virkku ja niinpä siinä vaiheessa, kun lapset heräili kouluun ja mies töihin, niin olin ollut jo kovasti tehokass, tiskannut, pyykännyt ja vaikka mitä...

Mulla ei ole kans mitään vauvakamppeita laitettu valmiiksi. Sänkykin on kokoamatta vielä, turha sitä on tähän tielle koota, mieskin osaa sen kyllä sitten laittaa valmiiksi aikanaan, jos taas viivyn siellä lasaretissa sen yli 2 viikkoa. Sairaalakassia en oo pakannut, enkä vauvan vaatteita pessyt. Jotenkin ajattelen koko ajan, että aikaa on... Ja jos nyt vastoin kaikkia suunnitelmia tuleekin äkkilähtö, niin ainahan mies voi perästä päin tuoda sinne sairaalaan, mitä tarvii.

Eipä tänne ihmeitä. Jakselkaa mahoinenne ja nauttikaa hienoista kevätkeleistä, nyt kun niitä kerran meille tarjoillaan!

Ammu ja Iltatähti 33+3 =)
 
Minä oon jo kuuen aikaan heränny, ja oon vielä aamuntorkku ihminen, joten |O VÄSYttää ihan kamalasti. Nälkä pakotti nousemaan ylös, ja tässä sitä nyt kirjotellaan. Siskon tyttö tulossa hoitoon parin tunnin päästä.
Kiva että täällä joku on pirteämpi =)
 
Aurinko paistaa ja ihana päivä taas tulossa,onnesta miehellä on viimeinen iltavuoro ja sitten alkaa perjantaina 4yön työvuoro putki ja sitten neljän vapaa ja lähetään vähän vappua juhlistamaan nuorimmaisen kummeille 300km päähän. :D

Ammulle onnittelut hääpäivän johdosta!! :flower:
meillä on ens kuun 18.pvä 7-vuotis hääpäivä :heart:

Venla-05 kuulumisia kaipailen,viimeksi kirjoitteli että supistelee kivasti..
tulikohan kenties lähtö?? :whistle:

mini on ollut eilisestä lähtien vauhti päällä ja eikä varmaan ole nukkunut koko yönä ku on mesonnut vaan,mutta nyt sitten ollaan niin kiltisti masussa että... :D
taitaa tulla meille yökukkuja... :LOL:

meillä herättiin kans 6.30 kun kisu päätti saada hepulikohtauksen ja herätti nuorimman.. :headwall:
pitäisi jatkaa kohta tuon isomman neitokaisen kerhobileisiin keijun puvun korjausta,kun sitä on tyylin pidetty 24h :)
vappukoristeitakin pitäisi miettiä mitä ostaa kun kuitenkin tullaan vasta takaisin 2.pvä
ostaako kamalasti vai hillitysti.. :D

no mutta me lähdetään kohta ulkoilemaan,kunhan saan tuon puvun ensin ommeltua!!
Aurinkoista kevätpäivää kaikille!! =)

tuire ja mini 31+5 :heart: :heart:
 
Täälläkin ihmetellään, että joko Venla lähti synnärille!!??
Aika säännöllisesti on aikaisemmin kirjoitellut ja nyt ei näjy missään... :/

Täällä vietellään ekaa sairaslomapäivää ja nyt jo mietin, että millä ihmeellä saan aikani kulumaan, kun ei mitään erikoisempia jaksa kotonakaan enää tehdä. Tytöt ovat hoidossa vielä loppuviikon ajan 10-16. Kohta tarvis niitä lähteä viemään...

Nilkat oli muuten aivan hirviät eilen illalla, kun kävin nukkumaan. :|
Aivan turvoksissa ja ai että niitä särki!! :(
Toivotaan, että tämä kotonaolo auttaisi vähän nyt niihinkin!

Vähän haikeana jätin eilen työpaikan... :/
Yli vuosi sieltä täytys nyt olla poissa... vaikka sitä joskus ajatteleekin, että kumpa ei tarvis töissä käydä, mutta nyt sen vasta huomaa, millainen "henkireikä" se on mullekin ollut... Musta kun ei taida olla koskaan edes kolmen vuoden kotiäidiksi. :ashamed:

Mutta nyt lähden nuita tyttöjä laittamaan kuntoon!
:wave: :wave: :wave:

Rakkis ja masu 31+5
 
Onpa ihanaa, kun on alkanut olla jo näin aurinkoisia ja lämpimiä päiviä B) . Täytyy kohta lähteä pihahommiin. Ootellaan ensin pesukoneen pysähtymistä.

Mukavaa hääpäivää Ammulle! :flower:

Onnittelut myös NeitiA:lle! :flower:

Minä läpäisin sokeritestin :D . Pelkäsin hieman, että miten mun vappusimojen käy, jos en pääse sitä maistelemaan. Tykkään simasta niin kamalasti, mutta nyt ei huolta. :D
Sain pestyä ja kaapitettua ekan erän vauvanvaatetta. Siitä se alkaa pikkuhiljaa... Mitään muuta ei sit vielä olekaan laitettu. Oon kyllä jo harkinnu pinniksen hakemista vanhempieni varastosta.. :whistle:

Valmennuksesta, me ei mennä miehen kanssa kun siihen synnytysosioon. En kyllä oikein edes tiedä mitä täälläpäin olis tarjolla. Ja kyllä me varmaan käydään synnäriin tutustumassa. Minua vaan harmittaa, kun niihin valmennuksiin pääsee niin myöhäsillä viikoilla. Mulla ainakin on ollut aikasemmissakin valmennuksissa vaikeuksia istuskella pitkään paikoillaan, on tätä vattaa sen verran suotu :D . Haluan sinne kuitenkin mennä ja onhan tämä miehelle eka kerta, niin hänkin haluaa.

No mutta, nyt lähen tytsyn ja koirien kanssa pihalle ja yritän pikkasen haravoidakin. :wave:

Kissantassu ja Napsu 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Aikani kuluksi ajattelin siirtää nämä linkit vielä tähän:

listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Kiitti, nyt löytyy taas :wave:

Aika moni näköjään on jäänyt jo töistä kotiin, kun ennen täällä oli nää aamut aika hiljaisia. Nyt näköjään me äippälomalaiset vaan palstaillaan päivät pitkät. =)

Meillä on erikseen synnytysvalmennus ja perhevalmennus. Synnytysvalmennuksen pitää neuvola ja perhevalmennuksen kaupunki. Ovat siis eri paikassa. Synnytysvalmennus alkaa ensi viikolla, mutta on sellaiseen aikaan, että mies ei pääse mukaan. Olen siitä tosi harmissani. Onko teillä kaikilla miehet mukana? Kehtaanko edes mennä sinne yksin... :ashamed:

Onnea Neiti A:lle työpaikasta!! Nyt onkin mukava jäädä äippälomalle!!! :flower:

Onnea Ammulle hääpäivänä!!! Myötä- ja vastamäkeä kai se kaikilla on, mutta toivottavasti kuitenkin enemmän sitä myötäistä. Ja sitä osaa arvostaakin sitten enemmän, kun on yhdessä selvinnyt karikoistakin. :heart:

Mä oon varmaan laskenut jotenkin väärin mun raskausviikot, vai sekoittiko toi karkauspäivä jotain. Siihen asti meni kaikki ok, mutta nyt olenkin yhtäkkiä päivää aiemmalla rv-päivällä vasta. Siis luulin olevani 33+3 mutta olenkin 33+2. Ja kun sunnuntaisin kuitenkin mulla aina rv viikko vaihtuu. Ei voi ymmärtää.

Venlaaaaaa!!!!! Tule kertomaan tilannekatsausta, jos suinkin olet vielä yhtenä kappaleena!


Tiivari ja Tyyppi 33+2 (nyt sitten)
 
Onnea hääpäiväisille, sokeritestit läpäisseille ja muille onnittelut ansainneille! :flower: :wave:

Täällä ei mitään ihmeellistä. Tajusin eilen ettei tartte itse ostaa mitään muita vaatteita kun sukkia/käsitöppösiä. Bodyja on pari 50cm, suurin osa 56-62, potkareita, pari yöpukua (sain kaverilta ihanat karhuherra Baddington- yöpotkarit :heart: ) ja pikkupöksyjä lähes kymmenet. Eiköhän noi alkuun riitä, kaupat on tosiaan auki vielä synnytyksen jälkeen ;)

Olipas harmillinen jalkapallomatsi eilen illalla. 1-0 oltiin voitolla ja kirjaimellisesti viimeisellä sekunnilla typerä norjalainen pelaajamme teki oman mallin päällään :kieh: Vappuaattona sitten uudestaan vastakkain!

Mitä vappusuunnitelmia teillä on? Meillä mennään aattona varmaan kavereille saunaan ja grillaamaan, samalla peli näkyy taustalla. Vappupäivänä perinteiselle piknikille kaivopuistoon; hyvää ruokaa ja alkoholitonta skumppaa (alkosta saa muuten todella namia, ei niitä lasten) :heart: Illaksi nopeasti kotiin (ainakin minä), kun saadaan taas hoitokoira. Tänäkin viikonloppuna, to-ma, sama hoitokoira on kun viime viikolla. On ne kaupunki-ihmiset vaan niin bisibisi että koirat mielummin tänne kun joka päivä 8-10h yksin kotona.

Voikaa hyvin! :heart: Venlalle voimia jos on ponnistamassa!

Elppa & Antsa 34+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Bodyja on pari 50cm, suurin osa 56-62, potkareita, pari yöpukua (sain kaverilta ihanat karhuherra Baddington- yöpotkarit :heart: ) ja pikkupöksyjä lähes kymmenet.
:eek: Tarvitaako noita pikkupöksyjä noin paljon, tai siis kun mulla ei taida olla kuin kahdet.... APUA! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Bodyja on pari 50cm, suurin osa 56-62, potkareita, pari yöpukua (sain kaverilta ihanat karhuherra Baddington- yöpotkarit :heart: ) ja pikkupöksyjä lähes kymmenet.
:eek: Tarvitaako noita pikkupöksyjä noin paljon, tai siis kun mulla ei taida olla kuin kahdet.... APUA! :eek:
En mä vaan tiiä :ashamed: Kaverilta sain (sillä kaksoset) pari kassillista vaatteita, näköjään aika hyvän määrän!
 
Eli en oo päässy kirjottelemaan kun toi v*#"*n liittymä EI TOIMI :kieh: Kovasti on touhuiltu, käyty lenkillä ja siivottu autoa. Tänään meinasin matot heittää pihalle ja huomenna sitten pestä lattiat, on sitten siistiä kun lähtö tulee.

NeitiA:lle onnittelut vakipaikasta :flower:

Tekonimestä joku kyseli: meillä ei oo varmaa tietoa kumpi tulee. Mulla kyllä sellanen vahva tunne, että tyttö on, mutta ei taida siitä sitten Taunoa jäädä :D Eikä kuulemma jää, vaikka olis poikakin B)

Nyt olen siskon luona käymässä, niin piti tulla kuulumiset tarkistamaan. Palaan heti, kun vaan saadaan se netti toimimaan :wave:

Venla ja Tauno 34+3 :heart:
 
Huomenta! pikaiset kuulumiset..meillä netti rikki joten en kovin useasti nyt koneelle pääse, nyt olen siskon koneella.
KOKS:issa käyty: Jäbä on vihdoin ja viimein kääntynyt pää alaspäin.. tosin lääkäri sanoi että voi vielä kääntyä takaisin perätilaan (toiv. ei näin käy)
Virtaukset ok
Pissa puhdas
Painoarvio 2442g :eek:
Viikolla 37 tehdään lopullinen synnytystapa arviointi.. Mulla istukka aika alhaalla et kovin iso ei mahdu normaalisti syntymään :|

URSULAINEN: mä sinut siellä polilla näinkin =) istuin pienen hetken sinua vastapäätä siinä odotushuoneessa.. Sulla oli se poika mukana??
Mutta nyt on mentävä.. palailen heti kun pääsen johonkin koneelle tai saadaa oma kone toimimaan (menee kyllä ensi viikkoon)

Kaalimaankakara tasan rv 33
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Bodyja on pari 50cm, suurin osa 56-62, potkareita, pari yöpukua (sain kaverilta ihanat karhuherra Baddington- yöpotkarit :heart: ) ja pikkupöksyjä lähes kymmenet.
:eek: Tarvitaako noita pikkupöksyjä noin paljon, tai siis kun mulla ei taida olla kuin kahdet.... APUA! :eek:
Meillä ei ollut esikoisella pikkupöksyjä kuin alkaen koosta 90 cm (jolloin kuivaksi opettelu aloitettiin). En kyllä keksinyt, että niitä olisi tarvittu aiemmin. Kenties tytöillä mekkojen alle? (Kertokaapa muut!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Bodyja on pari 50cm, suurin osa 56-62, potkareita, pari yöpukua (sain kaverilta ihanat karhuherra Baddington- yöpotkarit :heart: ) ja pikkupöksyjä lähes kymmenet.
:eek: Tarvitaako noita pikkupöksyjä noin paljon, tai siis kun mulla ei taida olla kuin kahdet.... APUA! :eek:
Meillä ei ollut esikoisella pikkupöksyjä kuin alkaen koosta 90 cm (jolloin kuivaksi opettelu aloitettiin). En kyllä keksinyt, että niitä olisi tarvittu aiemmin. Kenties tytöillä mekkojen alle? (Kertokaapa muut!)
No huh! Mä ajattelin, että jos niitä pitää alkaa hommaamaan kaappiin. Mutta luovun samantien ajatuksesta. Bodyt kun ajaa saman asian.
 
Kaalimaankakara: Oliks siul se v.punasen sävynen t-paita? Oisit vaa huikannu moidot :D ...alko olla pikkasen uni ku heräsin jo klo 05.05 ja Koksis oltii jo seiskan jälkee labrois nii en sit hirveest seuraillu ketä siin odotushuonees kävi.Poika ol juu mukana ja reipas olikii...tarjosin oikee munkkikaakaot hälle palkaks kahvios :p ...ite vaa kahvii ja pasteijaa puolikas(poika vetäs siitäkin puolet :) )

Elikkä KTG-käyrä ol ok ja labrat ei kerenny tulla...soittaavat sit jos jotai kummaa niis.
Vaavi pyöri käyril nii et 15min sijaa otettii 30min ku yhtenää karkas alta pois.

Nyt taitaa kutsuu kyl ansaittu pväuni..aurinkoista pvää kaikille B)

AadaOlavi 32+5
 
Moi!
Lääkärissä käyty. Kaikki ok tällä hetkellä. :) Lapsiveden määrää aletaan seurata rv 35 eteenpäin äitipolilla. Eli siihen asti normaalit neuvolaseurannat. :)

Täällä hiljaista. Lapset on hoidossa ja minä oon yksin kotona. Tää on ihan luksusta! Me irtisanottiin lasten hoitopaikka ens kuun alusta alkaen, eli sitten en enää saa huokaista näin.

Hyvä, Venla, että olet vielä kasassa! Toivottavasti teidän pieni sais vielä vähän kasvaa vatsassa!

Ja kelläs niitä sokruja seurattiinkaan... Täällä on nyt tällä hetkellä sokerit ihan kohdallaan. Jouduin mittailemaan sokereita viikon ajan 4 kertaa päivässä ja korkein aterian jälkeinen arvo oli 6,2, eli tosi hyvä. :)

Täytyy mennä siivoilemaan kaappeja kun kerrankin on siihen mahdollisuus... Ulkona olis kyllä ihana ilma, mut täytyy koittaa nyt vaan siivota B)

hankku rv 30+6
 

Yhteistyössä