KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

mua alkaa oikeesti hermo mennä kun olen alkanut epäilemään tuota ultrakuvaa jos se "valehteleekin" en tiedä mistä nää tuntemukset on tullu mut asia on alkan nyt viimeaikoina vaivaamaan ihan kunnolla..hormonit vissiin sekaisin :)

pliis kattokaa mun profiiliin ja antakaa kuvasta mielipide (epätoivoinenko) olen?
 
Moi kaikki!

Kävin tänään ihan itsekseni shoppailemassa. Meille rakenneultraa tehnyt kätilö lupaili tyttöä ja tytöksi tulokasta itsekin katsoin, mutta vaikka hypistelinkin jo ihania vauvan vaatteita, en uskaltanut mitään vaaleanpunasta ostaa. Enkä vielä muunkaan väristä. Jotain on isojen jäljeltä vielä tallessa ja pakkauksenkin oon jo saanut eli eiköhän tuota alkuun päästä.

Kova on pikkuinen liikkumaan. Ennen liikkeet tuntu vasemmalla kyljessä, nyt lähinnä alhaalla, mutta pääasia, että tuntuu. Mua väsyttää koko ajan, voisin nukkua varmaan 20h vuorokaudessa. Tätä se on, kun vanhoilla päivillään ( :D ) piti lapsentekoon ruveta!

Ammu & Iltatähti 25+3
 
kaalimaankakara
Et ole ainut tuntojesi kanssa! Minä kans sekoilen täällä ihan jostain kumman syystä, poikaa on ennustettu todella suurella varmuudella, neuvolatädin sanoin "jos se ei oo poika nii tuokaa näytille että mikä sieltä tuli" :LOL:
Mutta olen jo x3 nähny untakin, että synnytän tytön. Tai sitten se on alitajunnan aikaan saannoksia. Toisaalta, samapa tuo kun on vain terve :heart:
Paitsi että kun rattaat, sitterit ynnä muut on pojan värisenä hommattu ja se olisikin tyttö :p
Kävin tänään kirpparilla, onko kukaan huomannut miten uskomattomia hintoja ihmiset laittavat vanhoille vauvan vaatteille?? Kymmeniä kertoja puklattu, nukkaantunut body, 4,50e :eek:
Ihan käsittämättömiä hintoja osilla lasten vaatteista, minne "kunnon" kirpputorimeininki on hävinnyt :/

Ps. Piti korjata kirjotusta, olin laittanu vahingossa "kaalimakkara" :LOL:
 
toivotaan että nää sekopäiset tunteet menee ohi..mulla on suurin osa vaatteista poikien kun olen saanut niitä ison läjän.

kävin tänää kirpparilla sain 5e:lla disneyn collegetakin+housut, 2 kalsarit, yöpuvun ja bodyn kaikki oli hyvässä kunnossa...oli paljon sellastakin myynnissä mitä en itse kehtaisi viedä

että oikein KAALIMAKKARA :LOL: olo on kyllä jo sellanen =)
 
Bamse Mun rautatabletit käsketään ottaa aterian yhteydessä :wave: (paitsi ei maitotuotteiden kanssa). Mä en kans oikein pysty vetämään mitään pillereitä tyhjään mahaan, eli nää on sopinu hyvin. syön siis Spartocinea...

Neuvolassakin tuli taas käytyä... Kaikki ihan ok. Painoa tullut lisää 340g/vk, eli ei pahemmin. Sf-mitta 18 cm. Vauvan sydänäänet 136, mikä kuulosti mun mielestä aika vähältä, mut neuvolatädin mukaan ihan normaali. Kuukauden päästä taas uudestaan ja sit huhtikuun alussa pääsen vielä siihen ylimääräseen ultraan tutkimaan ton istukan tilanteen...

Synnärigallup :Mulla matkaa NKL:lle n. 5 km :) Eli ei tarvii jännittää ainakaan ton matkan takia. Kesällä viel kaupunkikin yleensä niin "tyhjä" ettei tarvii kauheesti ruuhkia pelätä...

Mä olen selvinnyt tähän asti ilman närästystä ja pahempia selkäkipuja. Itseasiassa vointi on aika mainio :wave: Iltasin vaan väsyttää niin et voisin mennä puol yheksältä nukkumaan samaan aikaan lasten kanssa! Toisina öinä nukun niin ettei pommikaan herättäis ja välillä taas pyörin kyljeltä toiselle koko yön ja mietin kaikkea hullua tyyliin :jos mä ny kuolisin, en näkis ikinä lasteni kasvavan isoiksi,ne ei varmaan isoina edes muistaisi äitiään ja miten perhe selviäis ilman mua :'( Ja sit tietysti itken tyynyni märäksi ja mies yrittää suhtautua ymmärtäväisesti mun "mielialavaihteluihin" :LOL:
Eli tällasta täällä päin...

Dodona 22+3 (?)
 
Iltoja!

Muumi on ollut koko päivän menopäällä ja nyt iltaa kohden vauhti vaan kiihtyy :whistle: Pienillä polvillaan/kyynärpäillään/millä lie jyskyttää niin että melkein saa napattua kiinni terävänä kohoumana nousevasta raajasta :D Kovat tohinat on... Ja yöllä herää aina samaan aikaan kun mä herään esikoisen satunnaisiin kitinöihin ja sitten saakin vähän aikaa valvoo kun vauva rymistelee... Hitto, miten tässä malttaa odottaa vielä 3 kuukautta ja rapiat :heart:

Mulla on napa pullahtanu ulos kuopastaan. Viime raskaudessa se tapahtui muistaakseni joskus rv 30 tienoilla... Hauskan tuntuinen tuo napa =)

Mulla on edelleen tyttökutinat niin voimakkaina että taitaisin olla synnytyssalissa tosi ällikällä lyöty jos tuliskin poika! Eipä sillä, on meille nimi mietittynä kummallekin ja vaatteet on enimmäkseen ns. unisex-värisiä ja -mallisia. Maanläheiset ja kirkkaat värit on kovasti mun mieleeni :)

kaalimaankakara, eihän se olis eka kerta kun ultraaja erehtyy sukupuoliveikkauksessaan, kun kuitenkin 2D-ultrasta kyse... Sitä ei oikein voi täysin varmaksi veikata kokenutkaan ultraaja. Voihan se olla että siellä tyttö majaileekin, mene ja tiedä :)

Nyt croissantia ja alkotonta siideriä naamaan...

Kylkiluu 24+2
 
ootteko pannu merkille että puolpotkarit meinaa olla kiven alla :kieh: mä kun tykkään niistä ja kivan värisiä hankala löytää... nyt kasa käytettyjä valkosia ja keltasia aattelin jos heittäis koneeseen värin kanssa ni sais ruskeita ja mustia parit :D
 
Jaahas, en oo taas pitkään aikaan kirjotellu...
Neuvolakuulumisia:
sf-mitta huimat 16,5cm :D
painoa tullut 2,1kg kuukaudessa :ashamed:
verenpaineet oli 111/75 (viimeks oli 124/78)
hemppa oli pysyny samana
pissatestin joudun viemään labraan, kun epäili virtsatulehdusta tai sit vaan valkovuodosta johtuvaa bakteeria...

kelan paperitkin saatiin, niin pääsee niitä täytteleen :p tätskä sano, että sen paketin saa suurin piirtein viikolla 30, miten mä jaksan odottaa kun siihen on aikaa vielä 7 viikkoa!! |O

sokerirasitukseenkin pitäis sitä aikaa varailla :$ onko joku muu käynyt jo siellä? pystyyköhän sitä meneen samana päivänä vielä töihin, vai pitäis ottaa palkaton päivä?...

Galluppi: synnärille on matkaa vissiin jotain 10-15kilsaa, en oo mitannu, eiköhän sinne vartissa hurauta jos ei ruuhkaan joudu.
Tällä hetkellä teen siivoustyötä, oon vaan jotenkin jämähtänyt sinne, jos nyt vihdoin ja viimein äippäloman jälkeen pääsis johonkin muihin hommiin.

Mites noi raskaat nostelut, koskas niitä tulis ruveta välttämään? kun meillä ois pääsiäisviikolla töissä tiedossa vahauksia ja jos huone pitää tyhjentää pöydistä ja tuoleista yms. niin voinkohan vaan nostaa kädet pystyyn? B)

Nyt sitten auttakaahan tyhmää, kuinka paljon suurin piirtein pitäis varata niitä 50-56 senttisiä vaatteita? Ja mistä mä löydän pinnasänkyyn lakanoita?

Nyt rupee pikku hiljaa iskeen paniikki, kun mitään ei oo vielä hankittunu, muutamia vaatteita lukuunottamatta :/
No turvakaukalo on katsottuna valmiiks, pitäis vaan käydä hakemassa. Vaunuja oon yrittäny huutiksesta metsästää ja pinnasänkykin ois jo kiva saada.

Sarbe ootko huutiksesta kattellu niitä puolipotkareita?

voi ei, kohta tarttis taas iltavuoroon lähteen ja motivaatio NOLLA |O

MP 22+5
 
Mua on alkanu vaivata kumpi tämä kaveri on :D
Ei sillä väliä oo, mutta vaatteiden takia haluaisin tietää..
Noh, enää n.15 viikkoa ja sekin selviää,
kerkiäähän noita vaatteita ostella sittenkin vielä..
Eilen taas ostin kaks bodyä, mut pitäs sitoa kaupassa kärryihin,
etten pääse niihin käsiksi :LOL:

Siivosin miehen vaatteet pois..
On hirveää heittää toisen omaisuutta roskiin
ja osaa mitä säästän niin meni laatikkoon ja komeroon :|
Haluan säästää muksullekin jotain isänsä lempipaitoja :heart:
Näkee minkä tyylinen isänsä oli, hippi mikä hippi :heart:

Sain jopa siivottua ja vähän muutenki
kohennettua tätä kämppää..
Johtuu varmaan siitä, että oon kukkunu täällä
jo puoli 7 aikaan hereillä... :D
Mä en enää iltaisin meinaa saada unta
ja yöllä herään tunnin välein...
Hmph ja päivällä väsyttäis kyllä!

Mutta nyt ulos siellä on nättimys ilma :)

Vivvi :heart: "Ilmari" 25+4
 
Miss Piggy, meillä ei esikoisen vauva-aikaan ollut kuin muutama 56 cm vaate, bodeja enimmäkseen ja taisivat olla äitiyspakkauksesta. 50 cm kokoa ei ollut ollenkaan ja hyvä niin, tyttö oli 52,5 cm syntyessään... Ja ne kasvavat ihan silmissä ekat 3 kuukautta! n. 2 cm viikossa :whistle: Vaatteet jäi hetkessä pieniksi... Kannattaa hommata pienimmillään 56-senttisiä ja suurin osa 60-senttisiä näin alkuun =)
Pinnasänkyyn löytyy lakanoita tavaratalojen valikoimista. Mä ostin pari lakanaa Ikeasta ja äitiyspakkauksessahan tulee yksi, sitten pari lakanaa ompelin yhdestä täyskokoisesta lakanasta.
Nostelua kantsii kyllä jo näillä viikoilla välttää, tosin paljon vaikuttaa se, nostaako reisillä vai selällä. Mä joudun joka päivä nostelemaan tota 11,5 kg:n lasta syöttötuoliin, rattaisiin ja milloin mihinkin. Nostaminen ei itsessään ole vaarallista jos taakka on kohtuullinen eikä aiheuta supistuksia ja jos nostotekniikka on oikea =)

Vivvi16, mä täällä hormonihöyryissäni jo itkeskelin kun luin, että oot pakannut miehen tavaroita pois... :'( Tuli heti mieleen millaista olisi jos itse joutuisi tekemään saman... Mä en tiedä missä jamassa olisin tuossa tilanteessa, tuskin olisin noin vahva kuin sinä. Onneksi sulle jäi suurin mahdollinen elävä muisto miehestäsi! :heart:

Ruoanlaittoon tästä suorin...

Kylkis 24+3
 
Miss Piggy: sokerirasituksesta Sokerirasituksen jälkeen voi hyvin mennä töihin. Varoittivat sen rasituksen aikana kyllä, että jos tulee huono olo, niin pitää ilmoittaa hoitajille. Otin banaanin mukaan jonka söin rasituksen jälkeen, että jaksoin sitten normaalisti lounaaseen saakka. Rasitus itsessään kestää 2h (+ se aika minkä joudut mahdollisesti jonottamaan näytteenottoon), eli kannattaa varata vaikka lukemista mukaan, koska silloin ei suositella liikuntaa vaan pikemminkin paikallaan istumista. Nimimerkillä kokemusta on: ei kannata tankata mahaa täyteen hiilihydraattipitoista ruokaa just 12h ennen rasitusta. Nostaa hyvin todennäköisesti sen paastoarvon koholle.

Äitiyspakkauksen tuloonhan vaikuttaa ainoastaan se miten nopeasti asian kelassa käsittelevät, eli se ei tule vakiona viikolla 30. Esim. kelan sivuilla netissä voi tehdä pelkästään hakemuksen äitiysavustusta (=pakkaus) varten, jolloin sen päätös tehdään erikseen riippumatta äitiysrahahakemuksesta (ja yleensäkin nopeammin kuin paperihakemukset).
 
sokerirasitus olen ollut ekassa jo muutama viikko takaperin ja kyllä samana päivänä voi mennä töihin..
pinniksen lakanoita meinaan ite ainakin ommella alulakanat isoista ite ja pussilakanoita ehkä pari ite, mutta ollaan ostettu JYSK:stä parit lakanat (tosin pari senttiä liika pieniä äp-peittoon..)

Äippäpakkaus juu siihen ja sen tuloon vaikuttaa myös se missä asuu.. pienillä paikkakunnilla tulee nopeesti ja isommissa saattaa kestää.. toivottavasti ei viikolle 30 asti... :snotty:
 
Iltoja!

Minäkin sain sitten vietyä kelan paperit keskiviikkona kelaan.

Tänään oli tytön 4v. neuvola. Hyvin oli tyttö kasvanu ja osasi tarvittavat temput :LOL:

Justiinsa kun pääsin kehumasta ettei mitään oireita ole, niin jokos se närästys iski.
Tiistai iltana alkoi närästämään kun joutui vähän kumartelemaan. Tänään huomasin että banaanin syötyä meinasi taas alkaa korventaa,mutta ei sitten pahemmin alkanukkaan.

sokerit on pysyny toistaiseksi kurissa kun syön vain pienen annoksen.

Ostin taas alennuksesta vaaville yhdet shortsi haalarit,ruskeat ovat ja kalan kuva rinnuksessa,heh! saa kelvata vaikka sattuisikin olemaan tyttö... Koka 56cm. Vertasin 62cm.seen kokoon eikä siinä ollu mitään eroa..



amati ja tahvo 24+4

 
Kylkiluu Ei se helppoa oo, kyllä mulla usein
tulee sellaisia epätoivon kuohahduksia, ettei lämmitä
edes ajatus vauvasta, vaikka sitä yli kaiken rakastankin.
On vaikea jaksaa yksin, mutta vaihtoehtoa ei oo...
Ja päivä kerrallaan, kun mennään niin eikö se elämä jotain annakin?=)


Sarbe Ihana masu sulla :heart:

Huh huh ja kyllä taas väsyttää,
mutta ei varmana väsytä enää yhtään
ku meen sänkyyn :ashamed:
Aina se uni katoaa..
Ja on pätkittäistä ku siihen kiinni saa... huoh..
No ehkä se taas tulee takas :)

Nyt salkkareille!

Vivvi :heart: Ilmari 25+4
 
Muutamaan päivään en ole koneelle ehtinyt ja monta sivua olette taas kirjoitelleet. Kiva!!

Ammattigalluppia: tarjoilijana työskentelen. Ja noita nostamisia yms olen itsekin miettinyt kun paljon joudun painavia lautasia, lasipakkeja ja ruokapakkeja nostelemaan... Ja se kyllä tuntuu vatsassa. Tänäänkin oli niin kiire ettei 9 tunnin työpäivän aikana ehtinyt oikeastaan yhtään istua joten maha oli kun tiiliskivi kun pääsin kotiin. Ja ei kun lasten kanssa urheilutreeneihin illalla :/
Vielä vähän aikaa tahtoisin vaan töissä jaksaa käydä ja auttaahan ne työkaverit parhaan mukaan, mutta kiireessä on vähän sellanen olo että on toisten tiellä :ashamed:

Meillä matkaa synnärille noin 40 km mutta onneksi Tyksiin aika suora ja nopea tie.

Painoa
on tullut noin 7 kg. Liikuntaa harrastan melkein joka päivä mutta makea maistuu ihan liikaa... Töissä tulee napsittua pullaa ja suklaata... En vaan saa itseäni kuriin ja iltaisin aina kauhea morkkis :snotty:

Ja närästysvaiva jatkuu... Ja levottomat jalat yöllä...

Valmet 23+6
 
:wave: heippa!!

reissusta palattu ehjin nahoin ja oli erittäin mukavaa..
pari juttua taas vauvalle tarrautui mukaan.. :D nalle puh vaunulelu ja jumppalelu..
sitterikin on nalle puh..( kai kohta koko lapsi on nalle puhilla päällystetty..äiti on sen verran huurahtanu nalle puhiin.. :whistle: ) ja taas tuli nuorimman kummitätiltä kassillinen ihania pieniä vaatteita mukaan,niitä kohta pesemään..=)

ostoksillakin tuli käytyä ja alennusmyynneisstä löytyi lapsille vaikka mitä kivaa..
mummulastakin(mun mummolta..) saatiin monta pullollista mehua ja etikkakurkkuja mukaan..:p ja isopappa tehtiin onnelliseksi muutamalla vanerinpalasella että pääsee tekeen tuulimyllyjä =)

kamala keli oli ajella edes takasin,mutta takasin tullessa 6-tiellä nähtiin ulosajokin..
isäntä jo mietti jos ei oltais ajettu tankille hetkeä aikaisemmin oltaisko me oltu siinä rytäkässä,kun tapahtui juuri ennen kun saavuttiin ulosajo paikalle :/

mini on voinu masussa hyvin koko matkan mutta takasin tullessa rupes jo oleen sellainen olo että mä tahon kotiin..paikat puutu ja alko supisteleen,mutta tulihan sitä ajettua 2 päivän aikana sellaset 755km :whistle:

mutta jos sitä lähtis ruuan laittoon kohta puoliin ja asioita hoitamaan :wave:

tuire ja mini 24+0 :heart: :heart: :heart:
 
Valmet jaksamisia nostelemisen kanssa... :saint:
muljaa toi Stiivi tuolla mahassa... :kieh: potkii tonne alakertaan :D

Ihana päästä tänään hierojalle.. saa kattoo mist uskaltaa hieroo kun toi alaselän hieronta taitaa herkästi pistää supistaa.. :|
 
Huomenta!

Sain äippäpakkaus paperit kelasta :D
Parin viikon sisään saa hakea paketin postista (TULIS JOOOOO :LOL: )
heh en oo malttamaton.
Ainut vaan etten tiedä saanko purkaa sen jo tänne kämppään
vai muutanko mä isompaan... huoh.. noh kaikki aikanaan :)

Hyvin nukuin pitkästä aikaa,
en heränny ku kaks kertaa.
Ja näin vauva unen... Vauva oli poika :heart:

Mutta aamupalan touhuun.

Vivvi :heart: Ilmari 25+5
 
valmet samassa ammatissa siis ollaan..olen samaa itse miettinyt kauanko jaksaa. onneksi ei mulla enää töitä kun 4 viikkoa ja ensiviikko onkin talvilomaa. olen kovasti koittanut töissä nakittaa muita nostelemaan raskaita koreja,ym. mutta ei tuetenkään kaikesta voi välttyä. välillä vetää amsu kyllä niin kivikovaksi,onneksi ovat supparit kivuttomia. olen kylä huomannut muutenin kotonakin niitä tulevan joten en niin ole pelästynyt asiaa.

tosiaa huomenna alkaa talviloma.. ja viikon päästä ollaan reissuun lähössä. tukholmaan viikonlopuksi mun vanhempien kanssa sekä veli tulee kihlattunsa kanssa mukaan. ihanaa päästä matkaan, olen kyllä joskus siellä ollut mutta olin sellanen vaanhtosammuttimen kokonen ja muistikuvat ovat hiukan heikot reissusta. pakko hakea kaikkea kivaa vinskille tuliaisiksi.. :heart:

se olisi tänään rv 26+0 :heart: uskomattomalla vauhdilla aika kuluu..
oli kyllä kummallista huomata tossa etusivulla uusi keskustelujoukko -marraskuun masun kasvattajat- ihan kuin sillon kun me kaikki oltiin alkumetreillä :D
nyt kaupungille hoitaa asioita ja illalla töihin..
[/b]hyvää viikonloppua mammat!!

marleena83 ja vinski 26+0
 

Yhteistyössä