KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Ai niin, malehalle :hug:! Koeta pysyä rauhallisena vaikka varmasti pelottaa ja huolestuttaa hirveästi! Mun äidillä todettiin rintasyöpä 2,5 vuotta sitten, oli kylläkin melko "kiltti" tapaus ja kun varhaisessa vaiheessa löydettiin, ei ollut levinnyt imusolmukkeisiin. Mutta kyllä sen diagnoosin kuuleminen siitä huolimatta järkytti sekä äitiä että meitä lapsia, vaikka tiesikin että rintasyövällä on yleensä hyvä ennuste.
Mun tädillä rintasyöpä oli levinnyt imusolmukkeisiin ja etäpesäkkeitä löytyi keuhkoista, hänkin siitä selvisi ja on ollut nyt terveenä jo 10 vuoden ajan =)
Odotelkaa rauhassa tutkimustuloksia, syöpä ei ole automaattisesti kuolemantuomio vaikka olisikin ehtinyt jo levitä! Se riippuu niin monesta eri tekijästä... Ja lääketiede kykenee tänä päivänä tekemään paljon. Voimia sinne!

Menhit, tuo kehto jota vaaville suunnittelin näyttäs olevan melko korkeakin, se oli mullakin yhtenä kriteerinä että kovin matala ei saa olla. Meillä kun on korkea jenkkisänky, pitää kehdonkin olla sen verran korkea että liekutus onnistuu hyvin sängystä käsin. Tämmönen meille olis tulossa =)
http://www.vankeinhoito.fi/24430.htm Eikös ole aika kaunotar :D

Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Tänään pääsee neuvolaan =) . Ihan hyvä, juttelen samalla tästä meidän sukulaistilanteesta . Anoppi taas haukkunut minut miehelleni :'( . Vasta olin itse hänen kanssa jutellut ja oli niin mukavaa ihmistä että!! Selän takana haukkuu aina. Pitää varmaan kohta muuttaa muualle, että saadaan olla rauhassa. Asutaan naapureina nimittäin :headwall: |O

Siskolikka tulee tänään meille yökyläilemään. Mukava saada päiviksi seuraa =) Ja siivousapua... :LOL:
Karkit ja pullat on maistunu vähän turhankin hyvin. Pelottaa tuo vaakaan meno.... :whistle: Hemppakin varmaan laskenu, unohtunu syödä rautaa. Kohtahan sen näkee.

mymmy myy Kattelin tolta listalta, että näinköhän ollaan yhtäaikaa laitoksella :wave:

Malehalle paljon jaksamisia. Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Meidän pikku kimuli on tänään 1v. Ihan uskomattoman nopeesti menee aika. Sehän oli ihan pikkanen hetki sitte, ku sain vastasyntyneen tyttären rinnalle ja nyt se on jo tepasteleva ja pussaileva oikea ihminen. Just puhuttiin miehen kanssa, että jos vuodet lähtee tästä näin nopeesti vierimään niin ollaan ihan kohta viiskymppisiä.

Myös neuvolassa käyty tänään. Verenpaineet ja pissa ok. Painoa tullut +219g/viikko. Muutama huolenaihekin sitte löyty. Eli viime kerralla rv18+1 terkkari mittas sf mitaks 17cm. Ja tänään rv22+5 terkkari mittas taas sf mitaks 17. Kuulema tohon aikasempaan mittaan ei oo luottamista, koska noin aikasilla viikoilla mitta voi olla paljon tarkottamatta mitään. Mutta tämä tämänpäiväinen mitta on todella vähän. Se menee ihan käyrien alapuolella. Viime raskaudessa, josta siis syntyi alle kolmekiloinen tyttö, niin näilla viikoilla mitta oli jo 19. Ja nyt toisestahan vatsan pitäisi kasvaa nopeammin. Terkkari oli pikkasen ihmeissään ja sanoi, että seurataan asiaa. Oon ihan paniikissa. Onko kellään muulla ollu sf noin vähän näillä viikoilla?

Turvotustakin mulla on vähän sormissa ja sitä on myös seurattava. Ja sitten vielä mulla on vähän ollu kutinaa kämmenissä ja jalanpohjissa, niin nyt meen sitte testeihin varuiks, ettei vaan oo mitään. Esikoisen odotus oli niin ihana ja kaikki oli koko ajan hyvin. Nyt sitte kaikki on jotenki huonosti. Mä en kestä.

emilija ja rontti 22+5

Täällä myös eskarilainen kuumeessa :( Ja pikkuveikka kärsii korvatulehduksesta.Itsellä kamala flunssa..Että kiva viikko alkamassa.

Mitenkäs te jotka kärsitte selkä kivuista, missä kohti teillä pahiten kipuilee??
Itsellä kipu aivan häntäluun yläpuolella ja jos satun yhtään enemmän rasittaa selkää on yöt aika tuskallisia.Olenkin sit syönyt melkein joka ilta panodolia mutta kohta ei varmaan enää hyvää mitään. Tukiliivejä kaksi joista ei kummastakaan sanompaan hyötyä.

Huomenna sokeri rasitus jossa sit selkiää miten jatkossa.

- Ansku71 rv 24+1 -

emilija Kaverilla kanssa ollut tuo sf koko ajan ihan minimimitoissa, mutta eivät tuolla Etelä-Karjalan seudulla tunnu olevan asiasta huolissaan, toinen on vain vähän piskuinen :) Mutta mene toki testeihin, ainakin se antaa mielenrauhan, nimimerkillä lapsivesipunktion läpikäynyt :hug:

Emilijalle ja ursulaiselle :hug:

Mulla ei tällepäivälle vielä mitään suurempi kommeluksia oo kerenny, piti vaan tulla vähän mainostamaan. Tilasin joulukuussa Ruotsista mammavaatteita, jotka on ollu ihan huippuja. Nyt sitte löysin samasta puljusta ihanan mekon ja bolan, mut oli vähän onkelmia ni ajattelin sitte mailata niille. Luulin, et vastausta sais odottaa ikuisuuden, mut muutamassa tunnissa tuli! Ja ihan erinomasta palvelua vielä! Eli HUOM kaikki, suosittelen allaolevasta linkistä löytyvää puljua! :wave:

http://www.mamastore.se/index.php

rypäle ja pallopää, lähes rv22

Ansku! Kyllä kuulosti kovin tutulle noi selkäkivut. Miesparka on hieronu jo peukalonsa kipeeks. :ashamed: Ei kai siinä muu auta, ku venyttäminen (tai siis yrittäminen), mut onhan se kurjaa. Mulla ainaki tekee tosi kipeetä, ku menee makuulle ja painopiste muuttuu, varsinki jos lattialle selälleen pyrkii. Mut mulla on kyllä ollu pahana selkä jo ennenki, jotain paisumia ja kolme mutkaa tossa rangassa...

Jaksamisia myös sulle, siellä kipeiden kanssa!

rypäle:Hyvä,että kaikki oli kunnossa!Meillä on ovessa lappu,jossa lukee kissankokosin kirjaimin avaimet...Ihan sattuneesta syystä :whistle:

Liitoskivuista: :wave: Täältä löytyy!Vähänkin pitemmän aikaa kun on jalkojen päällä niin jo paukkuu liitokset saumoistaan...

Jaksuja kaikille flunssaisille!

Nyt syömään :p

Bamse 24+3

Täällä alkaa muuten myös kolottamaan selkää, eikä vähiten syynä tuo selällään nukkuminen... Pelottaa vaan että millon leipoo kiinni kun pitäisi töissä käydä niin paljon kuin vain pystyy maaliskuun loppuun saakka. Töissä puolestaan on paljon istumista joka saa miun häntäluun vihoittelemaan :kieh: Ärsyttävää olla näin raihnainen!

moi!!
tänne ei mitään erikoista,kävästiin nuorempien ja miehen kanssa tänään kirppareilla ja pistin vauvaan peräti 50cent..:D
ostin bodyn ja unihaalarin ja kahisevan lelun..

perjantaina olis neuvola ja sais noi kelan paperitkin :whistle: sit sais jo tilattuakin sen äitiyspakkauksen tohon hiplattavaksi..;)

kissantassu ootko mistä päin?? :D

kaikille halaus jotka sitä nyt tarvitsee.. :hug: :hug:

mutta nyt pyykkiä pesemään :wave: :wave:

tuire ja mini 22+3 :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja loaloa:
emilija Kaverilla kanssa ollut tuo sf koko ajan ihan minimimitoissa, mutta eivät tuolla Etelä-Karjalan seudulla tunnu olevan asiasta huolissaan, toinen on vain vähän piskuinen :) Mutta mene toki testeihin, ainakin se antaa mielenrauhan, nimimerkillä lapsivesipunktion läpikäynyt :hug:
Ultraanhan voisit emilija yrittää päästä, mutta lapsivesipunktiota en ihan ensimmäiseksi suosittele eikä Loaloakaan sitä varmaan tarkoittanut. Siinä kun on kuitenkin keskenmeno-/ennenaikaisen synnytyksen riski olemassa. Nimimerkillä toinen lapsivesipunktion läpikäynyt, tuplariskillä tosin :|. Mulla epäiltiin kuopuksen kasvua joskus raskausviikolla 35 SF-mittojen perusteella ja sain lähetteen keskussairaalaan ultraan. Kaikki oli kunnossa, kuten varmaan sullakin
:hug:

Kiitos kaikille haleista ja lohdutuksista.
Sen verran nyt selvinnyt että äidiltäni poistetaan toinen munuainen. Muista hoidoista ei vielä tietoa. Helpotti ihan kamalasti tuo tieto että sille siis tehdään jotain. Pelkäsin ettei mitään ole tehtävissä ja kuolema koittaa ihan just.

Itse jäin saikulle supistelujen takia. Huomena on lääkäri neuvola ja selviää onko kaikki ok. Toivottavasti supistukset on ihan harmittomia.

Nyt kauan odotettuun rakenne ultraan. Hui, ku jänskättää....

Vkoja 21+ jotain.

maanantaita kaikille...
viime perjantaista asti oltu täällä hirmusessa räkätaudissa, nyt kurkkukivussa ja pikku lämmössä kokoajan :snotty: kamalan kurjaa tämä sairastaminen.. huomenna taitaa tulla sairasloma päivä, parempi ottaa rauhallisesti nyt vaan ni ei ainakaan mene sitten mihinkää poskionteloihin, keuhkoputkeen,tms..

baarissa käymisestä.. me ollaan nyt pari kertaa oltu kattomassa keikkaa ja lähdetty heti keikan jälkeen kotiin. olen itse ainakin sitä mieltä että miksi ei esim. lempibändin keikkaa
saisi mennä kattomaan.. jos ei ihmiset sitä ymmärrä ni olkoot ymmärtämättä. ei se mikään vamma ole jos raskaana on eikä myöskää porttikieltoa mihkään sen takia varmaan saa??!! :D
on siellä hienoa käydä mutta oma sänky kyllä voittaa tilanteen nopeesti :LOL: ei siellä istumaan jaksais jäädä.

kovasti täällä ollut lähipäivinä kasvukipuja.. välillä viiltää niin ettei kävelemään pysty (ihan pon pysähdyttävä). mutta onneksi kestävät vaan muutaman sekunnin. ja vinski niin melskaa masussa että varmasti on kaikki kunnossa :heart:

nyt jatkaa pötköttelyä, toivotan huomenna olon jo olevan parempi :/

marleena83 ja vinski 24+3

Ultraanhan voisit emilija yrittää päästä, mutta lapsivesipunktiota en ihan ensimmäiseksi suosittele eikä Loaloakaan sitä varmaan tarkoittanut. Siinä kun on kuitenkin keskenmeno-/ennenaikaisen synnytyksen riski olemassa. Nimimerkillä toinen lapsivesipunktion läpikäynyt, tuplariskillä tosin :|. Mulla epäiltiin kuopuksen kasvua joskus raskausviikolla 35 SF-mittojen perusteella ja sain lähetteen keskussairaalaan ultraan. Kaikki oli kunnossa, kuten varmaan sullakin
:hug: [/quote]

Öää, siis joo, en suinkaan sitä tarkoittanut tai suositellut missään tapauksessa, lähinnä noita seulontoja muuten. Tässä sitä taas näkee miten ajatus kulkee.... :whistle:

Mymmy myy: Eikun mietin vain että tunnenko mie siut kun olen itsekin alunperin Lappeenrannasta, nyt vasta keväällä muuttanut tänne Vantaalle... eli siis kohta vuosi sitten, aika näköjään kuuluu nopeasti :D

Joo, nyt tulee kyllä niin sekavaa tekstiä täältä iltavuorosta että taidan suosiolla jättää enemmän kirjoittelun täällä myöhemmäksi :D

Täällä alkaa selkäkivut olla jo aikas kovia. Välillä ei mikään asento auta vaan on vaan kärsittävä. :/ Mulla eniten sattuu lonkkiin ja ihan alaselkään niin, et molemmin puolin selkärankaa vihloo välillä TOSI kovaa. Kipu hellittää aina yön aikana ja työpäivän istumisen aikana alkaa taas keräillä itseään kasaan. Illalla ollaankin sitten aina siinä kunnossa, että ei mennä enää mihkään... :( Tosi kurjaa! Saas nähdä, kuinka ´kauan pystyn siellä töissä istumaan.

KÄÄÄÄÄKKKKK!!!! Tänään alkoi sitten kuopuksella mahatauti!!! Esikoinen oksenteli torstaina ja just tänään aamulla töihin ajellessani huokaisin melkein helpotuksesta ajatuksella ettei tullut muita potilaita...

Selkäkivuistakin on ollut jutunaihetta: itsellä myös alaselkä ristiselän kohtaan reistailee. Särkyä ei suoranaisesti ole mutta selkä on koko ajan puutunut ja joku lihas on pahasti jumissa. Varsinkin aamuisin joten nukun varmaan niin huonossa asennossa...

Ja närästys vaivaa!!!!! Se oli sentään ennen riesana vaan myöhään ennen nukkumaanmenoa mutta nyt jo pitkin päivää. Voi olla että kahvikin sitä pahentaa mutta kovin mausteista ja rasvaista ruokaakaan en mielestäni syö. Molemmista lapsista on närästänyt ja vanhan uskomuksen mukaan jos äitiä närästää, on vauvalla paljon tukkaa syntyessään. Ja aikamoisia peikkolapsia meille on syntynytkin :heart:
Mahtaakohan kolmosellakin sitten olla tuuhea tukka!!!

Öitä kaikille!!!!

valmet 22+3

emilija: Kyllä ne neuvolasta lähettää nopeasti tutkimuksiin jos arvelee ettei sf-mitta kasva normaalisti. Mä jouduin käymään molemmissa edellisissä raskauksissa sairaalassa useammassakin ultrassa, koska vatsa kasvoi niin hitaasti :/ Ultrien perusteella vauva kasvoi kuitenkin ihan hyvin ja veikkasivat mulle vaan pienikokoista vauvaa syntyväksi. Loppujen lopuksi nuo kumpikin painoivat sitten syntyessään sen 3200g ja olivat 50cm pitkiä eli ihan normaalikokoisia :) Nyt taas rakenneultrassa sanoivat että tämäkin vauva vaikuttaa pienikokoiselta, mutta en enää jaksanut huolestua,kun kuitenkin kasvaa hitaasti mutta varmasti :heart:
Tietysti kannattaa neuvolassa asiasta puhua ja kysellä,koska inhottavaahan se on jos jää mietityttämään et onko kaikki varmasti hyvin :hug:

dodona ja masuvauveli 21+1

Rakenneultra täälläkin huomenna -jännää ja kivaa mennä sinne ja nähdä pikkuinen pitkästä aikaa :).

En äkkiseltään osannu laittaa Sydänkäpyselle yv:tä, joten laitan tähän, että mulla laskettu aika on 25.6 (listassa oli 21.6, jonka varmaan laskin joskus ihan alussa nettilaskurilla...). Korjaisitko Sydänkäpynen mun lasketun ajan listaan, siis baby2 -listaan? Kiitos...

Mouse, pian rv 22

|O |O
Onhan tuo neidin kanssa aikanaan valvottu kaksi vuotta yöt läpeensä, mutta nyt on nukuttu kiltisti jo reilu puoli vuotta. Viime yö olikin sitten taas jotain ihan hirveetä! :/
Itkeskeli jo su-ma välisenä yönä, mutta ajattelin sen johtuneen uimahalliretkestä, joka oli tytön ensimmäinen. Mutta viime yönä meno vain yltyi. Sain kaikkiaan nukuttua varmaankin n. 3 tuntia. |O Tyttö oli ihan tukossa...siis pää täynnä räkää ja huus ja huus. Jossakin vaiheessa sitten sanoi, että korvaan sattui. Annoin särkylääkettä ja sen voimin sitten pääsimme aamuyöstä vähän nukkumaan. :| Olis pitänyt vain tajuta aikaisemmin antaa sitäkin. :/ Tyttö heräsi nyt aamusta yhdeksän jälkeen ja oli kuin uusi ihminen... ei oikein mitään enää ollut, mutta vien kuitenkin lääkäriin, koska tuota nuhaakin on ollut nyt niin kauan. Näkee ainakin korvat... vaikka siellä on kyllä putket, että ei pitäisi mitään suurempia tulehduksia kai olla... paitsi, että aloin miettimään, josko uimahallissa olis korviin päässyt jotakin "epämääräistä"... no empä tiedä.
12.40 on lääkäri... joten siellä kai jotain selviää, jos joku on vinossa.
Mutta nyt väsyttää! |O

Yhteistyössä