Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Huomenta ja kiitos kaikille tsempeistä! Kovasti olen koittanut laskeskella ja miettiä, voisiko tässä olla vielä toivoa raskauden jatkumisesta, mutta vähän huonolta se kyllä näyttää. Mun mielestä ovis oli aika varmasti kp16 eli eilen olis jonkun laskurin mukaan ollut rv 6+1.

Kuinkahan paljon kohdun asento ja sikiön paikka kohdussa vaikuttaa tuohon ultran onnistumiseen?

Olisin paljon luottavaisempi, jos mulla olis oireita. Valitettavasti kaikki raskausoireet on kadonneet viime päivien aikana, joten kyllä tämä ihan selvä peli on. Varasin kontrolliultran ensi viikolle ja peruutin neuvola-ajan. Jos ei vuoto ala ennen ultraa niin sen jälkeen kai sitten saa tyhjennykseen lääkkeet.

Vähän masentavaa, mutta kyllä tästä varmaan taas toivutaan. Parempaa päivää muille! Ja onnittelut niitä hyviä ultrauutisia saaneille. :)
 
Lumi :hug: Älä vielä anna periksi!! Alkiohan kuitenkin näkyi, vaikkakin vielä heikosti ja jos lääkäri bongasi sen sykkeenkin, niin kaikki voi ihan hyvin olla normaalisti. Jos pystyt, niin mene vielä uudestaan ultraan viikon-parin päästä, niin saat varmuuden. Tikutitko ovista/oletko varma milloin ovis oli? Jos siitä ei oo tarkkaa tietoa, niin viikothan voi ihan hyvin olla muutaman päivän vähemmän. Tsemppiä! Ja peukkuja, että kaikki on hyvin!

Pinklady81 täällä toinen vähäoireinen :wave: Mulla pääoireet lähinnä väsymys ja tissien arkuus.

Tänään ois ne työporukan syömingit. Varmaan pakko vaan paljastaa, jos (ja kun) joku mun juomattomuutta ihmettelee. Onneksi porukka on vähän pienentynyt alkuperäisestä osanottajamäärästä, niin ei tarvi kauhean monelle kertoa.

Sanmar + superpapu 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar En tikuttanut ovista, mutta limojen (yöks!) perusteella oletan oviksen olleen siis kp16/28. Mulla kiertokin on ihan säännöllinen, joten sen enempää heittoa tuossa ei voi olla. Taidan olla superpessimistinen tämän asian suhteen, ettei sitten sattuis enempää kun kontrolliultrassa ei näy mitään. :| Uusi ultra mulla on ke.

Ärsyttävää kun lääkäri sanoi ultran jälkeen tosiaan, että jos oireet lisääntyy niin voin hyvin odottaa np-ultraan, jos ei ja mietityttää niin kannattaa tulla ultraan aiemmin. Sitten lopuksi se vielä totesi, että "elä nyt kuitenkin niin kuin olisit raskaana". Tuosta kommentista tuli sellainen olo, että paljoa toivoa tässä ei taida olla.

Niin ja lääkärin lapussa siis lukee, että "sikiö näkyy vain vaivoin, oikeassa yläkulmassa mahdollisesti pieni syke".

Ai niin, ja kauheen turvotuksen syykin selvisi. Mulla on kohdussa ISO keltrarauhashormonikysta. Se kai häviää itsekseen vähitellen.

Kauheeta omanapaisuutta. Tulen kertomaan sitten ensi viikolla, miten kävi. Koitan unohtaa koko hiton raskauden siihen asti.
 
Viimeksi muokattu:
Olitkin Lumi näköjään vastannut sillä aikaa, kun kirjoitin tota omaa viestiäni. Hyvä, että päätit mennä ultraan uudestaan. Ymmärrän hyvin tuon pessimistisen asenteen, koska onhan se totta, että silloin ei tipu ihan yhtä korkealta, jos varautuu jo valmiiksi. Ja jos tuleekin hyviä uutisia, niin ne tuntuu entistä paremmilta. Mäkin lueskelin tarinoita ennen omaa varhaisultraa milloin on porukalla näkynyt mitäkin. Tässä yksi hyvä ketju, jossa paljon kokemuksia: Varhaisraskauden ultra - Vauva.infon foorumi Mutta ei mun mielestä toi näkymä 6+1 viikoille kuulosta edelleenkään mahdottomalta. Voimia seuraavan ultran odotukseen!
 
Mä kävin nyt tiistaina siinä ultrassa ja viikkoja mulla silloin 6+5 ja ultra antoi viikoiksi 6+3. Alkio oli 5mm kokoinen ja syke näkyi jo, mutta lääkäri sanoi, että jos olisin tullut vain pariakin päivää aikaisemmin, ei välttämättä sykettä olisi näkynyt tai muutenkaan mitään hyvin. Sanoi että alkio kasvaa n. millin päivässä ja voi olla oikeasti parista päivästä kiinni, se mitä sieltä saa näkyviin. Toivotaan Lumi, että sulla sieltä vielä löytyis pieni :heart:
 
Lumi kyllä kohdun asento ja alkion sijainti vaikuttaa paljonkin, samoin lääkärin kokemus ja itse ultralaite. Useinmiten kohtu on eteen- tai taaksepäin kallistunu mut esim. mulla se on ihan suorassa ja alkio oli ihan ylhäällä takaseinässä, niin ei sitä tosiaan saanu kunnolla näkymään mistään suunnasta. Ymmärrän et sua huolettaa mut yritä olla murehtimatta liikaa! :hug:

(.) Pahoinvointi on vähän parempi jo, ällöttää kyllä koko ajan mut ei tarvi sentäs jatkuvasti oksentaa. Pitää vaan syödä kunnolla 2-3h välein vaikkei tekis yhtään mieli. Voi kunpa tää meniskin näin "helpolla" tällä kertaa, vaikka voihan se olla et oksentelu alkaa vielä uudestaankin.

Dingelidong 10+0 :heart: (ihanaa, täydet kympit jo :) )
 
Kiitos ihanaiset vielä tsempeistä. :hug: Lääkärini on kyllä kokenut, toimii lapsettomuuslääkärinä ja erikoistunut alkuraskauden seurantaan. Mutta toisaalta, jos se olis epäillyt vaikka tuulimunaa, niin olisi varmaan laittanut lähetteen julkiselle kontrolliultraan. Argh! En halua nyt enää mitään toiveita nostattaa, parempi ajatella, että kesken menee niin jaksaa paremmin.

Dingelidong Onnittelut pyöreistä viikoista! Neljännes raskaudesta takana. :)

Koitanpas saada vähän töitä tehtyä ja ajatuksia pois raskausasioista.

Älkää herrajumala ihmiset menkä alkuraskauden ultraan ennen kuin rv7 täynnä! :D Tässä tulee hulluksi. Tosin mullahan oli ihan pätevä syy, koska korkeampi kohdun ulkoisen riski, mutta kuitenkin.
 
Lumi, mä tsempitän sua kanssa vielä pitämään lippua korkealla! :hug: Mun ystävä kävi alkuraskauden ultrassa omien laskujen mukaan n. 6+5 ja sai tuulimunatuomion. Eli gyne ei olevinaan nähnyt edes alkiota. Itkettiin sitä yhdessä, kunnes 4pvän päästä kontrolliultrassa ennen tyhjennystä näkyi alkio ja syke. Hedelmöitys oli kuitenkin tapahtunut oletettua myöhemmin. Joten kaikki on vielä mahdollista!! Tsemppiä sinulle ja pitkää pinnaa piinaaviin odottelupäiviin.
Tämän muiston vuoksi en itse mennyt alkuraskauden ultraan vasta kuin 7+5, kun ajattelin että saa laskut olla reippaastikin pielessä ja silti pitäisi jtn näkyä, jos on näkyäkseen.

Laurelle, onnea kihlautumisesta! :heart:
 
Pelkkää omaa napaa: Voi apua tätä väsymyksen määrää : / Ja siis.. ihan sellanen vetämätön ja saamaton olo. Onkohan ihan normaalia.. Kauhia. Pitäs töitäki jaksaa tehdä.. Ja välillä heikottaa niin kovin, et ihan silmissä pimenee, pelottavaa! :(
Sit mulle tulee tonne oikeelle melkein nivusiin välillä sellanen kauhia viiltävä ja painava kipu Seki on aika pelottavaa, ainakin näin alussa ja kun sillon ekasta ne kivut oli kans aikaaaaast kovia.. :( Mut noi kivut on tullu sen leikkauksen jälkeen joten.. hmm.. entiiä.. : /

Emby^ (ja rakas Jormaliini (7+2))
 
Lumi. Vaikka ovulaatio olisikin sattunut juuri silloin kun epäilet, voihan aina olla mahdollista että hedelmöitys on tapahtunut syystä tai toisesta myöhemmin. Eikä tuossa kovin monen päivän heittoa tarvitse olla! Oireetkin voivat vaihdella päivittän että älä ihmeessä vielä luovuta! :hug:

Sofiia
 
Tänään oli eka neuvola.
Neuvolatäti sai lasketuksiajaksi 2.6, mutta saatta niskaturvotusultrassa vielä muuttua.
Yritettiin sydänääniä kuunnella, mutta ei kuulunut.
Onneksi sielä oli mahdollista kattoa ultralla ja siellähän se pikkuinen köllötteli ja sydän pampatti mukavasti sekä vähän jo liikuskeli siellä:heart:
Sokerirasitukseen pitäisi varailla taas aikaa: /
Johtuen siitä, että mulla on keskimmäisen lapsen odotusaikana ollut raskausdiabetes. Jouduin silloin käyttämään oikein insuliinia, pelkkä ruokavalio ei pitänyt arvoja normaaleina.

Pahoinvointi hieman hellittänyt,onneksi.
Vaivana on vain yli viikon kestänyt pieni kuume.
Neuvolan tätsy käski mennä maanantaina uudelleen lääkäriin jos ei kuume laske.
Sanoi että saattaa jossain välissä tulla myös sairaslomaa äitiyslomaan saakka.
Työ melko raskasta ja kaiken korvaa se etten ehdi syödä lainkaan. Tukkaputkella täytyy paahtaa töitä, että ehtii. Työni alkaa klo.15 ja kotona illalla oon 21.30. Eli aika pitkä aika ilman ruokaa.
Tai toinen vaihtoehto on se, että esimies etsii toisenlaista työtä.

Semmosta tänne.
Olen niin onnellinen kun näin pikkuisen palleron masussa ja ennenkaikkea sen sydämen lyövän:heart:

maraiitti ja pallero9+6
 
Onkos kuinka monella jo vauvautuneella pitäneet paikkaansa se laskennallinen LA? Siis tarkoitan ettei ole ultrassa siirretty. Mä en tiedä yhtäkään tapausta jossa laskennallinen LA ois ollut se lopullinen arvioitu LA. Mulla "siirrettiin" tytön kohdalla 5 päivällä..

Lumi Siks mä varasinkin varhaisultran laskennallisen rv8 alkuun (eli ens viikolla, hui!) Koska mua ei paljoo lämmitä mikään epämääräinen tieto.. Mutta tsemppiä vielä sulle! ootko muuten meinannut käydä verikokeis sitä hormonitasoa tarkistamassa? Eikös sekin suuntaa anna?

Aanna Mä sain raskaustodistuksen terveydenhoitajalta ja jälkitarkastuksen teki samoin terveydenhoitaja.

Täällä nyt kaikki kusee ton julkisen terveydenhuollon suhteen jos rehellisiä ollaan. Et tervetuloa itä-Suomeen. mm. Päivystykseen saa jonottaa vähintään 6h jollei ole pää kainalossa, terveyskeskuslääkäreille saa aikoja 2kk päähän (silloinkin pätee sanonta arvauskeskus, koska suurinosa lääkäreistä on vielä opiskelevia tai (kaikella kunnioituksella) venäläisiä joiden puheesta ei saa mitään selvää -tästä hyvä esimerkki siitä että kaverini kävi lääkärillä ja lekuri rupesi googlaamaan oireita..) ja hammaslääkäriinkin pääsee puolenvuoden kuluttua.
Mut noh, musta edelleenkin on ihan ok ettei neuvolalääkäriä syyttä nää, koska raskaushan ei tarkoita sitä että olisi sairaana.

T ja toveri 7+1

PS. Happy Halloweeeeeen! :vampire:
 
tirlittan: Mulla ei esikoisen aikaa muutettu. Ultrissa vastas paria päivää isompaa, mutta silti pysyttiin neuvolan antamassa la:ssa.

Lumi: Älä heitä toivoa vielä. Hedelmöittyminen on kuitenkin voinut tapahtua pari päivää myöhemmin. Peukut pystyssä!

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisesta sekä tervetuloa uusille!

Olikohan jotain muuta, ei muista enää kun lukee pätkissä...

Mupelo, rv 10+4
 
tirlittan En viitsi lähteä verikokeisiin. Viikon päästähän tämä selviää varmasti. Meillä esikoisen LA ei siirretty vaan oli se menkkojen alusta laskettu. Varhaisultraan mentiin silloin 7+4, sikiö vastas 7+0. Np- ja rakenneultrassa vastasikin sitten täysin laskettua aikaa.
 
tirlittan: Aika jännä, että ei tosiaan lääkäriä raskausaikana teilläpäin näe? Ehkä sit on niiiiin kova pula niistä, että kerta kaikkiaan ei oo lääkäreitä "turhaan".

Mehän käytiin AR-ultrassa kätilöllä, kun tuli edullisemmaksi ja poissulki siten jo tuulimunaraskauden ja kohdunulkoisen. Muttamutta kyllä mua vähän harmitti sitten kuitenkin, että mitään tarkempaa ei mittailtu. Siis meille ei mitenkään arvioitu, vastaako pikkuinen viikkoja vai ei, onko sydämen syke normaali vai ei (kun joku puhui, että oli näkynyt veltto syke). Tiesin tämän jo etukäteen kyllä, ja ajattelin, että näilläkin tiedoilla pärjätään. Joten ei auta kuin luottaa vaan.

Oma napa: odotan vaan sitä päivää, että voisin hyvin ja voisin elää normaalisti. Maanantaita odotan pienellä kauhulla, kun palaan töihin. Tuntuu, että nytkään en jaksa yhtään mitään tehdä, saati sitten olla töissä ja illat vielä lasten kanssa. Ei auta valittaa... kyllähän tähän varautui ja tiesi vähän etukäteen, mitä tuleman pitää, ja siksi on huolestuttavaa, että pää hajoaa jo tässä vaiheessa :D Pitäisi vaan muistaa olla tyytyväinen ja antaa olla. Aika aikansa kutakin kuitenkin. Eiköhän tämä viimeistään synnytykseen lopu!
 
Oonkohan mä nyt ihan turhan takia stressannut täällä? Luin tuota Sanmarin linkittämää keskustelua ja siellä oli useampi ollut ultrassa näillä viikoilla eikä paljon mitään näkynyt ja myöhemmin kuitenkin viikkoja vastaava normaali raskaus. Samoin tutkailin englanninkielisiä sivuja alkuraskauden ultrista ja niiden mukaan rv6+ on huolestuttavaa jos ei löydy sikiöpussia. Mulla näkyi kyllä sikiöpussi, ruskuaispussi ja jokin pieni pläntti joka ehkä oli sikiö. Plus se pieni väpätys, joka saattoi olla syke.

Mukavaa, että voi jauhaa täällä netissä tästä. Mies saattais saada hermoromahduksen jos joutuis jatkuvasti kuunteleen. Mutta taidanpa lopettaa asiasta jauhamisen nyt, ei se siitä kummene.

Joku antakaa mulle HETI porttikielto tänne muutamaksi päiväksi! :)
 
Hei uusi tänävuonna ;) ilmoittautuu mukaan joukkoonne!
Mä olen taas täällä edellisen kerran olin 2010 kesäkuisissa :D
Silloin laskettu aika oli 14.6 ja poika syntyi 16.6 :D

Aivan kamalia vatsakipuja tai oikeastaan kouristuksia tulee monta kertaa päivässä!
Edellinen raskaus oli niin helppo kun ei ollut muuta kuin närästystä vain.
Ja loppuvaiheessa vähän turvotusta :D
Ei oo ollut vielä ekaa neuvolaa, kun ei tästä ole kun muutama päivä kun vasta testin tein ja neuvolassa joku koulutus viikko ollut! Jos ens viikolla pääsis jo asiaan! Ahistaa tää kun on jo näin pitkällä ja neuvolassakaan en oo päässy vielä käymään!
Paremmalla ajalla lisää tekstiä, pikkumies heräs päikkäreiltä...

LA 15.6 30v Toinen K-SKS

Jane ja pieni 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Puhelimella taas..

Tirlittan mulla vastas viime raskaudessa joka ultrassa 5 päivää pienempää ja tiesin itsekin että näin on. Siltikään la:ta ei siirretty vaikka pyysin ja synnytys käynnistettiin sitten sen 5 päivää "liian aikasin".

Lumi, muistaakseni ainakin jenkit laski viikot jotenkin eri tavalla. Olisko ollut sitten alkaen hedelmöityksestä tms. En ole kyllä ihan varma.
 
Mulla aikaistui edellisessä raskaudessa la yhdeksällä päivällä np-ultran jälkeen. Samaa epäilen nytkin, koska olen molemmilla kerroilla raskautunut toisesta kierrosta hormoniehkäisyn jälkeen, ja kierto ei siis ole ehtinyt olla mitenkään säännöllinen. Helpottaneet oireet ja kasvanut maha kertoo mun mielestä siitä, että olisin pidemmällä kuin 8+6, joka on siis 28 päivän kierron mukaan laskettu. Kun nyt vaan saisi sen np-ultra-ajan... :headwall:

Piti vielä lisätä, että neuvolatädin mukaan nykyään la:aa muutetaan np-ultran perusteella, vaikka heittoa kierron mukaiseen la:n olisi vain päivä, aiemmin raja taisi olla viisi päivää?
 
Viimeksi muokattu:
Lumi: Voimia! Minusta tilanne vaikuttaa ihan hyvältä päiviin nähden. Se väpätys on se syke. Ehkä se on vasta alkanut ja siksi näkyi vielä heikosti? Ultrattiinko sut alakautta vai vatsanpäältä?

Tänään käytiin varhaisultrassa ja näkyihän siellä se pikkuinen ja hyvä syke :heart:

Oli täällä aiemminkin juttua kyseisestä lääkäristä, kun muutama muukin kävi samalla. Olen taas niin tyytyväinen, että mentiin juuri hänelle. Kun juteltiin meidän taustasta, hän tarkasti sykkeen tarkkaan, kohdun verenkiertoa, istukan sijaintia ym. ja kaikki näytti hyvältä. Sinänsä siis mikään ei ainakaan tässä vaiheessa viittaa sairaaseen lapseen. Hän myös vakuutteli, että todennäköisyydet ovat puolellamme. Tuli melkoisen huojentunut olo. =) Jännitin aamulla ihan hirveästi näkyykö siellä mitään. Koko vastasi melko tarkkaan arviotani - päivän verran heitti.

Mulle voi siis päivittää tuonne listalle: la 23.6. / sairaala TYKS

Tämä samainen lääkäri jutteli viime kerralla, että tarkimman arvion todellisesta lasketusta ajasta saa nimenomaan varhaisultrassa. Silloin sikiöt ovat "vertailukelpoisia". Np-ultrassa alkaa jo näkyä yksilölliset kokoerot. Kuulemma ne vertailuarvot ovat kansainvälisiä ja siksi suomalaiset lapset näyttävät isommilta mitä ovatkaan. Siksi meinaan taas vaatia, että neuvola noudattaa tätä alkuraskauden laskelmaa tuli myöhemmissä ultrissa mitä tahansa arvioita. Toisaalta on kiva päästä ajoissa äitiyslomalle, mutta toisaalta turha odottelu lasketun ajan tienoilla käy hermoille ja parempi olisi, jos synnytys ehtisi alkaa itsestään ilman turhaa käynnistystä.
 
_Lumi_ ei kyllä ole välttämättä mitään syytä luovuttaa tämän suhteen vielä. Ymmärrän kyllä miksi se on "helpompaa" olla kasaamatta odotuksia sinne seuraavaan ultraan. Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Tirlittan taisi puhua niistä ahdistuksista/peloista ja täällä tuli ihan samanlainen olotila eilisen ultran jälkeen. Kauhean onnellinen ja iloinen tottakai, mutta se pienen pieni pakokauhu nosti kyllä päätään. Sellainen "ei hitto, mietittiinkö me tämä nyt ihan loppuun asti" :p Kaikenlaisia mietteitä tuli käytyä läpi mm. esikoisen suhtautumisesta, taloudellisesta tilanteesta ja siitä miten sairaan tai vammaisen lapsen kanssa hommat toimisi". Mä oon stressaaja ja analysoin kaikkea liikaa, hysteerinenkin tarvittaessa ;) mutta tottunut itseeni.

La ei mulla siirretty esikoisen odotuksessa. Esikoinen vastasi aina viikkoja just eikä melkein. Syntyi tasan viikon lasketunajan jälkeen.

Onnea kihlautuneelle ja tulevalle morsiammelle! Nimet karkasi tässä kirjoittaessa mun muististani.

Kenellekkään sukulaiselle ei olla vielä kerrottu. Mä olen kertonut kahdelle kaverilleni, joista toinen tiesi esikoisenkin yrityksestä ja toinen on eri porukoista kuin kukaan muu, joten sille oli turvallista kertoa ilman että tarvii pelätä tiedon leviämistä. Ei olla päätetty milloin isovanhemmille kerrotaan.

Mites muuten sisaruksille kertominen, milloin olette ajatelleet sen tehdä? Odottaako teillä lapset siskoa/veljeä? Meillä toi kolmevuotias kaipaa kovasti pikkusisarusta. Tänään viimeksi kysyi, että miksei hänellä ole. Ja kesällä sanoi isovanhemmille, että hänestä tulee isosisko. Siinä oli sitten selittelemistä kun tulin paikalle ja kaikki oli niin maireana :LOL:

).( Eilen oli yksityisellä ultra, jossa todettiin normaalisti alkanut raskaus. Täsmäsi mun laskelmiin 30 päivän kierrolla (eli 7+4). Hahmottui erikseen pää ja vartalo, syke näkyi ja kuului :heart: laki-perämitta 14 mm. Lääkäri selitti niin ihanasti kaiken mitä näkyi. Esikoisesta me saatin kaikissa ultrissa ilmaiseksi myös 4D-ultra. Kun alussa sattui sekaannus, missä lääkäri luuli meidän tilanneen myös 4D-ultran ja jostain syystä se päätti sitten antaa sen meille ilmaiseksi. Ja jatkoi samaa linjaa myös seuraavissa ultrissa. Ainostaan siitä varsinaisesta 4D-ultrasta maksettiin.

Tänään oli sitten eka neuvola. Neuvolan mukaan on 8+0, joten sillä kait mennään. laskettuaika on siis 15.6. Sain sitten tänään tietää, että meillä tarjotaan nykyään kaikille tuo alkuraskauden ultra. Ja että miedän kunnan kaikki ultrat (ne kolme kpl) tehdään nykyään yksityisellä lääkäriasemalla ja neuvolalääkärikin on asiantunteva, eikä mikään yleislääkäri. Ihan uskomaton parannus! Nyt mun ei tarvi käyttää rahoja yksityisen ultriin. Mä kävin meinaan viimeksi jälkitarkastuksen yksityisellä, kun en halunnut sen meidän lääkärin koskevan muhun pitkällä tikullakaan.

Feli 8+0
 
Koitan tässä pikku hiljaa päästä mukaan näihin teidän juttuihin...
Lumi kyllä toi sun ultra käynti ihan positiiviselta mun mielestä kuulostaa. Tai ei todellakaan kannata toivoa tosta menettää, vaikka ymmärrän että äkkiä tulee ajateltua ensimmäisenä vaan se huonoin vaihtoehto. Varmasti ens viikolla näkyy sikiö ja syke paljon paremmin :)

tirlittan La ei siirretty esikoisesta, vaikka ultrassa sikiö näytti neljä päivää pienempää, joka piti paikkansa koska mulla oli 32 päivän kierto. Neuvolassa laskettiin kuitenkin 28pv kierron mukaan ja laskettu aika pysyi siinä.

kertomisesta ajattelin kertoa omille vanhemmilleni joskus rv 10 jälkeen, tai aikasemmin jos tulee jotenkin puheeksi. Miehen vahemmille kerrotaan rv 13+. Mieheni kertoi esikoisesta vanhemmilleen joskus rv10-11, vaikka oltiin sovittu että kerrotaan molempien vanhemmille vasta np-ultran jälkeen. Muut sitten kuulee kun kuulee ja jouluna varmaan kerrotaan jos ei muut sukulaiset oo aikasemmin kuullut.

Jane hauska sattuma, että voi tulla lapsilles vaikka sama syntymäpäivä :D

torstai ja hippu 7+1(vasta : /)
 
Viimeksi muokattu:
Rintintin
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Lumi oikein paljon tsemppiä ja voimia, toivotaan että kaikki olisi hyvin!

Laurelle onnea kihlauksesta!

Ja tervetuloa kaikille uusille, onnea ja tarrasukkia kaikille, sekä uusille että vanhoille.

Tänne on tullut ihan hirveen paljon tekstiä eikä millään ole pysynyt mukana kaikissa keskusteluissa. On tullut lueskeltua kyllä. Itsellä ollut kiireitä ja todella pahaa oloa niin ei ole jaksanut keskittyä silloin kun olisi ehtinyt. Kävin toisen kerran ultrassa keskiviikkona ja nyt syke näkyi jo hyvin ja pikkuinen oli kasvanut hyvin. :heart: Tosin päivissä oli muutaman päivän heitto oletettuun, mutta ne kai voikin vaihdella, pieni oli gynen mukaan vähän kuin sikiöasennossa niin saattoi siksikin päivät heittää. :) Eka neuvola ens viikolla. Katsotaan mihin suuntaan LA muuttuu.

Jaa niin fb:stä, myöhemmin voisin liittyä, toistaiseksi haluan pysyä anonyyminä. :)

Rintintin 8+5
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lumi älä missään nimessä luovu toivosta! Meillekin sanottiin silloin että hedelmöitys voi heittää jopa viidellä päivällä, vaikka meilläkin oli vain yksi mahdollisuus milloin raskaus sai alkunsa :)

Onnittelut myös kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Stiinuliini + tuplat 8+6
 
Huh Onpa täällä aktiivista porukkaa ja tekstiä vaikka millä mitalla! :)

Lum:iTsemppiä siihen seuraavaan ultraan asti! Toivottavasti olet huolehtinut aivan turhaan.

Laurelle:Onnittelut kihlauksesta!

Kaikille muille onnekkaille ultrakävijöille onnittelut ja tervetuloa uusille plussanneille :)

Synnytyksestä on ollut puhetta. Mulla on kolme erilaista synnytystä takana joissa jokaisessa toivottu lopputulos. Luultavasti tämä neljäskin menee ihan omalla kaavallaan. Ainoa minkä tiedän on etten kyllä tällä kertaa kärvistele pelkällä ilokaasulla vaan vaadin puudutuksen ennen ponnistamista. Kaikki kävi niin äkkiä etten ehtinyt puudutteita saada tai haluta. Viidestä sentistä kymmeneen avautumisessa meni kaksi tai kolme supistusta. Ja ponnistaa ei juuri tarvinnut. Lähinnä pidätellä :D Mutta vaikka hirvittää jo nyt niin hyvin se menee. On sitä niin kypsä sit loppuraskaudessa et ei se synnytys loppujen lopuks tunnu niin kamalalta.

Sisaruksille kertomisesta me ollaan meinattu että vasta kun muillekin sukulaisille. Eli toivottavasti vasta kun 12 viikkoa on täynnä. Ehkä jouluna. Toisiks vanhin jo kyllä kattelee mun turvonnutta masua ja väittää että siellä on jo vauva taas...

LA:sta Mulla oli lyhyt kierto ennen raskautta ja laskureiden mukaan la olis ollu 24.6 mutta nla lykkäs kiekon kanssa sen 27.6. No ultra sitten kertoo "totuuden". Joka kerralla on ultrassa la aikaistunut ja yli on joka odotus mennyt. Viimeisimmällä kerralla oli pieni niin kinanen että ei kätilön mielestä ollut kyllä niin "vanha" kuin viikot sanoivat.

Täällä paha olo on hiukan hellittänyt ja muutenkin olo on ihan jees. Ja sekös sitten saa mielikuvituksen laukkaamaan ja odottamaan että meneekö tämä kesken. Eikä välttämättä nämä keskenmenopelkoilut täällä auta asiaa mutta itepähän niitä luen :)

Jael 7+0
 

Yhteistyössä