KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

Huomenta :)

Nimistä: Tytön nimi ollut valmiina jo pari vuotta, pojan nimestä vieläkin taistellaan. Ihan normaalit nimet meinataan antaa, tosin vähän erikoisemmat kuin Matti Tapani tai Marja-Liisa ;)

Mun hullu painonnousu on onneksi loppunut. Nyt tulee sellaset 500g/vko kun aikaisemmin tuli 4 viikon aikana lähes 4kg. Kokonaispainoon nyt, viikolla 23+0 on tullut 4kg!

Painosta puheenollen, tänään anopin kanssa syömään ja näpertelemään lastenvaatteita keskustan liikkeisiin :)

Elppa & Antero 23+0

dodona: Mulla oli ekaa odottaessa lisäistukka. Se havaittiin vasta synnytyksessä, eikä siitä mitään haittaa ollut.
Sairaslomalle jouduin taas, selkä ei kestäny töissä. Eivätkä anna mun siirtyä toiseen työpisteeseen, missä pystyisin olemaan :headwall: |O Jossain mättää, mut asia on jo viety eteenpäin.
No pääsenhän päikkäreille :D

nimistä mulla ei oo mitään muuta "kriteeriä" kuin se ettei kukaan saa alkaa samalla kirjaimella.. :D
mutta toisaalta voihan poikkeuksen tehdä jos tulee joku "näköinen" nimi vastaan.. ;)

vaunuista on ollu puhetta kans..en tiiä oonko jo vastannu,mutta..
meillä on kaksostenrattaat Emmaljungan twin city crossit pehmeällä kopalla ja emmaljungan yhdistelmät pehmeällä kopalla ja seisomalaudalla..
katsotaan sitten mikä on meille paras ratkaisu.. :whistle:

hoitoalusta pesin eilen koneessa kahteen kertaan hoitoalustan..
eka pesuaineella ja toisen kerran ilman ja puhtu tuli.. :)

painosta mähän siis laihduin eka -4kg ja nyt sitä on tullut n.400g per viikko vaikka ravaan jääkaapilla jatkuvasti.. :)

mutta nyt leipomaan ja ruuanlaittoon :wave:

tuire ja mini 20+4 :heart: :heart:

Synnytin sit koko yön :D ...muistan unesta vain sen et poika tuli ja ihmettelin kui pystin siihe ilma mitään lievitystä :LOL:
Aamul olinki aivan väsy...vielkii silmät seisoo päässä.

Nimist sen ver et mies ei haluu noit miettii viel...miul o jo nimiä valittu,niist saap sit joku kelvata PISTE
Tavallisii suomalaisii nimii jotka ei parinvuoden suosikkilistoil...ei oo muidenkaa mei muksuje.
Juu,ja kaikkie nimet alkaa eri kirjaimel enkä haluu yhteen sointuvii....mahettomii kriteereit :whistle:

AadaOlavi 21+4

Heipä hei!
Mulla on taas tullu pahoinvointi takasin :x Oon varmaan syönyt liian vähän tai jotain...
No tänään meinaan tehdä Runebergin torttuja :p

Nimistä:Ollaan mietitty jo molempien nimet valmiiksi.Tosin voihan ne vielä muuttua.Nimet on sellasia joita on jo satoja,mutta ei ole kertaakaan ollut suosittujen nimien joukossa.

Jos nyt lähtis tekemään niitä Runebergin torttuja...

Bamse 22+4

siis oonko mä ainoo, joka ei oo hommannu vielä mitään vauvatarvikkeita :ashamed: aattelin, että rakenneultran jälkeen uskaltaa sit, joka on siis ens maanantaina.

Meillä keskusteltiin nimistä heti seurustelun alussa, eikä ne oo matkan varrella mihinkään muuttunu :D eli 9 vuotta tässä oon päässä pyöritelly samoja nimiä keksien sopivia toisia nimiä, välillä oikein tunsin kuinka savu nousi korvista :LOL: mutta nyt on melkein varma tytön nimi päätetty, jee

auts, kello kiirehtii pitää lähtee töihin, plah

MP 19+3

Synttäri galluppiin:Mä oon syntynyt maaliskuun 9. Juhannuslapsi siis :whistle:
Jos tämä vauva päättää syntyä yhtä monta päivää aikasemmin kuin veljensä,saa hän saman synttäripäivän isänsä kanssa :)

Miss Piggy:Meillä on tarvikkeita jäänyt esikoiselta,mut esikoisen odotus aikana en hankkinut mitään tavaroita ennen kuin 25 viikoa oli täynnä...

Heipsan!

Neuvolakuulumisia 23+2
-kohdun pohjan korkeus 22 cm, eli yläkäyrillä jatketaan menoa
-verenpaine 118/72
-painoa tullu lisää noin 600g/viikko, yhteensä koko raskauden aikan jo melkein 10kg, HUI!
-sykkeet löytyi taas samantien, 158
-pissa puhdas

Kaikki täällä siis oikein hyvin ja vointikin on erinomainen. Sain myös todistuksen raskaudesta ja KELAn laput täytettäväksi. Vauvan vakuutusasioista oli myös puhetta - jos haluaa ottaa vakuutuksen ennen syntymää, on toimittava 3kk ennen laskettua-aikaa.

Nimistä: Mietittynä on valmiiksi sekä tytölle että pojalle, ja tytön nimi on jo saanut miehen hyväksynnänkin :) Molemmat alkaa samalla kirjaimella ja myös samalla kirjaimella kuin lapsen sukunimi. Ihan perus suomalaisia nimiä, ei mitenkään erikoisia, mutta ei kaikkein perinteisiäkään ehkä. Nykyaikaiset!

Synttärigalluppiin: Itse olen syntynyt 29.4. mies on syntynyt 14.5 eli molemmat ollaan härkiä. Ja jos vauva päättäisi tulla maailmaan pikkuisen etuajassa Toukokuun puolella, hänestä tulisi myös härkä :) Itsepäisyyttä ei ainakaan puuttuisi tästä perheestä :LOL:

Ikionnellinen kyseli vielä vaunuista että mitkä valitsisi kolmesta vaihtoehdosta... Kokemusta ei ole, koska esikoinen vasta tulossa, mutta itse päädyin noista Brion kombeihin. Tykästyin ulkonäköön, kankaaseen/väriin sekä toimintoihin/varustelutasoon. Ja jostain syystä luotan Brioon merkkinä, sen parmepia perusteluja ei valinnassa ollut. Itse en kanssa ihastunut vuoden 2008 Kombeissa olevaan tikkikuosiin ja lähdin metsästämään vuoden 2007 vaunuja beigenä/khaki (en muista millä nimellä väri oli - suht vaalea joka tapauksessa). Löysinkin sellaiset ja totesin että sekään kangas ei miellytä! Oli jotenkin tosi kova ja väri ei miellyttänyt enää luonnossa. Noh, aloin pongailla siis käytettyjä Brioja että millaisillas kankailla ja väreillä niitä löytyisi. Ja sitten tärppäsi! Vuoden 2005 Brio kombit puhkeamattomilla ilmakennorenkailla mitä ei siis tarvi pumppailla. Ja väritykseltään/kankaaltaan just mun makuun; beigeä, ruskeeta, harmaanvihreetä ja ihan ripaus viininpunaista. Ihastuin tyystin näihin, olivat kunnoltaan kuin uudet ja hinnaltaan sain puolet halvemmalla mitä kaupassa uudet! Olen tosi tosi tyytyväinen hankintaan :) Ja nyt oli hakusessa myös tuo Brion hoitolaukku, niin löysin Huuto.netistä juuri noiden vaunujen harmaanvihreä/ruskea sävyisen KÄYTTÄMÄTTÖMÄN vuoden 2005 hoitolaukun. Ja hintaakin tuli vain 20 euroa. Innoissani olen joo pienistä asioista :LOL:

Hyvää laskiaistiistaita/Runebergin päivää kaikille! Itse kallistuin laskiaispullan puoleen, Runebergit jää tänä vuonna väliin...

NASU-masu 23+2

Rankkapanuulle piti vastailla vielä tosta lääkärillä käynnistä. Meillä kerrottiin että lääkärillä käydään raskauden aikana 3 kertaa jos kaikki sujuu normaalisti. Se on siis se vähimmäismäärä täällä. Ensimmäinen oli 15 viikolla ja seuraavan kerran terveydenhoitaja juuri tänään totesi menevän sitten viikolle 30. Viiminen lääkärillä käynti lähenteleekin jo sitten loppuviikkoja... näin siis täällä.

synttärigalluppiin Itse oon syntyny 10. lokakuuta ja ukkeli 17 huhtikuuta. Eli ei osu kyllä lähellekkää omia synttäreitä pikku iplakkeen syntymä (ainakaan toivon mukaan)

Itse oon nyt ihastunu Espritin comfort flying E:hen, siis vaunuista nyt puhun :D
Ne ovat mielestäni erittäin hyvännäköset ja suhteellisen halvatkin, mutta sitten tiiä millaset ne ois työntää jne, kun ei tässä lähellä ole vaunukauppoja mihin ois noita vaunuja tulossa. Mitähän asian kanssa teen. Käy vielä niin ettei vaunuja hommata ollenkaan :kieh: Ja asiaahan ei auta yhtään se et ukko ei uusia vaunuja halua, vaan pitäs noita vanhoja ja oikeesti kulahtaneita ja täysin väärän värisiä vaunuja käyttää. Niitä voi käyttää sitten parvekevaunuina, mutta ulos en niiden kanssa mene. ARGH.

no tulipaha valitettua :LOL:

Menhit ja Ella(Viljami) rv 23+1

Mun synttärit on 30.4. eli vappuaattona, isäntä on syntynyt joulukuun alussa ja esikoinen elokuussa. Ihan kiva, että pikku kakkonen saa myös oman synttärikuukauden =) .

Vaunujutuista: meillä oli aikanaan esikoisella yhdistelmävaunut (Brio) ja matkarattaat. Molemmat myytiin ja ostettiin Teutonian Timmy-kuomurattaat ja silloin uhosin, että jos meille tulee toinen, ne riittää.
Näyttävät riitävänkin - haettiin vaaville pehmeä kantokassi rattaisiin ja ihan hyvältä näyttävät noinkin.

Synttäreistä: Mä oon syntynyt 11.6., eli jos Antero meinaa tulla reilun viikon myöhässä, mä saan nelikiloisen paketin :heart: Tosin hyvästi omat synttärilahjat ja romanttiset synttäri-illalliset miehen kanssa tulevaisuudessa :LOL:

Miss Piggy- en minäkään ole hankkinut vielä YHTÄÄN mitään, ja taidan olla sentään yks ns. kesäkuun ensimmäisistä :ashamed: Eiköhän tuota ehdi, ei ainakaan tule mielenmuutoksia niin helposti kun hankkii tarvikkeita vähän myöhemmin :) Vaunut tosiaan tässä kuussa, samoin ehkä sänky ellei ensi kuun alkuun odoteta. Loput sitten loppukeväästä.

Siskolta mainio "Idea": kannattaa jo nyt ruveta ostamaan vaippoja jotka on todettu hyviksi, varastoon. Meillä ei ainakaan ole mitään hirmuisia määriä ylimääristä rahaa, joten tuntuu helpommalta ostaa vaippoja etukäteen ettei yhtäkkiä tule takapakkia kauhean vaippaostosmäärän takia; koskee tietenkin kertiksiä ;)

Hoplaa, berliininmunkki oli hyvää :D Olen vastustellut jo viikon, nyt oli pakko ostaa :ashamed:

Elppa & Antero 23+0

Pakko oli tulla teitiltä kyseleen, miten te pysytte erossa makeasta? Vai pysyttekö? Mulla on koko ajan hirmunen makeanhimo! :ashamed: Välillä en muuta ajattelekaan. Voisin syyä vaikka 10 kg suklaata putkeen, eikä tuntuis missään. :/

Nimim. laskiaispullaa syödessä :ashamed:

No niin nyt sitten kävin siinä uusinta uä:ssä kun lääkäri ei pari viikkoa sitten saanut sitä pysäytyskuvaa sydämestä ja sen lokeroista. Nyt sitten onnistui ja kaikki oli niin kuin pitääkin jes =) Kyllä oli paljon selkeämpi kuva vauvasta nyt saatika silloin kaks viikkoa sitten, et paljon tekee noinkin pieni aika, sain aivan ihanan kuvan mukaan jossa vauva katsoo suoraan kohti, ja sitten näki ihan selvästi kun vauva nielaisi lapsivettä.

Sit synttäri gallupiin: mä oon syntyny 2.12 ja mies 26.3.

Hankinnoista: Oon varmaan joskus kirjottanukin et löysin kans huutonetistä 06 vuosimallin lähes käyttämättömät Brio nova yhdistelmät kun ei nää uudet värit miellyttäny minuakaan. Elikkä nyt on sitten sellaiset ruskea/beige/ruosteen punainen väriyhdistelmä, mielestäni ihan super ihanat. Ennen meillä olikin 05 vuoden Briot myös heittoaisalliset niinkuin näissä uusissakin, enkä halunnu vaihtaa merkkiä kun hyväks olin havainnut.

Turvakaukalo onkin sitten väriltään beige/harmaa (louis) viimevuoden väri, mutta halusin sen ehdottomasti niin ostin nyt jo tammikuussa että saan sen niin ja merkki on Römer baby safe isofix.

Eilen aloitin kuntosaliharjoittelun ihan pienillä painoilla kun on menny tuo kunto niin huonoks ja kiloja on tullu liikaa, meillä kun mies harrastaa kans sitä niin meillä on kotiin rakennettu oma sali pikkuhiljaa, mut oon ollu jotenkin niin saamaton, huonovointinen ja iskias kipuinen et en oo jaksanu harrastaa mitään ja nyt aattelin et on ihan pakko taas vähän alkaa tai oon kun pullataikina kun lapsi syntyy. Aattelin sit samalla jos pääsisin tosta iskias kivusta kun teen vähän liikkeitä pyllyn lihaksille.

nasu79 + prinssiprinsessa 22+0

Iltaa!

Tasan 2 vuotta sitten tähän kellonaikaan kärvistelin synnytyssalissa, olin juuri saanut ponnistusluvan ja klo 20.21 syntyi pieni mustatukkainen mörkötyttö rv 41+5 :heart: Runeberginpäivänä hää tuli maailmaan, melkein sain synttärilahjan (täytin juuri edellisenä päivänä 24 vuotta =) ).
Haikeaniloisissa tunnelmissa täällä siis tänään... 2 vuotta on mennyt ihan hujauksessa.
Minäkin tosiaan vanhenin eilen, 26 vuotta tuli mittariin :p En meinannut muistaa koko juttua. Mies toi lahjaksi ihanan tulppaanikimpun ja loistavan romaanin, jonka kahlasin jo loppuun :D

Mahakas mylläilee entiseen malliin, viihtyy oikealla puolella kuten esikoinenkin. Viikon päästä onkin sitten seuraava äitiysneuvolakäynti ja rv 26 lääkärineuvola, jossa pääseepi taas kurkkaamaan vaavin eloja ja oloja ultralla :heart:

Rakkapanuu
, mä en oikein ees jaksa yrittää pysyä erossa makeasta :ashamed: Daim-jäätelöä, turkinpippureita, tuoretta lakua, leivonnaisia, kaikkea menee... Pitänee ruveta rajoittamaan jos elopainoa alkaa kertyä reilumminkin. Tyttöä odottaessa ruokahalu oli myös erinomainen, painoa lopulta kertyi kuitenkin hyvin kohtuulliset 12 kg.

Synttärisankari on ihan rättiväsynyt mutta ei malttais taas millään mennä nukkumaan. Äitiä, isiä ja kissaa huutelee sängyssään... Ojentamaan taas -->

Kylkiluu + Muumi 21+1

Rakkapanuu- mun makeanhimo on kauhea, eniten mulla menee jäätelöä :ashamed: Suklaat ja karkit olen yrittänyt pistää ihan nollille, mutta jäätelö on mun intohimo näköjään.. Nyt tein itselleni kurinpidollisen systeemin: ostin ville vallaton puikkoja, joita saan syödä vain yhden päivässä :D Katsotaan kauan kestää ennenkuin keksin hyvän tekosyyn syödä kaksi... kolme.. koko paketti kerralla. Mä en tykkää runebergintortuista kauheasti, laskiaispulla taas on ihan liian iso, joten valitsin berliininmunkin kun kaikki muut sai jotain makeaa pullaa. Nih, tekosyyt on huonot :ashamed:

Nyt tekemään miehen ruoka loppuun, huomiseen leidit :)

Elppa & Antero (tai AnniTero) 23+0

Täällä kanssa yksi jäätelön uhri...

En osannut kaupassa päättää että mitä laatua ostetaan joten ostin minttua,päärynää ja herkkutriooa....ja kaikki on melkein 3 pvässä syöty loppuun :LOL:
Nyt olen onneksi töissä joten en edes kerkeä jäätelöstä uneksimaan! En kyllä kehtaa enää neuvolan vaakaan mennä...

terkuin renee ja vaaveli 20 ja risat

makeanhimosta
mä olen yrittäny vältellä noita herkkuja..ja aikas hyvin oon saanu piettyä itteni kurissa..*koputtaa puuta* :whistle:

salaattia ja sun muita hedelmiä/vihanneksia menee senkin edestä..
mutta on sitä sorruttu muutamaan otteeseen ja sorrutaan varmaan uudestaan ja monta monituista kertaa...
:snotty:

Kylkiluu Synttärionnittelut! En ole taas pitkille ehtinyt oikein kirjoittelemaan, vaikka toki lukemassa olen yrittänytkin käydä. Meillä oli rakenneultra jo silloin reilu viikko sitten ja kaikki näytti olevan hyvin. Oman perussairauden takia raskauksiani seurataan vähän tarkemmin ja uudelleen ultraan olen menossa rv27 tietämissä. Tämäkin tulokas oli jo nyt muuten perätilassa. Ensimmäinen on sen vuoksi syntynytkin sektiolla. No vielä on toki aikaa ja tilaa kääntyillä vaikka kuinka monta kertaa ympäri ja nykyisin liikkeet tuntuu jo niin selvästi, että yritystä ainakin on!

Käytiin sunnuntaina esikoisen kanssa laskemassa laskiaismäkeä hirveässä tuulessa ja lumituiskussa ja nyt olen sitten kärvistellyt vasemman puolen iskiasvaivojen kanssa. Ei tainnut selkä tykätä enää pulkkamäestä.

Makeanhimo iskee tänne aina välillä, ja sillon menee kyllä kaikki mahdolliset. Herkkusuu olen kyllä ollut koko ikäni eikä tämä raskaus sitä ainakaan ole vähentänyt. Painoa onkin kertynyt jo sellaiset reilut 6 kg aloituksesta. Neuvola olis parin viikon kuluttua ja kieltämättä vaaka ei minuakaan oikein houkuttele puoleensa...

Jäätelöhimo on iskenyt mullekin. Mikään muu makea ei sitten oikein laskekaan (paitsi laskiaispulla). Mutta lakujäätelö on aivan ykkönen!!! Ja mä menin sitä sitten ostamaan muutaman paketin tonne pakkaseen, kun sai eurolla paketin. Joka ilta mä sitten kiusaan itseeni, kun tiedän, että jäätelöä olis lähettyvillä, mutta yritän pinnistellä vastaan, etten nyt koko ajan söisi sitä. :kieh:

Synttäreistä eli ollaan molemmat miehen kanssa härkiä 2. ja 4.5. syntyneitä. Ei lisää härkäpäitä toivottavasti tule meidän huusholliin.

Synttärigalluppia:Miulla lokakuun lopussa,miehellä joulukuussa...isommil muksuil huhti-,touko ja elokuussa.

Makeen himosta:Voisin syyä mitä vaa...oli se makeaa tahi suolast.Oon sanonukki et söisin vaik karkuu juokseva hevosenkii :LOL:
Nyt päätin et herkkui syödään vain kerravkos ja ruokaaki vain kun ON nälkä...nimittäi painoo tullu koht 10kg :ashamed:

AadaOlavi 21+5

synttärigallupia huomasin että olin vaan omalta osalta vastannu.. :whistle:
eli mies on huhtikuussa,poika tammikuussa ja miehen tyttö,nuorimmainen on kesäkuussa myös (jännäks menee tuleeko sama syntymäpäivä.. ;) )
ja sitten on vielä neiti syntyny heinäkuussakin ja voi että sitä odotus-aikaa
kesällä :headwall: :D

kylkiluulle myöhästyneet synttärionnittelus :flower:

ja kylkiluun neidille myös onnittelut :flower:

tuire ja mini 20+5 :heart: :heart:

Yhteistyössä