KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

noista vakuutusjutuista, mietin vaa että mitä eroa sitten on vakuutukselle ja kelanpalveluilla. Tai no on varmaan helpompi ainaki vakuutusyhtiöltä rahaa saada.

jokohan oon noista raskausarvista jo sanonu et miulla tuli jo melkein iha alussa rintoihin niitä vaikkei ne oo edes paljoa kasvaneet, maha näyttää kestävän ton venytyksen paremmin, ku mitään ei oo siihe vielä tullu.

Menhit ja Ella(viljami) rv 25+4
 
Kohta soittamaan neuvolaan - monta päivää jatkunut kipu yhdessä kohtaa vatsaa alkaa pikkuhiljaa huolestuttamaan. Antero liikkuu paljon ja tuntuu pärjäilevän, mutta n. 5cm vatsasta vasempään yläviistoon on ihan kuin mustelma ilman tummentumaa; eli kosketusarka. Sen kohdan särkemisen tuntee vaikkei siihen koskekaan. Voiko olla hermo pinnalla tmv.? Tuntuu vain todella ilkeältä, varsinkin jos sattuu lepäämään vas. kyljellä :( Muutenkin koko maha vihloo ajoittain, tosin ei mitään supistuksiin viittaavaa.. (tai siis mun mielestä, eka kun on tulossa, en välttämättä edes tietäis, mutta ei siis "pingotu", vihloo vaan").

Muuten jaksaa hyvin ja jalat ja selkä toimii, ärsyttää vaan hirmuisesti.

Lisäys: tilasin maanantaina tervekauppa.fi- sivustolta vaunupaketin (250?), ja ilmoittivat äsken postista että tulevat kotiovelle jo tänään! Jee! Näin samat vaunut maanantaina Linnanmäellä, ja pokkana kysyin omistajalta saanko koittaa - tuntui tosi jykeviltä mutta kevyiltä ja muutenkin hyvännäköiset, ja omistaja suositteli lämpimästi. Pistettiin sit samantien tilaukseen :)

Elppa & Antero 25+2 :heart:
 
elppa Voi se olla hermo pinnassa vaan.
Mutta jos huolestuttaa niin kannattaa kysyä neuvolasta :)

Kutinasta ja raskausarvista Kumpaakin on..
Arpia on tullu navan viereen ja kutina on siinä kanssa
oon käyttäny ihan perusvoidetta iholle :)

Sainpas siivottua :D
Pesin lattiat ja kaikki..
Nyt sitte alkoi väsyttää, mutta lupasin mennä
vahtimaan veljeäni, että mamma pääsee töihin..
Katsoo nyt kuinka aktiivisena sitä jaksaa olla.. :LOL:
Mutta eipä se pikkuveikka mun kans piittaa leikkiäkään..
Omissa oloissaan tai siskojen kans..

Vauva se aloitti just potku shown.
Eilen se ei ollu kyllä yhtään rauhassa!
Saas nähä onko tänään sama juttu,
kun tuntuu, että pikkuinen on kovin vilkas :heart:

Taas se ois viikonloppu tulossa... huh kun aika menee nopeaa..

vivvi :heart: vauva 24+4
 
Heippa pitkästä aikaa!

Lueskeltu on ahkeraa, mutta eipä ole tullu kirkoteltua kun ei ole ollut muutosta suuntaan tai toiseen. Olo on loistava, ei mitään vaivoja. Iloisena siitä - muille jaksamisia vaivojen kanssa :hug:

Vakuutusasioista: Me otimme vakuutuksen lähivakuutuksesta ja siellä omavastuu summa on tuon 50e "parhaassa" vakuutuksessa. Oli myös vaihtoehtona toisella tarjouksella, jossa vakuutusmaksut siis halvemmat ja omavastuu summa korkeampi.

Raskausmultitabseista: Mulle sanottiin neuvolan LÄÄKÄRIKÄYNNILLÄ että ota 2 tablettia päivässä, mutta olen tyytynyt vain yhteen, koska saan foolihappoa toisesta tabletista ja kalkkiakin syön erikseen. Mutta en tullut kysyneeksi suositteliko hän kahta tablettia ihan normaalistikin vai vain siksi että minulla on krooninen sairaus, joka vaikuttaa mahdollisesti ravintoaineidenkin imeytymiseen joiltakin osin... Mutta jos hb alkaa kovasti laskemaan ajattelin alkaa ottaa kahta tablettia, niin saa sitten enemmän rautaakin samalla, niin ei välttämättä tarvi ollenkaan sitte erikseen lisärautaa popsia. Mutta nyt siis yhä 1 tabletilla mennään ja hb pysynyt ihan hyvänä.

Eipä kummempia täällä! Turvakaukaloita kävin äsken katsastelemassa. En oikein osaa päättää hankkisiko uudempaa... Saimme käyttöömme tutulta noin 5 vuotta vanhan kaukalon ja nyt kun hankimme uuden auton, siitä löytyisi myös ISOFIX kiinnikkeet. Jotenkin houkuttaisi niiden helppous käytössä jalustallisessa kaukalossa ja toisaalta mietin myös että alkaako 5 vuotta vanha kaukalo olla hieman jo "vanhentunutta turvallisuutta"... koska ovathan nuo hirveästi kehittyneet viimeaikoina, ihan niinkuin kaikki muukin tässä maailmassa on muuttunut 5 vuodessa. Toisaalta tuo vanhakin voi olla vielä ihan kelpo kapistus, koska ei ole ollut mikään kaupan halvin kapistus, vaan ihan merkkikaukalo. Täytyy pohtia vielä! Kommenttia saa laittaa, mielelläni kuulisin muidenkin mielipiteitä :)

NASU-masu 25+4
 
Elppa:Mieki tilasin sielt vaunupaketin...jo alkutalvest :whistle: ja mitä oon noit tos koetyönnelly nii tuntuuvat todella tukevilt ja hyvilt.
Meille tul se classik malli...värinä musta/"viininpunainen"...tai toi punasen väri nyt ol joku muu mut viininpunaselt miust näyttää.

AadaOlavi 23+6
 
Ursulainen- sama malli, tosin meillä musta-beige :) Hianoo että muillakin on siitä kokemusta. Nyt pitää vaan ryöstää jostain vauva koeajolle :p

Neuvolaan soitettu - sanoi että kohtulihas voi olla venähtänyt/revähtänyt, tai muutenkin pingottunut. Käski levätä mahd. paljon ja olla rasittamatta itseäni. Tälläkin hetkellä istun paikallani kolmatta tuntia; miten tästä enää voi enempää levätä? Makuuasentoon? Apua - pimahdan!
 
Hei vaan!

Rypäle:Jopa oli toimintaa neuvolassa :headwall:

Venla:Mä sain neuvolasta ohjeen,jos supistukset jatkuu tai muuttuu kipeiksi,niin suoraan ä.polille näytille.Mullakin siis oli viikko sitten pari päivää jatkuvia supistuksia,mutta ne onneksi loppuivat.

Noista Multitabseista...Mä sain neuvolasta ohjeen ottaa niitä kaksi per päivä maaliskuun loppuun asti D-vitamiinin takia.Sen jälkeen riittää vaan yksi.

Illalla 4D-ultraan...

Bamse 24+6
 
Päiviä.Muksut päikkäreillä hetki omaa aikaa.
Puolukkainen; Miul on rh- veri.Esikko oli rh- ni en saanu sitä piikkiä.Toka oli rh+ sain piikin.Ei mitään ongelmia oo ollu onneks.
Vakuutuksista ollu puhetta meillä on kahelle ekalle otettu jo ennen syntymää ,nii myös tälle tulokkaalle otettiin.Ja lähivakuutuksesta on vakuutukset ja tyytyväisiä ollaan oltu.
NASU-masu ; Muistan lukeneeni jostain suosituksen et turvaistuimia käytettäisi n.5vuotta ja romukoppaan.En tiedä sitten.
Omaa napaa.Masukki pitää kunnon jumppatunteja,nahka vaan heiluu :) Närästys jokapäiväsenä kaverina.Kutinaa ei suuremmin,rasvaan kyllä tosi ahkerasti tota napaani.Arpia muutama uusi pyllyä kaunistamassa(Eikös ne raskausarvet ole naiseuden kruunuja?)
Talvista loppuviikkoa kaikille.
kukikas ja masukki 22+4
 
heips=)

Täällä on tullu tuhlattu oikein huokeesti parina päivänä..niin isommat kun minikin on saanu kaikenlaista..äiti ihan malttamattomana ostelee minille kaikkee kivaa,pitäis multa lailla kieltää kirpparit ja varsinkin robbari :D

huomenna olis 8 aamulla neuvola,jos sitten olis viisaampi :wave:

tuire ja mini 22+6 :heart: :heart:
 
hei taas... hetken jo poissa taas olinkin.. nyt jo kotiäidiksi rupeemassa :LOL: saikulla kesälomaan joka jatkuu äippälomana. jepjep...

hei sille joka tuolla etusivulla tms mietti kissoja.. mein kissat on tällä hetkellä viel vähän pinnisvarkaita, mut uskon että kun laitetaan ne kuntoon ni uskovat et vauvan juttuihin ei kosketa. ei ole menneet koskaan hoidossa/kyläs olletten vauvojen luokse.. =)


onkos teillä jo vauvan tavart kasassa? siis pinnis,hoitopöytä,vaunut..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja marleena83:
itse olen syönyt alusta asti noita multi tabsin raskaus monivitamiineja (2kpl/pvä ) . eihän nyt ole niistä kyse vaan juuri niistä inkivääri tableteista??
Niitähän suositellaan 1kpl/pvä, imettäessä sitten se max. 2kpl/pvä? Onko joku erityinen syy miksi syöt tuplamäärän? *utelias*
Eikös siinä purkis lue, että 1-2 tabl./päivä?
Mäkin olen välillä kahta ottanut, koska en käytä juuri lainkaan maitotuotteita...
 
Sarbe, täällä alkaa oleen vauvakamat jo kasassa. Vaatteetkin on jo pesty ja odottavat vain kaappiin laittajaa. Vaippoja on jo valmiina (kestoja siis) ja vaunut ovat tuolta neidiltä odottamassa tuossa eteisessä. Kaukalon pitäisi tulla lähiaikoina ja pinnasängyn tuomme varastosta kotiin vähän lähempänä kesäkuuta.

mymmy myy, mun on ihan pakko kysyä, mikä on robbari?? :whistle:

Vakuutuksista vielä sen verran, että onhan Pohjantähdellä nykyisin se 50 eken omavastuu, mutta täytyy sanoa, että paljon olemme siitä hyötyneet, kun kaikki apteekin maitovalmisteet ovat menneet molemmilla tytöillämme vakuutuksiin. Monen tonnin säästö jo siinä tullut ja lisäksi ison rahan lohkaisi tuon nuoremman tytyn korvatulehdukset aikanaan, jonka seurauksena korvat putkitettiin, eikä sekään ollut kovin halpaa lystiä yksityisellä puolella. :/ Ja kyllä mä tänä päivänä vien lapseni mielummin yksityiselle kuin terveyskeskukseen!!! :|

Tänne ei tänään kuulukaan taas mitään erikoisia.
Selkä ollut suht siedettävä ja muutenkin kaikki ok. Vauva on ollut vähän rauhallisempi masussa, mihin lähiaikoina olen tottunut, mutta ihan normaalisti liikkuu yhä!
Muutaman kestovaipan ajattelin mennä nyt ompelemaan... :whistle: :wave:

Rakkis ja masu 22+6
 
Auts...aamul olin farkuis noin 3 tuntii ja siit lähtii mahanahka ollu kosketusarka :(
Ne ol sellaset korkeet mammahousut,mut joteki se "vyötärö" paino sit mahaa vaik ei yhtään käyttö sattunu vaa kipu alko tuntuu vast ku vaihoin toiset pössyt.
No n yt o hyvä syy lähtee kiukkuun uudestaa vkonloppun vaatekauppaan...pakko löytää jotku kunno housut!

Masus vissii istuksitaa ku potkut tuntuu tuol "alakerras"...mielummi kyl sais potkii kylkiin,mut toisaalta hyvä ku jonnekkii potkii :heart:

AadaOlavi 23+6
 
Seuraa taas noviisin typerä kysymys, koittakaa kestää.... :LOL:

Mites noi vaunut, pitääkö niihin hankkia myös lakanaa, peittoa tai jotain. Talvella varmaan vaan makuupussi, mutta entäs kesällä? Kölliikö se vauva muka siellä ihan tyhjässä kopassa? Nyt ei edes maalaisjärki toimi enää....sori.......

Tiivari + Tyyppi 25+5
 
Eipä ole täällä vielä vauvan tarvikkeet valmiina..Jotenkin en saa aikaiseksi mitään laitella kun selkä niin paljon vihoittelee ettei tosikaan-.Ärsyttää kun välillä ei edes pääse kunnolla sohvalta seisoalleen.Siihen kun vielä yrittää pojua kannella jolta joutuu monesti päivässä kakat pesee niin avot :kieh:
No toisaalta ei noita isommin tarvitse laitella vaan nostella lähinnä kaappiin tuolta laatikosta jossa ne pestynä ja silitettynä ovatkin.vaunut eteisessä odottelee ja pinnis makkarissa jossa kuopus vielä nukkuu, pitäisi sille se oma sänky päästä ostamaan.

Täällä on kans mietitty tuota vakuutus hommelia..Esikoiselle aikoinaan otettiin vasta kun oli syntynyt mutta eipä sitä juuri tarvittu joten sanoin sen viime syksynä irti ja hommattiin vaan tapaturma vakuutus.Kuopukselle otettiin ennen syntymää muttei ole tarvittu, vaikka nyt vasta epäillään maito allergiaa .Ehkä se sit kuitenkin otetaan ihan vrmuuden varalta ettei tarvitse sitten jossitella jos aihetta siihen.

Tiivari: Minulla ei vaunuissa ole ollut lakanaa, muuta kuin lampaantalja talvisin alla ja siihen sit makuupussissa vauva nukkuu. Kesäisin vaan makuupussi joka sit helppo pestä jos esim pissa tulee läpi tai muuten sotkeentuu. Eipä se kesä vauva välttämättä paljoa tarvitse päälleen mikäli sattuis lämmin kesä tulee. Toki jokainen tekee sit tyylillään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja marleena83:
itse olen syönyt alusta asti noita multi tabsin raskaus monivitamiineja (2kpl/pvä ) . eihän nyt ole niistä kyse vaan juuri niistä inkivääri tableteista??
Niitähän suositellaan 1kpl/pvä, imettäessä sitten se max. 2kpl/pvä? Onko joku erityinen syy miksi syöt tuplamäärän? *utelias*
Eikös siinä purkis lue, että 1-2 tabl./päivä?
Mäkin olen välillä kahta ottanut, koska en käytä juuri lainkaan maitotuotteita...

Mä olen syönyt kahta koska sillon foolihappoa tulee enempi.. olen myös syöny niit jo ennen raskautta aika tehokkaasti..
 
Tiivari mie olen käyttänyt lakanaa ja peittoa vaunuissa. Talvella tietty makuupussi, mutta on tainnu silloinkin olla lakana alla. Kaipa tässäkin asiassa on kaikilla eri tyyli.

Raskausarvista, mulla oli raskausarpia rinnoissa ja lantiolla teini-iässä, sen jälkeen ei ole näkyny. Nyt kyllä tämä raskaus jänskättää, kun lähtöpaino oli jo huomattavasti korkeampi kuin aikaisemmissa. Joutuu nahka venymään enempi.... :whistle: Vielä ei näy, mutta kerkiäähän tuota...

Minä olen tosi huono syömään mitään vitamiineja tms. Unohdan ne ottaa. Viime viikollakin unohdin syödä sitä rautaa ja hemppa olikin sen mukanen :ashamed: Ois mullakin Multi tabseja, kun vaan muistas syödä :headwall: Kumma, etten kuitenkaan unohda, millon mulla on suklaata kaapissa.... :kieh:

Kissantassu ja Napsu 22+4
 
Ehtoota!

Vahdattiin äsken House, olihan jänskä 2. kauden päätösjakso :xmas: Hitto kun tuntuu että kaikki hyvät sarjat jää tauolle. Paosta näen uniakin jo :D *tv:n orja*
Oltiin pari päivää anoppilassa ja tänään kotiuduttiin... Tyttö viihtyi erinomaisesti kuten aina, ihan rakastaa mummoaan. Mulle kävi hassu juttu toissayönä... Heräsin joskus klo 03 aikaan vatsakipuun. Tosi inhottava kipu, selvästi suolistoperäinen ja kauhee kurina kävi vatsassa. Missään asennossa ei ollut hyvä olla. Ensin kipu tuntui koko vatsan alueella, sitten sirtyi pikkuhiljaa pistäväksi kivuksi oikealle alas ja siinä kelasin että näinköhän tässä käy että on umppari puhkeemassa :eek: Ihan hiki valui ja jalat täris kun koski niin kauheesti. Vauva onneksi liikkui koko ajan eikä supistuksia ollut, sitä vaan mietin koko ajan että olkoon umppari tai mikä tahansa muu, kunhan ei liity mitenkään vauvan hyvinvointiin...

Isännänkin siinä herätin ja päätettiin vielä hetki odotella josko kipu hellittäisi ja jos ei, lähdetään päivystyksessä käymään. Koitin selinmakuulla jotenkin rentoutua ja pikkuhiljaa hitaasti kipu alkoi hellittää. Kaiken kaikkiaan outo kipukohtaus kesti tunnin verran. Olihan outo kokemus! On mulla ilmavaivaa ollut ennenkin muttei koskaan mitään tuollaista. Seuraavana aamuna oli sitten vatsalihakset viimeisen päälle jumissa kun olin niitä yöllä vissiin jännittänyt, ihan kuin olisin 100 vatsalihasliikettä tehnyt kylmiltäni. Kaikkee sitä onkin... Voi että mä kerkesin aatella vaikka mitä siinä kärvistellessäni vaikka sen tajusinkin ettei tämä supistus ole... Toivottavasti ei toistu tuo.

Nyt pitänee mennä tästä höyhensaarille. Ihanaa, viikonloppu edessä :D

Kylkis ja Muumi 23+3
 
neuvolassa käyty:

painoa tullut viikkoa kohden 722g, (mutta ei huolta kerta kokonais paino raskauden aikana on vain 2g)
syke ++ 156
hembba 102 täytyy ruveta rautaa syömään
sf-mitta 23 (huh huuh)
liikkeet ++meni aina karkuun :D

kelan paperit sain nyt ja lähden niitä kelaan kiikuttamaan..
seuraavalla kerralla aletaan työstämään tätä mun käynnistysjuttua lääkärineuvolassa
B) JEEEEE :D

mutta nyt asioille ja lasten kanssa mäkkiin syömään :wave: :wave:

tuire ja mini 23+0 :heart: :heart:
 


Aattelin vaan kuulumisia kirjotella pitkästä aikaa ja Nasu-masulle sen verran kommentoisin tota istuin asiaa et sinuna miettisin sen isofix kiinnitteisen istuimen hankkimista, niitä saa aika edullisesti ainakin Briolta ja huutonetistä käytettynä, vaikka niissä saa ollla tarkkana ettei ole kolaroitu.
Asiantuntijat sanoo et viis vuotta olis kaukalon maksimi ikä elikkä muoviosat alkaa oleen jo käytöstä ja valosta haurastuneenpia jne.

Tultiin viikko sitten cran canarialta ja nyt on sit ollu yhtä pyykkäystä koko alkuviikko, vaikka yhden päivän kyllä olin ihan petis kun sairastuin äkillisesti vatsatautiin tai en saanu selvää oliko se vatsatautia vai joku ruokamyrkytys kun käytiin poikien kans Poris Hesburgeris ja kun parin tunnin päästä päästiin kotiin niin mahas alko mullaan ja muutaman tunnin päästä oli pakko mennä oksentamaan ja sit seuraavana päivänä tuli viä ripulia jo voimat oli ihan loppu. Soitin neuvolaankin mut siä oli sijainen et ei siltä kunnon vastausta saanu et olisko vaaraks vauvalle, no ainakin vauva on liikkunu entiseen malliin. Tota ruokamyrkytystä epäilin vaan sen takia kun meillä ei kukaan muu sairastunu mahatautiin kun minä. Enkä usko mihinkään ulkomaalaisenkaan tautiin kun kuitenkin oli jo pari päivää kun oltiin tultu kotiin.

Meillä on noilla pojilla vakuutukset tapiolas ja aattelin tälle uudellekin lapselle sen ottaa jo ennen syntymää niin ei sit tuu mitään rajotuksia. Ei olla noita kyllä koskaan tarvittu, mut hyvät ne on olemas ihan varmuuden vuoksi ainakin täällä kun tk näyttää repivän kaiken näkösiä reppulääkäreitä tänne tekemään diagnooseja.

Nasu+prinssiprinsessa 24+3
 
Mymmy myyllä ihania nla kuulumisia :heart:

Särkee päätä vasemmalta puolelta vaan :/
Otin just panadolin josko se sillä lähtis...

Ootteko muut alkaneet heräileen öisin?
Mä herään tunnin välein, en vaan tiedä oikein miksi :x
Mulla on vasta seuraava lääkärineuvola 5.3.08
vielä paaljooon aikaa... :'(
Vaikkakin tuo masuttaja liikkuu niin kovasti,
ettei sillä mitään ongelmia oo :D

Mutta nyt aamukahvin keitolle :)
Heräsin tossa n. puol tuntii sitten :D

vivvi :heart: vauva 24+5
 
Miten kaikki on voinu, mä ja masu-asukki ollaan voitu tosi hyvin... =) :heart:

Tänään sitten kävin ahkerasti uimahallis uimas 45min, kun tuolla kylpyläs on kakarat edessä kun nuo hiihtolomat alkoi jo viimeviikolla...Ni sainpa ainaki uida rauhas..
Ja kelan paperit laitoin sitten tänään...ni eipä niitä tarvi sitten murehtia enään...mahtavaa..Ihanaa!

Meillä oli keskiviikkona täällä vaasas ni helistin.fi kautte mammatapaaminen, ja oli kyllä piristävää tavata uusia ihmisiä, kiwaa oli, ja uusi tapaaminen on kolmen viikon päästä... =)

Taavi-Lotta rv23...
 

Yhteistyössä