KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Ihanaa, aurinko on paistanut keväisesti pari päivää! Mä kun oon ollu jo monta viikkoa ihan kevättunnelmissa :)

Ihanaa myös, et mies totes kovaks muuttuneita rintojani KANNUIKS :D Pienirintaiselle hulvattoman mukavaa kuultavaa, vaikka povestani ylpeä olenkin ;)

Voih teitä flunssasia... Uskallanko ees sanoa ääneen, mut kaikki empatia teille - itse kun en oo IHME kyllä vielä jokatalvista monen viikon tautiani potenut ja vähän sellanen fiilis, etten tuu potemaankaan (Raimo potkii hyväksyvästi). Siitä saanen kiittää pientä kullannuppuani, joka on pistäny kropan pöpöineen uuteen uskoon :heart:

Eilen neuvolassa. Kuukaus sitte kysyessäni sain vastauksen, et KELAn paprut täytellään vasta tällä kertaa, mut nyt kun innolla niitä odottelin, niin kuulemma vasta neljän viikon päästä (25+0)... Blaaa... Tais olla kätilö vaan vähän lomanjälkeistunnelmissa B) Samassa neuvolassa harjoittelunsa tehnyt kaverini kun sano, et ne ois normaalisti täytetty eilen. Mutta hyvä, jos muutkin kynäilee niitä vasta myöhemmin. Ei siis hätää!

Itse en oo vielä huomannut mahan päälle näkyviä liikkeitä tarkkailla, mutta kädelle ne kyllä jumputtaa ja kovaa. Ihan hulvatonta menoa kaverilla! Sydänääniäkin oli vaikee kuunnella kerralla kahta sekuntia kauempaa, ku heti tää tyyppi heitti volttia. Mietin just, et millanenkohan villivarsa Raimo on syntyessään?! Apua :LOL:

Valmet mainitsi levottomista jaloista. Mulle joku ihanainen ehdotti täällä aikoinaan samaan vaivaan lämpimiä villasukkia petiin ja vaikken mikään sukkanukkuja olekaan, villiksistä on tullu ihan korvaamattomat! Säryt ja pakkoliikkeet hävis ku paukku tuuleen! Kandee kokeilla!

Rypäle järkyttyi, kun sai kuulla poikatulokkaasta :D Itse olin kans 20+0 ultraan asti niin varma ku ikinä mistään voi olla, et vaavi on tyttö. Tunsin sen joka solullani!! Sit kun asiaan ei saatukaan selvyyttä ja jotenkin siinä kaveria tuijotellessani kallistuin ihan huomaamattani sille kannalle, et poika tulee! Aluks se oli ehkä vähän outoa, mut minkäs teet, ku koko ajan havahdut ajattelemasta pojan vaatteita ja pojan nimeä ja muutenkin poikameininkiä :D Saas nähdä, vieläkö mun intuitio muuttaa suuntaansa...

Tintti74, ONNEA :flower: ja tervetuloo mukaan! Mahtavaa kuulla!

Mä voisin nyt painua koiran ja oman iltapisun kautta pehkuihin! Unia!

Ja erikivaa viikonjatkoa, mamitsut!

Helmi ja Raimo 21+0
 
Rakkis, kiitos mahtavan piristävästä neuvolavuodatuksesta!!! :LOL: Varmasti oli tuskastuttava kokemus, pisteet sulle, kun ei hermot pettänyt, mut näin jälkikäteen en voinut olla nauramatta ääneen! Näillä fiiliksillä on hyvä mennä nukkumaan. Nyt kun mieskin on taas työmatkalla, puuh...

Ai niin, unohdin äsken lainata Aamulehden kolumnistia: "Meillä äideillä on salaisuus. Tiedämme, että vasta raskausaikana nainen oppii, miten hyvältä syöminen tuntuu. Miten mukavasti vaahtokarkki kutittelee kitalaessa ja miten herkulliselta maistuu kuusi juustovoileipää iltapalalla. Vaahtokarkkien jälkeen." Ei lisättävää! :wave:

Helmi
 
täällä on kans öisin levottomat jalat tai siis tuntuu just siltä et muurahaiset kipittelis sääriä myöten. Se on todella raivostuttavaa :/

huh, onpas rakkapanuulla ollu rankka neuvolakäynti :hug:

Täällä on liikkeet tuntuneet masun päälle jotain ehkä reilu kolme viikkoa :O en oo kyl ihan varma :D Nyttekin masu heiluu suuntaan jos toiseen :LOL:

Menhit ja Ella(viljami) rv 24+2
 
TINTTI74: Tervetuloa mukaan. Tiedän mahtavan fiiliksesi pitkän odotuksen jälkeen. Meillä kesti viisi vuotta raskautua. Lopulta lapsettomuushoitojen ansiosta tämä pienokainen tulossa.

Eilen kävin ensimmäisessä perhevalmennuksessa. Oli ihan mukavaa nähdä todella paljon porukkaa lähes samassa tilanteessa olevia. Asioissa joita siellä käsiteltiin ei ollut minulle mitään uutta. Vielä olisi jäljellä neljä kertaa. Empä tiedä osallistummeko kaikkiin. Itse synnytys valmennukseen voisi sitten mennä koska ne asiat ovat aika uusia minulle.

Täällä maha-asukki liikkuu aika harvakseltaan tai liikkeet eivät vielä pahemmin tunnu. päivittäin kyllä jotain liikettä tuntee ja pari päivää sitten tuntui mahan päältä pari töytäisyä. Mieskin sattui olemaan vieressä ja oli ihan intona ku tunsi ne. Päältä päin ei ole vielä liikkeitä näkyny.

Onko teillä muilla paljon kummilapsia? Tai oletteko monen lapsen tätejä? Meillä on YHDEKSÄN kummilasta ja olen KAHDENKYMMENENVIIDEN lapsen täti. Jatkuvasti saa olla ostamassa lahjoja ja tai jotenki muuten muistamassa. On ollut mukavaa muistaa pienokaisia ja olen paljon heille vuosien varrella laittanut tavaraa ja paljon muutenkin mjuistanut mutta nyt kun tulee tämä oma pikkuinen niin voi olla et muut lapset jää vähemmälle muistamiselle.

Hyvää ystävänpäivää teille kaikille ihanille mammoille ja tuleville sellaisille. :hug:
 
rakkapanuu En asu pirkanmaalla, e-pohjanmaalla vaikutan
pienessä tuppukylässä.. =)

Sain vihdoin kotona netin auki.
Tässä huudattelen onnessani froikkareitten lintumies-biisiä.
Miehen lempibiisi oli aikoinaan :heart:

Vauva se tykkäs herätellä mut tänään taas
varttia vailla kahdeksan, katselin sit muumit
ja söin puuroa :x
Pakko yrittää syödä terveellisesti...
Pysyis tuo hb kunnossa :D

vivvi+vauva 23+4
 
Neuvolassa käyty. Onneksi oli vähän erilainen käynti kuin Rakkapanuulla. Meidän neuvolatäti on nimittäin aivan ihana. Hieman tuli marmatusta siitä, että en ole sokereita mitannut kertaakaan ja että painoa oli tullut + 650 g/vk. ups. :ashamed: Pitänee tehdä parannus, kun (toiseen) sokerirasitukseenkin on varattu aika 4 viikon päähän. Verenpaine 113/71 ja hemppa 120. Hieman oli hemppa laskenut, mutta sen tiesinkin, kun aamulla ei ole meinannut päästä sängystä ylös ja maksamakkaraa ja pinaattikeittoa on tehnyt hirveästi mieli.

Liitoskivut edelleen aika hurjia, tai ei normaalioloissa ole mitään tuntemuksia, mutta yöt on aika rikkonaisia, kun herään joka kerta kun pitää kääntää kylkeä. Vaikka nukun tyyny polvien välissä, niin silti häpyluu "paukkuu" aina kylkeä kääntäessä. No ei kait sitä auta kuin tottua asiaa, muistaakseni esikoisesta oli ihan sama homma loppuun asti. Onneksi nyt pystyy jo kävelemään kunnolla. Ja välillä on jopa supistellutkin erityisesti kävellessä ja saunomisen jälkeen (oikeasti siis muutaman kerran viikossa), mikä on ollut minusta hyvä asia, sillä edellinen synnytys päättyi sektioon määrittämättömän supistusheikkouden vuoksi... :D Kelanpaperit saatiin, mutta meinasin täyttää ne nettiversiot.

Kata 23+0
 
Ters!

Mikäs ihmeellinen valoilmiö tuolla pihalla on jo toista päivää :eek: Aivan ihanaa, oikein tuntee kuinka mieli virkistyy ja alkaa olla kevättä rinnassa :D Ikkunoiden paskasuuden tuo arska vaan paljastaa armottomasti. Maaliskuussa pitää varmaan tehdä noille ruuduille jotain...

Täällä on hyvät voinnit, flunssankin selkä on lähes taittunut. Pikkutyllerön 2-vuotiskekkereitä juhlitaan ensi lauantaina ja tänään aloitin paakelsien vääntämisen... Tekis mieli vaan pistellä kaikki heti parempiin suihin :p

Rakkapanuu, johan oli neukkakäynti sulla :$ Mulla oli kans kerran esikoista odottaessa vähän hämmentävä neuvolareissu, terkalla oli sijainen ja hää oli kans tosi oudonsorttinen immeinen. Ei hymyillyt kertaakaan, ei juuri edes katellut päin, puhui tosi vähän ja kiroili kun oli paperit ja tavarat eri paikoissa kuin hän oli tottunut :whistle: Tuli siinä vähän sellainen fiilis että anteeksi nyt olemassaoloni. No onneksi ei tarvinnut tähän ihmiseen toiste törmätä, toivottavasti ei sunkaan tartte... Kyllä sitä on työn puolestakin törmännyt jos jonkinlaisiin lääkäreihin ja hoitajakollegoihin, että on joskus tullut mieleen, miksi ovat edes lähteneet alalle kun tuntuvat vallan vihaavan muita kanssaeläjiä :xmas:

Väänsin just ihanan puolukka-vaniljamoussen ja meen sitä nyt kauhomaan ja nauttimaan päivän vapaahetkestä, tyttö meni just päikkäreille =)

Aurinkoista ystävänpäivää kaikille!

Kylkiluu ja Muumi 22+3
 
Aivan ihana sää ulkona (jos ei välitetä hurjasta tuulesta )

Rakkapanuu: :hug: Aikamoinen neuvolakäynti...

Tintti74:Tervetuloa!

Kävelin muskariin esikoisen kanssa,matkaa edestakasin n.6km,niin nyt on liitokset niin kipeet |O Apua miten uskaltaa enää loppuajasta liikkua,kun nyt jo tuntuu että sananmukaisesti repeää liitoksistaan...

Joku puhui levottomista jaloista...Täällä olis kanssa yksi joka kärsii samasta vaivasta,etenkin väsyneenä ja juuri ennen nukkumaanmenoa :/

Mies toi mulle ruokatunnilla kukkakimpun ja ystävänpäiväleivoksen.Taidan keittää kupin kahvia ja nauttia herkusta :p

Bamse 23+6
 
Siis täh!? Ootteks te ihan täyttäny niitä papereita siellä neuvolassa? Mulle terkka vaan lykkäs ne käteen ja käski hoitaa. Ihan ku tällä raskausajan aivokapasitetilla niitä mitenkään sais oikein täytettyä! :kieh:

Oli kyllä rankan tuntusta olla töissä, mahaa vihlo ihan kunnolla aamusta asti... :/ Onneks ei oo ku huominen enään, ni sit on loma. :D

Oli muuten aika osuva sitaatti Helmillä! :saint: :D Ilosta ystävänpäivää kaikille!

rypäle 21+2
 
Oon ollu nettipimennossa :kieh:

Eilisen ja tän pvän oon koittanu saada neuvolatätiin puhelimel yhteyttä...ei mitään vastausta koko neuvolasta ja kyseisen paikan ohi ajaessain se on ollu pimeenä :eek:
Ei muuten mut siit parvorokkoasiast oisin halunnu jotai selvyyttä...edes et mitäs tiedos nyt tai sit ku se toine testitulos tulee ja ja.......
Vihtu ku hermot ei meinaa peräs kestää :/

Tänää taas ollu sellain pvä et oisin voinu vaa nukkuu...torkkui sit muutamat otin.
Päätäki särkee,mut minkäs voi.

Hyvää ystävänpäivää jokaiselle :flower:

AadaOlavi 22+6
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille kesämasuille!!

Mymmy myy: Meillä oli esikoiselle lapsivakuutus, jonka saattoi varata jo syntymättömälle lapselle ja tälle kakkoselle otetaan samanlainen. Hyvä, kun muistutit tosta vakuutuksesta. Se vakuutushan pitää hankkia jo kolmea kuukautta ennen la:ta.

Masuasukki on aloittanut tosi melskaamisen viime päivinä. Tuntuu siltä, ettei hän nuku koskaan...

pupukana 21+5
 
Mahatauti selätetty....ainakin lapsilla :D Saa nähdä tuleeko mulle...
Napsu kovasti potkiskelee. Eilen kun olin yhdessä kokouksessa "sihteerinä", niin Napsu potki koko ajan....suoraan rakkoon! Ja tottakai mulla oli pissahätä. Mun ilmeet oli varmaan näkemisen arvoset, kun piti vielä istua kaikkien pällisteltävänä :LOL:
Supistellutkin on välillä. Eilen nukkumaan käydessä teki vähän kipeääkin. Onneksi on neuvola pian ja pääsee sinne ultraankin uudelleen.
Mukavaa ystävänpäiväniltaa kaikille!!! :heart: :hug:

Kissantassu ja Napsu 21+4
 
mymmy myy Me otettiin vaaville vakuutus jo kuukaus sitten. Pohjantähdestä voipi ottaa vakuutuksen jo syntymättömälle rv 17 alkaen. Otettiin sit melkein heti, kun ajateltiin, että jos rakenneultrassa tulee jotakin eteen, niin on otettuna ainakin ennen sitä. =) Ja Pohjantähden vakuutus on ihan ehdoton! Korvaa jopa apteekin maidot ja sehän on meillä ollut tarpeellinen ominaisuus, kun tytöillä oli molemmilla maitoallergia vauvana. :/

rypäle Täälläkin paprut lyödään vaan kouraan ja terkkari täyttää vain sen neuvolan osuuden eli sen todistuksen raskauden kestosta... sen jälkeen kaikki jääkin sitten oman arvailun varaan. =)

Joo-o! Täällä on selvitty tiistain neuvolasta joten kuten. =)
Huomenna tuleekin sitten jo 22 rv täyteen. :heart:
Kyllä aika menee nopiaan! Ja hyvä niin, pääsee kohta näkemään uuden tulokkaan!
Eipä täällä oikein muuta kummallista. Vaavi on ollut taas tosi vilkas pari päivää, eikä anna äidille hetkenkään rauhaa. =) Onneksi öisin kuitenkin nukkuu!

Tässä sitä aletaan järkkäileen jossakin vaiheessa tytön 5 v synttäreitä ja ootellaan maaliskuun neuvolaa ja sokerirasitusta. :x

Ja tärkein meinasi unohtua!

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Rakkis ja masu 21+6
 
Ystävänpäivää kaikillle tasapuolisesti.
Raakkapannulle :hug: .
Parantumista kipeille.
Omaa napaa.Rakenne käyty alkuviikosta.Masukki paino 413g ja kaikki näytti olevan mallillaan.Tänää sit neuvola;sielläkin ok paitsi ettei sydänääniä saatu kunnolla kuulumaan kun masukki päätti kääntyä ja piiloutua kuulumattomiin.Mut kauheinta on et miulle on lähtöpainoon tullut jo 9kiloa päälle.No on nuo herkut kyl maistunu vähän liian hyviltä.
Meillä taitaa nuha tulla lapsiin uudestaan.Toivottavasti selvitään kuumeetta.
Illanjatkoja kaikille tasapuolisesti.Nyt saunaan :)
 
Meilläkin kelan paprut saadaan ihan tyhjinä neuvolasta.Ainoastaan sen todistuksen raskaudesta neuvola täyttää.Mä oonkin ihan suosiolla soittanut kelaan tyhjä paperi edessä ja täyttänyt sen kelan tädin kanssa.

Vakuutuksesta:Me otettiin Pohjolasta,missä on kaikki muutkin vakuutukset,se syntymättömän lapsen vakuutus.Sama vakuutus on esikoisellakin.Se on ollut hyvä,vaikkei mitään suurempia sairasteluja edes ollut ekan vuoden aikana,mutta pystyi kuitenkin menemään suoraan yksityiselle,eikä tarvinnut jonottaa kipeen lapsen kanssa terveyskeskuksessa.

Nyt saunomaan ennen Housea...

Bamse 23+6
 
Olipa Rakkapanuulla ikävä neuvolakokemus vaikka itse kyllä hymyilytti useamman kerran moista lukiessa :D

Neuvolassa tänään käyty:
-painoa tullut KAMALAT 1kg/vko!!!!!! Taidan vetää ennätykset tässä :ashamed:
-hemppa 125
-verenpaine 108/66
-pissa puhdas
-kohdunpohjankorkeus 20 Yläkäyrillä mennään tässäkin...

Itseä järkytti tuo paino vaikka olenkin tuntenut epämukavaa turvotusta koko viime viikon. Lenkkipolkua olen kuluttanut melkein joka päivä ja jumpassa käynyt mutta mulle vaan tulee tuota painoa. Edellisissäkin raskaukssissa juuri viikolla 22 on ollut huima painonnousu...
Yhteensä nyt tullut 6-7 kg.

Tulee varmaan mukava yö.... Mies ja lapset nukkui jo ylhäällä ja ajattelin ottaa vähän omaa aikaa ennen nukkumaan menoa palstan parissa puolisen tuntia sitten. Just kun aloin kuulumisiani neuvolasta kirjoittaa kuului ylhäältä kamala parku, esikko oksensi KOKO meidän sängyn.... Ja varmaan kymmenen kertaa vielä vessanpönttöön!! Miten viisi vuotiaasta voi tulla niin paljon tavaraa eikä ole tänään edes syönyt kunnolla mitään... Nyt onneksi nukkuu jo mutta täytyy koko yö olla hieman varuillaan ettei tulis ainakaan sänkypyykkiä enää!
Flunssaa ollaan vuorotellen sairasteltu koko "talvi" ja nyt vissiin sitten mahatautia. Ehkei ne pöpötkään kunnolla kuole kun ei ole kunnon pakkasia...

Minulla liikkeet tuntuu vatsan päältä ihan vasta tällä viikolla ja hieman liikehdintääkin olin huomaavinani. Aikamoista jumppaa on vauva alkanut pitää, taitaa tulla villi tapaus. Isosisarukset on jo sen verran vilkkaita tapauksia, että vähän rauhallisempi lapsi olisi tilattuna...

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ kaikille kanssasisarille!!!

Valmet 21+5
 
Enää puoltuntii omaa hiljasta aamukaffe aikaa....sit mukut ylös.
Vanhinta viemää hammasröntgeniin...oikee ees ymmärtäny miks piti,mut kai riittää ku hammaslekuri tietää ja ymmärtää.

Mieski taas kotiutus illal...onkii jo ikävä.

Huomen meen ostaa kunnon mammafarkut...noi mitkä nyt on käytös nii ostettu 10vuotta sitte :whistle: ja todella nolon malliset.
Täytyyhä raskaan ollessaakii miettii ulkonäköää eikö??!!!

Tää vauvamaha on kyl ihana...tykkään iha mahdottomasti ku kasvaa isommaks :heart:
Normaalisti en oo ikuna tyytyväine ihteeni...ja vaik nyt ylimääräsii kiloi nii ei haittaa.
Paitsi ain sillo ku o punnituspvä...joteki kauhul sitä ootan :headwall:

AadaOlavi 23+0
 

Kyl mää ihmettelen sitä ku puhutaan ja kirjoitetaan että puolivälin raskaus on ihanaa aikaa. Nainen on hehkeimmillään jne. Ja Pah!!!
Kovasti vauvaa täällä odotetaan ja luulin että raskaus on minustakin ihanaa aikaa mut minä en nauti tästä lainkaan!! Kovilta kivuilta olen välttynyt mutta paljon muita kylkijäisiä olen saanut. Väsyttää ja ummettaa, naama kukkii, kauhea makean himo, paino nousee, ähky olo, kankea ja kömpelö, ihoa kiristää, paikkoja kolottaa, ei saa syödä kaikkea mitä haluaa eikä urheilla kuten haluaa, mielialat heilahtelee ja masentaa, raivokohtauksia tulee ja kiukuttaa.... Kysynpä vaan et kuka hullu nauttii tästä??

Kuulostaa et kaikki nauttii olotilasta ja kaikilla menee mitä mainioimmin. Olenko ainut joka tuntee et raskausaika on vähemmän mukavaa????

 
maleha:Mulla vähän samanlaiset mielipiteet raskaudesta :/
Olo on just tosi kömpelö ja jotenkin hävettääkin kun olen jo tosi isomahainen vaikka on vasta vähän reilu puoliväli menossa...
Kolmas raskaus menossa ja kaikista olen voinut hyvin ilman suurempia vaikeuksia mutten oikein ikinä ole nauttinut raskaana olemisesta. Tietenkin vauvaa todella paljon haluan ja eihän se vauva miltään tuntuisikaan jos niitä saisi ostaa maitokaupasta :LOL:Kai siihen kuuluu 9 kuukauden "kärsiminen." Ja toiset tosiaan joutuu olemaan vuodelevossa suurimman osan raskausajasta joten eipä tässä kannattaisi valittaa... Mutta kaikki ystäväni oikein nauttivat "raskauden ihanuudesta" kun itse on aina vaan miettinyt kunpa tämä olisi jo kohta ohi!!!
Ehkä tätä tilaa joskus vanhoilla päivillään kaipaakin, onhan tämä aika pieni osa meidän elinajastamme :whistle:
On se vaan niin väärin että naiset on raskaana ja joutuu vielä synnyttämäänkin ja miehille jää se helpoin ja nautinnollisin tehtävä!!! Luulen että 9 kuukautta armeijassa ja helpompaa kun olla 9 kuukautta raskaana!

Valmet 22+0
 

Yhteistyössä