kesäkuun IVF/ICSI/PAS

Onnittelut plussanneille, jos en kaikkia vielä ole muistanut onnitella! :heart: :flower:

Helinäkeijulle jaksamisia. :hug:

Itsessä nyt vatsa aikas pinkeä ja kipuilee. Tänään sitten oikein urakalla. En tiedä rehkinkö töissä äsken liikaa, josko sitten siitä johtuisi vaan. Huomenna sitten punktio ja täytyy sanoa että jännittää ja pelottaa ihan vietävästi. Tänään kun asiaa mietin alkoi tärinä ja tutina. Vaikkei se nyt kai niin kamalaa ole että hulluna pitäisi jänskätä? :p

Mutta tsemppiä piinailijoille! :wave:
 
Moi!
Nyt on palattu mökiltä ja työviikko taas alkoi... Perjantaina oli siis siirto. 10 lähti hedelmöittymään mutta viisi vain siirtokelpoisia. Kaks siirrettiin ja kolme jäi pakkaseen.Olin vähän pettynyt. Nämäkään viisi eivät olleet top-alkioita.. Mä en jostain syystä tuota normaaleja muniksia.. Pelottaa kyllä ihan sikana että miten käy.

Te, jotka ootte menossa punktioon niin vaatikaa kaikki mahdolliset kipulääkkeet ja puudutukset!!!! Mulle on annettu molempina kertoina esilääkityksenä 2voltarenia,2särkylääkettä ja yksi diapam.
Itse punktiossa on annettu vielä emätin- ja kohdunkaulapuudutus kuten myös suonensisäinen lääke. emätinpuudutus siksi koska mä inhoan niin hulluna sitä ultraäänikeppiä... Se aina sattuu tosi paljon. En voisi kuvitellakaan meneväni moiseen toimenpiteeseen ilman puudutteita, varsinkaan kohdunkaulan... huh hu!
Ja miksi sitä kärsisi vielä turhaan kun jo tarpeeksi kärsii muutenkin.
Mä vaan suuresti ihmettelen että miten joissakin paikoissa ei hoideta kunnolla...
Mutta onnittelut plussanneille!
 
Nampula: Toiset kokee punktion ihan ok keikaksi kun toisilla se sattuu vietävästi. Endolla on kai jotain tekemistä kivun kans ja sillä että onko munajohtimet ns oikeilla paikoilla (että joutuuko niitä kaivamaan esiin. Ota evästä mukaan niin saat syödä rauhassa punktion jälkeen, joskus tulee niin paha olo kotona ettei voi syödä moneen tuntiin mutta heti toimenpiteen jälkeen on vielä ihan pöllyissä =) Niin ja onnea kummallekin tytyille punktioon!
Mulla on rinnat kipeytyneet lisää ja sinertävät suonet näkyy selvästi, kuin ne ei laita lugejen tuote selosteeseen näitä oireita???? Melkein kaikillahan on jotain...
T.Hormonihirviö+känkkäränkkä pp6
 
Nampula ja riksu kertokaahan kuinka punktiot meni?
Mulla on ihan uusi piinis oire: Mun maha on tosi pinkeä ja kova ulkoapäin (turvottaa ihan älyttömästi) Navan ja munasarjojen kohdilla tuntuu pientä kipua, mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa..... Plussalaiset oliko teillä mitään vastaavaa ja muutenkin kertokaa tuntemuksista! Mulla ei ennen menkkkoja ole ollenkaan maha kipeä vasta kun vuoto alkaa kunnolla, tänään oisi siis oikea alkamispäivä vaikka pp7 vasta menossa (siirto tehtiin kp17 ja mulla lyhyt kierto).
Miina, angela ja keitäs meitä nyt olikaan piinailemassa? Miten piinis sujuu?
 
Täällä ei mitään tuntemuksia. Tulkitsen sen niin ettei matkalainen ole tarrannut kiinni vaikka kuinka pyysin :'(
Täällä taisi olla Taysilaisia joukossa?? Kenellä ilmoittelette tuloksista? IVF hoitajalle? Vai hoitavan lääkärin hoitajalle? Tämä kun on eka IVF niin en tullut kysyneeksi että kummalle kuuluu ilmoitella.

Angelina pp4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angelina:
Täällä ei mitään tuntemuksia. Tulkitsen sen niin ettei matkalainen ole tarrannut kiinni vaikka kuinka pyysin :'(
Täällä taisi olla Taysilaisia joukossa?? Kenellä ilmoittelette tuloksista? IVF hoitajalle? Vai hoitavan lääkärin hoitajalle? Tämä kun on eka IVF niin en tullut kysyneeksi että kummalle kuuluu ilmoitella.

Angelina pp4
Ei mullakaan ollut tasan mitään tuntemuksia tuolloin vielä.
Joskus yskiessä vihloi, mutta sitäkin minulla oli muutenkin aina loppukierrosta.
Minä soitin ja ilmoitin sille hoitavan lääkärin hoitajalle.
Tsemppiä! :hug:
 
Punktio ohitse! Oli aikalailla kivulias kokemus. Sekä itse toimenpide että sen jälkeen seuraava tunti. Sain lisälääkityksen lihakseen, joka sitten auttoi. Etukäteislääkityksistä ei tuntunut olevan paljoakaan minulle hyötyä. Tosin, minulla munasarjat oli tosi kivuliaat jo mennessäni. Mutta hengissä ollaan, illalla sitten aloita luget. Niin ja saalis oli 18 munasolua. Eli oikein hyvin minulta! :D
Mites Riksu?
 
Hyvä saalis Nampula! Sama kun mulla! Tosin vaan neljä oli sitten loppujen lopuksi siirtokelpoisia top alkioita. Sulla on varmaan torstaina siirto? Onnea siihen kovasti!
Kiitos Haalistunut tuesta ja kannustuksesta :saint:
 
Nampula: Oi kuinka hieno saalis!

ON: Elikkä tänään kävimme punktiossa! Se siis tehtiin! Sattui paljon, mutta ei jäänyt kammoa. Kestän sen vaikka 10 kertaa, jos se sen vaatii. Ensin ultrattiin. Hyvät uutiset: limakalvo oli paksuuntunut todella hyvin 8-9mm (viimeks 3-4mm). Huonot uutiset: munarakkulat olivat pieniä.. liian pieniä. Isoin oli 17.5mm ja loput 10-12mm. Silti lääkäri halusi punktion tehdä.. (mitä itse kyllä kummastelin) 10 munarakkulaa tyhjennettiin, 4 oli munasolu... Kipulääkettä sain kolme kertaa suoneen ja sitten punktion jälkeen alkoi aivan karmaiseva kipu alaselässä, joten sain vielä supon joka kyllä auttoi. Nyt olo jo ihan hyvä. Odotuksia tähän hoitoon ei ole.. Vähän semmonen takki tyhjä fiilis. Mut tiedän et huomenna pettymys on suuri, jos siellä ei mitään o tapahtunut. Lääkäri sanoi, että jos juhannus ei olisi ollut sotkemassa olisi punktio tehty vasta to ja siirto la. Silloin olisi ollut hyviä munasoluja tiedossa.. Viimeksi inssi meni pilalle helatorstain takia ja nyt juhannus.. Pyhäpäivät vainoavat minua!!
 
Mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia, välillä unohdan koko piiniksen... (Tulipa muuten mieleen etten oo muistanut laittaa päivälugea...)
Ei varmaankaan ole mitään ihmeellistä ettei vielä tunnekaan mitään, onhan vasta pp4.. Tietenkin olis kiva tuntea edes jotain niin toivo olisi korkeammalla...

Hei, ajattelin täällä kysyä ku en jaksa aloittaa uutta pinoa että kun meillä käytetään lahjasiittiöitä niin mistä löytäisin kanssaihmisten ajatuksia asiasta?
 
Riksu: Toivottavasti voit jo paremmin punktion jälkeen. Pidän peukkuja, että munasolut ovat kypsiä ja hedelmöittyvät. Minullahan oli tuossa vähän aikaa sitten sama tilanne siinä, että punktio tehtiin aiemmin kuin olisi muuten tehty remontin takia, ja kyllähän se oikeasti tuntuu rasittavalta, että olosuhteetkin ovat vastaan (kun tuntuu, että eikö jo vastuksia muutenkin olisi riittävästi). Toivon todella, että pääsette alkion siirtoon!
 
Onnea vielä Kuu-ukolle! Voi kun itsekin sais saman vastauksen.
on: Kaikki samat vanhat oireet jatkuu.... Olin jo tänään pp8 tehdä testin mutta niin maltoin mieleni (oon päättänyt että kun testin teen niin teen sen aamupissasta ) ja kun aamu on ohi niin ainahan se 1 päivä taas menee piinaillessa. Mietin vaan mitkä housut saan jussina jalkaan kun toi maha on niin iso rantapallo...
Miten punktion tyttöjen olo? Turvottaako jne.
 
Kuu-ukolle kovasti onnea! :flower: :heart:

Kiitos Hormonihirviö kysymästä, minulla ainakin turvottaa, mutta hieman vähemmän kuin eilen. Olo ihan kohtuullisenhyvä. Särkylääkkeen otin aamulla, se helpotti sitten oloa.

Tsemppiä sulle piinailuun! :wave:
 
Te joilla testipäivä osuu perjantaille 29.6. meinaatteko tehä testin silloin vai vasta lauantaina 30.6.? Itse ajattelin jättää testaamisen jos maltan, lauantaiaamuun (jos menkat pysyy pois siihen asti). Koska en halua mennä töihin sekavissa tunnelmissa. Ne on joka tapauksessa sekavat oli tulos mikä oli. Varsinkin jos on nega niin kamalaa olla töissä!
Sitten seuraa nolo kysymys...vai onko sellaisia olemassakaan :D Onko mitään seksikieltoa olemassa alkion siirron jälkeen? Punktiosta jo viikko ja istutuksesta viisi päivää. Tuli vaan mieleeni. :LOL: Mitään ei halua riskeerata! Tässä tulee vähän liian neuroottiseksi. :whistle:
Onko Taysilaisille tiedossa veritestiä? Mulle ei sellaisesta sanottu mitään. Kotitesti vaan.
Angelina pp5
 
Mulla on kotitseti vasta silloin 29.6 mutta kyllä kai se veritestistä selviää mikä on tilanne. Voithan ite soittaa sairaalaan ja pyytää veritestiä. Ja sekstata saatte niin paljon kun mieli tekee... , ei ole rajoitusta. Meille tuli sairaalasta lappu tänään jossa sanottiin että pakaste-alkio siirrettiin helposti joka 7- soluinen ei-top-alkio. Ihan selvästi hoitaja sanoi kun soitin sulatuksesta että top sulatettiin ja siirtopäivänä lääkärikin sanoi että top-alkio siirrettiin. Mitähän tämä nyt tarkoittaa? Ihan ymmärkäisenä tämän kans nyt. Voiko luokitus tippua kun ei ollut tasaisesti jakautunut eli 8-soluiseksi. :whistle:
 
Hormonihrviö: Täälä kanssa jo ihan hyvä olo. Särkylääkettäkään en ole joutunut ottamaan.. Masun turvotuskin jo laskemaan päin.

nampula: Joko oot soittanu ja kysyny hedelmöittyivätkö munasolut?

Hyviä uutisia rakkaat ystävät!! Ensimmäistä kertaa vuoteen on hyviä uutisia! Eilen punktiossahan saatiin vain vaivaset 4 munasolua. Äskön soitin labraan ja 3 niistä oli kypsää ja KAKSI oli hedelmöittynyt!!! Tämä on yli odotusten! Olin aivan varma ettei päästä edes siirtoon asti!! Huomisiin joudun vielä jännäämään. Aamulla soitto uudelleen ja jos kaikki hyvin niin siirto iltapäivällä!! Olen niin iloinen, jos saamme mahdollisuuden yrittää...
 
Mulle tuli kans tänään lappu kotiin joka olikin täyttä hepreaa :LOL: No kyllä siitä tärkeimmät sai selvää. Selvisi siinä että mulle siirrettiin nelisoluinen topalkio. Onkohan se hyvä vaikka oli jakautunut vasta noin vähän? Olen täällä lueskellut että monella on jakautunut paljon enemmän!
Hieno riksu82!! Onnea huomiseen siirtoon! :heart:
 
Hienoa Riksu! Onnea kahdesta hyvästä alkiosta! :heart:

En ollut aatellutkaan että pitäis soittaa ja kysyä. Hui, oisko niin pitänyt tehdä? Mikä taysissa tapana? Kun eivät siitä mitään puhuneet. Sanoivat vaan että tulet sitten torstaina 13.30. Onko taysin kävijöillä kokemuksia asiasta?
 
Nampula! Mulle sanottiin samoin taysista, enkä myöskään soitellut etukäteen, menin vain sinne. Ehkä se soittaminen on vain joissain tapauksissa jos siirtoon ei ehkä päästä tai sitten sairaaloilla on omat käytäntönsä. Tsemppiä siirtoon!!
 
Mä teen kotitestin perjantaina 29.pv ja soitan sitten tuloksen Väestöliittoon kun ovat siellä vielä silloin paikalla. Jos testi on posit. niin elelen vain heinäkuun odotellessa ja sitten en tiedä tulevasta. Veritestistä mulle ei ole puhuttu missään vaiheessa. Jos tulos on nega niin mulla alkaa menkat kaks päivää lugejen loppumisesta. Musta on tullut aivan älyttömän täsmällinen nyt hoitojen aikaan.
Toivottavasti sitten heti elokuussa päästään PAS:iin.

Tänään ehkä tunsin pientä kipua mahassa mutta se oli tosi pientä ja varmaan pelkkää kuvitelmaa........... Eli ei mitään tuntoja edelleenkään.
 

Yhteistyössä