KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Jaksatteko jos käyn tääl valittaa näit kutinoit??
Yöl olin raapinu sisäreidet naarmuille...nyt aamul kutina jo koko jalois,käsivarsis,sormie välis,kämmenseläs ja päänahkassa :(
Saas nähä kui kaua jaksaa tänää kutina kestää...hermoihi tää kyl ottaa.
Hepatoosi kokeisii taas mentävä,mut vast parinvkon pääst jos ei tää kutina ala olee jokapväst...kun voi olla myös allergiaa,mene ja tiedä :headwall:

AadaOlavi 21+5
 
Huomenta!

synttärigalluppiin: Ite oon joulukuun alussa ja mies syyskuun alussa. Neiti on tammikuun lopussa :heart:

Kylkiluulle ja neidille myöhästyneet synttärionnittelut :flower: :flower:

Mulla oli maanantaina neuvola ja kaikki oli ok. Pissa oli puhas ja paineet hyvät. vähän jännitti noi paineet, kun mun piti palauttaa mittari anopille, enkä päässy mittaamaan moneen päivään. Kohdun korkeus oli 20,5 eli vissiin ihan hyvä. Painoo oli tullu viikossa vaan 100g. Viikko sitte kun kävin niin 600g viikossa/ 3vkon ajan. Onneks oli vähän pysähtynyt. Mut oonki yrittäny vähä kattoo mitä syö :D

Venla ja Tauno 23+3
 
Pitkästä aikaa saan aikaiseks kirjoittaa... Taustaillut oon ahkerammin.

Neuvolassa käyty äsken, ja kaikki oli hyvin. Sydänääniäkin kuunneltiin, ja kuului tasainen syke, n. 144. Ens kerralla kuulemma täytellään Kelan papereita. Kauhea hinku olis jo saada se äitiyspakkaus.. :)
Varattiin äsken aika yksityiselle rakenneultraan kahden viikon päähän -kivaa ja jännää!!

Synttärigalluppiin: Itelläni on synttärit tässä parin päivän päästä ja mies on syntyny lokakuussa.

Ps. Onko täällä muita, joilla on työssäjaksaminen kortilla? Itelläni todellakin on, ja meinaan hakea sairaslomaa. En haluu olla näin stressaantunut raskausaikana... :(

Mouse ja Töpsykkä 20+0
 
Tänään 22+4 jo! Aika menee kuin siivillä, rakenneultrat on käyty ja ollaan jouduttu jänskäämään punktion tuloksia (rakenneultrassa kehottivat naistenklinikalle), onneksi kuitenkin kaikki näyttäisi olevan hyvin. Poika tulossa!

Eilen käytiin katsastamassa uusi asunto täältä Vantaalta, maaliskuussa muutto sitten uuteen SAUNALLISEEN kotiin! :) Iso kiitos ripeälle Vantaan kaupungille, asunto on lähes samanhintainen kuin meidän nykyinen asunto (30m2 yksiö!!!), nyt neliöitä tuplasti, luhtitalo, parvekkeella voi sitten kesäisin grillailla ja ja!

Vai on muut jo alkanu shoppailemaan, mie ajattelin odottaa kuitenkin vielä iiihan pikkuisen, eli siihen asti että päästään siihen uuteen asuntoon, niin voi sitten sinne hankkia kaikki pinnikset ja kapalot :) Niin sitä luulisi että aikaa on loputtomiin mutta kohtahan meitä on jo kolme!

Synttärigalluppiva: Mie oon syntynyt joulukuussa, mies tammikuussa.

Paljonko muille muuten tullut painoa? (Sorry, ei tiedä onko kysytty aiemmin :)! ) Itselleni 3.5 kiloa, 22+4 menossa siis... Olin iha monttu auki neuvolassa, alkanut tuo kokis ja jäätelö nimittäin maistua niin hyvälle että välillä tekisi mieli lukita jääkaapin ja pakkasen ovi! Noh, kai ne kilot kohta sieltä jytisee....!!!

Muksaa päivänjatkoa! Illaksi taas duuniin antureita testaamaan...
 
Lasketteko painonnousun siit ihan alkupainosta vai ensimmäisestä neuvolasta?
olin paisunut jo kolme kiloa ennen ekaa neuvolaa. (57, eka neuvola 60, nyt 65!!!!) Kiloja tullut KAHDEKSAN!!!!
Tää on jo aivan järkyttävää koska ruuan ja liikunnan määrää en ole juurikaan lisännyt tai vähentänyt. Tai no ehkä nälkä kurnii useammin ja olen sittenkin vetänyt leipää tms. naamariin myös enemmän....
Masentaa!!!
 
Viikkoja nyt siis 19+6.
Eli jos samaa vauhtia tulee kiloja niin painoa tulisi 16 kg. Ei minusta kovin paha mut epäilen et painoa kertyy tätä vauhtia enemmän...
vai miten teillä muilla lapsen saaneilla painonnousu meni? Tuliko lopussa vielä enemmän kuin alussa?
 
Huomenia.

Synttäreistä Itse oon syntyny 16. kesäkuuta.

Painosta Mulle on tullu lähtöpainoon koko raskaudenaikana
2 kg... eli ei paljonkaan...

makeanhimosta Mulla ei juurikaan oo makeanhimoa,
joskus suklaa on sellainen mieliteko.. mutta silloin tällöin.
Enempi mä voisin syödä koko ajan perunaa ja ruokaa... =)


Täällä kaikki ok vauvan kanssa,
kovin on vilkas taas ollu aamusta asti.
Heräsin kaverin potkimiseen. :heart:
Torstaina on neuvola, täti taas vollottaa varmana
mun kohtaloani. Se on niin hassu täti,
että se myötäelää kaiken...
Mutta on se mukavampaa, kun ettei piitattais mitään.
Mä saan käydä ultrassa ja nlassa niin usein,
kun haluan jos mulla on epävarmuutta yms..
Mutta emmä jaksa ravata,
kun tuo kaveri kyllä tuntuu ilmoittavan
olemassaolostaan lähes 3-4 h välein... :D
Tunsin muuten ekan supistuksen..
Tai siis en tuntenu, ku ei se miltään tuntunu,
maha vaan meni kovaksi =)

Voikaahan hyvin! :flower: =)

vivvi+vauva 22+3
 
KyMysys: Saako nenäsuihkeita käyttää raskaana ollessa? Pharmaca Fennicassa ei ole näitä "apteekista" ostettavien ohjeita, pelkästään reseptisuihkeet (ja tiedän etten saa tota kortisonisuihkettani käyttää). Nenä on ihan tukossa ja silmät lähes muljahtaa ulos niistämisestä, joku apu tähän on pakko olla. Duact:iakaan ei saa ottaa! Huomaa tässä vaiheessa että on ollut aikamoinen lääkkeiden ylikäyttäjä :ashamed: Tosin harvoin mä kipeä olen, kerran vuodessa flunssa jolloin harvoin tulee edes kuumetta, nyt 37.6 :headwall:
 
Myöhäset synttärionnittelut kylkiluulle ja tyttärelle!

Makeanhimosta:Mä olen kunnon sokerihiiri...Nyt raskauden aikana olen yrittänyt vähän hillitä karkin syöntiä,mut jäätelöstä en luovu :p

Painoa on tullut nyt 3,5kg ja lasken sen siitä painosta mitä painoin ennen positiivista testiä...

Ursulainen:Mulla otettiin viime raskaudessa hepatoosi kokeet kutinan takia,kaikki oli ok ja kutina johtui jostain muusta.Nyt mulla on tässäkin raskaudessa sama ongelma...Mitkään rasvat tai öljyt ei tunnu auttavan.Onko sulla joskus ollut hepatoosia?

Bamse 22+5
 
mymmy myy: Minä annan vielä olla kasseissa, niin ei tule tiedostettua kuinka paljon on tullut ostettua 56 cm vaatteita :D :D :D Tuleva on siis pikkukakkonen, eli vaatteita on jo ennestään... tosin sinivoittoisia, ja nyt näyttäisi enemmän tyttövauvalta...

Lisäistukasta: Tällainen hassu ajatus vaan putkahti mieleen, että eihän kyse voisi olla esim. keskenmenneestä kaksoisraskaudesta? Onko lääkärit kommentoineen asiaa millään lailla?

Kata 21+6
 
Paino siis tullut ekasta neuvolakäynnistä, tuo vähäinen nousu johtunee tuosta "alkuraskauden" pahoinvoinnista mitä kyllä sitten kesti pitkään...! Mutta mielelläni mie turpoan tästä vaikka toistakymmentä kiloa, olen vain iloinen siitä että NKL:tä tuli tänään postia:
Tutkimus osoittaa, että sikiöllä on normaalit pojan kromosomit! :)
 
Aijai, rakenneultrassa käyty :heart:

Jouduin meneen yksin, ku miehellä oli työmatka ja jänskätti jostain syystä ihan sikana vielä siellä odotusaulan penkilläkin :$ Mukavan neuvolatädin naama onneks rentoutti mukavasti ja siinä vaihees, ku mustavalkoharmaa kuva aukes ruudulle, ni ei tietoakaan jännityksestä. Maikoilin vain naama Hangon keksinä :D Kaikki oli hienost ja erotin jopa pikkuisen suun ja nenunkin! Sukupuoli ois kovasti haluttu tietää (ja kertoa kaikillle halukkaille!) , mut tuo ikiliikkujamme kultainen risti jalkansa uteliaiden katseilta :LOL: Ei toisaalt haittaa yhtään, nyt on kiva jännittää synnärille asti!

Vajaan viikon olen ollu varma tuntemistani liikkeistä ja tänä aamuna kaveri töytäskin niin kovaa, et tunsin sen kämmenelläni :heart: Tosi ihana fiilis, etenki kun ei oo oikeen osannu odottaa, millast se on... Täytyy silti myöntää, et välil noi liikkeet on aika epämukaviakin, ikäänkuin ottais sillee inhasti vatsanpohjasta...

Olihan mulla muutakin jaettavaa, mut tarvii rientää verkkoluennolle!

Pikaisesti vielä...
Suurempia hankintoja säästellään vähän keväämmälle!

Mahtava fiilis! Samaa kaikille teille :heart:

Helmi ja Raimo-nuppunen 20+0 (jei!)
 
Ooh, kävin kuikuilemassa lokakuista palstaamme ***Kesävauvat 2008*** ja tuli joteski kauheen hyvä mieli, ku siä oli Venla ja Kylli-täti ja Marleena ja Sydänkäpynen ja kaikki jo silloin mukaan liittyneet masuilijat :heart: Tuntuu hienolta, et ollaan kuljettu samaa matkaa kaikki nää kuukaudet, vaikkei toisiamme muilta osin tunnetakaan! Te ootte kyl ihan mahtava poppoo, jolle on helpottavaa ja hauskaa käydä kommentoimassa ja jakamassa omia tuntemuksiaan!!! Ja kyselemässä :D

Mietin täs jo, et toivottavasti palstaillaan vielä synnytyksen jälkeenkin :heart: (Jos sillon on muka aikaa hillua netissä..?) Mut aina välillä ainaskii!

Helmi
 
Helmi, mie mietin kans, että on hienoa, kun meitä on täs ketjussa näin paljon. Olisi joskus jopa hienoa nähdä teitä muita!

Makeanhimoa vastaan täällä on vieläkin taisteltu, mutta ei voi mitään, kun käsi lappaa suuhun koko ajan jotain hyvää. Karkit olen nyt jättänyt kaupan hyllyyn, mutta nyt on muutaman päivän tullut syötyä laittoman paljon pullaa. :headwall: Ja mehujäitä voisin syyä vaikka kuinka paljon. :ashamed:
Viimonen stoppi syömisessä tulee varmaan sitten, kun on seuraava neuvola ja huomaan, että olen paisunut ihan uusille kymmen luvuille. |O

mymmy myy kyseli vaatteiden pesusta...
Mä olen miettinyt täällä ihan samaa juttua, mutta vielä toistaiseksi päättänyt pitää vaatteet kasseissa. :) Kyllähän mä laittaisin jo pinniksenkin valmiiksi, mutta järkii käskee oottaa vielä vähän aikaa. :whistle:

Työssäjaksamisestakin joku kyseli. Mä jaksan vielä suht hyvin. Selkä on kyllä välillä TOSI kipeä ja viime aikoina haukotuksetkin ovat saaneet kesken päivän vallan, mutta ihan hyvin tunnen vielä kuitenkin jaksavani! Ja kyllähän tässä on jaksettava ainakin sinne toukokuun alkuun saakka! Tämä flunssa nyt vähän vie oman osuutensa jaksamisesta.

Arvatkaas muuten mitä!?
Mä huomasin tänään...tai siis tunnustin tänään itselleni, että mä ihan selvästi odotan poikaa täältä masusta. Taisin odottaa jo silloin, kun kakkosta odotin. :whistle: Tänään, kun tuolla isommalle oltiin sisätossuja ostamassa, huomasin et ihan oikeasti hiplaan jatkuvasti pojan vaatteita, joita tekis mieli ostaakin. :/ Oikein pelästyin, että mitäpä jos siellä onkin tyttö. Olen koko ajan miettinyt, että mies pettyy, jos meille tulee "taas" tyttö, mutta tänään tajusin, että se taitaa ollakin minulle isompi pala. :/
Onko muilla vastaavia tuntemuksia? :ashamed:

Mutta nyt kutsuu kotiaskareet ja ehkä hiukan sohvakin. Katsotaampas kumpi vie voiton. =)

Rakkis ja masu 20+5
 
Ultrakuulumiset: Kaikki Napsulla ok. Jalat ristissä, peukku suussa :heart: . Uudestaan kyllä joudutaan menemään parin viikon päästä, kun vatsalaukku oli ihan tyhjä (siis vauvan). Ultraaja odotteli, että pikkunen olis vähän sinne niellyt lapsivettä, mut ei... :whistle: Eli siitä alueesta ei saatu kuvaa, joten käydään sitten uudestaan koettamassa. Oisin tahtonut kysyä, että kumpi on, mut mies ei vissiin ole niin innokas sitä tietämään. Eikä sitä olis varmaan edes kerrottukaan.
Sairaslomaa pätkähti taas kuukauden verran. Täytyy käydä irtisanomassa tytön hoitopaikka, ni ei tartte huolehtia niistä maksuista. nyt on saikulla aikaa "rakentaa pesää" kunnolla... :whistle: Mies alkaa jo ressata, kun mie haluisin uusia melkein koko kämpän... :D Ostelin taas mattoja ja maalaustarvikkeet sellasta puusohvaa varten. Kun ei pystytä nyt remonttia tekemään, ni tarviihan tää talo jotain piristystä.... :D

Kissantassu ja Napsu 20+3
 
Bamse:Juu miul ol hepatoosi kahelt viimuselt...tai ekal raskaudel neuvolatäti ei uskonu miu kutinaan jote ei tutkittu,mut luulen et kaikilta on ollu se hepatoosi.
Ei auta rasvaukset ei :(
Kannattaa kyllä mainita kutinasta neuvolassa.
Vaikkakin on yleistä et ne arvot nousee vkon 30 jälkeen...miul kyl viimeeks jo vkol 27,mut oha täs siihekki viel aikaa.

Taas tul jmpas käytyy ja kyl tuntu hyvältä...innol ootan taas ens vkkoa.

Iltasanomis ol juttua vaarallisista lastenvaunuista :eek:
Ruotsalaises tutkimukses ol reputtanu 5 merkkii joist pahiten Cango Nizza ja Teutonia Prestige Duo.
Täs viel lukee et yllättäen halvat mallit selvis paremmi ku kalliit :attn:

AadaOlavi 21+5
 
Eilen käyty rakenneultrassa, ja kaikki oli hyvin. Pääsin koekaniiniksi niiden uuteen ultralaitteeseen (maksanu 100 000e) Siitä näki myös 4D kuvaa, joka oli aivan mahtava. Kaiken lisäksi kuvasta näkyi selvästi että tulokas on tyttö. Ennestään kaksi poikaa. Voi sitä kyynelvirtaa mikä rupesi tulvimaan, enkä voinut sitä pidättää. Olin vaan niin onnellinen! LA pysyi samana 16.6
 
Synttärigalluppiin: niitä vietän joulukuun alussa, mies elokuun alussa, tyttö syyskuun puolivälin jälkeen.. kiva ettei jälkeläiset ole tulisieluja.. jos ei Vili nyt jostain syystä jo huhtikuussa ala tulemaan. :eek:

Tänään oli neuvola sitten joulukuun.. pissa puhdas, hb 123 eli hieman laskussa, syke 140 :heart:
Kelan paperit saatiin raskaustodistuksineen, laitankin ne heti huomenna eteenpäin.
Painoa tullut eka neuvolasta 5,5 kg joten aika samoissa lukemissa mennään kuin esikoista odottaessa. Viimeksi tuli yhteensä 12 kg jotka lähtivätkin vauhdilla pois joten en ole siitä huolissani..
mutta mikä jäi hieman mietityttämään on huikean suuri sf-mitta, mietityttäisi enemmän ellei juuri 25.1. rakenneultrassa olisi todettu sikiön vastaavan viikkoja ja lapsiveden määrän olevan normaali.
Sf-mitta oli huikeat 31 cm!!
Th selitti että toisessa raskaudessa kohtu kasvaa nopeammin minkä tiesinkin, mutta jotain rajaa.. :whistle:
Ihme kun alkoi jo tuntumaan että maha alkaa olla tiellä ja malttamaton olo kesäkuulle.. esikoisesta mitta viikolla 20+3 oli 18 cm ja viikot oli yli 30 kun mitta näissä lukemissa.
Onko muilla uudelleensynnyttäjillä näin suuri jo tämä mitta? (epäilen)
Tai olisiko jollain tietoa voisiko johtua muustakin kuin toisesta raskaudesta..?
Minulla on pehmytkudosreuma ja viimeksi synnytystapa-arviossa todettiin kova pehmytkudosvastus, mietinkin voisiko asioilla olla jotain tekemistä keskenään. :|

äää + Vilperi 21+6
 

Yhteistyössä