KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

meinasin tärkeenä korjata et se on valkuaista mitä pissas on mut en nyt menekkään vannomaan kun kuulostaa oudolta.. :ashamed: :x

maleha onnittelut tyttö"lupauksesta" :heart:

jees.. jos mie vihdoin laitaisin itteni kuntoon ja lähtisin hakee yhdent lahjotus harsot kotio =)
 
Saattaa olla valkuaista muuten juu... :whistle:
En ihan hirmu tarkkaan kuunnellut.../tiedä näistä asioista, kun kaikki ollut aina ok...

Soitin muuten sinne kelaankin. Olivat kyllä saaneet mun hakemuksen jo viikko sit, mut sille ei oo vielä tehty mitään. Että kyllä tässä varmaan vielä tovi menee, että pakkauksen saan...
 
Täällä haahuilee tilaustenkäsittelijä/vientisihteeri. Eli hoidan firmassamme vientipuolen tilauksia ja siihen liittyviä hommia, sekä kotimaan tilauksia. koulutukseltani olen kyllä merkonomi ja matkailualan restonomi. Oon vähän kaukana koulutukseni alasta :)

Onnea Malehalle Tytöstä! Meillä odotetaan vähän niinku poitsua, kun esikoinen tyttö. Rakenne uä:ssä ei näkynyt sukupuolta, kun pikkusella oli jalat niin tiiviisti yhessä. Perjantaina päästään uudestaan uä:een kun pään mitat oli vähän pienet viikkohin nähden. Esikoisella oli sama homma joten nyt ei tarvii onneks hermoilla asian takia. No poika tai tyttö, molemmat on yhtä tervetulleita tähän perheeseen!

Muitakin on näköjään Viroon menossa. Ollaan lähössä miehen kanssa kahestaan viikonloppuna Tallinnaan ku alkaa toi talviloma. Päästään vähän tuulettumaan ihan kahestaan ;) Sen jälkeen lähetään mökkeilemään koko perhe tonne Savoon päin. Ihana päästä vähäks aikaa pois täält töistä. Ahdistaa!!!

Betoni mamma 22+6
 
Ammattigalluppiin:Mä olen ravintolakokki,tosin tällä hetkellä siis hoitovapaalla kotona toista vuotta.Opiskelemaan tekis mieli lähteä,mutta en ole vielä keksinyt mihin...Ravintola-ala ei enää houkuta perheellistä.

Rakkapanuu:Nyt vaan lepäilet ja otat rennosti!

Malehalle onnittelut tytöstä!

MiksiSiksi:pitääpä laittaa muistiin tuo närästyslääke,jos sitä kokeilis seuraavaksi,kun ei noi renniet ym. auta.

Mä olin Virossa esikoisen odotusaikana rv35.Neuvolatäti vaan kehotti ottamaan hörpyn konjakkia :x jos alkaa kovasti supistamaan,ettei tarvii Tallinnassa synnyttää :D

Bamse 25+3
 
Lähetin juuri Kelalle sähköisesti äitiysrahahakemuksen ja lapsilisähakemuksen. Äitiysavustusta en vielä hakenut, koska ajattelin, että haen vähän myöhemmin, niin voin sitten shoppailla äitiyslomalla niillä rahoilla :D En siis ota pakkausta, koska ostan mieluummin tyttövaatteita koko rahalla :D

Olo ok. Nyt olen saanut nukuttuakin, eli liitoskivut asettuneet. Ja esikoinenkin (2.5 v) on jo viikon pysynyt omassa sängyssään... Keksi varmaan kuukausi sitten, että yöllä voi hilpsiä äidin ja isin sänkyyn... argh. Meillä kun tuo perhepeti ei ole oikein ikinä toiminut.
Sokereita tänään mittaillu, ei ongelmia niiden suhteen. Parin viikon päästä sokerirasitus (toinen tässä raskaudessa).
Pääsiäiseksi lähdetään reissuun, onneksi neuvolalääkäri on just edeltävällä viikolla, koska tarvitsen lentomatkaa varten lääkärin todistuksen. Lennon lähtöpäivänä 28+1.... raja siis on 28+0

Kata ja hmm... *laskee* 24+4
 
Onko ollut jo puhetta vauvalle otettavasta vakuutuksesta??
Minä aloin selaileen vakuutusyhtiöiden sivuja ja sieltä otettavia vauvavakuutuksia mutta eipä niistä ota selkoa Erkkikään.
Pohjolassa on muut vakuutukset joten kai se sieltä kannattais ottaa??
Kertokaa jos teillä on tietoa niistä et mikä ois hyvä ja mistä sen kandeis ottaa jne...
Joko muut ovat vakuuttaneet tulevan pienokaisen?
 
Rakkis, saattaapi tosiaan olla että on virtsatieinfektio iskenyt. Se aiheuttaa helposti kipeitä suppareita... Taitaa olla sun kohdalla kyse valkosoluista jotka on koholla, valkuainen (=proteiini) jos on koholla, viittais vähän eri syihin kuin vti:hin...

Oltiin aamupäivällä esikoisen kans perhekerhossa ja ihanassa auringonpaisteessa käveltiin kotiin :D Ai että tää valon lisääntyminen tekee mulle ihmeitä joka kevät! Tuntuu että jaksaa mitä vaan... Hei enää muutama päivä ja ollaan maaliskuulla! Kevät keikkuen tulevi ja kesä myös, sitten ne jännät paikat on käsillä..! :heart: Jotenkin nyt tuntuu ettei edessä oleva synnytys mietitytä enää yhtään ja odotan sitä oikein positiivisella mielellä, vaikka esikoisen synnytys aika raju kokemus olikin... Eiköhän se hyvin mene :) Vois vaikka jonnekin synnytyslaulukurssille hakeutua, jos hoilotuksesta vaikka oliskin apua siinä tilanteessa :D

Nyt välipalalle poistuu hän...

Kylkiluu & Muumi 24+0
 
Meillä on vauvavakuutus Pohjolasta,koska siellä on kaikki muutkin vakuutukset.Tyytyväisiä ollaan oltu.Omavastuu on 10 prossaa ja virkailijat suosittelee,että kerran vuodessa kun vie kaikki laskut,niin tarvii maksaa vaan kerran se omavastuu,joka olis muuten vähintään 100e.
Pohjolassa pitää hakemus olla sisällä ennen viikkoa 27.
 
Heips:)

ammattikalluppiin: mä olen ollu kotona lasten kanssa vuodesta 01,mutta välillä oon tehny noita
siivoushommia,ym sellaista ja ollu päiväkodissa töissä.jos sitä lähtis opiskeleen tai jotain muuta kivaa kun olen sen 3 vuotta ollut kotosalla.

heitämpäs kallupin minäkin kuinkas pitkä matka teillä on synnärille???
meillä on sellainen 10km,kun nuorimmaisen kun synnytin oli 1km :D

malehelle: onnittelut tyttöuutisesta :)
rakkis:lepoa nyt vaan :hug:

tänne ei mitään erikoista,puistossa oltiin pienempien kanssa tänään,isommat viihty isänsä kanssa kotona pulkkamäessä ja on erittäin aurinkoinen ja nätti ilma ulkona,ikävän vetinen vaan :/
päivissä oon ihan sekasin kun lapset on kotona ja mies menee vasta tänään yövuoroon..
mutta onnesta ei ole kuin kaksi yötä niin sitten on taas 2 vapaata ja lähetään käymään sukulaisissa Tampereella ja ideaparkissa törsireissulla :whistle:
torstaina sitten palaillaan taas..

Viroon suunnistetaan kans 4.4-6.4 sillä uudella laivalla viking xprs
ja ollaan viikonloppu siellä kun appiukko on siellä hommissa :D

jos sen reissun jälkeen rauhoitutaan ja ollaan ihan kotinurkilla synnytykseen asti.. =)

mutta nyt välipalan tekoon :wave: :wave:

tuire ja mini 23+3 :heart: :heart:
 
Heipsan!

Juuri hain postista äitiyspakkauksen! Pakko oli heti hypistellä että mitäs kaikkea sieltä löytyykään :)

Täällä meni aikaa jokunen viikko: ke 6.2. vein paperit kelaan, seuraavan viikon pe 15.2. oli postitettu päätös eli se oli postilaatikossamme ma 18.2. Ja tänään ma 25.2. oli postista tullut lappu että paketti on noudettavissa postista :)

Aikas kivoja vaatteita paketissa oli ja varsinkin toppapuvusta tykkäsin. Muutamat vaatteet eivät oikein lemppareita olleet - ne menee sitten jollekin joka niistä tykkää! Makuupussi oli kanssa mun mielestä tosi kivan värinen. Tykkään aika hillityistä väreistä ja just beige on aika passeli väri mun makuun.

NASU-masu 26+1
 
Niin ja galluppeihin piti vastailla. Koulutukseltani olen ravintolakokki, mutta olen jotenkin ajautunut enemmän salin puolelle, eli kassa-tarjoilijan tehtävissä olen ollut. Vakituinen paikkani irtisanottiin (samalla irtisanottiin noin 100 muuta...) ja työt loppuivat viime lokakuussa. Joten olen saanut melkein koko odotusajan nauttia kotosalla. Työkkärissä olen kirjoilla, mutta kyllä se varsinainen työnhaku alkaa omalta osaltani vasta joskus 2009... ehkäpä sitten syksyllä, katsellaan, aika näyttää.

Ja synnärille on matkaa vajaa 20km, sellanen 20min ajomatka.

NASU-masu 26+1

Meille on huomenna tulossa Brion Zenit rattaat. Yhdistelmävaunut on jo hankittuna ollukkin, mutta halusin vielä tollaset "kevyemmät" vaihtoehdot reissuille mukaan otettavaksi ja sitten kun vauva on vähän kasvanut niin ehkä kätevämmät käytössä kun kevyemmät/sirommat...
 
eli nasu-masulla on kestänyt just vajaa 3 viikkoa tulla paketin kotio... mulla on nyt tasan viikko siit kun paperit on kelas ollu... eli pari viikkoo viel... :kieh: mie jaksa odottaa... :headwall:

mein partsivaunut on ehkä vähän liiottelua kun ne on vuoden 2000 yhdistelmät :whistle: kun halvalla sai ni oli pakko ostaa :saint: kätevää on se et niis on taittoaisa ni menevät vähän pienemmäks kun sellaset ns. vanhat vaunut joissa se aisa vie jo kamalasti tilaa... =)

Joskohan sitä alkais pesee vauvan vaatteita.. :saint: ko kuitenkin täytyy viel vaippoja pestä ja harsoja ja lakanoita ja ja ja ja.. jostain on alotettava.. varsinkin kun olen näin saamaton :ashamed:
 
maleha, täällä tuuletetaan edelleen Pohjantähden vauva-vakuutuksen puolesta!
Siellä omavastuu 50 ekee/tapaus.
Ainoa firma, joka korvaa apteekin maitovalmisteet, mikäli niille tulee käyttöä. Täällä varmaan on se taas edessä, kuten kahden aikaisemmankin kanssa.

Synnärille täällä on matkaa n. 7 km.
Ihan sopiva matka! Ei tarvii kauheesti sit ennakoida lähtöä. =)

Täällä supistukset loppuivat sen kahden Panadolin myötä.
Toivotaan, että ei tule enää takas.
Aamusta sitten alan kyseleen pissinäytteen tuloksia...et tarviix täs nyt syyä joku kuuri vai mitän pitäis tehdä...

Sarbe, mä oon jo pessyt vaavin vaatteet. Joudun vaan kohta peseen uusix, jos en kohta laita niitä kaappiin tuosta pölyttymästä. =)
Tars kans vielä pestä kaikki harsot ja muut vaipat niin avot!
 
rakkapanuu, ei tullu mieleenkään tarkistaa pohjolast et mitä korvaavat/eivät korvaa.. .toivottavasti ei tuu käyttöö apteekin maidoille :|
hyvä et supparit loppu :)

meinaattekos silittää vauvan vaatteet? ja mtä pesuaineita käytätte niihin?
meil on nestemäinen serto muistaakseni ja huuhteluaineeks etikkaa. ni käy samat aineet sit vaipoille eikä tartte miehelle naputtaa kun laitaa vääriä aineita vaipoille :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
sarbe nyt on pakko kysyä miten etikka toimii huuhteluaineena??
en ole koskaan kuullutkaan.. :ashamed:
sen pitäis pehmentää vaatteita... sopii kestoille kun niille ei suositella huuhteluainetta... ei ainakaan viel o haittaa ollu etikasta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sarbe:
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
sarbe nyt on pakko kysyä miten etikka toimii huuhteluaineena??
en ole koskaan kuullutkaan.. :ashamed:
sen pitäis pehmentää vaatteita... sopii kestoille kun niille ei suositella huuhteluainetta... ei ainakaan viel o haittaa ollu etikasta..
käytätkö ihan vaatteissakin,jättääkö sellaista etikan hajua niihin?? :snotty:
 
^ei etikka jätä etikan hajua vaatteisiin. Tai kosteana saattaa vähän tuoksahtaa, mutta sitten kuivuttuaan ei. Itse olen laittanut etikkaa pikkulorauksen, mitähän tuo voisi olla, 1rkl ehkä, huuhteluainelokeroon ja vielä vähän vettä perään, ettei ihan putkistoon jää noin pieni määrä.
En kyllä ole huomannut etikassa mitään pehmentämis-ominaisuutta, mutta kyllähän se hajuja vie pois, eli käytän yleensä niihin koneellisiin, mitkä laitan pyörimään illalla, eli pyykit ovat yön yli koneessa. Samoin oikein likaisiin navetta- ja miehen työkamppeisiin käytän myös.

Ammatiltani olen autonkuljettaja Kortti löytyy niin kuorma- kuin linja-autollekin. Karjanhoitajan pätevyys löytyy myös.

Synnytyssairaalaan tulee matkaa 120km ja vähän hirvittää koko synnytys. Esikoinenhan syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi, ja kuopus käynnistettiin (yliaikaisuuden takia) , joten kiirreellä ei ole sairaalaan tarvinut mennä. Meillä ei oikein ole naapureitakaan, joten tosipaikan tullen olen vähän ihmeissäni, mihin lapset laitan, kun tulee synnyttämään lähtö. Miehelläkin kestää kotimatkassa pari tuntia...
No, se on sen ajan murhe sitten se, eiköhän aina joku paikka muksuillekin löydy.

Minullakin oli tänään neuvola, viikkojahan on nyt tasan 26. Kaikki arvot oli ok. sykkeet oli 150 pintaan.

Vauva liikkuu kovasti, tosin eniten öisin :headwall: Nukun muutenkin huonosti, heräilen pitkin yötä, enkä enää meinaa saada unta.

Selkäkivut ovat vaivanneet tosi paljon, olen todellakin jo hätää kärsimässä tuon selän kanssa. Onneksi supistuksia tms. ei ole ollut. eikä muitakaan vaivoja, mutta tuossa selänresussa on kyllä ihan tarpeeksi.

t. Huiskahäntä 26+0
 
Heippa =)

Rakkapanuu: Voimia sinne :hug: Huilaa nytten rauhassa.
Mulla oli pissatulehdus ja se aiheutti mulla ainaki kovat supparit :$

Tää päivä on menny tässä pyöriessä,
vähä siivoilin ja kaupassa käväisin.
Kaveri potkii kovasti, mä veikkaisin tätä pojaksi.
Melkein voisin jo lyödä vetoa :LOL:

Mulla on alkanu vasemman jalan ulkoreisi
puutumaan hirveesti.
Ei se satu tai mitään, mutta tuntuu kummalta...
Pitää varmaan nlasta kysyä, kun ens viikolla meen.
Mulla on silloin lääkäri siellä :)

Synnäristä Mulla sinne on matkaa n. 50 km
eli ei kauheen pitkä matka, taittuu 30 minuutissa =)

Mutta nyt salkkareille!

Vivvi :heart: "Ilmari" 25+1
 
Ammattigallub: Täällä sairaanhoitaja ja lasten teholla töissä.

Mä oon tullut hysteerisiksi nuiden liikkeiden kanssa kun tuntui, että tässä joku aika ne tuntui paljon selkeämmin ei kuitenkaan päivittäin ja neuvolassa viime viikolla kysyin, että pitäiskö niiden jo joka päivä tuntua ja kuulemma pitäis. Nyt oon tässä viikonlopun kuulsotellut ja perjantaita on varma liikehavainto. Mites teillä muilla on liikkunut näillä viikoilla? Mulla siis tänään 22+5
 
Galluppeihin nyt eka vastauksia. Eli koulutukseltani olen laitoshuoltaja, mutta työskentelen tekstiilihuoltajana vakkarina. Tosin työpaikka on ihan syvältä, että josko äippälomalla kattelis jotain muuta.... :whistle:
Synnärille on matkaa n. 40 km.

En olekaan kerennyt viime päivinä kirjottelemassa mitään. Siskoa ollaan oltu auttamassa muuttohommissa. Tänään oon lentäny koko päivän asioilla. Koirat käytin rokotuksissa ja kävin hakemassa vaunut ja sitterin kaverilta =) . toisella kamulla kävin ihmettelemässä, mikä mättää pleikkarissa. Ihmettelen sitte huomenna sitä lisää. Ja menin onneton taas ostamaan suklaalevyn :ashamed: . Ihankun ei olis jo tarpeeksi kiloja. Ja se närästää kuitenkin :headwall:
Meilläkään Napsu ei tykkää, että muut kokeilee potkuja. Lopettaa heti kun mies yrittää tunnustella. Mistä ne tunnistaa, että joku muu kokeilee vattaa. Vaik mies yrittää kuin varovasti, ni ei meinaa onnistua. No, kohta niitä ei voi olla tuntematta.... :LOL:
Mie pelkään tulevani kipeäksi. Ei siis tunnu mitään, mutta loppuviikosta pitäisi lähtä pienelle parin yön lomalle ja minä olen meidän perheessä ainut, joka ei ole sairastanut muiden mukana. Meillä on mahatauti jyllännyt jo kahteen kertaan parissa muodossa ja flunssakin on kaikilla muilla ollut. Ja eikös yleensä just sillon olla kipeänä kun ei pitäisi.... :whistle: No pitäkää peukkuja! Ei voi olla niin huono säkä. Kyllä minäkin oisin hieman hotelliluksusta ansainnut :D

Kissantassu ja Napsu 23+1
 
NeitiA, mulla on liikkeet tuntuneet päivittäin rv 17 lähtien koko ajan voimistuen... Onko ne vaavin liikkeet tähän asti olleet enemmänkin sellasta möyrimistä, ei teräviä potkuja tms.? Jos et oo tähänkään mennessä tuntenu päivittäin, ei varmaan oo tulokkaalla mitään hätää... Mutta soittele vaan huomenna neuvolaan ja kysy jos pääsisit poikkemaan sydänäänet kuuntelemassa, saat rauhan itelles =)
 
G.: miulla matkaa synnärille semmoset 70 km, matka kestää n.45 min.

Vauvan vaatteita kans pitäis alkaa pestä kun vaan sais ajoiksi. Pitäis ostaa vielä semmoinen
kuivausteline pieniä vaatteita varten,entiset kun on menny rikki.
Kaapit pitäis kans lonia, kun olis varma selvyys että tuleeko sieltä se poika tosissaan niin vois tytön vaatteet laittaa laatikkoon ja pois tilaa viemästä.
Kaappeja kun on liian vähän meitin pienessä mökissä :|

Vakuutuksesta ollaan ajateltu jos ottais Lähi-vakuutuksesta kun siellä on koti-vakuutuskin ym. Jos nyt sinne joskus jaksais ajella.
Saamattomuus kun iskee..
Se tytön 4v. neuvola-aikakin piti tänään tilata, mut muistin jooo...

Sauna remonttia ukko tuolla suunnittelee....huomenna laittaa uudet lauteet ja myöhemmin seiniä uusii.
Keittiö kaapit meinataan kans uusia,tänään käytiin kattomassa malleja ja sovittiin mittaajan tulosta. On sitten keittiökin kunnossa kun rotina vieraita tulee, entiset kun on jo n 30v vanhat... :LOL:

vauva potkii kovasti masussa ja on näkyny jo pitkän aikaa ulos päinkin. Ukkoa ei vaan ole vielä kiinnostanu kokeilla potkuja. Kuopus ja tytön tyllerö kokeilee välillä masua,välilä vähän liiankin kovasti :/

amati ja tahvo 24+1
 

Yhteistyössä