kesäkuun IVF/ICSI/PAS

Hormonihirviö: Puregon annos oli alkuun 50IU, koska kroppani reagoi niin herkästi hormoneihin, inssi siis alkuun piti tehdä.. Nyt sittenannosta nostettiin 100IU, koska eivät olleet enää kasvaneet. Toivotaan, että huomenna olisi parempia uutisia! Miksi Zumenonia ei käytetä IVF:ssä?

Sillä tänään juuri lääkäri soitti minulle ja määräsi Zumenonin 4mg x2. Jännittää huominen... Onko Zumenon toiminut teillä hyvin?
 
Kittylle suuren suuret onnittelut! :flower: :heart:

Angelinalle tsemppiä piinailuun, hienon kyytiläisen sait! =)

Omaa napaa: Vatsa on aikas pinkeä ja pömpöttää. :D Luulenpa että tiistaina sitten jo kiljun riemusta kun ottavat munikset pois. En olis kuvitellut tällaista tunnetta. Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia ennen punktioo? Ei voi sanoa että varsinaisesti kipeä olisi, mutta tuntuu hassulta. Mutta eipä tuo menoa haitanne. :wave:
 
Voit ottaa panadolia mutta älä buranaa, parempi tietysti että otat rauhallisesti ilman särkylääkkeitä. Mulla on samaa vikaa että toppeja tulee monta mutta vähemmän 2 ja 3-luokan alkioita. Olen alkanut miettiä että muniksissa tai siittiöissa on jotain häikkää. Monet ei saa edes yhtä top-alkiota ja sulla on neljä! No niin päästään jännään yhessä piinikselle! Niin raastavan ihanaa :LOL: Mutta tukevasti raskaana =) pikaliimaa ja onnea top valioyksilölle!
Riksu mulla zumenonia määrättiin passiin limiksen kasvatukseen ja niin kai sinullekin mutta jo tuoresiirtoa varten. Sitä en tiedä miksi ivf:ssä ei käytetä tätä lääkettä mutta kaitpa ne pistos hoidot ajaa saman asian ja mulla on ollutkin hyvät limat tuoresiirroissa.
 
Nampula, mulla oli pari päivää ennen punktioo aika tukala olla. Kävely sattui ja istumaan meno. Munarakkulat painoi jo niin paljon. Kun ne otettiin pois niin se tunne hävisi heti ja kävelykin onnistui taas paremmin. Mut sit alkoikin punktion jälkeinen kipu...
 
Nampula minulla on tosiiii iso maha munis kasvattelu vaiheessa ja ei hellitä vielä punktion jälkeenkään heti kun ne rakkulat täyttyy uudestaan nesteillä. Itse asiassa olen jopa heräillyt yöllä kääntämään kylkeä kun maha nukkuu kipeänä vieressä :LOL:
 
Kuinka kauan näitä mahakipuja kestää? Nyt, kolmantena päivänä punktiosta olen kipeimmilläni. Eilen ei ollut mitään kipuja mutta nyt on. Kävellä saa todella hiljaa, hiipimällä. Nestettä ei ollut munarakkuloissa että hyperin vaaraa ei näytä olevan. Inhottavaa vaan tämä tukala olo. Lääkäri kyllä sanoi että varmasti tuntuu vielä mahassa koska munasarjat oli vielä niin turvoksissa. Koskahan ne alkaa palaamaan normaaliin?
 
Mulla turvotus pikkuhiljaa helpottui reilussa viikossa ja olo normalisoitui vasta kun vuoto oli ohi (vuoto alkoi pp11) Mutta mulla luget turvottaa että voi se johtua siitäkin. Mutta mielestäni neste voi vielä alkaa kertyä rakkuloihin joskus joku on saanut vasta pos testin tehtyä hyperin. Juo vettä se 2-3l niin nesteet kuitenkin liikkuu. Sulla alkoi tänään sitten pp1 =) Joko juttelet hilulle? Siitä tulee hassu tapa illalla sängyssä :heart: taidan olla vähän outo mutta kun muuten en luomusti ole koskaan saanut raskautta aikaiseksi niin täytyyhän nämä kaikki alkion siirrot käyttää hyväksi.... nyt lähden kukka aleen vaikka paikat alkaa olla pihalla jo täynnä kesäkukkia ja perennoja mutta eiköhän tälle meidän känkkäränkkä pp4 osteta oma kukkanen.....
Onnea piinailuun!
 
Hih =) Kyllä mä vähän tunnustan jutelleeni jo valioyksilölleni :whistle:
Juu tänään tosiaan on sitten pp1, vasta. Onhan tämä tosiaan niin erilaista kun en ole itsekään saanut koskaan aikaiseksi raskautta niin nyt tuntuu jo kun olis raskaana vaikka ei tietty ole. Toivon vaan niin kovasti! Mutta yritän olla ajattelematta kauheesti asiaa. Kaikki menee omalla painollaan. EN pysty itse vaikuttamaan siihen miten käy.
Juu niin olen kanssa kuullut että hyperin voi saada vielä pos.testin jälkeenkin. Olen ahkerasti jatkanut juomista :D
 
Eka piinis oli mun mielestä pahin :headwall: Mutta kyllä mää ainakin muistan ekana kun herään että nyt on pp4 jne. Masunippailut on jatkuneet ja pahaolo on välillä niinkuin ennenkin piiniksessä. Ajattelin ottaa tänään piinis punkun eli puoli lasia vaan niin veret kiertää ja hermot relaa =) Älä osta raskaustestiä kaappiin odottamaan, tulee helposti tehtyä ja vaikka tietääkin että on liian aikaista niin itkuhan siirtä tulee jos on negaa. Tsemit!
 
Tiedättekö muuten koska istutetun alkion pitäisi kiinnittyä jos kiinnittyy? Eikös luomuraskaudessa kiinnittyminen tapahdu noin viiden päivän kuluttua hedelmöittymisestä, en muista tarkkaan. On tässäkin sama juttu?
 
nampula: Meillä kanssa punktio tiistaina (jos nyt siihen edes päästään) Minkäs kokosia kasvukkeja teillä on?

ON: Tänään oli ultra (taas)... Eipä juuri kehumista ollut. Limakalvo oli hieman nyt paksuuntunut 4mm. Siirtoa ei tehdä, jos on alle 6mm ja juhannuksen takia siirto tarvitsisi tehdä viim. to. Munasolut olivat hieman kasvaneet... vas. 1 x 16mm, 1x 14mm, 1x 13mm + pieniä jotka eivät enää ehdi mukaan, oik. myös vain pieniä.. Eli huonolta näyttää! Tiistaille varattiin kuitenkin punktio aika. Puregonia nostettiin tänään ja huomen aamulla 200IU. Huomenna sitten pregnyl. Tiistaina sitten tehdään ultra ja katotaan kannattaako edes punktiota tehdä. Murheita toisen perään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja riksu82:
Sellainen kysymys vielä, että oletteko ottaneet ibubrofeiinia ennen punktioon menoa? Lääkäri määräsi minulle 600mg buranaa otettavaksi punktio aamulla.
Outoa! Mulle annettiin parasetamolia, koska tuo Burana ei sovi raskaana oleville ja raskautta suunnitteleville!
:eek:
Oletko ihan varma että kyse on tosiaan tuosta Buranasta? Nimittäin sitä parasetamoliakin piti otta peräti 1 gramma.
 
Mulle ei määrätty punktio aamulle mitään ylimääräistä särkylääkettä. Jännää. Kuulemma talon lääkkeet ovat tehokkaita. Mutta silti jo hieman jännittää. Onneksi kuitenkin ajatuksia muualle vie koira, joka tuli meille hetkeksi opettelemaan normaali elämää ja on aika haaste. :D

Muistaakseni mulla isoin munis oli 14 mm ja sit muut 12-13 väliin, siis ne isot. Mutta voi olla että muistan väärin. On hieman tukala olo aina välillä, mutta eiköhän se siitä sitten. :)
 
Riksu: Mulle annettiin 2xvoltarenia, 2xpanadolia ja 1xdiapami esilääkitykseksi punktioon. Mulla on kolme punktiota ja kaikissa ollut erilainen lääkitys joten kyllä se sun burana on ok. Buranaa saa syödä vielä edeltävänä päiväna siirtoa. Onnea punktioon! Kysyin lääkkeistä kerran lääkäriltä niin se sanoi että gonal ois jotenkin tehokkaampaa kun puregon, en tiiä sitten suosiiko toiset lääkärit toista kun toiset.. Mulle tehty aina suprecur sumutteella gonalilla ja ovitrelle tai pregnyl irrotus piikkinä.
Angelina: Hoitaja sanoi että alkio oleilee pari päivää kohdussa ja etsii kiinnittymis kohtaa eli eiköhän hedelmöitetyt alkiot kiinnity 2-3 päivän kuluttua. Luomu raskaudessa munasolu hedelmöittyy jo 'munajohtimen läheisyydessä' ja tulee siitä läpi ja siksi kiinnittymiseen menee 5 päivää. Meillähän on jo hedelmöittyneet solut joten se 2 päivää jää pois tapahtumista. Selittäkää joku paremmin joka osaa =)
Omaa napaa: kahvi alkaa tökkiä, tisut arkana ja alamaha nippasut jatkuu. Luge mömmö ne tekee.
 
Hormonihirviö: Mä en kyllä sit käynyt pe siellä verikokeessa ku ne menkat alko to, mutta pitääköhän mun käydä testissä hu? mulla on 4 päivää jo vuotanut tosi paljon, eikä kyllä oo käynyt mielessäkään että siellä testissä ois kannattanut käydä...
Kitty: Onnea tosi paljon!!!
:flower: :flower:
 
Onnea plussanneille :heart: :hug: :heart:

Itsekin testasin halpisliuskatestillä jo tänä aamuna ja haalea viivahan siihen tuli. Keskiviikkona testaan apteekin testillä varmistaakseni. En uskalla vielä iloita. Toivottavasti plussa vahvistuu ja saadaan pikkuinen masuun asukiksi. Olisi aivan ihanaa tämän kaiken raskaan ja suuren menetyksen jälkeen.
Toivotan plussatuulia pinoon :)
 
osaako kukaan sanoa pitääkö zumenon (2+1) ja lugesteron (2x2)vuodon poissa?
huomenna sitten olisi pp14 ja aivan pakko testata, koska lääkkeet loppuvat ja nehän jatkuu vielä jonkin aikaa, siis jos sen plussa testin teen. siihen en kyllä usko. mahaa vihloo välillä tosikin kovaa liikkuessa ja myös maatessakin. ihan kuten viime tuoresiirrossa. ja rinnoissa ei ole mitään uutta , ovat siis ihan "normaalit" (ovat olleet koko ajan).
pelottaa ja jännittää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuu-ukko:
Onnea plussanneille :heart: :hug: :heart:

Itsekin testasin halpisliuskatestillä jo tänä aamuna ja haalea viivahan siihen tuli. Keskiviikkona testaan apteekin testillä varmistaakseni. En uskalla vielä iloita. Toivottavasti plussa vahvistuu ja saadaan pikkuinen masuun asukiksi. Olisi aivan ihanaa tämän kaiken raskaan ja suuren menetyksen jälkeen.
Toivotan plussatuulia pinoon :)
Itsekin sain haalean viivan alkuun.
Tänään tein malttamattomana vielä yhden testin. En tehnyt sitä aamupissasta ja ihan selkeä viivahan sieltä tuli.


:heart: =) :flower:
 
odotetusti nega. nyt ottaa päähän ja masentaa. mutta tällä kertaa ei itkua ainakaan vielä ole tullut.
miehen kanssa puhuttiin, että nyt meille tulee elämäntaparemontti.
osaako kukaan sanoa, vaikuttaako enää foolihappo, kun meillä alkioita vielä pakkasessa? elokuussa sitten seuraava yritys.
otan kaikki vinkit ja "poppaskonstit" ilolla vastaan. kaikki hölmöltäkin tuntunvat!
 
Tuulia: Minä ite halusin sen veritestin että näen onko mitään kiinniyytmistä tai muuta tapahtunut joten kai sunkin kannattaisi käydä. eihän sitä tiedä vaikka antaisi pos tuloksen eikö se olisi kiva kuitenkin seuraavia hoitoja ajatellen? Menkat on kyllä aika hurjat ainakin tuoresiirron jälkeen, passista en tiedä... vielä nimittäin menkkamaisia kipuja on ollut ja heräsin viime yönä kummaan tunteeseen kun makasin mahallaan niin aivan kun joku möykky ois tuntunut mahassa, mikä lie tuntemus. Sain aivan älyttömän raivarin tänä aamuna miehelle (osin syyttäkin), se ei tienny miten ois ollut kun oli kiire töihin jne.
Kuu-ukko minä päivänä teit testin? Mulla pp6 vasta menossa ja kattelin jo testia mutta en nyt viitsi jussia pilata negalla ja vuotokin alkaa loppuviikosta jos normaalit kujeet pitää paikkansa. Niin ja Onnea plussasta =)
Helinäkeiju minä tuolla laitoin uuden ketjunkin ja kysyin noista zumeista ja lugeista mutta eipä tunnu kukaan vastaavan viestiin joten eipä ole tietoa tuleeko vuoto ajallaan vai ei kun mullakin eka pas menossa. Voimahaleja negasta testistä :hug:
Haalistuneele: Onnea plussasta! Siis tämä ketjuhan on tosi pos ketju....
 
:heart: :flower: Onnea Kuu-ukko ja Haalistunut! :flower: :heart:
Mahtavaa! Ompas tässä ketjussa tullut hienosti plussia! Mulla menossa vasta pp3. Saa nähdä miten tässä käy. Välillä alkaa iskemään epätoivo taas. Ja tuntuu etten yhtään usko plussaan näin ekalla kerralla. No, katsotaan. Perjantain ja lauantain olin kyllä tosi kipeä punktiosta mutta nyt alkaa olemaan jo paljon parempi olo. Ei enää satu niin paljoa. Pientä tunnetta on vielä mutta kipuja ei enää. Tämän viikon vietän sairaslomalla ja saan miettiä asiaa koko ajan. Ens viikolla menen töihin ja siellä saa onneksi vähän muuta ajateltavaa kun testipäivä lähenee.
 

Yhteistyössä