OHO ku on tullu tekstiä! Nyt ku muistais viel mihin kaikkeen piti vastata (mulla on kyl jonkunmoinen lunttilappu tossa
)...
Vaippojen (PUL-tasku kuivaliinalla)
täytteinä meillä on päivällä päällmmäisenä fleece+frotee, sit kaksinkerroin taitettu 60*10cm 2-kerroksinen frotee ja 60*12cm 2-kertanen bambu. Piti ennen 6h, nyt 4-5. Yövaippoina meillä on samanlaiset taskut, mut oon PULiin ommellu kiinni kerroksen bambua koko vaipan laajuudelta. Imut aika samat yöllä, paitsi et vähän enemmän bambua (ja tietty se vaipassa kiinteenä oleva). Nyt tilasin coolmaxia ja mikrokuitufroteeta, ku on kuulemma tosi hyviä matskuja, katotaan mitä saan aikaseks....
Leena kyseli
sektioarven tunnottomuudesta. Ihan taitaa olla normalia, on nimittäin mulla myös. Mullahan silloin tulehtu se haava aika kivasti (eikä kukaan uskonu mua, ennenku se oli räjähtämispisteessä täynnä mätää :x ), ni siihen jäi vielä sellanen hassu kuoppa kudoksiin (pääs vissiin kuolemaan)... Mulla ei mahassa ollu yhtään arpeakaan, enneku leikauspöydälle "pääsin", mut nyt on senki edestä, sen verran rajua toimintaa oli (kiire). Ja sen verran on tunnoton, et vahingossa täs männäpäivänä kiinnitin mahaläskeihin hakaneulan, ku piti paidanhelmaan laittaa. |O
Yöhoidosta: meillä ei vauva oo ollu koskaan missään hoidossa :ashamed: , isänsäki kanssa vaan kaks kertaa yksin kotona (1h ja 3h) ja kerran vaunuilemassa, MUTTA sehän ei tarkota, et muitten pitäis toimia niin. Mun veljenpoika on ollu mulla ja mun vanhemmilla (asuin siis vielä kotona) puolen vuoden ikäsenä jo to-su, ku vanhempansa oli Lontoossa. Ja just eilen synnytysvalmennuksen "jälimaininkitreffeillä" yks pariskunta kerto, et niitten 2,5kk Ninja-tyttö on ollu jo neljä kertaa mummulla yökylässä. Mun mielestä vauvan voi viedä hoitoon heti ku vaan raskii, ite en vaan oo vielä kyenny. Ja onhan se tietty helpompaa, jos muksu on korvikkeella, ku jos on tällanen tissimonni ku meillä.
Vellejä on vissiin jo aika moni kokeillu....? Mä olin ajatellu, et minähän en mitään muuta vauvalle anna, ku rintaa, ennenku on ½v täynnä, mut rupeen tulemaan toisiin aatoksiin. Viimeyönäki Toivo söi NELJÄ kertaa! :headwall: Ja päivällä korkeintaan 1½ tunnin välein, yleensä useemmin. Joskus poikkeustapauksissa nukkuu pitemmät päikkärit. Yöllä onneks eka sellan 6h pätkä kuitenki.
Mitä kieliä teillä muuten puhutaan vauvalle/lapsille? Mä oon ite täysin kakskielinen (ennen kolmekielinen, mut sitä se harjotuksen puute tekee... Oon siis ollu Irlannissa töissä joskus aikojen alussa), ruotsi ja suomi luistaa. Mä puhun Toivolle ruotsia, ukko suomea ja piiretyt tullaan sitte kattomaan englanniks. Musta on nimittäin hirveen tärkeetä, et lapsi oppii alusta alkaen useemman ku yhen kielen, jos siis vanhemmat niitä osaa.
Rypäle ja Toivo, 8+2