*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Hitsi...tässähä sitä o aivan vanha,täytin 20 ku esikko ol 6kk ja siit on jo parin kk:den pääst 12v B)
Sillo mentii laivalle ja poika ol mummolassa hoidossa vkonlopun. Sillo en imettäny ku ristiäisiin asti.
Kyl mie Viljamin hoitoo voisin antaa mummolaa jos en imettäs..nyt oon nii kaua käytettävis klon ympäri kun imetän...jos oikee hyvin käy nii viel 7-8kk tai ainakii nii kaua ku viel syö yöllä.

Kivoi kuvii ootte lapsistanne laittanu tänne...on nii sulosii jokainen pieni :heart:
 
päiväunia nukun enää harvoin. Onneks on piristyny, ettei enää tartte. Jää sitte vähän omaakin aikaa, kun toi esikkokin alko uudestaan nukkumaan päikkärit :D

Meille ei noi Liberon vaipat[/url] sopinu ollenkaan kun pari viikkoo aluks neidile kertiksii käytettii. Bambersit oli paljo parempii, ei fuskannu kun liberot fuskas =)
 
Päivää kaikille :)

Minä en tahdo ehtiä enää koneelle kun oon taas alaknut treenaamaan nuiden koirien kanssa tosissaam. Toisella on tulossa nyt useammat kisat syksyn aikana ja nuoremman ilmoitin tokon epävirallisiin jos lokakuussa sitten uskaltais virallisiin. Muu aika menee Elmon ja ompelusten parissa :LOL: Mulla oli eilen jälkitarkistus vielä on lantiopohjalihakset vähän huonossa kunnossa vaikka joka päivä niitä oon treenannut :( Puntarillakin kävin sen mukaan 4 kiloa olis vielä lähtöpainoon saas nähdä tippuuko koskaan pois. Pitäis tosiaan ottaa mahakuvaa vertailun vuoksi. Tässä teille kuitenkin kuvaa meidän Elmosta :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2612644.jpg

Hei kestoilijat Minkälaiset imut teillä on yöksi entä minkä imun ootte kokeneet päivällä parhaaksi ja kuinka pitkä vaihjtoväli? Elmo pissii ihan mahdottomasti, jos tarvin 3-4 tunnin vaihtovälin laitan hamppuimualimmaiseksi (tiimaan malliin tehty 5 kerrosta) ja päälle bambuimu tiimanmallinen sekin neljällä kerroksella. erittäin pitävä paketti pitemmälle vaihtovälille.
 
2kk neuvolakuulumiset: 60cm(52) ja 6010g(3555g), kaikki ok. Eka rotarokote saatiin eikä onneks pulauttanut.

Vellistä ihan kysyin vielä niin sama ohjeistus kuin esikon kanssa eli kun maitoa tosiaan menee yli litra ja yöheräämiset alkaa uudestaan, jos vauva siis on jo nukkunu yöt ok. Meillä menee toi litra ja yöt vielä nukutaan, joten ihan vielä en aloita. Neuvolatäti sanoi,että varsinkin pojat aloittaa usein vellin syömisen aikaisemmin kuin tytöt.

Yön yli hoidosta...Meillä menee parin viikon päästä ekaa kertaa yökylään mummolaan. Mä juhlin silloin kolmekymppisiä...Esikoisen jätin muistaakseni "vasta" 4kk ikäisenä. Ei kai siihen yökylään jättämiseen ikärajaa ole eli silloin ku siltä tuntuu. On äidilläkin oikeus joskus hengähtää. Esikoisen kanssa olin koko ajan fanaattisesti luuri lähettyvillä. Nyt taidan heittää luurin jonkkaan :LOL:
 
noista synnytyksen jälkeisistä masuista ku on ollu puhe, ni näin irc-galleriassa kuvan missä oli 5 viikkoo synnytyksessä ja vatsa oli littana ja kiintee, lihaksiiki tais erottuu :O jotenki uskomatonta :eek: Mieki tahon!

onpas Elmo komeen näkönen :heart:
 
Tiinat :wave:
Miun esikoinen on kans syntynyt 21.6 =)

Justiinan silmät monet on kehunut niitä, isänsä silmät, tyttöversiona vain ;)
Miettinyt jo niitä kolleja joita saan hätistellä 15v päästä :D :kieh:

Komee kuva Elmosta :heart: Komia koru sulla? on kaulassa, täällä on kans sama koru jossa on istutettu punainen kivi, sininen siis entuudestaan :heart:

Nyt GENE SIMMONS, Aaaahh :heart: :p :p
 
Huomenta!

meillä olis nyt aamusta Maxin ja tuon 6v kanssa neuvola-lääkärit. Mitähän siintäkin reissusta tulee =) likka saa ne 2 piikkiä mut onneks se ei oo koskaan ollut milläskään pistämisistä.

Miten tää aika meneekin näin pirun nopeaa..meidän yks tytöistä täyttää tänään JO 9v vastahan tuokin syntyi ja esikko täyttää parin kuukauden päästä JO 13v.
Tuntuu että ei enää oikeesti pysy perässä ajan kanssa :)

tuun sit myöhemmin kertomaan pojan maalliset mitat jotka varmasti on jo aikas huimat :D

Kaalis ja Max 10+4
 
Voi kauhistus!! Emma alko eilen päikkäreille kahden maissa ja heräsi seitsemältä kun herätin hänet. Pari kertaa kävi hereillä siinä välissä mut nukahti aina iskän rinnan päälle uudestaan kun se taputteli pyllylle. Sen jälkeen nukahti vähä väliä ja syömisestä ei tullut mitään kun nukahti aina tissille. Kymmeneltä alkoi yöunill ja nukkuu delleen. Nyt pitäis herättää hänet kun lähemme sinne tirlittaniin.

Voisko olla mahdollista et neiti on yliväsynyt illalla ja siksi häntä ei saa yöunille ku puolenyön jälkeen?
Ei yleensä nuku päikkäreitä päivän aikana kun pari tuntia, monessa eri pätkässä. Nyt siis veti viiden tunnin päikkärit ja alkoi paljon aikaisemmin ja ihan itsekseen yöunille.
 
No niin nyt ois masukuvat ennen ja jälkeen :ashamed:



nyt on siis 2,5kk synnytyksestä =)

Meillä taas tankataan yöllä :/ Loppu pitkät yöunet siihen . Ja hirvee huuto ja protestoiminen illalla tissille :eek: Ei suostuis millään syödä. Kaikki temput saa tehdä. Taidan kohta niitä iltavellejä alkaa harkitsemaan minäkin =)
 
Huomenta! :)

Eipä mun tartte kuvia postailla, Venla-05:n kuvat on aika lähellä totuutta :)

Ihanaa kun jätkä on viihtynyt vaunuissa nyt parina päivänä 11.30 - 17 välisenä aikana tosi hyvin yhdellä vaipanvaihdolla ja syötöllä.. siis ollaan oltu liikenteessä. Naapurit varmaan katsoo kieroon, kun kiertelen korttelia/puistoa ympäri tuntitolkulla kun jäbä nukkuu - ja 3. kerrokseen on kiva sitten lähteä kantamaan, AINA herää matkalla kun ei ole kantokoppa enää käytössä (oli vähän sellanen "seinät kaatuu päälle" ja jätkä täytti sen leveyssuunnassa kokonaan). :LOL:

Eilen illalla nukkui 17.10-18.25 unet, ja sanoin miehelle ettei yritetä taas väkisin pistää sitä nukkumaan lyhyitä iltaunia ennen yöunia, vaan pistetään sitten vaikka aiemmin yöunille. 18.30 söi 100ml (aiempi ruokailu klo 14), sitten tuntia myöhemmin 80ml ja 20.30 sai sitten 60ml velliä. Kiltisti nukahti sänkyyn lähes samantien. 2.20 kävin laittamassa tutin kun suu auki ja silmät kiinni hamuili ja önisi - sama jutt 4.20. 6.15 sitten noustiin syömään, valvottiin tunti telkkarin edessä seurustellen, nukuttiin 30min ja nyt 9 jälkeen meni aamupäiväpäikkäreille. :) Hyväntuulinen pikkumies *whew*

Ostin eilen sitteriin lelukaaren, jossa on mereneläviä ja keskimmäinen kilpikonna soi kun vauva sitä täräyttää. Hyvää jumppaa ton niskalle, aiemmin ei kääntynyt ollenkaan vasemmalle pahkan ja synnytyksen jälkeisten kanyylien jne. kipukokemusten takia (sen takia imetyskin tyssäs..). Nyt kääntää jo ihan itse sitä päätään, ei tartte asetella puolikylkiasentoon että suostuu liikkeeseen.

Liikkuuko teidän vauvat paljon pinniksessä? Mä löysin tänään aamulla jätkän melkein jalkopäästä, poikittain ja pää jopa hieman enemmän jalkopään puolella, peitto vedetty pään yli ja yöpukuvarpaat vaan paisto peiton alta :LOL: Siirsin peiton ja kauhea virne :LOL: Mahto olla hauskaa...

Nyt kahvia!

Elppa & Alex 10vk
 
Siis täällähän nukahdettiin puoli kymmeneltä illalla niin kiltisti tissille.. ja herättiin kymmeneltä syömään. Ja sama tahti jatkui koko yön. tunti tai puolitoista enintään unta, ja tissille... ohhoh ku väsyttää. Mikä ihme tuota lasta riivaa. Ei se mitenkään erityisesti edes ime sitä tissiä... tai mistäs minä tiedän. tuntuu vaan, että lähinnä lutkuttaa.

Taitaa parilla muullakin olla kunnon yöunet jääneet vähiin tällä viikolla? pitäskö porukalla ottaa vellikokeilu joku päivä... Jaetaan sitten kokemuksia aamuyöstä kun kaikilla penskat parkuu mahakipujaan... mä olen ihan varma, että yöhuudot alkaa siinä samassa kun mä ääneen sanon sanan "velli" tuolle neidille... esikoisen kanssa meni monta kuukautta kiinteiden aloituksesta ennen ku alkoi helpottaa, eikä yhtään allergiaa ole vieläkään löytynyt veriseuloista.

Apua.. Mie hyppään kohta K-junan eteen jotta saan nukkua.

Äidinkin leikkausaikataulu selkis. Maanantaina leikataan, aikasintaan tiistaina herätellään. Viikosta kahteen teholla ja yhteensä nelisen viikkoa sairaalassa... sit sädehoitoja about vuodenvaihteeseen saakka.. Hip hei.

Velv
 
hitsi.. mun maha on nyt suunnilleen ton kokonen ku venlalla oli ennne synnytystä.... :headwall: :headwall: :headwall:

Ja heti ku imetys loppuu, minä alan laskea painonvartioitten pisteitä... Ennen esikoisen odotusta tiputin omatoimisesti 30kg sillä menetelmällä.. taas sais varmaan saman homman alottaa...

Velv
 
Tyttö meni partsille päikkäreille, ehtii ainakin hetkeks lueskelemaan nettiä ja juomaan kahvia.. Nyt viileämmillä ilmoilla tytölle on partsipäikkärit alkanut maistua. Ja hyvä niin.

Joo, ihan hirveä juttu toi artikkeli. Tollasia mun ei pitäis ees lukea, kun tulee niin hirveä olo. Ihan vaan kun miettii miltä siitä vauvasta on tuntunut, hirveitä kipuja eikä lohdutusta. :(
 
Jaksamista Velv! :hug:

Elppa, meillä yöt nukutaan peittokapaloissa, siinä ei pääse liikkumaan... :LOL:
Mäkin peesaan tota Venlan mahaa!

Miten muuten viihdytätte vauvojanne? Mietiskelin juuri että saako oma vauva liian vähän virikkeitä, tuntuu ettei oma mielikuvitus/kokemus oikein riitä keksimään kaikkea. sitterissä kyllä viihdytään mutta leikkimatolla ym lelujen kanssa kohtalaisen lyhyitä pätkiä...
 
Viihdyttämisestä: meiän neiti tykkää kun antaa ilmakylpyjä ja siinä samalla juttelee sille, kyllä tulee nauruja kivasti, varsinkin kun pissi lirahtaa pyyhkeelle =) Leikkimatto on postissa tulossa, sitä odotankin innolla :p
 
Vauvan viihdytys loppu siihen ku BB 24/7 meni päälle... :LOL: ei sentään...mut äitillä on hymy herkässä kun sivukorvalla kuuntelee niitä juttuja... hoh hoh.

Esikoisen kanssa ei olis elämästä tullut mitään.. yksin uudessa kaupungissa.. onneksi oli ystäviä telkkarissa, vaikka ne ei ikinä kuunnellutkaan mun kommentteja...

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
kuinka monella on äiti-lapsi-koru?
Multa löytyy kalevalan lapsikoru,jos sitä tarkoitat. Pitäis käydä istuttamassa toinen kivi lisää.

Viihdyttämisestä...Meillä viihdytään leikkimatolla ja tietysti tykkää,kun jutellaan ja itse pikku-ukko tykkää jutella kaappikellolle.

Rotarokote saatiin eilen eikä onneks tullu mitään kitinöitä. Ihan normaali oma itsensä on ollu. Jouduin muuten täyttämään neuvolassa jonkun synnytysmasennus kyselyn, onko muilla ollu? Meillä kuuluu nykyään teettää,kun synnytyksestä on 2kk, kun silloin riski sairastua siihen masennukseen on suurimmillaan. Hyvä,että seulovat.



 

Yhteistyössä