_Lumi_ ei kyllä ole välttämättä mitään syytä luovuttaa tämän suhteen vielä. Ymmärrän kyllä miksi se on "helpompaa" olla kasaamatta odotuksia sinne seuraavaan ultraan. Toivotaan, että kaikki on hyvin.
Tirlittan taisi puhua niistä ahdistuksista/peloista ja täällä tuli ihan samanlainen olotila eilisen ultran jälkeen. Kauhean onnellinen ja iloinen tottakai, mutta se pienen pieni pakokauhu nosti kyllä päätään. Sellainen "ei hitto, mietittiinkö me tämä nyt ihan loppuun asti"
Kaikenlaisia mietteitä tuli käytyä läpi mm. esikoisen suhtautumisesta, taloudellisesta tilanteesta ja siitä miten sairaan tai vammaisen lapsen kanssa hommat toimisi". Mä oon stressaaja ja analysoin kaikkea liikaa, hysteerinenkin tarvittaessa
mutta tottunut itseeni.
La ei mulla siirretty esikoisen odotuksessa. Esikoinen vastasi aina viikkoja just eikä melkein. Syntyi tasan viikon lasketunajan jälkeen.
Onnea
kihlautuneelle ja
tulevalle morsiammelle! Nimet karkasi tässä kirjoittaessa mun muististani.
Kenellekkään sukulaiselle ei olla vielä
kerrottu. Mä olen kertonut kahdelle kaverilleni, joista toinen tiesi esikoisenkin yrityksestä ja toinen on eri porukoista kuin kukaan muu, joten sille oli turvallista kertoa ilman että tarvii pelätä tiedon leviämistä. Ei olla päätetty milloin isovanhemmille kerrotaan.
Mites muuten
sisaruksille kertominen, milloin olette ajatelleet sen tehdä? Odottaako teillä lapset siskoa/veljeä? Meillä toi kolmevuotias kaipaa kovasti pikkusisarusta. Tänään viimeksi kysyi, että miksei hänellä ole. Ja kesällä sanoi isovanhemmille, että hänestä tulee isosisko. Siinä oli sitten selittelemistä kun tulin paikalle ja kaikki oli niin maireana
).( Eilen oli yksityisellä ultra, jossa todettiin normaalisti alkanut raskaus. Täsmäsi mun laskelmiin 30 päivän kierrolla (eli 7+4). Hahmottui erikseen pää ja vartalo, syke näkyi ja kuului :heart: laki-perämitta 14 mm. Lääkäri selitti niin ihanasti kaiken mitä näkyi. Esikoisesta me saatin kaikissa ultrissa ilmaiseksi myös 4D-ultra. Kun alussa sattui sekaannus, missä lääkäri luuli meidän tilanneen myös 4D-ultran ja jostain syystä se päätti sitten antaa sen meille ilmaiseksi. Ja jatkoi samaa linjaa myös seuraavissa ultrissa. Ainostaan siitä varsinaisesta 4D-ultrasta maksettiin.
Tänään oli sitten eka neuvola. Neuvolan mukaan on 8+0, joten sillä kait mennään.
laskettuaika on siis 15.6. Sain sitten tänään tietää, että meillä tarjotaan nykyään kaikille tuo alkuraskauden ultra. Ja että miedän kunnan kaikki ultrat (ne kolme kpl) tehdään nykyään yksityisellä lääkäriasemalla ja neuvolalääkärikin on asiantunteva, eikä mikään yleislääkäri. Ihan uskomaton parannus! Nyt mun ei tarvi käyttää rahoja yksityisen ultriin. Mä kävin meinaan viimeksi jälkitarkastuksen yksityisellä, kun en halunnut sen meidän lääkärin koskevan muhun pitkällä tikullakaan.
Feli 8+0