KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

maanantaita kaikille..
valittelin tossa torstaina ettei pikkunen lainkaan tahdo liikuskella, aloin jo hätääntymään mutta turhaan :D taitaa ottaa takasin nyt kaiken rauhallisuuden.. aamuin-illoin tuntuu liikkeet :heart: osaako joku sanoa onko mahdollista ettei tässä vaiheessa vielä liikkeet tuntuiskaan päivittäibn välttämättä esikkoa odottaessa??!
koko aamun olen täällä siivoskellu ja nyt tarvis kaupassa lähtee käymään vielä. illaksi sitten (pääseekin) töihin taas.. ja illalla taas särkee siitäkin jaloillaa olosta kontit ja issias huutaa hoosiannaa. katotaa pystyyköö tämä mami olemaan sen 7 vkoa vielä työnteossa jos samat kivut ja säryt jatkuu :eek:

marleena83 ja vinski 23+3
 
Heippa!
Masentava sää kertakaikkiaan! :snotty:

Tänään käyty neuvolassa:
rr 96/64
pissa puhdas
Liikkeet ++
Syke 150 :heart:
Painoa tullu 500g/viikko :whistle: eli 4,5kg koko raskauden aikana
Sf-mitta 22cm (vauva punki itsensä juuri kohdun yläreunaan,mikä terkan mukaan nosti sf-mittaa... )
Kaikki siis ok.Kelan laput sain täytettäväksi.

Kissantassu: :hug: voimia oksennustautiin ja tosi ikävä että on tollasia sukulaisia. :(

Marleena:Mä oon samoilla viikoilla ja odotan toista,ja mullakin on alkanut vasta nyt tuntumaan liikkeet säännöllisesti.Ja esikoisesta oli ihan sama juttu,että vasta reilusti puolen välin jälkeen liikkeet on tullut vahvemmiksi.Mulla on istukka ollut molemmista edessä,mikä heikentää vähän liikkeiden tuntemista.
Mä olin seisomatyössä esikoista odottaessa,ja jäin pois töistä rv30.Neuvolassa ne olisi halunnut että olisin jo jäänyt aikasemminkin,mutta itse en tuntenut tarpeelliseksi.Että ota ihmeessä neuvolaan yhteyttä,loppuaika voi olla muuten aika tuskaisaa kipujen ja särkyjen kanssa!

Bamse 23+3
 
Viikonloppu oli meni ja hujahti.. :)
Tälle viikolle ei onneksi oo mitään pakollista,
saa vaan olla. Illalla anopille.. :)
Jotenkin helpottavaa sen kanssa jakaa tätä surua,
kun se nyt varmasti oman poikansa tunsi.

Vauva on ollu hiljainen tänään, vielä..
Yöllä väänsi mahaa törkeästi,
ensin kuvittelin että supistaa,
mutta masu ei kyllä kasaantunu palloksi
kuten yleensä harjoitussuppareissa.
Tais vaan olla suolet tukossa.. =)

Aukes netti kotona tänään,
mutta boxi on vielä tulematta :ashamed:
Ärsyttävää, luulin että saisin vihdoin
kasata sen koneen kokonaan kuntoon
ja pääsisin kotoa käsin hoitelemaan asiat,
mutta eih.. no jos huomenna?

Mutta nyt kauppaan ja ruokaa laittamaan =)

vivvi :heart: vauva 23+1
 
Täällä ommeltu lakanoita vauvalle tänään :). Viime viikolla kävin Ikeassa, ja löysin sieltä kaikkea ihanaa vauvelille; ammeen, peppupyyhkeitä, pupu-helistimen, ruokalappuja jne. Pari päivää sit saatiin miehen siskolta hoitopöytäkin, joka koristaa nyt lastenhuonetta :) Kotona alkaa jo näyttää vähän siltä, että vauva on tulossa taloon, kun noita ekoja tarvikkeita on ilmestyny.

Töiden suhteen oon aika varma, että jään sieltä pois ja keskityn täysillä tähän odotukseen. Nyt on saikkua torstaille, jonka jälkeen ehkä irtisanoudun... Eipähän tarvi stressata töistä sit koko ajan.

Mouse rv 20+5
 
Tämä nyt ei liity raskauteen millään lailla, mutta olihan meillä melkoinen perjantaiyö.
Isäntä oli kaverinsa kanssa kaljalla ja kotiutui ihan karmeassa kunnossa: ei pysynyt jaloillaan eikä vastannut puheeseen. Monien vaiheiden jälkeen sain työnnettyä hänet yläkertaan (hän siis konttasi portaat, kaatui matkalla siltikin pari kertaa, jne.) ja kun hän sammui eikä enää reagoinut edes ravisteluun, soitin Jorvin päivystykseen että mitäs tuollaiselle tehdään kun on juonut itseltään tolkun pois.

Kävin pitkän keskustelun sairaanhoitajan kanssa ja hän oli sitä mieltä, että pikemminkin mieheni oli saanut tyrmäystippoja kuin että olisi juonut liikaa ja minäkin aloin miettiä että kyllähän sillä ensin tulee paha olo eikä ole koskaan mennyt jalat alta. Sain tarkat ohjeet siitä mitä piti tarkkailla ja niin vietin koko yön mitaten herran pulssia, tarkkaillen hengitystä jne. Jotain kai kertoo sekin, että isäntä heräsi lauantaiaamuna elämänsä kunnossa eikä krapulasta ollut tietoakaan; jos olisi viinaa ottanut niin että tuossa kunnossa oli, olisi kyllä ollut aamulla heikko olokin, veikkaan. Ensiapu tiesi kertoa, että Hesassa on viime viikkojen ajan ollut monta tapausta että miehiä on huumattu ryöstötarkoituksessa. Mä kun luulin, että niitä tippoja laitetaan vain naisten lasiin.

Tällainen viikonloppu siis meillä. Olkaahan tekin varovaisia jos lähdette kaupungille ja katsokaa ettei kukaan lähde baarista yksin. Isännän kaveritkin oli vain laittaneet miehen taksiin kun se alkoi puhua höpöjä, mutta siinä kohtaa hän oli vielä kävellyt omin jaloin - tosin ei muista siitäkään mitään eikä koko yöstä sen puolin. Pahimmin aine, mitä se sitten olikin, alkoi vaikuttaa joskus taksimatkan aikana niin että jätkä oli ihan sekaisin juuri kun tuli kotiin. Onneksi näin.
Ja kyllä mä säikähdin ihan sikana..
 
Neuvolassa käyty:
pissa puhdas
hb 125
syke 148
kohdunpohjankorkeus 24!!
liikkeet ++
syd.äänet++
painoa tullu 591/vk yhteensä 4.3kg

Verenpaine huiteli taas 158/98 kuten aina neuvolassa ne on korkeat. koti mittaus 127/62, Nyt vaan seurataan tilannetta.
Sokerirasitus kokeeseen ensikuussa joudun.Paperit sain täytettäväksi kelaan.
olo on siis oikein hyvä lukuun ottamatta noita paineita.

kaalimaankakara 22+5
 
Nla rv 20+2( 7.2)
RR 137/78
Pissa: puhdas
Hemppa: 130
Kohtu kasvaa normaalisti.
Syke + 150
Liikkeet: ++

Seuraavalla käynnillä Kelan paperit yms. Ja samalla viedä tuo lomake täytettynä, joka lähetetään synnytyssairaalaan. (eli siihen tulee omat tiedot, hätäkaste nimet jne)

Huomenna mennään aamulla rakenne-ultraan.
Esikoinen tänään 1v6kk :heart:

Äippä Ja Nasu Rv 20+6


 
miksiköhän mä en saannu sitä esitieto kaavaketta mikä just toimitetaan synnytyssairaalaan? ei ollu tänään neuvolassa puhetta enkä muistanut itse koko asiaa että sellanen pitää täytää :ashamed:
kiitos ÄIPPÄ että "muistutit"
 
Vipperällä ollu jännät paikat, onneks ei käyny pahemmin :)

oon nyt käyny miettii tota perhevalmennus hommaa :O Muistelisin et neuvola täti sano joskus tyylii ekal neuvola kerralla et se mihi sit kuulutaan alkaa vuoden alussa, mut nyt ei oo siitä mitää puhunu :O Pitää kysellä ens viikolla ku on neuvola. Kuitenkin on alkanu jo eikä meitä vaan oo infottu :(

Menhit ja Ella(Viljami) rv 24+0 :heart:
 
Huh,pitää olla varovainen kun liikkuu Helsingissä...Hyvä,että Viipperä selvisitte säikähdyksellä!

Meillä ei täytetä mitään esitieto kaavakkeita.Ei ollut esikoisestakaan.Varmaan paikkakuntakohtaista...

Menhit:Meillä oli esikoisesta perhevalmennus vasta n.2kk ennen laskettua aikaa,ja siellä ryhmässä oli sellasia joilla oli jo ennen minua laskettuaika.

Bamse 23+3
 
Tänään oltiin ultrassa, muuten oli kaikki hyvin, mutta pientä munuaisaltaiden laajentumista näkyi ja istukan sijainnista ei saanut kunnolla selvää meneekö se kohdunkaulan eteen, eli kontrollikäynnille mennään 2kk päästä.

Oli se vaan huvittavaa kun vauvalla oli koko ajan niin vauhti päällä, ettei ultraamisesta meinannu tulla mitään ja pääsi siltä tädiltäkin pari turhautunutta huokaisua :D Ja niin tiiviisti kaveri piti jalat yhdessä, että ei ollu toivookaan nähdä minkä merkkinen yksilö siellä mekastaa =)

Munuaisaltaiden laajentumisesta kyselisin, että onko kellään muulla sitä ollut? se ultra-täti sanoi että se ois tyypillistä poikavauvoille, eli onko mun tyttöhaaveet nyt heitettävä romukoppaan :ashamed: :snotty:

Helmi mammaksi mä en kauheesti innostu tosta vedessä luttaamisesta, mutta jos läydät jonku tavallisen jumpan niin tuun varmasti :wave:
Missäspäin tampesteria sä majailet? jos lähtisit joskus vaikka vaan kävelylle.. vastaa vaikka yynä...

MP 20+2
 
Anteeksi Mouse, mutta minun on ihan pakko kysyä, miten voit irtisanoa itsesi tässä elämäntilanteessa? En halua tunkeilla, mutta olen utelias, koska meille joka penni on kullan arvoinen, enkä voisi kuvitellakaan, että irtisanoisin itseni nyt ja olisin vailla työpaikkaa, kun äippälomani loppuisi...
Enkä siis pahalla kysy! Olen vain kiinnostunut ihmisten eri elämäntilanteista. =) Eikä tietenkään ole pakko vastatakaan!
 
Heippa kaikille ja terveiset Lapista :wave:

Onpas tänne tullut tekstiä viikossa, ahkeria olette olleet.
Kyllä pohjoisessa oli vähän erilaiset sääolosuhteet kun täällä etelässä! Pakkasta oli pari päivää ihan -23 astetta ja lunta oli metrin verran. Lapset oli niin INNOISSAAN kun pääsivät pulkkamäkeen. Omaa autoa ei mukaan otettu ja käveltiin miehen kanssa noin 10 km päivässä lapsia pulkassa vetäen joten tuli ainakin kuntoiltua. Syötyäkin lomalla tosin tuli kaiken maailman herkkuja ja hieman jännittää torstainen neuvola...
Matka kesti junalla ja autolla yhteensä 16 tuntia per suunta ja eilen kun vihdoin kotiuduttiin, alkoi ihan mielettämästi pistellä jostain munasarjojen kohdalta... Hyvä että pääsin rappuset käveltyä yläkertaan sänkyyn. Onneksi tilanne rauhottui kun sain levättyä. Mahtoikohan olla jonkinlaista lihassärkyä paljosta istumisesta??!!

Masuasukki on tosi kova liikkumaan ja vatsa on jo valtava kumpu. Turvotustakin on alkanut tulla ja selkä hieman temppuili tänään töissä...
Toivottavasti oireet on vain ohimeneviä, onhan kesäkuuhun vielä aikaa...

Seksihalut on palanneet, JIPPII!!! Nejä kuukautta ne ovat kateissa olleetkin... Enkö ole ikinä kovin seksuaalinen mielestäni ollut ja nyt tuntuu että jaksaisi vaikka joka ilta!! Pelästyttiin vaan eräs ilta miehen kanssa kun yhdynnän jälkeen oli lakana verestä punainen!! Onko muilla ollut vielä vuotoa raskauden tässä vaiheessa yhdynnän jälkeen? Se onneksi loppui yön aikana eikä ole toistunut sen jälkeen.

Vivville vielä voimia, olet kyllä vahva ihminen :heart:

Valmet 21+3
 
Valmet Itse olisin varmaan mennyt totaaliseen paniikkiin ton veri jutun kanssa, vaik käsittääkseni voi olla normaalia koska alapäässä limakalvot voi olla tosi kuivat ja siksi voi verta tulla. Tokkopa toi mitään suurempaa on ollu :)
 
huomenta!

tänne loskaiseen ja sumuiseen aamun tarvii taas ihan kohmeisena herätä :kieh:
nuorimmainen päätti sitten että herää puol viisi isänsä kanssa kun toinen oli lähdössä töihin |O
noh jollain ilveellä sain neidin sänkyyn ja rupesin lukemaan siinä vieressä ja oon sitten itekin menny nukahtamaan jossain vaiheessa ni nyt on olo kun höyryjunan alle jääneellä.. |O

Minikin päätti sitten eilen illalla ruveta riehumaan oikein urakalla :D
jos tänään soittais neuvolaan ja sais siirrettyä sen ens viikon ajan kun tarvis muuten ottaa tytöt mukaan :whistle:

tuire ja mini 21+4 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Mulla taas tänään ä-polin lääkärikäynti. Kyllä taas jännittää, vaik tietää, ettei mitään hätää oo :ashamed: Miä kyl aina oon ollu kova jännittämään kaikkee mahotonta ja mahollista =)

Mut tuun kirjotteleen sit kuulumisii :wave:

Venla ja Tauno 24+2
 
Rakkapanuu: Keskivaikean masennuksen kokeneena en halua kokea vastaavaa aallonpohjaa uudelleen, etenkään raskaana ollessani. Siksi on laitettava oma ja vauvan hyvinvointi etusijalle.
Työpaikkani ei ole vakituinen, vaan sijaisuus ja tiedän, että tällä alalla töitä kyllä löytyy jatkossa, kuten tähänkin asti.
Terveys on kuitenkin arvokkaampi asia kuin työ. Ja on meillä sen verran sukanvarressa, että pärjätään taloudellisesti tää kevät.
 
Valmet mulla tuli usein seksin jälkeen verta esikoista odottaessa. Joka kerta ihan hirvee paniikki, mut aina se vuoto loppu heti. Vielä kun olin ihan viimesilläni, niin soitin vuodon takia sairaalaanki. Ne vaan rauhotteli, että jos loppuu vuoto niin ei mitään hätää.

Sitte vähän omaa napaa. Mulla on alkanu olemaan jo aika paljon turvotusta. Esikoisesta oli pikkasen joskus viikolla 35 ja siitä eteenpäin. Nyt oon tietty tosi huolissani, ku näin aikasin jo on. Onneks ens maanantaina on neuvola, niin pääsee kattomaan, että kaikki ok. Tytöllä sillon samalla 1v neuvola. Jännää.

Muutenki oon jotenki huolissani tästä vauvasta koko ajan. Olin tosi pahassa flunsassa ja sain sitte korvatulehduksen ja poskiontelotulehduksenki. Oli vaan kamala huoli, että miten kaikki vaikuttaa vauvaan. Nyt se huoli on jääny päälle ja välillä aina mieleen hiipii ajatus, että mitä jos mä en saakkaan pidettyä tätä lasta sisälläni loppuun asti. Viimeks nautin raskaudesta täysin rinnoin ja nyt vaan odotan, että olis jo kesäkuu ja vauvalla kaikki hyvin. Toivottavasti tää huoli vähän edes hellittäis ja pääsisin nauttimaan raskaudesta. Se on kuitenki niin erityinen aika naisen elämässä.

Rontti on jo kova liikkumaan, mutta se ehkä enemmänki jo nyt niinku änkee ku potkii. Esikoiselta tuli teräviä potkuja ja tämä vaan tuntuis kääntyilevän. Ihanaa joka tapauksessa.

emilija ja rontti 21+6
 
jalkojen puutuminen
puutuko teillä muilla jalat kun olette seisaalteen??
kun mä puin tota meidän nuorimmaista ja nojasin eteen päin,mulla puutu molemmat jalat ja jo hetken tuntu etten pääse tästä mihinkään :ashamed:
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

RR 120/80
Hb 129 (tauko raudansyönnissä, jesh :D )
Paino 64,4 kg (+500g/viikko)
sf 22 cm, vähän yläkäyrän yläpuolella
Muumin sykkeet 150, liikkeet ++

Kelan laput saatiin mukaan, ei muuta kun täyttäen ja postiin ja äitiyspakkausta odottelemaan... :heart: Seuraava käynti onkin sitten lääkärineuvola rv 26.

Kylkiluu 22+1
 
Lääkärissä käyty =)

Kaikki oli hyvin. Pikkasen pienikokonen, mutta totes, ettei musta voi ulos tulla mitään 5 kilosta :D Aika samoissa menee ilmeisesti ton esikon kanssa. Kovasti tiirailin sitä ultrakuvaa takapuolesta ja olisin aika varma, että toinen tyttö olis tulossa :D

Ja mikä oli todella ihanaa..... saan mennä koittaan töihin. IHANAA B)

Painoa Taunolla oli 642g. Päätarjonnassa oli ja liikkeet on istukan takia vähäsiä. Kova hikka siellä oli ja sätki ja potki kyllä koko ajan. Kolmen viikon päästä uus kontrolliaika ja joka viikko neuvolakäynnit.

Ottakaahan mammat rauhallisesti :heart:
 

Yhteistyössä