Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Pikkumyy87
Mulla on aika vasta klo 14:00. Jalat mulla on niin turvoksissa ettei mieheni crocsitkaan mene jalkaan! Mulle tuli eilen yhtäkkiä sellainen huonovointisuus "kohtaus" oli ihan sillain että yrjö lentää.. RR oli 145/81 ja kontrolloidusti 128/75 (normaalisti 112/60) se meni sitten ohitse ja vointi rauhoittui.
Kovat löylyt otettiin eilen ja niistä ei tullut mtn..
Meillä painoarviot olleet
34+3 3,2kg yläkäyrän yläpuolella
36+3 3.3kg laskenut yläkäyrälle
38+2 3.65kg hieman yläkäyrän alla

Mua on alkanut tuo paino vähän pelottamaan sillä koot arvioita ja voivat heittää usealla 100g:lla suuntaansa. Faktahan on se että poika on iso mutta kuinka iso... En ymmärrä miksi antavat vain kasvaa..... Ja miksi paino ollut nyt kuukauden laskussa/hidastunut?
SF oli viime viikolla 39 ja se vain on noussut koko raskauden.
Limatulppaa ei oo näkynyt yhtään, tosin kaikillahan se ei tuu kuin vasta tyyliin salissa.

Aamu aloitettu siivoamalla ja nyt mies on hakemassa oikein tulista ruokaa :D

Päivittelen kun pääsen pkl:ltä :)

H&M 40+1
 
Täälläkin yksi hikotteleva poika :) ..hikka oli tosin masussakin joka päivä :)

Oikein paljon ONNEA kaikille vaavinsa saaneille! :flower: :heart:

..täällä odotellaan lastenneuvolatätiä..
 
Viimeksi muokattu:
Demdem
Saa nähdä!

Polilla käyty............
Pojan Painoarvio nyt 4.18kg, tilanne vielä epäkypsä. Kohdunsuu auki sormelle ja hieman pehmentynyt mutta kaulaa jäljellä vielä 3cm (ei ole lyhentynyt yhtään) sekä vauva vielä korkealla.
Mun pää on ihan jumissa. Tais tulla ekat hormooni-itkut. Käynnitystä EI ALOITETA vaikka lääkäri myönsi että on isokokoinen sikiö. Lantioni on kuulemma hyvä.. Uuden ajan sain 3.7 jolloin siis viikkoja 41+2 tällöin jos vauva ei ole yhtään laskeutunut niin ottavat magneettikuvat lantiosta aletaan miettimään Synnytystapaa!!!!
Nyt kuulemma tilanne vielä niin epäkypsä ettei sen vuoksi aloiteta käynnistystä.
Lääkäri sanoi vielä että tilanne on sellainen ettei se ole sieltä ainakaan viikkoon syntymässä!!!! Nyt sitten todellakin odotetaan VIIKKO ja poika vaan KASVAA ja sit mietitään että mitä tehdään!!

Mitä helvetin järkeä tässä on...????!
 
Apua Hemutus!! Siis viikko odotetaan ja sitte arvioidaan synnytystapa!?! Miks sitä ei voinu heti arvioida? Voin vaa kuvitella kuinka paska fiilis sulla on? :hug: ..ei voi ku ihmetellä.. Miks ihmees niin pitkälle/isoks päästetää nykyään muksut.

Demdem Kyllähän ne vähä sellasta sanoo, että ruokahalu olis huonompi.. Mun sisko tuli huonovointiseks ja oksensiki, ja sitte yöllä lähti synnyttään. :) Toiset sitte taas kerää voimia ja syö ihan viimestä päivää sen viimisen päivän, että ei kai siitäkää mitää voi päätellä.. ;)

Hemutus ja demdem Tää on niin perseestä, mutta pakko vaan ajatella, että ens viikolla meillä on jo vauvat (joo, tien, ei paljo lohduta!!)! Mulla meinaan meinaa hajota pää ajatukseen "ihan koska vaan" ja kumminkaa ei oo mitää hajuu et koska... Niii, päätin lyödä aikatauluks ens viikon keskiviikon.. sillon vähä lupaili, että käynnisteltäs. Huomenna olis neuvola ja sieltä laitetaa lähete taaas polille ja aika tulee kai jo tällä viikolla, nii sitte tietää varmasti mikä päivä käynnistetää..
 
  • Tykkää
Reactions: demdem
Pikkumyy
Siis mää en tajua!! Haluavat odottaa viikon että jos lähtiskin syntymään itse tai JOS olis paikat kypsynyt tai JOS poika olis laskeutunut..
Mua ei oo pelottanut synnytys yhtään mutta nyt mua alko niin vituttaan tää säätäminen ja pakostakin erilaiset kauhuskenaariot alkoi pyörimään mielissä. Alkuun käynnistys piti kuitenkin tehdä rv38 joten tuskin tilanne nyt on yhtään huonompi kun silloin!!!
Mää en vaan tajua tätä VIIKON VENAILUA kun poika on jo arviossakin nyt 4.18kg!!
 
Pikapäivitys sairaalasta. Hormoonit hyrrää ja itkettää vaan - törkeä kaipuu kotiin omiin nurkkiin. Mies käy päivittäin ja on ihan haltioisaan niin pienestä pojastaan kuin mun suorituksesta ja joka kerta pois lähteminen repii mut kahtia..Maito noussu ja imetys sujuu. Yöt poika syöny ja päivisin en ite osaa nukkua ja rentoutua täällä joten hiukan kierroksilla käyn senkin takia. Pojan paino nousussa heti joka harvinaista ja kiltti vauva sekä yltiöihana kuten kuuluu tietysti olla.

Kukaan ei varottanu, että peräpukamat vasta h""""n kipeitä onkin synnytyksen jälkeen ja mulla sentään tehtiin eppari jota kauhuksi kutsutaan. V ä ä r i n jos oisin tienny olisinhoitanu pukamia huolella rv 38 asti jos se ois auttanu. Nyt saa vedellä puudutegeeliä hanuriin, että pääsee kävelemään ja istumaan...

onpa ahdistavia luettavia noi teidän arpapelikäynnistelyt. Alkaisivat vauvat jo kolkutella ovia nyt vaan, ettei kenenkään tartte odotella enään...

Sandrastiina ja minipoika 3 pvä joka vetää peittoa korville ja toivoo pääsevänsä kotiin huomenna
 
Viimeksi muokattu:
Hemutus: Meidän pojan painoarvio oli 38+6 4134g. 39+6 sitten käynnistettiin (ei niinkään koon kun lapsiveden takia) ja 40+0 syntyi poika mitoilla 53cm ja 3946g eli painoarvio olisi ollut jossain 4,3kg:ssä laskettuna aikana ja poika oli pienempi joten pienempikin voi olla kuin arvio :hug:.

Voipi siis päivittää
Tielsa... poika...23.6....rv40+0....53cm ja 3946g
Meidän poika päätti sitten kääntyä vielä käynnistyksen jälkeen poikittain joka huomattiin synnytyssalissa kun oli 8cm auki ja aloin itse epäillä että onkohan edes tulossa oikein päin kun synnytys ei etene. Siinäpä sitten leikkuriin valmistautuminen kiireellisesti kun jalat edellä ei voi syntyä mutta onneksi lääkäri sai vielä kesken synnytyksen käännettyä vauvan raivotarjontaan ja loppu hyvin kaikki hyvin, ihana pieni poika nukkuu tuossa vieressä ja sisarukset onnesta soikeana.

Jaksamista mahojen kanssa ja onnea vauvautuneille!
 
Tielsa
Mää toivon että meillä olisi näin myös. Poika kasvaa käyrillä kuulemma nyt niin että pää ja vatsa menevät samassa linjassa ja reisiluu hieman pidempänä. Näin itse jo hieman rauhoittuneena voisin ajatella etttä poika on pitkä mikä taasen antaa isompaa arviota painossa.. toivotaan. Kiitos viestistä :hug: ...ja onnea pikkuisesta :heart:
 
Hemutus, höh! Aika nihkeitä ne sit näköjään on ton käynnistyksen kanssa... Voiko se TOSIAAN olla niin huono juttu, kun tuntuu ettei monellakaan millään käynnistettäis. Kun nykyään on se mahdollisuus ja sillä voitas välttää esim just toi vauvan liian isoks kasvu niin miksei sitä käytetä?!

Saas nähdä millainen lääkäri itselle sattuu huomenna. Mulla siis nyt huomiseksi yliaikaiskontrolli! Jee:) kunpa saisin jo jäädä käynnistykseen osastolle.

Mitäs armille kuuluu? Joko on vauva maailmassa?
 
Hirmu paljon onnea kaikille nyyttinsä saanneille!

Täällä on mennyt kaikki hyvin, tyttö on nyt 3 viikkoinen ja oikea päivänsäde. Nukkuu yönsä hyvin, ja on muutenkin oikea enkeli. Huomenna mennään lastenneuvolaan. :heart:

Niin tulin vähän tiedustelemaan, onko joku luonut sellaisen pinon missä me tuoreet äidit kohtaamme ja vaihtelemme kuulumisia? Haluan ehdottomasti mukaan!

t. Enisa ja tyttö 3 vko
 
Moikka :wave:
Osaatteko sanoa että onko ihan normaalia? oon rv39+4 ja alapää koko ajan sellanen vetinen. Torstaina tullu limatulppaa, vähän verta seassa. Nyt pari päivää sellasta kirkasta vetistä vuotoa, ei tuoksu miltään. Varsinkin aamusin, kun on ollut pidemmän aikaa makuulla, kun nousee ylös, niin ihan valuu jalkaa pitkin...
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! Nyt niitä poikiakin alko syntymään oikein urakalla kun tähän asti tyttöjä oli syntynyt hieman enemmän.

Sandrastiina: Suosittelen ottamaan särkylääkettä, auttaa myös pukamiin. Itsellä sama vika ja meni reilu viikko, että alko helpottamaan.

Helinä: Lapsivedeltä tuo kuulostaa, kannattaa käydä näytillä tai ainakin edes soittaa synnärille.

Sheea: Mä kävin ya-kontrollissa rv 41+4 ja painoarvio silloin reisiluun ja vatsanympäryksen perusteella 3931g. Käynnistämään ei vielä lähdetty, koska vointi oli hyvä, istukan virtaukset ok ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Sitten vaan uutta aikaa varamaan rv 42+0, jotta pääsen osastolle käynnistelemään synnytystä. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan neiti syntyi itsekseen aamuyöstä rv 42+0. Painoa tuolloin 4195g. Ihmetyttää kyllä, että jo annettuja "lupauksia" perutaan ja seurataan vain vointia.

Mupelo ja neiti reilut 2 vko
 
Onnea hirmuisesti kaikille vauvoista! Ja todellakin tsempitykset vielä odottaville. Törkeää kyllä, jos luvataan käynnistystä ja sitten sitä ei saakaan :( Hemutuksella on kurja tilanne. Itsekin sitä pelkäsin, että mulle ois käynyt noin. Toisaalta meidän typyn epäiltiin myös käynnistyksen vuoksi olleen niin heikkona syntymän jälkeen sitten... ei siis pelkästään sydänvian vuoksi. Sydänvika ois voinut jäädä vaikka huomaamattakin ilman tuota alun vaikeutta. Käynnistetyissä synnytyksissä vauvoilla kuulemma on noita alkuaikojen hengitys- yms. vaikeuksia enemmän kuin normaaleissa. Jos yhtään lohduttaa...

Tyttö syö hyvin ja nukkuu hyvin meidän aikaisempiin muksuihin verrattuna. Muutenkin on ehkä vähän rauhallisempi tapaus, tosin ikää vasta 3 viikkoa :) Olen tosi iloinen tytöstä mutta kyllä tuossa sydänviassa on vieläkin mulle sulattelemista. Ajoittain ahdistaa koko asia edelleen. Tiedostan kyllä, etten voi vuotta tai kahta olla asiasta näin ahdistunut, kun joudutaan sitä leikkausta odottelemaan. Jotenkin pitäisi itsensä tsempata positiivisemmalle mielelle.
 
Neuvola reissu veny vähä pitkäks.. Anoppi soitti syömään ja sitte menin ystävän työ päiväkaffeelle, ja ny lämmittelen pihasaunaa.. Äsken ku tuos kävelin saunalta tupaan ni löysin neliapilan!! Kukaan ei osaa aavistaa mikä oli vaappuvan mamman salainen toive..! ;)

Neuvolas tosiaan kävin ja muuten kaikki ok, mutta pissas oli valkuaaset 1+. Sain verenpainemittarin kotio, ku en oikeen luota tohon rannemittariin. Nyt seuraan vointia, uutta käyntiä ei sovittu enää neuvolaan, mutta voin loppuviikosta käydä pissanäytteen ottaas varooks. Vauva oli Tooosi alhaalla, kätilö sano, että ei oo muuta ku tulla vaa! :D Sykkeitäki piti kattella ku etti ensi liian ylhäältä. Lähete laitettii polille ja sieltä pitäs tulla aika tällä viikolla.. Todennäkösesti keskiviikkona olis sinne sitte aika, katotaa käynnistääkö sitte. Mulla on kuiteski sellanen fiilis, että ei menis sinne ens keskiviikkoon asti.. Saattaa tulla jo muutaman päivän sisällä. EN tokikaa tie mistä tällanen tunne tulee, varsinki ku ottaa huomioon, että odotan ensimmäistä eikä oo mitää kokemusta.. :saint:

PikkuMyy ja Tirriäänen 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Tulin ilmoittamaan (viimeinkin), että meillä syntyi tyttö 18.6 rv 40+5 :heart:

Eli mun kohdalle voi päivittää:
tyttö...18.6...rv 40+5...3820g ja 49,5cm

Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla runsaan lapsiveden vuoksi. Lääkäri epäili, että mulla olis ollu rd, mutta kun en rasituksessa käynyt, niin ei voi varmaksi sanoa. Tytön sokeritkin olivat hyvät, joten tuskin siitä oli kyse. Vesi oli siis lisääntynyt rv 35+0 jälkeen ja syy jäi nyt arvoitukseksi.
Synnytys kesti kipeistä säännöllisistä supistuksista 6h ja 10min, ponnistusvaihe 25min ja oli melkoinen urakka neidin viistotarjonnan vuoksi. Repeämiä ei tullut, joten tikkejäkään ei tarvittu :)

Neiti on kova tissitakiainen ja rauhallinen tapaus :heart: Nyt harjoitellaan arkea kolmilapsisena perheenä :) Onneksi mies on kotona seuraavat 5vkoa :D

Tsempit vielä lopuille pallomahoille! :)

Bamse* ja Viuhti-neiti 9vrk :heart:
 
Onnea Bamse !! :flower: :heart:

Mää oon ollut niin kipee sen maanantain poli reissun jälkeen. Siivosin ma aamusta kylläkin, mutta en tiedä sitten mistä nää lonkka, lantio, häpylyy ja alaselkäkipu johtunee. Lääkäri teki ronskin sisätutkimuksen, mutten tiedä voiko se vaikuttaa nyt tähän kipuiluun. Kivut sitä luokkaa etten pysty kävelemään. Itku meinaa tulla.. Panadolia oon syönyt nyt sen 1g/x3 vrk.. ja siitä apua vaihtelevasti. Lupasin lähteä Ideaparkkiin mieheni ja siskoni kanssa sillä pää hajoaa tähän että istun yksin päivät kotona :( jos en sielä pysty liikkumaan niin menen sitten johonkin kahvilaan istumaan....

tänään ja eilen tullut vähän rusehtavaa vuotoa.. veikkaan että johtuu siitä maanantaisesta sisätutkimuksesta :)

Hemutus ja Möykky 40+3
 
Hemutus Oliskos möykky laskeutunu asemiin?? =) Jos siitä olis ne kivut..? Sanoko ne siä polilla mitää, että oliko vauva viä ylhäällä vai kuinka, en muista yhtää.. :ashamed: :D Jos, kuules se lähtö alkais läheneen?? :D ..Mä pirän sulle peukkuja..

Tänään on Niiiiin Väsypäivä!! |O Nukuin melki kymmeneen ja silti oli pakko mennä kahdeltatoista päikkäreille ja vetelin keveesti kaks tuntii.. :whistle: Aina vaaa Väsyyy!!!

Nii ja sitä viä, että sinne polille tuli se aika.. Se olis ny sitte ens keskiviikkona, saa nähdä käynnistääkö sitte, Vai pistääkö viäki kotio.!?!

Pikkumyy87 ja Tirriääänen 40+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille

hemutus Toivottavasti alkaisi pian syntymään itekseen. Ite kolmessa käynnistyksessä olleena voin sanoo että on se vaan helpompaa kun tulisi ne omat supistukset. Käynnistykset toisin nopeita mutta se kipu se vaan on ihan hirveetä. Toisin eihän tuo ole vielä edes iso :) Muakun peloteltiin jo rv 38 4,8kg vauvelilla =)

Sandrastiina Mä sain kans synnytyksessä ihka ensimmäiset peräpukamat toisin ei kipeet ja pystyin istuun ja muutenkin mutta ärsytti kun siä on jotain mikä ei sinne kuulu. eli zemppejä sinne.

Käynnistyksestä ylipäätään saan olla onnellinen että pitivät mulla sen käynnistyspäivän (37+6) Vaikka ultrasivat vielä samana päinä ja oli 3,6kg että ei mikään möhkö sentään etteivät sen takia käännyttäneet takasin kun olikin noin pieni. kotiin vaan käynnistivät samana päivänä. Tyttö kuitenkin oli sen 4070g
Mulla toisin oli se raskausdiabetes että ehkä se aika paljon vaikutti tuohon käynnistykseen.

Ja viä tuohon päivitys listaan ei mikään pakko ole mutta jos mupelo ehtii niin olen väärän pituuden antanut eli 12.6 syntyneen tytön pituus on 51cm (en tiä mistä mä tuon 50,5cm oon temmannut mutta se 0,5cm sinne tai tänne ei kyllä haittaa vaikka olisikin tuo vanhakin mitta..

Tänään olisi ollut mun virallinen la päiväni.. iso huokaus.. möhköpantti + Heta 15pv
 

Yhteistyössä