KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Mä näen ihan ihme unia..
Viime yönä väittelin miehen kanssa unessa
oliko oikein, että se "jätti" mut tänne yksin.
Viimeinen lause unessa oli, että: " Mulla on aina ollu mun mussu
ja nyt kun sitä ei oo, mä en osaa olla."
Uni oli toisaalta hassu ja toisaalta niin totinen...
Psykologit varmaan toimittais mua jonnekin hoitoon :LOL:
Mutta oikeesti mä oon onnellinen, että mä näen
miehestä paljon unia, se on jotenkin lähempänä mua
ja mun on hyvä olla :heart:

Vauva se potkii taas aamusta.
Neiti/herralla ei oo mitään kuusaa et toinen vois haluta
ehkä kuuden aikaan aamulla vielä nukkua :LOL:


työssä jaksamisesta Mä lopetin lastenhoito työni,
kun mies kuoli. Nyt enää teen freelancer-toimittajan hommaani,
koska pystyn tehdä sen kotona nopeasti
ja kirjoittaminen on mulle muutenkin joka päiväistä
niin se menee siinä sivussa.

Viikonloppuja kaikille!

vivvi :heart: vauva 22+5
 
Haleja vivville :hug: Olet uskomattoman rohkea ja reipas nainen, voimia sinne vielä, vaikka tuollaisella tahtonaisella niitä on varmasti muutenkin!

Ai taivas että palaa hermot! Menin typerä nyt sitten äidilleni kertomaan mikä pojan nimeksi tulee niin eikös sieltä tule että "no olisit nyt antanu jonku kivemman, etsä vois keksii jonkuu reippaamman..?"
Uudesta asunnostakin hehkutin niin pudotettiin taas pilvilinnoista ja sanoi että kantsis ostaa oma. Pitäisi syödäkin terveellisemmin, meidän laktoositon floora on ihan perseestä ja pitäisi ostaa miulle ja ukolle omat rasvat, miulle se missä on niitä "omeka kolmosia!"

Tuo nyt siis on vaan sen tyyli, aina se on ollut tuollanen, ilmeisesti kiva ärsyttää miuta mutta luulisi nyt ihmisellä sen verran käytöstapoja olevan ettei toisen nimeä ala arvostelemaan tai sanomaan "älä anna sellasta, ihan tyhmä..." :headwall:

Onneksi ei sentäs samassa kaupungissa asuta, pari päivää siedän mut sitten kyllä menee jo hermot. Ja olen sanonut, huutanut ja kiljunut että jos ei meidän/minun toimintamallit kelpaa niin ei tarvitse kyllä sitten jatkossa niitä olla todistamassa. Sitten se nauraa. Voi v****!

Meidän "typeränimi"kin alkaa hermostua, vouhkaa toinen ku äiti melskaa puhelimessa :LOL:
 
heips!

(.) Eilen oltiin neuvolassa:

hemppa 130
pissa ok
paino 85,5kg (lähtö oli 85,2kg mut kun pudottiin tossa välissä 84 ni nyt oli sit nousua 300g viikko)
sf-mitta 21cm
syke 148
verenpaineet 108/69

sellasta!
nuha senkun jatkuu..ja maha kasvaa.
liikkeet tuntuu pitkin päivää mutta ei kuulemma ukon mukaan vielä ulospäin ja tähän siis vaikuttaa kun mulla todettiin että kohtu taaksepäin ja istukka edessä.

mut ei mulla tällä erää muuta.

ainii sain neuvolasta kelan paperit, arvatkaa tekiskö mieli heti hakee pakkausta et pääsis hypistelemään.. mutta voinko hakea jo äitiysrahaakin kun haluan ne viimesen puolen vuoden mukaan ja se 6kk täyttyy juuri silloin kuin jään äippälomalle? eli siis jos laitan hakemuksen jo nyt niin voinko laittaa palkkatiedot vasta myöhemmin...en oikein oo perillä näistä asioista...täytyy käydä kelassa joku päivä mut jos joku jo tietäis.

wiivi84 & ? 21+2
 
Vivvi: :hug: Noi unet on osa sun surutyötä.Ihanaa että sulla on niiden jälkeen aina hyvä mieli :)

loaloa: :hug: äidit voi sit joskus olla rasittavia...Meidän äiti ei ollut esikoisen nimen kuultuaan,että onpa ihana...Päinvastoin ilmeestä näki,että oltais voitu valita joku "normaali" nimi.Vaikka pojan nimisiä kastettiin toista sataa samana vuonna.

Mua on alkanut stressaamaan imetys...Esikoista pystyin imettämään puoli vuotta,osittain,ja nyt jo panikoin jos se on taas samanlaista taistelua.Esikoinen söi kyllä tosi hyvin,mutta vaikka tein mitä niin en saanut maitoa tulemaan tarpeeksi...Ja siis söin jopa sen lääkekuurin,minkä pitäis tehostaa maidontuloa...Mut eipä auttanut meikäläiseen :snotty: :ashamed:

Bamse 23+0
 
wiivi84: minäkin pistin jo kaikki paperit menemään ja siis pyysin, että laskettais puolen vuoden tulojen mukaan... Kyllä ne meitin palkanlaskennassa ainakin sano, että hyö hoitaa sen sitte...

Venla ja Tauno 23+5
 
Bamse Täällä on kans yksi jota stressaa imetys. Miulla nännit ollut aina tosi herkät, et niihin jos joku on koskenu ni turpaansa on saanu, ja nyt tietty raskausaikana vielä herkemmät on ollu. Miten ihmeessä muka pystyn itkua vääntämättä sitten imettämään, kun imettää kuitenkin haluan :(

Menhit ja Ella(Viljami) rv 23+4
 
Moro!

Täällä ollaan tytön kanssa räkiksessä molemmat. Ei viime yönä tarvinnu taas liikaa nukkua :headwall: Pitäs pistää tuttivieroitukseen tuo tyttö, syö nukkuessaan tuttia ja sehän nyt on aina flunssan iskiessä vihonviimeinen, kun on nenä tukossa ja kumminkin haluais tuttia pitää suussa, porua ja vääntöähän siitä syntyy.

Tuosta imetyksestä... Mulla on kans aina nännit olleet vähän herkemmänpuoleiset, ennen raskauksia ja varsinkin raskauksien aikana. Mutta jotenkin ne siihen imetykseen kumminkin "turtuivat" =) Ekat päivät teki vähän kipeetä mutta siitä se lähti suttaantumaan... Sitä imetystä ja sen onnistumista ei kannata kauheesti stressata, se jos mikä on sellainen ns. Suuri Tuntematon, jonka sujumista tai sujumattomuutta ei oikein voi ennustaa, kuten ei synnytystäkään. Sillä asenteella vaan että lähden kokeilemaan ja elän hetkessä, katsotaan mitä tulee ja luottamusta siihen, että todennäköisesti kaikki sujuu hyvin =)

Selkä piruilee taas, ei kärsi tässä koneen ääressä pidempään istuskella.

Kylkiluu 21+4
 
Kertokee nyt tyhmälle että onko se sf mitta siis sama kuin kohdun pohjan korkeus?? :headwall: :D
Neuvolassa eilen tuli käytyä, painoa tullut 500g/viikko joten se oli ok, hemppa130 (nousussa!), pissa puhdas, verenpaine 109/59, ja Nutukan syke 140. Kohdun pohjan korkeudeks katottiin n.19cm.

Syntymäpäivä mulla on 7.7. eli kauas ei laskettu aika mene omasta (17.6.)

Saikkuilusta Minä kyllä otan saikkua jos siltä tuntuu, nyt on oma ja vauvan jaksaminen etusijalla! Siispä rohkeesti vaan sairaslomalle, kuka siitä kyselikään.... =) :heart: Työssäjaksaminen ja raskaudesta nauttiminen ei valitettavasti mene ihan käsi kädessä, ja se täytyy työnantajan ymmärtää. Jos ei, niin siinäpähän kärventykööt vihoissaan :LOL:

Di 21+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Kertokee nyt tyhmälle että onko se sf mitta siis sama kuin kohdun pohjan korkeus?? :headwall: :D
Näin mä käsittäisin. Mut se on kyllä ihan puhdas luulo!

Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Saikkuilusta Minä kyllä otan saikkua jos siltä tuntuu, nyt on oma ja vauvan jaksaminen etusijalla! Siispä rohkeesti vaan sairaslomalle, kuka siitä kyselikään.... =) :heart: Työssäjaksaminen ja raskaudesta nauttiminen ei valitettavasti mene ihan käsi kädessä, ja se täytyy työnantajan ymmärtää. Jos ei, niin siinäpähän kärventykööt vihoissaan :LOL:
Kiitos Di, kun vastasit! Meinas olla vähän näkymätön olo, ku ei kukaan noteerannu mun kysymystä mitenkään... :/ Kyllähän mä kotiin tänään jäin, ku kurkku rohisee, pää on töhnää ja lämpöäki oli jo aamulla. Karenssipäivä, et palkatontahan siitä napsahti, mut voi voi. Kyllä oon tässä lepäilessä todennu, etten kyllä olis jaksanukkaa.

rypäle 20+3
 
Ammulle tervetuloa mukaan! :wave:

Joku kyseli imettämisestä.
Mä en ole voinut imettää kahta aikaisempaa lastani oikeastaan lainkaan, koska maitoa ei ole koskaan tullut. Lisämaitoa annettu jo laitokselta saakka. Tällä kertaa ilmoitin jo neuvolan tädillekin, että en aio imettää lainkaan ja niin aion ilmottaa sitten aikanaan myös osastolla. Ainoa, jos tapahtuu joku kerta kaikkinen IHME ja sitä maitoa nousisikin oikein imetettäväksi saakka. :| Mutta jos vanhoilla enäillä mennään, niin tulokaskin joutuu pärjäämään korvikkeilla ja jos vielä enämpi mennään historiaa toistamaan, niin apteekin korvikkeilla. Meillä nimittäin molemmilla tytöillä on ollut pienenä maitoallergia. :/

Mutta empä tällä erää jaksa muuta nyt kirjotella ja teitä pitkästyttää...
Neuvolaa tässä ootellaan, joka on tiistaina 12.02.

Rakkis ja masu 21
 
Tosi tärkeällä asialla olen....kaikilla muilla "kuukausilla" on niin kivoja nimiä mm. helmikuun helmet ja toukokuun toivotut. Voitaiskos me olla vaikka kesäkuun kullannuput, tai jotain...? :whistle:

Meillä kaikki ok. Rauta-arvot oli neuvolassa "romahtaneet" kuukaudessa 144 -> 112 :headwall: Mutta muuten kaikki siis kunnossa. Tyypin liikkeet tuntuu jo jatkuvasti. Nyt jo hymyilyttää, kun vielä muutama viikko sitten hermoili niistäkin tai siis niiden puuttumisesta ihan älyttömästi. Painoa tullut yhteensä 4 kg. :ashamed: Saas nähdä koska alkaa synnytyksen stressaaminen, kun nyt ei huoleta ajatus siitä vielä yhtään.

Onko teille puhuttu neukassa jo perhe- ja synnytysvalmennuksesta mitään?

Ihanaa kun on viikonloppu, vaikka tää palsta tuntuukin aina hiljenevän näin loppuviikosta.

Tiivari + Tyyppi 22 + 5
 
auttakeeee!!!mun vatsa nahka repee! :eek: on niin piukee ja kiristää,kohta varmaan halkeen ja kuukausia vielä jäljellä :D
sf mitta siis pari päivää sitten 26cm et eiköhän tähän vielä joitain senttejä kerry!

mami+tiku&taku 22+4
 
Voitteko uskoa...mulla ei ole vuosikausiin ollu virtsatietulehdusta ja nyt tän raskauden aikana poden jo toista virtsatietulehdusta :kieh: Siis mistä mä nyt tollasen vaivan olen itselleni kehitelly?! Toivottavasti jää näihin kahteen kertaan :headwall:

Imetyksestä... Mulla ei ole ollut imetyksen kanssa pahemmin ongelmia, maitoa on tullu ihan riittävästi, mut nännit vaan välillä koetuksella jos vauva intoutunut olemaan rinnalla "tuntikausia".

Niin ja joku tais kysellä tosta mun lisäistukasta... Ei se kätilö ainakaan puhunut mitään et vois olla kaksosraskaus, joista toinen mennyt kesken... ei tullut mieleen siitä tarkemmin kysellä :/ No sain kuitenkin viel yhden ajan ultraan huhtikuun alkuun, kun haluavat kuulemma viel sitä istukkaa tutkia ennen synnytystä. Sittenpähän voin kysellä enemmän!

dodona (joka mennyt jo viikoissa sekaisin, 19+?....apua...täytyy tarkistaa etten vaan ole mennyt viikolle 20 ihan huomaamattani :ashamed: )
 
dodona Miulla taas meni ihan toisinpäin, kärsin jatkuvasti ennen raskautta virtsatientulehduksista, siis todella niin monesti jouduin päivystyksessä ramppaa, että hävetti jo iha perkeleesti mennä sinne pahimmillaan joka toinen viikko -_- Nyt siis sitten kuin taikaiskusta tulehukset on kadonneet :O Päivystyksen tädit varmaa luulee et oon kuollu, ku ei oo siellä näkyny piiiitkään aikaan : :LOL: Että jänniä kun toisilla tulehukset oikein rehottaa raskausaikana ja toisilla katoaa ku pieru saharaan :eek:

Huoh ku ei väsytä vaik on viel aikane herätys ku pitää kiteelle lähtee ukon isovanhempia moikkaamaan loppuviikonlopuks. Ja eile en taas meinannu hereillä pysyy enää kaheksan jälkee -_- hullua B)

Menhit ja Ella(Viljami) rv 23+5 (oonkoha oikeesti jo näin isoil viikoil vai oonkoha menny jossain sekasin :eek: )
 
Meillä on perhe/synnytys valmennus jo ensi viikolla. Viikkoja silloin 21. Aika aikasten tuo ensimmäinen. Kaikki riippuu paikkakunnasta. Minusta on niin kiva ku ukko niin innoissaa lähössä sinne. :)
Onko muita jo käyneitä? Millaista oli? Liekkö sinne muut edes menevät kuin esikoista odottavat!?

Tietääkö kukaan mistä saa rintsikoihin sellaisia jatko kappaleita?
Ostin vasta kahdet (kalliit!!!) rintsikat ja nyt ne tuntuu jo puristavan ympäriltä. En viittis kovin montaa sataa euroa niihin pistää ku ei taas tiiä kuin kauan ne sopivat. Synnytyksen jälkeen voi olla että joutuu käyttää imetysliivejä tai vaihtaan pienempiin. Mulla kauhea onkelma aina näitten liivien kans ku on iso rintamus mut hoikka ympärys. :headwall:

Eilen kävin vaate ostoksilla ja meinas totaalinen turmelus tulla! Housuja en löydä mistään. kaikki on niin tautisen rumia!!! Parit matala vyötäröiset farkut olen hommannut mut niihinkin täytyy tehdä jotain etteivät purista vyötäröltä. Taidan viritellä jonkinlaisen kuminauha jutskan siihen ja pitää pitkän paidan kanssa. Kaikki vinkit otetaan mieluusti vastaan!! Onneksi pusero muoti on tällähetkellä sellaista rentoa ja väljää ettei tarvitse (ainakaan vielä) ostaa mamma puseroita ku kauniita ja sopivia löytyy normaaleistakin.

Jos joku ihana ihminen tietää mistä OULUSTA voisi löytää nättejä mamma housuja niin kertokoon ihmeessä. Kaphall, lindex, hm ja perusmarketit kierretty.

 
Multa ei oo mitattu sf-mittaa ollenkaan :eek:
mutta kai se on joka paikassa oma käytäntönsä.
Viimein olin kotona ensimmäisen yön,
hyvin meni :D
Nukuin ku possu omassa pedissäni.. :)

Tänään on ollu menkkamaisia kipuja
ja kaiken ihanan päälle mun reisi on jumissa :$
Ei yhtään kivaa.. Mutta kaipa se joskus
aukee tuo lihaslukko..

Nyt tää pöristää kauppaan :wave:

vivvi :heart: vauva 22+6
 
Päivää kaikille :heart:

Tultiin just neidin ja mun kummitytön kans uimasta. Oli tosi kivaa =) Nyt pikkuneiti nukkuu sikeästi, muuten ei oo päikkäreitä kotona ottanu.

Miä meinasin käydä synnytysvalmennuksesta sen kivunlievityksen ja synnytyksen kulun, kun se on mulle ihan vierasta, vaikka kakkosta jo väsätään :D

Venla ja Tauno 23+6
 
Mulla taitaa olla masussa jääkiekkofani :LOL: Heti kun erä alkaa, alkaa vatsassa kauhea jumppa, ja kun erä loppuu ja sedät juttelee, on levon paikka. Kai mun verenpaineella on jotain tekemistä asian kanssa.
Toinen asia mistä masuasukki selvästi innostuu on kaikki kylmä. Aina kun syö jäätelöä tai juo esim. kylmää vettä, niin heti pitää pomppia.

On tää vaan niin veikeetä. Voi kun voisi jo jutella lapsen kanssa, nähdä sen ilmeet jne. :heart:

Meillä meni perhevalmennukset ohi kun miehelle iski iltavuoroa muiden sairauslomien takia. Yksin en sinne viitsinyt mennä, enkä tiennyt ketä muuta pyytää :/ Kai se pitää vaan sitten lukea nuista synnyttäneiden tarinoista tai kysellä sukulaisilta.

Mun mielestä se, joka dvd:n vuokraa, saa viedäkin sen takaisin! Nyt keljuttaa että pitää lähteä 1km/suunta turhan takia tonne sumuun ja sateeseen ihan vain dvd:tä palauttamaan. Kosto on suloista :kieh:

Elppa & AnniTero/Antero 23+4
 

Yhteistyössä