Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

murukka: Toivotaan, että teidän pieni kasvaa vain omaan tahtiinsa. Ymmärrän täysin huolesi. Kovasti voimia seuraavaa ultraa odotellessa. :hug:

Ceciilia: Suomen kesäsäät voivat vaihdella hyvinkin paljon. Kesäkuun alkupuoli on usein aika koleaa vielä. Juhannuksen jälkeen taas monesti on jo ihan hellettä. Pukeutuminen riippuu siis paljon säästä. Helteellä on tärkeää pitää vauva varjossa ja pukea kevyesti, ettei pala tai tule nestehukkaa. Itse tykkäsin kesävauvalla sellaisista lyhythihaisista ja lyhytlahkeisista bodyista, mitkä oli helppo pukea ja riisua. Pitkähihaisista ja -lahkeisista ohuet ja vaaleat olivat kätevimpiä kuumilla keleillä. Hattu on tärkeä myös. Hyvin päässä pysyvät lierihatut oli mielestäni parhaita, kun ne varjostivat samalla kasvoja ja niskaa. Tietty koko kesä voi olla sateista ja koleaakin, joten siihenkin kannattaa varautua.

Saa nähdä kumpi tämä tulokas on. Vaikka isompien lasten vaatteita on paljon säästössä, voi vuodenajat mennä ristiin. Tyttö oli talvivauva ja poika kesävauva. Jos nyt siis tulee tyttö, on sopivan kokoiset tyttövaatteet väärälle vuodenajalle. Kotona sillä ei ole mitään merkitystä onko ne vaatteet sinisiä vai vaaleanpunaisia, mutta ehkä jotain täytyy kuitenkin hankkia tuossa tapauksessa. Veikkaan, että hermot menisi selitellessä, että kyllä se on tyttö vaikka on sininen toppapuku ym. ;) On se muutenkin tietysti kivaa, että on jotain uutta tälläkin tulokkaalla. Toivottavasti pikkuinen suostuu näyttämään jalkovälinsä ultrassa reilun viikon päästä. :D

Barbbis 18+6
 
Moi kaikki!
Joku kesävauvan äiti oli sitä mieltä, että ei paljon lyhythihaisia käyttänyt lapsella. Sen verran huono on tuo lämmönssäätely vielä toimi kunnolla.

FAS-lapsia olen tuntenut töiden(kin) puolesta. Mukavia lapsia, mutta hirveä sääli, että joku on lastansa voinut siten vahingoittaa. :(
 
Viimeksi muokattu:
PikkuMyy-82 :hug: Osanotto koiraystävän poismenosta :( Ja tytölle pikaista paranemista!

Rintintin sori mä unohdin kokonaan vastata sulle niistä liikkeistä :ashamed: Muistan kyllä, kun luin sen sun viestin, mutta kun sillon ei ollut aikaa jäädä vastailemaan, niin unohdin sitten, kun seuraavan kerran kirjoittelin. Aluksi ne liikkeet oli siis sellaisia ihan kuin ilmakuplia mahassa ja ne tuntui vaan sillon, kun makasi hiljaa paikallaan ja oikein keskittyi kuullostelemaan. Tällä viikolla ne on alkaneet tuntua välillä myös istuessa sellaisina tökkäyksinä. Joskus ne tuntuu taas siltä, kun olisi joku elohiiri mahassa :D Ja välillä tuntuu vaan sellaista epämääräistä möyrintää. Mulla tuo etuistukka niitä vaimentaa kyllä tehokkaasti, eikä niitä vieläkään tunnu mitenkään hurjan paljon. Mutta pikkuhiljaa enemmän kuitenkin :) Tosta paineentunteesta navan korkeudella, niin mulla on ollu ihan samanlaista! En tiedä mistä johtuu, mutta tosiaan makuulle käydessä tulee usein sellanen hassu paineen tunne ja joskus se saattaa tulla myös pystyasennossa. Ei tee mitenkään kipeää, mutta ei ole mikään hauskakaan tunne. Mietin, että johtuisko jostain vauvan asennosta tms..?

Aanna toivottavasti siellä syke rauhoittuisi! Ei kuullosta kivalta : /

Muumimamma tsemppiä kipujen kanssa! Toivottavasti on vaan harmitonta ja ohimenevää kipuilua! Eihän vois johtua ilmavaivoista? Mulla varsinkin alkuviikkoina oli useinkin menkkamaisia mahakipuja, jotka selkeästi helpotti aina, kun ilmat pääsi masusta pihalle. Söin ja syön vieläkin välillä Cuplaton merkkisiä "ilmavaivatabuja" (saa apteekista), jotka helpotti tota oloa.

Stiinuliini täällä myös yksi lapsivesipanikoija! Mulla tällä viikolla on lorahtanut pariin kertaan märkää housuihin ja kummallakin kerralla luulin ensin, että oli pissaa joka lorhati, kun oli samaan aikaan hullu pissahätä. Toisella kerralla oli mustat alkkarit ja niissä sen koostumuksen erotti jotenkin paremmin ja päättelin väristä, että oli ehkä kuitenkin vaan valkkaria. Eiköhän se ollu valkkaria sullakin :)

Neuvolakuulumisia Tänään tosiaan neuvola ja kaikki verenpaineita lukkunottamatta hyvin. Th oikein kehui Papusen sykettä, ettei voisi kuulemma paljoa hienommin jumpsuttaa :heart: Painoa on nyt tullut alusta 5kg lisää, alkaa jo vähän hirvittää, että paljonko sitä lopulta tulee, vaikka paino ei mulle ikinä ookaan ollu ongelma. Nuorempana oli ennemmin päinvastoin, että ois saanut painaa enemmänkin.Hemoglobiini oli vähän noussut rautalisän ansiosta 109-> 113. Eli kun joku kyseli rautalisän syöjiä, niin täällä yksi :wave: Kohta kuukauden oon Obsidan merkkistä syönyt yhden tabun päivässä. Mutta verenpaineet on ollu pikkasen kohoamaan päin melkein joka kerta. Nyt oli 136/90 ja terkka käski mittailemaan kotona ja pitämään kirjaa. 140/90 on huonon paineen raja, joten aika hilkulla kiikutaan...Pitäis siis painua verenpainemittariostoksille huomenna. Toivon, että osa noista paineista ois vaan "valkotakkipainetta" ja kotimittaukset ois alemmat. Onko kellään muulla ollu ongelmaa raskausaikana verenpaineiden kanssa?

Sanmar + superpapunen 22+0 (**POKS**) :heart:
 
PikkuMyy82:lle halaus! Voin vain kuvitella miltä susta tuntuu. Itsellä kaksi pörröistä ja rakasta perheenjäsentä.

Lämmin kauratyyny on tainnut auttaa rintatulehdukseen (tai sen alkuun), enää ei rinta ole niin kova eikä sitä punoita yhtä pajon kuin alkuviikolla. Toivottavasti tämä neljän illan kauratyynykuuri kera hieronnan auttoi! Parempi kuitenkin vielä viikonlopun ajan seurata tilannetta. En siis mennyt lääkäriin, kun kuume ei kerran noussut. Ei siis kannata heti juosta lääkäriin hakemaan "turhaa" antibiottikuuria (kop, kop..)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PikkuMyy-82
Pikkumyy-82, Osanotot menetyksestänne :hug: Jospa hän ois nyt tuolla koirientaivaassa turvassa ja suojassa :heart:
Jaksuja kipeän lapsen kanssa!

Pillipöllölle onnea ultrakuulumisista & tyttölupauksesta. Toivottavasti ei noista laguuneista ois mitään haittaa.. Jaksuja masennuksen kanssa, toivottavasti rupee lääkkeet hyvin puremaan :hug:

Murukka, toivotaan että pieni kasvaisi normaalisti ja kaikki olisi kaikesta huolimatta hyvin :hug:

Barbamama35, pitää seuraavan kerran neuvolassa käydessä vilkaista ne testitikut, mitä kaikkee ne näyttää. Samoja tikkuja (Multistixejä) ne ei oo mitä tk:ssa käytetään. Mut sen verran ohimennen oon kattonut että kyl ne enemmänki näyttää ku protskut ja sokerit. :)

Kesäkaudelle varsinkin jos ens kesä on samanlainen tukahduttavan kuuma kui kaks edellistä, kantsii hommata lyhythihaisia ja hihattomia bodyja. Ainakin me käytettiin viime kesänä tytöllä vaan body+vaippa+sukat (nää koska kylmät varpaat). Hattu sitten ulkona. Ja silti oli kyllä niin hikinen neiti että huh. Neuvolantäti sano että pitäis nukuttaessa laittaa lämmin villapeite päälle, mä olin että o_O :D Ei varmaan tarttee..

Työhönpaluusta vielä. Kyllä mä haluaisin olla kotona. Ihan hirveeltä tuntu jättää pikkanen esikoisvauva isänsä kanssa kotia tuttipulloa lupsuttaa (noh, ei sen puoleen noi mun tissit toivotulla tavalla toimineetkaan..).
Mut kyllä se on totuus että ei sitä halua/halunnut elintasostaan luopua (muuttaa vuokralle, myydä autoja/moottoripyöriä ym.) kun sen voi pitää menemällä töihin ja lapsi kuitenkin isänsä kanssa kotona. Siitä mä oon samaa mieltä että päivähoitoon ei nii pientä tirpanaa viedä, että jos vaihtoehdot ois olleet että jäänkö mä kotiin vai meneekö tyttö päivähoitoon niin tottakai olisin kotiin jäänyt. Olen jotenkin ajatellut että 2-3-vuotiaana ois oikea aika aloittaa päivähoito, oli sitten mun/miehen työtilanne mikä hyvänsä, ihan siitä syystä että lapsi saa itselleen sosiaalisiasuhteita ja oppii toimimaan ryhmässä ym. Toki jos vaikka toinen meistä on kotona niin sitten päivähoidossa ei tarvii olla ns. täysipäiväisestä mutta siis vaikka parina päivänä/vko.
Kyllä mun ukko ois saanu melkoiset raipaniskut perseelleen jos ois ruvennu/rupeis päivähoitoja edes ehdottelee kun ite kotona työttömänä on. :D

Kelasta, mä olen niin onnellinen kun on se "3-vuoden sääntö", ois nimittäin aikamoista selvittelyy muuten. (eli ku rupesin esikkoo odottaa tein virkaa vakituisella palkkauksella, esikon syntymän jälkeen enemmän keikkaillu..) Eli siis saan automaattisesti samat äippärahat ku esikoisesta :)

Rakenneultraan vielä kaksi viikkoa on, laskin aivan itse äsken... :headwall:

T ja t 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuMyy-82
Tosta vesienmeno pelosta kun on puhuttu.. Niin itellähän meni vedet rv19 koska kalvot olivat revenneet.. Itellä tuli kaikki kerralla mutta sen jälkeen tipputti jatkuvasti uuden veden muodostuessa.. Itellä on ongelmaa toosi vetisen valkovuodon kanssa, mutta melkeen uskosin että vedenvuodon huomaa.. Varsinkin heti esim, sängystä noustessa..:) Nyt varsinkin kun toi maaginen viikko 19 lähestyy, oon ruvennu itteenikin tarkkailemaan, ehkä vähän liikaakin..:)
 
murukka: Kyselit noista rakenneultran mitoista, niin tässä olis meiän pikkusen mitat rv20+1, suluissa rv:t joita mitta vastaa:
AC: 151,2mm (20+2)
FL: 32,2mm (20+0)
BPD: 46,6mm (20+1)
HC: 173,8mm (19+6)
Keskiarvomitaksi tuli, että vastaa viikkoja 20+0 ja painoarvio oli 337g :)

Noita mittoja ois tosiaan hauska katsella ja vertailla, joten laittakaa muutkin niitä, jos teillä on ne ylhäällä!

Toivotaan murukka, että seuraavassa ultrassa teidän pieni on kuronut kasvua kiinni ja se nestekertymäkin olisi joku harmiton juttu, joka olisi hävinnyt itsestään!
 
Poikka Hui! Mulla meni ihan kylmät väreet, kun luin ton sun kirjoituksen. Menikö sulla siis kesken toi edellinen raskaus tuon vedenmenon jälkeen? Kun muistelin, että odotat nyt esikoista? Selvisikö tuolle kalvojen repeämiselle mitään syytä, mistä se johtui? Sori, jos utelen liikaa...Toivottavasti sulla menee nyt kaikki hyvin loppuun asti :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Eli eilen kävin rakenneultrassa. Siellä se pikkuinen vaan nukkus eikä ollut oikein yhteistyökykyinen mittauksia ajatellen. Se oli jalat ja pää kohti taivasta ja pylly oli sitten alaspäin eli se painaa suoraan mun rakkoa. En tiedä kuin se tollasessa asennossa oikeen viihtyy. No kaikki mitat saatiin otettua ja oli muutaman päivän pienemmän kokoinen (320g) kuin viikot oli. Mutta kun ei suostunut liikkumaan ei oikein sitten saatu selvyyttä että kumpi sieltä olis nyt sitten tulossa, harmi olisin kovasti halunnut tietää. No sain uuden ultra-ajan kahden viikon päähän kun edelleen kohdunsuulla on sitä hematoomaa (verihyytymä), jos sillon suostuis vilauttamaan :LOL:. Kohdunkaula oli onneks palautunut normaaliksi.

*madde+(ehkä sitten vielä)tyyne 20+2*
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82: Raskaus piti sitten keskeyttää, mutta sekin tehtiin vasta viikoilla 23, pistettiin virtsankarkailun ja ton vetisen valkovuodon piikkiin.. Vaikka asiaa oltas heti hoidettu, niin en usko että lopputulos yhtään sen onnellisempi olis ollu.. Vesienmenon takia oli tyttö niin pahasti kehityksestä jäljessä..:/ Musta otettiin kaikki maholliset kokeet ja näytteet.. Tyttö meni turkuun asti ruumiinavaukseen mutta kaikki oli kuulemma "erittäin huonoa tuuria".. :headwall:
 
Mä olen pitänyt hiljaiseloa vaikka olenkin lueskellut teidän juttuja. Ei vaan ole mitään kerrottavaa :D Täällä mennään niin tasasen varmasti että ei meinaa muistaa olevansa raskaana ja kohta on puoliväli käsillä!

Poikka kamala tarina! Ei ihme jos jännittää. Seurataanko sua tavallista tiheämmin? Meinaan vaan että pääsisit varmaan ylimääräisiin tarkastuksiin ihan oman mielenrauhankin takia jos haluaisit!

Töihin menosta. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja oltiin suunniteltu että oltaisiin laitettu esikoinen syksyllä hoitoon väähn alle 2 vuoden iässä, vaikka ajatus tuntui kamalalta. Onneksi asia ratkesi näin :D

Vaatteista. Enpä ole tullut ajatelleeksi että kesävauvalle saattaa tosiaan tarvita väähn eri vaatteita kun meidän marraskuussa syntyneelle esikoiselle. No, onpahan hyvä syy lähteä vaatekaupoille kesällä!

Tuplarattaita mietitään yhä kovasti. Tuntuu että mikään vaihtoehto ei ole oikein hyvä. Tällä hetkellä mietitään että hommataan joko vierekkäin istuttavat & sisaristuin meidän nykyisiin city crosseihin tai sitten P&T:n sellainen malli, jossa sisaristuinta saisi kallistettua. Paah.

Muuten tuntuu jotenkin että hankinnat eivät ole niin tärkeitä kuin esikoista odottaessa. Ennemmin haluaisin panostaa tällä kertaa synnytykseen ja mennä johonkin erilliseen synnytysvalmennukseen. Millaisia kokemuksia teillä on erilaisista "yksityisistä" valmennuksista?

Sofiia 18+3?
 
Poikkka: Hirvee juttu :'( Josko nyt sujuisi kaikki hyvin! tsemppejä!

Töihinmenosta mä olen suunnitellu et kun jään äippälomalle ja sit hoitovapaalle sen jälkeen niin opiskelen sitten aikuiskoulutuksena uuden ammatin :D

Luoja mun selkään sattuu ja yöllä iski semmonen kipupiikki etta huh! Ei tehny vissiin se eilinen tallissa seisoskelu hyvää. Piti muutama tunti olla tallissa kun meil kävi kengittäjä, oishan se yksinki pärjänny mut ei ollu enne meil käyny niin paremp et olin vähän kertomas mimmossii noi meijän kaakit on +ponin kanssa tartti vähän apuja.

~ZZ&PienenPieni 19+4~
 
Viimeksi muokattu:
PikkuMyy82: pahoitteluni :hug:

Poikkka: surullinen tarina :hug:. Nyt varmasti parempi onni matkassa, eikö niin.

Ninanina: onnittelut tytöstä!! :heart:

Meillä oli eilen rakenneultra myös. Kaikki vaikutti ok:lta, tyttö vastasi viikkoja. Helpottavaa. Kirjoitinkohan tänne jo eilen ;) Yhtäkkiä aivot lyövät taas tyhjää :D ei uutta mulle.

Pulssin kanssa edelleen taistelen jossain määrin. Se siis nousee pienestäkin tekemisestä pilviin. Olin ajatellut viikonlopun lepäillä, mutta nyt mies on kuumeessa, ei auta kuin mun käydä kaupassa. Olisi pakko imuroidakin, sillä edellisestä imuroinnista on jo pian kaksi viikkoa, ja saan ainakin itse pölystä oireita (nenä tukossa aamuisin) ja lapsetkin astmaatikkoja. Tuntuu, että nyt on pakko siiivota, jos ei nyt aivan mahdottoman huonoksi oma olo mene. Ja viikolla työpäivän jälkeen olen ollut niin takki tyhjä, että siivoaminen on jäänyt. Nyt pulssi on kuitenkin pysytellyt alle sadassa. Mietin, että jos menee pitkäksi aikaa yli sadan, niin sitten ehkä taas soittelen ja kyselen, pitäisikö jotain tehdä. Nyt jotain 95... iltaa kohden vaan tuntuu riemastuvan lisää. Olen jotenkin niin väsyksissä, että koko ens viikko hirvittää. Mutta ehkä nyt viikonlopun aikana olo kohenee!

Töihinpaluusta: olen kotona ainakin elokuuhun 2013, eli kunnes vauva on reilun vuoden. Ehkäpä vielä seuraavaan vuodenvaihteeseen, mutta en tiedä, onko se taloudellisesti mahdollista. Silloin vauva olisi jotakuinkin 1,5v. Mielessäni toivon salaa, että sama perhepäivähoitaja, jolla molemmat lapsemme ovat olleet pieninä, voisi ottaa tämän seuraavankin muksun sitten. Päiväkotiin en halua viedä, mielellään en alle 3v. Pienempi lapsistamme meni päiväkotiin sisarusryhmään 2,5vuotiaana, ja oli jotenkin liian pieni vielä sinne. Tukeutui hirveästi siskoonsa ja tuntui rasittuvan melusta ja vilskeestä jotenkin. Toisaalta ehkä luonnekysymyskin, mutta tämäkin lapsi vaikutti perhepäivähoidossa tosi reippaalta, että en sitten tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuMyy-82
Täällä joku tätä jo kyseli, mut en kyl löytäny :/

Miltä ne ennakoivat supparit tuntuu? o_O
Nyt sattuu kyl tonne oikealle nivuseen.. ja välillä alavattaan.. vähän menkkamaista jomotusta, mut ei siltikään sellasta.. OUTOA ja UUTTA! o_O :( Aaaapuuuuuva..

Emby^ ja nökö 19+5 :heart:
 
Oli mukava ja rentouttava risteily ja olokin ihan jees kunnes pääs kotiin. Aattelin et nyt vaan hevoset sisäl ja ite nukkumaan mut peet...talli siivoomatta ja ruuat laittamatta hevosille ja esteet pitkin tarhaa...olipa kiva alkaa siivoomaan tämmöseen aikaan ja se siitä rennosta mukavasta fiiliksestä, paikat huutaa kuolemaa kun äkkii piti kaikki siivota et hepat pääse iltaruuille...:kieh:
 
kyllä tää aika on menny suht nopee..huomasin, että tääl lokakuiset jo huhuilee toisiaan :)
Iso väsy on iskeny jälleen tää o ihan kaameeta....reilu viikko neuvolaan.pitää varmaa käydä kattoo jo aikasemmin et onko hemppa noussu yhtään vai olisko tää väsymys vaan ihan muusta.

Taistis ja pikkuneiti 21 poks poks :heart:
 
Tulin lukeen teidän kuulumisia, jotenkin voimat ihan vähissä ettei oo tännekään jaksanut paljoa kirjoitella : / kaamee räkätauti päällä, oon niin kypsä tähän niistämiseen ja tukkoisuuteen kun muutenkin ollut jo useamman kuukauden limaisuutta ja aamuisin yskii keuhkonsa pihalle yön jälkeen :whistle: nyt vaan odotellessa koska esikoinen alkaa niiskuttaan..

Liikkeistä, ei vielä kovin voimakkaita mut välillä tuntuu sellaisia pieniä nytkähdyksiä ja kuplintaa. Muistelisin et ei esikoisestakaan kovin aikaisin tuntunu liikkeet.

Töihinmenosta, viimeinen kokonainen kuukausi alkaa kohta hoitovapaata esikoisesta. Maaliskuussa tarvis mennä koittaan töihin vähäks aikaa jos vaan vointi sallii, hoitoalalla työskentelen ja ei oo ihan sitä mukavinta hommaa ison mahan kanssa.. Kelasta sanoivat että riittää yhden kuukauden palkkatulo, josta voidaan laskea sitten uusi äippäraha jos ei ole koko 6kk:n ajalta tuloa johon verrata. Taitaa muuten käydä niin että putoaa minimirahalle joka ei oo tietenkään kiva juttu kun muutenkin nyt kituuttanut kotihoidontuella :( katsotaan sitten tästä tulokkaasta kuinka kauan on taloudellisesti mahdollista olla kotona, mut en kyllä kovin mielellään ihan pientä vielä hoitoon veisi.

Mä en jaksais odotella enää rakenneultraan, vielä olis yli viikko aikaa!! Jotenkin tosi myöhään antoivat sen ajan kun melkein siinä kohtaa jo 22 vkoa täynnä. No ei auta kuin odotella.

Ja nyt niistään taas... :snotty:

Kareliini ja pikkuinen 20+3
 
Helou!

Joku kyseli verenpaineesta. Täällä on siihen lääkitys menossa ja pääsin jo äitipolin asiakkaaksi viikolta 15 eteenpäin. Ensimmäinen kolmannes meni hyvin, viikolla 13 alkoi alapaine nousta. Nyt lääkitys kohillaan ja paineet ok. Pissaa katson 2krt viikossa kotona siltä varalta ettei proteiinit nouse. Raskausmyrkytyksen vaara, joten siksi tässä seurataan niin tarkkaan.

Emätintulehdukseen kuuri syöty, mutta oireet uusineet. Vielä pari puikkoa ois jäljellä. Tuota ruskeaa tiputtelua alkanut tulla uudelleen. HUOH! Huomenna taas yhteys neuvolaan. Tuntuu että joka viikko jotain kremppaa... mies tuossa muisteli että yks viikko tais mennä "hyvin" ja sit taas pääkivut alko ja nyt tää tulehduskierre näköjään. Saa etsiä positiivisia asioita, ettei vallan vaipuisi "pakkasen puolelle".

Monilla jo rakenne uä takana, itse menen tulevana perjantaina. Toivotaan että vauvalla kaikki ok. Nyt viime pe oli se äippäpoli käynti, vauvalla kaikki ok, sisätutkimus ok. Mitään vuotoja ei silloin ollut. Töihin eivät minua vielä päästä, saa nähä pääseekö ollenkaan.

Liikkeet ovat vähän vahvistuneet, mutta pieniähän ne pienellä vielä ovat. Painoarvio oli viime käynnillä reilu 200g <3 Reisiluun mitta oli 2,8cm. Pienestä se vauva ponnistaa!

Ainiin, jollain täällä oli kanssa hevosia. Minulla on kaksi ruunaa. Ratsastanut en ole ollenkaan, alusta asti nivusiin tullut painetta selässä ollessa. Nyt olen koittanut järjestää heille virikettä aina kun olen jaksanut. Ja käy mulla pari tyttöä 1-3 viikossa. Nyt niin kovat pakkaset että saavat lomailla.

RV 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Kareliini myöhään tosiaan antoivat, taitaa vaihdella aikalailla paikkakuntakohtaisesti.
Jos susta tuntuu että on liian myöhään, niin soittaisin ja yrittäisin aikaistaa seuraavalla verukkeella,
nimittäin jos 22. raskausviikolla rakenneultrasta löytyiskikin jotain hälyttävää, ja päädyttäisiin lapsivesipunktioon tai erikoislääkärin jatko ultraan, niin tulosten saavuttua, ei asialle enää voisi mitään.
En tarkoita, että sinun tulisi olla valmis keskeyttämään raskaus, jos jotain löytyisi, mutta aina on kuitenkin olemassa sellaisiakin rakenteellisia vikoja, jolloin lapsella ei ole edes teoreettista elimahdollisuutta syntymän jälkeen ja tällöin ainakin valinnan mahdollisuus keskeyttämisen suhteen olisi kiva olla olemassa.

Yhtään enempää nyt paneutumatta siihen mitä sieltä mahdollisesti löytyä tai mitä sille asialle sitten kukin haluaisi tehdä, mutta periaatteessa kaikille pitäisi mielestäni tarjota samat mahdollisuudet jatkon suhteen. Kuitenkin rakenneultrassa löytyy paljon sellaista, mistä vielä np ultrassa ei ole merkkiäkään, vaikka valtaosa saakin hyviä uutisia.
Kromosomi vastauksissa kun kuitenkin menee aikaa ja samoin sitä lääkäri aikaa saadessa.

Täällä liikkeet vaan vahvistuu ja iltaisin on oikein kunnon show käynnissä, rauhoittaa kummasti omaa mieltä vauvan koosta ja muista löydöksistä huolimatta.

Ihanaa sunnuntai pakkaspäivää kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihana aurinkoinen talvipäivä!
Imuroin kolme makkaria ja aulan ja laitoin vähän ruokaa. Välillä piti imuroida istuen, kun ei vaan tahtonut mitenkään jaksaa. Pulssi kohoaa niin korkealle, kun vähänkin jotain tekee. Nyt sitten selkä väsyi ja sitäkin särkee ;( Anteeksi, että taas täällä avaudun, mutta en todellakaan ole elämäni kunnossa tässä(kään) raskaudessa. Pakko oli tosiaan jo siivotakin, tai sitten olisi pitänyt pyytää siivooja. Ruokaakin on laitettava, mies on edelleen kuumeessa, mutta koitti silti vähän auttaa mua. Lapset onneksi jo vähän osaavat auttaa pöydän kattamisessa, juoksutin niitäkin ;) Joten Emppa, meitä on muitakin epäkuntoisia... Toivottavasti sulla tuo vuoto loppuu! Mullakin tuntui, että suht hyvin meni viikko ennen joulua. Sitten tuli punktio ja henkinen epätietoisuus ja supistelut. Emätintulehdus oli täälläkin... ja sitten pari viikkoa meni vähän paremmin, kunnes alkoi viikko sitten tämä sydänoireilu.
 

Yhteistyössä