*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Velv- onko sulla 24/7? Kade! :LOL: Mut tosiaan ihan hyvä - antaisin vauvan varmaan sen takia joskus syksymmällä hoitoonkin, sen verran koukuttava olis.. illalla sit aina tunnin tapitan töllöä :D

Täällä ei äiti-lapsi- korua ole, en edes tiennyt moisesta :ashamed:

Mä taidan viime viikon perusteella saada aika paljon pinnoja masennustestissä :ashamed: Kattotaas, perjantaina neuvola kun jäbä on 10vk+2pv.
 
netti liittymä vaihto oli ja tottakai kesti pari päivää että netti taas toimi.

Noh täällä kanss fanitan BB24/7!!! tänään tilaan sen =)

Tytön ristiäiset lähestyy, ja kaikki on ok.
Tytön 2kk neukka käynti oli, paino 5,6kg +300g ja pituus 58,7cm +2,7cm, ja tytön jalat taipui vähän liian sisäänpäin, eli fyssarille tulee aika, mut lekuri sanoi että se johtuu ahtaasta kohdusta ja voi kasvaa pois, mutta varmuudeks on hyvä käydä siel fyssarilla.
 
Neuvola-lääkäri kuulumisia:

no niin meinas tää mamma tippua tuolilta kun näin meidän herran painon 7310g :eek: pituutakin oli JO 63,5. Että ISO poika täällä meillä on..Tosin pituus kun suhteutetaan painoon ni paino menee normaalilla käyrillä ja pituus huitelee yli +10 käyrällä. Lääkäri oli tyytyväinen pojan kokoon..saatiin kehotus aloittaa pikku hiljaa maissi vellin kokeilut kun maito määrä menee just rajalla että ei alkais menee liikaa. Niin ja pojalla ikää nyt 2½ kuukautta

Vastaavasti tää meidän 6v neiti on pieni kokoinen pituutta löyty 120cm ja painoa 24kg, sai raukka 2 piikkiä jännitti niitä koko eileisen päivän ja tämän aamun =)

nyt kahvin keittoon ja voi vähän siivoilla :wave:
 
Heippa!
Tänään oli pitkästä aikaa neuvola molemmilla lapsilla ja mulla huomenna jälkitarkastus.
Neidillä on ikää nyt 2,5kk
pituus 59,5cm
paino 5070g
pää 39,5cm
Saatiin toinen osa siitä rota-rokotteesta ja nyt jännätään tuleeko samanlaiset oireet kun viimeks :/

Äiti-lapsikoru löytyy täältä.Mies osti mulla molemmista lapsista omat helat :heart:

Viihdyttämisestä meillä riittää että jonkun naama on siinä lähellä.Huuto alkaa jos neiti joutuu jäämään yksin.

Velv voimia! Nyt on varmasti raskasta aikaa :hug:

Voi itku,pitäisköhän satsata siihen BB24/7... :whistle:

Bamse
 
Heh.. suosittelen.. Hauska sakki tänä vuonna.. ja komeita poikia... hih hii....

Ihanaa BAMSE että jollain muullakin on vielä alle 6kg lapsi.. mä jo aloin huolestua. kun meillä oli kans vasta just päästy yli 5kg... mut toisaalta... toi oli yli 4kg syntyessään.. :eek:

Pitänee soitella neuvolasta vähän neuvoa noihin yökukkumisiin.. mie en kohta jaksa enää yhtään mitään.

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Sorbetti: Meillä on samanlainen vanna..tai meidän omassa tuo istuin osa on kiinteä ei erikseen ostettu..toiv. ymmärrät mitä tarkoitan on muuten todella kätevä. Meillä Max eilen hokas että kuinka kastelemme äidin :LOL: voi sitä riemun määrää kun vesi lensi ympäri kylpyhuonetta.
Kyllä ymmärsin. :) Meillä tuo vanna kuuluu hoitopöytään. Tosi näppärä kun on vähän ylempänä. Nyt vaan käymäss vähän pieneksi jos haluaa tuon istuimen kanssa kylvettää. Ja kun alkanut poju polskimaan sen verran niin eteinen aina märkänä kun ei viitsi joka kerta kulettaa koko hoitopöytää vessaan. On se varmaan siirryttävä isompaan vannaan lattiatasoon. =)

No niin, ja sitten neuvola kuulumisia.
Paino 6510g (3410g)
Pituus 61,5cm (50cm)
Päänympärys 39cm (33,5)

Kyllä on painoa tullu! =)

Ja esikko (5v) meni roimasti pituuskäyrien ulkopuolella, pituutenaan 125cm. :D

Pitää palailla myöhemmin kun partsilta heräs yksi kappale nälkäisiä miehen alkuja.
:D

sorbetti ja kristian 11vko6pvä
 
Velv onhan toi neiti aika hoikanpuoleinen.Hauska verrata,että veljensä oli saman pituisena melkein kilon painavampi :D
Meillä oli viime yö aikamoista kitinää..Kahden jälkeen ei paljon nukuttu.Sitten kun kello soi ja piti neuvolaan lähteä,niin uni maistui ja piti herätellä tyttöä |O
Ja mä kun luulin,että se ongelma tulee vasta kouluiässä :D

Bamse
 
Bamse:

Meillä kans oli neitille tullut kilo siinä ajassa kun isoveljelle aikanaan kaksi... siis Juho sai kilon kuussa, Suville on tullut vaan 500g/kk... Sain huomiselle neuvola-ajan punnitukseen ja sit kuulemma mietitään, mitä tehdään, jotta tää äippä ei nuku pystyyn. Nyt siis vissiin 5. YÖ kun heräilee n. tunnin välein... neuvolantätin mielestä ei ole ikäkauteen kuuluvaa, veikkaili, että maito ei riitä tai sit on jotain muuta hässäkkää menossa... mut aloitetaan nyt painokontrollilla ja katotaan sitten. tuo kun syö niin älyttömän vähän kerrallaan. millään en saa yli 30ml maitoa menemään pullosta yhdellä syötöllä n 2min imetyksen jälkeen. Ei sitä maailmannopein kansa mainosta nyt ihan kirjaimellisesti olis tarvinnu ottaa.. siis ihan oikeasti. huomenna 11vkoa ja tyttö syö 30ml.... muut täällä vetelee 200ml vissiin mennen tullen.. hoh hoi.

Velv
 
Velv:
Aika vähän teidän tyttö kyllä syö...Ei ihme että heräilee tunnin välein.Toivottavasti löytyy joku ratkaisu,eihän tollasta kukaan jaksa :hug:
Meillä neiti syö kyllä hyvin,vaikka painoa olikin tullut kuukaudessa kans sen 500g.

Bamse
 
Velv: ensiksi :hug: Ootko kokeillu antaa pelkkää korviketta? Ensimmäisenä tulee mieleen, ettei tosiaan saa tarpeeksi ruokaa. Meillä jonkin aikaa oli poika osittaisimetyksellä, mutta koska kitinät aina vaan jatkui nimenomaan iltaisin niin siirryttiin kokonaan korvikkeeseen. Siihen loppui iltakitinät ja samalla jätti toisen yösyötön pois. Nyt herää silloin tällöin aamuyöstä syömään, yleensä nukkuu 6-8h putkeen. Sama tilanne mulla oli jo esikoisen kanssa, joten kerrankin tää äiti oli valveutunu ja ymmärsi mistä kenkä puristaa.
 
Tehän ootte taas kirjoitelleet. Mullakaan ei mahakuvaa ole laittaa, Mamitzu muistaakseni oli se, jolla oli samanlainen maha.

Meillä ollaan sitten flunssassa, koko porukka. Tytöt on räkäisiä ja lämpöäkin on, mulle pukkaa nuhaa kans, ja Matias on räkäinen ja rohiseva myös. Nyt Matias kuitenkin on ihan tyytyväinen, toista oli eilen...

Lähdin käymään kaupungissa vaateostoksilla, ja jätin lapset -myös Matiaksen- äidilleni hoitoon siksi aikaa.SAnoin, että jos poika vaikuttaa nälkäiseltä, anna Nan:nia. (on siis saanut vain rintaa viimeiset 6viikkoa). Matias oli nukkunut 20min pätkissä -kuten yleensäkin, ja äiti oli tarjonnut myös Nan:ia. Ei Matias sitä ollut syönyt kuin 60ml, joten en tiedä johtuiko tuosta korvikkeesta vai flunssasta vai jostain muusta, mutta pojalla oli hirveät ilmavaivat ja vatsakivut koko illan ja yön. lopulta raukka nukahti rättiväsyneenä tuntien imetyksen ja kanniskelun jälkeen 01 aikaan. Yölläkin Matias heräsi itkemään, kun oli nenä niin tukossa.

Ei Matias yleensäkään syö tuttia mielellään, mutta nyt tutti ei yhtään kelvannut, joten olen nukkunu koko yön tissi vauvan suussa :ashamed: tietenkään ei pitäisi itse ruveta vauvalle tutiksi, mutta kun en muuten saanut poikaa rauhoittumaan. Nyt mulla sitten on koko ajan rinnat täpötäynnä maitoa, kun toinen on koko yön syönyt. Välillä vain vaihdoin rintaa, kun alkoi nänniin sattua.
Ilmavaivoja on vieläkin, mutta nyt Matias jaksaa jo jutustella. Tuolla se kujertelee peitolleen, täytyykin mennä katsomaan.

On ihana aamuisin herätä vauva kainalossa ja seurata vauvan heräämistä. Kun Matias on saanut silmät auki, hän heti hymyilee oikein leveästi. :heart:
 
Oli taas kiva päivä tirlittanissa. meille pidettiin keppijumppa ja teki kyllä hyvää kaikki venyttelyt. Muuten sit vaan jutusteltiin jne.

Tuo artikkeli oli kauhea. Tuollaisilta vanhemmilta piuhat poikki jottei enää tule lapsia ja tylsillä saksilla muna katki ja äitiä voisin vaikka itse vähän kovistella tai vaikka vähän enemmänkin!!! Voi vauva parkaa! :'(

Mulla ei ole äiti lapsi korua mut sain mieheltä lahjaksi kultaisen ranneketjun johon oli laitettu perhonen roikkumaan. Liekkö jää sit ensimmäiseksi ja viimeiseksi perhoseksi. =)

Äsken taas "pakkonukutin" vauvan. Ei ala sitten millään itekseen nukkumaan. Hyssyttelin, imetin, taputtelin jne... tunnin verran ja sit hän simahti. Olen siinä toivossa et hän ei saa tarpeeksi unta päivällä ja kun yritän enemmän häntä nukkumaan päivällä niin illat ois sit rauhallisempia ja nukahtaisi yöunillekkin aikaisemmin. saas nähä!?
 
:wave: Täällä on äiti-lapsi-koru mies osti sen mulle :heart:

Maleha Vauvoillahan saattaa olla sellaisia päiviä,e ttä nukkuvat vaan, ne on niitä kasvuspurtti päiviä.

Piti äsken ottaa itsekkin pienet päiväunet kun meilläkin ollaan heräilty yöllä taas tiheämmin. Ilmeisesti rytmi meni vähän sekaisin viikonlopun juhlista johtuen.

Nukkuuko kellään vauva enää äitiyspakkauksen laatikossa? Meillä nukkuu Elmo siellä edelleen, mahtuu vielä hyvin sinne ja tuntuu viihtyvän joten en oo vaihtanut pois.
 
Luen myöh tei muide jutut...tulin vaa valittaa omaa oloani :/ ...flunssa iski ja kuumetta nyt 38,3 :( Otin äsköttäi lääkkeen jotta jaksasin iltaan asti...mies kotiutuu vast pe jote muksuje kaa keskenää kuten normaalistikkii.
 
Yritin antaa nälkään pulloa... huusi ku hinaaja, 10ml sain annettua ilman imetystä, nyt se on sit tunnin nukkunut.. jus heräilee.

En tiedä miten saan sen suostumaan syömään sitä pulloa. ei se ime siitä yhtää, sit vaan suuttuu kun siitä valuu suuhun maitoa ja meinaa vetää sen henkeensä.

Kieli on koko ajan sivussa ja se vaan mälvää sitä pulloa ja valittaa, ellei huuda pää punasena. Mie olen ihan hukassa. imettäminen ei onnistunut esikoisen kanssa mutta se sentään huoli sen pullon... sit ei tissi enää kelvannut. Tän kaa on sitkeesti toisin päin. Ei kertakaikkiaan suostu syömään siitä pullosta ainakaan jos minä yritän antaa ja mies ei edes yritä ku sanoo vaan heti, että ei se huoli.

Velv

Siis puolen päivän jälkeen mennyt 50ml maitoa... ja ehkä kolme imasua tissistä.
 
Velv- kaverille annettiin naistenklinikalla neuvoa tuohon pulloon tottumiseen. Monet vauvat on kuulemma niin tottuneita imetysasentoon, ettei osaa pulloa selällään imeä, eli laittaa pullon lähes täyteen (vaikkei siis tarkoitus ole kuin 50ml juottaa tmv.) ja tissin viereen tutti valmiina - ensin tissillä, sit vaikka suun pyyhkäisy hämäykseksi, ja samantien pullotutti suuhun, nänni piiloon vaikka harson alle. Haistaa äidinmaidon vieressä ja hämääntyy syömään pullosta ;) Eipä taida kaikilla toimia..
 
Juupa... Kiitos MissPiggy tuosta vinkistä. Mies saikin huimat 50ml syötettyä, josta osa valui suupieltä pitkin harsoon... Mut sit sentään otti puolen tunnin iltatorkut.

Huomenna tuon näkee ainakin, onko tiheätkään imetykset auttaneet kasvamaan... jos ei ole tullut ku hätäseen 100g viikossa, taidan luopua koko imetyksestä ja siirtyä pulloon vaikka väkisin. JOko se oppii sen tai joutuu tiputukseen.... :ashamed: :'( :headwall: :(

Et sellasta. nyt esikoista yöpuulle laittamaan. pitää vielä siivota, anoppi tulee huomenna hoitamaan näitä kun mulla on viisaudenhampaan poisto. senkin takia olis hyvä, että pullo kelpaa kun voi olla että puudutuksen jälkeen ei sit pariin tuntiin tarvii tissiä vauvalle näyttääkään... voi elämä, mitenhän mä selviän niin kauan erossa vauvasta..

Siis esikoinen oli ton ikäsenä ollut jo useammankin kerran hoidossa... :kieh:

Velv
 
Meillä on ollu just niitä silikonisia. Kävin tänään kaupasta luonnonkumisia tutteja ja tuttipullon tutteja.. huomenna koetan. Tuo nyt nukahti tuohon. Ihmeen tyytyväisenä se oli toista tuntia 50ml jälkeen... nyt jo simahti. Eiku sänkyyn ja äkkiä.

Velv
 
OHO ku on tullu tekstiä! Nyt ku muistais viel mihin kaikkeen piti vastata (mulla on kyl jonkunmoinen lunttilappu tossa :whistle: )...

Vaippojen (PUL-tasku kuivaliinalla) täytteinä meillä on päivällä päällmmäisenä fleece+frotee, sit kaksinkerroin taitettu 60*10cm 2-kerroksinen frotee ja 60*12cm 2-kertanen bambu. Piti ennen 6h, nyt 4-5. Yövaippoina meillä on samanlaiset taskut, mut oon PULiin ommellu kiinni kerroksen bambua koko vaipan laajuudelta. Imut aika samat yöllä, paitsi et vähän enemmän bambua (ja tietty se vaipassa kiinteenä oleva). Nyt tilasin coolmaxia ja mikrokuitufroteeta, ku on kuulemma tosi hyviä matskuja, katotaan mitä saan aikaseks.... :whistle: :D

Leena kyseli sektioarven tunnottomuudesta. Ihan taitaa olla normalia, on nimittäin mulla myös. Mullahan silloin tulehtu se haava aika kivasti (eikä kukaan uskonu mua, ennenku se oli räjähtämispisteessä täynnä mätää :x ), ni siihen jäi vielä sellanen hassu kuoppa kudoksiin (pääs vissiin kuolemaan)... Mulla ei mahassa ollu yhtään arpeakaan, enneku leikauspöydälle "pääsin", mut nyt on senki edestä, sen verran rajua toimintaa oli (kiire). Ja sen verran on tunnoton, et vahingossa täs männäpäivänä kiinnitin mahaläskeihin hakaneulan, ku piti paidanhelmaan laittaa. |O

Yöhoidosta: meillä ei vauva oo ollu koskaan missään hoidossa :ashamed: , isänsäki kanssa vaan kaks kertaa yksin kotona (1h ja 3h) ja kerran vaunuilemassa, MUTTA sehän ei tarkota, et muitten pitäis toimia niin. Mun veljenpoika on ollu mulla ja mun vanhemmilla (asuin siis vielä kotona) puolen vuoden ikäsenä jo to-su, ku vanhempansa oli Lontoossa. Ja just eilen synnytysvalmennuksen "jälimaininkitreffeillä" yks pariskunta kerto, et niitten 2,5kk Ninja-tyttö on ollu jo neljä kertaa mummulla yökylässä. Mun mielestä vauvan voi viedä hoitoon heti ku vaan raskii, ite en vaan oo vielä kyenny. Ja onhan se tietty helpompaa, jos muksu on korvikkeella, ku jos on tällanen tissimonni ku meillä. ;)

Vellejä on vissiin jo aika moni kokeillu....? Mä olin ajatellu, et minähän en mitään muuta vauvalle anna, ku rintaa, ennenku on ½v täynnä, mut rupeen tulemaan toisiin aatoksiin. Viimeyönäki Toivo söi NELJÄ kertaa! :headwall: Ja päivällä korkeintaan 1½ tunnin välein, yleensä useemmin. Joskus poikkeustapauksissa nukkuu pitemmät päikkärit. Yöllä onneks eka sellan 6h pätkä kuitenki.

Mitä kieliä teillä muuten puhutaan vauvalle/lapsille? Mä oon ite täysin kakskielinen (ennen kolmekielinen, mut sitä se harjotuksen puute tekee... Oon siis ollu Irlannissa töissä joskus aikojen alussa), ruotsi ja suomi luistaa. Mä puhun Toivolle ruotsia, ukko suomea ja piiretyt tullaan sitte kattomaan englanniks. Musta on nimittäin hirveen tärkeetä, et lapsi oppii alusta alkaen useemman ku yhen kielen, jos siis vanhemmat niitä osaa.

Rypäle ja Toivo, 8+2
 

Yhteistyössä