KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Apua,tää palsta on outo!Kamala shokki tällanen yhtäkkinen uudistus :D

Hienoa Venla että kaikki oli kunnossa!

Mä täyttelin noita kelan papereita,mut täytyypä taas soittaa kelaan ja varmistaa muutama kohta :/
ettei tuu bumerangina takasin paperit...

Bamse 23+4
 
HÄH, mikäs uudistus??? Mä en kyllä huomaa mitää uudistusta tässä palstassa. Ihan samalta tää näyttää kuin ennenkin.

Onkos teillä kenelläkään tullut raskauden aikana migreenin oireita tms. Mulla on pari kertaa tullu ihan yht´äkkiä oksennus niin ettei ole ollut pahaolo. Tämän jälkeen silmät on oudot ja päätä alkaa särkeen. Lääkäri meinas, ett vois olla jonkin sortin migreenikohtaus. Paineet, valkuaiset yms. on ihan ok, joten toksemiasta ei lienee kuitenkaan kyse.

MiksiSiksi 22+5
 
Täällä kanssa ihmetellään "uutta ilmettä"

Tänään oli niin kaamea käynti neuvolassa, että!!! siitä tulen kuitenkin purkamaan paremmalla aikaa, jota ei nyt ole. =)
Vauvalla kaikki siis kunnossa...vika oli terkkarissa... :whistle:
 
Hei, pitkästä aikaa...Rakenneultrassa ollaan vihdoin käyty. Laitteet olivat ihan tuliterät ja kuva todella hyvä. Kätilökin oli mitä parhain. Masuasukkikaan ei riehunut kovinkaan paljon vilkutteli vain käsillään ja availi suutaan...Siis tosi positiivinen reissu! Oon ihan onnessani =) ! Kaikki oli siis masussa hyvin. Sukupuolta ei tuolta reissulta olisi saatu selville, vaikka eipä oltais haluttukaan.

Muutenkin on vointi ollut hyvä. Alkaa tuo ruoka maistumaan koko ajan paremmin ja en tiedä uskallanko ens viikolla mennä neuvolan puntarille silmät auki.

Mulla puutuu jalat todella helposti; joku tuosta puutumisesta kyseli. Just nuo esikoisen pukemistouhut aiheuttaa sitä ja samoin istuminen ja paikallaan seisominen. Samoin suonenvetoja on jonkun verran. Turvotustakin alkaa olemaan jonkun verran lähinnä jaloissa ja kasvoissa. Pikkasen pelottaa, että mitä se turvotus on sitten kesällä, jos on lämpimät kelit. Mulla oli esikosta loppuaikana hirvee paisutus päällä, mitkään kengät ei mahtuneet jalkaan ja silloin oli talvi ja oli pakko tunkee jotkut monot jalkaan. Onneksi on kesä tulossa.

Ihan kivat nää uudet sivut muuten, vaikka eihän tässä suurta muutosta oo tapahtunut. Tänään tipahti se uusi lehti ja mun mielestä se oli nopeasti selatessa tylsemmän näköinen kuin ennen. Pitää tästä mennäkin lukemaan sitä tarkemmin.

pupukana 21+3
 
Rakenneultra käyty.Kaikki näytti olevan mallillaan ja la pysy samana.Noist kahest ekast en oo ollenkaa jännittäny tuota ultraa,nyt olin aivan panikissa et onhan kaikki hyvin.Karkausvuotta kun monet pitää "pahana" vuotena.En ole taikauskoinen mutta kuitenkin :)
Kiva lukea et neuvola kuulumiset on hyviä ja raskaudet etenee omilla painoillaan.
Vivville voimia ja jaksamisia niihin vaikeisiin hetkiin.
 
täällä myös yö melkeen kokonaan valvottu...aamuyöstä simahin ja tyttö herätti seiskalta. Jospa ens yönä sais nukuttua ku pitäs taas aamulla jaksaa raahata ahterinsa työniloihin :D Onneks vaan kaks päivää töitä ja sitte vkonloppu vapaata.

Hande ja Pikkanen 23 (jos en väärin laskenu :D )
 
Vihtu...nlas kukaa vastaa ku niit parvo vasta-aineit oisin kysynt,soitin terkkulaa nii siel sanottii ettei miul oo ollu sitä tautii ja et kukaa lekuri ei oo kattonu niit vastauksii :headwall:
Nyt täytyy soittaa tunni pääst et mitä lekuri sanoo...meenkö uusii kokeisii vaiko aletaako vaavii masus tarkemmi seuraan.
Tulee piiiiitkä tunti...sit tietty ku soitan nii ei oo lekuri vielkää joutanu kattoo niit :kieh:

AadaOlavi 22+5
 
No niin,nyt oli mun vuoro saada se räkätauti :snotty:
Onneksi ulkona paistaa aurinko,niin piristää vähän päivää ja oloa B)

Ursulainen:Toivottavasti asiat selviäis nopeasti.Jos sä olisit vaikka selvinnyt ilman sitä tautia,sehän ei vissiin tartu hirmu helposti...

Bamse 23+5
 
Ursulainen: Mä tuosta parvorokosta täällä jo aiemmin kirjottelin...Mä olen kanssa niissä verikokeissa käynyt. Tässä vaiheessa tiedän vasta, että en ole sairastanut parvorokkoa ikinä. En ole yhtään varma kauanko noihin toisiin tuloksiin menee. Varmaan ne on kanssa sen pari viikkoa...Itselläni ei asiasta huolta ole, mutta olen mä sitä miettinyt kuinka voi niin kauan odottaa, jos epäilys on ihan todellinen. Mielestäni jostain joskus netistä luin, että jos sikiö saa sen rokon ja JOS siitä sille jotain tulee niin se menehtyy kuukaudessa. Eli suurinpiirtein samassa ajassa, kun ne verikokeiden vastaukset saa! En halua pelotella. Se tosiaan on pieni mahdollisuus, että sikiö sen niin rajuna sairastaisi. Mutta tosi pitkään siinä rokossa odotellaan vain verikokeiden tuloksia. Kaikki mitä kyseisestä rokosta tiedän on ihan itse opiskeltua netin kautta, että mikään asiantuntija en ole. Itse ehkä harkitsisin todellisessa epäilyssä yksityisellä ultrassa käyntiä, jos ne ei muuten ä.polille lähetä. Tosin kaipa ne lääkärit tietää miten toimia.
 
Heipä hei tänne! :) Ihanaa kun aurinko paistoi täällä Vantaalla tänään, edes hetken! Haaveilin jo tulevasta kesästä ja meidän tuoksuvasta peikkovauvasta...

Käytiin eilen Kelassa ja nyt täytyy kyllä tuulettaa erinomaisesta palvelusta, sitä kun harvemmin ko laitoksissa näkee! Vinkkas täti meille että jos ei vielä laitettaisikaan niitä hakemuksia, niin olisi mahikset saada uutuuttaan hohtava pakkaus, edellyttäen tietysti että vanhat on jo jaettu, jee!
Avomies kun oli sitä mieltä että nykyisen pakkauksen vaatteet ovat jo valmiiksi pissan värisiä :LOL:

Pikkuinen potkii ihan älyttömästi päivät pitkät, isistä tykkää kovasti ja välillä pitääkin komentaa sitä olemaan hiljaa ettei pieni taas riemastuisi äänestä, hassua :) Ja annahan olla kun kaivaa kitaran esiin, voi sitä riemua! Miun touhuista tai jutteluista ei toinen ole moksiskaan :D

Ihan hullua ollut töissä, viime perjantain palaverissa kävi ilmi että maaliskuun lopussa mahdollisesti on luvassa irtisanomisia. Maanantaina useille ilmoitettiin että nyt onkin sitten viimeinen työviikko. Tiistaina ko henkilöille ilmoitettiin ettei loppuviikkoon tarvitse tulla enää ollenkaan, pakkopiikille :eek:
Olisin itsekin kokenut saman kohtalon mikäli työsopimusta ei olisi tehty maaliskuun loppuun asti, sen jälkeen sitten työkkärin kirjoille kuukaudeksi, mistä äitiyslomalle.
Onhan se niin ettei tilausmääriä voi välttämättä ennustaa mutta tuntuu ihan kauhealta että kaikki tapahtuu näin nopeasti! Nyt sitten viimeiset päivät töissä ollaankin sitten ilman vanhoja tuttuja työkavereita :(

Pian alkaa armoton makaroonilaatikon vääntäminen!
Onko muilla muuten tullut leipomishimoja? :D Itse en ole eläissäni leiponut muualla kuin köksäntunneilla niin kyllä vaan on ruvennut jauhot pölisemään meidänkin asunnossa! Siitäkö se "pullat uunissa" tuleekin...? :LOL:
 
Hellurei!!!

Mymmy myy taisi surra puutuneita jalkoja... Minua taas vaivaa ns. levottomat jalat iltaisin kun pitäisi nukkumaan mennä. En tiedä onko jotain pakonomaista mutta liikuttelen koko ajan jalkoja puolelta toiselle. Tuntuu että menisi pieniä muurahaisia nilkkoja pitkin...

Minulla huomenna neuvola joten kirjoittelen kuulumisia sitten paremmin....

Nyt jumppaan!!!

Valmet 21+5

 
Onko kukaan tietoinen, kun kelan sivuilla lukee,
että pakkaus tulee jakoon vk 21 niin tarkoittaako se että kaikille
vai 2008 pakkaus? =)

Itse kun vein paperit ja nyt malttamattomana odotan pakkausta =)
Anoppi oli ostanu kasan vaatteita ja peiton+tyynyn vauvalle :heart:
Ihania!

Kuulin itsestäni hauskan huhun,
oon sairaalassa mielenterveyspuolella..
Sinänsä hassua, että oon kotona ja henkisesti terve (mielestäni)
Ihmisillä tuntuu olevan hirmu suuri tekemisen puute! :LOL:
Mutta tosiaan jos mua ei näy oon sit varmaan sairaalassa :LOL:
Ei kai.

Vauva se diggailee elää yöllä.
Ei millään unta eilen.. Kahden aikaan vielä pyörin kämpässä
ympyrää ja mietin mitä keksis unen saamiseksi.
Vauvaa se ei häirinny, tuntu vaan olevan mukavaa
potkia ja mellastaa! :D

Mutta ryntään kauppaan, katsomaan kuinka ihmiset tuijottaa..

Vivvi :heart: vauva 23+3
 
Eikös tuolla yhessä ketjussa just sanottu, et se uus pakkaus vaihtuu huhtikuussa? Vai oonks mä taas sekottanu... :ashamed:

Mulla menee taas ihan hermot tän kaupungin kanssa. Täällä on tunnetusti terveyspalvelut sitä luokkaa, et sairaalasta ei pois tulla ku jalat edellä. Ja neuvolat samaa luokkaa. Viimeks ku oltiin (viikko sitte tiistaina) just kysyin tosta parvorokosta. Oon töissä Suomen suurimmalla suomenruotsalaisella ala-asteela, ja sellasessa lapsimäärässä jos missä taudit leviää. Sanoin terkalle, et siellä on ollu aika paljon lapset kipeenä ja ainaki meijän luokkalaisten oireet on kuulostanu nimenomaan parvorokolta. Mitäs terkka siihen? "Ei see oo ku flunssaa" ja asia oli sillä käsitelty. :eek: Mihin mä nyt voisin soittaa, et pääsisin kans sinne vasta-ainekokeisiin?

Tänne ei muuten sen kummempia, ku et oon ollu koko alkuviikon vielä kipeenä. Huomen ja pe töihin ja sitte oliski jo hiihtoloma. Eilen vihdoin ja viimein tuntu kunnon möykkäämistä masussa! :heart: Tähän asti vaan jokunen yksittäinen potku, mut eilen oli varsinainen jumppatuokio. :D

rypäle 21+1
 
Sen lisään vielä, et älkää epäröikö jäädä kotiin lepäämään! Mä oon ollu viikko tolkulla väsyny, mut en oo kehdannu jäädä kotiin ja vasta nyt saikulla tajusin miten loppu oonkaan ollu. Eilen (illalla, ku kuume oli laskenu) jaksoin ekaa kertaa kuukausiin puuhastella kaikkea ja jopa laittaa ruokaa. Ja sitte tuli ne pikku potkutki palkkioks. :heart: Nyt loppukevään otan kyllä hissukseen, enkä tasan enää epäröi ottaa "turhaa" saikkua ihan vaan chillaamista varten. Kuulostaa vaan niin väärältä olla terveenä saikulla, mut nyt ei oo musta vaan vauvasta kyse. (Ugh, olen puhunut ;) )
 
Eli täällä ilmoittautuisi joukkoonne vielä yksi onnellinen kesäkuun odottaja! Ikää on jo huimat 33 vuotta, ja esikoista odotellaan saapuvaksi 13.6. Aika uskomaton fiilis tämä kyllä on kun neljän vuoden yrityksen jälkeen tässä jamassa ollaan :D Täälläkin potkut on tuntuneet (ja näkyneet!) jo muutaman viikon ajan mahan päälle, eli toistaiseksi hyvin porskutetaan eteenpäin!

Tintti ja pikkuinen 22+5 :heart:
 
Tervetuloa joukkoon Tintti74!! :wave:

Mouse, kiitos vastauksestasi! Asiahan ei minulle edes kuulunut, mutta nyt kertomasi jälkeen ymmärrän sinua todella hyvin! Itse vain olen sellainen panikoija talouden kanssa, että jäin asiaa miettimään.

Et sä vivvi mahda asua meitin kylällä?
Täällä ihmiset levittelee aina juuri tuon kaltaisia juttuja... ja toisten asiat tiedetään paremmin kuin omat. :headwall: :headwall: Voimia sulle! :hug:

Ja sitten se eilinen neuvolakäynti niille, jotka jaksavat lukea:

Menin aamulla neuvolaan eilen hiukan ennen kahdeksaa, kun neuvola oli 8.00. Huomasin heti sisään mennessäni, että tutun terkkarin huoneessa puuhaakin joku muu kuin hän itse. Muuten oli tosi hiljaista. Kaikki olivat jossakin koulutuksessa tms.

8.15 aloin hermostua, kun täti räpläsi vain huoneessaan konettaan, eikä vieläkään kutsunut sisään. Sepusti siellä puhelimeen jotakin salasanoista ja sen sellaisista.

Vihdoin 8.20 tuli kutsumaan minut sisään. Selitti, että oma terkkarini on sairaana ja hän tuuraa tänään. Kertoi myös sen, että on itse ollut jo jonkin aikaa eläkkeellä ja kaikki ovat muuttuneet hänen lähtönsä jälkeen, joten koneen auki saanti oli hieman vaikeaa.
Sitten alkoi vihdoin avata koneelta minun tietojani, siinäkin meni tovi. :/

Tiedot saatiin auki ja sieltä hän huomasi, että tällä kertaa pitäisi täyttää Kelalle todistus äitiysavustusta varten...nooh... sitten alettiin etsimään sitä lomaketta kissojen ja koirien kanssa. Temusi kaikki kaapit kolme kertaa läpi, eikä löytänyt. Joutui lähteä hakemaan vastaanottovirkailijalta uusia. Puhisi matkalla, että kai nekin tehdään nykyään tietokoneella... Sitten täytettiin tovi sitä lomaketta, jossa on tosiaan varmaan se tasan 5 eri kohtaa. Meni aikaa, kun hän laski siihen päivää jolloin raskaus on kestänyt 156 päivää. Tähän oli syynä se, että koitti laskea sitä jollakin ihme kortilla, joka oli vanhentunut jo vuosia sitten. :headwall:

Sitten alkoi puhella sukunimestäni ja siitä, kuinka tuntee vanhempani. Yhtäkkiä tajusin, että hän luulikin minua anoppini tyttäreksi, korjasin asian monta kertaa, mutta hän ei sitä sitten lopultakaan sisäistänyt...kehui vain äitini (anoppini) pitkiä hiuksia nuoruudessa... :whistle:

Sitten alettiin mittamaan verenpainetta. Asettipa sitten aluksi sen käteen tulevan osan väärin päin käteeni ja ihmetteli, kun ei toimi. Lisäksi, kun koitti kuunnella siinä samalla niitä sydämenlyöntejä sillä lääkäreiden härvelillä (Mikä perhana sen nimi olikaan?), huomasin, että sekin oli väärin päin. Pyöritteli sitäkin monta kertaa ennen kuin sai mitään lukemaa paperiin kirjattavaksi.

Mittasipa hän kohdunpohjan korkeudenkin, mikä tällä kertaa piti virallisesti tehdäkin ensimmäistä kertaa, mutta jälkeen päin huomasin, että olipa sitten unohtanut merkata lukeman korttiini. :headwall:

Sydänääniä haettiin vaikka kuinka kauan, kun ei ollenkaan uskaltanut kunnolla masua painella vaan hennosti vaan kokeili tuosta päältä. Ja kaveri tietty meni masussa tuhatta ja sataa karkuun koko ajan. :D

Painoa tämä terkkari osasi punnita suht ongelmitta! :attn: Pisteet siitä hänelle!

Sitten piti vielä varata aika sokerirasitukseen. Tämän hän teki netin kautta, kun tarpeeksi monta kertaa oli lyönyt osoitteen osoitekenttään ja sai oikean sivun auki. Sai varattua ajan suht ongelmitta, mutta sählätessään tulostimen ja tietokoneen kanssa, sai hävitettyä sen ajanvarausvahvistuksen, joka olisi kuulunut tulostaa minulle. :headwall: Se siitä. Onneksi muisti, minkä ajan oli varannut ja sillä tiedolla minun oli määrä sitten selvittää itse asia labrasta. HUOH!

Sitten lähdimme pissanäytteen ottoon... kun tulin ulos vessasta, ketään ei ollut enää missään...täti olikin hävinnyt ja jättänyt minut yksin. Lähdin hakemaan, että mihin oli kadonnut ja löysinkin hänet hänen omasta huoneestaan taas räpläämässä konettaan...nyt joku toinen täti seuranaan. Tässä vaiheessa totesin, että mun pitäisi ehtiä tänään vielä töihinkin!!!! |O

Sitten lähdettiin yhteistuumin katsomaan sitä pissanäytettä... se oli ihan puhdas. Sitten täti meinasin vielä, että otetaampas nyt hemppakin sitten vielä varmuuden vuoksi, kun olen sairastellutkin. Tässä vaiheessa multa meinas päästä itku! Täti ei osannut käyttää sitä tikkua, johon neula laitetaan. Neulakammosena sitä oli aika hurjaa katsoa vierestä! :eek: Sohi siinä aikansa sitä ja sai jotenkin sen piikin siihen tikun päähän. Normaalistihan se ei satu yhtään, mutta nyt täti vaan tuikkaskin sillä piikillä reijän mun sormeen ja totes, että kai se näinkin toimii. HALOO!!! |O
Toimihan se joo! Tulihan sieltä verta, mutta ei sen ihan nuin pitäis toimia!
Sit se piikki jäi siihen tikkuun vielä jumeksiin.

Saman tien, kun hemppa vilkku siin koneen ruudulla, löin kassini kiinni ja totesin, jotta HEIPPA! Mun on mentävä nyt töihin! Kello oli noin 09.15, kun pääsin lähtemään.

Eli asia, johon ormaalisti menee 20 min, meni nyt 1 h 15 min.

:headwall: :headwall:

Mutta pääasia, että vauvalla kaikki oli hyvin! :whistle:

Rakkis ja masu 21+5
 

Yhteistyössä