*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Mulla on tavallisia ainun tuttipulloja, ei kelpaa... MAM:in sellanen ihme venttiilihässäkkä muka tissin kaltainen yksi reikäinen, ei kelpaa. tutteja on kolme eri mallia, mikään niistä ei ole kelvannut, kertaakaan ei imaisi, työntää vaan kielellä pois, vaikka olen epätoivoissani jo sokeriliemellä niitä maustanut että paremmin menisi. Ei kelpaa.

Tän aamua on huutanut, nyt kyllästyin tähän tissittelyyn, annoin huutaa sängyssä tassutellen, 13 minuuttia meni ja neiti lopulta hiljeni, avas silmät ja pysähty. pikku hiljaa sit silmät meni kiinni. nyt nukkunut jo huimat 5 min. Katotaan nyt sit.

Tuntuu ettei se ole kasvanut yhtään moneen viikkoon.. pitää kai varata aika punnitukseen neuvolaan... mitä ihmettä mä sit teen, jos se ei suostu syömään pullosta edes velliä. tai jos se lusikallakin työntää kaiken ulos... hitsi sentään. Sillä vaan painokäyrä laskee koko ajan. iiks.

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja leena80:
Onko muilla sektio arven vieresta lahtenyt tunto? Mulla alue jossa paljon heikempi tuntoaisti ja ei varmaan koskaan tulekkaan takaisin :(
Juu, tunto hävisi esikoisen jälkeen osin, vaikka maha palautui niin tunto ei kokonaan. Sekin kyllä palautui jonkin verran.
Mietinkin että olikohan sillä merkitystä kun nyt en ollut niin kipeä tämän pikkuveikan sektion jälkeen kun on tuota tunnottomuutta. Esikoisen jälkeen oli arven kohta viikon kipeä, nyt vain pari päivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Hitis et Mamitzulla on ollu iso maha :O Miulla vaik meni reilu kaks viikkoo yliaikaseks ni varmaa ollu tosta ees puolta :D
kauanko tost alimmaisesta kuvasta on kulunu synnytyksestä?
Joo mun maha oli/on iso :D ympärysmitta 3.6 (sectiopv:n aamu) oli 133,5cm!!! Se oli kipeä ja liian iso! kuvan otettiin eilen illalla, tänään 12vk sectiosta :eek: kamala aika kuluu nopiaa!!
 
Hei kaikille PIIIITKÄSTÄ aikaa!!! :heart:

siis aluksi ###%¤"! (kiukkua) kirjoitin nimittäin tässä suurinpiirtein kesän kuulumiset ja PAM kaikki katos!!! voi saa--ri sentään!!!!

Ristiäset pidetty ja nimeksi tuli Onni, kuten teille paljastinkin ennen juhlia.. Lähdinpä sitten äitini kanssa reissuun ristiäisten jälkeen ja eilen palattiin kotiin. Hyvin meni reissu. 7 tuntia autossa n. kolmella pysähdyksellä. Takaisin tullessa onni sai kahdet raivarit, jo kyllästytti matkustaminen ja kova sylikaipuu iski!
Sukulaisissa oli mukavaa, sain huilata kun Onnia riepotettiin sylistä toiseen. Ihmeen hyvin nukkui itä-suomessa, sekä päivällä että yöllä! Taidanpa muuttaa sinne takas

:LOL: :LOL:

Kaks viimestä yötä onkin mennyt nyt tissillä, eli vellikauppaan on vissiin täälläkin mentävä. eihän tälleen jaksa että päivällä on ihan silmät ristissä. Viime yönä söi 7 kertaa!!!

Weiss :wave: :heart: :D hauskaa että muistat!! Täällä mä käyn edelleen päivittän lukemassa, mut MIKÄ SIINÄ ON ETTÄ KUN OLEN LUKENUT JUTTUNNE NIIN ONNI HERÄÄ? :headwall:

niinkuin nyt...

 
jaahas.. jatketaan nyt vielä onni sylissä..

masukuvaa en tänne todellakaan uskalla julkaista ettei teistä kukaan saa ikuisia traumoja! hyvä kun kotona ilkeää kulkea! jakymppi on edelleen liikaa painoa... ja sen 5 enemmän kuin ennen raskautta!

kyllä teillä on kauniita vauvoja ja lapsia! :heart: jospa mie joskus osaisin ja kerkeisin laittaa kuvaa onnistakin..

-kylli ja onni 2kk ja 2 viikkoa-

tuli kaikki pienellä kun pitää pärjätä yhdellä kädellä :whistle:
 
sektioarvesta mulla esikoisesta tahtiin vajaa neljä vuotta sitten sektio ja edelleen ajoittain tunnottomia kohtia löytyy =) ja sit mulle jäi inho makkara kun vatsanpeitteet jäi ilmeisesti jotenkii rullalle tos haavan yläpuolella :x

on ihania lapsosia kaikilla :heart:

vatsakuvat tulossa :$
 
Niin ja tänään oli tuo jälkitarkastus ja synnytyksestä tasan 12vk, täällä vedetään aikas tiukille noi ajat :|
Eilen tei kamalan hikilenkin koirien kanssa (yksi oma ja toinen anopin) kun sain lapset anopille siksi aikaa ja vastapalvelukseksi otin sen toisen koiran mukaan =)
Lenkki teki niin hyvää että piti yöksi ottaa särkylääke niin oli paikat kipeenä.
Isäntäkin heltis hieromaan kinttujani, sängyssä ;) :p :D
Ajattelin että saan kierukan jo nyt mutta sainkin lääkärin polvilteen lattialle :LOL:
Mulla oli tiukat paikat ja hukassa :D
Täällä otettiin papa-koe ja sitten kokeiden tuloksen jälkeen laitetaan vuodon aikaan kierukka!
Tänään ostin itse itselleni synttärilahjat :D Korvakorut ja rikka-imurin, niitä mä kaipasin kovasti :saint: :saint: Tarvitsen vielä säästöpossun mihin kerään rahat koiran pentua varten :heart: Ensikesänä kun justiina jo kävelee niin sitten meillä on taas vaavi :heart:

ammu kyl on mahtava tuijotuskisa menossa :D :heart: Kauniit silmät ja samanväriset molemmilla. Meillä noiden silmät on eriväriset mutta sama postinjakaja on ollut :D :whistle:
Mitä vaippoja käytätte ja koko? Täällä libero 2 viimenen paketti ja odottamassa on numero 3 5-8kg
Mulla oli jotain muutakin... :|
 
Mamitzu06: Justiinalla hirmu isot silmät! :heart:

Meillä kans käytetään liberon vaippoja. Viimeinen paketti kakkosta menossa, kolmonen odottaa. Parina yönä olen laittanut jo isomman vaipan mut mistä himskatista johtuu ku vauva nukkuu kyljellään niin vaippa vuotaa. Kahtena yönä ollut neiti ihan märkänä kun tullut läpi. Laitankohan vaipan liian löysälle!?
 
Elppa et oo ainut joka nauttii näistä päivistä, mä rakastan syksyä. Ihanaa käydä pitkillä vaunulenkeillä, kun ei tuu hiki 200 metrin jälkeen.

sektioarvesta Mulla ei oo tuntu lähteny, mutta edelleenkään en voi pitää kireitä farkkuja

Mun niin tekis mieli mennä tohon perhekahvilaan, joka ois tossa ihan vieressä, mutta en jotenki kehtaa. Jos ne kaikki on muut jo tuntee siellä toisensa ja on käyny iäisyyden, niin mä oon sit yksin seinäkukkana siellä, muutenkin oon tosi huono tutustuun uusiin ihmisiin :snotty:

Meillä kans rikkonainen yö takana, Elsa ähisi mahaansa taas koko yön, eikä saanu kakkaa aikaseks ilman apua. Mikähän siinä on että päivällä ei oo mitään ongelmaa ton kakkaamisen kanssa mutta yöllä se on työn ja tuskan takana :/ vaikuttaisko se, että väsyneenä ei jaksa niin ponnistaa?!!?....

Vellikeskusteluun mä en ota vielä mitään kantaa, kun en siitä mitään tiedä. Kyselen sitten apuja kun se tulee meille ajankohtaiseks.

Mutta nyt pyykkien kimppuun kun likka nukkuu :wave:
 
Hirveän paljon onnea Rouva NeitiA: perheelle!

Monta kertaa ollu mielessä että pitäis kokeilla noita kestovaippoja, NOLOA es myöntää mut kokeilemattomuuden syynä laiskuus.. Raskausaikana hommasinki jotai kestovaippa vermeitä, mut mitä enemmän niistä luin, sitä vähemmän tajusin niitten päälle.. :ashamed:

okei rypäle: mie voin täs vähä myöhemmin laittaa tän hetken masu kuvan.. raskaus masu kuvii kun mul ei o ko videolla, enkä ny filmin pätkää kehtaa tänne laittaa.. =)

Nyt pakko mennä asioille ja palata myöhemmin lukee loput tekstit täältä ja kommentoimaan paremmin.. Moikka!!

Toukkalat
 
Siis minkälaisia määriä teillä on menny maitoa ennenku aloititte vellikokeilut? Viimeyönä muksu nukkui 1,5h kerrallaan |O |O
Ja tuli manattua että on tasan ja varmaan ensimmäinen ja viimeinen lapsi, tää äiti alkaa olla toooosi myyde :/
Mutta, päivällä meillä menee maitoa kerralla n.90ml vain. Illalla aloittaa sitten jättiurakka syömisen ja vetelee about 140-160ml maitoa ennen nukkumaan menoa.. :|
 
Onnea Rouva NeitiA: perheelle!

Mahasta.. raskauskilot ovat jo menneet mutta tohon farkkujen vyötärön yläpuolelle jäänyt höllyvä makkara...

Ihania vauvoja teillä!

Täällä pidetään päiväunikoulua...miten voi olla niin vaikea nukahtaa päiväunille!!!
Nyt kokeillaan vaunuihin nukuttamista...tuntuu vaan että joko nukahtaa koht helposti tai sitten herää heti kun lopettaa heijaamisen... AAARRGGGHH!

terkuin
renee ja kalle 2kk+2vkoa
 
Mamitzu: voi että on Justiinalla mahtavat silmät!! =) Tulin hyvälle tuulelle siitä kuvasta :whistle: Juu laitapa sitten yv:tä kun haluat!!Kiva kun on täällä joku jolla on kokemusta paniikkihäiriöstä.
Velv: Meillä on NUK -merkkinen tuttipullo, joka on tuotekuvauksenkin mukaan oikein kätilöiden suosittelema. Oletko kokeillut sellasta?
Vois kyllä joskus kokeilla kestoja. En vaan oo saanu aikaseks hommata niitä, enkä todellakaan ompele mitään :D Valmiina saattaisin ostaa niitä all in one vaippoja, mutta turkanen kun ovat kalliita!
Neiti menee nykysin nukkumaan siinä puol kasi illalla, ja sit heräilee yhen kahen aikaan eka kerran. Sitte viiden jälkeen, ja taas seitsemän jälkeen. Kyllähän siinä saa nukuttua jonkun verran aina välissä mutta silti mä oon aivan poikki. Nukutteko päiväunia? En osaa mennä päiväunille nykyään enää. Raskausaikana tuon tuosta torkuin sohvalla tai makkarissa.

Di ja Roosa 2kk 1pv
 
Oltiin tänään neuvolassa ottamassa 1. rotavirusrokoteannos. Bye bye 80? :wave: Sofia pulautti kaiken ulos samantien! :headwall: |O Enpä tiedä otetaanko sitä sitten ollekaan. En halua ottaa riskiä, että seuraavakin annos menee hukkaan. Tulee muuten aika kallista lystiä :/

Ihania vauvakuvia teillä! Millalla on kyllä mahtava tukka! Voi veljet =)

Koska olette ajatelleet uskaltaa jättää vauvaa yön yli hoitoon. Uskaltaisikohan jo 4kk iässä? Meille tulee miehen kanssa silloin 11v yhdessäoloa täyteen, ja olis kiva sitä lähteä juhlistamaan. Mun vanhemmat lupautuivat jo hoitajiksikin. Nyt vaan mietityttää, että uskallanko häntä jättää. :ashamed:

T-bird Neuvolassa meille sanotiin, että korvikemaitoa ei saisi mennä päivässä yli litraa. Meillä jää juuri alle vielä (n. 900ml). Mutta jos siis ylittyy, niin vellit kehiin.

Tiivari ja Sofia 9 +4 (piti jo oikein alkaa miettiä, että missä mennään)
 
Vaippojen kokoasiaa...Viljamilha tul ene yhtenää kauluksest ja lahkeist ylivuotoi,pissaa melkei joka yö ja kakat lähes joka toine kerta,käytös ol liberot. Sit ostin pampersit ja koko on se 3 elikkä 4-9kg taitaa toi olla..nyt ei oo ku kerra tullu pissit läpi,kakat ei ollekaa :D

Ajattelin laiskuuttain et jätkä nukkuis unesa sitteris :ashamed: ku oma olo vielkii pikkase nuupa (kuumemittari nyt näyttää 35,5) nii ei kelvannu...nyt hää nukkuu vaunuis täs olkkarissa.
 
Huomasin juuri että toukouun plussanneille on jo oma ketju! Kohta siellä on uudet kesäkuisetkin,sniff sniff

Meidän Kalle on rakastunut kirjahyllyyn,siinä onnellisena sille kujertaa :LOL:

Meillä vaipoista libero 3, tosin hieman pyllystä isot ja kakka karkaa välillä lahkeistä :headwall:
 
vaipoista yöllä ja reissussa käytetään noit kertakäyttösiä ja liberon kolmonen ollu jo jonkin aikaa käytössä, ei oo iso mistään ja hyvin on kaiken oikeestaa pitäny :whistle:

T-bird Meillä tyttö vetää maitoa nyt jotain 220-300ml ja toissapäivänä alotettii vellikokeilut.
Yö meni muute nhyvin, heräsin tytön tuhinaan vain kerran! Eli ilmeisesti velli piti unessa paremmin tjtn :D Tai sitten oli sattumaa..

Yön yli hoito Kohta saan kivivyöryn niskaan :D Meillä on oikeestaan kahdesti ollut tyttö yön yli jo hoidossa, käytännössä on tarkottanu sitä et Aliisa on nukkunu viereisessä huoneessa famun ja fafin kanssa kun ollaan illalla lähetty käymään jossain ja palattu vasta yöllä. Helppo homma sinänsä kun tyttö nukkuu yöt putkeen ja aamulla päässyt herättyään jo meidän viekkuun. Meillä on tyttö sitten kan 4kk kun jätetään kunnolla yöksi todennäkösesti eri paikkaan kun ite ollaa. Täytän sillo 20 ^^

Menhit ja Aliisa 10vk!
 
Meillä myös tuo NUK pullo (ilmareikä tutissa, koliikkipullo). Kaikki muut pullot käy mut ei NUK. Siitä joutuu vissiin oikein olan takaa imemään tai jotain muuta hämminkiä siinä on ku vauva ei suostu juomaan siitä mut muuten lutkuttaa sitä, pitää kai tuttinaan. Se on hyvä apu iskälle kun ei mikään kelpaa niin se saa hiljaseksi neidin sillä että laittaa hiukan pulloon maitoa ja neiti lutkuttaa sitä. Vaikka ois nälkä niin ei ime siitä kunnolla. Se on meidän kielessä tekotissi. Jätin vauvan iskän huostaan kauppa reissun ajaksi ja lähtiessä sanoin miehelle et laita sille se tekotissi suuhun jos itkee kovin. Kaveri vieressä kuuli sen. Ilme oli näkemisen arvoinen. :LOL:

Kyllä minäkin ajattelin jättää parin kuukaden päästä vauvan yöhoitoon. Viimeistään pikkujoulu aikaan pitää päästä juhlimaan yhdessä. En aijo olla mikään super mamma joka on seuraavat 20 vuotta lapsessa kiinni. Ei vauvalle siitä oo mitään haittaa vaik jättää yhdeksi yöksi puolen vuoden iässä tai vähän alle muiden hoiviin. Äiti voi kovasti ikävöidä mut siitäkin selvitään.
 
Elppa täällä kans yks joka ei helteistä piittaa... näin on parempi.

Itkuhälytin on muuten kätevä olemassa, ostin omani nettikaupan (Vauvatar) poistokorista, ei maksanu paljon.

Vaipoissa meillä on menossa liberon koko 3 eli 5-8kg, on just sopiva... Musta ei olis varmaan kestoiluun, vaikka se olis oikea ekoteko. Nostan hattua teille, joilta se käy... :flower:
 

Yhteistyössä