KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Lady Di: Ei mulla ole ollut ylämahakipua tässä eikä edellisessä raskaudessa. Ylämahakipu voi olla yksi raskausmyrkytyksen oire, mutta jos sulla ei mitään muuta ole (kohonneita verenpaineita, päänsärkyä, turvotusta, valkuaista virtsassa, jne.) niin en usko, että ainoastaan ylävatsakipu siihen liittyisi...

Mäkin söin ekan raskauden sitä multitabsia raskaana oleville. Nyt en ole syönyt, sillä siitä saa rautaa ja mun hemoglobiini on muutenkin hyvä. Nykysin ei suositella rautaa turhaan, jos hb on muutenkin hyvä. Ennen joulua luin Duodecimin lehdestä (en ole lääkäri, vaikka lääkäreiden lehteä luinkin), että turha raudan saanti saattaa lisätä riskiä nostaa verenpainetta ja riskiä siihen, että lapsi syntyy pienenä. Nämä riskit niillä joilla normaali hb (130 tai yli). Siinä ei mitenkään muistaakseni mainittu kuinka paljon tutkittavat oli sitä rautaa syöneet. Varmastikin ihan rautatabletteja eikä sellasia valmisteita joissa on vain mukana rautaa. Eihän siinä multitabsissakaan ole ainakaan yhdessä tabletissa täyttä määrää päivän saantisuosituksista. Siinä tutkimuksessa mainittiin myös, että hemoglobiinin kuuluukin antaa aleta jossain vaiheessa raskautta.
 
Sarbe: Mulla vaivaa myös närästys ihan järkyttävästi!!!! Varsinkin iltaisin ja hermot menee kun pitäis nukkumaan mennä ja närästää niin että meinaa ylös tulla :kieh:
Tänäänkin tehtiin illalla pizzaa ja se on ihan "normaalioloisenakin" pistänyt närästämään joten tuskin siitä vaivasta tänäkään yönä pääsen... Itseään saa kyllä siitä syyttää...
Viime yönä tuli nukuttua muutama hassu tunti kyseisen vaivan takia+levottomat jalat vaivaa+vauva potki koko ajan niin ettei hyvää asentoa saanut. Välillä nukuin omassa sängyssä ja kun lapsoset tuli sinne keskellä yötä, siirryin pojan sänkyyn mihin hän tietenkin kömpi perässä joten ahdasta oli...
Jospa tänä yönä nukkumatti vierailisi minullakin, hyvät yöt kaikille!!!

Valmet 23+1
 
mä olen tota multitabsin raskaus tablettia syöny jo ennen raskautta =) tosin hb oli 112 joten ylläri et jouduin lisäraudalle =)
Närästys repes oikeen riehumaan eilen ananas mehun jälkeen :headwall: onneks kaks rennietä ja yks samarin rauhotti yöks :LOL:
 
Olen ajatellut, että kun äitiysloma alkaa, niin ahkeroin pakastimen täyteen ruokaa ja vieraille tarjottavaa. Mietin vaan, että mitkä olisi sellaisia tarjottavia, joiden maku ja ulkonäkö ei kärsi pakastamisesta? Kuivakakut ja pulla varmasti ainakin on hyviä vaihtoehtoja. :/

Tänään siirrytäänkin sitten jo viikolle 26. Voi kauhistus! Vajaan viikon päästä ollaan sitten jo maaliskuun pinossa. Minne tämä aika oikein hupenee....

Ensi viikolla on sokerirasitus (jo toinen mulla). Toivottavasti on edelleen arvot kohdillaan.

Tiivari ja Tyyppi 26 + 0
 
Lady Di:Jos se on vaan närästystä...Mulla närästys on ylävatsakipua,muistuttaa aika lailla samanlaista kipua mitä on vatsataudissa.

Närästys on vaivana täälläkin ja nyt se on tullut jäädäkseen.Mitkään närästyslääkkeetkään ei auta :/ Mä oon joka aamu muutaman viikon ajan syönyt kaurapuuroa,mutta silti saattaa heti aamupalan jälkeen närästää vaikka luovuin aamuteestäkin.
Bruno kyllä sanoi 4D:ssä että vauvalla näkyi jo nyt paljon hiuksia,siitäkö se vaan johtuukin ;)

Tiivari:Mä tein esikoisen odotusaikana pullia pakastimeen ja ostin kaupasta pasteijoita ja kaapit täyteen keksejä.Niitä keksejä sai kyllä koko aika olla ostamassa lisää,koska mulla oli imetysaikana ihan hillitön makeanhimo...
Tällä kertaa ajattelin panostaa ruokaan ja tehdä sitä reilusti pakastimeen...

Bamse 25+2
 
Mä meinaan kans väkertää ennen vauvelin syntymää pakastimeen suolasta piirakkaa, muffinseja ja kuivakakkua joita sitten lykätä vauvankatsojille kahvipöytään :) Esikoista viimeisilläni odottaessani olin kans kovasti ajatuksen tasolla leipomassa mutta tekemättä se jäi... Liitokset paukkui seisomisesta ja jalat turpos tukeiksi :$ Jos nyt tällä ei jättäis niitä leipomisia ihan viime metreille... Ja aikaahan tässä on kun on kotona hoitovapaalla :)

Mietin tossa just että oon ollut yli 2 vuotta kotona. Pisin aika kun oon ollut tekemättä töitä tai opiskelematta... Ja yllättävän hyvin oon viihtynyt kotiäitinä :) Mieluusti tätä hommaa jatkankin vielä vaikka useamman vuoden.

En muista onko tämmöstä kalluppia ollut aikaisemmin, joten heitänpä kyssärin ilmaan: Mitä te olette ammatiltanne? Tai mitä työtä teette tai mitä opiskelette?
Mä olen lähihoitaja, sairaanhoitajaopinnot puolivälissä. Suurena haaveenani on kätilön ammatti, meinaan lapset tehtyäni vaihtaa vähän ammatillista suuntautumista ja pyrkiä opiskelemaan kätilöksi :)
4,5 vuotta siihen sitten menee, siksikin ajattelin ensin saada sen 3-4 lasta ja hoitaa sen nuorimmankin taaperoikäiseksi, että voin paremmin keskittyä opiskeluun...

Kylkiluu ja Muumi 23+6
 
Kuume vaa nousee,äsköttäi 38,5 :(
Mieluite oisin petissä,mut on niin kova yskä joka repii keuhkoi jottei toi pötköllää olo onnistu :headwall:
Pe sain viel kuumeest nokkosrokon jota pakko mennä huomen lekurii näyttää...on nimittäi kipeit ja kutiavii paikamoit.
Mies läks taas viidelt ajelee töihi...koitetaa muksuje kaa pärjätä keskenää taas vkko,raukat joutuu hiihtolomallaa äippää hoitaa.

Oon ollu koton 13vuotta ja viel tän vimusen mukelo kaa sen 3 vuotta :whistle:

Ammatiltain oon maa-ja kotitalousyrittäjä...siihe kuuluu maatalouslomittajan,pitopalvelijan ja perhepäivähoitajan työt sekä maatilan emännän valmiudet.

Nyt pakko antaa periks ja painuu soffalle vällyje alle.

AadaOlavi 24+2 (vissiinki)
 
Galluppiin vastausta: Täällä siis kirjoittelee "toimistosihteeri"
(=jokapaikan höylä). Tällä hetkellä työhöni kuuluu kaikenlaiset paperityöt. Ostoreskontra, myyntireskontra, laskutus, avustava kirjanpito, palkanlaskenta...
 
Voi sua ursulainen! :hug:

Täällä on koulunkäyntiavustaja. :wave: Työ jossa todella on ilo olla.

Oon oikeen ylittäny itteni viimepäivinä; to oltiin Hesassa koko päivä pyörimässä, pe olin lapsenlikkana veljen lapsille ja oltiin rossossa, eilen haettiin mun vanhemmat lentokentältä ja käytiin ikeassa ja tänään jaksoin käyttää koiranki vähän pidemmällä lenkillä. :D Kyllä on tää loma tullu tarpeeseen. Vielä viikko sitte olin aivan ruumis. Nyt kyllä loppukevään otan ihan rennosti äippälomaan asti, saikulle jos väsyttää. Ilkeetä, ku on liian kiva duuni. ;)

rypäle ja pallopää 22+5
 
Morjens

Kopsasin tohon mitä kirjotin tonne yli35v odottajiin kun en jaksa kaikkia uusiks kirjottaa...

Tänään vähän häslinki päivä kun synttäri vieraita kävi... Poika täytti eilen 14v. ja tyttö ensi keskiviikkona 4v. niin vietettiin kumpienkin juhlat samalla. Kaksi kakkua piti tehdä.

Enkä enää jaksanu lähteä tansiitunnillekkaan ku joutu seisoskelemaan kakkua tehdessä ja vieraita passatessa.

Torstaina oli sairaala reissu päivä kun tältä 14v. pojalta poistettiin naulat jalasta joka murtui kesällä. LYHKIssä kävi. Aika oli jo 8.lta olla sielä ja toisena olisi pitänyt leikata,pääsi leikkuriin vasta 12.30, pois leikkurista 14...kun lääkärit oli laittanu muita väliin... Kotiin päästiin lähtemään vasta 17.45. Oli siinä istumista kerrakseen.

ON: Sokerit on ollu jo jonkun kerran koholla , kohta taas pitää mitata mitä ne nyt taas näyttää aterian jälkeen..
muoks: olipas taas vähän yli 1.5 tunnin mittaus yli: 7.7!!! ja vähän yritin syödä. Riisi-kana-vihannespataa ja 1 ruisliepä+lasi maitoa.

Tänään koski "sinne" ku kumarruin.. ensimmäinen kerta tällä kertaa....maha kai painui jotenkin..
Muuten olenki säästyny vielä vaivoilta...ei närästä eikä liitokset vielä pauku
... kyllä niitä vielä tulee :LOL:

Kotona olen ollu 14 vuotta, tosin välissä olin 3 vuotta koulussa ja ammatiksi tuli pukuompelija. Eli kotona voin tehdä töitä jos jaksaa ja kerkeää....
Muoks: siis ääks... 17 vuotta.


amati ja tahvo rv24 tasan
:wave:
 
Pieneläinhoitaja löytöeläintalossa, vakituinen työ mutta äitiysloman jälkeen luultavasti vaihdan (ei TES:iä ja työnantaja on yrittäjä jolla on aina oma lehmä niin syvällä ojassa että jokaisesta "oikeudesta" saa tapella hampaat irvessä. )
 
:wave: Täältä löytyy kassantäti... :LOL: Ei mikään unelma-ammatti, mut ihan ok! Myyjän ammattitutkinnon suoritin aikoinani aikuisopiskelijana. Olen myös naisten- ja lasten mallipukineiden valmistaja/ pukuompelija. Kauhean pitkä nimike...

Te joilla närästää, oletteko testanneet Antepsin 200mg/ml oraalisuspensiota? Mulle lääkäri suositteli sitä kun Rennie ei oikein tehonnut. Tuo tehosi huomattavasti paremmin, ainoa vain että se on ihan hirveän makuista!!!

Minäkin ajattelin leipoa pakkaseen sekä suolaista, että makeaa tarjottavaa. Pitäis myös tehdä miehelle ja lapsille valmiiksi ruokia siksi ajaksi kun itse olen sairaalassa. Mies ei ole oikein haka noissa ruokahommissa... Osaa jotain sentään laittaa, mut olishan se helpotus hälle kun ei tarvis sen kummempia sitten miettiä.

MiksiSiksi rv24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
kysympäs teiltäkin..
eli appiukko on töissä virossa ja oltais menossa sitä moikkaamaan,mutta onkos laivassa jotain rajaa koska raskaana oleva ei sais enään astua laivaan?? :/


Ei lyhyillä matkoilla pitäis olla mitään rajoja, risteilyt (yön yli jne.) on mun mielestä joku raja, viikkoja 35 tai enemmän ei sais olla tmv. (näin siis muistan kuulleeni kun kysyin Finnairilla lentoemäntänä olevalta kaverilta noita käytäntöjä)
 
Galluppi: Ammattia ei ole vielä opiskeltu tähän päivään mennessä, jäi tuo merkonomin ura "haaveeksi" kun ulkomaat houkutteli lähtemään 17-vuotiaana eikä kyllä kaduta, ehtiihän sitä, ja töitä on tähän mennessä saanut aina halutessaan :) Tällä hetkellä työskentelen nimikkeellä anturiprosessoija :)
 
Ammatiltani olen sairaanhoitaja (mielenterveyspuoleen suuntautunut). Lähihoitaja olen myöskin. Nyt olen ollut sellaset 1,9 vuotta kotiäitinä. Vähän tehnyt viikonlopputöitä välillä. Äitiyslomalle jäätyäni en aio töitä tehdä lainkaan (vaikuttaa ansiosidonnaiseen ä.rahaan), mutta sitten taas sen jälkeen teen varmaan viikonlopputöitä. Kotiäitinä ajattelin olla siihen asti, kun nuorin on 2v ja vanhempi 4v. Mutta ei näitä nyt auta niin tarkkaan vielä suunnitella, kun toinen ei ole edes vielä syntynyt...

Nalletar ja Itu 22+6
 
Viikonloppu heilahti kavereiden luona =)

Nyt illalla kotiuduin.
Perjantaina säikähdin, kun mulla oli hirveät menkkamaiset kivut,
mutta ne meni sitten unella ohi.. onneksi.
Vauva liikkuu vilkkaasti :)

Ammatista Mulla ei oo opiskeltua ammattia laisinkaan,
kun mun takapuoleni ei oikeen sopinu koulun penkkiin koskaan.
Mutta ammatikseni harjoitan freelancer-toimittajan hommia.

Alkoipa taas uus viikko
ja pikku hiljaa mennään eteenpäin.
Voikaahan hyvin =)

Vivvi :heart: vauva 25+0
 
Ammatista oli galluppi.... heti yläasteen jälkeen opiskelin ravintolakokiksi, mutta en oo tehny kyseistä työtä ikinä. Sen jälkeen olin työttömänä ja työllistettynä töissä ja sitte alkoki lapsia tuleen :) Kotiäitinä tuli vietettyä noin 7.5vuotta. Toisena ammattina onkin lähihoitaja ja nyt koulun jälkeen tehny sijaisuuksia kotihoidon puolella ja niitä teen sinne asti kunnes äippäloma alkaa :)

Omassa olossa ei muuta ku että iski kauhea lunssa ja nyt pari päivää saikulla. Vauva liikkuu täälläkin kovasti. Ei vaan tykkää että mahaa silittelee kukaan muu kun äiti :) heti jos mies tai lapset silittelee ni lopettaa potkimisen :D Tällä viikolla ois pitkästä aikaa neuvolakin, saa nähä mitä siellä sanotaan...
 
GALLUPPIA: olin kotiäitinä 10vuotta =) tällä hetkellä opiskelen viimeistä vuotta lähihoitajaksi.

"poju" on alkanut liiikkumaan ihan hirveästi potkut näkyy jo selvästi mahan päällä, kuopuskin sai jo tuntea ensimmäiset potkut ja voi sitä hymyä mikä tuli (ei ole vielä muut onnistunut potkuja tuntemaan) pysähtyy heti kun muut laittaa kädet mahan päälle.
Närästys on nykyään päivittäistä aikaisemmin alkanut vasta ihan viimeisillä viikoilla..vessassa saa juosta pitkin yötä :kieh: olo on nytkyyän oudon pirteä jaksaa touhuta ja muutenkin olo on oikein hyvä.
on muuten jännää että mun verenpaineet ovat jatkuvasti koholla neuvolassa mut sit kotona kun mittailen nyt päivittäin niin ihan normaalit ovat olleet illalla kun mittasin niin oli 127/71 ja neuvolassa oli viimeeksi 150/98.

nyt aamukahvin juontiin!!!
 
täällä kassa täti :wave:
vakituisessa työssä joten paluu samaan paikkaan odottaa sitten.. tosin aattelin olla kolme vuotta kotona ehkä pidempäänkin :whistle:

toissapäivänä täällä tuntui ekan kerran potku käteen.. eilen tuntui uudestaan :D
Aamusta sain muistutuksen etten ole yksin kun heräsin ja kääntelin kylkeä sängyssä vauhdissa ja mutenkin meuhkasin ni heti tuli potku kylkeen :LOL: Mies ei vielä ole viitsinyt kokeilla tuntuuko potkut... meinasi että kokeilee vasta kun alkaa olee useimmin läpi mahan potkuja B)
 
Hei vaan pitkästä aikaa. :wave:

Mä olen laitoshuoltaja, hieroja, perhepäivähoitaja. Useamman vuoden olen tehnyt pääasiassa Pp:n hommia.

Viikko sitten kävin rakenne ultrassa. Kaikki oli ok. Lähes puoli kiloinen neiti siellä köllötteli. Lääkäri oli niin varma tytöstä että lupasi ostaa pojan vaatteet jos ei tulekkaan tyttö. Minulla on ollutkin Koko ajan tyttö olo ja salaa sitä toivonutkin. Nyt on sitten muutaman päivän aikana kerääntynyt vaaleanpunaisia nuttuja läjäpäin kaappiin.

Lääkäri kirjoitti munulle reilu kaksi viikkoa saikkua supistelujen takia. Nyt sitten kykin tääl kotosalla ja aika meinaa käydä pitkäksi. :attn:

 
Täällä sitä sitten lepäillään kotona nyt ainakin tämä päivä! :|
Heräsin aamulla 06.30 ja menin suoraan suihkuun. Ennen suihkun alle menemistä jo huomasin, että vatsa kipeyty ja sitä myöden sitten selkäkin. Sit vasta tajusin, että täähän on supistus, perhana! Vihlas ihan kunnolla.
Noh...suihkun jälkeen laitoin itseäni kuntoon töitä varten ja herättelin tytöt hoitoon lähtöä varten. Ja jatkuvasti vihloi selkään ja aina välillä tuli TOSI kipeitä supistuksia. Ajelin sit neuvolaan, kun sain tytöt vietyä hoitoon. Terkkari ehti onneksi ottaan mut vastaan. Otettiin pissinäyte, koska kerroin, että viime viikolla musta vähän tuntui, kun olis tulehdus päällänsä, mutta nyt ei ole enää oireillut. Valkosolut (olix ne niitä?) oli vähän plussalla. Soiteltiin siitä sitten polille ja ne ei sit vielä suostuneet ottaa mua vastaan... käski painella kotiin pehkuihin ja vetäseen kaksi panadolia nassuun...
Nyt tuntuis vähän, että säryt alkaa helpottaan, eikä nyt ihan hetkeen oo supistellut. Kyllä niitä sitten kestikin semmoset 3 tuntia. :|
Vähän pisti pelottaan ja nyt kai on pakko uskoa, että tahtia olis jo vähän pakko alkaa hidastaan! :/
Asukki liikkuu kyllä tosi paljon massussa, että ei kai sillä siellä mikään hätä ole.
Kävin antaan vielä labrassa uuden pissinäytteen, niin huomenna kuulee, et onko siellä jotain erityisempää... :|

Rakkis ja masu 23+3
 

Yhteistyössä