kesäkuun IVF/ICSI/PAS

Vihdoinkin! Oli sekin kokemus mitä ei mielellään toista kertaa kokisi. Ihan hyvin se kaikenkaikkiaan meni. Sain kipulääkkeen suun kautta ja rauhoittavan. Salissa sain sitten kipulääkettä suoneen ja se nosti tunteet niin pintaan että tuli kauhea itkukohtaus! Kyllä nolotti. Sain toimenpiteen jälkeen vielä lisää kipulääkettä. Parisen tuntia lepäilin ja sitten kävin vessassa ja saatiin lähteä kotiin. Vähän tuli veristä vuotoa mutta se loppui hyvin pian. Kotiin päästyämme vointini sitten vähän huononi. Olin kauhean väsynyt ja oksetti. En onneksi oksentanut vaan paha olo meni ohi kun sain vihdoinkin syötyä kunnolla vaikka sekin teki aluksi tosi tiukkaa että sain nieltyä ruokaa. Nukkunut olet melkein koko päivän. Nyt alkaa olemaan jo normaali olo. En ole ottanut vielä särkylääkettäkään. Että tällainen kokemus! Ai niin...se tärkein! Uskomattomat 18 munasolua saatiin talteen! :D

Onnittelut Marille plussassa ja leppoisia alkuraskauden päiviä!!

Angelina: Minullakin oli niin tunteet pinnassa kuin vain olla voi. Olin odottanut aika tavallisen näköistä gynen huonetta, joten järkytyin kaiken lisäksi siitä huoneestakin, kun kaikki oli leikkaussalimaista. Minulla järkytys näkyi niin, että olin aika lamaantuneen veltto ja tuijotin kattoon kalpeana. Onneksi mies oli mukana. Sain rauhoittavat lääkkeet vasta salissa, joten niiden jälkeen olo tasoittui. Onhan tuo kuitenkin tilanteena sellainen, ettei mitään tunnereaktiota tarvi nolona miettiä jälkeenpäin. Minusta olisi ennemminkin kummaa, jos ei mitään tunteita tulisi. Minulla oli muuten sama juttu, että nieleminen tuntui vaikealta, kun kurkku oli omituisen ja kuivan tuntuinen. Peukutuksia sinulle jatkoon!

Hormonihirviö: Olen itse käyttänyt omega 3 -kapseleita ja kurkkasin juuri purkin kyljestä, että näköjään niissäkin on e-vitamiinia (en sitten tiedä onko riittävästi..)

Onnittelut Mari-78! Kerrassaan mahtava uutinen! Itsellä kanssa 5 vuoden lapsettomuusputki takana, ja kyllä sitä jo kovasti toivoisi että tämä odotus palkittaisiin ja saataisiin se elämän ensimmäinen plussa, ja kaikki menisi hyvin loppuun asti. Millaisia oireita Mari sulla oli ennen testiä?

Mulla olisi jo iik testipäivä HUOMENNA, ja ei meinaa housuissa enää pysyä. Menen ottamaan verikokeen heti aamulla. Pissatestiä ei mulle suositeltu enkä haluakaan tehdä koska mulla oli siirron jälkeen vielä 2 Pregnyl pistosta 3 päivän välein, jotka odotettavasti sotkisi tuota kotitestin tulosta. No huomenna se sitten selviää iloitaanko vai itketäänkö taas...

Oireita ei ole muuta kuin rinnat kipeet (on ollu jo punktiosta asti) useita päiviä pientä menkkakipua, huimausta ja väsymystä. Jossain tuolla alavatsan uumenissa tuntuu kyllä että jotain siellä on, mutta en nyt uskalla vielä toivoa että siellä olis salamatkari pysynyt kyydissä

Huomiseen !

Onnea Marille :flower: Jotenkin itelläki tulee parempi mieli ku joku täällä tulee raskaaksi =)
mulla siis 9pp tänään ja oli tosi pahoinvointia parisen tuntia mutta meni ohi, eikä taas muita oireita ku tuntuu siltä että menkat ois alkamassa :(
Onnea Kitty huomiselle, mulla verikoe pe.

Mari -78 plussasta ja tarrasukkia mukaan, että pienokainen pysyy kyydissä :saint:
Tiedän tunteesi, sillä meidänkin esikoinen sai alkunsa viiden vuoden itkujen ja pettymysten jälkeen. Oli muuten onnellinen olo saada plussa testissä.

Plussatuulia oikein paljon tähän pinoon :heart:

Aattelin testata huomenna jo pp 10, josko jotakin jo näkyisi, toivotaan :saint:

Paljon paljon onnea Marille =) Ja jaksuja muille piinaajille :hug:
Täällä menee pp5.Eikä voinnissa mitään erikoista...
Nyt menen pakkaamaan matkalaukun ja huomenna lennän Sunny beachille piinailemaan loppupäivät.Mulla virallinen testipäivä on muistaakseni 24.6 mutta ajattelin ensi viikon pe testata kunhan reissusta palataan.Luget loppuu silloin enkä kyllä turhaan lisää hae.Eli taloudellinen syy siihen miksi testata pari päivää aiemmin =)

B) :wave:

Moikka kaikille ja terveisiä Kroatiasta! :wave: Hienoa oli, pitää joskus päästä uudelleen.

Täällä on ollut niin paljon tapahtumia, etten tiedä kuinka pysynkään mukana. Mutta ekaksi onnittelut Marille plussasta! Hienoa ja ihanan ihanaa! :heart:

Omaa napaa: Reilun viikon nyt tökkinyt Gonalia 150 annoksella, sekä kaverina Synarelaa. Mullahan jäi yksi kontrolli ultra välistä reissun jälkeen, eli nyt ollaan sitten menty silmät kiinnin eteenpäin. Alavatsaa vihloskelee kovin, mutta tiedä sitten mitä sieltä löytyy. Tänään se sitten selviää. Ultra kun sitten heti tänään. Jos kaikki mallillaan niin punktio on maanantaina tai tiistaina. Mutta nyt kohta siis matka Taysiin!

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Ohi on tämä hoito sitten. Naikkarin remontin takia punktio jouduttiin tekemään liian aikaisin ja kerätyt kaksi munasolua eivät olleet tarpeeksi kypsiä. Odottelen kahdet kuukautiset ja elokuussa uudestaan, koska aikaa ei ole paljon endon takia.. Näin se sitten oli, että punktiopäivä oli onnellisin pitkään aikaan, koska silloin hetkeksi nousin kaikesta tästä ja jaksoin vähän uskoa. Käyn välillä lukemassa kuulumisianne ja pinoudun uudestaan elokuussa.

Lotalle pahoittelut hoidon epäonnistumisesta. :hug: Ei ole lainkaan mukavaa kun ensin valmistautuu ja sitten kaikki epäonnistuu. :(

Itselllä löytyi ultrassa Wau-upea limakalvo. Juu, arvasin sen kun limoja tulee ihan kiitettävästi pihalle (yöks). :p Toisella puolella oli 4 isoa hyvänkokoista munista ja toisella puolella sitten 10 kohtuullisen kokoista. Yhteensä niitä oli paljon, mutta eipä kaikkea kuitenkaan tietty oteta sitten. Lääkäri sanoi että ihan hyvä saalis. Nyt vielä pistelen 3 päivää Gonalia, jotta kasvavat mittoihinsa. Sunnuntaina sitten pregnyl ja tiistaina olis punktio edessä. Hieman hirvittää, mutta eiköhän se luonnistu. ;)

[b]Lotta77: minultakin pahoittelut epäonnistumisesta.
Nampula:[/b] onnea tulevaan punktioon ja kiva, että kävit välillä myös tuulettumassa.
omaa napaa: tänään sitten pp10 ja pelottaa jo maanantainen testaaminen. mahasta vihlasee välillä ihan kuin ennenkin.... taitaa menkkoja tehdä. tosi väsynny olen ollu, eilenkin "päikkäreille" käytiin klo 19. ja heräsin 21 jälkeen ja taas 23 jälkeen nukkumaan ja samahin ennen miestä. tosin nyt kun lomalla olen, nin olen tarkoituksella laittanut kellon soittamaan 7-9 välillä, muuten makaisin vaan koko päivän.
kiva viikonloppu tulossa, miehen kaveri tulee perheineen ja koiran kanssa koiranäyttelyyn ja tässä meidän lähellä kun se näyttely on, niin ei kehdattu olla kutsumatta.
myös meidän koiran kasvattaja todennäköisesti tulossa kasvattiaan katsomaan. ja sitten sunnuntaina meikäläiselle tulee vuosia lisää.

Lotalle :hug: ja tsemppiä tulevaan :heart:
Täällä tänään Pregnent-stickillä testasin negan, mutta onhan tänään vasta pp 10 eli ei välttämättä näy. Onko kuinka luotettavia ?

Äsken tuli sellainen huono-olon tunne ja piti saada syötävää. Pari leipää masuun, niin olo helpotti. Voi kunpa se olisi merkki plussasta. :saint:

Lotalle pahoitteluni! :hug:
Kuu-ukko mulla luget tekee pahaa oloa, nostaa lämpöä, rinnat tulee kipeiksi ja turvottaa eli kaikkea mahdollista :| Teit varmaan liian aikaisin testin, ite ajattelin tehdä vasta pp14 eli jussin jälkeen maanantaina. Olen siis 'tukevasti' :LOL: raskaana ainakin sen 2 viikkoa.
Tuulia mitä verikoe näytti?
Angelina Älä välitä vaikka itkitkin punktiossa minäkin itken joka kerta, olen sellanen tuhrusilmä :ashamed: Mutta sullakin on tosi hyvä saalis punktiosta, huomena kai siirto?
t.hormonihirviö+känkkäränkkä pp2

Mulla alko tänään menkat sellasella vuodolla ettei epäilykselle jää tilaa, itkenyt koko päivän ja sit päätettiin miehen kanssa ottaa hu vapaata lähteä jo nyt mökille v-lopun viettoon. Mulla ois verikoe ollut hu, mutta otan sen vasta ma mikäli tää vuoto loppuu, mutta ei kyllä siltä tunnu eikä näytä :( Mulla kun ei mitään saatu pakkaseen niin tulee sen mun migreenin takia nyt ilmeisesti puolen vuoden tauko hoitoihin. Mutta tsemppiä teille piinailijoille ja tuun kirjoitteleen taas maanantaina.

Alkuperäinen kirjoittaja Hormonihirviö:
Angelina Älä välitä vaikka itkitkin punktiossa minäkin itken joka kerta, olen sellanen tuhrusilmä :ashamed: Mutta sullakin on tosi hyvä saalis punktiosta, huomena kai siirto?
t.hormonihirviö+känkkäränkkä pp2
Kyllä, huomenna on siirto. Jännittää kuinka monta alkiota ollaan saatu aikaiseksi. Ja saadaanko yhtään pakkaseen. No, huomenna sen näkee.

Iltaa kaikille !
tätä viestiä en koskaan olisi uskonut pääseväni kirjoittamaan......aaaaaapua......verikokeen tulos selvisi yli 10 tunnin piinaavan odotuksen jälkeen.....ja kyllä se nyt on uskottava : positiivinen
HCG arvo oli yli 450 joten vahva plussa kai tuo on!!
jalat pettää alta ja ei tätä todeksi oikein usko, 5 vuoden yrityksen, ja ketkerien pettymysten,itkujen sekä neljän inssin jälkeen en paljon toiveita itselleni antanut. Viimeiseen asti uskoin että nega paukahtaa....

Lotalle iso voima rutistus epäonnistuneesta hoidosta.Todella hirveää kun toiveet on korkealla ja sitten matto ikäänkuin tempastaa jalkojen alta kun hoitoa ei voidakaan jatkaa :( Toivotaan kovasti että ensikerralla saatte hienon saaliin ja pääsette ihan kunnolla jännittämään sitä tulosta. Kierroissakin on muuten hurjasti eroja vaikka lääkitys olisi sama, joten älä menetä toivoasi onnistumisen suhteen!

Angelina: hui sullahan on jo jännät paikat, siirto edessä. Mä pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä että parin viikon piinan jälkeen palkintona on se odotettu plussa!

terv. Kitty ja takiainen(set)?

Mari ja Kitty ONNEA!!

Angelinalle tsemppiä siirtoon!

Lotalle ja Tuulia-76 :hug:

ON: Huonoja uutisia ultrasta! Me ei ikinä saada niitä hyviä uutisia. Munasolut eivät olleet kasvaneet ja limakalvo aivan ohut vain 2mm. Onko kellään muulla ollut ongelmaa limakalvon kasvun kanssa. Voi olla ettei siirtoon päästä, jos nyt edes punktioon. Pahimmassa tapauksessa minun limakalvosta puuttuu reseptorit, jotka ottaa vastaan hormoneja, jotka sitä kasvattavat. Jos näin on niin mitään ei ole tehtävissä. Me ei saada ikinä lasta....

Nyt pumpataan lisää hormoneja Puregon 100IU
Lauantaina uusi ultra..

Kokemuksia siis kaivataan ohuesta limakalvosta..

Riksu: Miten sulla on noin pieni annos puregonia jos munikset ei meinaa kasvaa? Mulla oli gonalia jopa 300 yksikköä päivässä että saatiin kunnolla kasvamaan ja tarpeeksi monta. Mulla on ns luomu kierrossa limis vaan 4-6mm joka ei ole hyvä alkion siirtoon, lääkkeellisessä kierrossa saatiin sitten 11mm joka on hyvä. Hoitaja sanoi että aina (kaikille) zumenonilla on saatu limis kasvamaan mutta tota zumeahan ei ivf-hoidossa käytetä vaan passissa. Voimia sinulle :hug:
Tuulialle: Harmi että vuoto alkoi, käy kuitenkin veritestissä siitä näkee onko alkioa ollut edes kiinnittynyt. :heart: Voimahaleja!
Angelinalle onnea siirtoon ja tulehan kertomaan kuinka hyvän saaliin saitte pakkaseen.
Ja viimeisenä mutta ei todellakaan vähäisempänä Kitty =) Sä teit sen! Vau ja paljon Onnea!!!! :flower:
Omassa navassa ei muutoksia pp3 alkoi.....

Kitylle :flower: Oikein paljon onnea!
Lotta77 ja Tuulia-76 :hug: Iso hali ja voimia uuteen yritykseen.
Jännittää kovasti, koska reilun kolmen tunnin päästä saan mukaani matkalaisen joka toivottavasti pysyy loppuun asti mukana. Jännä tunne että saan matkaani hedelmöittyneen alkion. Ihan uskomatonta. En voi kun ihmetellä kuinka tällaisia hienoja hoitoja on keksittykään. Tulen sitten kertomaan kuinka kävi! Pitäkäähän peukkuja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kitty:
Onnittelut Mari-78! Kerrassaan mahtava uutinen! Itsellä kanssa 5 vuoden lapsettomuusputki takana, ja kyllä sitä jo kovasti toivoisi että tämä odotus palkittaisiin ja saataisiin se elämän ensimmäinen plussa, ja kaikki menisi hyvin loppuun asti. Millaisia oireita Mari sulla oli ennen testiä?

Mulla olisi jo iik testipäivä HUOMENNA, ja ei meinaa housuissa enää pysyä. Menen ottamaan verikokeen heti aamulla. Pissatestiä ei mulle suositeltu enkä haluakaan tehdä koska mulla oli siirron jälkeen vielä 2 Pregnyl pistosta 3 päivän välein, jotka odotettavasti sotkisi tuota kotitestin tulosta. No huomenna se sitten selviää iloitaanko vai itketäänkö taas...

Oireita ei ole muuta kuin rinnat kipeet (on ollu jo punktiosta asti) useita päiviä pientä menkkakipua, huimausta ja väsymystä. Jossain tuolla alavatsan uumenissa tuntuu kyllä että jotain siellä on, mutta en nyt uskalla vielä toivoa että siellä olis salamatkari pysynyt kyydissä

Huomiseen !

Muutamana iltana pahaolo, rinnat kipeet, yöllisiä heräilyjä ja vessassa piti juosta yölläkin...laitoin kylläkin kaikki lugejen piikkiin silloin! =)

Alkuperäinen kirjoittaja mari-78:
Alkuperäinen kirjoittaja Kitty:

Huomiseen !

Muutamana iltana pahaolo, rinnat kipeet, yöllisiä heräilyjä ja vessassa piti juosta yölläkin...laitoin kylläkin kaikki lugejen piikkiin silloin! =)

Niin ja paljon Onnea Plussasta!! =) :flower:

Kiitokset teille kaikille. Tänään tuntui aamulla jo vähän paremmalta, vaikka en olisi millään uskonut. Täytyy ajatella niin, että tämä on pitkä prosessi, josta tämä eka kesken jäänyt ivf oli yksi askel.

Onnea Kittylle vahvasta plussassa ja mukavaa kesän jatkoa takiainen matkassa:)

Peukkuja Angelinalle siirtoon! MInulla luki ohjeissa, että ennen siirtoon ei saisi käydä pissalla kahteen tuntiin.

Riksu: Voimia sinulle elää tulevat päivät epävarmuudessa hoidon suhteen. Pidän peukkuja, että puregon alkaa purra nyt paremmin, kun hoitoa on jatkettu.

No niin! Nyt on matkassa mukana yksi topalkio! Niistä 18 munasolusta vain neljä oli siirtokelpoisia. Kaikki topalkioita. Kolme meni pakkaseen. On niin outo ja ihana olo.
Saako muuten alkion siirron jälkeen ottaa särkylääkettä? On meinaan maha vielä sen verran kipeä punktioista. Unohdin kysyä kun olin niin tohkeissani. Vähän harmitti tuo alkioiden määrä mut pääasia että saatiin aikaiseksi muutama topalkio. Nyt sitten jännäilemään! Sain vielä ensi viikonkin sairaslomaa koska joudun työssäni nostelemaan paljon.

Yhteistyössä