KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

ikionnellinen
Tänne ei mitään erityistä, vauva potkii epäsäännöllisen säännöllisesti, viikonloppu oli aika hiljainen ja sit taas eilen kauheita maraton jaksoja mitä lie salsaa veti koko illan :)
Olo on ihan hyvä, vähän flunssaa ja väsyä mutta muuten mieli korkeella, tosin eilen taas sain jonkun ihme hormonihyökkäyksen, mieshän siinä sitten kärsi.. :ashamed:

Joko ootte hankkineet sen vauvavakuutuksen? Mistä vakuutusyhtiöstä hankitte? Muistaakseni 3kk ennen la pitää hakea eli meillä siis viimeistään 3 vko sisällä.

Iho kutisee kyllä mutta niin on tehnyt aina, säännölliset rasvaukset on kaiken a ja o! =)
Mun sf-mitta rvko 22 oli 19 cm eli keskikäyrillä mennään.
Voikaa hyvin!
Ikionnellinen 24+0
 
huomenta!

tänne kans ei mitään erikoisen uutta,eilen oltiin tyttöjen kanssa ostoksilla ja mini potki koko prisman matkan,ei liene tykänny kun äiti törsäili.. :D
jonkin verran on tullu ostettua vaavillekin kaikenlaista ja olen niitä sitten pessy jo kaappeihin valmiiksi,mutta mietin vaan pitäisiköhän ne pestä vielä kerran sitten uudestaan??

perjantaina olis neuvola ja ajattelin samalla puhua tästä synnytyksestä ja saanko täällä käynnistyksen vai siirretäänkö mut taysiin käynnistykseen..:/

ens viikolla alkaa lapsilla loma ja kävästään kotopuolessa moikkaamassa tuttuja..
vielä kun tuo selkä jaksaa olla mukana,iltaisin se on ruvennu oleen jo niin paha että tarviin miehen apua sohvalta nousemiseen ja sängyssä on vaikea kääntyillä.. :whistle:

mutta jos sitä lähtis lämmityspuuhiin ennen kun tönö ihan kokonaan kylmenee.. :wave:

tuire ja mini 22+5 :heart: :heart:
 
Apteekeissa myyty ravintolisä Multi-Tabs Raskaus Inkivääri voi Tanskan Food Instituten riskinarvioinnin mukaan olla mahdollisesti haitallinen raskaana oleville.

Tanskan viranomaiset ilmoittivat asiasta EU:n nopean hälytysjärjestelmän kautta, kertoo Finfood Uutispalvelu.

Riskinarvioinnin mukaan suurten inkiväärimäärien nauttimisesta raskausaikana ei ole tarpeeksi tietoa, joten tuotetta ei suositella raskaana oleville ennen kuin asiasta tiedetään enemmän.

(MTV3)
 
Täällä vakuutukset ovat olleet kunnossa jo viikoilta 18 asti.
Varman päälle otettiin ennen rakenneultraa, et jos siellä olis sattunut jotakin löytymään.
Vakuutkset ovat meillä Pohjantähdestä. Heillä ehdottomasti PARAS vauva/lapsivakuutus!!!

mymmy myy, miekin olen vatteita jo pessyt. Ajattelin vielä silittää, mutta en mä niitä kyllä enää toiseen kertaan jaksa pestä, kun ovat kuitenkin kaapissa pölyltä suojassa kesäkuulle.
 
Saatiin vähän lunta tänne Vantaallekin.Ihana lumipyry oli aamulla,pakko oli mennä uhallakin pihalle nauttimaan hetken riemusta. :)

Kutinasta:Siitä tosiaan kannattaa mainita neuvolassa,kun se ei ole kun yksi verikoe,mistä selviää onko hepatoosi vaaraa.
Mulla ei ole hepatoosia,mutta tässä ja edellisessä raskaudessa kutina on ollut välillä ihan sietämätöntä.Tällä hetkellä paras rasva on Body Shopin mangovoi (ihanan tuoksusta) ja se vie ainakin multa suurimman kutinan pois.Mutta sitä on pakko käyttää joka päivä ja paljon.Mulla on nyt jo toinen purkki menossa.

Vauvavakuutus me otettiin muistaakseni viikolla 19.Meillä se on Pohjolassa,kun siellä on kaikki muutkin meidän vakuutukset.Tyytyväisiä ollaan oltu siihen jo esikoisen kanssa.

Huomenna olisi sitten 4D-ultra Brunolla...Jänskättää...

Bamse 24+5
 
no voi helvetin helvetti. Itse söin noita multitabsin raskausinkiväärejä. Miks perkeleessä ne ei voi tutkia noita juttuja kunnolla ennenku laittaa myyntiin. Nyt sitten elän paniikissa koko loppuraskauden ja varmasti syytän itseäni jos lapsella ikinä jotain ongelmaa tulee olemaan. PERKELE. :kieh: nyt itkettää.
 
Heippa kaikille kesäkuisille!

Täällä uutukainen kirjoittelija ilmottautuu :wave: Oon kyllä palstalla käyny lukemassa, mutta en oo saaanu aikaseks kirjottaa :ashamed: Laiska! Nyt piti rupee kirjottelemaan ku huomasin miten nopeesti tää odotusaika on menny. Itellä viikkoja kasassa 22+1 ja maha on jo aika iso mollukka! Rakenneultra oli viikko sitte. Muuten kaikki ok, mutta mennään vielä ens viikol uudestaan kun pään koko oli hippusen arvioitua pienempi. En osannu huolestua, kun esikoisen kanssa sama juttu, eikä myöhemmässä vaiheessa enään ongelmaa ollut. Kasvaahan nuo naperot syntymän jälkeenkin eri tahtia!

Avomiehen kanssa siis esikoistyttö 2,5v, joten touhua riittää.Töitä mulla ois vielä melkeen toukokuun loppuun, vähän ahdistaa.... Onneks toimistohommia.

Kutina on täälläkin vähän vaivannu. Mulla luultavasti johtuu ihon venymisestä. Elikkäs maha ja tissit kutisee, tosi ärsyttävää!

Onko kellään tullu viel raskausarpia? Mulla ei esikoisesta tullu ku pyllyyn :ashamed: Nyt vähän jänskättää miten käy.

Täytyy varmaan jatkaa töitä, kun siis täällä salaa kirjottelen :D
 
Tervetuloa Betoni mamma!

Menhit:Helppo sanoa,että älä huoli,mutta sen inkiväärivalmisteen ei ole todettu aiheuttavan mitään vaurioita,mutta kun sitä ei ole tutkittu,niin sitä ei saa myydä raskaana oleville.
 
Voi hitto! Eihän nykypäivänä uskalla syödä enää mitään!

Rakausarvista
; Mulla on tullu niit ihan tajuttomasti rintoihin ja jonkun verran peppuun. Mulla ei yleensä oo ollu mikään hirveen levee lantio, mut toisin on nyt, ja rinnatki on ihan kamalan kokoset! (tykkäsin enemmän niistä c/d kokosina... :( )

Vakuuttusta me ei saatu, koska miehellä oli luottomerkintä, joka oli perätön, mut vaikuttaa silti vielä vuoden loppuun. Että ärsyttää nää perhanan byrokraatit. :kieh:

Kutinasta ei meijän neuvolassa kannata varmaan edes mainita, koska ei se akka mitään asialle kuitenkaan tee, jos edes noteeraa.

Vaahtosin täällä vähän aikaa sitte tosta parvorokosta ja nyt oon saanu asiaan vähän edistystä. Laitoin piiiiitkän vuodatuksen tonne toiseen ketjuun ja jos joku nyt jaksaa lukea, laitan sen vielä tänneeki. Suututtaa toi meijän neuvola-akka vaan niin mahottomasti, pakko vuodattaa. Kopsaan tähän alle uuteen viestiin saman tekstin, en enää viitti suututtaa itteäni lisää kirjottamalla kaikkea uudestaan. Pyydän jo etukäteen anteeks, et vien koko sivun. :ashamed:

rypäle 22+1
 
kirjotin saman just toiseen ketjuun:

Mä oon töissä ala-asteella ja n kuukaus takaperin rupes olemaan oppilaita huomattavissa määrin kipeenä. Kolmisen viikkoa sitte yks meijän luokkalainen tyttö tuli kipeeks ja asiaa selviteltyäni kyseessä oli 99% varmasti parvorokko. Mulla oli ihan niinä päivinä neuvola ja yritin asiaa selvitellä, et jos pääsis vaikka niihin vasta-ainekokeisiin. Oih-niin-"pätevä"-ja-"ihana" neuvolatäti totees vaan, että se oli vaan flunssaa, ei sulla mitään hätää oo. :eek: Yritin vielä sanoa, että kun sitä on liikkeellä ja on yli 500n oppilaan koulu, ni siellä kaikki pöpöt oikeen kuhisee, mut ei.

No, tänään en enää kestäny, ku oon kaikkia kauhujuttuja kuullu ja soitin sinne neuvolaan. Joku siainen vastas puhelimeen, eikä ollu kyllä pätkääkään pätevämpi ku oma terkka. Ihmetteli että "aj mikä rokko" ja pläräs sitte TIETOSANAKIRJASTA mistä mä puhuin. Oli ihan hoo-moilasena, et mitä mä nyt vaahtoon, jos mulla ei oo mitään oireitakaan ollu (patsi nyt et olin just 2vk sen sairastaneen tytön jälkeen kipeenä ). Sen mielestä ei ollu mitään hätää, koska "parvorokko ois vaarallinen vaan silloin ensimmäisellä kolmaneksella". Anteeks mistä lähtien!? Väitti myös mulle, et ei voi ottaa vasta-ainekokeita raskausaikana, "koska ne otetaan selkäydinnesteestä". TÄH!? No, hirveen tappelun jälkeen se lupas jättää soittopyynnön lääkärille "joka soittaa joskus loppuviikosta". :kieh:

Tässä vaiheessa mulla kiehu jo aika lailla, ku luulin et saan taas odottaa jotain yhtä tyhjän kanssa soitto seuraavat sata vuotta, MUTTA mun järkytykseks se lekuri soittiki jo 30min päästä. Nyt oli jo eri ääni kellossa. Lääkäri oli sit mieltä, et multa olis pitäny HETI ottaa ne testit, ku alettiin edes epäilemään, et siellä koulussa sitä parvoa on. On kuulemma silloin ja vieläki oikeen riskiviikot (silloin 18 ja nyt 22 ja risat). Sano myös, et sairasloma on tollasessa laitoksessa ehdoton,jos ei oo sairastanu ja jos on tarttunu ni polikliniikka seurantaan saman tien. Lähetteen se oli jo pistäny menemään ja terveyskeskuksessaki otetiin heti vastaan, vaik vastaanottoaika oli menny kiinni jo.

Nyt vaan kiehuttaa vieläki toi neuvolan toiminta, et nauretaan toisen huolelle vaan päin naamaa, vaik mä olin vielä oikeessa! Katotaan nyt miten etenee... Pahimmassa tapauksessa se mun flunssa ei ollukkaa flunssaa... :/

Anteeks pitkä vuodatus... :ashamed:

rypäle 22+1
 
Rypäle: :hug:
Ala-arvosta ol tei neuvolan toiminta.

Mie sain kelalt ilmon jossa sanovat etten saa enää heilt ollekaa työmarkkinatukee ku miehel palkka parani :kieh:
Oon ain luullu et työttömyysturva kuuluu kaikille....oli sit puoliso millasis töis vaa.
Nyt joudun viel maksaa heille päi takasi!!
Täs sit kärvistellää ilma tuloi äippälomalle asti ja sit saan sen pienimmän mitä voi saada.
Ilmotin työkkäriiki et poistun hei listoilt ku en kert rahaa saa...täti myöns et tuskin kukaa täs vaihees ees miuta töihi ottas.

Nyt oon sit iha aito ja oikee kotiäippä :whistle:

AadaOlavi 23+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Sokerirasituskoe tehdään yleensä 26-28 raskausviikolla niille raskaana oleville naisille, joilla on raskausdiabeteksen riskitekijöitä:
- edellisessä raskaudessa patologinen sokerirasitus
- jos neuvolan virtsanäytteessä sokeria toistuvasti
- äiti yli 40 v
- synnyttänyt yli 4500 g lapsen
- nykyraskaudessa selvästi kookas sikiö
- painoindeksi yli 25 kg /m2

Ja tähän vielä lisänä, että äidillä on sukurasitus ykköstyypin diabetekseen, eli jos vanhemmat tai sisarukset (niin ku mulla) sairastaa I tyypin diabetesta niin joutuu automaattisesti rasitukseen
 
Ultrakuulumiset.... käytiin siis uudelleen ultrassa tarkistamassa mahalaukku. Kaik oli ok. Oli vielä opiskelija mukana, niin saatiin katsella vähän kauemmin Napsua. Ja meille on tulossa poika :heart:

Kissantassu ja Napsu 22+3
 
rypäle no voi helkkari mitä toimintaa! Minäkin kiehuisin.. Kyllä tosta pitää jotain palautetta antaa!

Onnea pojasta kissantassu :flower:

Neuvolakuulumisia:
jäinpäs kiinni sokerista :kieh: , 26 oli kun 25 se raja. eikun testiin... että ketuttaa...
Ja pankaapas sisaret paremmaksi, kai tässä on sokeria tosiaa matkassa sf-mitta rv 24+2 on 26 cm :LOL: että jättiläinen tulossa!!!! siis mulla ei ole ylipainoa nimeksikään muuten...

Sitten siitä kutinasta kerroin, eli samalla labra-ajalla otetaan maksatestit ja muut. Täytyykin aamulla soitella labraan että koskas otan tämän rasitusaamun. Onneksi ensi viikko on talvilomaa niin voi rentoutua labrassa :kieh:

Muuten kuuluu hyvää...
syke oli huima 160 paukutti aikansa, ihan hulluna mylläsi, sitten onneksi jo vähä rauhottui ja saatiin 150. (poikasykkeet ...hmm...)

Näillä tänään
-Kylli ja jätti/vauhtivaavi 24+2-
 
Kissantassulle onnittelut pojusta :heart:

Täällä minä meillä.
Ostettiin äidin kanssa muksulle nalle puh-body ja tutan sukkahousut :heart:
Oli ihanan pienet!

Eilisen ja tämän päivän olin ilman konetta,
kun virtalähde päätti ottaa ja irtisanoutua,
käytin koneen siis konetohtorilla ja taas toimii :D

Siivota kun jaksais, mutta laiskottaa niin pirusti!
Jospa huomenna kokeilis? :whistle:
(en laista... ehen..)

No nii salkkareille!

vivvi :heart: vauva 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja marleena83:
itse olen syönyt alusta asti noita multi tabsin raskaus monivitamiineja (2kpl/pvä ) . eihän nyt ole niistä kyse vaan juuri niistä inkivääri tableteista??
Itsekin napsin niitä multi tabsin monivitamiinejä, jotka on tarkoitettu raskaana oleville... mutta ne ovat ihan ok, eli vain INKIVÄÄRI -valmiste on nyt syynäyksen alla!
 
iltaa pitkästä aikaa!

täälläki sairastettu.. kahella nuorimmaisella kova kuume alko to ja ma menin ottaa tkhon tulehus arvot kummaltaki nii 3v ne oli 188 ja eiku sairaalaan vaan. virusperänen keuhkokuume. käytiin ma iltana tiputuksessa ja tultiin yöks kottiin ja sit viel ti aamul ja päiväl tiputuksessa ja päästiin kotiin tulehus arvotki oli jo ti aamuna laskenu 118. poika jo suht kunnossa.. kauheeta tuputtamista tuo syöminen ja juominen vaan. ei kuumetta kummallakaan enää mut kauheen kova yskä.. tosin en huokase viel et parannttiin meinas lekuri et nii "pahannäköset" keuhkokuvat et kuumeilu voi jatkua vaik vkon ja 2vkoa se kauhee räkätauti :eek: tympäsee vaan ku oltiin juts vkonlopuksi miehen kans lähössä kahestaan reissuun :heart: jos tilanne on tämmönen mikä nyt tai parempi nii lähetään mut jos huononee ni ei sitte.. mikshän se on niin et ainaku oot suunnitellu jottain reissua ite nii lapset on kipeenä????

mut oma odotus menee ihan hyvin.. ei oikeestaan "oireita" tai muitakaan.. vilkas liikkeinen vauva, pelottaa vähä ku on yhessä raskaudessa ollu kans vilkas liikkeinen vauva ja sydän äänet ollu yli 200 lopussa et jos tääki on samanlainen lopussa(tässä vaan se pelko että jos lapsen sydän lyö liian kovaa nii se voi väsyä ja lopettaa lyömisen).. mut eikai se auta etukätteen murehtia..

onko tääl muuten ketään muita joilla on veriryhmä rh-?

voimia kailkille odottajille ja muiden asioiden kanssa kamppaileville :hug:
 

Tarviiko ottaa yhteyttä ä-polille?
Alotin työt pitkän sairasloman jälkeen nyt maanantaina. Päivisin ja iltasin tullu huomattavasti enemmän supistuksia. Rv 25+3 nyt menossa. Supistukset menny ohi aina istahtaessa, mut tänään illalla niitä on nyt tullu, vaikka on vaan istunu tai levänny. Toiset on ollu jonku verran kivuliaitakin, mitä aikasemmin ei oo ollu. Koko ajan on sellanen tukala olo :( Pystyyn kun nousee, niin heti kovettuu vatta :kieh: Auttekee ken osaa :heart:


Kopsasin tän nyt tännekin, jos joku ois auttavainen :/

Tänään aamulla kävin neuvolassa, mut ei ottanu sen kummemmin kantaa supisteluihin. Leukkarit oli pissassa ++ ja huomenna pitää viedä uus näyte. Painoo oli tullu 2kg kahes viikos, eli 1kg per viikko :ashamed: Ja miä viäl kuvittelin vähentäneeni syömistä :LOL:
 
venla-05 mä olen ainakin sitä mieltä että aamulla kannattais soittaa äitiyspolille/neuvolaan. ei varmastikkaan mitään vakavaa mutta parempi katsoa kuin katua. ja saat ainakin sairaslomaa ni saat levetä rauhassa..se mun käsittääkseni on parasta lääkettä kyseiseen vaivaan. :/ kurjalta varmasti tuntuu, itellä nyt vasta lähiviikkoina alkanut ekoja supistuksia tulemaan..onneksi kivuttuttomia ja menevät ohi nopeasti mutta ilkeältä silti tuntuu kun masu vetää "kasaan" :x

rakkapanuu kiitos vastaamisesta..sain mielenrauhan ja napostelen seuraavaksi aamulla lisää vitamiineja :D

rypäle uskamattoman ammattitaidotonta ja asiatonta tuo neuvolan käytös :kieh: luulis niiden tietävän kyseisetä asiasta tai ainakin ottais selvää ennen kun lynkkaa toisen pelon tollalailla :| pääasia että kuitenkin pääsit sinne kokeille ja asia selvitetään..

vakuutuksesta.. me ollaan puehltu miehen kanssa että otettais vakuutus kun pikkunen on maailmassa mutta neuvolassa kyselivät ollaanko ajateltu hankkia vakuutusta ennen lapsen syntymää jo..?! ollaan nyt hiukan kahen vaiheilla. ainakin viimestää sitten otetaan kesäkuussa.

tilattiin hobbarista pinnasängyn patja,- sijauspatja ja suoja"patja" sekä vauva peitto ja tyyny. äiti kävi sitten tänään tuomassa sen pienen patjan meille tänne. pinnari on kyllä varattu mutta haen sen vasta huhti-toukokuussa. tilattiin sellanen brion color, limenvihree :heart: meillä kun makkarissa kaikki limeä tapeteista sisustukseen :D

kaikki muu tarpeellinen onkin hankittuna paitsi turvakaukalo ja amme.. mielessä tietty turvakaukalo mutta katotaan jos kyseinen vaikka tarjouksessa jossain. jos ei ni se kuitenkin haetaan sitten aikanaan.

nyt alkaa pätkimään niin ajatuksen juoksu että taitaa olla uni aika. menen tonne sänkyyn bongaileen liikkeitä ni tulee unikin paremmin :D

marleena83 ja vinski 24+5
 
Hirveesti on tekstiä tullut muutamassa päivässä...
Mä oon niin leiponut esikoisen 2 v synttäreitä varten, etten oo edes käyny koneella pariin päivään. Onneks ei oo koko tupa palanut poroksi, kun vähä väliä jotakin käryää uunissa.

Huh, säikähdin kans tosta inkivääritabu-uutisesta, koska söin niitä alkuraskaudessa. Niistä olo vaan onneksi paheni, joten niitä ei montaa tullu popsittua. ONNEKSI!

Neuvolassa tänään taas käyty ja kun tuosta sf-mitasta on ollut puhetta niin mulla se oli juuri ja juuri 15 cm. Siis mennään alakäyrän alapuolella. Eipä syystä monet ihmettele, että missä mun masu on. Mä kyllä tunnen pikkuveijarin liikkeet luihin ja ytimiin asti. On se vaavi niin tuolla mun sisuksetkin siirtäny edestään pois, että vatsa on ylhäältä isompi kuin alhaalta. Painoakin on tullut jo 7 kg lähtöpainosta, että oon toki levennyt, mutta niin tasasesti joka suuntaan. Esikoisesta oli sama juttu, pitäsköhän poikatuntemukset laittaa romukoppaan.

Raskausarpia ja kutinaa ei oo vielä esiintynyt, mutta hirvee ummetus ja närästys on joka päiväistä.

Vakuutukset meillä on kaikki Tapiolassa, joten sieltä otetaan tulevalle perheenjäsenellekin vakuutus.

Saatiin nyt pinnasänkykin esikoiselta vapaaksi. Taitaa olla nyt kolmas yö, kun tyttö nukkuu isommassa sängyssä tyytyväisenä. Aivan mahtavasti on siirto sujunut tähän asti. Tyttö tulee kyllä aamulla itse sängystä pois, mutta ei oo vielä ainakaan yöllä keksinyt lähteä seikkailemaan.

Ai niin, rypäleelle, aiheesta kyllä kiehuit, onneksi asiat sait eteenpäin ja toivotaan, että sulla oli tavis flunssa. Että mua käy vihaksi tuollainen toiminta, ettei toisen puheita oteta vakavasti.

 
Vakuutuksista: soitin eilen Pohjantähteen ja pyysin tarjousta meidän tulevan vaavin vakuutuksesta. Kävi ilmi, että ovat sitten pikkuisen päivittäneet vakuutuksen ehtoja: meidän esikoiselle 7 vuotta sitten vakuutus saatiin nollaomavastuulla. Nyt omavastuu on 50EUR per sairaus eli esim. yksi flunssa = 50 EUR. Olikin aikanaan hyvä tarjous, ajattelimme:). Onko kukaan verrannut vakuutuksia ja niiden omavastuita? Eroja? Muistelen, että aikanaan taisi Pohjantähdellä olla ainoa nollaomavastuinen vakuutus.
Otamme kuitenkin ehdottomasti vakuutuksen syntymättömälle lapselle ja sen kanssa on jo vähän kiire (pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa ja musta tehdään terveysselvitys kun olen kroonisesti sairas). Pääosa synnytyksistä menee tietty ihan normaalisti, mutta syntymättömän lapsen vakuutus korvaa tarvittaessa myös keskoshoidon ja mahdolliset synnytyksestä aiheutuneet sairaudet, näin olen ymmärtänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marleena83:
itse olen syönyt alusta asti noita multi tabsin raskaus monivitamiineja (2kpl/pvä ) . eihän nyt ole niistä kyse vaan juuri niistä inkivääri tableteista??
Niitähän suositellaan 1kpl/pvä, imettäessä sitten se max. 2kpl/pvä? Onko joku erityinen syy miksi syöt tuplamäärän? *utelias*
 

Yhteistyössä