*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Rypäle: Oot kyllä sutjakassa kunnossa. Mä en kehtaa kuvaani laittaa näytille, kun on hiukka noita vatsamakkaroita. Oli kyllä ennen raskauttakin, eli tuttu tilanne. Oon mielestäni ihan samannäköinen kuin ennen raskauttakin. Aika hyvin on tippunut kuitenkin painosta pois. Eli siis raskauden alkupainosta on -5kg jäänyt jonnekin. Ja siis mun dieetti on ollut lähinnä suklaa ja keksit. Hip hei! Mutta vielä pitäis aika monta kiloa saada pois. Tänään ostin kunnon juoksulenkkarit, ja kävin ne jo tuossa pururadalla testaamassa. Josko sais peppua ylös tästä sohvalta edes muutaman kerran viikossa.

Maleha: Kuulostaa kyllä tosi houkuttelevalta toi toiminta.

Kävin tänään töissä näyttämässä vauvaa. Eipä paljoa tehnyt mieli vaihtaa kotiäitiyttä työhön =)
 
voi peppu noita miehiä, kauhee huuto alkaa jos annan vauvan syötettäväks miehellä, laitan maidonki valmiiks ja en jää siihe viereen ihmettelemään. Ja sit jos ihmettelen et miks ihmees miun pitää jäähä siihe viereen ni saan vastaukseks et ku hääki aina on! Meni kyl hermot ja sanoin ettei häntä kyllä näy siinä vieressä ku korkeintaa kahen syötön ajan, muun ajan kun on töissä, että saatan minäkin haluta välillä edes tän kolmen metrin etäisyyden vauvaan mikä on tuolta olkkarin toiselta puolelta tähän koneelle.
ärrinmurrmurr

hoh johan helpotti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Rypäle: Oot kyllä sutjakassa kunnossa.
:LOL: Onneks et nää IRL! Mä oon vaan tasapaksu, en pahemmin mee rullalle vaan läskit levii jokapaikkaan, jopa PÄÄHÄN. :xmas: Mun rillitkään ei enää mahu, ku pää on levinny. Kivä tässä tihrustaa... :kieh: Onhan se painoki viel päälle 70... :ashamed:

Pistäisitte nyt muut kans.... :ashamed: :ashamed:
 
Tiivari: mä kävin työpaikalla jo kaks viikkoa synnytyksestä vauvaa näyttämässä, eikä kyllä käyny kateeks ku yhet painaa duunia siellä :LOL:
rypäle: timmi mimmi!! =)

Vai on täällä vellikeskustelut. Pianhan se aika koittaa. Se onkin ihan uutta ja outoa mulle, täytyy kai sitten kysellä teiltä viisaammilta kun tarvii neuvoja :whistle:

Mä oon ollu ihan kamalan väsyny. Paniikkiolot ei ota helpottaakseen. En tiiä mitä tekisin... Ihmisiä on kelle puhua, ja lääkitys on. Aika avuton fiilis välillä. Mites Mamitzu sun lääkitysasia, ootko alottanu? Ihmispelko on tuttua mullekin, ja julkiset paikat saa paniikin aikaan joskus myös. Kumma asia se pelko -kun ei todellisuudessa tarvisi pelätä mitään, mutta pää ja muu keho ei usko sitä, ja reagoi sitten paniikilla. :|

Nyt nukkumaan...
 
maleha Kuulostaa kyllä hyvältä toi toiminta =)

sorbetti On teillä vaan aikamoinen reissu ollu :hug:

Rypäle En kehtaa minäkään mahaani julkasta :whistle: Mutta samanlainen ihrakasa se on kun ennen raskauttakin, eli lähtöpainossa oltiin jo viikon jälkeen synnytyksestä. Nyt vaan pitäis laihduttaa nää ikiläskit pois :headwall:
Nyt tosiaan kun tätä mahaani kattelen, niin on se erimuotonen. Mulla kun tehtiin pystyviilto, niin ne kuro sen niin kireelle, että tuli sitten ne raskausarvet siitä, kun koko raskauden ajan vältyin niiltä :kieh: ja nyt toi arven vasenpuoli on selvästi isompi, tai siis se jotenki pullottaa pöljästi :/ pöh paita päälle niin säästyy silmät saasteelta |O

:flower: teille, jotka jaksatte kestoilla. Se on hyvä teko se, itestä ei vaan ois siihen. Ensinnäkään mä en tykkää ommella enkä kutoo ja oon helvetin huono peseen pyykkiä. seli seli joo... B) mutta ei oo vaan mun juttu...

NeitiA:lle suuren suuret onnittelut :D

Meillä on oikein todellinen hienohelma neiti :D Tossa se eilen tyytyväisenä sitterissä istu ja piereskeli ku rekkamies, niin että hameenhelmat vaan hulmus ja lopuks se sai niin ison tortun aikaseks, että koko likka oli kainaloita myöten sonnassa |O Mutta kyllä mua hymyilytti kun toinen oli kun naantalin aurinko :LOL: :heart:

Manducasta mäkin lisään, että meillä kans likan jalat roikkuu ulkopuolella. Kokeilin jättää ne repun sisäpuolelle, mutta en osannu asetella niitä mitenkään hyvin :/

 
weiss
Pakko kommentoida.. Tulin tuolta Toukokuisista vaan Kylliä kuulostelemaan.. :ashamed:
Velli keskusteluista siis.. Meillä esikoisella aloitettiin vellin antaminen jo 6vkon iässä, kun maito ei täyttänny vatsaa kun tunniksi kerrallaan, vaikka miulla maitoa kyllä riitti, 2kk iässä aloitettiin perunan maistelu neuvolan kehotuksesta, kun vellikään ei pitänny nälkää enää pois. Nyt velliä aloitettiin antamaan (maissivelliä) jo 5vkon iässä ja sillä pärjättiin jopa melkein 3kk ikään. Nyt ollaan siis kolmisen viikkoa maisteltu jo kiinteitä. Eipä nuista haittaa ole ollut, on ollut tyytyväisempiä lapsia näin ja äitikin on jaksannu paremmin. On kamalaa joutua sellaiseen kierteeseen, jossa vauva syö vajaan tunnin välein yöllä että päivällä, sitä ei jaksa kukaan kauaa, ei vauva eikä äiti, olen sen esikoisen kanssa kokenut. Jokainen lapsi on yksilö ja vauvoillakin on yksilölliset tarpeensa, meillä ainakin näin on hyvä.
Anteeksi vielä, kun näin tunkeudun ja kommentoin.. :D
 
S******?=))(/&/&%%¤¤##"""!"###""!"##¤¤ KONE!!!!!! :kieh:
MÄ kerrankin sain kuvat ja kaikki kunnolla tänne ja sitten kaikki TSUP!!!
Bittimailmas menos, viuh! :kieh:

No kokeillaan lyhyempi versio...
Kestot ei mun juttu tän rakentamisen keskellä :ashamed: mut mut, seli seli :snotty:
Rypäle Voisko teiltä lähettää vähän nakuilu intoa tänne? Meillä likka huutaa kuin palosireeni kun saan vaatteet pois ja pesulle menossa, siksi meillä peseydytään 2xvko :ashamed: (avaa sontikan) B)
Kyl Rypäleen masu oli aikas timmi sectio masuksi!
Täällä tämmöinen sectiomaha...
ennen

Ja jälkeen

Ja nyt voi muutkin laittaa maha kuvia... :ashamed: :ashamed:
Eläkä naura siellä :D

Lady Di mulla on lääkärille aika keskiviikkona, palaan yv:llä asiaan :wave:

Täällä olisi kanssa mahdollista harrastaa avointa päiväkotia 3xvko ja molemmat lapset sallittuja =)
Nyt nolostelen kyllä treffeille nukkumasan kanssa :ashamed:

Yllytyshullu Mamitzu ja Justiina, ikäloppuja molemmat :xmas:
 
Oli kyllä sellanen ei-enää-ikinä-reissu. :)

Ostettiin biltemasta sellanen vauvojen kylpyistuin, makso vähän päälle 8?. Vähän suhtauduin siihen epäilevästi, mutta ku tänään sitä koitin nii sehän on aivan ihana! Yleensä vauva on niin hirveen liukas, kun kylpyöljyä käyttää, ettei meinaa räpylässä pysyä. Nyt oli molemmat kädet vapaana ja sai ihan rauhassa pestä. Vauvaki tykkäs siinä möllötellä. :) laitetaampa ihan kuvakin tästä kapistuksesta käytössä. :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=2607432.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2607436.jpg

Tuon pitäis mennä n. 10 kk:n ikään asti. En kyllä usko ennen kun nään, oli meinaan nyt just aika hyvän kokonen. Saas nähä kuin käy. =)
 
Sorbetti- ihana poju teillä :heart: Kätevän näköinen toi istuin - pistää melkein harkitsemaan isomman ammeen hommaamista!

Mä voin kans laitella masukuvia ja vauvasta kuvia heti kun saan kuvat koneelle. Tää Linux ei ole yhteensopiva meidän kameran kanssa, joten KAIKKI vauvakuvat on nyt tikulla (joka ei myöskään sovi näköjään :kieh: ). Kamerastakin on batterit loppu - tyhmä ja saamaton kun olen ;)

Meille muutti taas oma poika takas :heart: Normi kitinät kehissä - muuten iloinen ja tyytyväinen. Koko päivänä on 90ml velliä saanut yhteensä (aamulla 40, illalla 50, ja vastikkeeseen sekoitettuna). Ihanaa!

Nyt mä juon valkoviinilasilliseni tyhjäksi ja käyn Nukku-Matin hiekkapussilla :xmas:
 
heips!

Joo eipa taida meika tanne kuvaa arpisesta roikkuvasta mahasta laittaa. Ei se kovin kauniilta nayta. Paino putosi lahtopainoon heti kun tulin sairaalasta. Tosin olen aina ollut ylipainoinen. Mun sektioarven paalla roikkuu iso mahamakkara ja valista vielakin tuntuu et arpi arsyyntyy kun hiostuu. Joten olen sanonut ikuisesti hyvastit pienille alushousuille ja paattanyt hyvaksya et tasta lahtien pidetaan vaan isoja mummo housuja.
Mulla muutenkin oli ongelmia leikkausarven parenemisen kanssa kun en osannut olla rauhassa kun tulin kotiin. Eli taalla vielakin pidetaan joitakin aitiyshousuja kun ne ei purista mahan kohdalta. Saapa nahda milloin uskallan pitaa tavallisia farkkuja. Tytto ollut nukkumassa ilta kahdeksasta. Olikin tosi vasy. Kylvetin, annoin tissia ja ei tarvinnut kun koriin laskea ja unessa oltiin.
Taallakin kaytetaan paljon kestoja. Tosin olen ostanut ne valmiina.Mulla on ulkokuoria ja semmosia kankaita jotka taittelen kolmeen osaan pitkan mallisiksi. Aiti on mulle tehnyt lisaimuja vaan en ole niita paljoa tarvinnut.Itsella ei ole ompelukonetta valitettavasti. Mulla on 12kpl vaippoja ja kun ne likaina niin pesuun ja rumpukuivaajalla kuivaan et heti kohta taas kaytossa. Nama kuoret oli kooltaan 0-7kg vaan aluksi liian isoja ja nyt just sopivia kun tytto 6kg vaan kohta saa ostaa sit seuraavaa kokoa ja laittaa nuo varastoon.
( jos joskus siunataan toisella lapsella niin ompi sitten valmiina)
Vaan nyt nukkumaan alkaa olla jo vahan vasy.
 
Huomenii.
Täl äipäl ol herättyää joteki höntti olo ja ku mittasin kuumeen nii näytti 34,9 :eek: ...jote siit vissii johtuu tää olotila.

Kestoilijoille nostelen hattuu :flower: Ite oon niiin huono neuloo ja ompelee en ees omista ompelukonetta vaa anoppi meille vaatteet korjaa :D
Pyykin pesussakii oon kyl aika laiska :ashamed:

Maha miul viel ällön löllö,mut jos se siit ku jumpalle pääsen *toivossa hyvä elää*
Painoo on vaik muille antaa :kieh:

Nyt kipasen aamupallaa ja kahvii...ei keitin enää porise.
 
Huomenta!!

Sorbetti: Meillä on samanlainen vanna..tai meidän omassa tuo istuin osa on kiinteä ei erikseen ostettu..toiv. ymmärrät mitä tarkoitan on muuten todella kätevä. Meillä Max eilen hokas että kuinka kastelemme äidin :LOL: voi sitä riemun määrää kun vesi lensi ympäri kylpyhuonetta.

Meillä max on nykyään tosi tyytyväinen ei paljon turhista itke..yöt mennää samalla kaavalla illalla nukkumaan 19.30-20 herätään syömään 3-4 aikaan ja aamulla noustaan 7-8 aikaan.Päivällä poju nukkuu 15min-tunnin unia joskus saattaa nukku parikin tuntia. Hereillä jaksaa olla 1-2 tuntia kun taas nukutaan.

Huomenna olis sitten laakärineuvola kiva tietää paljon tuo pötkö on kasvanut, viimeeksi ollaan oltu 6viikkoa vanhana eli 4 viikkoa sitten.
Likalla on samaa aikaa 6vuotis lääkäri neuvola eetä saas nähdä miten siintä reissusta selvitään =)

Nyt kahvin juontiin, kohta pitää herättää koululaiset :wave:

Kaalis ja Max 10+3 :heart:
 
Tuosa vellistä vielä piti kommentoida...me ei vielä olla aloiteltu mutta meinasin jos tänään pari purkkia ostais ja huomenna alotetttais maistella! meillä tuo nuorin tyttö oli 2kk kun aloin velliä antaa ja 2½ kuukautta kun maisteltiin jo kiinteitä rupes silloin maito maistuu vähän turhan paljon vuorokaudessa!
 
Huomenta!

Joo, ei. En taida todellakaan laitella mahasta kuvaa, en ennen enkä jälkeen... vaikka itsetunnon kohotuksesta se varmaan teille muille kävis. Eihän mulla oo mitään hätää, kun tolla on tommonen... :whistle:
Painoa mulla on kuitenkin nyt 4kg vähemmän, kun sillon kun aloin odottamaan ja vielä ainakin 10kg haluan tiputtaa. Pikkuhiljaa, ettei imetys kärsi...

Tosi söpöjä vauvoja on teillä kaikilla. Meillä ei oo kylvyssä taidettu kuvia ottaakaan, mutta lapsenvahdin filmasin eilen...

http://www.aijaa.com/v.php?i=2607945.jpg

ja täs on meidän neidit

http://www.aijaa.com/v.php?i=2607954.jpg
 
Heipä hei kaikille,

on paljon taas tekstiä ilmestynyt tänne. Itse olen viipottanut koko ajan paikasta paikkaan ja istutellu pihalle kukkatarhaani uusia kukkia vesisateen keskellä. Välillä olen yrittänyt kirjanpidon perusoppeja lueskella, kun käyn kolmena iltana viikossa koulun penkillä taloushallintoa lukemassa. No anyway, täällä kaikki menee niin kuin ennenkin. Vauva näyttää jatkavan samaa tyytyväistä elämäänsä kuin aikaisemminkin. Esikoisen kanssa taas on uhmaa päällä, onneks ens viikolla pääsee purkamaan tarmoaan päiväkotiin pariks päiväksi. Tänään mennään 2kk neuvolaan ja saadaan eka rotarokote, toivottavasti ei tulis niitä sivuvaikutuksia. Toisaalta isännällehän toi kitisee,kun itse meen kouluun.

Vellistä...Esikolla aloitin maissivellillä,kun se oli reilu 2kk. Maitoa meni niin paljon jo,että neuvolatäti suositteli aloittamaan. Esikko rupes heräilemään nälkäänsä yöllä vaikka oli jo pitkän aikaa nukkunut täydet yöunet. Samoin meinaan tehdä pikku-ukon kanssa, jos maidon määrä vielä hirveesti nousee.

Rypäle: Meitä näyttää yhdistävän myös saman synnytyssairaalan lisäksi neste oil. Tosin isäukkoni on siellä töissä ja tekee just noita 12h työpäiviä. Oot muuten tosi hyvässä kunnossa.

Mamitzu06: Ilmoittaudun kohtalotoveriksesi. Mulla maha roikkuu kans ja muistelisin että esikon kanssa meni myös kuukausia ennen kuin se palautu saman kokoiseks. Vaikka luulenpa ettei se vatsa koskaan enää ihan samanlainen ole kuin ennen. Mullakin tota vatsamakkaroita on ollu kanssa ennen raskauksia ja esikon jälkeen tuli myös jenkkakahvat :( . Toivotaan että vatsalihastreeni puree...

Ja ei kun niiden vatsalihasten kimppuun,kun muu talo vielä koisaa.
 
Vinkki vatsalihasten kasvattajille! Jos ei rasvaa polta tasaisesti koko vartalosta (ei voi keholle kertoa että "just siitä masun kohdalta voisin ottaa sen rasvan pois), niin ei se vatsasta vatsalihaksia tekemällä lähde. Vatsalihakset kyllä kasvaa ja kehittyy, mutta rasva siinä päällä on ja pysyy, tuloksena isompi vatsa = lihakset suuremmat + rasvakerros ennallaan ;)

Tämä siis kokemuksen (ei niin TOSI) syvällä rintaäänellä :D Ihmettelin pari vuotta sitten että mitään ei tapahdu masumakkaroille, vaikka tein 50 vatsalihasliikettä kaksi kertaa päivässä - fysioterapeuttikaveri sitten vähän valaisi..

Tänään ilmoittautumaan muskariin! :) Alkaa ensi maanantaina, ja mukana on kaveri ja 2vk nuorempi ihana pikkumies. En jaksa odottaa!

Otin vaunuista pois jo kantokopan (meillä sellanen 20cm leveä ja 80cm pitkä suippo kantokassi, josta saa kovat seinät styroksi/muovi- palasilla), ja nostin jalkatuen ylös. Makuupussilla sai oikein sopivan oloisen pesän jätkälle, ja tuntuu nyt viihtyvän siellä paljon paremmin, kun on tilaa liikkua eikä seinät kaadu päälle :)

Mä taidan olla ainut joka hihkuu pilvisistä, 15- asteisista päivistä auringonpaisteen ja +25 sijaan? Itse ei ole hiestä märkä - lapsi ei ole hiestä märkä vaikka päällä olis vaan body ja sukat; hirmunen kuumakallo toi jätkä!

Pakko olla hurjan kiitollinen tosta miehestä :heart: On muutenkin kauhean lapsi- ja eläinrakas, mutta oma poika on syrjäyttänyt lähes kaiken muun mieleisen tekemisen, jaksaa onneks seurustella pitkiä aikoja, ei tartte kehottaa vaipan- tai vaatteenvaihtoon, kärsivällisempi se on kuin minä ja jotenkin rennompi pojun kanssa. Pitää ottaa omasta miehestä oppia :D

Kun jätkä herää aamupäikkäreiltä, pitäis lähteä jossain vaiheessa n. 6km suuntaansa kävelylenkille kaverin luokse kyläilemään. Paikalla 3 kissaa, joista yksi pentu. Pitää olla skarppina ettei poju saa leikkikaveria liian lähelle.

Ammu- Ihana toi teidän kkm-koiruus ja vauva- kuva! :heart: Tuijotuskilpailu meneillään, kumpi voitti?

Elppa & Alex 9+6
 
Voi räkä mikä yö. Sain tytön puoli kymmeneltä sänkyyn, hirveä huuto oli ennen sitä, 30ml lisämaito sai hymyn huulille.. se ei kertakaikkiaan juo sitä 30ml enempää, ekan kerran kun pulloon menee ilmaa, tulee irvistys naamalle ja syönti loppuu ko seinään. Millä ihmeellä mä saan sille mitään velliä ikinä annettua....

Puolitoista tuntia oli sitten pisin yhtäjaksoinen uni viime yönä. hip hei. söi aina pienen tovin ja jatkoi unia, ja tunnin, puolentoista päästä taas sama. Pikkusen on väsy, tää oli nyt kolmas tällanen yö putkeen.

Ja koko aamun on tyttö huutanut ku hinaaja. Nukkui vain puoli tuntia ulkona, just sain keittiön siistittyä ja enimmät pyykit kannettua yläkertaan, puhettakaan mistään omasta ajasta...

Älkää edes kysykö, miten iso maha mulla on... :'(

Mihin on aurinkoinen Suvi kadonnut...?

Velv
 
Velv- mitkä pullot teillä on käytössä, tai tutit? Voiko olla että tutti on niin erilainen äidin rintaan verrattuna, että kokee sen niin vieraaksi ettei viitsi siitä imeä?
Aventin 1-reikäisiä on kehuttu kovasti, ja suositellaan rintamaitolapsille nännin samanlaisuuden vuoksi. Myös MUM:lla on samantyylinen tutti, hidas virtaus tm.v
 
Ammu: Suloisia kuvia. Molemmilla ihana tukka ja nätit silmät. :heart:

Mulla ei oo maha kuvia ennen eikä jälkeen mut ei onneksi oo mitään ongelmaa mahan kans. Vielä ei oo palautunut kokonaan mut ei siinä paljoa enää ole ylimääräistä. Olen taas alkanut tekemään vatsalihasliikkeitä, joten kai ne lihakset sieltä joskus taas alkaa näkymään. Olen tehnyt monta vuotta ja aijon jatkossakin tehdä 100-300 vatsalihasliikettä päivässä sekä vastapainoksi selkälihasliikkeitä. Jos en tee niin lyyhistyn kasaan huonon selkäni takia! No, jos en ihan kasaan niin ainakin kipeämpi selkä on. Mitä paremmat lihakset sitä paremmin ne tietty tukee.

Meillä kan risainen yö takana. Kymmeneltä menin Emman kans sänkyyn ja joskus puolenyön jälkeen nukahti. Siihen saakka tissiteltiin. Nukkui peräti kolmeen ja ähisi ja oli levoton koko aamuyön. En tiiä miten tätä jatkossa jaksaa kun ei saa nukkua!? Väsyttää ja pinna tiukalla!!!!
 

Yhteistyössä