kesäkuun IVF/ICSI/PAS

Hormonihirviö: Mulla oli kasvamassa kolme munista, joten voihan se olla, että vaikka punktioon päästäisiinkiin niin siirtoon ei välttämättä tällä määrällä. Lääkäri myönsi, että olisi pitänyt suoraan aloittaa pistelyt 300iu:lla, mutta hän kertoi, että nollaultrassa oli näyttänyt siltä, että munarakkuloita olisi tulossa. Olen nyt pistellyt 300iu tämän viikon eikä vieläkään mahassa tunnu mitään oireita. No, maanantaina sen sitten kuulee..
 
:wave: kaikille !
Mitäs tänne kuuluu? Helinäkeiju, Kuu-ukko ja Tuulia, miten teidän piinispäivät etenee, olis kiva kuulla onko mitään oireita jo ilmassa...täällä yks malttamaton, ja vielä pitäis muutama päivä sinnitellä ennen testiä.

Täällä siis pp10 menossa, ja päivät ovat menneet melko nopeasti. Nyt rupes jo jännittämään lähestyvä testipäivä eli 14.6 !
Menen verikokeeseen heti aamusta, en tiedä tuleeko työpäivästä yhtään mitään jos vasta iltapäivällä saa tietää tuloksen.....aargh!!!

Pelottaa että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, mulla neljässä inseminaatiossa jäivät kierrot todella lyhyiksi, ja vuoto alkoi aina pp9-11. Vessareissut ovat aikamoista piinaa siis.
Tuntemuksia mulla on edelleen pientä alavatsan jomotusta, mutta sitä ei ole kokoajan, eilen ja tänään hieman menkkamaista juilintaa ajoittain ( yleenä ennen menkkoja ei ole mitään tuntemuksia, vaan vasta kp1 pitää ottaa särkylääkettä. Tänään keskellä päivää iski ihan kamala väsymyskohtaus että oli pakko nukkua 2 tunnin päiväunet... :/

 
Kiitos Kitty kysymästä =)
Täällä päivät vilisee vauhdilla, sillä punktioviikolla aloitin työt pitkästä aikaa. Ihan kiva, niin saa ajatukset muuhunkin.
Oireita olen bonganut: sohva kutsuu usein, juilii vatsaa ja olen tuntenut hiukan huonoa oloa, liekö syy näiden helteiden.
Täällä vasta pp 6 vai 7? Lasketaanko siirtopäivä ekaksi jo ?

Plussasäteitä auringonsäteden kera kaikille :heart:
 
mulla menossa pp6. ja mitään oireita ei ole suuntaa taikka toiseen. mutta päikkäreitä olen ottanut muutamana päivänä, tosin nämä helteet ovat väsyttäneet. pihalla olen möyrinyt koko viikonlopun kukkapenkkien kimpussa ja tänään sain aikaseiksi kokonaisen uuden kukkapenkin. nyt onkin takki aika tyhjä ja antaas nähä miten huomenna sängystä pääsee ylös.
olin lakevinani, että mun testipäivä sattuisi 18.6 maanantaille. onneksi ei edelliselle päivälle, mulal nimittäin on silloin 32v-synttärit silloin, voi olla että menisi päivä negan takia pilalle. taikka sitten saankin elämäni parhaimman synttärilahjan. :heart:
päänuppia taitaa ruveta kolottelemaan, joten sohva kutsuu.
onnea piinailuun kaikille ja pitkää pinnaa.
 
Mulla on sata kiloa kuumia hiiliä housuissa kun pitää odottaa 14 asti että saa tiedon pääsenkö siirtoon :eek: otin tänään 600mg lugeja suun kautta ja hittolainen mikä huimaus iski(kivempi mennä siirtoon kun ei ole lugemömmöä valumassa). Pakko huomena vielä syödä suun kautta. Miksihän lugeja menee tupla annos passissa kun tuoresiirrossa? Mulle määrättiin pp10 jo veritesti eli perjantai 22.6, katsotaan onko mitään tapahtunut. Musta kyllä turhan aikaisin.
Toivotaan että saat Helinäkeiju rakkaan synttäri lahjan :flower: Eipä sitä muuta lahjaa kaipaisikaan =) Kittyllä alkaa olla jo jänskät paikat enää pari päivää siirtoon....
Kuu-ukko Eka piinispäivä on siirrosta seuraava päivä.
Miten Lotalle kävi ultrassa?
 
Moi!
Mulla on nyt vähän helpompi olo.. Viime viikko oli kyllä tosi hankala. Olen nyt koko viikon saikulla jotta saan kerättyä voimia keskiviikkoon. Eli silloin olisi punktio ja perjantaina sitten siirto todennäköisesti. Voi olla että tuolla kasvaa jopa 16 munista mut sen näkee sitten. Viimeksi saatiin 12 mut kaks oli vaan siirtokelpoisia.. Toivottavasti nyt menis pakkaseenkin muutama. Ärsyttää vaan kun mun oma lääkäri on tämän viikon lomalla niin sen toimenpiteen tekee lääkäri jonka käsittelyssä on ollut aina jotain hankaluuksia, siis tää lääkäri on tehnyt mulle yhden inssin ja yhden siirron ja kummastakin kerrasta on jäänyt huonoja kokemuksia... No, jospa se nyt tuntisi mut paremmin..

Mutta palataan! Lähden kohta mökille rentoutumaan.
 
Minä täällä taas, paniikki on kauhea kun soitin soluviljelyyn ja hämmästys suuri kun 1 top-alkio oli sulatettu ja se oli selvinnyt sulatuksesta. Huomena siirto. Mehän päästään piinaileen Miinan kanssa parin päivän erolla ja Jussikin pitää olla selvinpäin ( en ole juonut piinisten aikaan, ei se ainakaan paranna mahkuja jos kännit vetää). En kerro nyt kenellekkään että alkio siirretään kun helpompi sitten yksikseen itkeskellä negaa, tietysti mies tietää mutta Jussiksi pitää keksiä jotain muuta menoa etteivät kummastele kun en juo mitään. Miina sano sille lääkärille että viimeksikin oli hankaluuksia joko ottaisi asiansa tarkemmin.
 
Se mun oma lääkäri aikoi antaa sille toiselle lääkärille tarkat ohjeet ja sanoa että mulle annetaan kaikki mahdolliset puudutukset mitä voi antaa. Viime punktiosta kun ei jäänyt mitään kauhukuvia niin on helpompi mennä nyt mut tietenki pelottaa ettei kaikki menekään hyvin eikä itse hoksaa vaatia lisää lääkkeitä.

Niinpä tuo jussi menee tosiaan mullakin piinistellessä. Mä en muutenkaan juo paljon niin ei varmaan herätä epäilyjä ja oon sellaisessa seurassa etä kaikki suunnilleen tietää tilanteen niin ei tartte selitellä. Mä en oo juonut oikeastaan hoitojenkaan aikana, varsiinkaan nyt ivf-hoitojen. Joskus kyllä tekis niiiiiin mieli kylmää Kurkoa....

Mutta nyt sinne mökille!
 
Tänään kävin lääkärissä ja selvisi että keskiviikkona olisi sitten munasolujen keräys! Iik! Kyllä nyt jännittää. Perjantai olisi sitten siirtopäivä. Koen tämän siis ihan ensimmäistä kertaa ja on kyllä perhosia mahassa!
 
Saako muuten tähän kipuiluun ottaa jotain särkylääkettä? Ja auttaako se edes? Sattuu kovasti oikealle puolelle kun siellä on kahdeksan munista. Tekee kipeää kävellä ja makuulla ollessa. Olisin kiitollinen neuvoista jotka helpottaisivat oloa.
 
Angelina ota vaan buranaa kipuihin mutta siirto päivänä ei kannata enää ottaa buranaa vaan panadolia (ja kannattaa ottaakin varoiksi kun vasta kuitenkin ronkittu munasarjoja isolla neulalla, ÄLÄ katso sitä:). Onko sulle määrätty esilääkitystä punktioon vaan saatko vasta hoitopaikasta? Muista että siellä ei tarvi turhaan kärsiä vaan pyydät niin paljon kun haluat lääkkeitä. Minulla on 2 kivuliasta punktiota takana ja viimeisin johon sain kohdunkaulan puudutteen oli jo siedettävä. Kyllä se hyvin menee, loppujen lopuksi on ohi 10 minuutissa jos ei ei tule ongelmia (mulla ei ole ollut yhdessäkään muuta kun se kipu). Otathan miehen mukaan punktioon? Sieltähän ei saa yksin edes kotia lähteä kun saat niin voimaksta suonensis. lääkettä. Minä ainakin oon kun kännissä ja s suhisee :LOL:
 
Saan paikanpäällä eka suun kautta kipulääkettä ja sitten toimenpiteessä vahvaa kipulääkettä suoraan suoneen. Sit kohdunkaula puudutetaan.
Ilman muuta otan miehen mukaan punktioon! Se kipu kyllä pelottaa. Aukiolotutkimuskin sattui mua niin paljon että itku tuli. :/
 
Minulle kuuluu vähän parempaa tämänpäiväisen ultran jälkeen. Lääkäri kertoi, että kolmesta follista kaksi on alkanut kypsyä, joten näihin se toivo nyt laitetaan. Lääkäri kertoi, että mieluiten tekisi punktion perjantaina, jolloin folleilla olisi vielä aikaa kypsyä, mutta nyt ei vain ole mahdollista Naikkarin remontin takia. Tämän takia punktiopäiväksi nyt määrättiin ylihuominen (äsken pistin pregnylin), joten täytyy vain yrittää toivoa, että follit ehtivät kypsyä. Lääkärin mukaan joskus pregnyl voi lopullisesti kypsyttää alkiot, joten toivon mukaan näin käy. En jotenkin jaksa uskoa enkä toivoakaan, että hedelmöittyminen ja jakautuminen onnistuisivat, kun kahdella ja mahdollisesti vielä epäkypsällä follilla lähdetään liikkeelle. Yritän kuitenkin toivoa ihmettä tai sitten jos siirtoon ei päästä, niin yrittää uskoa siihen, että tulevassa tokassa ivf:ssä on sitten parempi saalis, kun pystytään heti aloittamaan piikit tarpeeksi suurilla annoksilla. Täytyy myöntää, että vähän paremmalla fiiliksella kuitenkin punktioon menisin, jos olisi toivoa siitä, että tästä on hyötyä. Kuitenkin olen iloinen ja helpottunut, että saan ainakin mahdollisuuden jatkaa vielä hoitoa.

Hormonihirviö: Hieno juttu, että pääsette Pas:iin ja vielä top-alkiolla.

Miina ja Angelina: Meillä onkin sitten sama punktiopäivä eli ylihuominen. Minua oikeastaan enemmänkin jännitti vielä esim. viikko sitten, mutta nyt on niin paljon tapahtunut kaikkea (erityisesti jännitys päästäänkö punktioon ollenkaan), että jännitys punktiota kohtaan on ehtinyt unohtua. Luulenpa kyllä, että huomenna tähän aikaan voi olla jo jännitystä ilmassa.. Minulla on mies tulossa mukaan.
 
Angelina saat samat lääkkeet kun minulla kolmannessa punktiossa mutta sain vielä tuntia ennen 1g panadolia, 100mg voltarenia ja rauhoittavan (se merkki on tavallinen mielenterveys potilailla eipä nyt tule mieleen). Ei pitäisi sattua kovasti punktio, se kohdunkaulan puudutteen laitto tuntui mutta kun se alkoi vaikuttaa niin se oli ok keikka. Enpäs sitten saanut nukuttua heräsin jo puoli 3 pyörimään, en taida oikein uskoa vieläkään että pääsen siirtoon tänään viimeksi kun kuoli alkio sulatukseen.
Lotalle lohdutuksen sana että kyllä te varmaan pääsette siirtoon vaikka vain 2 munista onkin tulossa, ensi hoidossa saatte enemmän muniksia ja monesti suuri määrä ei ole parempi kuin laatu. Mulla on eri kerroilla vaihdellut määrät/laatu ja kahdessa viimeisessä hoidossa olenkin syönyt sitä vahvaa e-vitamiinia ja mies myös.
 
Heipä vaan kaikki täälläkin! Tänään tulin mökiltä ja oon vaan maannut riippukeinnussa ja ottanut rennosti siirron jälkeen (4.6) eli pp9 vai lasketaanko siirtopäivä? rinnat arat ja suurentuneet (norm A-kuppikoko) mutta ilmeisesti johtuu noista progesteroneista...muuten ei mitään tuntemuksia :( mulla verikoe nyt pe 15.6 ja kotitestin voin tehdä sit 19.6. Mun mielestä kyllä aika outoa että on toi verikoe ensin, joten voi olla että v-loppuna täytyy jo tehdä testi ;)
 
Mulla sattu kyllä tosi paljon se punktio, huolimatta siitä että sain rauhoittavaa (diazepamia) suoraan suoneen ja vahvaa kipulääkettä (petidiniä suoneen myös, mutta ei onneksi kestänyt kauaa, joten kyllä sen kestää :) Sen jälkeen sain vielä pahoinvointilääkettä suoraan suoneen kun alko tosissaan oksettaa, mutta hyvin lääke auttoi.
 
Heipä hei kaikille!
Nyt liittyisin teidän seuraanne tuolta inssi puolelta...
Varautukaa oma napa viestiin...

Elikkäs ultra kuulumiset. Munurakkuloita löytyi monta! liian monta!!! Inssiä ei siis voida tehdä.. Pikaisen puhelun jälkeen päätettiin miehen kanssa jatkaa hoitoa IVF! APUA! Vähän hirvittää et mitä tästä tulee... Vas. 1 x 11mm, 1 x 8mm, 5 x 7mm ja oik. 1 x 13.5mm, 10 x 11mm 4 x 8mm ja lisäksi pieniä. Limakalvon ohuus hieman huolettaa. Oli vain 4mm... Puregonilla jatketaan ja huomisesta alkaa orgalutran.. Torstaina uusi ultra, maanantaina mahd. punktio ja keskiviikkona siirto!
 
pp8 menossa ja nyt rupeaa jo pinna olemaan aikasen kireällä. koko ajan sitä vaan kuuntelee itseään. mahassa välillä juilii jonkin verran, omasta mieleastäni rinnoissa ei mitään tuntemuksia. ihan kuin viime tuoresiirrossakin, ei ollu mitään kuin pelkkää juilimista, että pakko ruveta varautumaan negaan. olisihan se kyllä aikamoinen synttärilahja, jos tästä passista plussa tulisi... antaa nyt näyttää, testipäivä vasta maanantaina ja pakko testata, koska lääkkeet loppuvat.
Riksu82: onnea sulle IVF:ään. Varmasti saat sellaiset mömmöt punktioon, että älä sitä turhaan pelkää. minäkin pelkäsin aivan mielettömästi ekaa punktiota ja ei se loppu peleissä niin kamala ollutkaan, vaikkakin ei ollut ihan kivuton juttu. ei siitä traumoja jäänyt ja sen jälkeenkin tehty jo toinen punktio.
 
Hei minäkin palailin juuri passista, ihan kivuttomasti meni 7-soluinen top-alkio salamatkustajaksi. Lääkäri sanoi että greippimehua ei saa missään tapauksessa juoda hoitojen aikana kun se estää lääkkeitä imeytymästä. Olen ristinyt kyytiläisen känkkäränkkä jr:ksi ku ukko oli tosi pahalla tuulella siirron jälkeen kun mentiin ostamaan sille kengät. Lopulta osti kahdet ja vielä ihan muodikkaat vaikka onkin yhenlainen mörökölli. Minähän kummastelin sitä suurta luge määrää, arvatkaas meidän sairaalan lääkäri oli määrännyt vahingossa tuplat eipä ollu kumma kun huimasi :headwall:
Tuulia ei mullakaan pelkät suonen sis auttanu punktiossa vaikka kokeiltiin kahdenlaista sekoitusta (eri kerroilla tietenkin) mutta se kohdunkaulan puudute auttaa ja punktioon en ilman sitä mene enää.
t. hormonihirviö + känkkäränkkä jr pp0
 
Minäkin oon kuullut että pitäis greippimehua juoda että se auttaa alkion kiinnittymiseen, mutta täältä en oo löytäny muuta ku pun.greippihedelmiä ja oon kyllä niitä popsinut aikasemmin yhen päivässä , mutta täytynee nyt sitten sanoa ett onneksi mökki sen verran korvessa ettei sieltä saanu edes gr-hedelmiä, joten siirron jälkeen just en oo syönyt, auttaiskohan?
 
Moi!
Just tulin punktiosta. Pää on hiukan sekaisin ja pitäis vissiin mennä nukkumaan... 15 munista saatiin talteen mut en oikein osaa hyppiä ilosta ku viimeksi ei silti jäänyt yhtään pakkaseen mutta jos tää toinen lääke olis tehnyt niistä parempia yksilöitä.
Tämä punktio oli hiukan kipeäpi ku edellinen mut selvisin kunnialla. Nyt on vähän kipuja enemmän mut täytyy nakella tabuja niin jos se helpottais. Nyt on myös vuotoa jota ei viimeksi ollut lainkaan. Perjantaina on siis siirto. Mennään taas mökille joten pääsen kirjoittelemaan kuulumisia viimeistään sunnuntaina.
Jännityksin sekaisin tuntein eteenpäin....
 
Hyvä saalis punktiosta Miinalla. Jos sulla vuoto yltyy niin mene ensiapuun heti kun vuotoa ei pitäisi olla punktion jälkeen. Meillä oysissa aina käsketään käymään pissalla punktion jälkeen ja kysyvät oliko vuotoa. Kertaakaan mulla ei ole tullut tippaakaan verta.
Greippi mehu vaikuttaa esim. pregnyliin jolla irroitetaan munikset ennen punktiota.
omaa napaa: luget on alkaneet turvottaa mahaa ja tisut vähän arat.
t. hormonihirviö pp1
 
Punktiokuulumisia kirjoittelen minäkin. Punktio meni sujuvasti ja nopeasti. Kuulin ennen punktiota, että kolme follia löytyy, mutta näistä kaksi on kypsynyt sen verran, että toivo laitetaan nyt niihin. Kun näin vähillä mahdollisuuksilla pelataan, niin onneksi niistä kahdesta molemmissa oli solu. Nyt täytyy vain toivoa, että olisivat kypsyneet riittävästi. Huomenna sitten kuulen puhelimessa, jos on jotain vialla, mutta muuten klinikalta ollaan yhteydessä vasta perjantaina. Yritän nyt olla realisti, mutta nyt on hyvä fiilis onnistuneesta punktiosta. Minullakin on vähän vuotanut, mutta hoitajan mukaan jälkivuoto on normaalia ja kannattaa olla yhteydessä, jos vuoto muuttuu runsaammaksi. Minulla ei ollut kohdunkaulan puudutusta (osasin kysyä, kun olen täältä siitä lukenut), mutta minulla rauhoittavat ja kipulääkkeet humahtivat päähän ihan totaalisesti. Hoitajakin painokkaasti käski minua, että muista nyt hengittää ja laittoi happiviikset varmuuden vuoksi, kun olin niin rauhallisen näköinen.

Riksu: Tervetuloa tälle puolelle! Kannattaa ajatella, että ivf:ssä onnistumismahdollisuudet voivat olla suurempia:)

Hormonihirviö: Tuo e-vitamiinilisä kuulostaa mielenkiintoiselta. Otan kyllä puheeksi, kun seuraava ivf on tulossa..
 
Tänään oli verikoe ja hcg arvo oli 456,7 siirto oli 30.5 ja yksi huippuyksilö siirrettiin! Aivan mahtava fiilis, välillä tuntuu niin uskomattomalle et on raskaana 6 vuoden odottelun jälkeen :) Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka :| Voimia,jaksamisia ja plussa tuulia teille kaikille ja Hyvää Kesää! :flower:
 
Onnea Mari!!!! Teitkö kotitestiä ollenkaan? Monesko siirto tämä oli?
Lotta minä söin oma-aloitteisesti e-vitamiinia, lääkärit ei ota kantaa noihin vitamiini jutteuihin. E-vitamiini on tärkeä solujen tuotannossa siis kaikkien solujen ei pelkästään sukusolujen.
 

Yhteistyössä