Tipetsu Kiitos onnitteluista
Mä muistan, että olitte syksyllä menossa IVF:ään. Harmi, että hoito epäonnisui, mutta ihanaa, että saitte luomuyllärin!
Kyllä mä luulisin, että voit ihan hyvin aloittaa vielä ne luget. Toivottavasti saat tänään puhuttua lääkärin kanssa, niin voit vielä varmistaa siltä, mitä mieltä on. Mulle gyne, joka reseptin kirjoitti, laittoi ohjeeksi että plussatestistä alkaen 100mg 2*päivässä. Mutta mä lueskelin netistä, että useissa tapauksissa luget oli määrätty jo 3-4 päivää oviksen jälkeen ja ajattelin sitten omatoimisesti kokeilla samaa. Oviksen jälkeen käytettyinä niillä voi olla vaikutusta myös alkion kiinnittymiseen. Eli oon siis käyttänyt niitä melkein oviksesta asti. Eihän sitä tiedä, vaikka tämä raskaus olisi meilläkin mennyt yhtä hyvin ilman lugejakin, mutta jotenkin mulla on sellanen kutina, että on niistä hyötyä ollut. Mäkin oon ollu ihan huolesta hulluna tän alkuraskauden ajan, mutta niin se on vaan kestettävä, jos sen vauvan joskus syliin asti haluaa
Mutta pystyn kyllä hyvin samaistumaan sun fiiliksiin. Tsemppiä ja toivon kovasti, että pieni pysyy matkassa!
Barbamama oon osittain sun kanssa samaa mieltä. Mä kattelen aika paljon ruoan suhteen, että ostan sellaisia vaihtoehtoja, mitkä sisältää mahdollisimman vähän lisäaineita tai ei ollenkaan ja yritän muutenkin ostaa mahdollisimman aitoa ruokaa. Luomua ostan silloin kun ne ei ole liian kalliita verrattuna tavan tuotteeseen Valaistuin aika hyvin, kun luin kirjan "Aitoa ruokaa" (Mats-Eric Nillson) ja nyt on työn alla saman kirjailijan "Petos lautasella". Tosin en ole mikään turhan tarkka, enkä oo pystyny esim. luopumaan karkista, suklaasta tai sipseistä, jotka on täynnä lisäaineita
Kosmetiikan suhteen en oo vielä "valaistunut". Jotenkin niitä ei osaa ajatella samanlailla, kun "eihän niitä syödä". Mutta tottahan se on, että imeytyy niistäkin kaikenmaailman vieraita aineita elimistöön.
Emby Jeee! Hyvä, kun sait sen ultralähetteen!
Mupelo enpä tosiaan tullu ees ajatelleeksi, että pidemmillä viikoilla ollessa toi pissanäytteen saaminen on vielä haasteellisempaa
ninanina En mäkään tiedä mitä ne siitä pissanäytteestä kattoo. Täti lykkäs mulle vaan purkit käteen ja käski toimittaa ne labraan lähiakoina. Luulisin, että kattovat jotain ihan perusjuttuja. Meiän neuvolassa on lisäksi käytäntö, että joka kerta neuvolaan tullessa pitää itse testata pissa raskaustestin näköisellä tikulla. Ja jos tikussa on jotain värimuutoksia, niin pitää ilmoittaa th:lle. Luulisin, että toi käytäntö on aika sama kaikkialla, että jollain tavalla se pissa joka kerta tsekataan? Sitä mä ihmettelin, kun multa ei otettu HB:tä ollenkaan. Eikös se pitäis kanssa ottaa joka kerta?