Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Milkaja ja Tirlittan: tuo onkin hyvä näkökulma, että lapsen pitää itse saada päättää kirkkoon kuuluminen tai kuulumattomuus, taidan itsekin käyttää tuota perusteluna. Nyt kun on muutenkin vähän herne nenässä anopin suuntaan, niin jotenkin oudosti jopa odotan sitä kun pääsen shokeeraamaan tällä asialla :D olisivatkin vaan tapakristittyjä, mutta anoppi on töissä seurakunnalla ja uskonto on aika vahvasti läsnä elämässä. Ongelma on siis se, etteivät varmaan ole kuvitelleetkaan, etten haluaisi lasta kastettavan. Mies on kuitenkin tällaisen "pakanan" onneksi vaimokseen huolinut :) Meillä oli siviilivihkiminen ja sitten avioliiton siunaus kirkossa. Se oli musta kaunis tilaisuus ja jotenkin olin aina itselleni kirkkohäät visioinut, mutta siinä nyt olikin kyse vain yhdestä päivästä ja tilaisuudesta, lapsen kastaminen on mulle jotenkin isompi kynnyskysymys.
 
Heti alkuun onnea pillipöllölle kihlauksesta!! :heart:

Uskonnosta on ollu puhetta. Me on kastettu lapset ja kastetaan tämä kolmaskin. Kuulutaan miehen kanssa molemmat kirkkoon, mutta siihen se meidän uskonnollisuus sitten jääkin. Jos lapset ei halua rippikouluun, niin se on meille ok, mut jotenkin tuo kaste kuitenkin halutaan, ei mulla mitään "järkevää" perustelua sille ole, mut kuitenkin :D Se on mun mielestä ihan jokaisen oma asia, kastaako lapsensa vai pitääkö nimiäiset, ei pitäis kellään olla nokan koputtamista, mut eihän se aina niin mene. birdcherry, toivottavasti asia teillä suttaantuu helposti :)

Sormustestin tein minäkin tuossa yksi ilta. Kiinalainen kalenteri ja sormustesti molemmat povaavat tyttöä. Kiinalainen kalenteri on molempien lasten kohdalla tähän mennessä pitänyt paikkansa, joten nähtäväksi jää tämän kolmannen kohdalla :) Kumpaistakin meillä jo löytyy, joten ei suurempaa väliä ole :) Mitään oloa mulla itellä ei vielä juurikaan ole. Esikoisesta oli vahva poikaolo alusta asti ja poika meille syntyikin. Toisesta tuli tyttöolo vasta ihan loppuraskaudesta, tosin jossain vaiheessa oli pakkomielle ostaa yksi vaaleanpunainen vaate (jota en kuitenkaan ostanut), joten liekö se kertonut tyttöolosta jo aiemmin? Ja tyttöhän meille siis syntyi :) Nyt vielä tasapainoilen molempien välillä. Me ei olla kummastakaan haluttu tietää kumpi tulee, mutta nyt olen miettinyt, josko kysyisin rakenneultrassa. Mies ei haluaisi tietää, mutta hän ei ehkä pääse ultraan, niin sanoinkin, ettei jos ei tule, niin minähän kysyn :D Eipä se siihen kummempia kommentoinut sitten :)

(.) Sain nyt sitten saikkua viikon verran, kun töissä nostellessa sattui aina alavatsaan. Lekuri oli kuitenkin jotenkin "outo", ja rivien välistä sai lukea, että jos VAIN sattuu, mutta ei supistele, niin töihin vain. Taisi pitkin hampain sen viikon kirjottaa, kun terkka oli musta sille aiemmin jo puhunut. Odotan niin kovasti, että meidän oma lääkäri palaa lomalta!!!!

FB:stä, itse kyllä olen siellä, mutta toivon minäkin, ettei tämä ketju kuihdu tästä. Itse ainakin käyn täällä kirjottelemassa tällasia pitkiä tarinoita :D FB:n ryhmään ehkä sitten henk.kohtaisempaa, kun se on kuitenkin suljettu ryhmä, niin tietää, ettei asiat leviä.

Eiköhän tämä taas ollut tässä :)

Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille Masuille ja niiden Äideillekin ;)

Bamse* ja Viuhti 15+2 :heart:
 
tuosta sormustestistä on sen verran kokemusta että eräs ystävä on vuosikausia katsonut sormuksella niin lapsille kuin eläimillekkin sukupuolet odotusaikana ja toissakesänä menikin sitten ihan päin prinkkalaa ja epäiltiinkin että se jontu siitä että tämä ihminen toivoi omasta tulevasta varsastaan tammaa joka sitten olikin ori :D
muutenkin sitten ennusti sen kesäisten tammojen tulevat varsat väärin :D

mulla tuo sormus kans heiluu miten sattuu ja se heiluminen on sellaista varovaista tyttö ja välillä poikalupaista :D
liekö sitten toivon tyttöä salaa myös itseltäni :)

Bamse meillä myös esikoinen kastettu ja kyllä se oli ihan sanomattakin selvää että kastetaan.Tästä tulevastakaan ei sen ihmeemmin olla keskusteltu mutta kummeja ollaan jo pohdittu etä kastettua tulee tämäkin :)
itse en ole muutamaan vuoteen kuulunut edes kirkkoon mutta jotenkin selkeetä että lapsi saa kasteen kuitenkin :)
eikä meilläkään ole sen kummempia syitä miksi kastetaan :)

Minäkin taidan tuonne fb:n ryhmään liittyä eli kaveripyyntöä tulee heti kun löydän nimen ketä piti kaveriksi pyytää :D

Kaikille Hyvää ja Rauhaisaa Joulua :)
 
Nyt ois taasen neuvolassa käyty ja kaikki hyvin =) Joten nyt vähäx aikaa pääs peloista..

Tuli samalla otettua influenssarokote niin saas nähdä tuunko siitä kipeeksi.. Ja niin kun oletin ruokahaluttomuuden takia oli paino tippunu 2kg, no sitä on muutenki ylimäärästä. Rauta-arvot oli kans kohallaan (145), vaikka meinasin jo aikasemmin että ovat romahtaneet kun ei meinannut väsymyksen takia sängystä ylös päästä.. Onneksi alkaa sekin jo helpottaa.

Sydänääniä saatiin metsästää jonkin aikaa kun toinen meni karkuun :LOL: Mutta löytyhän ne lopulta *huh* Seuraavaksi sitten odotellaan kutsua rakenneultraan joskus tammikuun lopulla..

Kaikille oikein hyvää joulua =)
 
Mulle vois varmaan kans päivittää tyttöolon. En oikein tiedä mistä se tulee, en vaan alusta asti ole osannut kuvitella, että lapsi vois olla poika. Mietin koko ajan vain tytön nimiäkin. Itse asiassa meillä oli joskus kauan ennen raskautta pojan nimi mietittynä, sellainen joka on ollut kolmella mun ja miehen isoisistä etunimenä ja josta oon aina tykännyt, mutta saatiin just selville, että yhden miehen kaverin elokuussa syntynyt poika sai saman nimen, ja nyt tuntuis tyhmältä antaa se. Pitäis varmaan aina kaveripiirissä kuuluttaa nää asiat ja "varata" nimet ajoissa :D Sormustestikin sanoi mulla tyttöä, ja miehen suvussa on viime vuosina syntynyt pelkkiä tyttöjä, vaikkei se nyt sinänsä mitään merkitsekään. Mutta sukupuoli täytyy kyllä saada rakenneultrassa selville, että ehdin vielä asennoitua ajatukseen, jos tuleekin poika!

Iloista joulua kaikille!


birdcherry 14+1
 
Luinpas hyvin aikasemmin kun hyppäsin sivun välistä.. Sen siitäsaa kun silmätristissä tulee koneelle (naapurit valvotti viimeyönä)

Tirlittan, en oo oikeestaa ees miettiny koko lekuri hommaa, mut toisaalt eka tulos nii on muutenki hieman "ulkona" kaikist asioist.. Asutko muuten missä päin? Ite vaikutan rantakyläs (muutettii 30.4.2011 etelä-suomest)

Kastamisesta sen verran että ei kasteta pikkasta ja juurikin sen takia että saa itse päättää kuulumisensa kirkkoon. Muutenkin kaikki kaverit on etelä-suomessa joten kaikkien hankala päästä tänne (koska kaikki tulevat kummit siellä) samaan aikaan.
 
Huh mikä päivä! En ole pystynyt pissaamaan eilisen illan jälkeen ja tänään lääkärissä todettiin virtsatulehdus, johon sain antibiotit. Noh, pissaaminen ei edelleenkään onnistu ja itkien vessassa yritin pissata kun teki niin kipeää. Soitin päivystykseen ja pyysivät minut sinne ja äsken olin siellä katetroitavana, rakko oli aivan täys, enkä pystynyt edes kunnolla enään kävelemään. Nyt on rakko tyhjä ja olo taas hyvä, toivottavasti pystyis tämän jälkeen jo ite pissaamaan, ettei tule uutta reissua :ashamed: Nyt tietenkin huoli että miten vauva voi, sitä ei siellä missään katsottu, sanottiin kyllä ettei pitäis olla vaaraa ja kun tulehdus saadaan nyt hoidettua, niin hyvä. Että näin alkoi joulunvietto täällä, toivottavasti muilla paremmin :D

RAUHALLISTA JOULUA TEILLE KAIKILLE!! :heart:

Jkoo + Pupu 14+2
 
Kastamisesta ja kirkkoon kuulumisesta sen verran, että itse olen ateisti, mutta kuulun kirkkoon. Voisin erotakin, mutta en koe uskontoa itseäni häiritseväksi asiaksi, joten on ihan sama kuulunko kirkkoon vai en. Lisäksi mun miehelle ja miehen suvulle kirkolliset toimitukset on tärkeitä, joten heitäkin kunnioittaen olen pysynyt jäsenenä. Lapset kastetaan ja saavat sitten myöhemmin päättää, mitä asian kanssa tekevät. Uskontoa meillä ei tosiaan kotona tuputeta.

Alan nyt vähitellen vetäytymään erittäinkin kaupallisen joulun viettoon (rrrrrrrrrrrakastan lahjoja :LOL:), joten hyvää joulua kaikille :xmas:
 
jkoo, tsemppiä tulehduksen kanssa, kuulostaa ikävältä tilanteelta! :hug:

Omaa napaa, päädyin sitten kuitenkin menemään uudestaan yksityiselle niiden vuotojen takia, ja ihan hyvä, että tuli mentyä. Tällä kertaa istukan sijainti nähtiin paremmin ja todettiin, että se on ihan kohdun suun päällä. Lopputuloksena nyt sitten pari viikkoa sairaslomaa ja lepäilyä. Meidän piti tänään lähteä matkalle, mutta sekin nyt sitten jouduttiin perumaan. : / Eipä tuo oikeastaan edes harmita, tuntuu vaan hyvältä, että nyt löytyi vuodoille selkeä syy ja asia otettiin tosissaan. Loman tarpeessa tässä on oltukin... :)

Rauhallista ja leppoisaa Joulua kaikille! :xmas:
 
Me kastettiin esikoinen pitkähkön harkinnan jälkeen. Mietin asian niin että hänen on helpompi halutessaan myöhemmin itse erota kirkosta kuin "hankkia" kaste. Serkkuani ei kastettu ja hän halusi aikoinaan päästä riparille kavereidensa kanssa. No, tästä seurasi se että 15 vuotias poika kastettiin. Vähän jotenkin koominen tilaisuus oli :D

Tosta Facebookista. Itse voisin liittyä porukkaan tuon aikajana uudistuksen jälkeen. Siitä varmaan seuraa kaikennäköistä hämminkiä. Mutta en tule koskaan sillä puolella kertomaan itsestäni tai elämästäni mitään kovin henkilökohtaista. Tämä ei ole epäluottamuslause teitä, vaan Facebookia, kohtaan. Myös minä toivoisin todella paljon että keskustelu täällä säilyisi aktiivisena!

Nyt alkaa tuntua siltä että ollaanko tässä raskaana ollenkaan. Muistan tämän vaiheen edelliseltä kierrokselta kun pahoinvointi alkoi helpottaa, nt-ultra oli takana, mahaa ei juurikaan ole eikä liikkeitä tunnu. Ja seuraavaan neuvolaan vielä viikkoja. Pääh. Pieni epäusko nostaa jälleen päätään : /

No, ehkä sitä mahaa saadaan jouluruokien äärellä :LOL: Oikein hyvää joulua kaikille munkin puolesta!

Sofiia ja 13+
 
sofiia: Jännä, kun puhuit tosta 15-vuotiaan kastamisesta. Meillä miehen poika halus sosiaalisista syistä mennä riparille ja sitten liittyi kirkkoon ihan kirkkoherran virastossa, eikä siihen mitään kastetta tarvittu. Riparin jälkeen poika sitten kyllä erosikin samantien, mutta eipä jäänyt ainakaan sitten mistään paitsi. :)

chidi: Olipa hyvä et kävit yksityisellä. Uskon, et on varmasti niin paljon rennompi olo, kun tietää mistä vuoto johtuu. Itsekään en varmaan jatkossakaan odottele, jos jotain vuotoja viä ilmaantuu.

jkoo: Täälläkin pidetään peukkuja, et tulehdukset kaikkoaa ja toivottavasti pystyt nauttimaan joulusta täysin rinnoin!

Ihanaa joulua kaikille!

Milkaja + olio 14+5
 
Viimeksi muokattu:
pillipöllö Onnea kihlauksesta :heart:

Charleene Onnea työpaikasta =)

jkoo huh, kuullostaa tosi inhottavalle! Toivotaan, että antibiootit puree nopeasti ja tulehdus hellittää!

chidi hyvä kun kävit yksityisellä uudestaan ja vuodon syykin selvisi nyt kunnolla. Varmasti tulee rauhallisempi mieli. Pidetään peukkuja, että istukka siirtyisi ylemmäs siitä kohdun suulta.

uskonnosta ja kasteesta Kuulutaan molemmat miehen kanssa kirkkoon, mutta ollaan kai sellaisia tapakristittyjä, eli kirkossakin tulee käytyä lähinnä muiden häissä. Mutta kyllä mä jollain tavalla uskonkin johonkin. Vähän elättelen toivieta, että pidettäisiin kesällä yhteinen hää- ja kastejuhla ;) Mutta kaikki riippuu tuosta miehestä, se kun ei perustais mistään isoista häistä ja mä taas haluisin vähän isommat juhlat.

Minäkin oon jo tuolla faceryhmässä, mutta toivon myös, että tämäkin puoli pysyisi aktiivisena!


Ihanaa ja rauhallista joulua teille kaikille ja masukeille myös :xmas::xmas:

Sanmar + superpapunen 17+0 *POKSPOKS* :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jkoolle paranemisia!

Haisuli83 paljastui kanssa itä-suomalaiseksi ;)

Roki82 Me ollaan outokummusta, tai noh, Kaavin rajalla asutaan (siks oon mietinytkin et pitäskö tällä kertaa valita KYS kun toi PKKS on jo kokeiltu :D ei oo matkassa hirveetä eroa...) Mä oon kanssa asunut rantakylässä silloin kun opiskelin. Aika levotonta aluetta että ei oo itellä ikävä. Asuin siinä kirkon lähellä :)

Kastamisesta vielä ja siis riparista. Harva tuntuu tajuavan että rippileirille on myös uskonnoton vaihtoehto eli prometheusleiri :)

ILOISTA JOULUA!

T ja toveri 14+1
 
IHANAA JOULUA VIELÄ KAIKILLE!!

Itse olin/olen koko joulun töissä ja aloitin päivystämään aattoaamuna ja tänään loppuu sitten kolmelta! Oli/on mielenkiintoinen vaihtoehto olla töissä näin joulu.. tunnelma on niin erilainen kuin yleensä :) ja ensi jouluna saa sitten olla perheen parissa :heart:

Eilisen 15h työpäivän kestin ja jaksoin sillä, että tajusin meillä töissä olevan uä laitteen jolla sitten päätimme työkaverini kanssa ultrata ja ottaa muutaman kuvan möykystä. Mahtava laite! :)
Mulla oli perjantai aamulla ensimmäisen kerran vatsa kipeä.. siivosin ja hääräsin koko aamun ja kun vein tavaroita varastoon tuli tuohon navan seudulle sellainen jännä kipu tunne.. kun pääsin takaisin kotiin ja makasin sohvalla niin se rauhoittui.. kuitenkin kun lähdin iltapäivästä kaupungille oli tunne etten pystynyt kävelemään nopeasti sillä tuntui siltä että kipu alkaa tai yltyy.. illalla sitten tuli uudestaan samanlainen kipu samaan kohtaan.. Jännä kun se ei ollut mitään menkkamaista kipua vaan sellainen että sielä joku paino/venytti ja siksi se sattui...
Oliskohan ollut jotain venymis/liitoskipua?
Jännä.. sit monesti töissä jos joutuu nostaan painavaa niin tulee tohon nivuseen sellainen viiltomainen jomotus... hmm.. erikoisia tunteita..

Kellään ollut samanlaisia?

Niin ja tuossa kun tuolla doplerilla meidän möykkyä kun kuuntelin niin oletteko erottaneet/kuulleet sillä liikkeet? itse olen saanut aivan selvästi möykyn vipellystä ja muutaman kerran on tainnut potkaistakin laitetta :D IHANA!

Ihanaa tänään saan miehen kotiin ja jouluruokaa:heart::heart:

Kastamisesta
Molemmat kuulumme kirkkoon, ja meillä pikkuinen tulee saamaan kasteen.

Olipas paljon omaanapaa, pahoitteluni :)

Hemutus ja Möykky 14+0 POKS
 
tirlittan87: juu, oli meilläkin prometeusleiri ihan tiedossa, mutta kun muut luokkakaverit meni riparille ni halus poikakin mennä :)

Hemutus: Itsellä on ollu vaan välillä kipuja jos kääntyy vaikka liian nopeesti, tai sitten tekee jonkun muun äkkinäisen liikkeen. Se tuntuu lähinnä vihlontana. Toivottavasti kivut menee ohi. <3 Valtavan duunipäivän oot jaksanut tehdä, mut aika ihana, kun sait kattella ultralla! Ihanaa joulua myös sullekin!
 
Kiitoksia jouluntoivotuksista, rauhaisia ja levollisia pyhiä kaikille!

Kiva kuulla teiltä hyviä uutisia niitä on aina mukava lueskella ja syiden selvittelyjä. Keskustelun lueskelut koko raskausajan on kyllä auttanut mun jännitysten kaikkoamiseen, vertaistuki paras tuki vaikken teitä sen paremmin tunne. Joten toivon edelleen tänne kirjoittelua vaikka facebookissa ryhmä onkin. En valitettavasti halua kyseiseen ryhmään kuulua, olen mielummin osittian anonyyminä näissä kesksteluissa enkä halua koko elämääni jakaa..

Masussa tilanne rauhallinen. Enää ei saa vedettyä turvotuksen piikkiin vaan aamuisin kyllä kumpu on hyvinkin erottuva :) Söpöä, mies sen on huomannut ja vaikuttaa halailevan ja silittelevän ohimennen. Venyttävää kipua esiintyy alavatsassa ja vihlontaa jos jotain äkkinäistä liikettä tulee. Mä olen jo alkanut rasvailemaan masun ihoa, että iho kestäisi paremmin venytyksen jota joka päivä vähän varmasti tulee vaikkei sitä niin silmä huomaisikaan.

Täällä ei lasta kasteta, itse en ole kuulunut kirkkoon yli 10vuoteen ja aviomies erosi kun avioliittoon olimme astuneet. Äitini on hyvin harras uskovainen ja hän ei asiaa vielä tiedä, mutta uskon aavistelevan. Olen päättänyt, että järjestän kauniit vähän ohjelmaa sisältävät nimiäiset, jotta niistä saadan juhlavat ja herkät eikä äidinkään tule paha mieli. Varmasti pyydän häntä lukemaan raamatusta jonkun valitsemansa otteen. Anoppi sanoi, ettähän ei tästä yllättynyt kun huomautin ettei perinteisiä ristiäisiä lapselle järjestetä vaan saa itse itsensä kirkkoon liittää kun asia tulee ajankohtaiseksi hänen elämässään.

Sandrastiina ja Mini 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Milkaja
Hemutus: mä hommasin tuon doplerin ja kyllä mä kuulen liikkeet :)
välillä kuuluu sydänäänet hienosti ja sitten kuuluu liikettä ja äänet häviää :D
tää tuntus olevan nii vilkas tapaus että ei paljo paikallaa pysy :D
en muuten vielä ole tuntenut liikkeitä tai oikeestaa olen ajatellut niiden olevan jotain ihan muuta mutta tuolla doplerilla oon alkanu yhdistää liikkeet ääniin :D

selitimpäs sekavasti mutta toivottavasti sait jotain selvää :)
 
Sain eilen oikean joululahjan vauvalta. Eilen illalla makoilin ja luin joululahjakirjaa, kun alkoi alavatsalla tuntua melkoisia tökkäisyjä. Aloin tuijottaa mahaa, ja 10min tuli aina pari tökkäisyä minuutissa niin että ne näki ja erotti selkeästi! Samoin, kun laitoin käden niille paikkeille, jossa ne tuntuivat, niin vihdoin ja viimein tunsin kättä vastenkin pukkaisun. :heart: Aiemmin olen tuntenut liikkeet vain mahassa, mutta en kättä vasten. Aamulla jatkui sama meno, suurin piirtein vartti tunnista tuntunut tökkäisyjä ennen vaavin rauhoittumista ja peräti kolmeen eri kertaan. =)

Tällä viikolla on parina päivänä tullut hieman punertavana valkovuotoa ja ilmeisesti pienen liitoskipuilun kanssa olen koittanut ottaa viime päivät lepäillen. Onneksi nyt on lomaa jäljellä vielä reilu viikko, niin saa rauhassa olla.

Rauhaisia joulupyhiä vielä muille mammoille, muistakaa herkutella ja lepäillä. :)

Nemain ja vaavi 17+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Matte07
Ihanaa kun joku muukin kuulee! :) Mulla käy samanlailla, että kun löydän äänet ja möykky liikkuu niin äänet häviää :D ..ja nyt jollain tapaa tuntuu että tietty "ilmakuplamainen"-hipaisun osaisi ehkä yhdistää liikehdintään :) ..ainakin niin ajattelen :)
 
Kiitos taas näkemyksistä liittyen tuohon kastamiseen :) Asia on pyörinyt mielessä nyt kun vietettiin joulua anoppilassa. Meillähän tilanne on vähän kimurantimpi, kun mies haluaisi että lapsi kastetaan, ja itselle se tuntuu koko ajan enemmän liian isolta "kompromissilta". Miehen kanssa sopuun kyllä varmaan päästään, ja hänellä on tottakai oikeus puhua omasta uskostaan lapselle, appivanhemmat vaan tosiaan huolettaa. Olen itse käynyt prometheus-leirin ja tulen varmasti rohkaisemaan lastakin siihen (kukaties 15 vuoden kuluttua sen käy jo joka toinen...) mutta anoppi on ihan suoraan sanonut, ettei ymmärrä mitä järkeä siinä on, kun rippileirin koko pointti on kuulemma se uskonnollisuus. Tuntuu, että suostumalla lapsen kastamiseen antaisin myös anopille oikeuden "tuputtaa" tälle uskoaan, ja hänen näkemykset on paljon jyrkemmät kuin miehen, joka sentään insinöörinä ajattelee asiat myös järjellä :D toivottavasti asiasta ei nyt tule niin isoa ongelmaa kuin pelkään... joidenkin uskovaisten kanssa vaan tuntuu, ettei asioista pysty keskustelemaan, kun näkevät oman uskonsa faktana ja eri mieltä olevat ovat "väärässä". Sandrastiinan idea juhlavasta/ohjelmallisesta nimiäistilaisuudesta oli muuten tosi hyvä.

Juttelenpa jostain kivemmasta :) Oisko kellään ideaa, mistä sais kivan (mutta edullisen) äitiysjuhlamekon? Keväällä on tulossa kahdet häät, joihin pitäis keksiä päällepantavaa. Kauppojen äitiysvaatevalikoimiin en ole vielä ehtinyt tutustua ollenkaan, kun mahdun niin hyvin omiin vaatteisiin vielä. Nettikaupoissa taas kohtuuhintaisia, juhlaan sopivia äitiysmekkoja tuntuu löytyvän tosi heikosti. Pitäisköhän tutkia ihan vaan normimallistoista isompia kokoja ja sitten vaan muokata vähän yläosasta... ja ensin opetella käyttämään ompelukonetta... :D

birdcherry 14+3
 
Juup, täälläkin kuuluu liikkeet dopplerilla :) JA liikkeitä myös tuntuu jos rauhassa paikallaan on, semmosia pieniä tökkäyksiä/puksahduksia :)

Birdcherry Mä käytin odotusaikana semmosia babydoll mallisia mekkoja juhlissa.Siis että kiristysnyöri tulee rintojen alle ja siitä laskeutuu :) Semmosessa vaan pituus kannattaa miettii ettei jää edestä pikkuhousut näkyville ;D

Huh täällä on kyllä joulukiloja kerrytetty. :D Nytkin suklaakooma päällä.

T ja toveri 14+2
 

Yhteistyössä