kesäkuun IVF/ICSI/PAS

Nampula minusta nuo kuullostaa viiltely kivuilta =) ehkä hyvä merkki....Erikoista muuten tää älytön plussa aalto: passissa kun on onnistumis % n.20 luokkaa ja tuoresiirrossa n.32 % luokkaa. Meistä on varmaan n. 60-70% plussannu nyt tämän pinon aikana. Hyvähän tämä tietysti vaan on ja otetaan loputkin tytöt plussajunan kyytiin =) ja viedään teidät odotus puolelle :wave:
 
Onnea tosi paljon kaikille plussanneille :flower: :flower: Mä en ookaan kirjoitellut pitkään aikaan ku oon ollut tosi masentunut sen negan jälkeen, mutta nyt täytyy vaan suunnata kohti syksyä ja uutta yritystä. Mulla oli siirto 4.6 ja menkat alko jo 14.6 ja vuoto oli tosi kova mutta vain 4 päivää ja nyt sitten 26.6 alko taas menkat ja sama juttu, 4 päivää vuosi tosi paljon ja sit loppu ku seinään, tosi outoa.
 
Joko te muut alkukuusta plussanneet tunnette pahoinvointia yms. oireita?
Mulla on nyt menossa rv. 6+4, eikä vielä oikeastaan ole oireita. Ehkä jotain pienenpientä kuvotusta, jota tunnen iltapäivän aikoina.
Vähän huolestuttaa tämä oireettomuus. Perjantaina on ultra ja heti ultrauksen jälkeen lähdemme kesälomalle sulattelemaan tietoa, jonka saamme silloin.
Saa nähdä, onko meillä iloisia uutisia sukulaisille kerrottavana. Emme ajatelleet kertoa vielä kovin monelle, mutta tietohan toki leviää...
 
Moi moi kaikille!

Ei paljoa enää toivo päätään nostele. Viiltelykivut vaihtuneet menkkakipuihin. Vessassa kun käy, niin sen jälkeen vatsassa tuntuu kuin menkat tulisivat ja hetkellä millä hyvänsä. No vielä ovat pysyneet poissa, tosin luget pitää ainakin hetken vielä. Nyt siis pp 11. Kovasti mieli tekis testata, mutta koitan itseni vielä hillitä. Kaikenlaista muutakin oiretta löytyy, mutta ihan puhtaasti vain lugejen ansioista. Ärsyttää nää viimeiset piinailu päivät. :ashamed:

Harmittaa jo nyt se nega tulos/menkkojen alkaminen, tiedän että tulee koville ottamaan. :snotty:

No joo, mutta nyt lakkaan valittamasta ja koitan vielä jaksaa olla iloisella mielellä hetkisen. :p
 
Hellou tyttöset!

nampula: Toivottavasti menkat pysyisivät poissa!

Viikonloppu meni hyvin! Meillä oli tosiaan hoidossa 2vee kummityttö! Ihana! Käytiin delfinaariossa ja tyttö oli ihan täpinöissään.. Se oli ainut kerta, kun tuli tippa linssiin, kun mietin että saankohan ikinä nähdä oman lapsen riemua.. Nyt koti tuntuu kamalan hiljaiselta..
Edelleenkään ei mitään oireita.. Mies on meillä se malttamattomampi. Haluaisi jo testata! Itse taas en halua testata,kun tiedän vastauksen olevan nega. Haluan vielä "nauttia" tästä ajatuksesta, että jos olenkin raskaana.. Sunnuntaina on meidän 1. hääpäivä..
 
Mulla sit taisi tulla keskenmeno. Lääkäri kovasti epäili. Huomenna tai ylihuomenna saan verikokeen tulokset. Perjantaita toinen verikoe. Nyt sit vaan vuodetaan :'( . Mietin vaan kuinka kauan tätä kovaa vuotoa ja kipuilua kestää...en tiedä mikä on luonnollinen aika vuotaa ja mikä menee liian pitkälle...huoh..oma terveys tässä lähinnä huolestuttaa. Mutta enköhän mä tästä selviä hengissä. Normaalistihan se ulos tulee. Kahden viikon päästä ultrassa sit selviää jäikö sinne mitään...että näin.
 
Angelinalle iso voima :hug:
Tuntuu niin pahalta puolestanne! Mutta ethän ihan vielä heitä kirvestä kaivoon? Mun siskollani oli lähes normaalit menkat 3 kuukautta odottaessaan ekaa lastaan. Ei edes siis tiennyt olevansa raskaana kun menkat tulivat normaalisti vuotoineen ja kipuineen.
Toivotaan, että kyytiläinen nyt sinulla pysyisi matkassa! :heart:
 
heippa kaikille. on kiva huomata miten vahvoja ihmisiä te kaikki täällä olette!!! minä vasta olen menossa ensi käynille 18.7, siis juttelemaan ivf:stä lääkärin kanssa. minulla on 14 v tytär ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään! yritettiin 2003 inseminaatio menetelmällä....mutta ei mitään, ja sitten vain jotenki voimat loppu..tai toivo. ja nyt me sitten ajateltiin kokeilla vielä kerran... saanko kysyä että onko täällä ketään, kenellä olisi todettu että syy olisi ollut endometrioosi, kun ei ole tullu raskaaksi...nimittäin se on minun syyni.. terkkuja kaikille :flower:
 
Pahoittelut Angelinalle :hug:

Smigul: Endo on taustalla minullakin. Kirjoittelen tätä nykyä tuolla elo-syyskuun ivf:läisissä, koska eka kesäkuun ivf keskeytyi sen takia, etteivät munarakkulat ehtineet ajoissa kypsyä. Syksyllä tehdään sitten uusi ivf, joka aloitetaan nähtävästi suoraan ilman jarrulääkitystä. Olen jostain lukenut, että endottarilla ivf on ainoa tehokas hoitomuoto, joten varmasti tässä sillä tiellä ollaan, jossa mahdollisuuksia on. Jaksamista sinulle!
 
Angelina voimahali myös täältä!!!

Smigul: endoa löytynee aika monelta ja itse olen yksi heistä. Onko sulla leikattu endoa??? Itse olin kolme vuotta sitten leikkauksessa, jossa poistettiin oikeasta munasarjasta puolet endon takia ja lisäksi endoa oli virtsarakon pinnalla yms. Ja kun on taipumus saada kaiken maailman komplikaatiot operaatioista niin tämän toimenpiteen jälkeen sain komplikaationa vasemmalle munasarjaan "märkämunasarjan" eli tarkoittaa sitä että vasen munasarja mennyttä. Joten hoitovaihtoehtoina oli oikeastaan IVF. Kaikesta huolimatta uskallan toivoa onnistumista, vaikkakin realistinen täytyy olla ettei "putoa" liian korkealta ja kovaa...

Itse kirjoittelen myös tuolla elo-syyskuun ivf:läisissä vaikkakin suunnitelmissa on PAS (pakkasessa 8 "tyyppiä" käyttöä odottamassa).

Tsemppiä ja onnistumisia hoitoihin kaikille!!!
 
Eilen tuli kunnon hyytymä ja kalvoa eli kesken meni. Helpotus oli suuri kun epävarmuus loppui. Se oli niin henkisesti raskasta. Mutta nyt tästä toivutaan ja sitten vaan uuteen yritykseen. Toivon vaan että kaikki on tullut pois ettei tarvitse kaavintaa. Vuoto oli eilen runsasta ja kivut menkkamaisia. Tänään ei ole tullut yhtään vuotoa. Varmaan alkaa olemaan ohi. Onneksi, että päästään eteenpäin.
 
Saan tuloksia viimeistään huomenna. Olen menossa perjantainakin toiseen testiin mutta katsotaan nyt ensin mitä tämä näyttää. Jos arvot alhaalla niin en tiedä pitääkö mennä uudestaan. Voihan sitä varmuudeksi mennä että näkee että arvot putoo edelleen.
Se vaan että en tiedä voisinko lopettaa luget jo. Lapsettomuuspolilla kun sanottiin että pitää jatkaa niin kauan kunnes toisin sanotaan. En tiedä voiko yleislääkäri antaa lupaa niiden lopettamiseen. Jos laitan niitä perjantaihin asti ja sit soitan polille ja kerron tilanteen. Sinne ei voi soittaa ennen perjantaita. Ei kai niistä lugeista haittaa ole jos käyttää turhaan..
 
Ei lugeista ole haittaa, ja voithan ottaa osan suunkin kautta niin ei ole niin sotkuista puuhaa. Käy vaan siinä toisessakin verikokeessa niin näet että onko lähtenyt hcg laskuun vai ei, ja tulevaisuudessakin voi olla hyötyä noista arvoista. :hug:
 
Nyt tuli tulokset. hcg oli 727. Mitä sitten tarkoittaakin. En oikein tajua noista arvoista, mutta luulisin että aika alhainen. Osaatteko sanoa? Keskenhän tämä on mennyt ilman muuta koska tuli jo se kamala hyytymäkin. Menen kuitenkin perjantaina vielä kokeeseen että nähdään että lasku jatkuu.
 
Mutta jos se hyytymä oli jotain muuta vaikka punktiosta johtuvaa. Kun tuo sun arvo kyllä viittaa nyt että olet raskaana, arvo ei ole korkea mutta on kuitenkin ihan ok. Olenko oikeassa että jos piinapäivät ois vielä menossa oisit pp 19. Pesun sivuilla oln noita arvoja, 5 viikkoa edel vuodosta arvo voi olla niin isossa haarukassa ettei noista ota selvää. En nyt kuitenkaan vielä vetäs perskännejä:) ennen kuin käyt ultrassa varmistamassa tilanteen. Voisko se sun hyytymä olla myoma? Mulla on kerran tullut sellanen menkkojen aikana, ne on sellasia hyvänlaatuisia kasvaimia kohdussa. Mun hcg oli 498 pp13 mutta se olikin tosi korkea arvo. Onko vuoto loppunut?
 
nyt olis pp18 jos olis piinikset vielä menossa. Se mitä tuli oli sellainen selkeä riekale jostain kalvosta/pussista ja sellainen pitkulainen musta/tummanpunainen hyytymä. Ja nyt olis rv4+5 jos olisin raskaana. Mut en usko enää siihen. Vuotoa on tullut tänään vähemmän kun eilen mutta tullut kuitenkin jonkun verran ja kipujakin tuli taas hetken aikaa että ajattelin että tulee jotain lisää ulos. Lääkäri ei löytänyt mitään ultralla kun katseli. Tosin oli yleislääkäri mut sanoi että osaa katsoa onko nainen raskaana.
 
Angelina, en kyllä vielä luovuttaisi. Mulla oli joulun tienoossa rv 4-5 keskenmeno ja luvut olivat muistaakseni alle 200 ja toisessa kokeessa jo alle 50. Joten toiveita sinulla on :heart: Mene todellakin perjantaina uusiin kokeisiin, niin sittenhän sen vasta tietää. Toivon vieläkin parasta sinulle :saint:
 
Lotta77 ja Kalinkka71:Kiitos teille vastauksista ja kysymyksistä. minut on leikattu kaikenkaikkiaan endo 3 kertaa...2002 kun viimeksi olin, niin minulle lääkäri sano että minulla on kohdussa myös endoa ja että se pitäisi varmaan ensi kerralla poistaa kokonaa(33v)... sentakia minulle jäi kokonaan toivo saada enään lapsia ja edes yrittää...mutta kun kävin toukokuun alussa juttelemassa toisen lääkärin kanssa ja tehtiin tutkimuksia, niin hän ihmetteli miten minulle on edes ehdotettu tällaista. ja tämä uusi lääkäri sanoi minulle että meidän pitäis ehdottomasti kokeilla ivf:ää, että ei minulla ole senkummempaa endoa kohdussa!? :/ joten nytten olen intoa täynnä..mutta peloissa että saan taas pettyä.. ei kai teittä haittaa vaikka olen tällä sivulla kirjottelemassa..vaikka ei vielä aloitettu ivf:ää??? :|
 
lotta77 ja kalinkka71: minäkin voisin siirty tuonne ivf elo-syyskuun puolelle....hiffasin vasta just tämän jutun, kun en niin useesti ole käynnyt tälläsillä sivuilla kirjoittelemassa.... mutta tsemppiä kaikille tällä sivulla!!!
 
Ette likat usko! Mä plussasin!!!! Tai siis ainakin tossa Aconin herkässä testissä on kaksi viivaa!! :D

Ei oikein meinaa tajuta! Testasin jo tänään pp 13, koska ollaan menossa mökille, enkä halunnut siellä sitten negaa testata, josta muuten olin aivan varma! En vielä usko asiaa, teenpä tossa kohta uuden testin. Pelottaa sen toisenkin tekeminen. Nyt jos sitten sekin näyttää plussaa, niin sitten toivotaan vaan että kyytiläinen pysyy kyydissä.

T. Nampula + mahdollinen kyytiläinen
 
Onnea Nampulalle! Toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassasi! Tämä onkin oikein plussaajien ketju! En ole ennen moista nähnyt! Oli kiva olla mukana ja saada elämäni ensimmäinen plussa vaikka sitten kävikin niin ikävästi.
 

Yhteistyössä