Terveisiä Bruno-sedän ultrasta, käytiin eilen Femedassa! KELAn korvauksien jälkeen siitä jäi itselle maksettavaksi n. 160 EUR. Kyllähän tuo suolainen hinta oli, mutta tahdottiin ehdottomasti se DVD tulevaa isoveikkaa varten.
Vaavi oli taktisesti kohdussa poikittain & kasvot mun selkärankaa kohti, eli mahdollisimman huonossa asennossa kasvokuvien ottoon. Kyllä sieltä silti saatiin useampi kasvokuva. Sillä on appiukon nenä ja muuten näyttää ihan isoveljeltään, kikkeli ja kaikki! Kaivoi nenäänsä. Isot kämmenet ja paksut ranteet, isäntäainesta. Isokokoinenkin oli: eilen rv 23+0 ja painoarvio 630g, Cacciatore arvioi syntymäpainoksi 3,8-3,9kg (apua, sanoo pieni ja alipainoinen äityli.).
Istukka oli noussut 12 mm sitten rakenneultran eli nyt pelivaraa kohdunsuun ja istukan välillä jo 19 mm, pitäisi riittää ihan hyvin.
Cacciatore teki todella tarkan lausunnon vauvasta. Me lähinnä katsottiin kasvoja ja ilmeitä, mutta tämä oli tarkastanut leuka- ja nenäluun, ylähuulen, sydämen läpät&virtaukset&aortan ja ties vaikka mitä. Kaikki kunnossa. Valokuvia tuli piiiitkä rimpsu ja tietty se DVD. Hyvä reissu kaikenkaikkiaan.
Aamulla käytiin neuvolassa:
Vauvan syke keskimäärin 145 (vaihteli 139 ja 148 välillä)
Verensokeri 4,3 eli ihan hyvä aamiaisen jälkeen (tahdoin tuon kun on janottanut niin vietävästi viime viikkoina)
Virtsa puhdas
Painoa alkanut tulla: nyt raskauden alusta +3kg
Kohdunpohjan korkeus 20 cm (edellisen kerran 16,5 cm)
Verenpaineet 106/71
Ihanaa vauvahössötystä ollut tässä viime päivät!!! Ultrakuvia selataan koko ajan ja meitsi on alkanut pestä pienen pieniä bodeja valmiiksi kaappiin. Iiiik, ihanaa!!!
Vakuutuksista joku kyseli: meillä on kaikki vakuutukset Pohjantähdessä ja sieltä otettiin myös esikoiselle syntymättömän lapsen vakuutus aikanaan. Ja otetaan tällekin, on maksanut itsensä takaisin korva- ja allergiakierteissä. Pohjantähti on ollut vuosien varrella aika hyvä, siellä on ollut erinomainen asiakaspalvelu eivätkä ole joka pienestä jutusta korottaneet vakuutusmaksua (esim. kun aloin harrastaa taekwondoa, kuulin että moni vakuutusyhtiö nostaa vapaa-ajan vakuutuksen hintaa. Nämä ei nostaneet koska en kilpaile).
Malehalle: Nyt toinen raskaus menee paremmin mutta eka oli oikeastaan aika kamala alusta loppuun: selkä kukki ja kirveli ja hikoilutti ihan sikana. Mieliala heilahteli koko ajan, muistan että aika monta kertaa itkeä tihuutin neuvolassa joka pikku jutusta. En jaksanut ajatellakaan liikuntaa kun se selkä oli niin paha ja pelkästä muutaman portaan noususta tuli kamala hiki päälle. Tällä kertaa olen pistänyt itseni pari kertaa suklaalakkoon vaikka sitä tekis mieli ihan sikana, lakko on auttanut tuohon akneen aika hyvin. Muuten syön karkkia ja pullaa tosi paljon kun koko ajan tekee mieli makeaa. Mä olin myös aika kovalla lääkityksellä ekan raskauden aikana perussairauteni vuoksi (kortisonia, yms.), joten nekin on varmasti vaikuttaneet mielialaan. Nyt perustauti on rauhallisempi, joten on senkin suhteen parempi olla. Kovasti tsemppiä sulle!!!