kesäkuun IVF/ICSI/PAS

Moikka kaikille ja hyvää juhannuksen jälkeistä elämää!

Juhannus tuli vietettyä mökillä, yritin ottaa rauhallisesti, mutta välillä tuli kyllä puuhattua aika kovasti. Saunassa olin muutaman kerran hieman liikaa mutta toivottavasti ei haitannut. Ai niin, se tärkein... Soluja oli siis saatu 17 kpl (pieni laskuvirhe aiemmin). Joista 13 oli kypsiä. 8 niistä hedelmöittyi, joista 6 top-alkioita. :D Yksi kyytiläinen tuli matkaan ja 7 huurunenua sitten jäi pakkaseen. Lääkäri oli tosi tyytyväinen, minä tosi tyytyväinen... :)

Oli se kyllä niin hurja fiilis sitten kun sai kyytiläisen matkaan. :heart:

Pari päivää olin aikas kipeä aina välillä ja makaaminen teki kipeämmäksi. Nyt tuntuu jo oikeastaan lähes normaalilta olo Joten hyperiltäkin ainakin tähän asti vältytty. :) Viime yönä vatsaa kouri kuin menkkojen alkaessa ja tänään aina aika ajoin kipuja. Mitä sitten lie. Nyt vain odottelemaan. En aio kauheasti miettiä asiaa, koitan elämän rullata omalla painollaa, etten sitten tule lujaa alas jos plussa junaan ei nyt ole paikkaa.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:
 
Nampula eikö teillä sanottu että viikkoon ei saa käydä saunassa(punktion jälkeen)?
On tein taas testin joka ei ollut niin herkkä ja vahvemmat viivat sain nyt kun niillä herkillä ja onneksi vuoto on loppunut..... Kyllä ihminen :headwall: osaa olla malttamaton =)
 
Ei sanottu! No ainakaan vielä ei ole mitään tullut vaikutuksia siitä! Siis mitään tuntemuksia tms. Kävin jo sillon tiistaina heti, tosin vain pistäydyin. Pöh, kun mulle ei kukaan sanonut mitään. Voihan kurjuus. Onneksi kohta viikko punktiosta, niin saa taas saunoa... Nimim. olen kyllä jo saunonut ja paljon!

Ihanaa Hormonihirviö että viivat vaan vahvistuu! :heart: :heart:
 
Ei mullekaan mitään saunomiskiellosta mainittu. :eek:
No enpä oikeastaan käynytkään kunnolla löylyttelemässä, jos nyt oikein tarkkaan muistelen.
Mikähän homma siinä on?

Voi että Hormonihirviö!!! Olen tosi iloinen puolestasi! =)
 
Hei!
Mä olen palstaillut tuolla Ekaa kertaa ivf puolella, vaikka sinne en oikeastaan kuuluisikaan kun mulla on toinen ivf menossa.
Mutta taidanpa tulla myös tänne kirjoitteleen jos vaan joukkoon vielä mahtuu...

Mulla on 15pp menossa ja huomenna teen vasta testin...jänskättää kovin. Koko ajan olen bongaavinani menkka oireita... no huomennahan se selviää. Mulle laitettiin kaksi matkalaista kyytiin, toivottavasti edes toinen on pysytellyt mukana.

Luin kun kirjoittelitte saunomisesta...
Me asustellaan Ruotsissa ja täällä ei todellakaan ole samanlaista sauna kulttuuria kuin suomessa...
Mutta meillä on sauna. Me saunotaan noin joka toinen päivä.
Joku mainitsi että siitä olisi haittaa...toivottavasti se ei saa mitään negatiivistä aikaan. Täällä ainakaan klinikalla ei ole puhuttu asiasta mitään. Johtuuko sit siitä ku saunat ei niin yleisiä täällä ole.
Kertokaapa joku miksi se ei olisi hyväksi.
 
Tervetuloa mukaan Mai! Tsemppiä huomiseen testiin! :heart:

Tosiaan mulle ei sanottu saunomisesta mitään, sanottiin vaan että pitää ottaa rauhallisesti. No ei tosin olis mieleenkään tullut siinä olotilassa ruveta revitteleen. =) Jos mun järjellä aatellaan niin saunominenhan saattaisi lisätä verenvuoto riskiä ja lisäksi bakteerijuttuihin saattaisi tuo kielto liittyä. Muuta en kyllä keksi. Mutta nämä onkin vain minun ajatuksia, että joskos jollain olis parempaa tietoa. =)
 
Viimeisiä piinispäiviä viedään...onhan niitä vielä jäljellä!
ON: Tuntemukset, eipä juuri mitään. Välillä niitä menkkakipuja mutta ne on jo lieventyneet. Rinnat tosi kipeet, mitä ne on muutenkin ennen menkkoja.

Hormonihirviö: Toivottavasti tuo vuoto on ohimenevää. (Saithan uudesta testistä silti plussan :) ) Mun kaverilla vuotoa tuli useaan otteeseen alkuraskauden aikana, jopa vertakin. Silti syntyi terve tyttö :heart: . Eli toivotaan parasta! En mä meinaakaan testata ennen perjantaita ainakaan!

Saunomisesta. Mulle ei myöskään sanottu saunomisesta mitään ja olen kyllä saunonut melkein joka toinen päivä myös punktion jälkeen.

Angelina pp9
 
Moi!
Täälläkin on Jussit vietetty vaihtelevin olotiloin... Sain kuulla että paras ystäväni on raskaana... Vähän oli asiassa nielemistä, joskin arvasin että näin on tapahtunut.. Onneksi hän ymmärtää mun olotilan kun ovat saaneet pettyä myös monesti eikä hehkuttanut asialla ollenkaan. Että näin... Itellä on tosi alhaiset odotukset, ei mitään oireita. Välillä on kyllä ällö olo mutta ei mitään muuta. Vielä perjantaihin pitäis kestää. Vähän ku tekis mieli testailla jo aikasemmin mut yritän olla testaamatta.

Aika jännä juttu tuo saunakielto.. Mä menin punktiopäivänä mökille jossa on ulkovessa eikä saunassa suihkua ja siellä saunoin joka päivä punktiopäivästä lähtien.. Mitäköhän bakteereja mä oon sitten saanut.. :eek:
Vähän ku ahdistaa ku pitää vielä ens viikko kärsiä töissä ja ukko jäi mökille lekottelemaan, pikkusen ku oon kade..

Minulta myös onnittelut Hormonihirviölle ja Kuu-ukolle!
 
Tervehdys kaikki,
olen uusi IVF-läinen, sekä tällä palstalla, että muutenkin eka IVF. Haluaisin kysellä tietääkö kukaan tromboemboliasta Lugejen sivuivaikutuksena?

Punktio oli viime ma ja alkionsiirto ke 20.6. Piinisoireita on ollut jonkin verran: menkkakipuja, ja pieniä nippailuja, lugesteronia olen asetellut kolme kertaa/vrk. Kaikki on tähän mennessä mennyt suht hyvin, kauheinta on ollut kanyylin laitto ennen punktiota kun se piti laittaa useamman kerran ennen kuin saatiin paikalleen! Kun olimme jo innokkaasti lähdössä punktiosta mieheni kanssa kotiin sairaanhoitaja laittoi lopun tiputusnesteen virtaamaan nopealla vahdilla ja se tuntui epämiellyttävältä vasemmassa kädessä. Siihen tulikin sitten jossain vaiheessa myöhemmin iso mustelma (15 cm), eli jonkin sortin verenpurkauma. Tänään illalla kun touhuilin keittiössä tunsin äkkiä vasemmassa kämmenselässä inhottavaa kipua verisuonessa joka sitten kai jotenkin katkesi (siis taas tosi kipeä verenpurkauma). Mies kiikutti äkkiä jäitä kun pidin kättä ylhäällä, sen verran inhottavalta se tuntui. Kaivoimme vielä kerrran esiin Lugesteronin tuoteselosteen ja sieltä löytyi haittavaikutuksissa kohta tromboemboli.

No, netistä löytyi tälläinen määritelmä "tromboembolia = veritulppauma; verisuonen tukkeutuminen verenkierron mukana tulleen hyytymän (trombin) takia". Tietääkö kukaan mitään tälläisestä juuri IVF:n yhteydessä? Tai onko jollain kenties ollut tykyttäviä suonia tai verenpurkaumia?! Mietin soittaisinko Naistenklinikan päivystykseen, mutta jotenkin se tuntuu turhalta hössöttämiseltä (varsinkin en edes tiedä oonko raskaana!) Rauhoittelen itseäni, että katkennut suoni oli juuri se sama jota tökittiin kanyylin kanssa ja pitää sitten huomenna ihmisten aikaan soittaa klinikalle.
:/
 
Ei kai siinä saunassa ole muuta kun se infektio riski. Mulla on ollut joka punktiota ennen tosi kova turvotus josko ne sitten senkin takia sillä saunalla pelottelee kun on ollut lieviä hypereitä. No nii katsotaanpa saako nämä 'kovat' saunojat plussia =) josko se vaikuttasi siihen verenkiertoon.
Mai: Kuinka kävi ? Mulla veritesti tänään myös ja aikaa tässä tapan kun saan soittaa 12 jälkeen... plussannu oon jo mutta halusin vtestin että näkee arvot (onko kaikki niinku pitää)PELOTTAA!
Laittakaa tytöt mitkä piinapäivät teillä on menossa; on =) kivempi seurata ja jännätä mukana.
Pioni enpä ole moisesta kuullutkaan ja mulla ei ole koskaan ollut tippaa punktiossa tai on tietysti se kanyyli mutta siitä on aina vaan sitä humautus lääkettä annettu.
ON Tissit on tosi kipeät (ihan kun nännejä kiertäis joku piikilanka) olo on edelleen turvonnut, zumeissa ja lugeissa on kummassakin oireena turvotus ja tuhru/läpäisy vuoto.
 
Voi hitto eikö mikään koskaan voi mennä niinku pitäis.... kävin siellä verikokeessa ja lupasivat jo 12 aikaan tuloksen mutta nytpäs kolmannen soittokerran jälkeen sanottiin että soita huomen aamulla. Oon itkeskelly :ashamed: täällä hermo ihan kireenä (itku on kai näitä raskaus oireita sitten, en yleensä vollota näi) Anteeksi että vuodatan ihan hölmöstä asiasta, tuntuu vaan niin tärkeeltä saada tietää onko kaikki kyytiläisellä hyvin. Kävin pienemmässä sairaalassa kokeessa ja mullehan määrättiin sieltä tupla-annos lugejankin vahingossa joka korjattiin isommassa sairaalassa... Jotenkin alkaa tökkiä niiden tietämättömyys ja huono käytös. Hoitaja ei edes onnitellu kun sanoin että sain pissatestistä pos tuloksen ja on kyllä oppinut mut tuntemaan hoitojen aikana.
 
Hormonihirviö: Inhottavaa tuo odottelu :(
Mulla menossa nyt pp10. Lämpö on ollut yli 37 istutuksen jälkeen. Tosin se on aina koholla oviksen jälkeen ja joskus vielä muutaman päivän siitä kun menkat on alkanut. Enää muutama päivä piinailtavaa. Alkaa pikkuhiljaa jännittämään mutta olen jo sillä kannalla ettei plussaa tule. Ikuinen pessimisti.
Näin unta että plussasin. Olispa enneuni, voi olispa :saint:
Tänään oli eka työpäivä punktion jälkeen. Puolitoista viikkoa olin saikulla. Oli aika tylsää palata töihin. No, kaksi viikkoa vielä kituuttamista ja sitten alkaa loma! :D
 
Hei kaikille!

Minä heräsin yöllä kolmen aikoihin kovaan pissahätään ja siinä sit puoli tuntia pähkäilin että teenkö testin... no tein sen sit ja jipiii sieltä tuli PLUSSAAAAA.
Ei tätä taas meinaa todeksi uskoa... Ja se että onkohan matkassa mukana yksi vai kaksi matkalaista...Menkka oireita on edelleen ja rinnat on turvonnu aivan valtavasti.

Soitettiin klinikalle ja ne ovat koko heinäkuun lomalla, että päästään vasta elokuun 10.pvä ultraan :( , miten sitä jaksaa odottaa sinne asti. Ei tuu mitään...

Hormonihirviö: Odottavan aika on todella pitkä, on hirveetä olla tietämättömässä olotilassa. Onneksi kuitenkin huomenna saat vastauksen. Soita heti aamusta sinne.
 
Onnea Mai! :flower: :heart: Voithan mennä kunnalliselle viikon 7 ultraan. Soitat ja selität mikä on tilanne ja kunnallisella on sellainen käytäntö että katsotaan 7 viikolla mihin on kiinnittynyt ja että syke näkyy. Ainakin näin meidän hoitopaikassa.
Angelina: oon varmaan joka kerta jo testannu tuoresiirrossakin pp10 vaikka ne on aina olleet negaa. Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon kaikki on vielä mahdollista!
 
Onnea mai68! Vähä ku siistiä!!!!

Mulla on samat fiilikset ku Angelinalla, ei jaksa enää toivoa ja uskoa mihinkään.. Aina sama homma... Eka päivinä jaksaa olla hiukan toivekkaampi mut sitten ku piinis on lopuillaan niin loppuu toivokin, varsinkaan kun ei oo mitään oireita. Vaikka tajuaa ettei niitä aina edes ole... Tiedän että romahdan taas jälleen kun tulee nega. On kyllä todellisia kärsimyspäiviä. En haluais tehdä testiä vielä kun ei oo kuin yksi testi tuolla kaapissa enkä halua ostaa niitä lisää... sitten vissiin täytyy jos sattuu se näyttämään positiivista... kun ei kumminkaan usko silmiään niin varmuuden vuoksi täytyy tehdä toinen..


Mutta ihanaa odotusta teille odottaville, tuleville äideille!!!! :flower:

Miina pp10
 
Wau! Onne Helmi78! :heart: :heart: :flower: :flower:

Täällä pinossa on nyt hirmusesti plussia. Ihanaa! :D Nyt vaan kaikki loputkin, jookos? Niin ja ottakee minutkin matkaan!

Itsellä vielä vatsa turvoksissa, onneksi jo hieman laskenut. Menkkamaisia kipuja aina välillä ja tissit pirun arat. Mutta kaikki nämä laitan kyllä ihan vaan lugejen piikkiin. On tää oottelu kyllä kauheeta, niin vähän vasta piinaillut, eikä silti jaksais piinailla. Ikinä aika ollut näin pitkä! :ashamed:

Mukavaa raikasta tiistaita kaikille toivotteleepi

Nampula, pp5
 
WAU! Mitä uutisia! Onnea mai68 sekä Helmi78!!

Ite taidan olla tulossa kipeeks... Siis minä, joka en ikinä ole kipeänä... Eilen illalla ja yöllä oksennutti koko ajan ja oli saakelin kylmä. Aamulla mittasin kuumeen 37.5 (normaali lämpö minulla 36) ja vas.munasarjaan sattuu... Hylkiiköhän mun kroppani jotenkin niitä pieniä salamatkustajia...? Klinikan ohjeissa luki et jos kuume oli 38 niin sit lääkäriin..
 
Onpas täällä taas ihanaa luettavaa, sylillinen onnea plussanneille ja :saint: matkaan.

En tiedä oletteko huomanneet, että tein meille tuonne odottajien puolelle Kesäkuun lapsettomuushoidoissa plussanneille pinon, joten hyppikää sinne. Nyt taitaa olla jo toisella tai kolmannella sivulla. Onhan siellä toi lapsettomuushoidoissa plussanneiden pinokin, mutta henk.koht. haluaisin vaihtaa kuulumiset pienemmässä pinossa. Onhan meitä plussanneita paljon ja lisää vielä tulee, joten eiköhän me saada keskustelu aikaiseksi. =)
 
Piinis tytöt nyt positiivisia ajatuksia kehiin ja stemppi :hug: !!!
Paljon Onnea :flower: Helmi! Mikä sun siirto päivä olikaan ? Mulla oli 12.6. Eikös siirrytä tonne odotus puolelle ja käydään kurkkimassa tänne aina välillä (tiedän omakohtaisesti että on kamalaa että jäädään lapsettomuus sivuille roikkumaan ja hehkuttamaan omaa napaa). Niin sain vihdoin sen hcg:n ja se oli pikkusen yli viitearvojen eli 498 (pp13)Huh vähän helpottaa. Eka ultra 17.7
Riksu: Minusta tuo kuulostaa hyvältä tuo sun palelu =) ja lämmöt, mulla palelee kokoajan vaikka kuljen aina kesät ilman sukkia nyt on pitänyt laittaa jopa villasukat jalkaan, oli vloppuna 25 lämmintä ulkona ja minä vilustelin. Älkääkä piinaajat menettäkö toivoa vaikka pikkuisen vuotaisi, tässä hyvä esimerkki että kuitenkin kaikki voi olla ok vaikka olin minäkin pyyhkeen jo heittää kehään.
 
Anteeksi, kun tunkeudun teidän ketjuun, mut oli aivan pakko tulla onnittelemaan Helmi -78 ja toki teitä muitakin. Piinailtiin helmikuussa samassa ketjussa ja punktiossaki oltiin samaan aikaan. Aivan mielettömän paljon onnea :hug: Mä meen nyt puolessa välissä ja raskaus on sujunut melko hyvin. Vauvan liikkeitäki oon tuntenu jo jonkin aikaa. Terveisin, pikku myy rv 20+6
 

Yhteistyössä