KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Juu, edessä oleva istukka voisi suojata masukkia mutta se on varmaan totta että siinä olisi riski helpommin irtoamiseen. Noo, riskithän ne on takaseinässä olevan istukan irtoamisella jos jokin vääränlainen tärinä / äkkiliike sattuu. Mutta eipäs niitä kannata sen enempää miettiä. =)
 
Heippodei!
Olin tuossa iltakävelyllä ja huomasin harjotussuppareita, koko maha menee kovaks ku kivi vähäks aikaa. No onneks se on normaalia :) Kovaa elämää se taas pitää massussa, on ihana tuntea kaikkia liikkeitä =)

Ikionnellinen, jos saisin valita noista vaihtoehdoista niin kyllä emmaljungan vaunuihin kallistuisin. Mikäli vain ei olisi rahasta kiinni :whistle:
 
Iltoja!
Viikonloppu vierähti Tampereella mun äiteen luona. Selkä ei vaan enää oikein hyvää tykkää autossa istumisesta :/ Tää se on mukavata kun selkä alkaa taas veetuilla... Muistan elävästi miten ihanaa oli esikoisen synnyttyä, kun vauvan kanssa päästiin salista osastolle ja tajusin että se prkln selkäkipu jäi tuonne saliin :xmas: No, tässähän kärvistellään taas kesään asti. Jossain vaiheessa siihen turtuu.

Oottekos muuten muut huomanneet lisääntynyttä karvankasvua mahan alueella? :D Mulla oli tää sama ilmiö tyttöä odottaessa ja nyt on taas maha an alkanut ilmestyä sellaista valkoista villavaa karvaa. Aika hauskannäköistä :D

Nyt maate ja maha viereen, kiva olla taas kotona...

Kylkiluu & Muumi 20+6
 
Viipperä: Enhän mä koskaan lue yksityisviestejä. Nyt käväisin lukemassa ja tajusin, ettei sitten varmaan tulla perhekerhossa törmäilemään. PS. Leila ei mun raskautumisesta tiedä.

Neliapila + Papu & Pipa 21+0
 
mahakarvoista Juu, tällä ne kävi kasvaa heti plussauksen jälkeen. Onneks ovat sentään vaaleita, hävettää kyllä mokomat hirveästi kun varsinkin valoa vasten näkyvät varmaan kuuhun asti :kieh: Jos iho ei ois niin herkkä niin varmaan hankkiutuisin niistä tavalla tai toisella eroon -_-

Menhit ja Ella(-Viljami) rv 23+0
 
Huomenta kaikille!

Tänään olis klo8 neidin 3v neuvolalääkäri ja klo 14 on mun oma neuvola. Vien kyllä esikon tänään neuvolan jälkeen hoitoon. Eilen alko vas. kylki vattuilemaan tosissaan. En ees paljo ollu pystyssä ja pakotus alko. Piti ihan ottaa illalla särkylääkettä. Meni onneks ohi, mut nukkumaan mennessä se taas alko. Yöllä oli taas noustava ottamaan särkylääkettä. Kai se on vaan rasituksesta? En keksi muutakaan. Se on koko vas. kylki, tosta kylkiluista alaspäin. :'(

Eilen leikkasin 7 vaippaa varten kankaat. Pääsis ompelemaan kun toi särky loppuu. Sit on pienelle tarpeeks luulisin. =)

Kylkiluu: Mulla se untuvan kasvu alko ja tosi aikasilla viikoilla. On kun linnunpoika valoo vasten :LOL: varsinkin kun ottaa housut pois kun karvat nousee sähköstä pystyyn. TOSI IHANAT :LOL:

Venla ja Tauno 23+1

p.s. pähkäilen vieläkin kovasti kysynkö ens viikolla sukupuolta. Kun toi mies ei sano juuta eikä jaata...
 
Hei vaan...

Minäkin ajattelin laittaa kuulumisia.

Olen ihan mieleissään ku olen muutaman kerran ollut tuntevinaan vauvan liikkeitä. (Eivät ole mitenkään mukavan tuntuisia!!) Ja yllättävää on että ne tuntuvat ihan alhaalla. Kuvittelin että liikkeet tuntuisivat vähän ylempänä....

Nyt sitten tein ensimmäisen ostoksen vauvalle.
Käytiin Ikealla haaparannassa ja samalla siinä vieressä olevassa lastentarvike liikkeessä. Siellä sattui olemaan tarjouksessa BRION PRIMO kaukalo + jalusta. Eli kun osti kaukalon joka maksoi 1000 kruunua= n.100 euroa niin sai jalustan kaupan päälle, (500kr=n.50e) Lähtöhintakin oli siellä jonkin verran pienempi kuin täällä. Tykästyin kaukaloon koska se oli aika siro ja hyvänvärinen ja hintakin oli sit tosi edullinen. Mieskin tuumasi että oisit ostanut kaksi ku oli niin halpa.;) onko kellään muulla samaa kaukaloa?? Käyttökokemuksia?

Meilläkin on ongelmana vaunujen valinta. En osaa päättää minkä merkkiset, pehmeällä vai kovalla kopalla jne. Mutta sen olen päättänyt että neljä rengasta niissä täytyy olla. Onneksi on vielä aikaa niin voi tuumailla...

Painosta vielä että on se vaan kummallista kun sitä kertyy nyt niin helposti. Mistä lie johtuu!?? 6-7 kiloa jo tullut ja viikkoja vasta 19+4.


 
maleha halvalla saitte kyllä sen brion kaukalon.. ollaan täällä samallaista katottu ja jalusta+kaukalo 189e :whistle: niissä on kyllä hyvät värit..

jouduin taas perjantaina neuvolan pissatestin jälkeen meneen kontrollipissalle tk:hon, tuloksia soittelin äsken uudestaa neuvolalle. nyt sieltä taasen oli jotain..ei tulehduksia mutta jotain muuta. lääkäriltä kuulemma kysyy ja soittelee sitten jossain välissä päivää. todennäkösesti taas joudun menee uusiksi antaa pissan -kolmanne kerran :kieh:
huomenna olisi sitten toinen perhevalmennus.. itse olen ihan innoissaan, miestä taitaa hiukan jännittää :D työelämääkään ei enää jäljellä kun n.7 viikkoa.. ekaksi talvilomalle,sitte kesälomalle ja toukokuun 6. äitiyslomalle..
ihanaa vaan kohta olla kotona ja paisua täällä rauhassa. saan laitettua kaiken paremmin valmiiksi tulokkaallekkin kun saa rauhassa kattoa ja suunnitella :p kuhan vaan paikat kestäis loppuun asti..

marleena83 ja vinski 22+3
 
Kiitos kaikille tuesta =)

Vauva se potkii taasen heti aamusta, tää on vilkas kaveri.
Yritin saada jotenkin sen rytmistä selkoa, muttei sillä ole sellaista
:LOL: hereillä kun huvittaa ja nukkuu kun huvittaa.
Ja hirvee jytinä lähtee käyntiin jos kuuluu musiikkia :heart:
Isäänsä tullunna.. :heart:

vaunuista mä päätin ostaa vaunut
vaunulasta, ihastuin niihin ihan täysin,
kun kokeilin niitä lykkiä..

"Jouduin" tilata kaksplus lehdenkin, kun tarjous oli niin houkutteleva
ja tuleehan noita lehtiä luettua =)

Mutta tää ryntää suihkuun ja lähtee anopille..

vivvi+vauva 22+1
 
täällä töissä istun ja mietin eilistä iltaa, kun sain tietää että mun todella hyvä ystävä on raskaana, jipiii, heille siis tulossa toinen...=)...kiwaa ja kuulin myös eilen yhden toisen kaverin olevan raskaana...heille tulee kolmas=)....mahtavaa... ennen näitä uutisia olin kaveriporukan ainut joka on raskaana, nyt meitä on kolme=)
Tämän eka kaveri oli luvannu meille lainaks niiden sitteri jonka saa keinumaan...mutta luulen että nyt ostetaan ihan oma...

Vkloppu meni mun miehen synttäreitä viettäen, vein hänet kaupunkiin vaateostoksille, ja myös syömään :D

Tänään meen äitini kanssa käymään yhdes vauvatarvikeliikkees vaan siis katsomas vähän kaikkee ja hintoja!!...sitten torstaina sinne seinjoelle...
Sieltä päätettiin yhdessä mieheni kanssa että ostetaan ainaki pinnasänky ja turvakaukalo autoon valmiiks...saas nähdä jos löydän sieltä myös sitterin...mutta sen voi ostaa sitten myöhemmin...
Meille mun äiskä ja mummo ostaa yhdessä emmaljunga yhd.vaunut...ja sit se hoitopöytä...ne ostetaan myös myöhemmin...
Niin ja seinäjoelta pitäis myös löytää mulle mamma ulkotalvitakki...

Tunnen meidän vaavin liikkeet koko ajana paremmin ja paremmin, mutta ei vieläkään tunnu kädellä, ja nuo liikkeet tuntuu kyllä myös vaan alavatsas...

Täällä vaasas tänään pakkasta 12astetta ja hieno talvinen keli....en todellakaan valíta, tästä mä tykkään :D ....vihdoinki se kunnon talvi tuli B)

taavi-lotta rv20+3
 
On se kumma mite miul nyt pyörii yhtenää pääs toi hepatoosi ja joteki oudosti viel ootan et ne arvot nousee :eek: ...kai se on ku edellisis raskauksis tottunu oleen syynissä nii ei oikee osaa ajatella et menis normisti.
Ultraskii kyl kätilö totes et nähää sitte hepatoosin merkeis.
Sit kummittelee viel toi parvoviruskii...mut sen aika näyttää.

Mie oon tilannu sekä kaksplussan että vauva lehden ja odotus lehtee ostelen vaik se älyttömän kallis :whistle: ...oon pikkase seonnu tän odotukse myötä,eihä miun pitäny saada enää nelosta nii oon vaa iha onnessain :D

Ehkäpä voisin käydä ettii isompie muksuje vaatejäämistöö ja ihastelee niit.

AadaOLAVI 21+3
 
Heips kaikille!

Reissusta on kotuduttu ja kivaa oli..
kamalasti oli vanhalla kotipaikkakunnalla tapahtunu kaikkee murha
ja oli kotipaikkakuntalaisesta tullunna missi suomikin,(entisen poikaystävän serkusta..) ;)

lapset viihtyivät oikein hyvin ja miljoona kassillista vauvantarvikkeita/vaatteita tuli mukana :D
tarvis varmaan ruveta pesemään niitä tuonne kaapin pohjalle
:whistle:

meillä rupee pikku hiljaa oleen minille kaikki valmiina,patja pinniksestä ja vanna sekä tutit/vaipat sun muut puuttuu vielä,mutta onnesta on aikaa niitä hommailla.. :eek:

ostin tuppereilta sellasen tuttupullon/nokkamukin minille aattelin mitenköhän kätsy sekin sitten on...

saako hoitoalustaa pestä koneessa?
sain hoitoalustan ja se tarvis pestä ni aattelin jos koneessa lähtis puhtaaks vai saako sitä ees sinne laitella.. :/

Minikin on alottanut nyt oikein kunnon potkut ja pitkät sellaiset
kivalta tuntuu,mutta selkä alkaa VETELEEN viimeisiään :kieh: :kieh:

jos sitä lähtis kakkapyykille ja peseen noita ihastuttavia vaatteita ;)

tuire ja mini 20+3 :heart: :heart:
 
Siellä asukilla kaikki näytti olevan hyvin.
Kovasti heilutteli ja näytti temppujaan. Suun aukominen näkyi meille vanhemmillekin kivasti!
Koko vastasi muutamaa päivää pienempää, mitä viikot sanovat, mutta on kuulemma ihan normaalia. Niskapoimussa taas sanottiin, että on isompi, mitä niillä viikoilla "pitäisi" olla.

Vähän jäi häirittemään, kun ei sitten kysytty sitä sukupuolta. Ei vaan oltu tehty miehen kanssa lopullista päätöstä kysymisestä ennen sinne menoa ja sitten se vain jäi. Tosin olis varmaan kysynyt, että halutaanko tietää, jos olis selkeästi näkynyt. Mutta jäi kyllä kaivamaan niin, että melkein tekis mieli mennä sinne 4D-ultraan, mutta kun se on niin kallis! Soitin jo Tampereelle ja kyselin hintoja. 210 ekee jäis maksettavaa kelan korvauksen jälkeen. :| Aikamoinen raha DVD:stä ja sukupuolen katsastamisesta. :/ Mutta jotenkaan ei nyt malttais oottaa synnytykseen saakka, että kumpi sieltä tulee. :whistle:

Onkos täällä kukaan menossa 4D-ultraan???

Täällä on kanssa taas selkäkipu tehnyt paluuta ja tämä flunssa vie sitten viimosetkin voimat näin työpäivän jälkeen. :| Taidampa siis mennä soffalle pitkäkseni. :whistle:

Rakkis ja masu 20+3
 
Rakkapanuu: Kävimme viime torstaina Jyväskylässä rakenneultrassa ja 4dssä yksityisellä. Mahtava kokemus! Itse en olisi ymmärtänyt tavan rakenneultrasta oikeestaan mitään, mutta 4dssä näki mainiosti vauvan kasvot ja kaikki ne ihanan pienet sormet ym. Joissain kuvissa ihan alienin näkönen, kun rasvakerrosta vielä niin vähän, mutta oli se silti niin mahtava kokemus. Meillä hinnaksi tuli 196 euroa. Lääkärissä oltiin noin puolisen tuntia ja 20 minsan dvd saatiin matkaan. Sukupuoli kysyttiin ja saatiin tietää. Se vähän jälkikäteen harmittaa, sillä ois mukava vielä sitä jännätä, tärkeintähän on että vauva oli terve ja vastasi viikkoja. Toisaalta meillä oli just päinvastainen vahva tunne sukupuolesta, että ehkä hyvä näin.

Nyt jännätään neuvolaa, joka olisi perjantaina. Itsellä ollu menkkamaisia kipuja useina päivinä työviikoilla jo muutaman viikon jälkeen. Välillä painontunnetta alapäässä tai sellainen hetkellinen tunne, että on kauhee vessahätä ja joku painais vatsaa ja sen sisuksia alaspäin. Itse olen vaan niin arka soittamaan neuvolaan ja valittamaan, että josko nyt perjantaihin malttas oottaa. Pelottaa vaan niin et toivottavasti paikat ei ole auenneet yhtään, kun lentomatkasta haaveilen hiihtolomaksi. En vaan tiedä näin esikoista odottaessani, että mitä voi ja saa tuntea, ja mikä on epänormaalia.

MUkava on ollut kuulla, et monella ultrassa asiat mainiosti! Ja jaksamista ikäviä kohdanneille!
 
Täällä käyty tänää myös Jyväskylässä 4D ultrassa ja sukupuolikin tuli kysyttyä :) oikeestaan iha sen takia tuli kysyttyä että tietää vähän noita hankintoja tehdessä että kumpiko on eikä tuu otettua sitte sukulaisiltakaan lainaan "väärän" värisiä vaatteita... Tuleva isosisko oli hiukka pettyny kun kerrottiin sukupuoli hälle. Pakko oli kertoa koska toivo niin kovasti toista ja koko ajan puhu että kummanko tuolta mahasta haluisi tulevan.
Turvakaukalo tuli haettua tänää ja matkarattaatkin, molemmat oli Gragon. Kallista kyllä ostella tuollasia mutta ei oo mahollisuutta saada noita mistään lainaankaan ni pakko ne oli ostaa. Sitteriäkin kattelin, mutta ostan sen sitte myöhemmin.
Vaunut tilasin tuolta Vaunulasta ja on ainaki testattaessa ollu tosi kivat työnnellä. Meillä siis ne F7-malliset yhdistelmät.
 
Piti tulla kuulumiset laittamaan. Ollu kiireitä viime päivinä. Ja tänään piti pitkän saikun jälkeen taas kokeilla töitä. Mulla on seisomatyö, eikä selkä oikeen tykkää siitä. Tiukille meni, että pystyin tänään siellä olemaan. Issiaskin on välillä ilmotellu itestään.. :headwall:
Ultra ylihuomenna... Meilläpäin ei ilmeisesti edes kerrota sukupuolta. Minä haluaisin tietää sen, mutta isäntä ei. Olis helpompi ostella vaatteita yms.
Napsu potkii kovasti, tosin on välillä hiljasempiakin päiviä. Eilen illalla tunsin ekan potkun ulospäin =) . Istukka on edessä, ni ei kaikki liikkeet tunnu vielä hyvin.
Nyt täytyy mennä tekemään huomiseksi eväät ja sitte jo sänkyyn. Oon aivan naatti ja selkä kipeänä.

Kissantassu ja Napsu 20+1
 
iltaa pitkästä aikaa!
en ole paljon koneella keren olla..koulu vie kaiken ajan kun pitää opinnäytetyötä tehdä :kieh: meillä kaikki hyvin masuasukki on virkeimmillään iltaisin joskin liikkeet ei aina kovin hyvin tunnu, johtuen istukasta kun se on ihan tossa edessä!!
ens viikolla olis neuvola pitkästä aikaa saas nähdä paljon on painoa tullut (on karkki viime aikoina maistunut aikas hyvin).

Nyt iltapalalle ja nukkumaan että jaksaa taas 6 nousta ylös

kaalimaankakara 21+5
 
Tänään käytiin rakenneultrassa ja vauvalla kaikki ok. Vähän pieni vauveli oli raskausviikkoihin nähden,mut LA ei kuitenkaan menty siirtämään.
Mutta mun istukkaa kätilö tutki niin kauan et meinasin jo hermostua! On kuulemma vähän kohdunsuun edessä mut todennäkösesti siirtymässä ylemmäs. Lupasivat konsultoida lääkäriä et tarviiko sitä viel myöhemmin ultrata uudestaan... Ja sitten multa löyty lisä-istukka :whistle: En ole koskaan aikasemmin edes kuullut moisesta!!!
Ei siitä kuulemma mitään haittaa ole, jostain syystä vaan kehittynyt tuollanen pieni "lisä-istukka", mut olin ihan ihmeissäni kuitenkin :eek: Onko kellään muulla löytyny tollasta?
Sukupuolta ei kysytty, saa tulla kumpi vaan. Munkin mielestä on kiva "jännittää" synnytykseen asti, vaikka sekä miehellä että mulla on "poika-olo" ( mut eihän sitä koskaan tiedä...)
Nyt nukkumaan että jaksaa aamulla taas nousta sängystä! Mulla ainakin tuntuu et unentarve tuplaantunut raskausaikana ;) Ehkä helpottais jos ehtis nukkua päiväunet, mut nyt täytyy tyytyä vaan tooosiiii pitkiin yöuniin...
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Kouluhommat ovat vienneet paljon aikaa, ettei kovin paljon ole jäännyt aikaa muuta tehdäkää.tenttejä ja esseitä on tulvinnut. Mulla Kreikassa asuva suku on ollut vähän hämillään ja epäluuloisia raskauteni takia, mutta nyt pikku hiljaa alkavat tottumaan tilanteeseen kun huomaavat että kaikki on hyvin. Siellä kun näin aikaisin ei ole sopivaa hankkia lapsia ainakaan jos ei ole vielä turvallisesti naimisissa ja omista oman talon. Ja eihän sitä kreikkalaista miestäkään tullut, vaan se on suomalainen, huvittavaa sukua :)
Lady Di: mullakin on toi issias vaivannut noin viikon verran. Tekisi mieli liikkua enemän mutta tekee kipeetä. Tosiaan viime perjantaina aloitin äitiysjoogan, ja se tuntui tosi hyvältä. Suosittelen =) .
Osaanottoni Vivville! pidähän huoli itsestäsi ja anna itsellesi lupa surra kaiken vahvuuden keskellä :heart: Niin me naiset ollaan, lujia, koska meistä se uusi elämä lahtee kasvamaan (kreetalainen sanonta).
Maha kasvaa ja hyvää tahtia! Potkuja olen tuntennut parisen viikkoa. Nyt parina päivänä voimakkaampina, muttei vielä tunnu kunnolla kädellä. Kova se pienokainen on liikkumaan. Varsinkin iltasin ja aamuisin. Neuvola on perjantaina, odotan kovasti sydämenäänien kuuntelemista! lol
Tosiaan täälläkään ei ole rakenneultraa tarjolla, joten yksityiselle pitäisi mennä. Olen kyllä ollut kantoliinan kannalla, minusta se tuntuu kaikkeista läheisimmältä kun lapsen saa lähes ihoa vasten, ja varsinkin jos on lämmin hieno kesä.

aurikoa ja voimia!!
:hug:
possuli ja masukki 22+4
 
Aika monella alkaa liikkeet tuntumaan :heart: Minulla tuntuu istuallaan kaikista parhaiten, autossa Keijo-Kanerva innostuu monesti ihan tuhottomasti potkimaan :heart: Mulla on kans kasvanut massuun karvaa kauheesti, just miehelle yksi ilta sanoin, että oon kohta karvaisempi kuin sinä :LOL: Lisäksi mulla on tullut haalea hormooniviiva napaan asti, on oikeastaan ollut siinä jo 10-viikolta asti.

Tänään sain saumurin, nyt pääsen ihan kunnolla ompelemaan vauvalle vaatteita ja kestovaippoja B)

NeitiA ja Keijo-Kanerva 19+5
 
Maasu: Luulen että nuo menkkaimaiset kivut ja painontunne kuuluu asiaan. Minullakin on ollut alusta asti niitä. Joka päivä tulee useampaan kertaan juuri samallainen kipu ja tunne kuin ennen menkkojen alkamista. Kipu on ihan siedettävä mutta kivaa se ei ole. Luulin niitä ensin suppareiksi mutta käsittääkseni mahan pitäisi kovettua samalla jos supistelee. Ei voi tosiaan tietää kun esikoista odottelee että mitkä kivut kuulu asiaan, supisteleeko jne...
Mut kerroppa sitten neuvola kuulumiset mitä ne siellä sanoo ja onko kaikki ok!?

Monella näyttää issias ja selkäsäryt vaivaavan. Mulla taas selkä on ollut paljon parempana koko raskausajan kuin normaalisti. Selässäni on kolme nikamavälin madaltumaa, kulumaa ja kaksi välilevyn pullistumaa. Ne ovat vaivanneet ainakin kuutisen vuotta vaihtelevasti mutta lähes päivittäin. Nyt jostain syystä selkä ei kipuile juuri lainkaan. Vain Silloin jos kauheasti sitä rasittaa tai seisoo pitkiä aikoja. Olenkin ollut enemmän kuin onnellinen tästä tilanteesta mutta saa nähdä kuin kauan hyvä tilanne kestää.


:wave: 19+5
 
Huomenta.

Huh huh, väsyttää taasen hirveästi.
Mulle on tullu taas tämä, että voisin nukkua vaan...
Vauva se potkiskelee omiin nimiinsä,
eilen anoppi sille lauleli kaikenmoisia lauluja
ja vauvalla tuntu olevan hauskaa...
Kuperkeikkaa ja potkua tuli roppakaupalla :heart:
Itsekin laulan ja soitan mahalleni ja tuntuupa
kaveri rakastavan musiikkia!
Onko tuo ihme, kun äiti soittaa kitaraa ja laulaa,
isä soitti, tuleva kummisetä on guru tossa soittamisessa
ja lisäksi enot ja tädit soittaa ja laulaa :LOL:
Ei olla muusikoita ei... =)
Mutta vaikeeta tulee jos kaveri perii viel kaiken päälle
meidän luonteet... huh huh... apuva :LOL:

Nimistä en muista onko näistä ollu puhetta,
mutta ootteko miettiny?
Haluatteko erikoisen vai tavallisen nimen?
Itse laitan miehen nimen toisiksi nimiksi jos vauva on poika,
tytölle keksiminen onkin sitten vaikeampaa...

vivvi+vauva 22+2
 

Yhteistyössä