KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

NeitiA: Meillä liikkeitä ollut jo viikosta 16 :)o) asti, siitä asti tuntunut päivittäin, ja mitä enempi viikkoja niin sitä vauhdikkaampi meno. Nyt kuitenkin viime viikonlopun tienoilla liikkeet väheni huomattavasti, siis siinä missä ennen tuntui että melskettä on koko ajan, niin yhtäkkiä sain oikein kokeilemalla kokeilla että onko niitä laisinkaan. Senhän nyt voi arvata että taas piti huolestua, ja olin jo maanantaina ottamassa puhelua neuvolaan, kunnes tänä aamuna normaaliin tapaan heräsin ennen seitsemää kun avomies heräsi ja tuumasi että taitaa olla poika taas hereillä... :) Nukahdettiin siinä sitten hiljalleen kunnes taas kymmenen aikoihin herättiin uudestaan kuperkeikkoihin. Nukutaan siis yleensä niin että miun vatsa on ukon selkää vasten, teen vuoroviikoin aamua ja iltaa.
Elikkä siis johtopäätös tästä oli se, että koska miun unirytmi oli vaihtunut niin en ollut hereillä silloin kun masuasukki oli vilkkaimmillaan ja tästä syystä ajattelin liikkeidenkin olevan vähentymään päin :)
Tiedä nyt ymmärsitkö mitä tässä yritin sanoa, mutta jokatapauksessa tuskin syytä huoleen :)

Käin sit eile lekuril...ei osannu sanoo mitää :eek: joten lähetti äippäpolille.
Siel sit ihmeteltii et miks sinne ku ei kuulemma olt hei asia,mut lekuri ol sit nii kiva ettei lähettäny minuu pois enne ku ultras...masuasukki on nyt noin 636g.Otettiin myös labroi jot sano soittelevasa jos niis jotai.
Tänää sit soitteli et jos tauti ei ala helpottaa nii antibioottikuurille...ol crp sen ver kohollaa.
Myös maksa-arvoist toine jo yli viitearvon jote vkon-2vkon pääst neuvolan kautta uusiin labroihin.
Sano vaa ettei normist näi aikases vaihees hepatoosi ala,mut miul näköjää alkaa :headwall:

AadaOlavi 24+4

Tänään oli tapaaminen sisätautilääkärin kanssa ja samoin kuten edellisessäkin raskaudessa,niin aloitettiin taas hepariinipistot.Mulla on siis veritulppataipumus sukurasitteena.Inhottaa toi piikittäminen,mut helpotti kun ei tarvii enää stressata saako veritulpan vai ei.
Sain samalla reseptin vahvempaan närästyslääkkeeseen,kun mulla on toi vaiva ollut ajoittain hyvinkin pahana jo ennen raskautta.
Hassua,mutta mulla on hemoglobiini suht hyvä,mut verikokeista näkyi että mulla on silti rautavarastot vähissä ja lekuri pisti mut rautakuurille...
Eli kaikin puolin siis ihan "antoisa ja kannattava" reissu.

Synnärimatka galluppiin...Meiltä on naistenklinikalle matkaa n.12km,mut näin pääkaupunkiseudulla matka kestää ruuhkista riippuen 20-45min.Pitää vaan toivoa ettei lähtö tuu pahimpaan aamuruuhka-aikaan :D

Bamse 25+4

Heips=)

Ihana aurinkoinen ilma ulkosalla..oltiin lasten kanssa ulkona ja lähetään vielä kokeilemaan tuota uutta rinnettä,vähän matkan päähän.

eilen supisteli pahasti ja kovasti ja luulin jo että lähtö tulee,mutta onnesta rauhoittui sitten.kauhukuvat vilisi jo silmissä ja pelko mihin lapset kun mies oli kerinnyt meneen jo yövuoroon.supistelut otti oikein selkään asti ja nyt on selkä kipeenä..tänään tarvii sitten ottaa hiukka rauhallisemmin :/

huomenna lähetään reissuun joten palailen linjoille vasta perjantaina,
joten perjantaihin asti MORON!! :wave: :wave:

tuire ja mini 23+4 :heart: :heart:

neuvola kuulumisia.. tänään käytiin. kaikki kunnossa. :heart:

pissa puhdas, hb 120.
syke 148,hyvä ja vahva syke löydettiin heti. liikkeet ++.
sf-mitta 22 (oli hiukan käyrän alapuolella mutta ei mitään mistä kuulemma tarvis huolestua.. arvatkaas olenko miettinyt tän päivän sitä kuitenkin?!!?? :ashamed: ) painoa oli tullu melkee viisi kiloa neljässä viikossa (1204g/viikko) mut onneksi ei tullut mitään kamalia huutoja neukkatätiltä
:whistle:

kelan papereita sain ja ens viikolla alan niitä selvittää ja täyttelee talviloman kunniaksi.. samoin ensiviikolla varattiin torstaiksi sokerirasitustestiin aika :/

galluppia.. meillä synnärille matkaa n.50 kilsaa. ollut joskus täälläkin synnäri joka siis lopetettu n. 4 vuotta sitten ja kaikki toiminta siirtynyt poriin.

marleena83 ja vinski 25+4

Hitsi kun meinaa pitkästä aikaa närästää... :(

Galluppia, meillä synnärille on matkaa jotain 8.5km ainakin Eniron reittipalvelun mukaan. Muuten en tota matkaa olis tiennyt... Joten en siten osaa arvioida kauan tohon matkaan menis. :D Kerran olen eläissäni Tyksissä käynyt, tosin en Turussa kauan edes ole asunut. ;)

MiksiSiksi rv24+5

Täällä sitten soiteltiin koko päivä niitä labra tuloksia siitä pissinäytteestä, jotta olis selvinnyt, aiheuttiko kenties virtsatulehdus supistukseni eilen. Leukkarit kuulemma 3 verran plussalla, mutta viljelytuloksia ei vielä saatu. Varmat tulokset saan vasta huomenna. Meinas kyllä, että ei ole tulehdusta. Pistää vaan mietityttämään, että mistä ne supparit sitten johtui. :/

OSAAKO JOKU MUUTEN SANOA, MITEN PITKÄLLE SAA KÄYDÄ UIMASSA HALLISSA?
Onko siihen olemassa jotain viikkorajoja?

Iltoja :)

Mä shoppasin tänään vauvan vaatteita taas extempore...
Mukaan tarttu pieni suloinen villapaita (syksyksi), potkuhousut, paitaa ja sukat :heart:
Ei millään malta jättää niitä hyllyyn kaupassa :eek:

Tietääkö kukaan mistä sais vauvalle
bodyn jossa ois näitä maiden logoja?
Siis niinku aikuisille on paitoja brazil yms?

Kovasti on taas liikuttu tänään.
Kaverin mieli paikka tuntuu olevan tuo oikea kylki...
Sinne änkee ja jalkaa alkaa tulla.
Musta se vaan ei tunnu aina kauhean hyvältä :LOL:
Mutta minkäs teet?

NeitiA: Meillä on liikkeet tuntunu 17+1
ja tuosta ei menny kauaa kun ne mahan päältä jo tuntu..
Tää kaveri on kyllä liikkunu aina aika vauhdikkaasti,
että ne ei oo oikein koskaan jääny tuntematta.
Enkä oo kertaakaan kunnolla säikähtäny että eikö tää liiku..
Mutta ehkä sulla on vaan rauhallisempi napero? :)

Mutta hyvät tiistai-illat kaikille!

Vivvi :heart: "Ilmari" 25+2

NeitiA, mullakaa ei hirveesti liiku... Viime keskiviikkona oli hirvee mylläys yöllä, mut tais johtua mun adrenaliinista (tapeltiin ihan kunnolla miehen kanssa enkä saanu unta ennen neljää :ashamed: ). Illalla, jos laittaa käden mahalle painoks, pallopää saattaa hetken kuluttua kenkästä siihen kohille ("pois se käsi siitä" ;) ), mut ei kyl mitää tietookaa et läpi tuntuis.

Galluppiin
: synnärille ei oo pitkä matka. Tarkkaa en osaa sanoa, mut alle 10 min autolla.

Uinnista en tiedä. Huvittais käydä, mut ei oo sopivaa uikkaria...

O.N: Sain eilen ne parvotulokset ja luojan kiitos oon sairastanu sen jo pienenä. Meinas jo siitäki paniikkia pukata. :ashamed:

Rypäle ja pallopää rv 23

me meinattiin lasten kanssa mennä uimaan viikonloppuna..tosin olo on kun katujyrän alle jäänneellä..lämpöä ei ole kuin 37,2 mut olo on kauhea.toivottavasti ei mene pahemmaksi,koko talvi pysytty kaikki terveenä niin pitihän se arvata että nyt lomalla aletaan sairastelee :(

Iltaa!

Meillä viikonloppu meni esikon 2 vuotissynttäreitä vietellessä. Väkeä ja melskettä riitti vielä eilenkin. Tyttö olikin tänään ihan poikki ja niin olin minäki. Supistuksia on tullut heti, kun oon yrittänyt tyttöä nostella.

Galluppia on ollut monenlaista...Synnärille on matkaa noin 45 km, puolessa tunnissa ajettiin viimeksi yöaikaan synnyttämään.

Ammatiltani olen insinööri ja juuri ennen esikoisen syntymää valmistuin ekonomiksi. Töitä en ehtinyt saada ja tehdä nyt ennen kakkosen syntymää, mikä harmittaa aina välillä. Mua ei oo luotu kotiäidiksi, mutta nautin tällä hetkellä siitä, että saan hoitaa lastani itse ja odottaa kaikessa rauhassa toista lasta. Kyllä niitä töitä ehtii vielä tehdä varmasti...

Uinnista : Ekassa raskaudessa kävin uimassa vielä rv 32 muistaakseni. Arvelutti pikkasen, kun en tiennyt kohdunsuun tilannetta. Mullakin olis mammauikkarit odottelemassa uimista ja ajattelinkin odotella seuraavaa tarkistusta ennen kuin menen uimaan. Mulla kun on noita supistuksia ollut jonkun verran.

Mä valvon nykyään aina vähintään puoleen yöhön, kun en saa unta. Vatsanahka heiluu puolelta toiselle, kun masuasukki vetää kunnon iltashowt, joka kestää yleensä pari tuntia joka ilta. Oon huomannut, että pikkuisella on aikalailla säännöllinen päivärytmi ja reagoi voimakkaisiin ääniin.

Mä yritän mennä taas nukkumaan, Öitä!

pupukana 23+3

Ihanaa,eka kuumeeton aamu sit perjantain =)
Yskähän on mitä kaamein,mut sehä voip kestääkki vaik kui kauan.

Koksiin synnärille meilt matkaa 50km.Jännittää kui se sit supistuksis menee ku vast ekaa kertaa siel synnytän.

AadaOlavi 24+5

Tervehdys teille ihanat mammat taas pitkästä aikaa! Olen kyllä käynyt kurkkimassa keskusteluja melkein päivittäin mutta kun nämä työt häiritsee kirjoittamista :LOL: !
Gallupeja: Olen softatalossa alihankintakoordinaattorina (viihdyn!). Matkaa kotoa synnärille on reilut 20 km (Kehä III:a ajellaan, eli ruuhka-aikaan voi kestää vaikka kuinka kauan, hiljaisena aikana ehkä 10 min).
Uimista ja sen sopivuutta mietin minäkin toissailtana kun kävin simmailemassa esikoisen uimakoulun aikaan. Hyvä pointti tuo kohdunsuun tilanne, en ollut tullut ajatelleeksikaan, ei näillä viikoilla varmaan vielä mitään hätää ole. Ehkä kannattaa aina jatkossa pyytää neuvolassa tarkistamaan tilanne ja mainita, että käy uimassa. Musta uiminen ja vedessä olo muutenkin tuntuu nyt ihanan kevyeltä kun maha kasvaa. Mammauikkareita en omista mutta bikineillähän voi myös uida. Näyttää rivolta kun iso maha pullottaa.

Viime päivinä on kiristänyt vatsan päältä, välillä aika kovastikin mutta ei ne supistuksia ole. Lähinnä tuntuu että vatsalihas "repeää" n. 5x5 cm alueelta, mutta pistos menee nopsasti ohi. Joku tuollainen tuli uidessakin, mutta on niitä tullut muutenkin. Ehkä nahka venyy ja paukkuu ja se tuntuu tuolta???
Meillä oli eilen iso päivä kun käytiin ilmoittamassa esikoinen kouluun. Ihan järkkyä miten nopsasti se aika menee. Ja mietin että miten noin pienen voi päästää koulutielle...Leivoin pojalle banaanisuklaakakun ja kilistelimme viinilaseista mansikkamehua suuren päivän kunniaksi :) .

Täällä en oo kerinny käymään ku oon ollu töissä kokoajan, ja tänään oon myös menossa kolmeks tunniks valvomaan vaik olis vapaapäivä, ku oli yks kipeenä, ni ajattelin että noh kolme tuntia ei haittaa...

Eilen kävin tapaamassa mun vanhaa koulukaveria, jota en ollu nähny varmaan kolmeen vuoteen, oli tosi kiwaa, hänellä on kaksi vuotias poika...söpö poika olikin...

Tänään olin menossa uimaan, mutta jotenki on todella väsy, niin ajattelin löhöillä aamun/päivän enne töihin lähtöä.Meillä kätilö sanoi että uimista voi harrastaa melkein loppuun asti...
Mun vanhemmat lähtee huomenna thaimaaseen, joten me "muutetaan" vanhempien luo 2viikoksi, kun hoidan meidän koiraa sillä aikaa...

Pakko udella, kuinka paljo teillä on paino noussu?
Mulla nyt taas noussu sen 2kg, mulla näköjään menee aalloissa tuo paino...kolme vkoa pysyy paikallaan ja toiset kolme vkoa taas nousee...eli nyt paino on 95,3kg...lähtöpaino oli siis 90kg..

Mulla on paino noussut vain 1kg300g. Mullahan on paino sahannut koko ajan ees taas, välillä pudonnut alle lähtöpainonkin (75.3kg) mutta nyt on noussussa kait sitten kuitenkin. (77kg).

Mulla on molemmissa edellisissä raskauksissa ollut sama, eli paino ei ole hirveästi noussut. Yhteensä kiloja on tullut 8kg, kummassakin raskaudessa, eli ei onneksi hirveästi, kun tuota lähtöpainoakin on ihan tarpeeksi.

Meillä sairastui kuopus eilen vatsatautiin, ja kauhull odotan, milloin on esikoisen ja mun vuoro. Olen tosi oksennuskammoinen, joten tuollaiset ykätaudit ovat pahinta, mitä itedän. Synnytyksessäkin suurin pelko oli, oksennanko, ja puristin kaarimaljaa tiukasti koko synnytyksen ajan. (etten vaan lakanoille yökkää). Samoin sektiossa kamalinta oli se, kun yökin tyhjää "koko ajan".

Heipparallaa :wave: Täällä paino noussut noin 5 kg. Mennään aika samoissa ku esikoista odottaessa. Sillon paino nousi yht. 12kg. Tuntuu vaan et ruoka ja herkut maistuu päivä päivält enmmän!

Meillä on matkaa synnärille joku 35-40km. Mä toivon ettei tuu kauheet äkkilähtöö ku joutuu ensin venaan meijän äitiä lapsenvahdiks 15km päästä ja sit vast pääsee lähteen. Oonki sit varmaan heti soittelemas jokapuolelle et nyt supistaa jo vähän, tarttis varmaan lähtee :LOL:

Huiskahäntä, toivottavasti tauti jättää muut perheenjäsenet rauhaan! Mulla kans pelko että saadaan joku tauti, ku ois se talviloma ens viikol...

Pitäis varmaan tota uintii kans koklaa. Must tuntuu et en koht uskalla tavallisessa jumpassa käydä kun maha rupee oleen niin iso. Ei kyllä viel oo suppareit paljoo tuntunu...

Betoni mamma 23+1

Heissulivei pitkästä aikaa!!!

Täällä on selän kans ollut niin paljon ongelmia etten ole juurikaan koneella tohtinut istua :(
Tänään soittelin sit tuonne fysioterapiaan ja sain aikaa viikolle 11. Tukiliivi ei hyvää mitään ja koko toinen "kankku" on kuin tulessa kun ylös nousee istualtaan.Kävelyä en sit juuri ole enää uskaltanut koettaa vaan pysynyt lähinnä pojun kans pihalla. Muuten ei onneksi ole muita vaivoja...luojan kiitos, jospa ei tulisikaan!! Paitsi näitä skruja mittailen mutten jaksa näistä suuremmin nyt stressata.

Ammatti galluppia oli; Meikä laitoshuoltaja ja suurtalous kokki, viimeiset kolme vuotta ennen kuopuksen syntymää tein noita laitoshuoltajan hommia ja ennätin aloittaa uudestaan koulutuksen kun ajatus oli lukea siivousteknikoksi mutta sitten tää kuopus ilmoitti tulostaan ja koulutus keskeytyi. Saa nähdä milloin se sit joskus jatkuu...

Minä en ole noita kelan lappuja vielä saanut toimitettua kun täytyy tässä ensin kuulostella tuolta liiton päästä kuinka asiat nyt menee eli saanko tuon kolme kk palkallista lomaa.Liitossa olivat sitä mieltä että kyllä saan mutta työnanataja taas ettei se mulle kuulu. No ainakin ennen äippäloman alkua pidän komen viikon lomat pois. Eipä noilla kelan lapuilla nyt vielä mikään hirmu hoppu oo. Pitänee ensi viikon jälkeen kun hiihtolomalta palaan ne sit viiä. Olis kyllä apljon hommia mitä pitäsi tehdä mutta jotenkin on vaan niin saamaton olo kaiken aikaa...Pitäs vauvalle kaappi järjestää ja vaate huone laittaa uuteen uskoon. ostin viime viikolla pinnasängyn päälle hoitotason koska sitä hoitopöytää en enää tahdo, vei vaan paljon tilaa ja oli niin luhyen aikaa meillä käytössä.

Ai niin..meiltä matkaa synnärille tuonne kaks:lle vajaa 40 km.Joten puolisen tuntia menee, mutta sittenhän jo kesä rajoitukset joten alle taitaa sen jäädä.

-Ansku71 rv hm...apua..olisiko 24 tai jotain...-

Moi!
Mä sain vihdoin eilen vietyä nuo kelan laput postiin...Meidän toimiston tietäen ei tarvii paljon ennen laskettua aikaa äitiyspakkausta odottaa.No mutta kunhan jossain vaiheessa tulee.

Mä alotin tänään sen rautakuurin ja siinä lukee että tabletti pitää ottaa aamulla tyhjään mahaan ja odottaa 1tunti ennen syömistä.Arvaa sainko "mukavan" närästyskohtauksen,niinpä sitten nieleskelin vatsahappoja ja pidättelin oksennusta :x

Miten muuten te jotka joudutte syömään lisärautaa otatte noi kapselit?
Otatteko aina tyhjään mahaan?

Painogalluppiin:Mulla on nyt noussut paino 5kg,aika samoissa mitä oli esikoisestakin tässä vaiheessa.

Bamse 25+5

mulle tuli tänään pakkaus kotiin =) aivan ihania vaatteita on..pari viikkoa meni siintä kun vein paperit kelaan

painogalluppia: mulla tullut 4,3kg kaiken kaikkiaan...

kaalimaankakara vk tasan 25 :eek: menee aika nopeasti!!

Päivää leidit!

Tänään neuvolalääkärillä; kohdunsuu kiinni visusti ja kaulaa n. 3cm ainakin. Lääkäri vähän turhautui kun yritti ultralla saada mittoja ja Antsa biletti niin että lääkäri joutui nostamaan kättä kun potki suoraan uä-laitetta kohti :D Painoarvio saatiin, 782 grammaa, eli syntymäpainoarvio lääkärin mukaan n.3500 grammaa. Muutenkin tuli paljon kehuja; lapsivettä todella runsaasti, paljon tilaa, kohtulihakset näyttää vahvoilta, istukka edessä mutta ei lähelläkään kohdunsuuta, ja vauva näytti kuulemma muutenkin terveeltä ja hyvin kehittyneeltä.

Kiva kuulla kun on ollut jo 5 viikkoa taukoa viime neuvolahoitajan käynnistä. Kävin itseni punnituttamassa (ei ole vaakaa kotona), ja yhteensä alkupainosta (65kg) tullut 6kg, eli 71kg. Pissankin mittasin itse vessassa (ai miten niin utelias!) kun siellä kerran niitä sticksejä on, sokerit normaalit, samoin vakuaiset ja pH. Pistelyyn vatsassa, navasta se 5 cm yläviistoon vasemmalle, lääkäri vaan sanoi että joskus se tuntuu yhdessä kohtaa, joskus isommalla alueella, ei mitään syytä huoleen, ellei veristä vuotoa tule, tai satu niin ettei pysty liikkumaan tai itkettää.

Uimisesta- Hydrobicissä olen käynyt rv 12 asti, ja nytkin lääkäri sanoi että niin kauan kun kohdunsuu on kiinni eikä kivuliaita supistuksia ole, niin uimassa/vesijumpassa kannattaa käydä kun on niin pehmeä liikuntamuoto. Kuulemma viikon 32 kannattaa jättää rankat treenityylit väliin, kuten kickboxing, pumpit ja samantyyliset, samoin tavoitteellinen urheilu.

Toivottavasti auttoipi jotakuta :) Saatiin itsekin viikko sitten Modi Classic- vaunut tervekaupasta, loistavat! Helppo koota, helppo laittaa kasaan jos on auto, muutenkin kaikki variaatiot oli helppo oppia.. ohjeet tosin olis voinu olla suomeksi tai englanniksi, mä en ole mikän ruotsinkielentaitaja ;)

Gallup - matkaa naistenklinikalle on n. 10km (Malmi - Meilahti).

Käytiin tänään muuten hakemassa vauvavakuutus, meinas tulla 3kk ennen laskettua aikaa- raja vastaan turhan nopeasti. Summaksi kertyi 174?/vuosi, vaihtuu allekirjoituksella lapsivakuutukseksi kun sotu on saatu selville.

Hyvää viikon jatkoa!

Elppa & Antsa 26+1

Yhteistyössä