Laurelle onnea kihlauksesta! :flower:
Taistis :heart:
Lumi Älä vielä luovu toivosta! :hug:
Mouru Tervetuloa!
Mupelo vai kuka se nyt oli joka noista KELAn äippärahoista infosi, kiitos! Eikös toi sama koske myös vanhempainvapaata? (Luin niin nopsaan
)
Barbamama35, neuvolalääkäristä vielä et täällä vissiin luotetaan äitiysneuvolan terkkarien tieto taitoihin ja äitien omaan maalaisjärkeen. Tai sitten vaan (todennäköisempi vaihtoehto) kunta säästää. Mut just noi lääkinnälliset asiat ja kohdunkaulan tilanteen tarkistamiset on
syitä käydä lekurilla, niitä ei joka äiti tarvitse. Mulle terkkari tarjos kertaalleen mahdollisuutta et ois kattonu miten toi kohdunkaula, kun oli supisteluja ajoittain, eli kai hekin sen osaavat katsoa? Josta tulikin mieleeni:
Mä luin jotain synnytystarinoita (aikani kuluksi) ja jokaisessa tuntui olevan lääkäri
mukana. Siis perus alakautta synnytyksistä oli kyse. Mä en tavannut lekuria missään vaiheessa (epiduraalin kävi laittaa anestesialekuri ja toki lastenlääkäri tutki vauvan mut ei kukaan tullu mua tutkimaan) Onko tää ihan normaalikäytäntö? Vai voiko oikeesti kunnissa ja sairaaloissa(!) poiketa asiat näin paljon?
(.) Huomasinpa tänään et mulle onkin ilmestynyt massua :O Ei tota kukaan ulkopuolinen huomais kuitenkaan (onneks! siis vielä tässävaiheessa kun salaisuus on koko raskaus) Mut luultavasti enemmän kaasua kuin itse raskautta tuo maha
Ja mä pääsen kyllä oudoimmat tai ainakin erilaiset mielihalut listalle.. Nimittäin mun mielestä tupakka haisee aivan taivaalliselle. :O Ukko kun käy käryyttämässä niin imppaan siitä sitten niitä hajuja.. Outo mä.
Meinas tänään sitten norjat tulla kun keittelin kukkakaalia :x ihanaa tää pahoinvointi...