KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

malehalle :hug: Odottakaahan kärsivällisesti hoitosuunnitelmaa, se on ihmeellistä mihin nykylääketiede pystyy nykyään!

Baareissa en minäkään ole paljoa enää käynyt, vaikka (suuri osa kavereista niissä töissä..) aiemmin kävin paljonkin istumassa ja turisemassa. Viimeksi join yhden töissä olevan kaverin tarjoaman Nikolain, ja heti tuli tuimia katseita ja baarimikolle valitus.. typerää! Mieskin lähti juuri ovesta äitinsä kanssa syömään ja siitä veljensä luo iltaa viettämään poikien pokeri-iltaan.. Normaalisti olisin soittanut omat kaverini kasaan, tehnyt jotain sapuskaa ja lähtenyt yöhön tanssimaan. Nyt taidan tehdä vadelmasmoothien ja istua leffan kera sohvalle.. Vähän tyhjä olo, mutta mä nyt vaan olen varmaan vähän outo. Sosiaalinen elämä on nyt lähes kokonaan lounaiden ja liikunnan harteilla.. Tämän ollessa esikoinen ja jo nyt kotona olevana olo on aika yksinäinen, varsinkin näin viikonloppuina (ja mielelläni annan miehen mennä vielä kun pääsee :D )

Elppa & Antero 24+4
 
maleha Tuttuavapiirissäni on henkilö jolla syöpä on pariinkin otteeseen levinnyt yhtäkkiä jokapuolelle, mutta aina on siitä selvinnyt. Rankkaa se on ollut, mutta hengissä pysytty silti. Toivotaan että kaikki päätyy hyväksi sielläkin :hug:

Äsken huomasin että vasemmasta rinnasta on tullut tilkka jotain melko läpinäkyvää nestettä, veikkaisin että on varmaankin maitoa, mutta minulla ei ole kyllä mitään hajua siitä miltä se näyttää :O Voisiko viisaimmat valaista?

Menhit ja Ella(viljami) rv 24+5
 
Tänään 24 viikkoa täynnä! :flower:
Taitaa poitsu aavistaa että tuli tasaviikkoja täyteen kun koko ajan tanssii ja pyörii niin että vatsa heiluu :)
Äitipossu täällä vaan maiskuttaa jäätelöä suoraan paketista ja huuhtelee alas kolalla :LOL:

Olipa muuten suloista herätä tänään rakkaan vierestä, halittiin siinä ja suukoteltiin ennen kuin sängystä olisi pitänyt nousta. Pieni sitten keksi että hänenkin pitää saada huomiota ja aamuinen ilakointi ja potkiminen alkoi taasen, tuumattiin siinä sitten yhteen ääneen: "Leevi heräsi..." :)
Mie oon sitten iloinen että poika on meille jo näin totta ja rakas ennen syntymäänsäkin :heart:

loaloa & leevi 24+0
 
Heissan pitkästä aikaa. Lukemassa käynyt kyllä jutttujanne, mutta oma kirjoittelu jäänyt kun ei ole ollut kerrottavaa. Myös esikoisen alkanut uhma vetää voimat ihan kokonaan :ashamed: Jospa se jo kesäksi hellittäisi.

Omat murheet tuntuneet pieneltä lukiessa täältä kuinka elämä on yllätyksellinen. Pitäisi todellakin osata antaa arvoa kaikelle mitä on saanut.

vivialle :hug: En voisi edes kuvitella kuinka tolaltani olisin jos näin itselle kävisi. Kuten muutkin sanoneet vaikutat vahvalta ja varmasti sisällä kasvava ihmisenalku antaa voimia :heart: Olet usein mielessä :hug:

malehalle :hug: Isäni säikäytti syksyllä kertovansa että hänellä on keuhkosyöpä. Näin joku terveyskeskuksen lääkäri oli alustavasti todennut. Onneksi lisätutkimuksissa todettiin ettei olekaan. Kuinka peloissaan sitä olikin ne muutamat viikot :'( Äidilläni oli rintasyöpä kun olin 14.v Silloin sitä ei edes tajunnut että hän voisi kuolla siihen. Ennen kun äiti oli leikattu meillä oli riitaa jostain, silloin vasta äiti kertoi pelkäävänsä kuolemaa ja itsekin sain kuulla/tajuta että se olisi mahdollista. Hän yritti olla niin vahva, etten huolestuisi. Leikkaus kuitenkin auttoi ja on kulunut jo kymmenen vuotta eikä tauti ole uusiutunut.

O: Rakenneultrassa viimein käyty ystävänpäivänä. Oli huojentavaa nähdä että kaikki oli kunnossa. Vauveli taisi nukkua kun ei juuri liikkunut. Kätilö sai tosi hyvin tutkittua kaikki ruumiinosat. Esitteli virtsarakon ja peräaukon. Näkymä oli suora jalkopäähän, mutta en kyllä osannut sanoa kumpaa sukupuolta olisi. Jäin tietty miettimään että kun en nähnyt kulkusia oisko se tyttö ;) Jännitys säilyköön kesäkuulle.

Syntymäpäivistä oli joskus juttua. Itse olen 11.11 ja mies lokakuun alusta. Esikoinen joulukuun lopussa. Kaikki muut siis talven lapsia, paitsi nyt syntyvä tulokas. Katsonutkin jo että luultavasti hänestä tulee horoskoopilta rapu :D

Vatsa alkaa olemaan jo ihanan iso :heart: Aina peilin edestä kulkiessani huomaan hymyileväni ja silittelen masua :heart: Yritän ottaa nyt kaiken ilon irti kun tämä jää viimeiseksi raskaudekseni . Vaivojakin tietty on tullut. Suonenvetoa aina joskus jos en muista laittaa sukkia yöksi. Närästystä lähes päivittäin. Nyttenkin närästää, mut ihan siedettävästi vielä. Peppu puutuu nopeasti kun istuu ja muutenkin jalat on kankeammat noustessa. Onneksi aika vähällä päässyt tähän asti.

Nyt voisin jatkaa villavaippahousujen kutomista. Yllätyin kuinka nopeasti saa niitä tehtyä illan aikana. Nyt on jo viidennet housut puikoilla ja lankaa riittää vielä toiseen viiteenkin :) Toivottavasti vaan tulee käytettyä sitten :/

T: katbe 21+1
 
Ehtoota kaikille!

Ja malehalle suuret voimahalit! :hug: :hug:
Oikein muuta en osaa sanoa. :/

Baareissa käynneistä joku kyseli.
Silloin, kun olin ihan ekoilla viikoilla, kävin joka viikonloppu baaris 5 vai 6 viikkoa putkeen. =)
Sai aina vähän keksiä kaikenlaista, miksi olen yhtäkkiä autolla liikenteesää.
Kukaan ei silti arvannut! :whistle:
Sittemmin kun masu on alkanut näkymään, olen käynyt kahdesti baarissa...eikun kolmesti oikeastaan. Yhdellä kertaa kävin ihan nopsaan, toisella kertaa oltiin kaverin kanssa, kun lupasin lähteä seuraksi. Tunsin itseni norsuksi tanssilattialla. :ashamed:
Kolamannen kerran olin kaksi viikkoa sotten serkun keikkaa katsomassa. En tosin jaksanut olla kuin kotvasen, kun oli niin kova flunssa. Näillä näkymin en enää ole menossa. Pelkään niin hirmusesti koko ajan, että joku tönii tai et joutuu yhtäkkiä keskelle tappelua. :/

Unistakin joku ehtis kysellä. Just ukolle eilen ihmettelin, että en ole pitkään aikaan nähnyt minkäänlaisia unia. En vauva tai mitään muitakaan unia. :eek:
Mitähän se sit meinaa? Aina ennen tässä vaiheessa raskauttaa tuo unielämä on ollut aika vilkasta... Nooh...kaippa niitä ehtii sieltä vielä tulemaan. :whistle:

Mutta palataampa taas...nyt menen valmistautumaan yöpuulle!

Rakkis ja masu 22+1
 
Unista on ollut puhetta: Mulla on ihan vakkari että raskausaikana näen kiihkeitä unia vanhoista poikakavereista :LOL: Joko minä olen heistä kovin kiinnostunut mutta he eivät niinkään minusta tai sitten toisin päin... Tuntuu hölmöltä herätä oman miehen vierestä vatsa pystyssä kun on voinut uneksia toisista miehistä koko yön!! Olen kyllä miehelle näistä kertonut ja ollaan yhdessä niille naurettu!! Ollaan oltu ihan nuoresta asti yhdessä, kohta 12 vuotta ja toivottavasti hautaan saakka, mutta jotenkin on jännääkin elää hetki toisessa maailmassa yöllä. Pettää en ikinä haluaisi enkä ole edes ajatellut mutta unessaanhan voi tehdä kaikkea kiellettyäkin :LOL:

Vaan kuuden tunnin työpäivä takana mutta kyllä on taas niin kova maha että... Koko ajan kun on jalkojen päällä joko seisten tai kävellen ja taukoja ei pahemmin ehdi pitää. Saikkarille en ihan vielä haluaisi jäädä mutta välillä tuntuu että on toisten jaloissa töissä. Ja mulla tulisi parempi äitiysraha jos pystyisi olemaan töissä loppuun asti ja että äitiysraha laskettaisiin kuuden kuukauden tulojen mukaan kerrottuna kahdella. Tein nimittäin lyhennettyä työviikkoa -06 vuoden kun taas -07 enemmän tunteja. Mutta äitiysrahaa ei varmaan voi laskea -07 tulojen mukaan vai kuinka? Onko jollain samanlainen tilanne?

Valmet 22+1
 
Valmet Hah, miulla ihan sama juttu noitten unien kanssa, joskin ne on painajaisia! :LOL: Vielä siihen kaupanpäällisiksi oon saanut hampaiden narskuttelun, varmaan tekee tosi nannaa kiilteelle :'(
Marssi rohkeasti kelaan lappuloisten kanssa, sain itse tosi hyvää palvelua paikan päällä, selkeni just että mitä tulee tehdä kun viim. puolen vuoden tulot on suuremmat kuin vuoden 2006. Työsoppari loppuu miulta maaliskuun lopussa jonka jälkeen työkkärin kirjoilla kuukauden mistä jään sitten mammalomalle, ainakin näillä näkymin mikäli muutoksia ei tule :)
 
Malehalle kovasti voimia!! :hug:

Viipperä: Kyl mä tykkään froikkareista, oon niitä jostain 14-v asti kuunnellut
ja mies tykkäs siitä kanssa.. :heart:
Lintumies-biisi on tällä hetkellä mun suosikkeja, se on ku kertomus
suoraan miehen elämästä ja se tuo jotenki sen lähemmäs mua :heart:

Nyt on taas hirveä ikävän tunne.
Pitäs kai yrittää nukkumaan...
Ei vaan tunnu taas mikään oikein miltään,
vaikka täytys vaan jaksaa.

Vaavanen se ei onneksi tunne tätä
samaa tuskaa.
Turvassa piilossaan vielä :heart:

Vivvi :heart: vauva 24+0
 
Maleha :hug:

Käin ettii ihellein farkkui...h&m:stä niit sovittelin ja totesin et :kieh:
Kui oikeest ei ymmärretä et jotkut lihoovat raskausaikan muualtaki,ettei pelkästää tuu isoo mahaa!!
Kaik farkut ol niiiin kaposii reisist ja persiist et oisin joutunu ostaa 3-4 numeroo isommat jos sen kokoset ei ois kaik menneet.
Lantiomallii olivat ja sit masun päälle pitkä resori.
Nää vanhat housut jotka on ostanu 10v sitte ovat kokoo M ja hyvin sopii...nyt vissii ois etittävä noist malleist kokoo xxl :eek:
Joten jooo....en ostanu uusii housui :/

Taas joku allergia kimpussa...jalat ja kädet täys nokkosihottumaa,kutinaki sen mukaista.
Muuten olo ok.

AadaOlavi 23+2
 
Aikani kulux kasasin kaikki tyttöjen vanhat vauvavaatteet tuohon kasaan aja ajttelin pykätä ne pesuun, silittää ja laittaa jo kaappiin. Ehtiiköhän ne vetään ihan pölyyn vielä ennen kesäkuuta? :whistle: :ashamed:
Mut kun mulla ei nyt oikein oo mitään muuta puhaakaan...
 
Mun tekis ihan hirveesti mieli kaivaa pojan vauvavaatteet kaapin kätköistä,mut vielä olen malttanut...Ehkä ens viikolla :D

Menhit:Se on varmaan just sitä esimaitoa...Mulla ei ole vielä,ihme kyllä,tullut pisaraakaan maitoa.Jotenkin oletin,että toisessa raskaudessa tulisi herkemmin.

Ursulainen:Mulla on ihan päinvastanen ongelma h&m: farkkujen kanssa.Se S-koko,joka on jostain syystä pienin,on mulle liian iso.Mä tarttisin pelkästään mahalle tilaa,mut musta näyttää että niissä farkuissa on levennetty reilusti myös sitä takapuoli/reisi osaakin...Ongelmansa kullakin,mut harmittaa,kun h&m:llä on kivat ja sopivan hintaset ne mammavaatteet.

Leivoin äsken karjalanpiirakoita.Pitäisköhän mennä maistamaan :p

Bamse 24+2
 
Minä oon jo alottanu vauvan vaatteiden pesun. On vaan suuri ongelma, että minne saa ne mahtumaan. Pitäis vähän muutella vaatekaappien järjestystä tuolla neidin huoneessa. Meinattiin tankokaapista tehdä leveä hyllykaappi ja hyllykaapista kapea tankokaappi =)

Saa nähä koska tulee toteutumaan :kieh:

Lattiat pesty, ja suppareita tullu koko aamun. Mut nyt on syöty ja levätään vähän :hug:

Venla ja Tauno 25+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Aikani kulux kasasin kaikki tyttöjen vanhat vauvavaatteet tuohon kasaan aja ajttelin pykätä ne pesuun, silittää ja laittaa jo kaappiin. Ehtiiköhän ne vetään ihan pölyyn vielä ennen kesäkuuta? :whistle: :ashamed:
Mut kun mulla ei nyt oikein oo mitään muuta puhaakaan...
Voihan ne laittaa vaikka muovipussiin nätisti, ettei pölyty. Sieltä sitte kesäkuussa valmiissa pinossa kaappiin. ;)

Mä en kyllä uskalla oikeen mitään suunnitellakaan. Liikket tuntuu ekaa kertaa kunnolla tiistaina, mut sen jälkeen ei mitään! Jotain pientä illalla ehkä, mut seki saatto olla vaan ilmavaiva... Nyt on kuitenki jo sen verran viikkoja, et kyllä niitä liikkeitä pitäis olla! Soitan huomenna neuvolaan, mut meijän terkan tuntien, en pääse edes kuunteluttamaan sydänääniä. Mä hajoon tanne... :'(

rypäle 21+5
 
Rypäle:Onko sulla istukka etuseinämässä?se nimittäin voi heikentää liikkeitä.Ja jos terkkari ei suostu kuuntelee sydänääniä,niin soitat tai meet käymään ä.polilla.
Mä kyllä uskon,että kaikki on kunnossa.Sä oot kuitenkin jo tuntenut liikkeitä. :hug:
 
rypäle, mitäs jos soittaisit suoraan polille, etkä terkkariin? Jos kerran tiedät, että terkkari ei tee mitään, niin eikö olis järkevämpää soittaa suoraan polille?
Saisit sitten mielenrauhan masun kanssa!

Mulla muuten pyörii nyt eka koneellinen vaavin vaatteita pesukoneessa. :whistle:
Päätin sitten viskoa ne sinne, kun kerta ne tohon läjäänkin jo katsoin. Kohta laitan sit vielä nämä uudet vaatteet pyörimään, joita on nyt tullut ostettua uutena tälle tulokkaalle. Mitähän mahdan tehdä sitten loppuodotuksen? :whistle:
Ei vaan! Jos selkä kipeytyy tätä tahtia, niin ei tarvii tehdä yhtään mitään! :/
Sängyn valmiiksi laittamista koitan vielä jaksaa lykätä jokusella viikolla! =)

Nyt meen vähän jatkaan nurkkien putsaamista!
Jos sais tän talon taas suht siistiksi ja tavarat paikoilleen ennen huomenna koittavaa arkea! :/
 
Heippa taas pitkästä aikaa!
Meillä kone aina varattu ja teinit saa sen sekaisin vähän väliä


Neuvolassa käyty keskiviikkona. Painoa tullu huikeat 856g/vk! onneksi ei mitään ihmeempää sanonu,kysyi vaa että mitäs on tullu syötyä....
karkkia syön mutta muutaman palan vain päivässä.
Hemppa kohonnu 124 ja pissi puhdas. Sydämmen sykeet hyvät, ei aina ees sano paljon ottaa kierrosta.
Sain mukaani sokerimittarin että saan aloittaa kotona mittailun vähitellen. Ä-polilta sanoivat ettei tarvii rasituksessa käydä,suoraan koti testauksen saan aloittaa.
Yhden kerran on jo ollut arvo koholla ateian jälkeen,onneksi ihan vähän.Jutuu nyt sitten rajoittamaan syömisiä :(
Kelan paperitkin sain mukaani,pitäis vaan jaksaa täyttää ja kiikuttaa kelaan...


Illalla pitäisi vielä mennä tanssitunnille,jos tie ei ole tukossa ja jaksaa :LOL:

TV: amati ja tahvo rv23 tasan
 
Kyllähän tässä nyt sitte hermo petti. Soitin sinne äippäpolille. Ne oli onneks tosi ymmärtäväisiä ja sain heti mennä käymään. Sydänäänet kuulu niinku pitiki, eli kaikki ok. :heart: Siihen se hyvä onni sitte loppuki. Kaupan parkkiksella joku ääliö rynnisti MUN paikalle, vaik olin jonottanu sitä viimesen vartin ja oli vilkku päällä. Että suututti! Mutkien kautta pääsin kuitenki kotipihalle asti, MUTTA missäs onkaan mun avaimet? No, eteisen pöydällä tietenki! Kahen lukitun oven takana! Mies on töissä, mun vanhemmat Kanarialla ja appivanhemmat Afrikassa, eli vara-avaimet kaikki jossain ihan muualla, ku täällä. Eihän siinä sitte muu auttanu, ku soittaa talkkarille, MUTTA sitte multa loppu akku! Luojan kiitos talkkari ymmärs tulla siihen osotteseen kattomaan, minkä olin kerenny antamaan, ni pääsin sisään. Mut kyllä ketutti maksaa 20e ovenavauksesta. :kieh: Nyt on sitte sellanen perhanan metrinaula (en muuta tähän hätään löytäny) tossa ovessa ja aivaimet siinä roikkumassa, etten toista kertaa samaa tempausta tee. Uskaaltaakohan tässä mitään ruokaa edes yrittää alkaa tehdä, ettei seki sitte räjähdä naamalle. :kieh: ;)
 
Päiviä!

Sunnuntai on menny istuskelles.
Vauva on ollu hiljainen, mutta nyt alko kunnon jyminä masussa :heart:
Taas siirryttiin uusille viikoille, hassua enää ei oo pitkä aika kun
saadaan nyytit syliin :heart:

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

Vivvi :heart: vauva 24+0
 
No hyvä rypäle, että kaikki oli kunnossa!
Niin uskoinkin! Mutta nyt sait itsellesikin rauhan.
Se on muuten jännä, kuinka tuo muisti alkaa tässä vaiheessa pätkimään ja huolimattomuus astuu kuvaan. :whistle: Onneksi pääsit lopulta sisälle! =)
 
Iltaa!

Täällä on 2-vuotissynttärit saatu kunnialla päätökseen, oli aikasta hulinaa :whistle: Vaikkei lapsivieraita ollut kuin yksi ja väkeä kaiken kaikkiaan toistakymmentä. Pikkuneiti oli niin pyörällä päästään päivän jälkeen että viime yönä heräili tunnin välein ja äiti siinä samalla... Vähän pistää väsyttämään. Olis kyllä suotavaa että ens yönä sais vähän paremmin nukkua.
Muumi rymistelee mahassa kun tässä läppäri sylissä istun, tuntuu olevan jotakin mieltä äidin istuma-asennosta. Tiedä sitten mitä mieltä :xmas:

rypäle, hyvä että pääsit äitipolille varmistamaan että vauvalla kaikki kunnossa =)

Mulla on liitokset alkaneet paukkua :/ Kiva kiva... Oikein mukavasti on juilinut parin päivän ajan, melkein kuulee kun luut natisee ja ryskyy. Täälläkin odotellaan sitä hehkeää ja energistä keskiraskautta :xmas: Esikoista odottaessa olin kyllä muistaakseni energisimmilläni just rv 20-30 ja mikäs siinä oli ollessa, työpäivän jälkeen kellahdin sohvalle hyvän kirjan pariin, sisustin kotia ja oli aikaa vaikka mihin. Kyllä toi laps työllistää enemmän kuin mikään työ on mua tähän asti työllistänyt...

Innostuin hankkimaan vauvelille pari ihanaa 56 cm:n bodya, vaikka kyllä sitä vauvanrytkyä riittää ennestäänkin... Mutta oli pakko ostaa, niin ihanan värisiä :heart: Meinataan hankkia vauvelille mäntyinen kehto, sellaisesta haaveilin jo tyttöä odottaessa mutta jäi sitten hommaamatta. Nyt löysin netistä just sellaisen mistä haaveilin ja ihan kohtuuhintaan =) Ihanaa päästä liekuttelemaan...

Iltapalalle hipsii hän...

Kylkiluu ja Muumi 22+6
 
rypäle oot kyllä kunnon halin ansainnu noin rankasta päivästä :hug:

kylkiluu puhu tuosta kehdon hommaamisesta. Ite oon ajatellu semmosta kans, mut sit kävin ajattelee sitä et tulisko sitä oikeeste käytettyy, ja jotenki nous ongelmaks se et sit pikkunen nukkus melkein lattian rajassa. Mutta niihä ne vauvat niinku muutki lattian rajassa aikojen saatos nukkunu, mut miksköhä itestä alko tuntuu ajatus siitä jotenkin kurjalta :ashamed: kummallista.

Tänään käytiin mummillani kylässä ja kyllä sillä juttua riitti synnytyksestä, ku on ite 6 lasta synnyttäny. Tuli kyllä niin härskiä juttua välillä että mies katto vieressä silmät pyöreinä ja itteä nauratti niin perkeleesti :D

Menhit ja Ella(viljami) rv 24+6
 

Yhteistyössä