kesäkuun IVF/ICSI/PAS

Onnea Helmi-78! Ja uusinta onnittelut Hormonihirviölle :heart: !
Mittailin just lämpöä ja se on 37,24. Melkein 37,3. Nyt menossa pp11. Mies on sanonut muutamana päivänä että mun tissit on jotenkin isommat ja ihan täynnä :LOL: . No, mä en sellaista kyllä huomaa. Kipeät ne on kuten aina ennen menkkojen alkamista. Tässä alkaa piinapäivät kyllä pelottavasti käymään vähiin. Kuinkas muuten näin lapsettomuushoidoissa (koeputkihedelmöitys) plussanneet. Oletteko seurannassa siellä klinikalla missä lapsi sai alkunsa vai siirrytäänkö siitä sit vaan omaan neuvolaan?
Jokainen vessassa käynti on yhtä tuskaa. Aina pelkää että menkat on alkanut :ashamed:

Angelina pp11
 
Mulla myös lämpöä vähän yli 37 mut mulla on yleensäkin kierron tässä vaiheessa vähän lämpöä. Nää on kyllä niiiin pitkiä nää viimeiset piinapäivät että tuntuu että räjähtää... Toisaalta voi vielä kuvitella että olisi raskaana kun se perjantaina paljastuu ettei sitten olekaan... Mietin tässä just tilastolaskentaa että koska tästä pinosta on plussannut jo niin moni niin aika pieni todennäköisyys että minäkin sen teen.... Raastavaa kun niin moni on saanut jo tehdä testin mut me Angelinan kanssa vielä hiki hatussa piinaillaan..... Mun ei tarvi pelätä vessassa käyntejä kun on noi luget ja ne pitää menkat mulla pois..

Miina pp11
 
Mulla on kans luget, mutta vasta ekaa kertaa niitä käytän että en tiedä pitääkö ne mun kohdalla menkkoja pois. Toivottavasti se olis joku muu joka pitäisi ne poissa ;) . Mäkin mietin sitä että aika moni on jo plussannut. Tämä on ollut oikein plussaajien ketju =) . Toivottavasti päästään mekin Miinan kanssa mukaan! Ja tietty kaikki muutkin jotka vielä piinailevat :heart:
 
...että menkat on alkamassa. Tänä aamuna havaitsin jo pientä vuotoa ja koko ajan tuntuu siltä että jotain valuu vaikka vielä ei ole alkanut kunnolla. Kyllä mä tän taas arvasin! :'( :'( :'(
Tänään on pp12 ja kp 28, tasan kaksi viikkoa punktiosta. Ei taida tarvita testiä. Mietin vaan kuinka kauan jatkan lugeja. Siihenkö asti kunnes alkaa kunnon vuoto? Niin kai...aamulla ainakin vielä laitoin. Tää on niin tätä :(
 
:hug: Angelina! Mutta älä vielä luovuta! Pieni vuotohan ei vielä tarkoita mitään. Minä koitan kovasti laittaa täältä tsempityksiä että vuoto jäisi vaan tuohon pieneen.

Omaa napaa... Eilen ja tänään vatsa sen tuntuinen kuin muutama päivä ennen menkkoja. Pientä kipuilua ja turvotusta. Vei kyllä mielen niin matalaksi. Luovutus fiilis jo. :snotty: Ärsyttää ja kovin.
 
Hei kaikille. Meillä oli toukokuussa ensimmäinen koeputkihedelmöitys. Valitettavasti seuraavat kuukautiset alkoivat kuitenkin ajallaan ja kestivätkin kymmenen päivää. Minun pelkoni on ollut että munasoluni eivät hedelmöity taikka jakaannu tai muuta vastaavaa. Ensin näyttikin siltä ettei saada munarakkuloita kasvamaan tarpeeksi. Oli vain kolme munarakkulaa. Nostimme annosta lääkärin ohjeen mukaan ja katsoimme viikonlopun yli että kannattaako jatkaa. Maanantain ultrassa näkyi kuusi hyväkokoista rakkulaa, nyt kannatti jatkaa, eli toivoa oli. Keskiviikon ultrassa selvisi enemmän. Meidän kohdalla oli tapahtunut pieni ihme ja munasoluja saatiin kerättyä 14 joista 2 oli ylikypsää ja 12 käytettävää. kaikki 12 jakaantui ja hedelmöittyi. Yksi siirrettiin ja 11 pakkaseen. Onneksi on pakkasessa toivoa, joten elokuussa menemme uuteen siirtoon. Älkää masentuko ystävät, olemme kuitenkin hoidoissa, joten prosentit on suuremmat kuin luomuna. Mulla on toinen munanjohdin tukossa ja toinen osittain auki eli omalta osaltani olisi aika huonot mahdollisuudet kotona ilman apua.
 
Angelina + Nampula: Pidetään toivoa yllä!

Marli: Wau! Mikä saalis!

ON: Tuntemuksia... hrrr.. kylmä on edelleen, mutta nyt ei enää paikkoja särje.. Lämpö 35.5 eli normaali minulle :LOL: Tissit kipeät ja mahassa juilii... Ajatukset pyörivät päässä...Miltäköhän tuntuisi olla raskaana? Saankohan ikinä kokea sen?
 
Angelina: aika varmasti luget pitää menkat poissa mutta tietenkin se on yksilöllistä, toivottavasti vuoto ei ole menkkavuotoa!!

Mulla on tänään ollut välillä mahassa outoja fiiliksiä.. ei oikein saa selvää että johtuuko nälästä vai onko joku mahatauti.. sitä on vissiin täällä päin liikkeellä. Mutta en jaksa uskoa että raskaudesta ainakaan johtuu.
Piinaavia hetkiä nää viimeiset päivät...
Miina pp12
 
Angelina mulla ei pidä vuotoa luget pois vaan tuoresiirroista on pp10 ta11 alkanut vuoto, ensin tuhruttaa ja sitten vuotaa tosi kovaa ja monta päivää. Menkkamaiset kivut kuuluu raskauteenkin, mulla tulee vähän väliäaika voimakkaita tuntemuksia kohdun tienoilta. Luget saa lopettaa vasta jos testi on nega. Koittakaa tytöt kestää viimeiset piinispäivät :hug:
ps. en millään malta olla kurkkimasta teidän oloja, hypätkää plussajunan kyytiin!
 
Hei taas kaikille! Mun kuukautiset alkoivat niinkuin kerroin, ajallaan ja masennuin kauheesti ja tottakai 4 savuttoman vuoden jälkeen menin parvekkeelle ja tupakalle. Alkupäivät olivat sellaista tiputtelua ja sitten pari päivää myöhemmin päätin lopettaa luget, siitä se vuoto silloin alkoi. Perjantaina olis tarvinu tehdä testi, jätin kuitenkin tekemättä, koska ajattelin että ei varmaan tarvi tehdä. Soitin lääkärille viikoa myöhemmin ja kerroin että menkat sitten alkoi. Kysyi ensin olinko tehnyt testin, kerroin etten ollut. Lääkäri ilmoitti että testi täytyy joka tapauksessa, jotta saa laitettua pisteen hoidolle ja oli kai niitä muita syitä myös. Joo että älkää lopettako ennen kuin on määrätty. Nyt olis pitäny alkaa menkat maanantaina mutta ei ole vielä alkanut. Ilmeisesti noi pitkät menkat tai toi hoito pitkittää kiertoa.
 
Mietin tässä kuumeisesti että uskaltaisinkohan tehdä testin jo huomenna... Kun perjantaina pitää lähteä heti ihmisten ilmoille niin huomenna illalla saisi rauhassa itkeskellä ja murehtia maailmaa... Perjantaina vielä töihin pitää mennä mutta ei tarvi olla ku muutama tunti niin ehkä sen kestäis.... Oiskohan ihan hullu veto... Täytyy vissiin kysyä mieheltä "lupa" :ashamed:

MUlla on nyt tuntunu siltä ku menkat alkais... Ennen ei oo ollu tälläistä tunnetta tässä vaiheessa ja osaan sanoa yleensä tarkalleen milloin menkat alkaa... Vissiin sitä voi olla erilaisia tuntoja joka kierrolla....

Sitä paitsi en perjantaina ehtisi kertomaan teille testin tulosta kun häviän sitten koko heinäkuuksi pois koneen ääreltä. Ehkä joskus voin käydä vilaisemassa että mitä täällä tapahtuu.
 
Raskautuneet: Millä annoksella jatkatte lugeja? entä zumenonia?
En meinaan saanut minkäänlaisia ohjeita, jos semmonen mäihä käy että ensi viikolla saan plussan niin sitten väestöliitto on jo kesälomalla... Tarskohan varmuuden vuoksi kysyä ohjeetjo tällä viikolla? ei o kyl reseptejäkään... Mutta kun en kuitenkaan plussaa saa..
 
Eli mulla on mennyt siirto päivästä lähtien 1 tabu kolmesti zumeja, lugeja 3x100mg aamulla 3x100mg illalla lugeja. Sanottiin että näin jatkuu viikolle 9 saakka. Eli jatkat samalla annoksella kun tähänkin asti olet ottanut. Milloin testaat? =) Voit uusia naistenpolilla reseptit.
 
Eipä tullu plussaa vieläkään..... :'( :'( :'(
Testasin just äsken ja saman näyn näin kuin aina ennenkin..... En jaksa uskoa että vielä muutuu vaikka onkin pp13 tänään..... Ärsyttävää!!!!!

Kannattaakohan mun käyttää enää noita lugeja? mitä mieltä olette?
 
:wave: Täällä vaan vielä roikun. Nyt pp13 kuten Miinallakin. Harmi Miina tuo tulos, tulen varmasti perässä samalla tuloksella. Eilen tosiaan oli vähän vuotoa mut se loppui. Tänään sit taas päivemmällä kouraisi mahasta ja jotain rusehtavaa olin huomaavinani. Nyt taas ei mitään. Mutta VARMASTI menkat tulee! En ole vielä testannut enkä testaakaan tänään. Aikaisintaan testaan huomenna aamulla. Jos nega niin lopetan luget samantien. Tuskin tulos siitä muuttuisi. Nytkin tuntuu koko ajan siltä että menkat alkaa. Mahaan sattuu niin hemmetisti. No, elokuussa sitten kokeilemaan ekaa lääkkeellistä PAS:ia.
 
Miina: Luget saa lopettaa vasta sinä päivänä kun on oikea testipäivä, oli se sitten pp14 tai pp16 siis jos testi on nega. Voima :hug: jaksaa taas tällä pitkällä ja kivisellä tiellä.
Angelina: Se on tosi rasittavaa tuo pieni epämääräinen tuhru vuoto,mulla sitä tuli pp12 ja loppui sitten samana päivänä. Älä nyt vielä luovuta, :heart: huomena sen sitten näkee. yliopistollisesta apteekista saa muuten nykyään niitä aconin herkkiä testejä joita sai ennen vaan netistä tilaamalla.
 
Miina76:lle Voimia! :hug:
Angelina, älähän luovuta. :heart:

ON: Tänään taas välillä on vatsaan koskenut. Eri toten kun on touhunnut enempi jotain. Mutta meneepi sitten aina ohi. Rinnat edelleen arat. Mutta kaikki oireet laita kyllä lugejen piikkiin. Niin ja nyt siis pp7. Vasta. :whistle:
 
hormoninhirviö: Nampulan kans samaan tahtiin mennään eli tänään vasta pp7. Testaan viikon päästäen päivääkään ennemmin :p

Täällä samanlaisia tuntemuksia kuin Nampulallakin... mahaan koskee aina välillä.. Huomenna saadaan 2v. kummityttö koko viikonlopuks hoitoon! Säpinää piisaa huushollissa! =)
 
Hei kaikki :wave:

Sama keissi kuin Angelinalla elikkä pp 13 menossa ja vahvat menkkatuntemukset, ei tosin vuotoa (muuta kuin lugeista). Ostin Clearbluen herkän testin, en vaan tiedä miten uskallan aamulla testata. :headwall:

Meillä ei jäänyt mitään pakkaseen pantavaakaan, joten koko show alkaa alusta jos tulos on miinusta. En tiedä miten sen jaksaa.

Jiksu :|
 
En oo vielä soittanut klinikalle, täytyy vielä laittaa niitä lugeja sitten. Ehkä teen huomenna uuden testin jos ehdin apteekkiin.. On kyllä ollut kroppa kovilla kun peräkkäin tehtiin nämä kaksi ivf:ää, että jospa sitten olis paremmat mahikset elokuussa kun tehdään PAS. Toivottavasti ne kolme kokelasta selviytyy sulatuksesta... Millaisilla lääkkeillä yleensä PAS:iin valmistaudutaan?
Toivottavasti Angelinalla ja Jiksulla tärppää huomenna plussan puolelle!!!
 
Plussa paukahti niin että tärähti!! Tein Clearbluella ja siihenhän tulee + jos on raskaana. Mä jo mietin että nega sieltä tulee ja sit aloin ihmeissäni katsomaan kun plusviiva tuli samantien! Luulin näkeväni harhoja ja otin testin ihan silmien eteen! :LOL: Juoksin vessasta pois ja huusin että tämä ei voi olla totta! Testi on rikki!!! Näytin miehelle ja kysyin että mitä se näkee! Plus merkin se näki. MUTTA nyt mua huolestuttaa kun aamulla herätessäni tuli taas vuotoa, nyt jo verisempää. Että onko se silti tulossa pois. :'( Voitte uskoa kuinka sekavat tunteet mulla on nyt! Elämäni ensimmäinen plussa enkä tiesä miten reagoida. Kädet tärisee ja sydän hakkaa. Tein toisen testin yhdellä herkällä testillä sellaisesta pissasta joka oli ollut rakossa vain vajaat puoli tuntia (tiedän, sekaisin olen =) ) ja siitäkin tuli plussa, tosin haaleampi mutta tuli silti!!
Mä en usko ennen kun pääsen veritestiin ja sinne on pakko päästä! SOitan tänään klinikalle heti kun se aukeaa. Tai en tiä koska aukeaa mut soitan heti kahdeksalta! Voi hemmetti tätä elämää!! Mä olen ihan sekaisin ja samalla peloissani tämän kumman vuodon takia. Ja mahassakin on menkkatunne. Muuten mitään raskausoireita ei ole yhtään!!
 

Yhteistyössä