Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

Onnea Aanna!:flower:

Tervetuloa poikka ja ventti!

Viviette, Mulla oli kanssa esikon aikaan tosi pieni masu, joskus ehkä seiska kuun tienoilla erotti vasta vauvamasuksi. Olin laiha ja nätti ku rupesin esikkoa oottaa, nyt oon vaan nätti. :D

Ainiin, teinpä tänään aamulla ihan huvikseen taas soodatestin :D Kunnon vaahdot teki, eli vissiin poikaa ennustaa?? :D kyllä sitä ihminen kaikkeen rupee...

Mä oon mennyt kiinalaisessa kalenterissa jo ihan sekaisin, kun vissiin se ikä lasketaan +1vuosi? Ja sitten kun ne kaikki kalenterit eivät ole samoja vaan eroja löytyy sivustosta riippuen :D Toiset ennustaa tyttöö ja toiset poikaa, eli pakosta jokin niistä osuu oikeeseen :D

Hei, jossain pinossa oli ollut puhetta kela-korvauksista, onks tosi jos on käyny varhaisultrassa (ja siitä saanut siis kelakorvaukset) niin ei saa enää rakenneultrasta kelakorvausta??? :confused: En käyny esikon aikaan varhaisultrassa niin en tota tiedä.......

T ja t 16+3
 
Aanna: Ihanaa! Tuhannesti onnea hienoista tuloksista! :flower: Nyt saat vihdoin huokaista helpotuksesta ja nauttia täysillä raskaudesta =) :heart:

Tirlittan: Eikai nuo ultrat mitenkään toisiinsa liity? Eihän rakenneultra edes maksa mitään. Olen käynyt varhaisultrassa yksityisellä eikä se ole vaikuttanut mihinkään myöhempiin ultriin. Ne on menneet ihan normaalisti kunnallisen ohjelman mukaan eikä mitään maksuja ole tullut. Tällä kertaa mennään ehkä toisenkin kerran yksityiseen 4D ultraan (käytiin siis varhaisultrassa myös).

Vaunuista: Meillä on esikoiselle 11 vuotta sitten hankitut Teutoniat edelleen lähes priimakunnossa eli niillä mennään, jos vaunuja tarvitaan. Niissä on ilmakumirenkaat, jotka kestivät kahdella ensimmäisellä ilman pumppausta. Nyt vuosien varastoinnin aikana oli tyhjentynyt jokunen rengas eli ei paha rasti mielestäni. Noissa yhdistelmissä on sen ratasosan päällä pehmeä kantokoppa. Sitähän ei siinä välttämättä tarvitse. On kiva lisä pienelle, mutta aika nopeasti se jätettiin pois käytöstä ja laitettiin vain makuupussi siihen ratasosan päälle (se toimii siis ihan kuin kova koppa, mutta muuntautuu myös rattaiksi). Muistakaa, että kesä menee aika nopeasti ohi ja vaunuille on tarvetta myös talvella. Nuo tuntuvat olevan kovasti muotiasioita enemmän kuin käytännön juttuja. Silloin 10 vuotta sitten kovat kopat oli täysin out ja nyt taas in. Samoin pyörien kanssa. Silloin kaikissa oli tosi isot pyörät ja nyt näkyy hirmu pieniä pyöriä myös vaunuissa. Kannattaa miettiä etukäteen mihin käyttöön rattaat tai vaunut tulevat (kaupunkiin / maalle, kerrostalon pieneen hissiin / omakotitaloon, pitääkö mennä pieneen tilaan autoon jne.) ja mennä kysymään ehdotuksia eri liikkeistä. Niistä suositelluista malleista on sitten helpompi valita kuin kaikista mahdollisista malleista =)

Barbbis 16+2
 
Vaunuista olitte puhelleet... meillä oli ja on esikoisella vm. 1990 Orat, vuosikertamallia siis, ja niillä on hyvin pärjännyt. Aluksi kevätvauvalla oli pehmeä lämpöpussi lisänä, säiden lämmetessä jätettiin se pois ja vauva köllötteli peiton päällä ratasosalla selkänoja alhaalla. Heittoaisa ois ehkä ihan kiva, mutta ilmankin pärjäsi ihan hyvin, sit vaan vedin vaunuja jos liikaa häikäisi tai tuuli, tai laitoin harson eteen.

Olen kyllä kuolannut Oran Jovi Aireja (Vauvatar lastentarvike internetkauppa - Lastenvaunut - Ora & Jovi yhdistelm), joissa ois kiintee hyttysverkko ja häikäisysuoja ja ... ja ..., mutta todellisuudessa taidetaan jatkaa vanhoilla. :) Meillä toin pääsee omakotitalossa kätevästi kotiovelle, eli ei tarvi kantaa hississä eikä ahtaissa portaissa. Kerrostalossa olisin varmasti halunnut jotkut kätevämmän kokoiset ja painoiset.
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista!

Vaunuista: meillä on myös esikoisen vanhat tallella, jotka toki olivat kuopuksellakin. Emmaljungan City Crossit vm.06 taitavat olla? Pehmeällä kopalla, joka meillä osoittautui hyväksi. Tosin kesällä se on ehkä kuumempi kuin kova koppa, koska on pienempi. Mutta hyvät puolet: Esikoinen oli koliikkivauva, joka rauhoittui joskus ainoastaan sillä, että sen laittoi tuohon koppaan ja heilutteli. Pehmeääkin koppaa käytettiin meillä pikkuvauvalla reissussa sänkynä. Kerrostalossa asuessamme koppa oli kuopuksella älyttömän kätevä, sillä nostin vaunuista koko kopan nukkuvine vauvoineen, kauppakassit toiseen käteen (tai rimpuileva uhmis-esikoinen toiseen kainaloon) ja kannoin vauvan parvekkeelle parvekerattaisiin jatkamaan unia. No, aina tämä ei onnistunut, mutta joskus onnistui ja olin älyttömän iloinen. Meillä oli hissitön talo ja asuimme 3. kerroksessa, ja luulen, että vauva olisi helpommin herännyt, jos sen olisi pelkästään vaunuista ottanut. Kovaa koppaa taas ei niin vaan irroteta ja kanneta.

Mikä noissa rattaissa oli/on hyvää, on hyvät renkaat. Niillä on kärrytetty paaaaljon, oli millainen loskamoska tahansa.

Aamupalalle! Ihanaa, ettei tänään tarvitse pelätä enää puhelinta ;)
 
Hei kesämasuilijat, tulisin joukkoonne, jos sallitte :)

Kirjoittelin aikaisemmin vauvan palstalla, mutta tunnukseni eivät toimi kunnolla ja kyllästyin ikuiseen uusien tunnareiden pyytämiseen jne... lisäksi tuntui, että palsta oli aika hiljainen, ainakin vielä tuolla joulukuun puolella. Teitä olen käynyt lukemassa ja rupesikin tuntumaan siltä, että kuulun ennemmin tähän joukkoon kuin tuonne toiselle palstalle - lopetan tämän salassa lukemisen :saint: muutama muukin vauvan palstalta tuttu näyttää täällä olevan, hei vaan Enisa ja muut!!

Kesävauvaa siis odotellaan, LA 2.6, NKL, ja toinen kyseessä. Kuten esikkokin, kakkonen on saatu alkuun ivf-hoidolla, ja nyt on siis menossa 19+3. Pahaolo on helpottanut hampaiden pesua lukuunottamatta ja maha on valtava... alun 10kg ylimääräistä ja huonot vatsalihakset, siinä kai ne syyt suureen mahaan ja tietty se kaamea syöminen koko alkuraskauden...

Aannalle onnittelut, minäkin täällä jännäsin puolestanne ja hyvät uutiset toi tipan silmäkulmaan!

Rattaista: meillä on esikoisella ollut Emmaljungan City Crossit ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Sellainen puolipehmeä kantokoppa oli hyvä kyllä kesälläkin, sillä pienelle se toimi matkasänkynä koko kesän ajan ja osin kotonakin nukkui siinä. Syksyn tullen tuntui hiukan ahtaalta ja otinkin sitten yläosan kantokopasta pois kokonaan - tilaa tuli rattaisiin sinne, missä oli tarvettakin eli käsien ja ylävartalon kohdalle, mutta silti sai tarvittaessa kannen kiinni ja jalat oli suojassa kantokopan reunojen sisällä myös alareunassa, missä ilman kopanreunoja olisi aukko (rattaissa istujan jalat). Älyttömän monikäyttöinen mun mielestä, jousti lapsen kasvun mukaan ja lopulta keväällä käytettiin sitte jo rattaita ilman koko kantokoppaa. Nytkin pitkähkö 20kk vanha nukkuu mielellään noissa rattaissa. Ja se kuomu on muuten tosi hyvä, kun sen saa taitettua ihan alas eteen, kun "sisällä" nukutaan =) Heittoaisaan en ole kaivannut, sillä ratasosa on ollut tosi helppo nostaa irti ja kääntää, jos on menty esim. eläintarhaan, missä katseen suuntaa on tarvinnut muuttaa. Muuten sateet ja tuulet on menneet ihan välillä perässä vetäen jne. Ei kait sitä aisaakaan koko ajan viitti heitellä, kääntää rattaat mieluummin hetkeksi toisinpäin? Pienellä oli harso edessä jo senkin takia, ettei tuuli salpaa hengitystä.

Viikko vielä rakenneultraan, sitä tässä jännittäessä :whistle: liikkeet tuntuu jo ihan hyvin mulle, mutta ulkopuolelle ei näy eikä tunnu - lienee vaimentavaa kerrosta liikaa edessä =)

Höpöttäjä ja "vielä nimetön", rv 19+3
 
Hihhhih, mäkin oon lukenu tosta soodatestistä, MUTTA mun mies varmasti kieltäis multa netin jos alkaisin soodaan pissaamaan :LOL:

Äh, johonkin piti vastata ei meinaa muistaa?? :stick:

Ainakin Aannalle hirmusesti onnea hyvistä tuloksista :flower:

Tervetuloa uusille! :wave:

Ainiin, mammajoogasta tms täälläkin voisi olla kiinnostunut!
Pk-seudulta jos joku löytää jonkun kivan ni vois tännekkin vinkata :)

Niin ja jos täällä on vielä pk-seutulaisia jotka ei ole facebookin pk-seudun ryhmässä ja kiinnostaa tavata niin laittakaa vaikka yksäriä. Me ollaan tapaamassa ensi sunnuntaina porukalla ekaa kertaa :)

Ja liikkeistä vielä, en muista oonko tänne aiemmin laittanut että esikoisesta tunsin vasta rv20 ekat liikkeet ja tässä jo 16+1, joten eiköhän täällä kk sisään ala viimesimmätkin tuntemaan =)

Mikä ihme siinä on että päivää ennen neuvolaa tekee mieli kaikkea herkkua??
Mulla siis tänään neuvola ja eilen tuli tehtyä pizzaa ja syötyä herkkuja vielä illalla, mielenkiinnolla odotan vaa'an lukuja :ashamed:

Eipä kait tässä muuta ihmeellistä :)

VIIKOT POKSUUU JA PUOLVÄLI SENKUN LÄHENEE!!

ninanina + pompula 19+0
 
Onnea Aannalle!!! Hienoa, että sait kuulla hyviä uutisia, on varmaan helpottunut olo :heart:

Tervetuloa poikkka, ventti ja höpöttäjä75! :wave:

Esikoinen (3v.) sanoi aamulla ihanasti, kun teimme lähtöä töihin ja hoitoon. Silitteli mun mahaani ja sanoi, että "pue äiti lämpimästi, ettei vauvalle tule kylmä". Ihana pikku-prinsessa, hänestä tulee varmasti hyvä isosisko :heart:

Mites muilla on tulevat sisarukset odotelleet uutta vauvaa? Ja ne kellä jo enemmän lapsia, niin muuttuiko sisaruksen käytös, kun perheeseen tuli toinen lapsi? Oliko mustasukkaisuutta?
Kovin mietittyttää, että miten sitä huomiota riittää sitten molemmille, kun toinen ollut tähän asti se ainoa ja saanut kaiken huomion :D

Jkoo + Pupu 16+6
 
Viimeksi muokattu:
ninanina mä löysin ihan sattumalta heti: http://www.kirppanat.net/wp-content/uploads/2009/08/Kirppanat-kurssit-kevät-2012-Taulukko14.pdf. Ajattelin mennä tonne 12.4 alkavalle torstai iltojen kurssille ja siihen asti omalla salilla. Toi on vielä näppärän lähellä meitä, kävi hyvä tuuri!

jkoo meillä odotetaan hauvaa, taitaa mennä vähän vauva ja hauva sekasin :D No joo, eihän tuo vielä mitään tajua. Huvittavaa on kun vauvasta puhutaan niin toinen ilahtuu että hauva :heart: Pettymys taitaa olla kova kesällä!

Sofiia, onko niitä jo 16?!
 
Eebowi meillä on sellanen "Pk-seudun kevät kesä 2012 odottajat" facebookissa ja se on salainen ryhmä joten sinne ei voi itse liittyä vaan jonkun pitää lisätä sinne :) Tervetuloa jos kiinnostaa :wave:

sofiia toi on tosi kaukana meistä joten pitänee yrittää jossain vaiheessa perehtyä asiaan. Mutta kiva että sulle löyty läheltä paikka :)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Onnea Aannalle hyvistä uutisista!! Nyt vaan täysillä nauttimaan raskaudesta:heart:

Täällä oli ikimuistoinen Uuden vuoden yö, kun muut ampuivat raketteja pihalla minä raukka oksensin, eli siis vatsatauti iski sinä yönä ja seuraavana aamuna olo oli heikko, yhteensä jouduin oksentamaan 9krt... Seuraavana päivänä esikoinen sairastui samaan tautiin, pikkumiehen masu meni vain sekaisin, ja vaikka ihana mieheni hoivasi meitä kaikkia, hän ei saanut tautia!!

Että sellaista!! Onneksi vatsatauti menee nopsaan ohi ja siitä selvittiin kunnialla.
Vauvan liikkeet ovat joka päiväinen iloni. =) tänään kävin neuvolassa ja hienosti jumputti pikku sydän. hemoglobiini oli hieman alhainen, pissa onneksi puhdas ei sokereita, pelkäsin kauheesti kun näillä viikoilla viimeksi löytyi näytteestä sokeria, ja jouduin seuraamaan mittareilla. Eli siis täällä riskinä tuo raskausdiabetes.. Molemmat lapset olivat kuitenkin pieniä syntyessään (esikoinen 3kg ja toinen hieman yli)

Jkoo: kyselit sisarusten suhtautumisesta uuteen tulokkaaseen, meillä esikoinen otti hyvin vauvan tulon, suukotteli ja silitteli, oli tuolloin 2v, toki myöhemmin sitten jo vähän taisteltiin huomiosta ja mustasukkaisuuttakin ilmeni, mutta mielestäni kaikki meni hyvin.. Nyt tyttö silittelee masua ja kyselee koska vauva syntyy, täyttää pian 4 v ja
pian 2 v pikkuveli ei taas paljoa masuasukista välitä.

Katselin jo yhdistelmävaunuja, mitä merkkiä suosittelette? Meillä on nyt sisarusvaunut mutta olen ajatellut että nuo yhdistelmätkin on hyvä olla olemassa =)
Noita merkkejä kun on niin miljoona...

Jeps, mutta palaillaan taas!!

Mukavaa viikkoa kaikille!

t. Enisa ja pikkuinen rv 17+5
 
Mites muilla on tulevat sisarukset odotelleet uutta vauvaa? Meillä miehen murrosikäinen poika on aivan onnessaan tulevasta pikkuveljestä tai -siskosta. Tiesin kyllä, että tykkää lapsista, sillä ensimmäinen (ja ainoa) serkkunsa 1,5v on silmäterä vaikka häntä hyvin harvoin nähdään. Eilen vaavin kovastikin potkiessa kysyin, josko haluaa tulla kokeilemaan vaavin liikkeitä, ja yllättäen tuli ja oli isälleen vielä jälkikäteenkin ihastellut potkun tuntemista. :heart: Onhan se varmaan iso asia, kun on ollut kummillekin isovanhemmilleen monen monta vuotta ainokainen samoin kuin omille vanhemmilleen. Toki mekin olemme olleet jo monta vuotta yhdessä miehen kanssa, joten en ole hänelle mitenkään uuden uusi äitipuoli. :) Saati sitten, että poika on asunut pidempiä ja lyhyempiä pätkiä meidän kanssamme.

Meillä vasta ensi viikon torstaina rakenneultra 20+5. :| Itse en malttaisi enää odottaa "sekuntiakaan", vaikka vauva antaakin kuulua vähän väliä itsestään. Me saatiin ultra-aika niin onnellisesti illalle, että kummankaan ei tarvitse järjestää töistä erikseen vapaata. :)

Henna ja vaavi 19+3
 
Tervetuloa uudet: Poikka, Ventti ja Höpöttäjä75 :wave:

Aanna ihanaa, hyviä uutisia :heart:

Vaunuista Ite oon nyt kattellu kun tässä meidän lähistollä on myynnissä yhdet vähän käytetyt Brion Double Wawe-sisarrattaat ja toisena ois sit uudet Vaunulan Firkon F7-Twin... katotaan nyt... nää ois nyt niinku ajatuksissa :)

Meillä ei tuo meidän 1,5 vuotias tytteli tajua vauvan tuloa vaikka taputtelee mun mahaa ja hokee että "kikko" vai ei tiedetä kumpi sielä on sisko vai veli... ja välillä se "kikko" on sen omaskin mahas :D

Täällä joku kirjoitteli että on masus tuntunu painetta, mulla on kans nyt ollu pari päivää samaa ja sit se että tuntuu että koko ajan on pissahätä ja kun menee vessaan niin pari tippaa... yöllä tätä ongelmaa ei oo, eikä tartte hypäätä vessas :|

Vielä pitäis jaksaa odotella rakenneultraa 3 viikkoa Huoh! Mulla on silloin viikkoja 22+2... Ja me saatiin kans samallalailla ilta-aika kuten Nemainkin, ei tartte töistä lähteä ja saadaan viedä esikoinen mommalle ja paapalle hoitoon rauhassa :)

Oon unohtanut kertoa että meidän yhdellä hyvällä ystäväpariskunnalla on lähes samanikäinen esikoinen kuin meidän esikoinen - 3 viikkoa ikäeroa ja saatiin kuulla että he odottavat kans nyt toista lasta ja nyt LA on eroa 2 viikkoa ja 1 päivä :D Hassua ja ihanaa! Saan taas hyvän ystävän seuraksi tähänkin raskauteen!

PikkuMyy ja "Kikko" 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Tartten sun nimen ni lisään sut eka kaveriks ja sitä kautta voin lisätä ryhmään :)
Tai sit laita mulle facessa suoraan kaveripyyntö (Nina Sara, profiilikuvassa pojankuva tonttulakissa, pitäisköhän pikkuhiljaa vaihtaa joku toinen kuva :D)
 
Neuvolassa käyty...
hemppa se vaan laskee, joten rautaa ny joka päivä lisää :/
pitäis rajoittaa juomista ku tulee vedettyä vettä ihan hulluna näytti se vaakaki et ny on tullu painoa lisää...pitäis syödä enemmän ja juoda vähemmän :D
sokerirasitukseen iän takia muuten ei kuulemma olis tarvinnu mennä paska...
2 vko viel ultraan.

jääny vähän vähemmälle täällä käynti ku sain tietää et ystävä odottaa kans ja on vaan pari vko lasketus ajas eroa :)

Taistis ja pikkukamu 18+2 :heart:
 
Sisarusten suhtautumisesta: aikoinaan esikoinen oli 1v9kk, kun kuopus syntyi. Esikoinen ei paljon tajunnut, että vauva tulee, eikä osannut olla mustasukkainenkaan. Tytöt ovat olleet erittäin hyvät leikkikaverit nyt jo pari vuotta, kun ikäero on noin pieni. Tällä hetkellä odottavat vauvaa innolla. Mun oli tosi vaikea tuossa välillä suhtautua lasten intoiluun, kun odotin ja pelkäsin niitä tuloksia. Ihan hirvitti, miten kamalaa olisi kertoa lapsille keskeytyksestä, jos siihen olisi jouduttu. Onneksi ei jouduttu. Vauvalle on katsottu vaatteita postimyyntikuvastosta, vauvan kuvaa on piirretty, on kyselty: "milloin äiti sä otat sen pois mahasta?" jne :D Että innoissaan ovat ja positiivisesti suhtautuvat ainakin nyt!

Meille on tulossa kolmas tyttö, sekin selvisi kromosomeista. Vähän tuntui kuitenkin haikealta, ettei meille poikaa tullut, mutta selvisin haikeudesta tunnissa :D Olin katsovinaan ultrassa viikko sitten, että näyttää jotenkin erilaiselta kuin edelliset lapset, olisikin ehkä poika. Mutta se oli siis varmaan napanuora :D Voi että, nyt oon vaan innoissani tästä odotuksesta ylipäänsä.:heart:
 
Mä oon jo, ninanina, sun kaveri kun oon siellä kesäkuun odottajissa facebookissa. Nimi löytyy sieltä nikkilistauksesta :)

Tänään piti käydä kuuntelemassa sydänäänet ja hyvinhän ne kuului :heart: Istukka on terkkarin mukaan todennäköisesti edessä alhaalla ja siksi vaimentaa liikkeet aika tehokkaasti.
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Aanna, paljon onnea hyvistä uutisista ja tyttötiedosta =)

Uusille tervetuloa porukkaan mukaan! :flower:

Sisarusten suhtautumisesta: meillä esikoinen 2v10kk tyttö, välillä kyselee että kasvaako se vauva siellä masussa ja joskus sanoo että äiti, sulla kasvaa se vauva pienessä pepussa :LOL: voi näitten juttuja! Toistaseks on suhtautunut ihan kivasti, kertoo kovasti auttavansa äitiä sitten vauvan hoidossa jne. katsotaan nyt sitten mitä tuleman pitää, varmastikaan ei jonkin sortin mielenilmauksilta vältytä..

Vaunuista, meillä on vielä tosi hyvät Briot vm.-09 joten niitä ei tarvi onneksi miettiä. Turvakaukalon ehdimme kyllä aikanaan myymään, joten se onkin ainoa isompi hankinta ja voipi olla että käytettynä hommataan.

Rakenneultraa pitää täälläkin vielä jaksaa odotella :whistle: taitaa olla viikkoja silloin jo 21+5! Sellaisen ajan antoivat sieltä ekalla käynnillä enkä sitten sitä sen kummemmin kysellyt, pitkä aika vaan odotella :(

Kareliini ja pikkuinen 17+5 :heart:
 
Tervetuloa höpöttäjä75!

Eebowille onnea sydänäänistä!

Barbamama35, Ok. Toivottavasti ois maksuton toi rakenneultra käynti. Siinä pinossa vaan puhuttiin että Kela korvaa kahdesta ultrasta, että jos on varhausultrassa käynyt niin sitten joutuu maksamaan nt- tai rakenneultrasta. Ainakin rv37 ultrasta piti itse maksaa, joka siis täällä kuuluu raskaudenseurantaan. (sen jopa muistan esikon ajalta :) ) Mut ei näistä ota selvää. Kyllä ne aina laskulla muistaavat muistaa jos niikseen :rolleyes:

Sisarusten suhtautumisesta ei meidän esikko neiti edes asiaa honase, sen verta pieni on.
MUTTA onko kukaan muu havainnut lemmikkieläinten suhtautumisessa muutosta? Esikon aikaan ja nyt meidän koira urokset ovat jotenkin jääräpäisempiä. Eivät siis tottele mua kunnolla, miestä kuuntelevat. Ollaan naureskeltu että varmaan haistavat "tiineenä olevan nartun" ja arvelevat ettei tota toinna totella :D

Eipähän tullut rakenneultran aika tänäänkään.. Postilaatikkoon oli kyllä tullut jonkun ihan tuntemattoman ihmisen postia, että tuli vaan semmonen kiva fiilis että onkohan se mun ultra-aika jossain väärissä käsissä huitelemassa. Prkl Itella.:mad:

Pitää ruveta valmistautuu anopin vierailuun.. Ei vaan jaksais kuunnella kaikkee mitä kuulemma pitäisi tehdä ja kuinka hän tekisi jne. eli siis tuppaa puuttumaan asioihin jotka ei hänelle kuulu pätkän vertaa... ja mä veikkaan et jos se osaa mua ärsyttää tarpeeks näitten hormonimylläköiden kanssa niin mä vielä avaan sanaisen arkkuni ja sytytän jonkun anoppi-miniä sodan.. |O

T ja t 16+4
 
Moikka nopsaan, kauppaan oon (muka kovasti) lähdössä toppahousuja ostamaan, mutta jumituin koneelle. En tiedä minkälaiset housut pitäis olla, että mahtuu maha sisään, mutta yritän löytää sellaiset, että olis sit tulevinakin talvena käyttökelpoiset. Hrr, meinaa paleltua tuolla ulkona! :xmas:

Me ei olla vielä puhuttu esikoiselle vauvan tulosta. Poika (3 v) on kyllä katsellut mun vartaloa muutaman kerran jotenkin oudosti, mutta ei oo kysynyt mitään. Pari viikkoa sitten poika tosin totesi saunassa, että "nuo näyttää ihan juomapulloilta" ja osoitti mun rintoja. Ilmeisesti nännit on näin raskaana ollessa jotenkin saman näköiset kuin hänen juomapullonsa nokka :LOL: Sanoin, että juomiseen ne on tarkoitettukin =)

Sofiia, vähänkö repesin tuota vauva-hauva juttua! :LOL: On varmaan tosiaan hauvaa odottaville pettymys, kun tuleekin erilainen pentu :heart: Tai sitten ei =)

Höpöttäjä, hyvä kuulla että puolikovalla kopalla pärjäilee kesälläkin ihan hyvin, meillä kun on sellainen. Ja tosiaan se syksy tulee sitten pian, eikä vauva vielä silloin ole sieltä kopasta ulos kasvanut.
 
Lemmikkien suhtautumisesta: Meidän uros koira kulkee mun perässä kokoajan ja vinkuu. Menen vessaan niin oven ulkopuolella alkaa jumalaton ulvonta. Kun istun sohvalla niin lattialta kuuluu tuhinaa ja vinkunaa niin kaua, että saa jotain huomiota. Miehen aikana käyttäytyy ihan normaalist. Kai raukka pelkää jäävänsä ilman mamman huomiota, toinen kun ollut aina perheen vauva :D

Muuten onko monella käytössä doppleria? Jos on niin mitä merkkiä suosittelisitte? Nyt päätin sellaisen hommata ja toivon sen laskevan tätä stressiä vuodoista ja kivuista :)
 

Yhteistyössä