Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Heippa!

Kirjotellaas kuulumisia täältäkin:)
Näistä oloista.. Paha maku suussa on hävinny ja tilalle on tullu lähes jatkuva ällötys.. Ja väsymys on kauhea!! Etovaan oloon vaikuttaa kyllä paljon syöminen,vaikka ruokaa ei tekiskään mieli. Heti kun syö kunnolla, niin olo paranee. Ja oon myös huomannu sen mitä joka paikassa lukeekin, että on syötävä lähes jatkuvasti! Nälkää ei saa pästää tulemaan.. Oksentanu en vielä ole..
Mahassa tuntuu pieniä tuntemuksia, kipua ajoittain, Mutta se on aika pientä.

Ensimmäisen neuvolan sain varattua vajaan parin viikon päähän. Ultraan täällä pääsee vasta rv 11-12.

Omalle äidille ja yhdelle kaverille +mutamalle työkaverille olen kertonut. Muille ajattelin kertoa ultran jälkeen. Töissä oli pakko muutamalle kertoa, koska se vaikuttaa työhöni.

Onko kaikilla ollut mies ensimmäisellä neuvola kerralla mukana? ..Meillä ei kyllä pääse kun on silloin koulussa toisella paikkakunnalla (työnohella yliopistossa).

Lenni 6+5
 
Lisäystä vielä..

Maha on turvoksissa(?) tai ainakin tuntuu jo isolta! Millä viikoilla teillä muilla on maha alkanut "paisua"? Itellä on kyllä sellanen ruumiinrakenne että olen näyttänyt jo vuosia siltä että odottaisin vauvaa! Vaikka muutn melko hoikka olenkin.. Joten tuskin monikaan uskaltaa epäillä vaikka maha vähän kasvaa..:D
Rinnat ei varsinaisesti ole kipeät, ehkä nännit vähän.. Mutta rinnat on kyllä kasvanut jo!
Näillänäkymin LA 26.6.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Lumi Tsemppiä! d :) b

Ja tervetuloa uusille!

Lenni mulla ainakin on maha turvoksissa. Ummetusta ja PIE**TTÄÄ :)
En siis kuvittelekkaan että tää joku vauvamaha on, mutta pikkuisen tiukkaa tekee hyväksyä itsensä kestoturvonneena, väsyneenä ja pahoinvoivana.
Toissapäivänä itkin miehen kainalossa kuinka "en halua tulla itkeväksi ja valittavaksi naiseksi " :D (sillälailla)

Mä haluaisin olla kykenevä ja jaksava supernainen joka hoitelee raskautensa vähän niinkuin "siinä sivussa" toisella kädellä vaivattomasti ja suht huomaamattomasti.

Jassåå, ja töitäkin pitäs tehdä.

Heippulis! :wave:
 
Lumi älä vielä heitä kirvestä kaivoon munkin mielestä toi sun juttu ei kuulosta kovin pahalta.

jane69 Minäkin olin kesäkuisissa 2010 (toisin eri nikillä) mun la oli 4.6 mutta käynnistettiin 37+6 jolloin poika syntyi 20.5. nyt touhukas 1v5kk =)

Onnea kihlaantuneelle ja naimisiin menijälle (nikit jo unohtuivat)

omaan napan: poks poks 8+0
huonoa oloa edelleen mutta päivä kerrallaan sinnitellään tiistaina olisi lääkärineuvola joka jänskättää.

möhköpantti+heta-einari 8+0
 
Heippa! Onpa paljon keskusteluja täällä ja uus pinokin :) En vaan jaksanut kirjoitella mitään, väsymys puskee päälle ja huonoa oloa on välillä... Toivottavasti tää menee pian ohi, pääsen sit tänne vähän useammin.
Tänään poks 10+0 :)

malendra
 
Sanon minäkin vielä: Lumi, älä vaivu epätoivoon. Vaikka olisitkin satavarma oviksesta, niin hedelmöittyminen on voinut tapahtua myöhemmin. Sitkeimmät simpat vissiin voi elää jotain viikon luokkaa. Ja tosiaan ar-ultrassa tosiaan ihan se parin päivänkin heitto vaikuttaa tosi paljon. Koskas sulla oli seuraava ultra?

Lenni, meillä odotetaan esikoista, joten ei vielä ole hirveästi masunkasvua havaittavissa. Turvotusta on ollut aika paljon, mutta sekin on alkanut helpottamaan. Pieni kumpu on jo ulkopuolisen silmin havaittu, mutta mun maha on aiemmin ollut tosi olematon, että ehkä siks pienikin kumpu havainnoidaan tuttujen toimesta herkemmin.

Oireet tosiaan loppuivat täällä oikeastaan kokonaan, nännit on vähän kipeät ja väsymys on jatkuvaa. Mut etomiset ovat loppuneet täysin ja jopa kahvia olen ajoittain kyennyt juomaan. Kurkkuja pitää edelleen saada :)

Missie + papana 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kerran on tullut ruoka ylös mutta muuten taas etovaa oloo koitan syödä säännöllisesti mutta nälkäsenä on huono olo ja ruuan jälkeen alkaa oksettaan
toisin suolakeksit heti aamusta saattavat hitusen helpottaa mun aamua.

kaikkein eniten mulla on ikävä kahvia nyt viikko ilman ja tuntuu että mä oon ihan seko poltsi :LOL: mä sit lipitän vaan jotain kaakaoo kun teet ei uppoo eikä oikein mehutkaan tällä hetkellä..

onneks ukko on tän viikonlopun ollut kotona eilen autto mua siivouksessa ja tänään oli lasten kanssa ulkona..itellä kun on tätä kauheeta väsymystä ja pahaa oloo ni tuntuu ettei mitään jaksa. Mein 7v poika oli tippunut kiipeilytelineestä ja ollut hetken tajuttomana mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Missie: Kuulostaa ihanalta toi pahan olon loppuminen!=) Vaikka ite olen tähän mennessä helpolla päässykkin.. Kahvia ei kyllä oikein tee enää mieli.

Hirveä roskaruokahimo mulla on! Hesburgeria menis joka päivä!:LOL:

möhköpantti: Miksi olet ilman kahvia? ..vai eikö tee mieli?
 
möhköpantti Ai ku kiva! Mun poika on kans kohta 1v 5kk touhukas ukkeli :D

Huomenna koitan soitell taas neuvolaan josko sinne kohta pääsis :D
Mä pääsen varmaan pian jo ultraankin jipii :D

Kauhee paniikki iski kun tajusin että meillä kuljetaan vielä vaipoissa ja nukutaan pinniksessä ja uus tulee ens kesänä kai sitä pitäs saada pikkuhiljaa poika oppimaan potalle ja nukkumaan isompien lasten sängyssä :D iiks eihän mun vauvaa voi yhyy! :D
Ei siinä muuten mitään kiirettä oliskaan mutta sitä vaippojen määrää ja en aio ostaa toista pinnistä...

Mä oon kokoajan ihan kuollut, en jaksa mitään tehdä, väsyttää aivan tajuttomasti kokoajan ei jaksais ees pojan kanssa leikkiä saati mennä ulos huoh...
Ja sitten tulee äksyiltyä miehelle melkeen kaikesta :/

En nyt ees jaksa muistaa mitä muut oli kirjotellu kun ei vaan jostain syystä muisti halua pelata...

Jane ja ? 8+2 tai jotai
 
Onpa paljon vastauksia!
Onnittelut hyviä uutisia ultrasta saaneille!!

Me ollaan kerrottu tulevasta vauvasta mun ja miehen vanhemmille ja meidän sisaruksille. Lisäksi pari mun ystävää tietävät. Mä oon ollut niin epäkuntoinen, että olisi aikamoinen selitteleminen, jos ei totuutta kertoisi.

Tänään takaisin töihin. Jalat ovat aika tutisevat, mutta olo on kyllä parempi näin aamulla kuin kaksi viikkoa sitten. Ehkä tämä jotenkin sujuu! Huono ja heikko olo on siis edelleen, mutta pahin terä on poissa.

Uusi viikko alkoi tänään, 8+0.
 
Heipat!

Aktiivista porukkaa. :) Lueskelin kuulumiset, mut niin paha dementia vaivaa, etten muista pitikö jtn kommentoida. Onnea ainakin kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Olo on täällä ollut siedettävä koko vkl. Iltapäivä/ilta painotteista pahaa oloa/kuvotusta on ollu, mut jo lievempänä kuin esim. 2 vkoa sitten. Kahvi uppoaa jo ihan hyvin aamulla. Jonkun lievän köhän olen saanut seurakseni, toiv. ei mikään sikiövaarallinen virus....(mä sitten osaan pelkää kaikkea... :ashamed: )

Viime yönä näin keskenmeno-unen ja olo on nyt jotenkin henkisesti kökkö, pyörii mielessä. Unet on unia, mut silti. Alko jotenkin toden teolla jännittää ens maanantainen np-ultra, että mitä siellä näkyy. Huolestuttaa...

Alavireinen maanantai, ei voi muuta sanoa. :(

Ai niin, neuvolan mukaan tänään jo 10+3, ar-ultran mukaan 10+0 POKS!
 
Heippa täältäkin. Viikonloppu lusittu ja uutta työviikkoa pukkaa. Olisin kyllä voinut jäädä kotiin nukkumaan, mutta ei.

Missie: Mullakin helpotti muutamaks päiväks tuo pahaolo rv 10 paikkeilla, kunnes palas entistä pahempana etovana olona takaisin.

Jane69: Meillä esikoinen ollut nyt kaks viikkoa ilman vaippaa, ikää tosin vuosi enemmän. Pottailtu ollaan enemmän ja vähemmän 1-v. asti, mutta nyt vasta onnistu toi vaipan pois jättäminen.

diiselikissa: Mäkin näin km-unen aika alkuraskaudesta ja nyt n. viikko sitten unen, jossa rakenneultrassa selvis, että tulokkaalla ei ole lainkaan kämmeniä. Ei oo mukavia unia, mutta toivottovasti kaikki on ok.

(.) Iltasin turvottaa edelleen ja olo on aika tukala. Etova olo tuli takaisin kahta kauheampana ja väsymys on jotain aivan uskomatonta. Rinnat on kasvanut ja aristaa ihan mukavasti. Eilen aamulla pelkkä kävely yöpaidassa teki kipeetä. Keskiviikkona neuvolalääkäri ja ens tiistaina np-ultra.

Mupelo, rv 11+0 POKS!
 
Ylihuomenna lääkäri, jännitys käy ylivoimaiseksi.. mitään oireita ei ole enää enkä
tunne kohtua kun terkkakaveri neuvoi tunnustelemaan, johan se pitäisi olla kai
appelsiinin kokoinen. Mitä jos kaikki on vaan ollu mun kuvittelua?
 
Keskiviikkona eka neuvola jebajee :D
Ei olis ollut aikoja ainakaan kahteen viikkoon, mutta aloitetaan nyt ja jatketaan toisella kertaa jos ei ehditä kaikkea käydä läpi...

Täällä myös nähty kaikenlaisia kamalia unia... Oon vaan pyyhkinyt ne pois mielestä.

Nyt päiväunille poitsun kanssa neuvolan jälkeen taas lisää


Jane ja vaavi 8+3
 
uusi viikko taas käyntiin.....pahanolon merkeissä ja väsymyksen määrää ei voi ees kertoa.
lentsu sentään helpotti jee!!yöt tulee pyörittyä ja ravattua vessas.
yö ja aamupahoinvointia täällä niin ja päänsärky on tullu kuvioihin mukaan ei kiva.
Voi kun sais nauttia raskaudesta...lääkärille meen taas tänään.katotaa saisko oikeesti jo enemmän ku 2 päivää sitä saikkua ku ei jaksa :( työkin on sellanen, joka päättyy parin kk päästä eikä tule jatkumaan.mä en jaksa alkaa stressaa enää senkään vuoksi ja siihen panostaa 110% tärkeintä on ny oma hyvinvointi ja pienen :)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!

Taistis rv 9+1
 

lenni
Elikkä ei tee tällä hetkellä mieli kahvia :( Juon kyllä heti kun vähänkin taas maittas. Mulla on tytöstä ollut etten oo pystynyt koko raskaus aikana juomaan pojista kahvi on taas maistunut.

Täällä on tänään taas super huono olo ollut.oksentamassa käyty 2 kertaa ja sit sitä huonoa oloa jatkuvasti.

jane69
Täällä pottaharjoittelut käynnissä mutta huonolla menestyksellä.poika juoksee ite potalle kun ja kakat vaipassa.mutta eipä meillä muutkaan ole oppineet kun vasta lähempänä 2 vuotta tai hitusen yli.. Normi sänky on jo hommattu mutta meinasin että keväällä aletaan harjotteleen siinä nukkumista.

huomenna lääkärineuvola..jihuu!!!! toivottavasti masussa elämää.

möhköpantti+ heta-einari 8+1
 
Moi kaikki!

Pääsiskö mukaan? Oon vähän pihtaillut tänne ilmottautumista, kun yksi km on takana. Mutta tänään np-ultrassa kaikki kohdallaan, joten uskaltanen mukaan. LA on kylläkin juuri toukokuun lopulla, mutta kesäkuu lienee varmempi veikkaus kuin toi toukokuun ryhmä.

Eli: Ikä 29 v., esikoinen tulossa, LA 31.5. ja Tyks on tällä hetkellä luultavin synnäri (saatetaan muuttaa).


Vähän esittelyä:
Oon tuolla Esikoista yrittämään-pinossa jo kirjoitellutkin. Aikaisemmin oli kaiken maailman komplikaatioita ja mulla epäiltiin jo rypäleraskausttakin, mutta nyt siis kaikki olettavasti kunnossa. Pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta on ollut melko paljon (paino on tippunut 3 kg), tissit kipeät, vatsaa nippailee milloin mitenkin, huimaa ja väsyttää.. Kaikki klassiset oireet siis. Nyt ovat ehkä vähän lieventyneet, eletään toivossa. Ainakin ruokailu olis kiva saada kuntoon. Yritystä ennen tätä 11 kk ja kesällä siis yksi varhainen km (viikolla kuusi).

Kivan aktivinen pino tämä, koitan vähän päästä teidän kuulumisiin syvemmin jyvälle jatkossa. Olen kyllä pinoa lueskellut aika ajoin.

Hyviä vointeja kaikille!

t. Avocado ja Kivi 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Kahvi ei täälläkään tosiaan mee alas, vaikka aiemmin en kyllä kieltäytynyt kahvista ikinä :) Yhden kupillisen pystyn "pakon edessä" juomaan, mutta huono olo siitä tulee.

Tsemppiä Möhköpantille huomiseen! Voi kun itselläkin olis joku välietappi tällä viikolla, että sais tietää, onko masussa kaikki hyvin. Ensi viikon keskiviikkona nt-ultra ja tuntuu, että siihen on vielä ikuisuus! Täytyy varmaan tässä parin päivän vapaiden aikaan lähteä johonkin reissuun, että sais ajan kulumaan.. Miten te muut saatte ajan kulumaan tässä alkuvaiheessa, kun kaikki on vähän epävarmaa?

Tänään laitoin sitten mammasukkikset jalkaan, kun peruslegginssit kiristää ja ah, tätä mukavuutta!! Kieltäydyn vaan uskomasta, että mitään vielä näkyy, koska pitäis olla vielä pari kuukautta ihan hipihiljaa tästä asiasta töissä..

-Missie ja papana 10+1-
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tämä siis toinen raskaus ja täytyy kyllä sanoa että ihan erilailla massu näkyy ja tuntuu kuin ekassa raskaudessa. Viikon päästä keskiviikkona np-ultra ja silloin selviää onko masussa yksi vai kaksi asukkia.
 
Tervetuloa uudet :flower:

Oi, alkaa pian tulla rytinällä np-ultra kuulumisia. Mua niiiin ärsyttää ku sain oman ultra-ajan "vasta" 12+5 (yli 2 vkoa vielä), mitenniin oon malttamaton :whistle: Mä oon nyt saanu vaan päähäni et varmana on tullu vähintään kkm ku oksentelu on lähes loppunu ja muutenkaan en tee enää kuolemaa tän olon kanssa vaan pärjään suht ok (entiseen verrattuna) kunhan muistan syödä. Joten tulistulisjo se ultra :ashamed:

Mitähän muuta..no ainakin möhköpantille tsemppiä huomiseen, toivottavasti kaikki on hyvin :)

Dingelidong 10+3
 
Hiukset oletteko huomanneet mitään muutoksia? Mulla lähtee ihan sikana tukkaa ja tukka on jotenkin "veltto" ja likaisen oloinen heti seuraavana aamuna (kun on yleensä tuuhea ja puhtaan tuntuinen), pesen hiukset joka ilta. En muistais muutoksia tulleen viime raskaudessa...tai mistä lienee johtuu, mut ei oo kivaa kun näyttää liimaletiltä :kieh:

Huomenna lisää neuvolan jälkeen :wave:

Jkoo + Pikkuinen 7+4
 
Tervetuloa uusille :kiss:

Dingelidong mulla ois vielä arviolta 4viikkoa np-ultraan (siis jos rv12+- ajan saisi) mut varhaisultra torstaina... Ja mulla on kanssa mielessä toi kkm (samoin kuin ku, tm... ) :headwall: Kävin ostaa raskaustestejäkin kun tekee mieli kattoo et tuleeko viivat vielä tikkuun :headwall: Ei pitäs miettiä liikaa.

Joku täällä mainitsikin unista. Mä nään ihan sekopäisiä unia mm. miehellä on toinen nainen joka asuu meidän naapurissa. Sit ne salaa juttelee keskenään semmosella pahvikuppi-lanka-pahvikuppi puhelimella joka menee parvekkeelta parvekkeelle. Joku yö "olin" baarissa kaljalla ja juodessani vaan mietin et hetkinen oon raskaana. Tupakkaa samoin poltan joka unessa ( johtunee siitä että aloitin lakon plussattuani.. ja et tupakka haisee edelleen mun mielestä taivaalliselle :ashamed:)

(.) Tää väsymys on aivan kauheeta. Mä oon nukkunu joka yö nyt 10-12tuntia ja silti on ihan zombie olo...: / Onneks mies on jaksanu touhuta tytön kanssa. Itellä on siitäkin huono omatunto et kaikki kotihommat kaatuu ukolle kun mä oon ihan silmät ristissä ja kiukkuinen jatkuvasti. Varmaan tuo kiukkuilu johtuu ihan noista hormoneistakin.. Musta oli aivan ihanaa 1-2kk synnytyksen jälkeen kun pää rupes toimii kunnolla eli ei mielialat heittäny :D Viimeks raskaana ollessa ainakin itkin,raivosin,masentelin ym. helposti. On miehellä taas mukava vuosi tiedossa... :saint:
 

Yhteistyössä