*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Mun on ainakin pitänyt tietoisesti opetella tuo vauvalle jutteleminen. Höpötän sille ihan vaan omia ajatuksia nykyään ääneen. Pääasia että kuulee puhetta. Yöllä en puhu mitään, jotta ei havahdu hereille. Itse kun näen työssäni kielihäiriöisiä lapsia, niin pyrin kyllä kiinnittämään erityistä huomiota tuohon puheen kuulemiseen.
 
Velv: Täällä saa ihan vapaasti purkaa tuntojaa niin paljon kun haluaa. Jutut voi jättää lukematta se joita ne haittaa.
Tiedän tunteesi. :hug:

Äsken laitoin äidilleni viestin että oltais ajeltu sinne päiväkahville mut hän ilmoitti ettei jaksa ku levätä kun on niin kova flunssa ja heikko olo. :'( Aina kun flunssa iskee noin sairaalle ihmiselle niin se voi olla tosi kohtalokasta. Pelottaa!
 
Oltiin tänään neuvolassa ottamassa 1. rotavirusrokoteannos. Bye bye 80? :wave: Sofia pulautti kaiken ulos samantien! :headwall: |O Enpä tiedä otetaanko sitä sitten ollekaan. En halua ottaa riskiä, että seuraavakin annos menee hukkaan. Tulee muuten aika kallista lystiä
Neuvoko teidän th muuten ettei saisi syöttää tuntia ennen eikä jälkeen rotavirusrokotusta juuri pulautuksen takia? Vai tuliko silti? Harmi.
Meillä annetaan maanantaina 3 kk neuvolassa ko. rokote ja ei toivo kyllä todellakaan moista. Iso raha (näin vanhempainrahakaudella + 500 ? edestä ylim. laskuja saaneena) menee hyödyn lisäksi hukkaan.
Meidän neuvolassa th muuten suosittelee ko. rokotetta vain jos kerhoillaan tai on isompia sisaruksia.
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen että kuin monta lasta teillä siellä kotona pyörii =) Vastaa ken tahtoo..Meillä siis

lokakuussa 13v täyttävä tyttö
Eilen 9v täyttänyt tyttö
11v tyttö
6v tyttö
ja sitten tämä Max poika

Siinä meidän pesue.. niin ja tietty täällä asustelee Rakas mieheni :D jota joskus voisi lapseksi kutsua :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Oltiin tänään neuvolassa ottamassa 1. rotavirusrokoteannos. Bye bye 80? :wave: Sofia pulautti kaiken ulos samantien! :headwall: |O Enpä tiedä otetaanko sitä sitten ollekaan. En halua ottaa riskiä, että seuraavakin annos menee hukkaan. Tulee muuten aika kallista lystiä


Neuvoko teidän th muuten ettei saisi syöttää tuntia ennen eikä jälkeen rotavirusrokotusta juuri pulautuksen takia? Vai tuliko silti? Harmi.
Meillä annetaan maanantaina 3 kk neuvolassa ko. rokote ja ei toivo kyllä todellakaan moista. Iso raha (näin vanhempainrahakaudella + 500 ? edestä ylim. laskuja saaneena) menee hyödyn lisäksi hukkaan.
Meidän neuvolassa th muuten suosittelee ko. rokotetta vain jos kerhoillaan tai on isompia sisaruksia.

Ei neuvonut mitään tuollaista! |O Harmittaa kyllä tosissaan. Neuvolan th lupasi soittaa lääke-edustajalle asiasta. Voi kun toivon, että saataisiin maksutta uusi annos. Meillä ei kyllä ole sisaruksia, eikä kerhoilemaankaan olla menossa, joten ei varmaan osteta uutta annosta itse. Toivotaan sitten vaan, ettei tauti iske. :/

Onko teille tullut muuten kutsua meningokokki B -rokotetutkimukseen? Samalla saisi sitten pneumokokki- ja hepatiitti B- rokotteet. Oletteko osallistuneet?? Tuliko sivuvaikutuksia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Linea negrasta: onko kaikilla jo lähtenyt pois? Mulla on vielä ennallaan, tumma pitkä viiva koko masun kattavasti :kieh:
Kyllä mulla ainakin menee tumma viiva mahan ylitse :|
Nuo rinnat mua hirvittää, ne on arpeutunu tosi pahasti, siis ihan tulenpunaisia, paksuja viivoja ympäriinsä, tuleeko niistä enää koskaan ehtaa? :/
Ja en pidä niitä "voitonmerkkeinä", minun mielestä ne on rumia ja sillä siisti.

 
Meille on tullut kutsu meningokokki b rokotetutkimukseen. En ole vielä soittanut siinä olleeseen numeroon, ajateltiin kyllä osallistua. Mitä särkylääkettä sitä saa vauvalle antaa? Mä oon ihan tietämätön...
Joo multa löytyy linea negra vielä. Millon lie haalistuu pois..

Me päästään vihdoin muuttamaan pois tästä meidän pienestä kaksiosta, mikäli meille tarjottu kolmio osoittautuu kohtalaisen hyväksi edes! Tässä nykysessä ei oo kun 48 neliötä, ja uudessa olis 76!! Huippua! B) Miten te muut asutte? On kai tästä varmaan juteltu joskus kauan sitten...
 
Lady DI - Täällä asutaan 63m2 kaksiossa, 3. kerros, ei hissiä ja partsi joka hädintuskin katettu. Muutetaan 1.10 3h+k+partsi 71m2, 2. kerros yksillä portailla :)

Meidän perheeseen kuuluu vain minä, mies ja Alex. Pölypallerot pitää yhteisöä imuripussissa, kiitos aamuisen tuskastumisen :D

Vauvalle saa antaa suppona Panadolia, 60mg (3kk-11k ikäiselle) 1-2 kertaa päivässä, tarpeentullen 3 x pvä. Panadolista ei ole haittaa lapselle, jos kokeilee, lääkäri käski mua koittamaan tota panadolia siihen huutoon, jos olis ollut kipuitkua.
 
Meillekin tuli muutama viikko sitten kutsu rokotustutkimukseen ja ne vielä soitti sieltä peräänkin.Me ei menty siihen,ihan siitä syystä,kun toi neiti on muutenkin herkkä itkemään,että pelottaa jo valmiiksi normaalit rokotteet. :ashamed:

Linea negra on mullakin vielä ja napa ihan musta :D

Meillä on vauvan lisäksi 2v poika ja asutaan 120 neliöisessä omakotitalossa.Mitä enemmän tilaa,sitä enemmän tavaraa :kieh:

Niin ja vielä siitä kakskielisyydestä..Meille sanottiin kans neuvolassa,että on tärkeää et molemmat vanhemmat puhuu vaan omaa kieltään lapselle.Näin lapsi oppii erottamaan kielet toisistaan,eikä ala puhumaan sekasin.

Bamse
 
kaalimaankakara:
Ihan mielenkiinnosta kyselen että kuin monta lasta teillä siellä kotona pyörii
Milla on meidän neljäs (ja viimenen) lapsi. Pojat on syntyneet -96 ja -99 ja tyttö -01, loppuvuoden lapsia kaikki, eli kohta on edessä synttärisuma :D

Lady Di:
Mitä särkylääkettä sitä saa vauvalle antaa?
Parasetamoli on turvallista. Eli Panadol- tai Para-Suppo, myös Buranasta on olemassa suppoversio. Kysy apua apteekista.

http://www.lastenlaakari.com/orion/kuume.htm

Miten te muut asutte?
Tää on miehen lapsuudenkoti, iso maalaistalo tupakeittiöineen päivineen. Muutettiin tähän samalla, kun tehtiin spv (sukupolvenvaihdos) vuostuhannen alussa. Tilaa on enemmänkin kun omiksi tarpeiksi. Pari sataa neliötä kaikkinensa. Iso piha, missä on tilaa lasten ja eläinten temmeltää. Järven rannassakin, niin ei tarvii edes mökkiä ikinä hankkia...
 
Meillä asuu iskä,äiti, vaavi ja 2 kissaa kolmiossa 80 neliössä 5.kerroksessa (ei hissiä :D ).
Muuten panadolista on myös liuos versio jos suppoja kammoksuu..

Linea negra, on onneksi vaalenemaan päin...

Bamse, meille kanssa neuvottu kielestä samaa.Eli kumpikin puhuu omaa äidinkieltään tenavalle,voi olla että aloittaa puhumaan hiukan myöhemmin mutta muuten ongelmaa ei pitäisi olla. Kummipoika puhuu 3 kieltä sujuvasti eri henkilöille!
 
Me asutaan siis kolmistaan, mies, minä + Sofia kerrostalokaksiossa 59m2. Autotallikin on, joten vaunut saa kätevästi sinne. Tarkoitus olis vaihtaa isompaan asuntoon vasta sitten kun palaan töihin. Mielummin olen lapsen kanssa kauemmin kotona, kuin menen töihin tienaamaan asuntolainarahoja. Eiköhän tässä kuitenkin pärjätä vielä vuosi pari. Toisaalta en edes haluaisi muuttaa, kun viihdyn niin hyvin tässä asunnossa ja asuinalueella. Tuntuu oikealta kodilta! Mutta pakkohan se on, ellei sitten mahdollisesti osteta viereistä yksiötä ja tehdä reikää seinään. Kaikki vaihtoehdot mietinnässä vielä.
 
Nyt on sitten taas isovarpaan kynsi taas veks, prkl kynsu ku kasvaa sisään :kieh: ...
Mä oon ruotsikielinen, koulut kävin ruotsiks, äidin kanssa siis oon puhunu suomea koko elämän.
Eli mä talar svenska till babyn, och pappa suomea :D ...ja oon miettiny englanninkielistä leikkikoulua...


Meillä asuu minä ja mieheni ja tämä tyttö, pluss kaksi ihunaa kissaa...ja asutaan 3h+k+lasitettu parv. 83m2...vuokralla...

Täällä siis mamma toinen jalka koholla ja bb24/7 päällä...tyttö on päikkäreillä...aah...Yli huomenna ristiäiset...

Tytöllä muuten eka flunssa, ei kuumetta, mut yskää ja nuha...
 
Osallistuttii siihe meningokokki-b tutkimukseen...nyt 1kerra käyty ja kyl ol Viljami 2pvää aikas kipee,valitti raukka miu olkapäätä vaste ja välil itki kovastikkii. Annoin panadol 24mg...siin ol jo annostus 5kg lähtie.
Mietittii miehen kaa et varmast tuos rokkotukses on hyöty suurempi ku haitta nii sen takii osallistuttii.

Meil on muksut: poika -96,tyttö-98, poika-01 ja nyt viel Viljami.
Asutaa vanhas maalaistalossa peltoje keskellä.
 
Meille tuli kirje ja soitettiinkin tuosta meningokokki B -rokotetutkimuksesta muttei uskallettu osallistua kun siinä tutkitaan vasta turvallisuutta, pitkän aikavälin siis, lyhyt kuulemma testattu.

Täällä pyörii kolmen viikon päästä 2 -vuotias isosisko Nooan seurana. Kovasti tyttö esittelee leluja pojalle ja hymyilevät toisilleen.. veli pitää laskea aina ennen päikkyjä ja iltaisin hetkeksi tytön viereen makaamaan ja sitten otetaan kädestä kiinni ja annetaan iltapusu.. :heart:
Tämän hetken perusteella näistä on tulossa aikamoinen parivaljakko. =)

Minulla on tapana jutella ja hymyillä paljon vauvalle ja isänsä myös töiden jälkeen rupattelee tovin.. poika vastaa innokkaana takaisin. Ihan juttelen niitä näitä ja mitä olen tekemässä.
Nooa on ruvennut nyt aloittamaan aamunsakin hymyllä kuten siskonsakin. Nyt kyllä isosiskon hymyä saa väliin hakea kun uhma päällä, tosin laantumassa onneksi. :)
Tyttö aloitti jo 5 kk puhumaan, tosin oli sellaista toistelua, nyt puhuu ihan lauseita selkeästi ja välillä papattaa rasitukseen saakka.. eli liekö tuo juttelu ollut hyvästä.
Mutta jos tunnin yöunilla menee kauemman aikaa niin ei varmasti hymyilytä eikä pahemmin jaksa jutella, ettei Velv siitä kannata sen kummemmin stressata, ehdit vielä kunhan saat pidempää pätkää unta. Ja jollei imetyksellä, niin vellillä tai korvikkeella. Olen itse antanut tarvittessa max purkin päivässä korviketta eikä ole imetykseen vaikuttanut.
Ja onhan se tyytyväinen äiti ja vauva tosiaan tärkempää kuin itse imetys josta suosituksetkin koko ajan vaihtelee.. kohta korvike todetaan terveellisemmäksi kun siinä on kaikki vitamiinit.. :whistle:
Ja tosihan on että stressi ja vähäinen uni, kuten myös vähäinen neste ja ravinto vaikuttaa maidon määrään.

Panadolista.. itse suosin tarvittaessa suppoja siihen saakka kun kiinteitä on mennyt jonkin aikaa, se nestemäinen on kuitenkin aika tahmeaa ja muutama millikin sitä on aika urakka pienellä niellä.

Linea negra.. ehkä aavistuksen vaalentunut mutta edelleen olemassa. Jotenkin rinnastan tämän siihen ettei tässä olla vielä palauduttu synnytyksestä.. kun tulee näitä hikoilupuuskiakin niin hormonitoiminnasta kai kiinni.. lapsivuodeaikahan on 5-12 viikkoa.. tämän muistan aina kun miehen kans on siivoamisesta puhetta.. ;)

Täällä asutaan 80 neliön kerrostalokolmiossa ja tarkoituksena on parin, kolmen vuoden päästä muuttaa maan tasalle ja saada molemmille muksuille omat huoneet eli vähintään neljä huonetta pitäisi olla. Eipäs tehdä tosiaan asuntokauppoja kotihoidontuella joten odotellaan.. ;)
Hyvin ollaan toistaiseksi tänne mahduttu.

 
:wave: kaikille!

Meillä on löytynyt jonkinmoinen rytmi, illalla 20-22 nukkumaan ja aamulla n. 04-05 syöttö ja hivenen vielä unta. Kunnes esikko aloittaa aamunsa kitisemällä n. klo 7.30-8.30 :headwall:

Ihan ensiksi [/b]velv :hug: ja vielä :hug: Täällä ainakin "kuuntelen" huolesi!
Aivan sama mistä se vaavi saa ravintonsa kunhan saa rakkautta ja läheisyyttä ;)
Itse pullotan nannia niin ukkokin saa imettää :D Tissit teki tenän jo ennen ristiäisiä :ashamed:
Rinnat ah, nuo niin roikkuvat, masentuneet nahkaläpyskät, millä ne enään elvytän?
Niiden "nokka" on niin alaspäin :kieh: :LOL:
Sectioarpi on kipeä ja tunnoton :( sellainen aavesärky tai jotain, en osaa sanoin kuvailla :xmas:
Mikä se semmoinen
masennuslappu oikeen on? Tarvii varmaan neuvolassa kanssa kertoa että kaikille semmoinen täytettäväksi niin vähenee nuo lasten kidutukset :kieh: (viittaus iltalehden juttuun joka olikin jo tänne linkitetty) :kieh:
Ehdotin jo anopille
yöhoitoa mutta sanoi ottavansa sitten kun tyttö on isompi (lue että anoppi haluaa nukkua yönsä) :LOL: :kieh: Likka viihdytetään isoveljellä, höpinällä, puuhamatolla ja töllöllä :D Niin ja tää mamma on niin kova höpiseen noille että poikakaan ei vielä kunnolla puhu mutta ymmärtää senkin edestä :LOL:
TOUKKALA sulla olikin niin iso maha että :ashamed: mun ei ois pitäny ees avata sitä linkkiä :headwall: :D
Linea negra on ja pysyy :D ainakin tuntuu siltä että se ei lähde kulumallakaan =)

Asumme omakotitalossa n.180neliötä ja omaa pihaa riittävästi (3000neliötä) vanha talo josta remppaamme kaiken, alakerta vasta asuttavassa kunnossa. Perunamaa on :p
Lapsia on:
Poika 2v
Ukko 28v (tällä hetkellä lasketaan myös lapseksi) :kieh: :LOL:
Koira 5v
Ja ainoa aikuinen :LOL: minä 26v :D

Nyt vielä kahville kun esikoinen nukkuu :wave:
 
Oi voi...

Neuvolassa käyty. Kahdessa viikossa tullut painoa 144g eli 72/vko... ja pituutta puoli senttiä. Jossain on nyt sit vika kun ei neiti kasva ku kituuttaen.

Ja heti kun sieltä lähdettiin punnituksesta, teki valtavat kakat, eli painoa ei ole tullut sit ihan tuotakaan...

Ja sit se vielä sanoi, että voin toki jatkaa täysimetyksellä niin kauan ku paino ylipäätään nousee, mut et oman jaksamisen takia olis hyvä opettaa ehkä jo kohta pullolle...

Et sellasta.

Velv
 

Yhteistyössä