KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Kantoliinaa haluaisin kyllä kokeilla. Rintareppukin ok, mielellään semmonen minkä sais selän puolellekin tarvittaessa, vaavin reppuskaan =) Yks tutti mulla on hankittuna, siihempä se tarvikepuoli tällä hetkellä jääkin :D Laukullinen kaikenlaista vaatetta on jo koossa, siihen kun äitiyspakkauksen vielä saa niin hyvin lähtee vauva-aika käyntiin.

Käytiin ukkelin kanssa äsken kävelyllä ja kyllä taas issiashermo näytti kyntensä. Onko muilla issiaksen kans tappelemista? Muuta liikuntaa ei oikein jaksa harrastaakaan kun kävelyä. Venyttelen kotona, en oo jaksanu jumpissa käydä.

ikionnellinen: toi rentoutus cd kuulostaa kivalta :wave:

Nuttulainen alottaa illalla aina elämän massussa. Se huvittaa, aina kun nukkumaan yrittää alkaa niin eiköhän bileet oo pystyssä :LOL: Niin olenkos kertonut, tyttölupaus mulle rakenneultrassa annettiin :heart:

Di ja Nutukkainen 20+5
 
Ultrassa tänään käyty :)

Kaikki oli hyvin ja saatiin vauvasta yli 10 tosi selkeää kuvaa. Siellä pikkuinen heilutteli molempia käsiä, aukoi suuta ja näytti meille varpaanpohjansa :heart:
Istukka on takaseinässä mikä selittää että liikkeet tuntuu aikaisemmin ja selvemmin kun aikaisemmista raskauksista istukka on ollut edessä.
Olen ollut ihan varma että tyttöä odotan mutta taitaa olla poika tulossa...
Otettiin lapset 4.5v. ja 2.5v. mukaan ja olivat ihan innoissaan. Eihän he kyllä ihan kaikkea näkemäänsä ymmärtäneet kun tuo 2d ultrakuva on ihan mustavalkoinen. Vanhempi heti alkuun vähän suuttuikin hoitajalle ettei äidin mahaa saa noin kovin painaa :)

Neuvola on vasta parin viikon päästä ja vaaka näyttää varmaan ihan hirveitä!!! Ruoka maistuu (tai on ainakin mielessä koko ajan!) ja tuntuu että peppu levistyy joka päivä. 6 kilsan reippaita kävelylenkkejä teen ainakin kolmesti viikossa ja jumpassa käyn mutta ei nekään kuluta kaikkea rasvaa ja sokeria joita itseensä ahtaa. Kaiken lisäksi on illalla kauhea morkkis mitä kaikkea on taas tullut syötyä...
Iltaisin telkkaria katsellessa olen koittanut pientä lihaskuntotreeniä myös pitää.

Vivville vielä voimia ja jaksamista :heart:

Valmet 20+0 (Puoliväli minulla täynnä!!!!)
 
Iloisia terveisiä rakenneultrasta!

Olen ollut niin paniikissa etten olekkaan uskallellut kirjoitella, seuraillut vain takavasemmalta..

Nyt voi onneksi huokaista helpotuksesta ja vaihteeksi nauttia raskaanaolosta kun mahakaan ei ole vielä kovin tiellä!
Ultrassa kaikki siis kunnossa ja mitat täsmäsi:) ,laskettua aikaa hilataan koko ajan siihen juhannuksen tienoolle joten kai se on uskottava :D
Sukupuolikin nähtiin, ja kuten kaikki tutut jo arvasivat 7en tiedä mistä ihmeestä ) :LOL: niin poikaa lupailtiin, saas sitten nähdä kuinka käy.

Mukava oli kuulla että muillakin hyviä ultrakuulumisia! Ja tervetuloa mukaan Evelie.



Nyt huojentuneena palkitsemaan itseä jäätelöllä, vaavikin potkii kannustukseksi :)

hauskaa vkonloppua kaikille,
Renee ja vaavi 19 plus 3
 
Ihania ultrakuulumisia :heart: mites te, jotka ootte saannu tietää kumpi tulee, niin kerrotteko eteenpäin?

Mulla neuvola maanantaina ja saadaan ne kelan paperit ilmeisesti pois alta. Ja ä-polin lääkärikäynti 12.pv. Meinasin kyllä kysästä, josko kattois kumpi tulee =) Tekis niin mieli tietää. Mut ite kyllä aattelin, vaik tietäsin niin en ehkä kertois muille, kun ehkä ukolle :LOL:

Venla ja Tauno 22+6
 
ERITTÄIN LUMISTA HUOMENTA!

Me lähetään tänään reissuun moikkaamaan sukulaisia ja tuttuja tuonne Tampereen kupeeseen ja palaillaan linjoille sunnuntaina-maanantaina.
Jää varmaan viimeiseksi reissuksi "pitkälle" ennen kun vauva syntyy..
rajoittaa toi selkä sen verran hyvin. :/

ultrakuulumisista Onnittelut kaikille jotka ultrassa ovat käyneet :hug:

kaikkille erittäin hyvää viikonloppua :D

tuire ja mini 20+1 :heart: :heart:
 
Täällä alkoi eilen illalla töiden jälkeen tuo issias vaivaamaan, hyvän ajankohdan valitsi eli viikonlopuksi sitten. :kieh:
Muistelen että esikoista odottaessa oli pari, kolme päivää tätä issiaskipua, mutta siihen jäi. Toivottavasti nytkin.. :whistle:

äää + Vili 21+2
 
Vivville haleja! :hug: Ihmiset on vaan aina niin kovin uteliaita, vaikka eivät sitä aina tarkoittaisikaan! Varsinkin pienessä kylässä, jossa itsekin asun, kaikki tuntevat toisensa ja haluavat tietää toistensa asiat aina läpikotaisin. :| Voimia sulle kestämään sitä!

Täällä olisi vielä kaksi yötä ultraan ja pitäisi varmaan hiljalleen päättää, että kysytäänkö sitä sukupuolta vai ei. Itse en sitä kyllä osaa siitä katsoa, mutta josko ultraajalta uskaltaisi kysyä. Meille kerrottiin neuvolassa suoraan, kun kysyin, että keneltä kannattaa mennä sukupuolta kysymään ja keneltä ei. Siellä on kuulemma joku mies, joka saa kauheen hepulin, jos se on ultraamassa ja siltä menee sukupuolta kysymään. Joten täytyy nyt sitten sekin katsoa, että kuka siellä on.

Täälläkin on painoa tullut parissa viikossa varmaan 5 kiloa! :ashamed:
Kipeenä, kun on, ei oikein pääse liikkumaan niin, kuin haluaisin, vaikka selkäkin on ollut nyt parempi. Flunssa vain ei ota helpottaakseen vaan päin vastoin ja täällä sitä vaan neljän seinän sisällä nyhvätään. :(

Täältäkin masusta löytyy energinen pakkaus. Kamala vauhti päällä melkein aamusta iltaan! Yöllä ei onneksi ainakaan vielä ole pitänyt mitään erikoisia hulabaloita! :)

Nyt on mentävä vähän koittamaan, josko onnistuisi ihan vähän siivoomaan. Ja tänään tekisi mieli ommella ihka eka vaippa, kun kerran nuo kankaatkin on tuossa jo leikattuna. :whistle:

Rakkis ja masu 20+1
 
Sää on niin ällö etten Eurokankaaseen jaksa tänään lähteä. Koitan siis tyynyn ompelemista ensi viikolla..

Sain eilen illalla hepulin vaatteiden ja niiden sopimattomuuden kanssa, ja kävin huuto.net:stä huutamassa vaikka kuinka paljon vaatteita. Katsotaan parin päivän kuluessa mikä on tuomio: köyhdynkö suuresti vaiko en :p Siellä on yllättävän kivoja vaatteita! Kirpparilla pistän sitten myyntiin kun en enää tarvitse, aina on joku toinen raskaana jolle ehjät vaatteet kelpaavat.

Nyt tiskaamaan ja ihmettelemään mitä tänään tekisi, VAPAAPÄIVÄ!

Elppa & Möykky 22+4
 
Mielestäni tuolta Huuto.netistä saa parempilaatuista ja edullisempaa vaatetta kuin kirpparilta. Ainakin mitä olen noilla Espoon ja Kauniaisten kirppareilla käynyt, maksaa yksi kellarille haiseva body esim. euron kun taas Huutiksesta saa 20 sentillä vastaavan raikkaan tuoksuisena. =) Mammavaatetta en tosin ole ostanut Huuto.netistä mutta vauvojen vaatepaketteja kyllä enkä ole koskaan ollut kyllä pettynyt, päin vastoin.
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuuulumisista!

Sukupuolen kyselystä,esikoisesta kysyttiin ja pidettiin se ihan omana tietonamme (vaikka kaikki sitä yrittivätkin saada selville )
Tällä kertaa aiomme pitää jännityksen kesäkuulle asti.

Bamse 22+1
 
Osanottoni ElinaMarialle ja Vivville :hug:.

Kiitokset kaikille tsemppauksesta. Kävin torstaina sydänultrassa ja Pipalla eli B-vauvalla on kaikki OK. Papulta eli A:lta kardiologi löysi 2 mm:n VSD:n eli kammioväliseinäaukon. Hyvät uutiset oli ne, että reiällä ei ole merkitystä vauvan kasvulle raskausaikana tai synnytyksessä. Ja vähän huonommat sitten ne, että aukko sijaitsee aika ylhäällä aortan lähistöllä alueella, jonka aukot ei yleensä itsekseen sulkeudu eli vauvalla saattaa hyvinkin olla jossain vaiheessa edessä sydänleikkaus. Leikkausta ja vauvan vointia aion kuitenkin murehtia vasta synnytyksen jälkeen, jos ja kun ongelmia ilmenee. Kontrollikäynti sydäntutkimusyksikössä on 10 viikon päästä.

Mom81: Jorvissa ollaan tuplaraskaudenseurannassa ja siellä seuranta jatkuukin Papun sydänviasta huolimatta.

Vauvojen sukupuolet oli tarkoitus salata sukulaisilta, mutta eikös miehen lörppä paljastanut ne heti omille vanhemmilleen eli koko suku tietää siltä puolen. Viimeksi kaksosille oli mietitty valmiiksi nimet, jotka oli tarkoitus pitää omana tietona ja ne mies laukoi vanhemmilleen synnäriltä soittaessaan. Toinen nimi vaihtuikin sitten ja tällä kertaa aion miettiä vauvojen nimiä vain omassa päässäni. Mies saa kuulla nimiehdotuksia vasta vauvojen synnyttyä. Pojille vauvojen sukupuolia ei ole ainakaan vielä kerrottu eikä myöskään mun sukulaisille.

En muista olenko tänne kirjoitellut äitiyspäivärahakoukeroistani. Meillähän kuopus täyttää 3 vuotta maaliskuun lopussa ja sain viime viikolla KELA:lta tiedon, että minun täytyy olla kuukausi töissä ennen sairasloman ja äitiysloman alkua, jos haluan äitiyspäivärahan määräytyvän palkan mukaisesti. Muuten tippuisin peruspäivärahalle. Eli kipin kapin ilmoittamaan töihin hoitovapaan keskeyttämisestä. Virkaani ei olekaan sijaistettu vuoden vaihteen jälkeen enää ollenkaan, joten pääsenkin varmaan aloittamaan työt heti halutessani eli koululaisten hiihtoloman jälkeen. Tuo KELA:n kuukauden sääntö on oikeastaan vain hyväksi mun tapauksessa. En olisi varmaan raatsinut laittaa kuopusta hoitoon, jos olisin voinut jäädä sairaslomalle suoraan hoitovapaalta. Nyt kuitenkin on pakko ja kuopus saa jatkaa hoidossa vauvojen syntymiseen asti. Ainoaan päiväkotiin, jossa on tilaa, ei ole kuitenkaan järkeä kulkea julkisilla ja matkaa on varmaan pari kilometriä, joten mies saa pääasiassa hoitaa hoitoonviennit ja -hakemiset.

Rintarepuista ja kantoliinoista: Lueskelin kuopuksen vauva-aikana, että rintareppu on OK silloin, kun vauvan jalat ei vielä aukea sammakkoasentoon eli noin 6 viikon ikään asti. Ergo ja Patapum ei ole rintareppuja vaan kulkevat kantorepun nimellä. Näitä ergonomisia reppuja voi käyttää 3-5 kuukauden iästä eteenpäin, kun vauvan reidet on kasvaneet riittävän pitkiksi siihen, että jalat pääsevät repun ulkopuolelle vapaasti koukkuun. Ergoon on tosin saatavilla pienten vauvojen kantamiseen tarkoitettuja vauvatukia, mutta sellaista en ole koskaan käytännössä nähnyt. Kantoliinalla voi kantaa ihan vastasyntyneestä lähtien, aloittelijoille suositellaan pitkistä liinoista trikooliinoja. Pitkä liina täytyy opetella sitomaan, mutta sillä vauvan paino jakautuu tasaisesti. Rengasliinassa ei ole niin paljon kangasta ja opeteltavaa, mutta siinä lapsen paino tulee kantajan toiselle olkapäälle, joten se ei isommalla lapsella ole kantajalle enää niin ergonominen. Rengasliina kannattaa hankkia avoimilla päillä, jotta sitä voi säätää portaattomasti. Pieni mainos varmaan sallitaan. Liinoja ja tsi-tarpeita voi tilata http://www.lastentarvikeaurinkoinen.com

Viipperältä utelinkin jo, että mistä Leilan tunnet?
 
Neliapila:Ihan hyviä uutisia saitte ultrasta!Onneksi nykylääketiede on niin kehittynyttä,että aivan pienten vauvojen sydänleikkaukset ovat jo melkein arkipäivää ja onnistumisprosentit hyvin korkeita :hug:
Osaatko sanoa noista trikooliinoista,mikä olis paras?
 
Puoliväli vihdoin, jee!! =) Eilen oli ekat issiaksen merkit, kukas niistä kyselikään... Vielä ihan siedettävää, mutta muistan esikoisen ajalta, kuinka ne sitten paheni vauvan kasvaessa masussa.

Kissasta sen verran, että meillä oli esikoisen vauva-aikana kissa ja meillä kissa pysyi kaukana vauvasta ja myös kaikista vauvan tarvikkeista. Pelkäsin kovasti kissa-vauva-yhdistelmää, mutta pelko oli turha. Kaikki meni hyvin ilman kissaverkkoja yms.


Neliapilalle:Siskollani todettiin syntyessään sydämessä reikä ja se leikattiin samantien. Kaikki meni hyvin ja siskoni on tällä hetkellä yli 20 v ja aina ollut terve. Lääketiede lienee kehittynyt jonkin verran parinkymmenen vuoden aikana...

Mä nukkuisin päivät pitkät, jos saisin. Siis ihan hirvee väsy ollut pari päivää, joten täytyy mennä latautumaan huomista varten. Täytyy aamusta alkaa täyttelee vieraille laskiaispullia, nam!

Hauskaa laskiassunnuntaita näin etukäteen!

pupukana 20+0
 
Venla tuossa kyseli sukupuolen kertomisesta... Itse siis eilisessä ultrassa saatiin kuulla että todennäköisesti poika tulee. Nyt vaan jotenkin harmittaa jälkikäteen!! Kahdesta edellisestä lapsesta en missään nimessä halunnut sukupuolta tietää vaikka mies olisikin, se tieto oli mielestäni mukava yllätys säästää synnytyssaliin. Nyt on jotenkin sellainen olo että kaikki jännitys synnytyksestä on mennyt!!!! Vielä kun itsellä oli niin tyttöolo ja saatiinkin kuulla poikauutiset niin on pasmat ihan sekaisin :headwall:
Meillä on jo poika ja tyttö joten ihan sama kumpi tulee, kunhan vaan on terve.

Itse en sukupuolta halua kertoa kun ehkä isovanhemmille. Isäntä on vaan tosi surkea valehtelemaan vaikka vannotinkin että pidetään se omana tietona! Helpointa on kavereille sanoa ettei edes kysytty koko asiaa tai että hoitaja ei alkanut arvailemaan kun ei ollut sukupuolesta varma.

Lähdetään huomenna pohjoiseen viikoksi lomailemaan ja voi olla että koneen ääreen en koko viikkona pääse. Teitä ja teidän juttuja tulee ikävä mutta riittääpähän lukemista kun kotiudutaan :wave:

Mukavaa helmikuun ekaa viikkoa kaikille ja syökäähän kahden edestä laskiaispullia!

Valmet 20+1
 
sukupuolen kertomisesta Me kerrottiin lähipiirille kyllä, kun oltiin niin innoissamme :heart:

Tänään juostiin miehen kanssa k-raudassa ostamassa lakkaa, sitten hiottiin vanha syöttötuoli ja laitettiin tummaa lakkaa pintaan, ai että tulee hyvännäköistä :) Sama juttu pitäs sitten tehdä pinnasängylle sitten ens viikonloppuna.

Argh kun en osaa päättää pihtaanko tuota äitiyspakkauksen hakemista viimetinkaan, jotta saatas se uus pakkaus. Sit se on kuitenkin ihan kamala, jos venataan ja se uus saadaan :LOL: Miten muut meinaa tehdä tuon pakkauksen kanssa?

Menhit ja Ella(-Viljami) rv 22+6
 
äitiyspakkauksen haen kyllä heti kun mahdollista. Kyllä siellä aina käyttökelposta löytyy, ja olihan muistaakseni vanhassa ihan kivat värit? Valistakaa jos oon väärässä!

Valmet: Just tota meinasin, että onko tietty jännitys sitte pois synnärissä, jos etukäteen tietää? Kun toisaalta miäkin haluisin säästää viimiseen asti. Ehkä on parempi jännittää loppuun minun tapauksessa, ettei sit tuu sellain olo, et jännitys on pois :LOL:

Venla ja Tauno 23
 
Äitiyspakkaus käy miulle oli se sit nykyne tai uusi.

Miehä tiiän melko varmast sukupuolen...ultraajaki ol varma näkemästään.
Mies ei tiiä enkä kerro että mie tiiän.
En koe et synnytyksest sen takii tulis jotekin laimeempi ku muista joissa en oo tienny.Tärkeintä on saada kunnialla se pieni nyytti tähän maailmaan.

Nyt käyn laskeskelemaan äitiysloman alkamista jotta voin ilmota työkkäriä...alotan varmaan ainankin 40pvää ennen laskettuuaikaa.
Jään kuitenkin kotiin 3vuodeksi joten sillä alkamispväl ei oo miulle niin suurta välii.

Mies tekee lähtöö Hollantiin...työjuttui ja sielt palattuaan jää suoraan töihin.Matka ei kestä ku huomiseen.
Pikkase kade oon ku ain va kökin tääl kotona,mut minkäs tekee.
Kivaa kuiteki et hänel mahollisuus päästä vähän matkusteleen.

AadaOlavi 21+2
 
Me tiedettiin viimeksi sukupuoli etukäteen kuten nytkin, on jotenkin kivempi ostella tavaraa etukäteen kun tietää kumpi tulee, nimi on helpompi valita ja muutenkin osaa ajatella joitain asioita pidemmälle.
Itsestä tuntuu että siinä on jännitystä kerrakseen että sujuuko kaikki kunnialla kuten ursulainen mainitsi, millainen temperamentti tulee, sujuuko imetys tällä kertaa paremmin yms.
Toisaalta ei haluaisi vielä kaikille kertoa kun kyseleevät, mutta kun ei osaa pitää suutansa aina kiinni.. :kieh:
Itselläni on ollut nyt muutaman päivän ihan malttamaton olo, ei jaksaisi millään odottaa kesäkuuta. Onko muilla ollut samoja fiiliksiä?
Jotenkin tuntuu että esikoisen aikaan osasi nauttia enemmän raskausajasta, ehkä se oli jotenkin uutta.. tai sitten silloinkin kyllä taisi jossain vaiheessa iskeä se malttamattomuus. Puoli vuotta olisi se sopivampi odotusaika.. :D
Nyt kauhistelee että maha sen kun kasvaa ja tulee haitoksi, sitä saa suojella esikoiselta kun liikkuu välillä niin arvaamattomasti.. olisi saanut olla esikoisesta istukka takaseinässä ja nyt edessä. =)

äää + palloilija 21+3
 
Ei nuo sydänviat niin kamalan harvinaisia ole - jostain luin, että yhdellä vauvalla sadasta on jonkinlainen sydänvika. Ihan pieniltä parin kuukauden ikäiseltä vauvoilta kammioväliseinäaukkoja leikataan kai vain, jos vointi on tosi huono. Jos ongelmia on, niitä yritetään ensin hoitaa lääkityksellä ja kasvattaa lapsi 8-kiloiseksi. Meidän lapset on saavuttaneet tuon maagisen rajan vasta 1-vuotiaana tai myöhemminkin. Leikkausajatus tuntuu aika hurjalta, koska siinä avataan rintakehä. Saattaahan hyvällä tuurilla olla, että reikä umpeutuukin odotusten vastaisesti itsestään tai sitten siitä ei ole haittaa, jolloin leikkausta ei tarvittaisi.

Bamse: Mä olen kyllä vähän jäävi vastaamaan trikooliinojen paremmuudesta, joten en kehtaa mainita mitään merkkiä. Itse en ostaisi trikooliinaa, jonka kankaassa on seassa lycraa, koska sellainen saattaisi olla liiankin joustava. Single-trikoisissa liinoissa saattavat reunat rullautua, mutta kyllä nekin saa aseteltua liinaa laittaessa. Interlock-trikoisissa liinoissa reunat ei rullaudu ja niissä on mukavampi kantaa vähän painavampaakin lasta.

Neliapila + Papu & Pipa 21+0
 
äitiäitiäiti Toidellakin! Täällä ollaan tosi malttamattomia! Aina vaan odottaa ja odottaa ja sit kun se nyyti on käsissä, tulee ikävä sitä suura mahaa. :/

Mie aion laittaa äitiysavustushakemuksen heti vetämään, kun viikot ovat täynnä. Musta se viime vuoden pakkaus oli ihan kivan värinen! Jännään kans vähän sitä, että jos se uus ei olekaan sellainen, josta pidän. :whistle: Toisaalta sit taas, jos se uus onkin joku aivan ihana ja mulle tulee vanha vaan six, että hoppuilin papereiden kanssa...mutta sillehän ei sitten voi mitään.

Sitä sukupuolen kysymistä täällä nyt sitten mietitään. Huomenna olis ultra 9.00 ja siihen mennessä kai pitäisi tietää. :D Täytyy tuon ukon kanssa puhua siitä vielä ehtoolla... Mut pelkään kans, että petynkö malttamattomuuteeni, jos menen sukupuolta jo kyselemään. :/ Hankalia valintoja! Toisaalta haluaisin tietää ja toisaalta taas säästää tietoa. :whistle:

Mutta nyt menen ompelemaan toista kestovaippaa kasaan.
Eilen sain jo ekan tehtyä ja kai mä tota kangasta sit vaan lisää tilaan, vaikka ekax tuntui siltä, että perhana! Minähän en ompele enää yhtään vaippaa, mutta nyt kun on yhden tehnyt ja osaa ohjetta jo itse soveltaa, niin uskon sittenkin, että se toinen vaippa voi olla jo ihan kiva ommella. :whistle:

Rakkis ja masu 20+2
 
Neliapila:Kiitos vinkeistä.Hyvä tietää edes jotain,kun itse oon ihan ummikko näissä liina-asioissa. :)

Kyllä meillä säilyi jännitys synnytyssaliin asti,vaikka tiedettiinkin sukupuoli etukäteen.Se jännitys oli vaan erilaista,kun ei tiedetty minkä näkönen ja minkälainen persoona oli tulossa.

Nyt leipomaan laskiaispullia :p
Aurinkoista laskiaissunnuntaita!

Bamse 22+2
 
me ei kysytty rakenneultrassa sukupuolta.. ei halutakkaan tietää ennen kun sitten synnärillä nähdään :D jotenkin ihanaa jännittää ja antaa ihmisten veikkailla kumpi on tulossa (esim.masun muodosta, sykkeestä,ym..). itse en osaa lainkaan arvata kumpi olisi tulossa, ehkä jotenkin salaa toivon tyttöä. pääasia että pikkuinen on terve ja kaikki kohdillaan :heart:

marleena83 ja vinski 22+2
 
ikionnellinen
Siis kääk, nyt on iskenyt paniikki!
Oon selaillut varmaankin sadassa eri nettiosoitteessa vertaillen eri yhdistelmävaunuja, tällainen ensi kertalainen ei löydä mitään eroa kuin hinnoissa ja kankaiden kuoseissa, tooosi oleellista :headwall:

Niin siis ensinnäkin te jotka olette jo fiksusti päässeet liikkeisiin asti katselemaan tai jopa jo hankkimaan kesän uudelle tulokkaalle menopelin, niin onko vielä myynnissä viime vuoden 2007 malleja?
Ne kun ovat tietenkin edullisempia, ja osin myös paremman näköisiä esim Brio kombissa ei ole viime vuonna ollut tuota mun mielestä hölmöä tikkikangas tyyliä

Ja toinen kalluppi, (tiedän että vaunuista on jo keskusteltu mutta matti myöhäinen herää vasta nyt :LOL: ) eli mielipiteitä mikä olisi paras näistä: teutonia Mistral, Emmaljunga Smart Duo vai tuo mainitsemani Brio kombi??
Ei kai tässä mikään hengenhätä vielä ole mutta nyt tuntuu että pää halkee kun ei mitään osaa näistä asioista.Kiitos jos joku viitsii vastata

Ikionnellinen(mutta myös ikistressaaja) 21+4
 
heissulivei..

Etelän kyläily/ auton katsomis reissu takana.Olipas to pitkä matka istua autossa..aamu klo 9 ilta reilu 18.00. No selkä oli sit sen mukaan tietty kipeä. Tänä aamuna taas huomasin kun kävin ystävättären kans lenkillä että pitkät lenkit saa nyt jäädä.Selkä rupesi toden teolla vihoittelemaan joten viisain liikkua ihan vaan hissukseen.

Issias vaivasta joku kyseli...KYLLÄ...niitä löytyy ihan liikaa.Kun jäisikin pelkästään odotus aikaan sen jotenkin kestäisi mutta kun tahtoo vaivata muulloinkin.

Paljon olette jutellleet tuosta sukupuoli asiasta. Itselläni oli se rakenne ultra silloin viime ma ja toisaalta tuli semmoinen tunne että olisi kiva tietää mutta onneksi kätilö ei ruennut sanomaan puoleen eikä toiseen.Kyllä aion loppuun saakka katsoa millainen pakkaus tulee.Koska olen senverran hölösuu että sanoisin sen kaikille.
Tein tilausta henkalta josta tilasin esikolle ja kuopukselle kesäksi vaatetta..ai vitsit että olivat luonnossa ihania kun tänään paketin kävin hakemassa. Täytyy vielä tilata muuan paita lisää.
Meillä masukki on huomattavasti rauhallisempaa sorttia kuin edelliset, iltaisin vaan mellastaa ja hyörii ja toisaalta taas sit jos menen masulle.Sekin kun onnista vielä ihan keposasti.Ihme juttu.
Muutenkin tää odotus on jotenkin helpompi.Jospa olisi loppuun saakka.Mutta voihan olla ett ongelmia tulee taas loppuvaiheessa.
Joku oli myös kirjoittelut että olis parempi kun tuo istukka olis eessä niin suojais mahaasukkia esikoisen äkkiliikkeiltä...Minä olen kyllä ollut siinä luulossa että mikäli istukka edessä se saattaa helpommin irrota jos siihen tulee äkäisiä lyöntejä tms...Korjatkaa jos olen väärässä. Muistelen vaan edellis raskaudessa teveyden hoitajan näin puhuneen.tai sit olen vaan nähnyt unta.

- Ansku71 rv 21+0-
 

Yhteistyössä