KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Onneksi löytyy joku muukin jolle tämä raskaana olo ei ole pelkkää ihanuutta. Kaipaan jo tässä vaiheessa hoikkaa olotilaani ja litteää vatsaani. En ole ylipainoinen vieläkään mut jostain syystä on vain sellainen hyljemäinen olo. Turvonnu ja kömpelö!!! :kieh:
Voisi asiat olla huonomminkin joten on aika hullua valittaa näistä "pikkuasioista" mutta minkäs teet kun ihminen ei koskaan ole tyytyväinen ja aina pitää valittaa.... :headwall:

Huomenta!

Mulla ei ole ollut tänne mitään ihmeellistä kirjoitettavaa pitkään aikaan, ei kyllä ole vieläkään :ashamed: Ei mitään uutta, maha kasvaa kauheaa vauhtia ja olo on kuin sotanorsulla.

maleha- et ole ainut, usko pois. Vaikka mun vointi on loistava ja on "kiva" olla raskaana, niin pakoilen peilejä ja itken sisällä kun ei ole vaatteita mitä laittaa päälle.. enkä taas viitsi parin kuukauden takia ostaakaan kaappia täyteen ja käyttää loppupeleissä "turhaan" rahaa... Tai sit mä vaan olen pihi :ashamed: Ilokseni huomasin tänään että vaikka kotona jo olen ja syön ihan reippaasti, on alkupainosta (bmi 23) tullut vain 5kg; luulin että olis jo 10kg...

Vesijumppa on oikeasti kivaa! Varsinkin se osuus kun saa istua 30 min saunassa ja juoruta kaverin kanssa :LOL: Jumpan pitäjäkin ilmoitti tänään jättävänsä suuremmat hypyt väliin, elokuussa on laskettu aika :heart: Ei ihme että oli niin ystävällinen mulle kun huomas että olin raskaana aiemmin..

Onko muuten kellään muuta ns. kipua n.5-10 cm navasta ylöspäin, melkein rintalastan kuopassa? Mulla tuntuu silloin tällöin että just siitä yhdestä kohdasta (voi melkein painaa sormella ja rapsuttaa sitä kohtaa) olisi tulossa pukko läpi, tai että Antero raapisi sisältäpäin. Outoa ja inhottavaa.

Mutta juu, viikonloppuja mahakkaille!!

Elppa & Antero 24+3 (JO!)

Terveisiä Bruno-sedän ultrasta, käytiin eilen Femedassa! KELAn korvauksien jälkeen siitä jäi itselle maksettavaksi n. 160 EUR. Kyllähän tuo suolainen hinta oli, mutta tahdottiin ehdottomasti se DVD tulevaa isoveikkaa varten.

Vaavi oli taktisesti kohdussa poikittain & kasvot mun selkärankaa kohti, eli mahdollisimman huonossa asennossa kasvokuvien ottoon. Kyllä sieltä silti saatiin useampi kasvokuva. Sillä on appiukon nenä ja muuten näyttää ihan isoveljeltään, kikkeli ja kaikki! Kaivoi nenäänsä. Isot kämmenet ja paksut ranteet, isäntäainesta. Isokokoinenkin oli: eilen rv 23+0 ja painoarvio 630g, Cacciatore arvioi syntymäpainoksi 3,8-3,9kg (apua, sanoo pieni ja alipainoinen äityli.).

Istukka oli noussut 12 mm sitten rakenneultran eli nyt pelivaraa kohdunsuun ja istukan välillä jo 19 mm, pitäisi riittää ihan hyvin.

Cacciatore teki todella tarkan lausunnon vauvasta. Me lähinnä katsottiin kasvoja ja ilmeitä, mutta tämä oli tarkastanut leuka- ja nenäluun, ylähuulen, sydämen läpät&virtaukset&aortan ja ties vaikka mitä. Kaikki kunnossa. Valokuvia tuli piiiitkä rimpsu ja tietty se DVD. Hyvä reissu kaikenkaikkiaan.

Aamulla käytiin neuvolassa:

Vauvan syke keskimäärin 145 (vaihteli 139 ja 148 välillä)
Verensokeri 4,3 eli ihan hyvä aamiaisen jälkeen (tahdoin tuon kun on janottanut niin vietävästi viime viikkoina)
Virtsa puhdas
Painoa alkanut tulla: nyt raskauden alusta +3kg
Kohdunpohjan korkeus 20 cm (edellisen kerran 16,5 cm)
Verenpaineet 106/71

Ihanaa vauvahössötystä ollut tässä viime päivät!!! Ultrakuvia selataan koko ajan ja meitsi on alkanut pestä pienen pieniä bodeja valmiiksi kaappiin. Iiiik, ihanaa!!!

Vakuutuksista joku kyseli: meillä on kaikki vakuutukset Pohjantähdessä ja sieltä otettiin myös esikoiselle syntymättömän lapsen vakuutus aikanaan. Ja otetaan tällekin, on maksanut itsensä takaisin korva- ja allergiakierteissä. Pohjantähti on ollut vuosien varrella aika hyvä, siellä on ollut erinomainen asiakaspalvelu eivätkä ole joka pienestä jutusta korottaneet vakuutusmaksua (esim. kun aloin harrastaa taekwondoa, kuulin että moni vakuutusyhtiö nostaa vapaa-ajan vakuutuksen hintaa. Nämä ei nostaneet koska en kilpaile).

Malehalle: Nyt toinen raskaus menee paremmin mutta eka oli oikeastaan aika kamala alusta loppuun: selkä kukki ja kirveli ja hikoilutti ihan sikana. Mieliala heilahteli koko ajan, muistan että aika monta kertaa itkeä tihuutin neuvolassa joka pikku jutusta. En jaksanut ajatellakaan liikuntaa kun se selkä oli niin paha ja pelkästä muutaman portaan noususta tuli kamala hiki päälle. Tällä kertaa olen pistänyt itseni pari kertaa suklaalakkoon vaikka sitä tekis mieli ihan sikana, lakko on auttanut tuohon akneen aika hyvin. Muuten syön karkkia ja pullaa tosi paljon kun koko ajan tekee mieli makeaa. Mä olin myös aika kovalla lääkityksellä ekan raskauden aikana perussairauteni vuoksi (kortisonia, yms.), joten nekin on varmasti vaikuttaneet mielialaan. Nyt perustauti on rauhallisempi, joten on senkin suhteen parempi olla. Kovasti tsemppiä sulle!!!

Onpa huojentavaa kuulla, etten oo ainoa, jolla raskaus ei oo pelkkää ruusuilla tanssimista... Se vaan tuntuu oudolta, että kun itellä oli tosi kova vauvakuume pitkään ja raskaus oli todella toivottu, niin että silti välillä tuntuu niin rankalta/on stressaantunut/väsynyt/masentunut. Tiedän kyllä, että mielialanvaihtelut kuuluu kuvioon, mutta just se kun tän toisen kolmanneksen pitäis kirjojen mukaan olla sitä parasta aikaa, jolloin nainen on "energisimmillään"... Totesin miehellekin pari viikkoa sit ironisesti, että milloinkahan se energinen kausi mulla alkaa...

Vakuutuksista: mekin ollaan alustavasti ajateltu ottaa se syntymättömän lapsen vakuutus. Pitäiskin sitä alkaa selvittää.

Ihania ultra ja neuvolakuulumisia :heart:

Mä oon tänä aamuna siivonnu ja pessy pyykkiä.
Oon ollu siinä suhteessa tapojeni vastaisesti laiska...
Mutta kyllä täällä oliki jo paskasta.
Nyt tuoksuu pesuaine ja raikas ilma =)

Huomenna kaiketi mun serkku tulee mun luo.
Saa nähdä kuinka jaksan, ku ne lähtee illalla
porukalla baariin ja mä annan vaan avaimet
että pääsevät sisälle.
Mitään jatkoja ei mun kämpillä pidetä! :LOL:
Ootteko muuten raskausaikana käyneet baarissa?
Mä en oo käyny kertaakaan ja nyt mua ei ainakaan
kiinnosta käydä, kun kaupassakin ihmiset hyökkii
valmiiksi kyselemään miehestä. Ja sit jos menisin
mahani kanssa baariin ja vaikka joisin koko illan vettä
niin huomenna mä olisin ollu puheiden mukaan
yli kännissä ja kaatuillu ja sekoillu.
Tää on tämmöinen tarinakylä :LOL:

Vauva se taitaa olla enempi isäänsä tullu,
kun meillä soi froikkarit ja kaveri jytää kovaa
koko ajan, mutta jos vaihtaa bändiä niin jytääminen loppuu :LOL:

vivvi :heart: vauva 23+5

Täälläkin on saatu siivottua...Nyt voi hyvällä omalla tunnolla istua koneella :D

Viipperä:Mullekin Bruno arvioi esikoisesta että 4kg ellei enemmänkin,olisi syntymäpaino.Poika painoi 3400g... Kieltämättä minäkin vähän säikähdin,kun kuulin painoarvion (Mulla pituutta hurjat 155cm ja lähtöpaino 43kg :whistle: )
Me ollaan menossa taas Brunolle ens viikolla,saas nähdä mikä on veikkaus tällä kertaa.

Bamse 24+0

Meillä on 4d -ultra kuukauden päästä. Käytiin myös esikoisen aikaan Brunolla ja kyllä ne kasvokuvat, 100 % sukupuolen kertominen + dvd on hyvä lisä perusteellisen tutkimuksen päälle. Jännä juttu, meillekin yli 4 kg veikkasi Bruno ja 3,3 kg oli tyttö.. eli taitaa Brunolla nyt olla tuossa laskentohjelmassa häikkää.. ;)

Täällä ei myöskään ole sitä samaa odotuksen onnea kuin viime raskaudessa. Luinkin jostain että merkkejä tyttövauvasta on odottavan äidin kasvoilla paistava salaperäinen hymy. Muistelen itse kulkeneeni ko. hymy päällä suurin piirtein koko viime raskauden, pojasta taas tiukka ilme.. joo, pitää nyt kyllä paikkansa. :/
No onnellinen ja onnellinen mutta ainakin malttamaton.. kesäkuu pian kiitos. :D

Me ei otettu vakuutusta eikä ole muistettu vieläkään ottaa esikoiselle.. olisikohan jo aika (tyttö 1 v 5 kk). :whistle:
Laskeskeltiin silloin odotusaikana että ei kannata ottaa jos perusterve, muutaman sairastelun vuoksi. No vielä ei ole ollut tarvetta ja toivottavasti ei tule eikä tälle toisellekaan sillä emme aio ottaa ainakaan ennen syntymää vakuutuksia.

äää + Vili 23+1 :heart:

Ei tää raskaana oleminen kyllä aina naurata minuakaan. Onhan se tavallaan ihanaa, kun maha kasvaa, vauva potkii ja olen tietysti iloinen raskaudestani. Mut sit nää haittapuoletkin vaivaa. Oon tosi äkänen, varsinkin jos en ole nukkunut kunnolla (mikä tulee varmasti lisääntymään). Kömpelyys ja maha on ain tiellä. Ja kun tää seksipuolikaan ei oikein suju vaikka haluiskin (ainakin välillä :D ). No tää aika menee sit kuiteskin nopsasti kun sitä myöhemmin ajattelee.

Baarista kyseli vivvi. Kävin pari viikkoa sitten kattomassa yhtä bändiä. Oli aika ulkopuolinen olo ja happi meinas loppua. Tiesin kyllä, että täällä meilläpäinkin siitä voi kohu nousta, vaikka joinkin limua koko ajan. Otin kuitenkin riskin :LOL:

Ainiin Vivvi, piti kommentoida noista freukkareista - tykkäätkö itekin vai kuunteletko muistelojen vuoksi? Mä diggaan, tosin se menee kausittain: pari päivää kun luukuttaa niin tuntuu että ei kiitos enää kantria ikinä. Mutta niillä on biiseissä ihan ältsin hyviä sanoituksia; nerokkaita ja herkkiäkin. Minä fiiliksissä kun la on 12.6., se on hyvä päivä kun yksi freukkareiden kipale alkaa juuri että "oli kahdestoista kesäkuuta...".
Piti mennä kesällä keikalle mutta sitten tuli jotain muuta samalle illalle eikä päästy, harmi kun ne keikkailee niin harvoin. Edellisen kerran olin niitten keikalla alaikäisenä kai eli edellisessä elämässä...vuodet vierii jne...!

Baareissa käymisestä taisi Vivvi myös kysellä. Eipä ole tullut käytyä. Viime syksyllä työreissulla olin ihan "bilettämässä" siis tanssimassa (Romaniassa, salsabaarissa...), mutta silloin ei tietty näkynyt masua tms. Ei sitä kyllä kauaa jaksanut siellä heilua - varsinkaan kun ei voinut juoda mut ei halunnut kertoa kellekään. Englantilainen kollegani teki ison numeron jo siitä kun otin pubissa kaakaota ja muut suomalaiset joi olutta :eek: . Pari kertaa on tässä ollut näitä iltajuttuja töistä eli vieraiden syöttämistä ravintolassa, mutta syöminenhän on aina kivaa ja eihän sieltä ole pakko lähetä jatkoille mihinkään. Ei oikein nyt tunnu siltä, että jaksaisi. Alkoholia ei tee nyt mieli yhtään enkä muutenkaan juuri juo kuin ehkä viiniä ruuan kanssa, joten ei ole kyllä baareihin mikään hinkukaan.
Ja ymmärrän hyvin, että Vivviä epäilyttää baareihin meno - pienissä kylissä on hyvät ja huonot puolensa. Tuntuu kurjalta että olet niin tarkkailun alla siellä.
:hug:

päivää kaikille!!!

kyllä on meidän kylän kela ollut nopea. tiistaina veik paperit sinne ja tänään oli jo päätös tehty :eek: .pakkauksesta ei ollut vielä muuta kun että hakemus saapunut, kauankohan menee kunsen saa (en yhtään muista).

täällä muuten kaikki niin kun ennenkin eli hyvin. Vaavi on erittäin rauhallinen että välillä oikein pysähdyn ihmettelemään kun ei mitään liikettä tunnu. onneksi sen verran että tiedän kaiken olevan kunnossa..iltaisin on virkeämpää aikaa, päivällä ei juuri potkiskele. taitaa tulla iltakukkuja =)

eipä tässä tällä kertaa muuta. KAALIMAANKAKARA 23+2 (menee aika todella nopeasti)

heips kaikille =)

Ihania ultra kuulumisia ootte saanu :heart:
mä saan kans ens viikolla nuo kelan paperit ja olisko se ollu 3-4 vk siittä kun hakemus on saapunu ni tulee postiin ilmoitus tuosta äippäpakkauksesta..?? :whistle:

täälläkin on kaikki muuten hyvin mutta nuo jalat ja selkä on kamalassa kunnossa ja olo vaan pahenee... |O mitähän se loppuraskaudesta on?? :/

päätin tänään leipoa lapsille vähän viikonlopun herkkuja ja uunissa tuli hetken aikaa sitten 19kpl tiikerin muffinseja :p

baareista käynnistä en ole koskaan raskauden aikana käyny ja muutenkaan harvemmin viihdyn ees baareissa,otan sitten mielummin kotona tai jos ollaan jollain..

mutta nyt hetkeks soffalle lepäilemään.. :wave: :wave:

tuire ja mini 22+0 :heart: :heart:

En nyt jaksa kirjottaa uudelleen, joten kopsaan suoraan (pari sivuu takaperin kyselin...). Jospa edes joku tietäis...?

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Mulla menee taas ihan hermot tän kaupungin kanssa. Täällä on tunnetusti terveyspalvelut sitä luokkaa, et sairaalasta ei pois tulla ku jalat edellä. Ja neuvolat samaa luokkaa. Viimeks ku oltiin (viikko sitte tiistaina) just kysyin tosta parvorokosta. Oon töissä Suomen suurimmalla suomenruotsalaisella ala-asteela, ja sellasessa lapsimäärässä jos missä taudit leviää. Sanoin terkalle, et siellä on ollu aika paljon lapset kipeenä ja ainaki meijän luokkalaisten oireet on kuulostanu nimenomaan parvorokolta. Mitäs terkka siihen? "Ei see oo ku flunssaa" ja asia oli sillä käsitelty. :eek: Mihin mä nyt voisin soittaa, et pääsisin kans sinne vasta-ainekokeisiin?
Luin toisesta ketjusta, et jollain oli todettu tuore parvorokkotartunta, ni rupes huolestuttaa vielä lisää... :/

Joo ei täälläkään ole löydetty sitä raskauden ihanuutta :kieh: Öisin nukun niin huonosti että itku tulee silmään, kun muutenkin nukun melko huonosti, niin tämä menee jo yli äyräiden. kauhulla odottelen loppuraskautta -_- Toisekseen mielialat on ihan kamalat. Sitten löytyy jo jos jonkimoista kolotusta ja peräpukamaa. Pahoinvoinnistakaa en ole kokonaan eroon päässyt. Miehelle oon jo tiuskassu et turha luullo et tän jälkeen enää muksuja teen, mut voipi olla toinen ääni kellossa myöhemmin :LOL: Tietysti on niitä ihaniakin hetkiä jolloin pikkunen luimistelee masussa käden alla jne :heart:

baareista Itse kävin jollain rv 8 baarissa, jolloin kaverit ei siis yhtä lukuunottamatta tienny tilastani. Oli synttärit sillo ja kokista join "rommikolana" :D Nyttemminkin ois kyllä kiva mennä tanssimaan, kun tykkään siitä niin paljon, mut ei kyllä todellakaan voi, muuten juorut kantautuu kulonvalkean tavoin koko suomen yli ja aiheuttaa pahaa mieltä :/ En uskalla kyllä mitään bändiäkään mennä katsomaan, tai no, jos se ihan lembibändi esiintys niin kiskasisin varmaa sit jätesäkin ja aurinkolasit päähän ja menoks :D

Menhit ja Ella(viljami) rv 24+4

Täytyy kyllä myöntää että mitä tähän raskauden ihanuuteen tulee niin... Jos se ihanuus on neljä kuukautta oksentamista joka päivä, turvotusta, finnejä, ummetusta, väsymystä, kiukkua, masennusta, lihomista jne jne niin en todella tahdo tietää että miltä tuntuu ns. vaikea raskaus :D
Noh, meidän poika on tuottaa onneksi isille ja äidille niin paljon iloa jo ennen syntymäänsä että kyllä tämän kestää ihan mielellään, kun kesäkuussa saa palkkioksi pikkuisen untuvapään suukoteltavaksi <3

Eilen anoppi roudasi meille pinnasängyn! Parin viikon päästä olisi sitten muutto uuteen kotiin :) Tavallaan ihan mukavaa että jää se kaksi kuukautta aikaa ennen vauvan tuloa, mikäli ei nyt kovin aikaisessa tule, saa ainakin laitettua paikat kuntoon ihan rauhassa ja totuttua itsekin uuteen asuntoon :)

Baareista: Ei ole kyllä tullut käytyä, viime keskiviikkona käytiin karaokebaarissa kääntymässä kun himotti laulaa ja sellainen löytyi kulman takaa, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä yökerhoihin, ei niinkään että siinä olisi sinäällään mitään pahaa mutta humalaisten ihmisten kommentit lasini sisällöstä ja tönimiset ei kyllä houkuttele. Lähipubissa sentäns uskaltaa käydä kun ihmiset tuntee ja tietää, sekä keskittyvät lähinnä onnittelemaan alaikäisestä salamatkustajasta :)

Eipä tässä tällä erää kai mitään muuta, iloitsen viikonlopusta ikuisuudelta kestäneen työviikon jälkeen ja naureskelen pojan oudoille kuperkeikoille :D

loaloa & leevivaava 23+6

Raskauden ihanuudesta on ollut puhetta...Mä olen kans odotellu keskiraskauden ihanaa aikaa, mutta saa varmaan turhaa odotella. Koko ajan on väsähtänyt olo ja ulkomuoto sen näköinen, että olisi vaan saanu muutaman ylimääräisen kilon. Kukaan ei vieläkään näe mun vauvamasua missään, kun se ei vielä näytä siltä. Itsellä on kuitenkin niin jo NORSU-olo. :kieh:

Mieskään ei aina oikein tunnu muistavan, että olisin raskaana, kun ihmettelee, että miksi hänen pitää kantaa jotain raskaampaa...

Mutta onhan niitä päiviä, jolloin kaikki on niin ihanasti ja olo niin onnellinen...aina välillä. Siis loppujen lopuksi kaikki taitaa kääntyä plussan puolelle.

Rakenneultrasta vielä, että mulla todettiin istukan olevan kohdun takaseinässä. Aiemmin lääkäri ultrasi joskus rv 13+ ja kertoi sen olevan etuseinämässä. Olenkin hieman ihmetelly, että miten mä tunsin kuitenkin noi liikkeet niin selkeesti varhaisessa vaiheessa.

Ootteko nähneet paljon vauvanhoitounia? Mä näin viime yönä niin todentuntuisen unen poikavauvan (poikaolo ollut raskauden alussa) hoitamisesta. Oli jotenkin niin ihana herätä tähän päivään sen unen jälkeen. Toivoisin näkeväni lisää samankaltaisia unia.

pupukana 21+6

Huokaus! Olipa kauhea yö. :'(

Minä täällä eilen valitin raskaus oireitani mutta nyt oireet tuntuvat mitättömän pieniltä...

Eilen tuli tietoon, kuin salama kirkkaalta taivaalta että äidilläni on syöpä joka on levinnyt moneen paikkaan. Äiti meni keuhkokuumeen takia lääkäriin ja mikä kamlaa tuomio tulikaan. :'(

Rakas äitini on minulle niin läheinen ja kultainen että tätä tuskaa ja pelkoa äidin menettämisestä ei voi sanoin kuvailla....

Nyt kauhulla odotellaan ensi viikkoa ja sitä millaisen hoitosuunnitelman lääkärit tekevät. Pahoin pelkäämme että mitään ei ole enää tehtävissä. :'(

Tulekoohan äitini näkemään ensi kesää ja meidän pienokaistamme!? :'(

Ja sitä vielä piti kysyä että voiko olla mahdollista että tämä tuska, suru ja ressi lisää supistuksia? Tuntuu että ne ovat lisääntyneet.
Onko normaalia että noin tunnin välein tulee muutamasta sekunnista puoleen minuuttiin kestäviä supistuksia?

Voi ei Maleha :hug: Toivotaan, että uutiset olis kuitenkin vielä toivoa antavia. soita joo toki ä-polille ja kysäse mitä mieltä ne on siellä. Koetahan jaksaa, voimia teille kaikille :heart:

Venla ja Tauno 24+6

En jaksa uskoa että äitiäni pystytään hoitamaan kuntoon. Syöpä levinnyt munuaisista keuhkoihin ja maksaan. Uskomattoman salakavalasti kaikki tapahtunut! saa kertoa selviytymistarinoita, jos niitä on!
Kotona asustaa, äidin hoivissa neljä lasta, nuorin vasta 10 vuotta. Heidän puolestaankin suru on valtaisa ja käy niin paljon sääliksi että ihan kipeää tekee...

Mutta minkäs teet... Elämä yllättää...Ei auta ku jaksaa.

MALEHA: Voimia teille koko perheelle!! Pelko ja stressi kyllä lisäävät jonnin verran supisteluja..näin ainakin kävi itselleni viime raskaudessa.Mutta kyselepä vielä kuitenkin polilta tai synäriltä.

ON: En ole moneen viikkoon koneella käynyt, tuttavapiirissä kävi suru. Se vienyt ajatuksia paljon pois itsestäni ja odotuksesta.Miettien vain elämän epäoikeudellisuutta. Oma jaksaminen muutenkin ollut aika tiukilla sillä tuo kuopus vaatii jatkuvaa äidin läsnäoloa ettei edes wc:hen pääse yksin. Samoin sokerit heittelehtii enkä jaksa miettiä syömisiä....Sen tiimoilta ensi ti uusinta sokerirasitus ja jos arvot koholla niin lähete äippä polille.Mikä oisaalta hyvä jolloin tiedän että nyt tosi kyseessä ja syöminen otettava hallintaan. Joku kyselikin syömisistä...itse voisin syödä mitä vaan imelää ja vailla mitään ääripäätä. Onneksi painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin vajaa 7 kg ja mikäli insuille joudun ei paino enää samoin nouse.
Eilen oli siis neuvola jossa kaikki oli muuten ok, paitsi tuo sokeri asia päätettiin selvittää. Siitä kun tullut stressi että joudun mittaileman sokereita näin tiuhaan. Sain kela paprut ja vien ne sit suoraan kelaan 26 pvä jolloin samalla käyn liitossa selvittää miten pitämättömät lomat voinko ne pitää nyt kaikki pois ennen äippä loman alkua.
Tämä masukki on hiljainen kaveri, veikkaan että poika :) Kovia potkuja ei tunnu vaan hissukseen liikuskelee ja öisin joskus herään liikkeisiin. Tai sit olen iltaisin vaan niin väsy etten ennätä rekisteröidä liikkeitä.Päivisin en niitä ainakaan ennätä huomioimaan kaiken muun keskellä.No onneksi kuitenkin joskus liikkuu etten ihan hulluksi tulisi jos niitä ei mitään tuntuisi.

Täällä oli kaikkea paljon kyselty...ainakin omaa synttäri päivää..joka minulla 8.7. Esikoinen on syntynyt 11.2 ja hänen synttäreitä juhlimme ti jossa oli VAAN 15 lasta..huhhuh..mummuille ja ukille juhlat pidetään viikon päästä samoin kummeille. Kuopus on sit syntynyt marraskuun 20. Eli kaikki muksut syntyneet pitkin vuotta, mukaanlukien tää tuleva kaveri. Nimeä olen itsekseni miettinyt ja tahtoisin antaa mikäli poika toiseksi nimeksi isäni toisen nmen jota en kyllä ole nähnyt kenellekään annettavan.Ei ole nyt niin mitenkään kovin erikoinen mutta ei löydy kalenterista, joten selittänee sen. Tytön nimi ihan auki , jää sitten mietitäväksi jos tyttö sattuis olemaan.
Baareissa en odotus aikana käy, eikä kyllä tällä kylällä olekaan kuin yksi...enkä kyllä muutenkaan lasten syntymän jälkeen ole enää paljon kulkenut.Eri asia on ollut kun jossain päin lomailemme ilman muksuja niin silloin iltaa istuttu paikallisissa baareissa tms..mutta eipä niitäkään nyt kovin usein ole tapahtunut. Ei edes tee mieli mennä istumaan humalaisten seuraan.

Joo, täytynee nyt ryhtyä valtavaan urakkaan sillä kirppari paikka olsi varattuna ja vaate hinnoittelua löytyy.Samoin kaikki tw yms mille ei käyttöä lähtee nyt kiertoon. Pakko saada raivattua tilaa tulevale asukille ja samoin tuo partyliten kynttilä varastoni vie tilaa, ajatuksena pitää siltäkin osin taukoa kun äippäloma alkaa.
Selkä on täälläkin suunnalla tosi kipeä..SIitä kysynkin vielä: TE JOILLA SELKÄ VIHOITTELEE; onko alaselkä vai ristiselkä vai mistä kohti se kipeä?? Itselläni aivan alaselkä, tosi tuskallinen vaiva!!

- Ansku71 rv23+6-

Nopeaa toimintaa täälläpäin, vein viime to kelalle äitiyspakkaus-hakemuksen, pe tuli myöntävä vastaus ja nyt eilen paketti tuli jo postista :D
Onko muut huomanneet, tai ajatelleet sitä, miten tavallaan "tylsä" palsta on, sillä kysymykset, joita mieliin herää, kysytään näissä viestiketjuissa, ja itse pääketjuissa on vaan elokuun odottajat yms. Jos siis joku etsii tietoa johonkin, joutuu uuden topicin aloittamaan jos ei tahdo plarata 5000 viestiä läpi missä olisi maininta k.o. asiasta... Minusta se on harmillista kun menee ohi aika paljon. :/

Maleha:iso :hug:
Supistuksia tulee helposti stressistä,eli ota vaan yhteyttä äippäpolille jos vähänkään tuntuu siltä...

Baareissa ei ole tullu käytyä,tosin en hirveesti käynyt ennen tätä raskauttakaan.Mielummin istun iltaa kaveriporukan kanssa jonkun luona.Välillä tulee kyllä fiilis päästä tanssimaan,mutta eiköhän sitä malta odottaa,että mahtuu taas omiin vaatteisiinsa eikä tarvii varoa masua.

Lauantain jatkoa kaikille!

Bamse 24+1

Yhteistyössä